• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Suunto Sonic luujohdekuulokkeet 29€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja duics
  • Aloitettu Aloitettu
Vaatimus
Herra nro47 kuuloketilaus on peruttu Elisan toimesta. Herra nro47 on maksanut kuulokkeet verkkomaksuna Elisalle. Herra nro47 voi pyytää maksun palautusta OmaElisassa osoitteessa elisa.fi/tilaukset tai ilmoittamalla tilinumeronsa Elisan asiakaspalveluun.
Kuten muillekin Herra nro47 on sovintoehdotuksena tarjottu mahdollisuutta tilata kuulokkeet etuhintaan 59 euroa/kpl ilman toimitusmaksua. Kuten edellä on todettu, tämä sovintoehdotus on arvioitu asianmukaiseksi kuluttajaneuvonnassa. Herra nro47 ei ole hyväksynyt sovintoehdotusta.
Asiassa vireillä olevissa kuluttajariitalautakunnan ratkaisupyynnöissä on väitetty, että vastoin kuluttajariitalautakunnan aiempia ratkaisuja ja omaksuttua linjausta, elinkeinonharjoittajan pitäisi olla täysimääräisesti vastuussa ilmeisestäkin hinnoitteluvirheestä. Tämä tarkoittaisi yrityksen ankaraa vastuuta hinnoitteluvirheistä. Tämän kaltaisia virheitä pyritään luonnollisesti välttämään ja tarkistamaan, ettei niitä tapahdu. Riski on yrityksellä ja se kantaa taloudellisen vastuun. Virhetilanteet käydään läpi ja niistä pyritään aina oppimaan.
Ankaran vastuun alueilla korostuu työntekijöiden huolellisuusvelvoite. Virhetilanteissa arvioitavaksi tulisi tällöin kysymys työntekijän korvausvelvollisuudesta. Vahingot voivat olla merkittäviäkin. Hinnoitteluvirheet voivat johtaa aitoihin, satunnaisiin ”sainpas kerrankin halvalla”-löytöihin vilpittömässä mielessä, mutta niitä pyritään tietoisesti myös tarkoitushakuisesti hyödyntämään, mikä vaikuttaa volyymeihin ja vahinkojen suuruuteen.
Mikäli vaatimuksiin suostutaan ja yritykselle seuraa ilmeisistä inhimillisistä erehdyksistä tai huolimattomuudesta johtuvista hinnoitteluvirheistä ankara vastuu, on ilmeinen riski, että työntekijöiden huolellisuutta ja vastuita arvioitaisiin laajemmin tällaisissa tilanteissa. Elisa ei pidä tällaista kehityskulkua ja muutosta toivottavana.
Epäsuotuisat kannustimet
Hintavirheet tarjoavat mahdollisuuden niiden tarkoitukselliseen hyväksikäyttöön.
Virhetilanteen toteaminen ei selvästikään tarkoita sitä, että tunnistettaessa virhe sitä ei käytettäisi hyväksi vaan päinvastoin tietoa hintavirheestä levitetään eri alustoilla ja tilausmäärät nousevat poikkeuksellisiksi.
Elisa on tarjonnut suosituksen mukaista sovitteluratkaisua tilauksen tehneille asiakkaille, mutta tämä ei selvästikään auta ratkaisemaan näitä tilanteita kuluttajariitamenettelyjen ulkopuolella. Tällä hetkellä Elisalla on 18 tätä hintavirhettä koskevaa asiaa kuluttajariitalautakunnassa, vaikka kaikille on tarjottu suositeltua sovintoehdotusta.
Tällä hetkellä odotukset hakea riitaprosessilla vielä parempia hintoja johtaa tarpeettomiin riita-asioihin sen sijaan, että kohtuulliset, kuluttajaneuvonnankin suosittelemalla tasolla olevat sovintoehdotukset hyväksyttäisiin ja yritykset voisivat ratkaista vastaavat tilanteet suoraan kuluttajien kanssa.
Elisa pitää erittäin tärkeänä, että kuluttajariitalautakunta vahvistaa aiemman käytännön ja suosituksen mukaisen ratkaisun sekä katsoo sen mukaan tehdyn sovintoehdotuksen riittäväksi.
 
Elisan johtopäätös
Elisa katsoo, että kuluttajariitalautakunnan tekemät linjaukset hintavirhetilanteiden käsittelystä ovat perusteltuja ja että sen esittämä sovintoehdotus on tämän linjan mukainen. Tehty sovintoehdotus on normaalia hintatasoa alhaisempi ja siten ottaa huomioon myös hintavirheen esiintymisen Haukatut Hinnat -kampanjan aikana. Hinta on huomattavan tappiollinen ja tältä osin Elisa katsoo, että se kantaa näin vastuun tehdystä virheestä riittävällä tavalla.
Elisalle on tullut poikkeuksellisen paljon vastauspyyntöjä kuluttajariitalautakunnalta koskien tätä hinnoitteluvirhettä. On perusteltua, että vilpittömässä mielessä toiminutta kuluttajaa hyvitetään asianmukaisesti virheestä. Kuten viitatusta keskustelustakin ilmenee, tämän kyseisen tapauksen kaltaiset virhetilanteet ovat helposti tunnistettavissa ja ne luovat kannustimia virhetilanteiden tarkoitukselliselle hyödyntämiselle.
Tässä tilanteessa ei ole vain kyse elinkeinonharjoittajan taloudellisesta vastuusta työntekijän inhimillisestä virheestä aidoissa vahinkotilanteissa vaan myös työntekijän virheen avaamasta mahdollisuudesta virheiden tarkoitukselliselle hyväksikäytölle.
Elisa katsoo, että Elisan sovintoehdotuksen katsominen riittämättömäksi muuttaisi omaksuttua linjaa ja loisi lisäkannustimia opportunistiselle käyttäytymiselle, joka nyt on selvästi ja poikkeuksellisesti havaittavissa ja jota ei voida pitää suotavana eikä kannustettavana.
Vilpittömän mielen suoja koskee vain aitoa vilpittömyyttä.
Näillä perusteilla Elisa kiistää Herra nro47 vaatimuksen ja katsoo ehdotetun 59 euron sovintoehdotuksen olevan riittävä.
Kunnioittavasti
Elisa Oyj, Henkilöasiakasyksikkö 1
 
Kyseessä ei myöskään ole erityisen laajalti myyty tuote, ja tämäkin tukee potentiaalisten ostajien hyvää tietoisuutta tuotteen markkinahinnasta.
:think: Tämähän on juuri päinvastoin. Ei itsellä ollut mitään hajua mikä on markkinahinta ja tämmöiset niche - tuotteet monesti lähtee lopulta hyvillä alennuksilla kun eivät ole kenellekään kelvanneet. Naurettavaa vedota johonkin Suunnon foorumiin ja vedota sen edustavan Teuvo Tilaajan prototyyppiä

Edit: myöhemmän viestin uhoava sävy työntekijälle tulevista vaateista on kuvottava, ei enää edes huvittava. Elisa väistelee edelleen sitä omaa vastuutaan ja jos ei syytä asiakkaitaan vilpillisiksi, omat työntekijät saattavat joutua korvausvelvollisiksi jos tulee väärä hinta kauppaan.

Elisalla on mahdollisuus tehdä kaikki tarkastukset hinnan ja varastosaldon osalta järjestelmissään ennen kuin lähettävät tilausvahvistuksen, sitä ei pidä lähettää jos tilanne ei ole varma, se on sama kuin nimi sopimuksessa heidän osaltaan.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi ollut halvempaa lisätä lisätarkistus järjestelmään epätavallisten alennushintojen vahvistamiseksi, kuin maksaa asianajajalle merkityksettömiin seikkoihin vetoavan vastineen kirjoittamisesta. Loppukädessä ainoa asia mikä merkitsee on se, oliko hinta sellainen, että kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olleen hintavirheen. Tässä tapauksessa hinta ei ollut sellainen. Kaikki muut seikat vastineessa ovat epäoleellisia. 🙄

Jos työntekijän inhimillinen virhe voi aiheuttaa merkittäviä tappioita ja virheen todennäköisyys on suuri, kannattaisi mitigoida asiaa jotenkin. Huomionarvoista myös se, että Elisa on tiedostanut ongelman, joten on suorastaan koomista viitata työntekijän korvausvastuuseen. 😬
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Elisan vastaus innosti myös meikäläistä naputtelemaan viestin Kuluttajariitalautakunnalle.
Erityisesti tämä kohta pisti silmään Elisan vastineessa:
"Asiassa on esitetty, että kuulokkeiden väri vaikuttaisi asian arviointiin. Väite on spekulatiivinen eikä tosiasiat tue tätä. Molempia värivaihtoehtoja on myyty verraten tasaisesti. Tämän tuotteen asiakaskunnan yhteydessä ei lime-väriversiota ole vieroksuttu."
Itsehän ehdotin Elisalle, että kompromissiehdotus 59€ sopii, jos toimittavat limen sijaan kuulokkeet mustana. Elisan vastaus oli: "Tämä tarjous 59eur koskee vain tuota Suunto Sonic Lime väristä kuuloketta, mistä tässä on alunperinkin ollut kyse."
Voitaisiinkohan tuo sitten laskea tosiasiaksi, kun väriä ei saanut valita? Mitä väliä valitulla värillä olisi tuossa tilanteessa ollut myyjälle, mikäli ne möisivät yhtä hyvin?
 
No perusteluthan ovat olleet alusta asti paskapuhetta, joten ei tuo heidän väritoteamus yllätä. :)
 

Onnea Elisalle koitokseen. Toki voivat olla välittämättä KKV:n tulevasta linjauksesta ja luottavat isomman oikeuteen sillä, että kukaan ei uskalla viedä käräjille.
 
Just vastasin pari päivää sitten kuluttajariitalautakunnalle kannanoton Elisan vastaukseen. Tuo Elisan vastaus on ketjussa jo aiemmin pastettuna. Olihan se hauska lukea uudelleen omalla sukunimellä varustettuna. Harvoin on asiakasta syytetty vilpilliseksi tähän asti.

Tämä olisi maksanut Elisalle max muutaman tonnin alunperin kun olisivat vain lähettäneet kuulokkeet kaikille tilanneille. Nyt se maksaa huomattavasti enemmän.

Hauskasti oli screenshot tältä foorumilta ilmeisesti ko. tarjousketjusta ja puhuivat Suuntokäyttäjien Foorumista.
 
Just vastasin pari päivää sitten kuluttajariitalautakunnalle kannanoton Elisan vastaukseen. Tuo Elisan vastaus on ketjussa jo aiemmin pastettuna. Olihan se hauska lukea uudelleen omalla sukunimellä varustettuna. Harvoin on asiakasta syytetty vilpilliseksi tähän asti.

Tämä olisi maksanut Elisalle max muutaman tonnin alunperin kun olisivat vain lähettäneet kuulokkeet kaikille tilanneille. Nyt se maksaa huomattavasti enemmän.

Hauskasti oli screenshot tältä foorumilta ilmeisesti ko. tarjousketjusta ja puhuivat Suuntokäyttäjien Foorumista.
Mitäpä otit kantaa? Mulla unohtunut koko juttu kun jäi fiilis että kannanotto ei ole välttämätön vaan asia jäisi vireille itsekseen? Vielä tässä olisi muutama päivä aikaa kannanottoon kyllä.
 
Mitäpä otit kantaa? Mulla unohtunut koko juttu kun jäi fiilis että kannanotto ei ole välttämätön vaan asia jäisi vireille itsekseen? Vielä tässä olisi muutama päivä aikaa kannanotto on kyllä.
En tehnyt kovin hyvää ja jäsenneltyä kannanottoa vaan lähinnä yksi typeryys kerrallaan kirjoitin asian olevan toisin mitä Elisa väittää, oli vähän kiirepäivä ja taksin takapenkillä naputtelin kännykällä. Lisäksi ylipäätään olin vastaan Elisan järjestelmällistä hyökkäystä kohti kuluttajansuojaa jne.
 
Minäkin kirjoittelin oman lisävastineeni. Muutama huomio eri asioista vain ja maininta että on jokseenkin mautonta vihjata että minulla asiakkaana olisi vastuu heidän työntekijänsä tekemästä mahdollisesta "hintavirheestä" ja mitä seurauksia siitä saattaisi olla.
Tuskin Elisa minulle kertoo että nyt sai Anssi-Helena varastolta fudut kun tällai kävi että koita nyt sinä kuulokkeittesi kanssa nukkua yöt hyvin, eläkä suotta mieti että menikö hänen perheeltä nyt joulut piloille sinun takiasi.
 
Vieläkös täällä ollaan barrikaadeilla vai joko ilkeä Elisa on voitettu katutappelussa korporaatiotasolla?
 
katso liitettä 1453931

Kuluttajariitalautakunnan päätöstä odotellessa täytyi etsiä luujohdekuulokkeet kokeiluun muualta. Onneksi Telialta löytyi suht halvalla Philipsin vastaavanlaiset kuullokkeet kokeiluun.
 
Viimeksi muokattu:
katso liitettä 1453931

Kuluttajariitalautakunnan päätöstä odotellessa täytyi etsiä luujohdekuulokkeet kokeiluun muualta. Onneksi Telialta löytyi suht halvalla Philipsin vastaavanlaiset kuullokkeet kokeiluun.
Screenshot_20250104-155317_Chrome.png
Koodilla vielä hiukan edukkaammin (-20€, Minimiostos 50e). Kiitos vinkistä!

SY-1112-2428-0225
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin hain Philipsit postista eilen, kiitos vinkkaajalle!
Philipsit laitoin myös tilaukseen. Olen tyytyväinen niihin. Ei toki paljoa bassot kuulu ja muutenkin volyymi rajoittunut. Kauppareissulla loistavat, kun voi hallitukselta kuunnella ohjeita samalla, kun keräilee tavaraa kärryyn. Mielestäni Suunnon ja Philipsin kuulokkeet vertailukelpoiset, joten aikamoista huuhaata tuo Elisan "selvään" hintavirheeseen turvautuminen.
 
Elisan kanta ei ole muuttunut, tänään tuli taas sähköpostia Kuluttajariitalautakunnalta missä oli Elisan viimeisin ehdotus joulukuulta.

Elisa tarjoaa sovintoehdotuksena kaikille limen väriset kuulokkeet tilanneille vaihtoehtoisesti mahdollisuuden tilatasamat kuulokkeet mustassa värissä sovintoehdotuksen hinnalla 59 euroa. Mikäli ratkaisunpyytäjä haluaa ottaavastaan sovintoehdotuksen mustilla kuulokkeilla (59 euroa), niin hän voi ilmoittaa asiasta Elisalle tämänratkaisupyynnön kautta.Elisan näkemyksen mukaan, mikäli lautakunta päätyisi hyvitykseen, hyvityksen tulisi olla enimmällään 30 euroa.Muilta osin Elisa ilmoittaa pitäytyvänsä aikaisemmin antamassaan vastauksessaan ja Elisan näkemyksen mukaanasia on valmis ratkaistavaksi.KunnioittavastiElisa Oyj, Henkilöasiakasyksikkö

Olisi mielenkiintoista tietää paljonko Elisalla on tähän palanut omaa + juristien aikaa, oletettavaati enemmän mitä pieni tappio kuulokkeista + mainehaitta on.

Mikähän olisi hyvä hyvityspyyde? Satkun lahjakortti?
 
Screenshot_20250104-155317_Chrome.png
Koodilla vielä hiukan edukkaammin (-20€, Minimiostos 50e). Kiitos vinkistä!

SY-1112-2428-0225
Olisi yhdet uudet Philips A5608:t jos joku tarvitsee.
-35e nuo maksoivat tarjouksessa kokonaisuutena, joten samaan rahaan irtoavat

Noutona mieluiten Mynämäki-Turku akselilta ja YV:llä tavoittaa

Ei soveltuneet itsellä pidempään käyttöön, kun silmälasin sanka alkoi painamaan. Avaamaton paketti, kun tuli uudet takuuvaihtona. Aiemmissa toimi äänenvoimakkuusäätö vain välillä
 
Hei, Asiasi on siirretty esittelyjonoon. Jos asia osoittautuu erittäin monimutkaiseksi ratkaista, siihen tulee vielä lisäselvitystä tai se otetaan ratkaistavaksi täysistuntoon, ilmoitamme siitä erikseen.
 
Yllättävän nopeasti käsittelivät, itse varauduin 1,5 vuoden odotteluun asian suhteen.
 
Hämmentävää, sillä itse laittelin myös asian eteenpäin kun tämä oli ajankohtainen ja asiasta en ole vastaavaa viestiä vielä saanut. EI auta kuin odotella...
 
Lautakunnan ratkaisu
Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että Elisa Oyj myy Herra nro 47 yhdet Suunto Sonic Lime -
kuulokkeet tai vastaavat kuulokkeet 29 euron hinnalla.
Olisiko jakaa diaarinumeroa, niin muut voivat vedota myös ennakkotapaukseen?
 
Sama täällä, en tiedä olisivatko laittaneet tänään vai myöhemmin Kuluttajariitalautakunnasta viestiä kun oma prosessi oli tehty sähköpostin kautta. Laitoin heille sähköpostia ja sama päätös tuli tännekin liitteineen. Katsotaan miten homma etenee.
 
Sama täällä, en tiedä olisivatko laittaneet tänään vai myöhemmin Kuluttajariitalautakunnasta viestiä kun oma prosessi oli tehty sähköpostin kautta. Laitoin heille sähköpostia ja sama päätös tuli tännekin liitteineen. Katsotaan miten homma etenee.
Tännekin tuli tänään myönteinen päätös. Pitääkin ensi viikolla olla Elisaan yhteydessä, että miten aikovat asian hoitaa.
 
Jännä, omassa lukee että "yhdet Suunto Sonic Lime-kuulokkeet 29 euron hinnalla tai maksaa 30 euroa korvauksena hinnanerosta."

Perusteluina: "Kuluttaja on todennut, että hän ei ole tehnyt kateostoa. Lautakunta toteaa, että kuluttajan tulee pyrkiä rajoittamaan myyjän korvattavaksi tulevaa vahinkoa. Tämän vuoksi kateostoon perustuvaa vahingonkorvausta harkitessaan lautakunta ottaa huomioon myyjän tekemän tarjouksen myydä kuulokkeet kuluttajalle 59 euron hinnalla, jolloin yksien kuulokkeiden hinnanero on 30 euroa."

Eli ois pitäny suostua sovintoehdotukseen ja sitten viedä kuluttajariitalautakuntaan?
 
Jännä, omassa lukee että "yhdet Suunto Sonic Lime-kuulokkeet 29 euron hinnalla tai maksaa 30 euroa korvauksena hinnanerosta."

Perusteluina: "Kuluttaja on todennut, että hän ei ole tehnyt kateostoa. Lautakunta toteaa, että kuluttajan tulee pyrkiä rajoittamaan myyjän korvattavaksi tulevaa vahinkoa. Tämän vuoksi kateostoon perustuvaa vahingonkorvausta harkitessaan lautakunta ottaa huomioon myyjän tekemän tarjouksen myydä kuulokkeet kuluttajalle 59 euron hinnalla, jolloin yksien kuulokkeiden hinnanero on 30 euroa."

Eli ois pitäny suostua sovintoehdotukseen ja sitten viedä kuluttajariitalautakuntaan?
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä? Jos olisivat tarjonneet 30 e:lla kuulokkeet ja olisi periaatteesta kieltäytynyt, koska hinta on suurempi, niin nyt voisivat kuitata 1 e:lla asian hoidetuksi? Höpö höpö..! 😅

Aikamoista ripulia kuluttajariitalautakunnasta. Näistähän tehdään ennakkotapauksia, mihin vedoten tehdään tulevat vastaavat päätökset. Eli jatkossa voivat keksiä uuden hinnan, mihin kukaan ei suostu, mutta mikä turvaa isommilta kuluilta.
 
Hei Herra nro47!

Elisa noudattaa asiassa D/5630/32/2024 kuluttajariitalautakunnan suositusta ja olen tehnyt sinulle tilauksen kuulokkeista Suunto Sonic Lime 29 euroa + toimitusmaksu 5,99 euroa. Tilausvahvistus on toimitettu sähköpostiisi 5.5.2025.

Koska kuulokkeiden aikaisempi maksu on vielä Elisalla, niin kohdistamme summan 34,99 euroa automaattisesti uudelle tilaukselle. Lähetämme kuulokkeet sinulle noin viikon kuluessa alkuperäisellä tilauksellasi valitulla toimitustavalla.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
En aikoinaan valittanut mihinkään kun tilaukseni peruttiin, mutta nyt kysyin Aspasta niin lupailivat myös minulle kuulokkeet tuohon 29e hintaan.
 
Samanlaista ratkaisua lautakunnalta saapui:
Asiassa on riidatonta, että myyjän verkkokaupassa on tarjottu kysymyksessä olevia kuulokkeita limen värisinä 29 euron hinnalla. Kuluttaja oli tilannut yhdet kuulokkeet mainitulla hinnalla ja saanut elinkeinonharjoittajalta tilausvahvistuksen. Lähtökohtaisesti verkkokaupassa ilmoitetulla hinnalla tehdyt tilaukset sitovat niin elinkeinonharjoittajaa kuin kuluttajaa. Mainittu pääsääntö ei ole kuitenkaan poikkeukseton.Varallisuusoikeudellisista oikeustoimista annetun lain 32 §:n 1 momentin mukaan tilanteessa, jossa jonkun tahdonilmaisu on erhe kirjoituksen tai muun hänen erehdyksensä johdosta saanut toisen sisällyksen, kuin on tarkoitettu, ei tahdonilmaisu sellaisena sido sen antajaa, jos se, johon tahdonilmaisu on kohdistettu, tiesi tai hänen oli pitänyt tietää erehdyksestä.

Asiassa tulee arvioitavaksi, olisiko kuluttajan tullut ymmärtää hinnan olevan virheellinen,jolloin hänellä ei ole oikeutta saada tuotetta ilmoitetulla hinnalla. Myyjän mukaan kuluttajan oli täytynyt ymmärtää, että hinta oli ilmoitettu virheellisesti. Ero väärän ja oikean hinnan välillä oli huomattavan suuri ja vain yhden värivaihtoehdon hinnastaoli jäänyt pois yksi ykkönen hintamerkinnän alusta. Toisaalta kuluttajan mukaan näissä tuotteissa on tavanomaista, että alennukset voivat olla huomattavan suuria, ja tuotetta oli markkinoitu huipputarjouksena.

Lautakunta on kiinnittänyt huomiota siihen seikkaan, että myyjä oli huomannut hinnan poikkeavan tarkoitetusta heti 6.9.2024, muuttanut hinnan, toimittanut osalle kuluttajista tilauksen ilmoitettuun hintaan ja ilmoittanut muille tilauksen tehneille kuluttajille toimitusvaikeuksista ja vasta 12.9.2024 ilmoittanut hinta virheestä ja mahdollisen maksun palauttamisesta. Tästä syntyy vaikutelma, että myyjä ei välttämättä pitänyt hintaa virheellisenä heti alussa.

Lisäksi lautakunta kiinnittää huomiota siihen, että sivustolla käytettiin muun muassa sanaa”huipputarjous”, mikä antaa kuluttajalle perustellun syyn olettaa, että kyse on edullisesta hinnasta. Toisaalta sivustolla ei mainittu kuluttajansuojalain 2 luvun 11 §:n 1 momentissa edellytettyä ns. 30 päivän alinta hintaa, eikä kuluttajalla ollut tämän vuoksi käytettävissääntäysin saman tuotteen referenssihintaa eikä sen vuoksikaan syytä epäillä hintavirhettäkuulokkeiden hinnassa. Näillä perusteilla lautakunta katsoo, että kuluttajan ei ole tässä tapauksessa pitänyt ymmärtää ilmoitetun hinnan olevan virheellinen. Lautakunta katsoo, että kuluttajalla on oikeus saada kuulokkeet 29 euron kappalehinnalla
 
Hei Herra nro47!

Elisa noudattaa asiassa D/5630/32/2024 kuluttajariitalautakunnan suositusta ja olen tehnyt sinulle tilauksen kuulokkeista Suunto Sonic Lime 29 euroa + toimitusmaksu 5,99 euroa. Tilausvahvistus on toimitettu sähköpostiisi 5.5.2025.

Koska kuulokkeiden aikaisempi maksu on vielä Elisalla, niin kohdistamme summan 34,99 euroa automaattisesti uudelle tilaukselle. Lähetämme kuulokkeet sinulle noin viikon kuluessa alkuperäisellä tilauksellasi valitulla toimitustavalla.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Siis tuliko toi oma-alotteisesti heiltä ja kauanko päätöksestä sähköpostiin tuo tuli?
 
Kiitokset vinkkaajille ja kanssaodottajille, mutta erityisesti KKV:hen vieneille. Itse kun ei jaksanut siihen lähteä, mutta teidän ansiosta kuulokkeet lähtevät matkaan

1746516322834.png
 
Siis sun ei tarvinnut tehdä mitään että noi lähtee liikkeelle?
Laitoin eilen sähköpostia vastaten heidän viimeisimpään viestiinsä (jossa sanoivat että peruvat tilauksen), että saisiko kuulokkeet nyt kun on tullu kuluttajariitalautakunnan ennakkopäätös. Sitten tekstarilla tuli tilausvahvistus ja tuntia myöhemmin toinen tekstari, jossa kerrottiin että tilaus on tehty sovitulla hinnalla. Chatista hoituu vastaavasti, jos ei halua email viivettä.
 
Chatissa hoitui myös hienosti äsken, saattaa olla Limen väriset Suunnot toukokuun myydyimmät kuulokkeet kohta. :)

Paljonkohan meni fyrkaa Elisalla tähän kaikkinensa? Nyt tietyti jos vielä testaisi ja palauttaisi kuulokkeet, niin maksimidamaget. :D
 
Chatissa hoitui myös hienosti äsken, saattaa olla Limen väriset Suunnot toukokuun myydyimmät kuulokkeet kohta. :)

Paljonkohan meni fyrkaa Elisalla tähän kaikkinensa? Nyt tietyti jos vielä testaisi ja palauttaisi kuulokkeet, niin maksimidamaget. :D
Kuulokkeet on hygieniatuote, niin avattua pakkausta tuskin saa palauttaa. En tosin ymmärrä miksi Elisaa haluaisi tietoisesti vahingoittaa, kun taloudellista vahinkoa eivät ole tässä casessa ainakaan aiheuttaneet

Voi olla, että ovat saaneet valmistajalta jonkin 1000 kappaleen erän edullisesti -nimenomaan lime väriä. Ainakin verkkokauppa sanoo, että niitä olisi reilusti varastossa. Mikä muu syy voisi olla hamstrata "poistoväriä"? Miten vaan, kiva että saadaan kuulokkeet
 
En tosin ymmärrä miksi Elisaa haluaisi tietoisesti vahingoittaa, kun taloudellista vahinkoa eivät ole tässä casessa ainakaan aiheuttaneet
Onhan tähän aikaa palanut itse kultakin + tuo, että vilpilliseksi nimiteltiin, aiheutti vähän näpppylöitä, jos joku olisi vlpillisesti toiminut, se oisi yrittänyt tilata 50 kpl kuulokkeita, lisäksi asenne oli koko keissin ajan kohtuullisen vastenmielinen.
 
Onhan tähän aikaa palanut itse kultakin + tuo, että vilpilliseksi nimiteltiin, aiheutti vähän näpppylöitä, jos joku olisi vlpillisesti toiminut, se oisi yrittänyt tilata 50 kpl kuulokkeita, lisäksi asenne oli koko keissin ajan kohtuullisen vastenmielinen.
Itse en kohdannut nimittelyä tai muuta erikoista, kuin tuon että he luulivat sanelevansa miten homma menee. Eli asenne oli kuluttajaa ja hänen oikeuksia voimakkaasti väheksyvä. On tilaajien joukossa varmaan ollut noitakin, jotka on useita kappaleita tilanneet
 
Toisaalta tällä taktiikalla he voittivat sen, että vain osa tilanneista lopulta saavat kuulokkeensa => vähemmän tappiota Elisalle. Suurin osa tuskin vei pidemmälle tai enää tässä vaiheessa kehtaa/huomaa kysellä tuotteen perään. Eli lopulta joutuvat lukumäärällisesti myymään vähemmän tappiollisia tuotteita eteenpäin. Myös oma sisäänostohinta todennäköisesti tippunut tässä välissä.
 
Itse en saanut suoraan oma elisa chatistä tilattua vaan joutuvat nytten vielä selvittämään ja olemaan sähköpostilla yhteydessä.

Edit: Nonni ja heti kun pääsi valittamaan tänne niin tulikin tekstaria että tilausta menossa :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 560
Viestejä
4 792 871
Jäsenet
77 768
Uusin jäsen
enpatienny

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom