Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Laitoinkin viestiä tänne V70 arkkupakastimen xenonin vaihdosta. Ei ollut niin hyvä tuuri että olisi umpion saanut suit & sait irti, tämä oli toki viimeinen vuosimalli jossa vaihto oli painajaismainen kulmantakaa-näpertely. Saadakseni työtilaa otin ilmanputsarin irti, käivi ilmi että edellinen omistaja oli rautalankapatentilla sen paikoilleen saanut rikottuaan kiinikkeet ensin. Nyhersin loputtoman kauan että sain sen irti. Varsinainen polttimo oli ihan hirveän hankala saada paikalleen, kokonaisuutta pitävä jousi oli kamalan kolmiulotteinen ja tiukka, jorma otsassa katselin maisemia ja käsi umpion sisällä väkersin sitä paikalleen. Tämän gyneologiharjoitteen jälkeen kasasin kaiken ja vot onnistui. Kone käyntiin ja vikavaloa ihmettelemään. Virhekoodien lukemisen jälkeen paljastui että olin häärätessäni saanut jonkun alipaineiletkun vuotamaan niitä siirrellessäni. Itkin vähän ja päätin että huomenna otan putsarin taas irti (jos en aja autoa sitä ennen Pikkukosken uimarannalta Vantaanjokeen)
Olis mahtanut olla helpompi ottaa se puskuri ja umpiot pois. Irtoaa yleensä nykyautoista yllättävän helpolla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Olis mahtanut olla helpompi ottaa se puskuri ja umpiot pois. Irtoaa yleensä nykyautoista yllättävän helpolla.
2. koppaisesta facelift V70:stä oli ainakin todella helppo vaihtaa xenonit ja kaikki muutkin polttimot samalla kertaa, kun nappasi puskurin pois ja otti umpion pöydälle.
Puskurin irrotukseen meni ehkä sellainen 20 min.

3. koppaisen Octavian etupuskurin irrotus on taas täyttä tuskaa, mutta saman auton takapuskuri irtoaa kuin itsestään muutaman torxin löysäämällä.
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
2. koppaisesta facelift V70:stä oli ainakin todella helppo vaihtaa xenonit ja kaikki muutkin polttimot samalla ketrtaa, kun nappasi puskurin pois ja otti umpion pöydälle.
Puskurin irrotukseen meni ehkä sellainen 20 min.

3. koppaisen Octavian etupuskurin irrotus on taas täyttä tuskaa, mutta saman auton takapuskuri irtoaa kuin itsestään muutaman torxin löysäämällä.
Ja esim. A6 2005 ja ennen facelift ainakin, niin 13 torxia irti ja 2 torxia/umpio irroittelu kesti myös n. 20 min :hmm:
kilvetön.jpg
 

Vami

Pemppu
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
246
Is300h öljyjen ja suodattimien vaihto. Oli kotelo vähän jämähtänyt kiinni ja sehän halkesi. Vanhan paikkaus liimalla ja aamulla uutta osaa tilaukseen. Toivottavasti liimakorjaus kestää... :facepalm:
IMG_20200903_171333.jpg
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 017
Rekoissahan on tehty kaiken parrain tuo homma. Yks ruuvi hytin rappusten luota auki ja umpio kääntyy kätevästi auki maskista... :darra:
mk3 v70/mk2 s80 konepelti auki, kaksi sokkaa ylös, ja umpio on kädessä. Toki vielä liitin auki, niin pääsee olohuoneen pöydälle vaihtamaan polttimoita.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Hieno valokuvio :D H4 taitaa olla toiseksi vaikein polttimo H7:n jälkeen toteuttaa. Mahtuiko umpion pölysuoja vielä paikalleen?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Revi ne ledit vittuun sieltä umpioista, valaiset kaikkea muuta kuin tietä niillä :facepalm:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Revi ne ledit vittuun sieltä umpioista, valaiset kaikkea muuta kuin tietä niillä :facepalm:
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan.

Hieno valokuvio :D H4 taitaa olla toiseksi vaikein polttimo H7:n jälkeen toteuttaa. Mahtuiko umpion pölysuoja vielä paikalleen?
Eikö ollutkin :)
Tai lyhyillä se oli aivan paska, mutta pitkillä se näytti taas olevan ihan OK.
Ja mahtu se pölysuoja takas paikoilleen.
 

abish

Ryzen FTW
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
356
Tuossa tuli hommattua seuraavaksi projekti autoksi vuoden 2008 Ford Focus. Mutta siinäpä ei ole vakkaria ja laitoinkin ne rattinapit siihen tilaukseen kun 18€ näytti maksavan.
Ja mitä asiaa tutkin että noissa on kaikki piuhat ja moduulit valmiiksi kyllä asennettu. Että ei tarvitse kuin rattia vähän kolota että saa paikat noille napeille ja sitten kytkeä piuhat kiinni.
Mutta kaipa tuo pitää ECU:lle jotenkin ohjelmoida eli laittaa täppä ruuduun että vakkari on asennettu (näin ainakin VAG autoissa on ollut).

Eli itse kysymykseen, eli mikäs softa tuohon hommaan tarvitaan vai pitääkö mennä marmoritiskiltä kysymään ?

Sitten toiseen asiaan, että tuossa tuli testattu kiina H4 LED polttimoita ja tässä videoni siitä:

Ford-clubi

Tuolla varmaan kattavimmin kotimaista juttua. Pitää itsekin opiskella, jahka uusi ratti saapuu, josta saa napit lainattua.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan.



Eikö ollutkin :)
Tai lyhyillä se oli aivan paska, mutta pitkillä se näytti taas olevan ihan OK.
Ja mahtu se pölysuoja takas paikoilleen.
Itse asiassa katsoin mutta kommentoin koska haluan tehdä myös muille selväksi että ei kannata asentaa mikä olisi ollut kiva laittaa itse tekstiin, eli tyypillinen clickbait tubettaja olet :facepalm:

Vinkkinä kirjoita se lopputulos heti äläkä oleta että ihmisiä kiinnostaa katsoa sun videoita
 

jsa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
621
Joo pikkasen huvitti tuubivideon upotus. En jaksanut edes katsoa kun lopputuloksen tietää jo etukäteen.

Edit: vielä kun heräisi tähän päivään ja osaisi kirjoittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Pikaremontti! Olen tässä jo jonkun päivän (viikon) ihmetellyt jyrinää sitikassa. Kuulosti että kone käynnissä vastaa johonkin. Tänään sitten ryömin auton alle. Alimmainen moottorin tukikumi oli irti! Onneksi pultit olivat vielä paikallaan. Pulttien kiristys ja jyrinä on poissa! Mukava kun joskus joku onnistuu ilman vastustamista.
Turbon vinkumiselle ei löytynyt syytä, kaikki letkut ja putket vaikuttivat ehyeltä ja olivat kiinni. Taitaa itse turbo tosiaankin vinkua.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
385
Autosta kuului etupäästä kuskin puolelta kesällä rohiseva ääni kun ratti oli ääriasennossa oikealle. Kaverin kanssa tuota vähän tutkailtiin ja todettiin että jarrikilpi hipoo jarrulevyä. Otettiin jarrikilvestä palanen pois ja ääni katosi. Nyt olen kuitenkin huomannut että pieni hinkaava ääni on yhä olemassa, mutta pitää olla ikkuna auki että se on kuultavissa. Saattaa kuulua hieman kun ratti on suorassa, kovenee kun laittaa ratin ihan oikealle, ja katoaa kun ratti on vasemmalle. Ääntä ei useinkaan kuulu ensimmäisillä ajokilometreillä. Ääni ei ole kokoaikaista vaan kuuluu vain tietyssä kohtaan renkaan pyörimistä, kun ajaa kovempaa kuuluu tiheämmin, maantienopeuksissa ei kuulu ollenkaan / peittyy muuhun meluun. Joskus renkaat linkussa kun pakittaa niin kuuluu ääni sellaisena yhtenäisenä, enemmän vinkumaisena.

Onkohan tässä nyt kuitenkaan kyse jarrukilvestä, vaikka sen modailu näyttikin ongelman aluksi korjaavan? Ja miksihän ääni on pakittaessa niin erilainen? Voisiko olla kyse pyöränlaakerista? Autona Civic sedan 2009.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Sinun jarrulevyistä pitää poistaa ruosteinen huullos. Se siellä ilmeisesti ääntä pitää. Tai sitten suosiolla jo uudet levyt ja palat + satulan sylinterin puhdistus kera nesteiden vaihdon on juur nyt tarjolla suoritettavaksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Itse asiassa katsoin mutta kommentoin koska haluan tehdä myös muille selväksi että ei kannata asentaa mikä olisi ollut kiva laittaa itse tekstiin, eli tyypillinen clickbait tubettaja olet :facepalm:

Vinkkinä kirjoita se lopputulos heti äläkä oleta että ihmisiä kiinnostaa katsoa sun videoita
Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
Ihan hyvä video oli. Itse valokuviosta seinää vasten olisi ollut kiva nähdä tarkempi valokuvio verrattuna tavalliseen H4:een pitkillä ja lyhyillä. Itse aihe sopisi ehkä paremmin tuonne:
Itse ostin uteliaisuuttani muutama vuosi sitten H7 setin ja olihan se valokuvio aivan järkyttävä!
1599332096960.png

Nämä menivät sitten suoraan takaisin pakettiin.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
@Starglazer hyvin havainnollistava kuva siitä, miten sopimattomia nuo led polttimot ovat tieliikenteeseen. Eihän tuossa voi puhua valokuviosta, kun valoa vaan ammutaan pyöreänä keilana pitkin yläilmoja. Ei siellä asfalttia ole valaistavaksi.m
Näin se on, ei tarvinnut käydä tiellä kokeilemassa :D Toki tuosta on jo paljon aikaa (5 vuotta), ledien kehitys menee eteenpäin käsittämätöntä vauhtia. Mitä nyt olen seurannut niin nykyään saa jo ihan hyviäkin LED lamppuja H kannoille joissa on hyvä kuvio eikä ammu kaikkea valoa mihin sattuun.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Siis hetkinen. Miten Testissä kiina H4 LED polttimot on clickbait otsikko jos saanen kysyä ? Minusta se on kaukana siitä. Kun mikä sen otsikon sitten olisin pitänyt olla ?
Tuo "Onko se hyvä ?" on testi sarjani nimi jossa aikaisemmin testasin 29€ 7" kosketusnäyttö radiota ja lähiaikoina ois tulossa Android 10 7" kiina radion testiä sekä testaan ne H7 LED polttimot.
Ja minä nyt laitoin vaan tuo videon tohon jos jotain kiinnostaa aihe.
Että en todellakaan tiedä miksi sinun piti tuollatavalla "hyökätä" minua kohtaan ilman mitään järkevää syytä.

Kun normaalisti jos joku tommonen ei kiinnosta, niin sitä ei katsota eikä myöskään sitten kommentoida varsinkaan tuolleen hyökäten.
Minähän kommentoin vain valoa että revi se pois että valaisee kaikkea muuta kuin tietä.

Itse hyökkäsit minua kohtaan:

"
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan."
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Ihan hyvä video oli. Itse valokuviosta seinää vasten olisi ollut kiva nähdä tarkempi valokuvio verrattuna tavalliseen H4:een pitkillä ja lyhyillä. Itse aihe sopisi ehkä paremmin tuonne:
Itse ostin uteliaisuuttani muutama vuosi sitten H7 setin ja olihan se valokuvio aivan järkyttävä!

Nämä menivät sitten suoraan takaisin pakettiin.
Juu pitää H7:n kanssa testata paremmin valokuviota seinää vasten. Kun ajattelin että kamerani näyttäis hyvin pimeällä tienpätkällä hyvät ja huonot puolet noista.
Mutta selvästikkään kaikkia "valovuotoja" kamera ei näyttänyt hyvin.
Ja laittelen sen tulevan H7 LED videon ja tekstin tonne "oikeaan" topiciin, minkä olemassa oloa en edes huomannut.

Mutta mitä itse vuos kaksi sitten kokeilin B6 Passatissa H7 LEDejä niin niissä valokuvio oli hyvä. Mutta valoteho oli aivan paska kun eivät valaisseet edes pihan toisella puolella olevaa koivua joka oli noin 20m päässä.

Nyt noita "uusia" H7 LEDejä tulevan testaamaan Ford Focucella missä taas kerran on vain heijastin umpiot. Että saapi nähdä kuinka päin helvettiä ne näyttää.

Minähän kommentoin vain valoa että revi se pois että valaisee kaikkea muuta kuin tietä.

Itse hyökkäsit minua kohtaan:

"
Et vissiin sitten kuunnellut yhtään mitä sanoin videolla :facepalm:
Että tyypillinen youtube kommentti valittaja olet. Valitetaan asiasta mikä on jo käyty videolla lävitse.
Vinkkinä katsoppa seuraavilla kerroilla videot ajatuksella ennen kuin alat mistään huutelemaan/valittamaan."
No, mihän niitä kirjaimellisesti kokeilin ( kun olihan videon otsikkokin että "Testissä") vain toisessa valoumpiossa että näki eron halogeeniin verrattuna.
Ja totesinkin sitten videolla että valoteho on aivan mahtava LEDeillä, mutta heijastinumpioilla ainakin valokuvio on aivan perseestä kun valaisee taivaankin.
Että näin. Mutta antaa tämän asian nyt olla.

Mutta tulen tähän lähiaikoina postaamaan videoitani uudesta halpa auto projektistani kun minulla on sen kanssa mielenkiintoinen ongelma.
Ja videoilla sitten testaan kaikkea millä saada ongelma/vika korjattua.
Mutta laitan myös tällä kertaa sitten jutun tähän myös teksti muodossa.
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Juu pitää H7:n kanssa testata paremmin valokuviota seinää vasten. Kun ajattelin että kamerani näyttäis hyvin pimeällä tienpätkällä hyvät ja huonot puolet noista.
Mutta selvästikkään kaikkia "valovuotoja" kamera ei näyttänyt hyvin.
Ja laittelen sen tulevan H7 LED videon ja tekstin tonne "oikeaan" topiciin, minkä olemassa oloa en edes huomannut.

Mutta mitä itse vuos kaksi sitten kokeilin B6 Passatissa H7 LEDejä niin niissä valokuvio oli hyvä. Mutta valoteho oli aivan paska kun eivät valaisseet edes pihan toisella puolella olevaa koivua joka oli noin 20m päässä.

Nyt noita "uusia" H7 LEDejä tulevan testaamaan Ford Focucella missä taas kerran on vain heijastin umpiot. Että saapi nähdä kuinka päin helvettiä ne näyttää.



No, mihän niitä kirjaimellisesti kokeilin ( kun olihan videon otsikkokin että "Testissä") vain toisessa valoumpiossa että näki eron halogeeniin verrattuna.
Ja totesinkin sitten videolla että valoteho on aivan mahtava LEDeillä, mutta heijastinumpioilla ainakin valokuvio on aivan perseestä kun valaisee taivaankin.
Että näin. Mutta antaa tämän asian nyt olla.

Mutta tulen tähän lähiaikoina postamaan videoitani uudestan halpa auto projektistani kun minulla on sen kanssa mielenkiintoinen ongelma.
Ja videoilla sitten testaan kaikkea millä saada ongelma/vika korjattua.
Mutta laitan myös tällä kertaa sitten jutun tähän myös teksti muodossa.
Hyvä, kun pelkästä videosta ja lyhyestä kysymyksestä voi tulla olo että tarkoitus on vain mainostaa noita videoita joka voi sitten ärsyttää ihmisiä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Hyvä, kun pelkästä videosta ja lyhyestä kysymyksestä voi tulla olo että tarkoitus on vain mainostaa noita videoita joka voi sitten ärsyttää ihmisiä.
Mikäs lyhyt kysymys se oli ? Ja sain apua siihen kysymykseeni ja nyt ois softakin ladattu jo että pääsee Fordiin aktivoimaan vakkarin, kunhan vaan napit eka saapuvat.
Mutta sitä ennen tässä on isompikin ongelma ratkaistavana kyseisen kulkupelin kanssa (tehot hukassa), kun vasta tässä viimevuosina alkanut kiinnostamaan autojen remppaaminen.
Ja nyt kesällä tuli vasta ensimmäinen projekti auto (2004 Opel Vectra) hommattua kun aikaisemmin vaan rouvan ja omaan autooni tehnyt huoltoja ja muita pikku juttuja.
Nyt perjantaina luovuin Vectrasta ja samana päivänä kävin noutamassa vuoden 2008 Ford Focuksesn seuraavaksi projekti autoksi.

Joten kaikki jutut ovat tyyliin ekaa kertaa koskaan tekemässä, niin tuppaa tulemaan kysymyksiä asioista ja kaikkiin en ole löytänyt vastauksia netin ihmeellisestä maailmasta.
Ja siksi aloitin kesällä tuo uuden tube kanavanikin että haluan näyttää että osaamatonkin saa noita korjailtua ja vahingossa välillä löytyy ihme korjauksia vikoihin.
Tuppaan videoni tekemään ilman mitään valmisteluita, niin välillä höpötän ihan mitä sattuu ja välillä jää joitain asioita sanomattakin.

Samaan tyyppiseen videon formaattiin siirsin tuo SER-rauta testaus kanavanikin... minkä takia nyt porukkaa lähtee sieltä kiihtyvään tahtiin :whistling:
Ja en todellakaan näitä videoitani tee rahan takia, koska ei näistä mitään saa. SER-jutuistani saan about 0.10 - 0.20€/per video/per kk ja uudella kanavallani en tietenkään mitään koska ei ole tarpeeksi tilaajia.
Minusta noiden tekeminen on vaan hauskaa ja näyttää muillekkin noita juttuja jos vaikka jollekkin niistä on apua.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Mikäs lyhyt kysymys se oli ? Ja sain apua siihen kysymykseeni ja nyt ois softakin ladattu jo että pääsee Fordiin aktivoimaan vakkarin, kunhan vaan napit eka saapuvat.
Mutta sitä ennen tässä on isompikin ongelma ratkaistavana kyseisen kulkupelin kanssa (tehot hukassa), kun vasta tässä viimevuosina alkanut kiinnostamaan autojen remppaaminen.
Ja nyt kesällä tuli vasta ensimmäinen projekti auto (2004 Opel Vectra) hommattua kun aikaisemmin vaan rouvan ja omaan autooni tehnyt huoltoja ja muita pikku juttuja.
Nyt perjantaina luovuin Vectrasta ja samana päivänä kävin noutamassa vuoden 2008 Ford Focuksesn seuraavaksi projekti autoksi.

Joten kaikki jutut ovat tyyliin ekaa kertaa koskaan tekemässä, niin tuppaa tulemaan kysymyksiä asioista ja kaikkiin en ole löytänyt vastauksia netin ihmeellisestä maailmasta.
Ja siksi aloitin kesällä tuo uuden tube kanavanikin että haluan näyttää että osaamatonkin saa noita korjailtua ja vahingossa välillä löytyy ihme korjauksia vikoihin.
Tuppaan videoni tekemään ilman mitään valmisteluita, niin välillä höpötän ihan mitä sattuu ja välillä jää joitain asioita sanomattakin.

Samaan tyyppiseen videon formaattiin siirsin tuo SER-rauta testaus kanavanikin... minkä takia nyt porukkaa lähtee sieltä kiihtyvään tahtiin :whistling:
Ja en todellakaan näitä videoitani tee rahan takia, koska ei näistä mitään saa. SER-jutuistani saan about 0.10 - 0.20€/per video/per kk ja uudella kanavallani en tietenkään mitään koska ei ole tarpeeksi tilaajia.
Minusta noiden tekeminen on vaan hauskaa ja näyttää muillekkin noita juttuja jos vaikka jollekkin niistä on apua.
Hirvee wall of text, mutta siis ihan noita sun aiemmin postaamia videoitakin tarkoitin ja mitä niiden postauksista on jäänyt mieleen. Älä nyt mieltäsi hyvä mies noin pahoita, kun pyydetään vähän pidemmästi kertomaan myös tekstinäkin.

Edit: Selvennetty että postauksista ja videoita en ole siis katsonut
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Hirvee wall of text, mutta siis ihan noita sun aiemmin postaamia videoitakin tarkoitin ja mitä niistä on jäänyt mieleen. Älä nyt mieltäsi hyvä mies noin pahoita, kun pyydetään vähän pidemmästi kertomaan myös tekstinäkin.
En minä mieltäni pahoittanut ollenkaan :)

EDIT: Ja en välillä vaan jaksa kirjoittaa kasaa tekstiä jos minulla on se puhuttuna video formaatissa, varsinkin jos olen luurilla enkä tietokoneella. En vaan tykkää kirjoittaa kosketusnäytöltä en niin yhtään.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Raidetangon päät Chrysleriin. Onneksi sai sisemmästä nivelestä kiinni ja aukaistua sen raidetangosta putkipihdeillä, muuten olisi ollut paljon vaikeampi homma ja olisi jäänyt itsellä tekemättä. Nivelet eivät olleet väljät mutta olivat ruosteen voimasta fuusioituneet niin hyvin yhteen ettei saanut pyöriä suunnattua.
Toiselle puolelle sitten ensi viikolla, siellä on kumi rikki ulommasta päästä. Ja jarrulevyt ja -palat samalla.
1599405321355.png
 
Viimeksi muokattu:

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Eikö tossa kuvassakin näy lovet mistä olisi voinut ihan kiintoavaimella/jakarilla pitää kiinni?

Mutta joo, nuo on välillä ihania irrotella jos ovat kunnolla ruostehitsanneet
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 729
Noi lovet on sellasia kaikissa ettei niistä mitään voimalla väännetä kun pyörähtää. Mutta toisaalta ei tartte ihan hulluna vääntääkään kun lämmittää liitoksen kuumaksi, lämmöllä aukeaa helposti.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Eikö tossa kuvassakin näy lovet mistä olisi voinut ihan kiintoavaimella/jakarilla pitää kiinni?

Mutta joo, nuo on välillä ihania irrotella jos ovat kunnolla ruostehitsanneet
On siinä joo, ei se ole omassa asennuksissa ongelma vaan sisäpään irrotus kun yleensä ei mahdu millään työkalulla ottamaan kunnolla kiinni.
Vahnat päät olivat tosiaan niin hyvin ruostuneet kiinni etteivät saaneet korjaamolla edes lämmittämällä liikkeelle.
1599415894424.png
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Noi lovet on sellasia kaikissa ettei niistä mitään voimalla väännetä kun pyörähtää. Mutta toisaalta ei tartte ihan hulluna vääntääkään kun lämmittää liitoksen kuumaksi, lämmöllä aukeaa helposti.
Ei ne putkipihditkään mahdottomia pidä toki. Oma taktiikka toki on yleensä "hyvin" tiukkova jakari johonkin väliin kiilattuna, lämpöä ja sitten koputellen auki. Toki joskus on joutunut ottamaan koko paketin irti ja sillon on sama vaihtaa koko setti. Ja tämä siis raidetangon pään irroituksesta, toki sisäpään irrottelu on tapauksesta riippuen oma helvettinsä.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 743
Eiku vittu mähän käsitin vissiin ihan väärin mikä se ongelma oli ja mistä otettiin pihdeillä kiinni. Nevermind
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 332
Täällä kun eräät otti itseensä kun "mainostin" tube-videoitani. Ja nämä kyseiset henkilöt eivät selvästikkään tajua että ongelmat ja ratkaisut ongelmaan ovat paljon helpompi näyttää kuin selittää henkilöltä jolla ei ole autotermit hallussa.
Mutta yritetään kertoa pieni tarina ja laitan tuohon myös linkin videoihin asiasta mistä asia selviää paremmin.

Eli tuossa tuli myytyä edellinen (ja samalla ensimmäinen) auto projektini ja tilalle sitten hommasin huutokaupat.comin kautta 1000€:lla 1.6l diesel Ford Focusen vuosmallia 2008.
Joka piti olla kunnossa muuten paitsi että mittarissa lähes 340000km, tuulilasi halki ja pieniäruoste kohtia siellä sun täällä.
Ja ajattelinkin että tästä tulee mukava maalaus ja putsaus projekti enimmäkseen, no tuli vähän muutakin.

Eli kävin sitten kyseisen Foordin noutamassa ja ongelmat alkoivat heti kun yritin päästä pois liikkeen pihasta. Liike oli näet mäessä ja Focus oli mäen alla parkkeerattuna.
Enkä meinannut saada sitä menemään mäkeä ylös vaan aina se sammui. Neljännellä kerralla sitten annoin auton valua ihan alassaakka ja sitten kaasu pohjaan ja etiäpäin...
Ja sillä kerralla juuri ja juuri Focus jaksoi kivuta mäen päälle, kun tuollakin kerralla meinas just sammua kun mäen päälle pääsin.

Kotimatka (10p0km) oli myös todella hauska koska tehoa alle 2000 kiekan ei ollut yhtään ja ainoa millä tuon sai liikkeelle edes jotenkin oli nostaa kiekat päälle 2000 ja luistattaa kytkintä.
Motarilla huomasi myös että tehoa ei vaan ole yhtään kun 90 -> 100km/h kiihdyttämiseen piti laittaa jo nelosta tupaan. Olikin kaikissa risteyksissä ym. liikennevaloissa jännittävää aina miten sen saa liikkeelle ja mihin väliin sitä uskalti tunkea kun ei kiihdy niin ei kiihdy.
Kotia lopulta pääsin ja laittelin tablettini kiinni ja löytyykö mitä vika koodeja. Ja sieltä löyty vähän kaikkea liittyen kyllä juuri siihen tehtyyn kytkin remonttiin, mutta yksi sieltä joukosta erottautu eli koodi että DPF pöntön poltto ei ole onnistunut.

No laittelin sitten tabletille FORScanin ja sillä sitten manuaalisesti polttopäälle ja ekalla kerralla 57% kohdalla tuli ERROR ja homma stoppas siihen. Toisella yrittämällä 58% ja taas ERROR.

IMG_20200904_165802.jpg

Joten aloin suuresti pelkäämään että tuo pönttö on tukossa ja siitä tuli epäilyksiä videoni kommentteihinkin. Toisina vaihtoehtoina oli EGR (mutta se ei vissiin tommosta edes voi aiheuttaa ?), diesel polttoainesuodatin, turbo kaput tai tietenkin että joku vuotaa jostain.

Mutta lopulta vika sitten olikin todella simppeli ahtovuoto...
Nimittäin kun suojamuovin otti pois niin heti kiinnittyi huomio että koneen kuskinpuoli oli öljyssä. Ja keskellä sitä yksi turbolle menevä letku oli irti, että aika iso "vuoto".
Ja syy miksi se oli irti oli kanssa ihan simppeli, eli muovinen kiinnitys sydeemi oli hajonnut ja laitoin paketin kasaan milläs muulla kuin nippusiteellä :)

IMG_20200907_114115.jpgIMG_20200907_114108.jpg

Että nyt Foordi rullaa nätisti ja voinkin keskittyä paikkamaalauksiin sekä myöhemmin Android 10 navin/radion ja vakkarin asennuksiin.
Myöskin idea testata tällä H7 LEDejä mitkä tuossa hyllyssä makaavat, vaikkakin tässäkin on vaan heijastinumpiot. Mutta haluan nähdä miten perseelleen valokuvia menee niillä.

Ja jos kiinnostaa tämä juttu video formaatissa niin tässä niihin linkit ja kakkos osassa näytän kuinka tehdään se manuaalinen DPF poltto.


 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Täällä kun eräät otti itseensä kun "mainostin" tube-videoitani. Ja nämä kyseiset henkilöt eivät selvästikkään tajua että ongelmat ja ratkaisut ongelmaan ovat paljon helpompi näyttää kuin selittää henkilöltä jolla ei ole autotermit hallussa.
Mutta yritetään kertoa pieni tarina ja laitan tuohon myös linkin videoihin asiasta mistä asia selviää paremmin.
Kukaan muu ei ottanut itseensä kuin näköjään sinä kun vieläkin jaksat jatkaa? Mulle henkilökohtaisesti on ihan ok jos laittelet videoita, mutta älä tee niistä clickbait videoita "katso lopputulos videolta" kuten 99% tubettajista tekee, sitä minä kritisoin en videoita muuten ja siinä on aika iso ero.

ja edelleen, valokuvio menee päin helve**iä myös H7 ledeillä heijastinumpiossa, projektoriumpiossa saattaa toimia kun siellä on fyysinen este hajavalolle, mutta valoteho on onneton.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Nyt sitten ne jarrut paikalleen rysyyn. Jarrurempat ovat oikeastaan aika mukavia silloin _jos_ mikään ei vastusta.
1599492804639.png

Vielä pitää palauttaa toiset vääränkokoiset levyt. Tottakai tilasin ensin kahdesta vaihtoehdosta väärät.
Keskiviikkona sitten toisen puolen raidetangon päät ja perjantaina suuntaukseen. Josko tuo alkaisi tämän vuoden suurimmat remontit olemaan sitten takana :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 716
Kaverin 2013 Toyota Auriksessa outo sattumus. Tänään kun astuin pelkääjän paikalle kyytiin, huomasin että kumimaton alla on märkä lammikko vettä. Eli "lattiamatto" oli litimärkä. Ei sitä senttejä ollut, eikä noussut kumimaton päälle, mutta kumminkin. Varmaan jokunen desi. Tiedossa ei ole, että autossa olisi reikiä, ikkuna ei ole ollut auki. Tällä viikolla huolto saa katsoa, mutta onko kellään haisua, mikä voi tuon veden syy olla? Ei haissut muuta kuin vähän ummehtuneelle. Mitään pulloa ei autossa ollut, joka olisi voinut falskata.

Disclaimer. En tiedä autoista juuri mitään. Ja jos on parempi ketju tällaiselle, niin vinkatkaa.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Kaverin 2013 Toyota Auriksessa outo sattumus. Tänään kun astuin pelkääjän paikalle kyytiin, huomasin että kumimaton alla on märkä lammikko vettä. Eli "lattiamatto" oli litimärkä. Ei sitä senttejä ollut, eikä noussut kumimaton päälle, mutta kumminkin. Varmaan jokunen desi. Tiedossa ei ole, että autossa olisi reikiä, ikkuna ei ole ollut auki. Tällä viikolla huolto saa katsoa, mutta onko kellään haisua, mikä voi tuon veden syy olla? Ei haissut muuta kuin vähän ummehtuneelle. Mitään pulloa ei autossa ollut, joka olisi voinut falskata.

Disclaimer. En tiedä autoista juuri mitään. Ja jos on parempi ketju tällaiselle, niin vinkatkaa.
Veikkaus että ilmastoinnin kondenssiputki tukossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Kaverin 2013 Toyota Auriksessa outo sattumus. Tänään kun astuin pelkääjän paikalle kyytiin, huomasin että kumimaton alla on märkä lammikko vettä. Eli "lattiamatto" oli litimärkä. Ei sitä senttejä ollut, eikä noussut kumimaton päälle, mutta kumminkin. Varmaan jokunen desi. Tiedossa ei ole, että autossa olisi reikiä, ikkuna ei ole ollut auki. Tällä viikolla huolto saa katsoa, mutta onko kellään haisua, mikä voi tuon veden syy olla? Ei haissut muuta kuin vähän ummehtuneelle. Mitään pulloa ei autossa ollut, joka olisi voinut falskata.

Disclaimer. En tiedä autoista juuri mitään. Ja jos on parempi ketju tällaiselle, niin vinkatkaa.
Voi olla myös varsinkin VAG:ien klassikko, eli tuulilasin alapuoliset vedenpoistoreijät täynnä lehtiä ja muuta moskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 716
Syy selvisi tuohon vedentuloon. Touko-kesäkuussa tehdyssä tuulilasinvaihdossa oli tapahtunut asennusvirhe. Sielä siis pääsi liimauksista vesi sisään jostain välistä ja lopulta sinne pelkääjän jalkatilaan. Tiedä sitten, onko se alkanut vasta nyt repsottaa vai onko vettä tullut aiemminkin kesällä. No, kuivattavat sisätilat ja asentavat uuden tuulilasin ja antoivat laina-auton korjauksen ajaksi. Ja tekevät kaiken tietenkin veloituksetta. Tämä siis Toyota-merkkihuolto. Olivat sanoneet, ettei ollut ensimmäinen tapaus jossa liimat ovat pettäneet.
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Nyt vaihdoin oikealle puolelle raidetangon päät. Sitä ennen kävin hakemassa leiman. Perjantaina sitten suuntaukseen.
Tässä kuva mitä aiemmin tarkoitin, eli sisempi raidetangon pää lähtee irti putkipihdeillä:
1599650026285.png

Onneksi sain perintönä kolmet hyvät erikokoiset putkipihdit :)
Samalla vaihdoin koiranluun. Tuosta näkee että vaikka nipat on niin ei niihin kovin hyvin rasvaa saa :confused2:
1599650117694.png
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 329
Syy selvisi tuohon vedentuloon. Touko-kesäkuussa tehdyssä tuulilasinvaihdossa oli tapahtunut asennusvirhe. Sielä siis pääsi liimauksista vesi sisään jostain välistä ja lopulta sinne pelkääjän jalkatilaan. Tiedä sitten, onko se alkanut vasta nyt repsottaa vai onko vettä tullut aiemminkin kesällä. No, kuivattavat sisätilat ja asentavat uuden tuulilasin ja antoivat laina-auton korjauksen ajaksi. Ja tekevät kaiken tietenkin veloituksetta. Tämä siis Toyota-merkkihuolto. Olivat sanoneet, ettei ollut ensimmäinen tapaus jossa liimat ovat pettäneet.
Täytyy kyllä todeta, että tuo on kyllä kädetön merkkihuolto, jos siellä useinkin epäonnistuu tuulilasin liimaaminen. Ei nyt kuitenkaan ole mitenkään rakettitiedettä tuo homma.. Olettaisin kuitenkin, että käytössä on kunnon liimat ei mitkään Bilteman halvimmat.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Olettaisin että joku alihankkija hoitaa lasinvaihdot ja siellä on ollut joku joka ei ole hommaa hallinnut.
Tai sitten tuollainen helppo työ on annettu juuri ammattikoulusta tulleille kesäpojille tehtäväksi.

Eihän tuossa ole käytännössä kuin pari kohtaa, joissa voi epäonnistua, toinen on se ettei levitä liimaa sopivaa palkoa tasaisesti ( onnistuu myös käsipuristimella ja akkukoneella lähes idioottivarmasti ) ja toinen on se, että kohdistaa lasin väärin.
Tietty vanha liimapalko pitää osata leikata/kaapia pois tai osata leikata se sen verran tasaiseksi, että saa laitettua päälle uuden palon ja primeri pitää osata levittää joka paikkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
575
Tai sitten on sattunut viallinen satsi liimaa. Muutama viikko lasin vaihdosta korjaamosta soitettiin ja pyydettiin tuomaan auto uudelleen lasin vaihtoon, koska liima oli ollut huonoa. En ollut itse vielä huomannut sitä.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
857
Täytyy kyllä todeta, että tuo on kyllä kädetön merkkihuolto, jos siellä useinkin epäonnistuu tuulilasin liimaaminen. Ei nyt kuitenkaan ole mitenkään rakettitiedettä tuo homma.. Olettaisin kuitenkin, että käytössä on kunnon liimat ei mitkään Bilteman halvimmat.
Mulla vaihdettiin merkkihuollossa tuulilasi vinoon...2 kertaa, että kyllä "osataan" muuallakin
edit: ai niin, myivät samalla käynnillä väärän keulamaskin merkin varaosatiskillä. Alkoi huumori olla jo aika vähissä loppujaan
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 796
Niin, ei se bilteman halvin liimakaan petä lasin paikallaan ollessa, on vaan osattu ei oo vaan osattu..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 479
Viestejä
4 200 888
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom