Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 280
Suzuki grand vitara ja lambdan kanssa ongelmia. Vikavalo syttyy aina hetken ajelun jälkeen, joskus saattaa päästä jopa 100km ennen valon syttymistä. Uuden anturin vaihdoin (denso), ja lisäsin jopa jatkoholkin eteen, mutta ongelma jatkuu. Testerin mukaan anturi toimii, kun vikaakoodin poistaa. Auto syö öljyä jonnin verran, onko katti paskana, ja lambda ei vaan suostu toimimaan tuon takia? Toinen anturi kokeiluun? Vai voisko toi holkki aiheuttaa ongelman?

Katin jälkeinen anturi? Voi olla katti paskana.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 186
Ei ole joustintukikaan enää oikutellut. Tilasin muutamalla kympillä Virosta ei-kiireellisiä osia kuten öljynsuodatinta, öljyproppua, pyyhinsulkia ja sitten sen joustintuen laakerin varalle.
Relluissako heitetään joka öljynvaihdon yhteydessä proppu mäkeen ja uutta tilalle? Saksalaisissa kuitenkin selviää ihan kupariprikan vaihtamalla...
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Onko siihen öljytulppaan kiinnitetty tiiviste eli tulppa ja tiiviste on yhtä kiinteää pakettia? En ole aiemmin moiseen törmännyt.
Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 855
Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:
Pitääkö tuo tiiviste vaihtaa? Päälle 20 kertaa vaihdoin toyotaan öljyt enkä ikinä vaihtanut mitään tiivistettä. Koskaan ei vuotanut/kuluttanut öljyä tippaakaan.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Pitääkö tuo tiiviste vaihtaa? Päälle 20 kertaa vaihdoin toyotaan öljyt enkä ikinä vaihtanut mitään tiivistettä. Koskaan ei vuotanut/kuluttanut öljyä tippaakaan.
En tiedä pitääkö, olen vain vaihtanut kun noita sopivia kuparitiivisteitä sattuu olee omasta takaa lajitelma :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 890
Onko siihen öljytulppaan kiinnitetty tiiviste eli tulppa ja tiiviste on yhtä kiinteää pakettia? En ole aiemmin moiseen törmännyt.
Tiiviste on kiinteä ja tulppa on juuresta ohuempi joten vanhaa tiivistettä ei saa katkaisematta pois ja jos pistää uuden kuparitiivisteen joka menee kierteen puolesta paikalleen niin se ei pidä.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
86
Kyllä vaimon skodassa myös vaihdetaan koko proppu.
Omaan audiin pitäisi myös koko proppu vaihtaa jostain kumman syystä, mut tähän asti vaihtanut vain kuparitiivisteen ja hyvin on pitänyt :bored:
Voitte vaihtaa myös pelkän propuntiivisteen (merkkikorjaamo yrittää aina myydä koko propun), vanha lähtee sivuleikkureilla hienosti irti. Alumiini öljypohjaan alumiinitiiviste ja peltiseen kuparitiiviste.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 352
Voitte vaihtaa myös pelkän propuntiivisteen (merkkikorjaamo yrittää aina myydä koko propun), vanha lähtee sivuleikkureilla hienosti irti. Alumiini öljypohjaan alumiinitiiviste ja peltiseen kuparitiiviste.
En tiedä mitä tarkoitat "yrittää". Aina kun olen volkkarit/audit huollattanut merkkiliikkeessä niin tuolle huollolle on pakettihinta ja uusi proppu on osa sitä.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
86
En tiedä mitä tarkoitat "yrittää". Aina kun olen volkkarit/audit huollattanut merkkiliikkeessä niin tuolle huollolle on pakettihinta ja uusi proppu on osa sitä.
Merkkiliike ei osta erikseen "tarvike" propuntiivisteitä, vaan myy koko propun (mikä taas on OEM-osa).
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Suzuki grand vitara ja lambdan kanssa ongelmia. Vikavalo syttyy aina hetken ajelun jälkeen, joskus saattaa päästä jopa 100km ennen valon syttymistä. Uuden anturin vaihdoin (denso), ja lisäsin jopa jatkoholkin eteen, mutta ongelma jatkuu. Testerin mukaan anturi toimii, kun vikaakoodin poistaa. Auto syö öljyä jonnin verran, onko katti paskana, ja lambda ei vaan suostu toimimaan tuon takia? Toinen anturi kokeiluun? Vai voisko toi holkki aiheuttaa ongelman?

Oletko katsonut että lambdan johto on ehjä, eikä ole hapettumaa. Johdossa oleva hapettuma riittää siihen, että lambdan antama jännite ei vastaa sitä, mitä sen kuuluisi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 890
Harvinaisen kivuttomasti sujui vaimon skodan takajarruremontti,mikään ei ollut jumissa vaan irtosi nätisti.Eikä edes tullut kalliiksi,uudet levyt ja palat Bremboa vajaat 70€ samalla vaihtui uusi takalasin pyyhkimenvarsi ja sulka.Eniten ihmettelin kun satulankiinnitysruuveissa oli sekaisin milli ja tuumakantaa,näköjään Brembon sarjan mukana tulevat ruuvit ovat 1/2 tuuman kannalla.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)
Jos naks kuuluu niin epäilen, että hiilet startista tiensä päässä. Eli enpä lähtisi koko starttia vaihtamaan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Matkalla jos tekee useamman pysähdyksen niin käynnistäessä kuuluu vain naks eikä tapahdu mitään. Duunikaveri ehdotti starttimoottoria tai lukkopesää.

Muutaman kerran napauttanut lumiharjalla starttimoottoria niin on lähtenyt käyntiin (ei aina). Ilmeisesti pitäs starttimoottori vaihtaa? (Peugeot 206 -06, 150tkm)
Itsellä kun oli vastaavia oireita oli startti lopussa mutta mittaa nyt akun jännite startatessa, varsinkin jos tekee tuota useammin kun joudut starttailemaan monesti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Itsellä kun oli vastaavia oireita oli startti lopussa mutta mittaa nyt akun jännite startatessa, varsinkin jos tekee tuota useammin kun joudut starttailemaan monesti.
Akun vaihtanut kahteen kertaan, ensimmäinen hyytyi muutaman kuukauden jälkeen (tämän autoliike korvasi) ja toinen laturin hihnan katketessa vuoden jälkeen.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 238
Muutaman kerran olen törmännyt jarrulevyn irroituksessa siihen ongelmaan että ne jarrulevyn 2 kpl lyhyttä kiinnitysruuvia on jumissa., Sitten se menee äheltämiseksi kun joutuu poraamaan yms.
Hienoa että homma sujui vaivatta.
Aukeavat iskumeisselillä tai tuurnalla muutama isku. Niitä ei ole tarkoitus kiristää hampaat irvessä niin aukeavat seuraavallakin kerralla. Kaikki ei edes laita niitä paikoilleen, kun toiminnan kannalta niillä ei ole mitään merkitystä.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Akun vaihtanut kahteen kertaan, ensimmäinen hyytyi muutaman kuukauden jälkeen (tämän autoliike korvasi) ja toinen laturin hihnan katketessa vuoden jälkeen.
Todennäköisesti startissa vikaa jos on lähtenyt käyntiin sitä lyötäessä, halpa tarkistus vain tuo akku kun ihmiset harvemmin sen kuntoa tarkkailevat.
Hiilet tosiaan voivat olla loppu kuten joku veikkasi, omaan autoon vain oli sen verran halpa startti ettei maksanut vaivaa tutkia sen enempää vaan vaihdoin kerralla uuteen.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 897
Mahdollisia vikapaikkoja on useita. Saattaa olla startin solenoidin kärjet kuluneet. Mun ekassa Corollassa oli se vika, naksahti avaintä kääntäessä. Sain sen käsityksen että oli melko yleistä ko. mallissa.
Yksi, mikä saattaa aiheuttaa starttiongelmia on korin ja moottorin välinen maadoituskaapeli. Eikö sellaisen oo kallis uutena.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Nopeasti googlettaen, 80e startti, siihen työt päälle. Itse lähde tuota vaihtamaan.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Luulisi tuohon hintaan nimenomaan kuuluvan sen vanhan startin pantin.
Jos auton vie korjaamolle niin ei sitä panttia makseta elket välttämättä halua sitä rikkinäistä starttia. Eikä kaikki startit ole pantillisia. Kiinalaiset uudet yleensä pantittomia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 605
Kyllä nyt taitaa tilanne olla niin että se joustintuen laakeri menee vaihtoon.
Eilen kun lähdin ajamaan niin se piti taas ääntä. Oletteko te muut kokeneet että varsinkin pakkasilla tuo joustintuen laakeri alkaa pitämään ääntä? Mulla plussakelillä se on äänetön mutta kun pakkanen tulee niin se ääntelee ja ei kunnolla pyöri.
Peugeot 406 vaihdettiin toiselle puolelle se laakeri. Ei kumminkaan huomannut kelin mukaan mitään eroa.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Ei ole kyllä ikinä ollut ovien tiivisteiden jäätymisen kanssa ongelmia. Toki itse aina pessyt nuo ovien välitkin kunnolla. Autoja ollut kuitenkin toista kymmentä ja autoiluvuosia kohta parikymmentä.
VAG:eissa käytettävässä samettipintaisessa oven tiivisteessä ei auta paljoa silikonit tai muutkaan poppakonstit.

Kivasti se pieni karva imee veden itseensä, ja jäätää oven kiinni. Ainakin Golf IV:ssä, ja muistaakseni Audi A4 B6:ssa nämä.

Ja sitten repeilee kun väkisin repii oven auki, ja näistä reijistä sitä vettä menee vielä enemmän sinne tiivisteeseen.
Kokemusta oli, onneksi ei enää. Mutta toki VAG:lla jatketaan:tup:
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Tulee mieleen vaihtoehdot:
- sulata reunat yhteen TAI
- poraa reikiä riviin ja vedä nippusiteillä kiinni TAI
- hae muovi/peltilevy ja niitä popniiteillä muoviin
Nippareilla rämisee/suhisee/viheltää takuulla.

Sikafleksiä tai vastaavaa+halkeaman suuntaisesti reikänauhaa tmv. samalla liimalla kiinni.

Tai niin kuin yllä todettu, "juottaa" sen yhteen. Pitää vaan olla sopivaa muovia lisätä siihen halkeamaan kun lämmittää, ettei notkahda tai ole vaan paska liitos ilman vahvistusta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Oli jo aika vaihtaa C5 kynkän laakerit.
Sama operaatio taitaisi itellä olla edessä kun natisee jo. Vaihdoin reilu kolme vuotta sitten, mutta kynkät olivat jo kuluneet siten ettei stefat varmasti ole pitäneet vettä :(
Muutenkin pitäisi persaukseen vaihtaa sylinterin tiivisteet ja jousipallukat. Ehkä vielä joskus kauniina aurinkoisena päivänä :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
Tässä mietin käytännön juttuja kun otan tässä lähiaikoina joustintuen irti ja vaihdan laakerin.
Nyt heräsi kysymys: Iskarin yläpään pultille on määrätty kiristysmomentti. Kuinka tuo kiristys käytännössä momenttiin voidaan laittaa koska jos momenttiavain ja hylsy on pultissa kiinni niin silloin ei voi pitää kuusiokulma-avaimella keskeltä kiinni? Meganessa täytyy pitää kuusiokulma-avainta keskireiässä kun iskarin yläpulttia liikuttelee.
Käyttää sellaista hylsyä missä on paikka kiintoavaimelle, ja sitten ylhäällä olevan reiän kautta pitää iskaria kiinni.

Toinen vaihtoehto on tehdä reikä hylsyn kylkeen.



 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 783
No tuo ylempi hylsyhän ei tietenkään toimi hylsyille tarkoitetun momenttiavaimen kanssa mikä kai oli tarkoitus. Noihin on myös saatavilla adaptereita joka muuttaa sen momenttiavaimen vääntiön lenkkiavaimen tyyppiseks, mutta ei nekään ilmaisia ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Itse olen vain vääntänyt niin tiukkaan kuin menee, iskaritolpassa on se kaulus mihin ylätuki kiristyy ja 10mm kierrettä ei ihan helpolla poksauta varsinkin kun joutuu kuusiokolollla pitämään vastaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 823
No tuo ylempi hylsyhän ei tietenkään toimi hylsyille tarkoitetun momenttiavaimen kanssa mikä kai oli tarkoitus. Noihin on myös saatavilla adaptereita joka muuttaa sen momenttiavaimen vääntiön lenkkiavaimen tyyppiseks, mutta ei nekään ilmaisia ole.
Siis toimiihan, kun laittaa momenttiavaimeen kuusiokolohylsyn (tai mikä ikinä siinä iskarin päässä nyt onkaan) Toki on oltava sellanen momenttiavain jolla voi kääntää vastapäivään.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Kyllä taitaa olla kaikissa momenttiavaimissa (tai ainakin lähes kaikissa markkinoilla olevista) olla suunnanvaihto-ominaisuus.

Motonetin valikoimaa kun vilkuilin, niin en äkkiseltään löytänyt kiinteän suunnan avainta.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 238
Kyllä taitaa olla kaikissa momenttiavaimissa (tai ainakin lähes kaikissa markkinoilla olevista) olla suunnanvaihto-ominaisuus.

Motonetin valikoimaa kun vilkuilin, niin en äkkiseltään löytänyt kiinteän suunnan avainta.
Niin pitkään, kuin se momenttiavain on räikkämallinen niin löytyy varmasti suunnanvaihto. Mulla on semmoinen ruuvimeisselimallinen ja siinä ei ole suunnanvaihtoa.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Hetkinen
Siis toimiihan, kun laittaa momenttiavaimeen kuusiokolohylsyn (tai mikä ikinä siinä iskarin päässä nyt onkaan) Toki on oltava sellanen momenttiavain jolla voi kääntää vastapäivään.

Niin käyhän se iskarin vartta pyörittämällä saada momenttiin!


Jos löytää kukonjalkahylsyn jostain tai tuollaisen avoimen hylsyn, niin sillä tai sitten kuusiokolohylsy, ja lenkkiavain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
^Äh, menee vaikeaksi hankkia lisäosia jne jne.


Kuusiokolohylsy-> momenttiavain. + lenkki. Ei tämä ydinfysiikkaa ole.
Niin ja jos sen yläpään ylipäätään laittaa kiinni, normi kuusiokoloavain ja kiintolenkki ja poikkikaan et sitä saa, niin tuskin itsestään aukeaa. En ole ainakaan koskaan kuullut.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 367
Itse en ole koskaan nähnyt kenenkään käyttävän momenttiavainta iskarin yläpäähän, eli kuten yllä jo mainittiinkin, kuusiokoloavain ja lenkki+tiukkaan, ei tarvitse edes hampaat irvessä vääntää. Lukkomutterihan siinä jokatapauksessa on niin ei vähässä kummassa iteksiään auki pyöri, jos jää löysälle/löystyy niin siitä kuuluu sellainen koiranluun nakutusta muistuttava ääni (nimim. Koiranluun turhaan vaihtanut)
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 318
Kyllä sen tuntee kun on kiinni, ei tuota iskarin yläpäätä tarvitse momenttiin vetää kun siinä on se lukkomutteri.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
40
Niin pitkään, kuin se momenttiavain on räikkämallinen niin löytyy varmasti suunnanvaihto. Mulla on semmoinen ruuvimeisselimallinen ja siinä ei ole suunnanvaihtoa.
On momenttiavaimissa monesti se suunnan vaihto, mutta ongelma onkin siinä että naksaus toimii vaan toiseen suuntaan.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 186
On momenttiavaimissa monesti se suunnan vaihto, mutta ongelma onkin siinä että naksaus toimii vaan toiseen suuntaan.
En nyt niin isoksi ongelmaksi menisi kuitenkaan sanomaan, kun varmaan 95%+ tapauksissa se momentti pitää asettaa myötäpäivään.

Sit jos on vääränkätiset kierteet, niin onhan noita avaimia sitten sellaisia missä se istukka menee läpi siitä päästä ja suunnanvaihto toteutuu kääntämällä avain ympäri.

Mut tommonen perusbiltema naksaus vaan yhteen suuntaan käy varmasti monelle peruspenalle, jolla tarve on laittaa vaan ne aluvanteet oikeaan momenttiin kaks kertaa vuodessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Kannattaako remonttia tehdessä jotain toimenpiteitä tehdä noille joustintuen 2 alapultille ja mutterille jotta ne saisi ehjänä irti? Eli onko järkeä etukäteen ennen avaamista kuumentaa niitä toholla ja sitten jäädyttää kylmäspraylla?
Otat haluamasi luikastesprayn (crc, wd40 tms) pikku kätöseen, kipität pulttien luo ja lujaa suihkuttelua pultteihin. Toistat saman vaikka huomenna ja ylihuomenna, niin kyllä hymyilyttää remppaa tehdessä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 378
Viestejä
4 193 390
Jäsenet
70 724
Uusin jäsen
Zukis

Hinta.fi

Ylös Bottom