Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikkei takuuseen mene, niin myyjäliikkeen virhevastuussa vielä iso osa hoitamatta, jos siis liikkeestä olet auton hankkinut.Onko ihmisillä kokemuksia ecoboostin ketjun murentumisesta? Autolla ajettu 116tkm 2016-vm. Takuut menneet umpeen alta vuosi sitten 5v/120tkm. Auto on nyt merkkihuoltamolla ja saa nyt nähdä millainen lasku sieltä tulee.
Auto ostettu käytettynä yksityiseltä, mutta tosiaan ford:lla takuut siirtyy aina seuraavalle omistajalle. Auto tosiaan huollettu aina merkkiliikkeillä, juuri tälläisten ongelmien takia. Oli huollosta sanoneetkin, että yleinen/tiedossa oleva ongelma tuon moottorin kanssa.Vaikkei takuuseen mene, niin myyjäliikkeen virhevastuussa vielä iso osa hoitamatta, jos siis liikkeestä olet auton hankkinut.
Juurikin noin menee yksityisten välisessä kaupassa. Ainoa mahdollisuus saada myyjä tässä tapauksessa mukaan kuluihin olisi se, että myyjä olisi viasta tiennyt eikä ole siitä kertonut tai on aiheesta valehdellut. Jos näin olisi, niin tarvittaisiin aika vahvaa näyttöä, että näin on todellisuudessa tapahtunut ja homma hoidettaisiin sitten joko sovittelulla tai oikeudessa.Auto ostettu käytettynä yksityiseltä, mutta tosiaan ford:lla takuut siirtyy aina seuraavalle omistajalle. Niin miten menee tuon virhevastuun kanssa tuossa tilanteessa? Auto tosiaan huollettu aina merkkiliikkeillä, juuri tälläisten ongelmien takia. Oli huollosta sanoneetkin, että yleinen/tiedossa oleva ongelma tuon moottorin kanssa.
Eikö se mene niin, että kun on ostettu auto yksityiseltä käytettynä niin virhevastuuseen ei silloin voi vedota?
Ei kannata sitten suostua koko laskua omasta pussista maksamaan. Jos kerta huollosta sanoneet että yleinen vika niin tyyppivikahan se silloin on. Autovalmistajan tai maahantuojan pitää tulla kustannuksissa vastaan. Kuluttajaneuvonnasta voi myös kysellä apuja maksajan löytämiseen. Moottori on vikaantunut odotettua aiemmin ja ketjun olisi pitänyt kestää enemmän kuin 116tkm.Onko ihmisillä kokemuksia ecoboostin ketjun murentumisesta? Autolla ajettu 116tkm 2016-vm. Takuut menneet umpeen alta vuosi sitten 5v/120tkm. Auto on nyt merkkihuoltamolla ja saa nyt nähdä millainen lasku sieltä tulee.
Ei kannata sitten suostua koko laskua omasta pussista maksamaan. Jos kerta huollosta sanoneet että yleinen vika niin tyyppivikahan se silloin on. Autovalmistajan tai maahantuojan pitää tulla kustannuksissa vastaan. Kuluttajaneuvonnasta voi myös kysellä apuja maksajan löytämiseen. Moottori on vikaantunut odotettua aiemmin ja ketjun olisi pitänyt kestää enemmän kuin 116tkm.
Juu, kuulemma(tutun korjaamonpitäjän kertomana) ei tarvi kuin lisätä puoli litraa/litra väärää öljyä, niin on hihna morjens. Milläs sitten todistat vanhasta, että ei ole ikinä lisätty väärää...Ei tuollaisessa ecoboostissa ketjua ole vaan öljykylpyinen hihna. Todella tarkka öljyistä ja varmasti täytyy löytyä puhdas merkkiliikkeen huoltohistoria, jos sieltä suunnasta vastaantuloja hakee. Se kun on kerrankin väärät öljyt tuollaiseen niin jakohihnan kypsyminen alkaa ja vaihtaminen on ainoa korjaus.
Juu, kuulemma(tutun korjaamonpitäjän kertomana) ei tarvi kuin lisätä puoli litraa/litra väärää öljyä, niin on hihna morjens. Milläs sitten todistat vanhasta, että ei ole ikinä lisätty väärää...
Juu, kuulemma(tutun korjaamonpitäjän kertomana) ei tarvi kuin lisätä puoli litraa/litra väärää öljyä, niin on hihna morjens. Milläs sitten todistat vanhasta, että ei ole ikinä lisätty väärää...
Kuinka moni peruskäyttäjä tajuaa muuta kuin onko se 0w40 tai 0w30 tms? Jos kesken reissun valittaa öljyn vähyyttä, niin haetaan se viskositeetin mukaan sopiva öljy jostain tokmannista ja lisätään. Noissa koneissa se tarkoittaa moottorivauriota. Oma öljy mikä maksaa sikana on saatavissa vain merkkiliikkeistä tms.En ymmärrä miksi edes pitäs kaataa väärää öljyä mihinkään moottoriin.
Kuinka moni peruskäyttäjä tajuaa muuta kuin onko se 0w40 tai 0w30 tms? Jos kesken reissun valittaa öljyn vähyyttä, niin haetaan se viskositeetin mukaan sopiva öljy jostain tokmannista ja lisätään. Noissa koneissa se tarkoittaa moottorivauriota. Oma öljy mikä maksaa sikana on saatavissa vain merkkiliikkeistä tms.
Järjetön keksintö koko öljykylpyinen hihna. Hihnan ja ketjun huonot puolet yhdistettynä tuohon tuhoutumiseen vähänkin väärän öljyn käytön mukana.
Suurin osa moottoreista ei välitä tippaakaan, vaikka niillä ajaisi 200tkm väärillä öljyillä.
Onko ihmisillä kokemuksia ecoboostin ketjun murentumisesta? Autolla ajettu 116tkm 2016-vm. Takuut menneet umpeen alta vuosi sitten 5v/120tkm. Auto on nyt merkkihuoltamolla ja saa nyt nähdä millainen lasku sieltä tulee.
Ei tuollaisessa ecoboostissa ketjua ole vaan öljykylpyinen hihna. Todella tarkka öljyistä ja varmasti täytyy löytyä puhdas merkkiliikkeen huoltohistoria, jos sieltä suunnasta vastaantuloja hakee. Se kun on kerrankin väärät öljyt tuollaiseen niin jakohihnan kypsyminen alkaa ja vaihtaminen on ainoa korjaus.
Ei kannata sitten suostua koko laskua omasta pussista maksamaan. Jos kerta huollosta sanoneet että yleinen vika niin tyyppivikahan se silloin on. Autovalmistajan tai maahantuojan pitää tulla kustannuksissa vastaan. Kuluttajaneuvonnasta voi myös kysellä apuja maksajan löytämiseen. Moottori on vikaantunut odotettua aiemmin ja ketjun olisi pitänyt kestää enemmän kuin 116tkm.
Kokeilee kuten yllä on ehdotettu. Hihna noissa taitaa olla, paitsi tietyissä 2.0 ja isommissa ketju ainakin alkupään malleissa oli.Auto ostettu käytettynä yksityiseltä, mutta tosiaan ford:lla takuut siirtyy aina seuraavalle omistajalle. Auto tosiaan huollettu aina merkkiliikkeillä, juuri tälläisten ongelmien takia. Oli huollosta sanoneetkin, että yleinen/tiedossa oleva ongelma tuon moottorin kanssa.
Eikö se mene niin, että kun on ostettu auto yksityiseltä käytettynä niin virhevastuuseen ei silloin voi vedota?
Ylipäänsä laadukkaan oloinen kone tuo ecoboosti. Pari vuotta takaperin tällä foorumilla käytiin antoisaa keskustelua siitä miten kauan korkeaviritteinen, litrainen 140hp (vai mitä se nyt oli teholtaan) turbokone voi kestää ajoa. No eipä kauaa näköjään, tosin itse myllyn kestävyydestä tämä ei vissiin ole kiinni vaan tuon jakohihnan sulamisesta öljysumpun tukkeeksi.Kokeilee kuten yllä on ehdotettu. Hihna noissa taitaa olla, paitsi tietyissä 2.0 ja isommissa ketju ainakin alkupään malleissa oli.
Mut jos menee omasta pussista kuten itsellä meni mk4 mondeossa (6v/180tkm hihna ei pettän, mut muut pikkuturbon ominaisuudet iski), "uusi" korjattu moottori euroopasta ~3.5k € ja moottorin vaihtotyö ~1.5k €. Tuo vaihtomoottorikin kesti kuulemma sen ~130tkm kunnes kuulemma vikaantui vastaavalla tavalla kuin alkuperäinen. Omana aikana vaihtokoneella öljyt yms sit vaihdoinkin 10tkm välein eli 2-3x/vuosi mitä auto itsellä oli. Seuraava omistaja vaan soitteli reilu 18kk kauppojen jälkeen, kun kone vikaantui.
No tämähän herätti keskustelua. Tosiaan itsellä auto ollut tuolta 47tkm asti ja kaikki huollot teetetty merkki huolloilla myös ennen tuota. Öljyä ei ole kuluttanut + sen takia ei ole lisätty missään välissä.Ei kannata sitten suostua koko laskua omasta pussista maksamaan. Jos kerta huollosta sanoneet että yleinen vika niin tyyppivikahan se silloin on. Autovalmistajan tai maahantuojan pitää tulla kustannuksissa vastaan. Kuluttajaneuvonnasta voi myös kysellä apuja maksajan löytämiseen. Moottori on vikaantunut odotettua aiemmin ja ketjun olisi pitänyt kestää enemmän kuin 116tkm.
No tämähän herätti keskustelua. Tosiaan itsellä auto ollut tuolta 47tkm asti ja kaikki huollot teetetty merkki huolloilla myös ennen tuota. Öljyä ei ole kuluttanut + sen takia ei ole lisätty missään välissä.
Joo näin ajattelin toimia, kun on yleinen ongelma ollut noissa.
Eikös kaikki alle 2.0 ole hihnalla? Noin oli ainakin 2011-2015 malleissa kun itse niihin sekaannuinOnko 1.0 ecoboost hihnalla?
Nämä ovat hirveitä pommeja mitä Ford Suomi sivustolta olen lukenut.
Eikös kaikki alle 2.0 ole hihnalla? Noin oli ainakin 2011-2015 malleissa kun itse niihin sekaannuin
Renkaita vaihtaessa jo huomasin, mutta nyt vasta tuli mieleen kysyä. Edestä oli kummankin iskunvaimentimen suojakumi/-palje rikki.
Johtaako hylkäykseen katsastuksessa? Kauanko menee että iskaritkin on rikki?
Niiden kumien vaihtamisessa kun olisi ihan yhtä suuri työ kuin koko iskunvaimentimien vaihtamisessa. Pelkkiä kumeja ei siksi huvittaisi uusia, mutta ei ehjiä iskareitakaan kiinnosta vaihtaa. Pohdinkin siis että onko vain paras odottaa kunnes iskunvaimentimetkin on rikki ja korjata vasta sitten? Tuollaisen perus-ooppelin vaimentimet ei kuitenkaan paljoa maksa.
Tuli vietyä huoltoon tuota perheen kakkos autoa eli octavia 3 1.6tdi. Siinäpä sitten samalla rutisivat että on tullut jakopääremontille ikä täyteen, kilometrit eivät sentään vielä. Hinta vain on aika posketon, 820e vaihdettuna kun sarja vesipumpulla näyttää kustantavan alle 200e esim
Tuo 1.6 vagine ( CLHA ) moottorilla kuitenkaan mikään erikoinen auto niin varmaan tuo sarja ja moniurahihna sitten lisäksi riittänee tähän touhuun.
Pääsee jo aikamoisille tuntipalkoille. Auto on kuitenkin jo 2015/182tkm ajettu niin tuota tarvitse enää missään merkkihuollossa käyttää jotta sähköiseen huoltokirjaan merkintää saa, kuitit huoltovihkon väliin vain.
Onkos kukaan vaihtanut noita hiluja tuonne itse, ei nyt näytä miltään kovin kummoiselta operaatiolta, lähinnä mietin kuinka pakollinen tuo vaihtosarja on ajoitusten tussailun lisäksi, ei kyllä kustanna juuri mitään tämä halvempi sarja. Onko tuossa moottorityypissä mitään muuta erikoisuutta vaativaa
Kerran on tullut vaihdettua jakopään tavarat focus mk1 2.0 autoon ja se operaatio oli kyllä nautinnollisen helpoksi tehty, kunhan viilaili pultista työkalun jolla nokat lukittiin.
Mulla ollut ainakin 5v jo ne kumit rikki ja iskarit silti säilyneet ehjinä. Eihän sitä pelkkää kumia kannata vaihtaa, kun samalla vaivalla sitten vaihtuu iskarit kokonaan, kun niiden aika on.Renkaita vaihtaessa jo huomasin, mutta nyt vasta tuli mieleen kysyä. Edestä oli kummankin iskunvaimentimen suojakumi/-palje rikki.
Johtaako hylkäykseen katsastuksessa? Kauanko menee että iskaritkin on rikki?
Niiden kumien vaihtamisessa kun olisi ihan yhtä suuri työ kuin koko iskunvaimentimien vaihtamisessa. Pelkkiä kumeja ei siksi huvittaisi uusia, mutta ei ehjiä iskareitakaan kiinnosta vaihtaa. Pohdinkin siis että onko vain paras odottaa kunnes iskunvaimentimetkin on rikki ja korjata vasta sitten? Tuollaisen perus-ooppelin vaimentimet ei kuitenkaan paljoa maksa.
Mulla ollut ainakin 5v jo ne kumit rikki ja iskarit silti säilyneet ehjinä. Eihän sitä pelkkää kumia kannata vaihtaa, kun samalla vaivalla sitten vaihtuu iskarit kokonaan, kun niiden aika on.
Kun sähköinen kirja jää täyttämättä on selvä hintaero vanhemmillakin autoilla.Tuli vietyä huoltoon tuota perheen kakkos autoa eli octavia 3 1.6tdi. Siinäpä sitten samalla rutisivat että on tullut jakopääremontille ikä täyteen, kilometrit eivät sentään vielä. Hinta vain on aika posketon, 820e vaihdettuna kun sarja vesipumpulla näyttää kustantavan alle 200e esim
Tuo 1.6 vagine ( CLHA ) moottorilla kuitenkaan mikään erikoinen auto niin varmaan tuo sarja ja moniurahihna sitten lisäksi riittänee tähän touhuun.
Pääsee jo aikamoisille tuntipalkoille. Auto on kuitenkin jo 2015/182tkm ajettu niin tuota tarvitse enää missään merkkihuollossa käyttää jotta sähköiseen huoltokirjaan merkintää saa, kuitit huoltovihkon väliin vain.
Onkos kukaan vaihtanut noita hiluja tuonne itse, ei nyt näytä miltään kovin kummoiselta operaatiolta, lähinnä mietin kuinka pakollinen tuo vaihtosarja on ajoitusten tussailun lisäksi, ei kyllä kustanna juuri mitään tämä halvempi sarja. Onko tuossa moottorityypissä mitään muuta erikoisuutta vaativaa
Kerran on tullut vaihdettua jakopään tavarat focus mk1 2.0 autoon ja se operaatio oli kyllä nautinnollisen helpoksi tehty, kunhan viilaili pultista työkalun jolla nokat lukittiin.
Sen takia sinne olen nuo perus öljynvaihdot käynytkin laitattamassa (pl. suodattimet yms minuutin hommat). Huoltokirjahan on siis edelleen tikissään mutta itse jakopääremppa tehty siihen sivuun.Kun sähköinen kirja jää täyttämättä on selvä hintaero vanhemmillakin autoilla.
Vaihtaa sitten koko pampun kerralla kun vaihtaa, on se monessa autossa kuitenkin sellainen savotta, että ei kannata pelkän kumin takia ellei sitten harrasta ihan vaan muuten vaan. Jossain autoissa sitten voi taas olla hyvinkin nopea vaikka takaiskarin kumin vaihto.
Mutta jos kumit ovat kosmeettiset, niin onhan vaihto silloin turhaa työtä.
Pihatraktori kerää kyllä helposti vettä tankkiin. Kesälaatuakin saattaa pyöriä tankissa pitkälle talveen. Jos se vedestä johtuu, niin pistä joku pressu koneen päälle teltaksi ja vaikka auton sisälämppäri sitä pumpun seutua lämmittämään. Kaasullakin lämpenee, jos tuonne ei roikka yllä. Suotimesta tietysti jo laskit vedet pois, niin täyttyikö se sillä käsipumpulla lipsutellen? Jos tällä lähtee käyntiin, niin jäänestoa tankkiin ja talvilaatua tankki täyteen.Sinne jäit kesken lumihommie.. siihe sammu paikallee. Kaikki maholline melkeepä katottu, mutta nyt epäilys että joku vesihelmi jossaipäit jäätynynnä.. Ei muuta oikkee keksi.
Ja pakkasta kohta -20, pitänee ootella lauhempia kelejä ennen kuin rupiaa aukomaa ja ihmettelemää tuota. Ei vanhat kumiosat ja muut tykkee varmana pakkasella aukomisesta..
Pihatraktori kerää kyllä helposti vettä tankkiin. Kesälaatuakin saattaa pyöriä tankissa pitkälle talveen. Jos se vedestä johtuu, niin pistä joku pressu koneen päälle teltaksi ja vaikka auton sisälämppäri sitä pumpun seutua lämmittämään. Kaasullakin lämpenee, jos tuonne ei roikka yllä. Suotimesta tietysti jo laskit vedet pois, niin täyttyikö se sillä käsipumpulla lipsutellen? Jos tällä lähtee käyntiin, niin jäänestoa tankkiin ja talvilaatua tankki täyteen.
Start pilottia annat suoraan imusarjaan. Jos käy niin naftapuolta alat tutkimaan. Lämpöseen kone. Tankin ja pumpun väli tutkimuksiin, suodatin sekä jalka. Suuttimien testaus. Ja ei tuo pumppukaan pois suljettu näissä.
Nonih, massikan kanssa ihmeteltynä..
Polttoainetta se kyllä saa, tulee ruiskutuspumpulle ja suuttimille myös. Mutta ei siltikkää meinoo käynnistyä.. Kokeilin myös apuvirran kanssa startata, ei vaikutusta. Pittää miettiä et mitähä helkuttia sitä sitte keksis..
Ääninäyte:
Ja piti pikku katoski tehä kun lunta sateli
Start pilottia annat suoraan imusarjaan. Jos käy niin naftapuolta alat tutkimaan. Lämpöseen kone. Tankin ja pumpun väli tutkimuksiin, suodatin sekä jalka. Suuttimien testaus. Ja ei tuo pumppukaan pois suljettu näissä.
Näkyykös edes mitään tuprahduksia pakoputkesta tai kitkerää hajua? Jos näin on niin dieseliä varmaan tulee. Jos mahdollista niin laita läpinäkyvää letkua pumpulle/pumpulta niin näet tuleeko kuplia. Kuplien sijainnin perusteella voi yrittää haarukoida oiretta.
Laita myös apuakku sarjaan pääakun kanssa niin saat 24v, niin laiskempikin startti täräyttää kerrasta koneen käyntiin.
Tuo siirtopumppu helppo testata, letkua irti ja starttailet.Tuosta sitä ei saa liikuteltua mihkään. Sähköt sai vedettyä sentää onneksi pitkällä roikalla, n. 60m päästä..
Start pilottia pitteeki hakia kyliltä joku päivä, en löytänyt varastosta mistää
Mahtaisikohan siirtopumpussa sitten olla vika.. Tuollanen pikku mötikkä näytti olevan. Ei ollukkaa sakkakuppia tässä (vaikka ohjekirjan mukaan pitäisi olla..)
Eli polttoainetankilta tulee tuohon letku, tästä lähtee tuonne kahdelle suodattimelle.
Ei tunnu mittee tulevan pakoputkesta, eikä ole hajua.
Start pilottia pitteeki hakia kyliltä joku päivä, en löytänyt varastosta mistää
Itse jättäisin huuhtelematta. Todnäk jos sitä alkaa nyt huuhtelemaan niin jonnekin sitä sakkaa sitten jää jumiin, mikä mahdollisesti aiheuttaa myöhemmin pientä ketutusta.Tuli hommattua reilu 200tkm ajettu Mazda 6 jossa FS5AEL automaattivaihteisto. Vaihtaa oikein nätisti vaikka vaihteistoöljyjä ei ole vaihdettu koskaan. Mietin että kannattaisikohan tuo käyttää huuhteluvaihdossa vai ei? Kokemuksia/mielipiteitä?
Tuosta sitä ei saa liikuteltua mihkään. Sähköt sai vedettyä sentää onneksi pitkällä roikalla, n. 60m päästä..
Start pilottia pitteeki hakia kyliltä joku päivä, en löytänyt varastosta mistää
Mahtaisikohan siirtopumpussa sitten olla vika.. Tuollanen pikku mötikkä näytti olevan. Ei ollukkaa sakkakuppia tässä (vaikka ohjekirjan mukaan pitäisi olla..)
Eli polttoainetankilta tulee tuohon letku, tästä lähtee tuonne kahdelle suodattimelle.
Ei tunnu mittee tulevan pakoputkesta, eikä ole hajua.
Toimiiko hehkut? Löpöä siis tulee ennen suuttimia kun yrittää startata?
Tuo siirtopumppu on joskus vaihdettu yleismalliseksi, omassa natikassa samanlainen.