Suunnittelun kukkaset

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Usein nuo apit ei todellakaan helpota arkea pätkääkään vaan ovat täydellisiä suunnittelun kukkasia.
Sama homma ruokakaupassa kortti-maksu on ainakin toistaiseksi nopein maksutapa. Monessa paikassa maksun saa suoritettua nopeammin pin-koodilla kuin lähimaksulla.

edit.
Maksukortin kun laittaa lukijaan heti kun ensimmäinen tuote on luettu, niin homma menee todella nopeaan.
 
Viimeksi muokattu:

navigaattori

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
268
Nesteen appi oli ihan toimiva, ja maksu meni läpi sekunneissa kunnes tuo uusi turvamääräys tuli ja nyt joutuu kirjautumaan verkkopankkiin joka kerta hyväksymään maksu, joka sen jälkeen monesti jostain syystä epäonnistuu. Eipä ole tullut senjälkeen nesteellä käytyä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 699
Nesteen appi oli ihan toimiva, ja maksu meni läpi sekunneissa kunnes tuo uusi turvamääräys tuli ja nyt joutuu kirjautumaan verkkopankkiin joka kerta hyväksymään maksu, joka sen jälkeen monesti jostain syystä epäonnistuu. Eipä ole tullut senjälkeen nesteellä käytyä.
Eikös tämä koske jokaikistä vastaavaa kännysovellusta? Siis tuo itse varmentamisen osa. Tuo jälkimmäinen toiminnallinen osa toki eri asia.
 

Mappi Ö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.05.2021
Viestejä
24

Embo: 60 x 0,36e = 21,60e
Rainbow keltainen 60 x 0,22e = 13,20e

Eli erotus 8,40e / vuosi = 70snt/kk.
Eiköhän kaikilla ole varaa "parempaan" vessapaperiin kun jättää muutaman karkkipussi/oluen/tupakan/sipsin/hesemätön väliin. Ihme kitsastelua vessapaperissa "säästäminen".
Yleensä nämä "ei ole varaa"-ihmiset sitten samalla pistää satoja euroja röökiin ja viinaan, mutta vessapaperia ei ole varaa ostaa. Ihan oikeesti, vaikka käyttäisi paljonkin vessapaperia, niin ero on kympin tai parin luokkaa vuodessa.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
769
ABC-mobiilisovellus tankatessa.

Ajat tankille ja avaat sovelluksen. Voisi olettaa että sovellus paikannuksen perusteella tarjoaa sitä asemaa jossa olet nyt, tai että edes selvästi kerrotaan mitä pitää tehdä, mutta kun ei. Sovellus aukeaa näkymään jossa on kilometrin pitkä sivu kaiken maailman tarjouksia ja muuta paskaa ja yksi kohta listalla on nimeltään "Lähimmät asemat". Jos siitä ymmärtää klikata, aukeaa kartta josta voi kymmenen aseman joukosta yrittää klikata sitä missä olet juuri sillä hetkellä ja jos osut oikeaan, saattaa päästä valitsemaan sen tankin jonka kohdalla olet vittuuntuneena säätämässä sitä sovellusta. Tankin valittua hyväksytään maksu sormenjäljellä, jonka jälkeen pitääkin vaihtaa erilliseen sovellukseen (omassa tapauksessa OP-mobiili) hyväksymään lasku PIN-koodilla, jonka jälkeen vaihdetaan taas takaisin sinne ABC-sovellukseen ja toivotaan että Jatka-painikkeen jälkeen saisi vihdoinkin löpöä hanasta.

Tuo OP-vaihe ei ole kiinni ABC-sovelluksesta, mutta asiakkaalle se on yksi lisäkupla otsaan tuossa yhtälössä. Olisi nopeampaa ja kätevämpää tankata työntämällä kolikoita automaattiin, mutta onneksi tämän kaiken tämän säätämisen voi sentään tehdä auton sisällä istuen.
Allekirjoitan tämän täysin...
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 379
Allekirjoitan tämän täysin...
Itsekin tuskailin tämän kanssa alkuun. Abc-appi auki, ei mitään hajua mitä kautta tuo tankkaaminen onnistuu ja alkaa selaamaan listaa kauhealla kiireellä kuitenkaan löytämättä oikeaa paikkaa.

Parin kerran jälkeen tajusin odottaa avaamisen jälkeen muutaman sekunnin ja tankkausmahdollisuus ilmestyi ruudun yläreunaan. Tuota kautta naps naps, kortin varmistus appin sisällä ja tankkaamaan. Käytössä tosin S-Business-kortti eli en tiedä miten menee muilla maksutavoilla. Eipä eilenkään mennyt kuin alle 5s, että löysi oikean aseman ja alle 5s, niin pistoolin olisi jo saanut nostaa.

Äärimmäisen kätevä ja nopea tuo ABC-Mobiili!
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
kyllä mulla ainakin paikannus toimii abc-mobiilissa.
Niin toimii minullakin siinä kartassa, josta pitää käsin valita se asema. Siitä ei siis ole käytännössä mitään muuta hyötyä kuin että se näyttää paikannuksen avulla kaikki asemat noin 10km säteellä. Joskus viime vuonna se meni suoraan siihen asemaan missä ollaan parkissa ja siitä pystyi valitsemaan halutun mittarin, mutta ei enää. Voi olla bugikin, mutta toteutus vaikuttaa tarkoitukselliselta ja siksi sen tänne kirjoitin. Päälle sitten vielä se idioottimainen lisävarmennus, joka ei tosiaan ole S-ryhmän keksintö.
 
Viimeksi muokattu:

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Yleensä nämä "ei ole varaa"-ihmiset sitten samalla pistää satoja euroja röökiin ja viinaan, mutta vessapaperia ei ole varaa ostaa. Ihan oikeesti, vaikka käyttäisi paljonkin vessapaperia, niin ero on kympin tai parin luokkaa vuodessa.
Töissäkin saa taas kuunnella näitä "Eläkkeet ovat niin pieniä"-puheita henkilöiltä jotka ovat vaihtamassa rahaa pelikoneita varten..
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
ABC:llä tankkaaminen se vasta rahan heittoa hukkaan onkin, yleensä ainakin uudellamaalla se on kallein tankkauspaikka, hintaeroa muihin asemiin 0.05-0.15€/l, joka omalla 35-40tkm ajoilla on jo ihan "merkittävä ero" (olen ehkä hieman kitsas), varsinkin kun halvempaa polttoainetta ei tarvitse varsinaisesti etsiä, sen kun ajaa vain toisen brändin asemalle.

Poikkeuksena välillä Helsingin Myllypuron ABC ja muutama muu, jotka eivät ole omien ajojen varrella.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
ABC:llä tankkaaminen se vasta rahan heittoa hukkaan onkin, yleensä ainakin uudellamaalla se on kallein tankkauspaikka, hintaeroa muihin asemiin 0.05-0.15€/l, joka omalla 35-40tkm ajoilla on jo ihan "merkittävä ero" (olen ehkä hieman kitsas), varsinkin kun halvempaa polttoainetta ei tarvitse varsinaisesti etsiä, sen kun ajaa vain toisen brändin asemalle.

Poikkeuksena välillä Helsingin Myllypuron ABC ja muutama muu, jotka eivät ole omien ajojen varrella.
Minä en jaksa noiden senttien perässä ajella ympäri maakuntaa, eli tankkaan siellä missä liikun muutenkin ja ABC:lla tankatessa mahdollinen hintaero tasoittuu bonusten myötä joka tapauksessa.

Tuo ABC:n mobiilisovellus vaan on toteutettu tällä hetkellä typerästi, mutta josko se siitä parantuisi jossakin vaiheessa. Käteistä en kuljeta mukana ja mobiilisovellus lämpimässä ja kuivassa autossa on tällaisenaankin mukavampi kuin seisoa sateessa/pakkasessa räpeltämässä korttia tai seteleitä koneeseen.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Tarkoitin että ei tarvitse mitään karttaa käyttää.
No sitten se toimii sinulla eri tavalla kuin minulla. Se kartta on tässä minun versiossa ainoa tapa päästä valitsemaan asema ja sieltä haluttu pumppu.

Edit.
Ei ollut näköjään päivitystäkään tarjolla sovellukseen, joten on kyllä todella outoa jos se sinulla toimii jotenkin muuten. Siinä sovelluksen päänäkymässä on siis muiden valintojen joukossa "Lähimmät asemat" -niminen valinta, joka menee karttanäkymään. Kartalla näytetään oma sijainti ja lähimmät asemat suunnilleen 10km säteellä. Siitä pitää sitten valita itse lähin asema ja sieltä erilliseltä Tankkaus-välilehdeltä haluttu pumppu. Jos valitsee väärän aseman, niin sovellus ilmoittaa että et ole paikannuksen perusteella valitsemallasi asemalla.

Ei ole kovin käyttäjäystävällinen tällaisenaan, mutta miten se siis sinulla toimii?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 253
No sitten se toimii sinulla eri tavalla kuin minulla. Se kartta on tässä minun versiossa ainoa tapa päästä valitsemaan asema ja sieltä haluttu pumppu.

Edit.
Ei ollut näköjään päivitystäkään tarjolla sovellukseen, joten on kyllä todella outoa jos se sinulla toimii jotenkin muuten. Siinä sovelluksen päänäkymässä on siis vain muiden valintojen joukossa "Lähimmät asemat" -niminen valinta, joka menee karttanäkymään. Kartalla näytetään oma sijainti ja lähimmät asemat suunnilleen 10km säteellä. Siitä pitää sitten valita itse lähin asema ja sieltä erilliseltä Tankkaus-välilehdeltä haluttu pumppu. Ei kovin käyttäjäystävällinen toiminta tällaisenaan, mutta miten se siis sinulla toimii?
Kyllä sen aseman kohdalla kuuluu suoraan tunnistaa, että ollaan siellä ja pyytää valitsemaan pumpun mistä tankataan.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Kyllä sen aseman kohdalla kuuluu suoraan tunnistaa, että ollaan siellä ja pyytää valitsemaan pumpun mistä tankataan.
Meinaatko, että se sovelluksen aloitusnäkymä muuttuu erilaiseksi jos sovellus tunnistaa että ollaan asemalla? Ei tapahdu näin ainakaan minun luurissa.

Siitä karttanäkymän kautta manuaalisesti aseman valittaessa se tosiaan tunnistaa että auto on siellä, kun se antaa edellisessä viestissä mainitun ilmoituksen, jos valitsee jonkin muun aseman.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 253
Meinaatko, että se sovelluksen aloitusnäkymä muuttuu erilaiseksi jos sovellus tunnistaa että ollaan asemalla? Ei tapahdu näin ainakaan minun luurissa.

Siitä karttanäkymän kautta manuaalisesti aseman valittaessa se tosiaan tunnistaa että auto on siellä, kun se antaa edellisessä viestissä mainitun ilmoituksen, jos valitsee jonkin muun aseman.
Kyllä siihen pitäisi tulla automaattisesti valinta mistä haluat tankata jos ollaan asemalla sijainnin perusteella sovellusta avatessa. Näin se on aina toiminut täällä ja näin sen kuuluukin toimia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Kyllä siihen pitäisi tulla automaattisesti valinta mistä haluat tankata jos ollaan asemalla sijainnin perusteella sovellusta avatessa. Näin se on aina toiminut täällä ja näin sen kuuluukin toimia.
Joo, noin se toimi minullakin joskus aiemmin, mutta ei enää aikoihin. Jos se toimii uudellakin versiolla joillakin eri tavalla, niin sitten se bugittaa minun luurissa. Paikannus kuitenkin toimii, joten outoa on.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 227
Joo, noin se toimi minullakin joskus aiemmin, mutta ei enää aikoihin. Jos se toimii uudellakin versiolla joillakin eri tavalla, niin sitten se bugittaa minun luurissa. Paikannus kuitenkin toimii, joten outoa on.
Juuri tankkasin ABC:llä, eikä siinä sovelluksessa asemaa tarvinnut etsiä, vaan tankkausmahdollisuus oli siinä yläreunassa kuten jäsen iltanen muutama viesti takaperin sanoi. Eli sinulla se ei nyt jostain syystä toimi kuten pitäisi. Ei kai ole niin, että olet kieltänyt sovellukselta paikannuksen käytön?

Lisäksi S-Pankin kortilla ei ole vaatinut mitään lisävarmennuksia.

Nesteen sovelluksella tankkaus on kyllä mennyt aika rasittavaksi noiden ylimääräisten korttivarmennusten vuoksi. Siksi olen välillä alkanut tankata ABC:llä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Juuri tankkasin ABC:llä, eikä siinä sovelluksessa asemaa tarvinnut etsiä, vaan tankkausmahdollisuus oli siinä yläreunassa kuten jäsen iltanen muutama viesti takaperin sanoi. Eli sinulla se ei nyt jostain syystä toimi kuten pitäisi. Ei kai ole niin, että olet kieltänyt sovellukselta paikannuksen käytön?

Lisäksi S-Pankin kortilla ei ole vaatinut mitään lisävarmennuksia.

Nesteen sovelluksella tankkaus on kyllä mennyt aika rasittavaksi noiden ylimääräisten korttivarmennusten vuoksi. Siksi olen välillä alkanut tankata ABC:llä.
Ei ole kielletty mitään ja kuten sanoin, niin se paikannuskin selvästi toimii, kun sovellus näyttää sijainnin siinä kartalla ihan oikein. Mutta jos se muilla toimii fiksummin, niin sitten ei voi mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
563
ABC-mobiilisovellus tankatessa.

Ajat tankille ja avaat sovelluksen. Voisi olettaa että sovellus paikannuksen perusteella tarjoaa sitä asemaa jossa olet nyt, tai että edes selvästi kerrotaan mitä pitää tehdä, mutta kun ei. Sovellus aukeaa näkymään jossa on kilometrin pitkä sivu kaiken maailman tarjouksia ja muuta paskaa ja yksi kohta listalla on nimeltään "Lähimmät asemat". Jos siitä ymmärtää klikata, aukeaa kartta josta voi kymmenen aseman joukosta yrittää klikata sitä missä olet juuri sillä hetkellä ja jos osut oikeaan, saattaa päästä valitsemaan sen tankin jonka kohdalla olet vittuuntuneena säätämässä sitä sovellusta. Tankin valittua hyväksytään maksu sormenjäljellä, jonka jälkeen pitääkin vaihtaa erilliseen sovellukseen (omassa tapauksessa OP-mobiili) hyväksymään lasku PIN-koodilla, jonka jälkeen vaihdetaan taas takaisin sinne ABC-sovellukseen ja toivotaan että Jatka-painikkeen jälkeen saisi vihdoinkin löpöä hanasta.

Tuo OP-vaihe ei ole kiinni ABC-sovelluksesta, mutta asiakkaalle se on yksi lisäkupla otsaan tuossa yhtälössä. Olisi nopeampaa ja kätevämpää tankata työntämällä kolikoita automaattiin, mutta onneksi tämän kaiken tämän säätämisen voi sentään tehdä auton sisällä istuen.
Arvaas kuinka paljon sitä seuraavaa tankille jonottajaa siellä sinun takanasi vituttaa;)

Harrasteautolla kun tankkailen suht pieniä määriä, niin lähimaksu on vallan verraton.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Arvaas kuinka paljon sitä seuraavaa tankille jonottajaa siellä sinun takanasi vituttaa;)
Tiedän ja siksi se onkin ihan peffasta tällaisenaan, mutta toisaalta ei siinä todellisuudessa saa kovin pitkään jumitettua.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
379
Kahvan valinta on suunnittelijan vastuulla ja siten vääränlainen kahva on topikin mukainen "suunnittelun kukkanen".
Kaiken vittumaisimpia on päävirtakatkaisijat ylöspäin aukeavassa kannessa jotka yhdistetty irtonaisella metalliholkilla katkaisijaan kopassa, siinäpä sitten extra pitkällä meisselillä sokkona ohjaat hullunmulkkuna heiluvaa yhdistäjää 5mmx5mm katkaisijan kantaan jännitteellisen kopan sisässä kannen välistä.
Ja usein homman nimi on vain että käännetään moottorinsuojakytkin päälle kun joku mekaaninen tukos laitteistossa.
Päävirtakatkaisijat kopan sivuun!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
401
Tuli tästä ABC tankkus appsista se mielee, että minkä ihmeen takia tällainen on edes olemassa? Mitä asiakas siitä hyötyy? ABC tietysti hyötyy kun sitouttaa asiakkaat ja saa kerättyä dataa, mutta miksi ihmeessä joku käyttää tuota ilmeisen paskaa sovellusta? Saako sillä jotain etuja? Jos ei niin sittenhän se on täysin turha kun kortilla on huomattavasti helpompi tankata.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Nesten apsilla ei ainakaan tartte pelätä skimmereitä jossain huoltoasemilla. Plus siinä kun ajaa tankille, painaa nappia "aloita tankkaus" ja pistää sormenjäljen, ei tartte sotkea mitään muuta väliin. Auosta ulos, pistooli käteen, tankataan, pistooli takasi ja lähdetään pois. Kuitit ja muut pysyy apsissa jne. Parasta toki ettei mitään väliä onko pankkikorttia mukana vai ei, senko vaan tankkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
575
Nesteen appi oli ihan toimiva, ja maksu meni läpi sekunneissa kunnes tuo uusi turvamääräys tuli ja nyt joutuu kirjautumaan verkkopankkiin joka kerta hyväksymään maksu, joka sen jälkeen monesti jostain syystä epäonnistuu. Eipä ole tullut senjälkeen nesteellä käytyä.
Nesteen omalla luottokortilla tuo toimii ilman mitään varmennuksia. Lisäksi tuolla kortilla saa 1,5 snt/l alennusta. Kannattaa tilata tuo kortti, jos käyttää Nesteen sovellusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 417
Itseäni alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun joka ikistä asiaa varten pitää olla oma appi. Kaikenmaailman ruokapasseja, tottakai joka ruokapaikkaan omansa, uutisappeja, paketinseuranta-appeja (miksei joku voisi keksiä sellaisen jossa olisi kaikki samassa) ja tiesmitäkaikkea. Itse olen koittanut välttää "ylimääräisiä" appeja ja esim käyttää vastaavaa palvelua ihan niiden omilta nettisivuilta. Tosin, alunperin tuo juonta juurensa siitä että mulla oli sellainen puhelin jossa ei ollut paljoa tallennustilaa niin ei noita appeja aikanaan mahtunut kovin montaa. Nyt kun tuohon on tottunut niin välillä alkaa ärsyttämään kun jollakin asialla ei olekaan nettisivua ja taas joutuu etsimään jonkun sovelluksen joka yleensä toimii huonommin kuin tavallinen nettisivu.

Tankkaamisessakin itselläni on toiminut lähimaksu varsin loistavasti mutta ehkä pitää harkita tuota Neste-appia ja Nesteen luottokorttia kun muutenkin tulee varmaan yli 90% kerroista tankattua tuossa läheisellä Nesteen kylmäasemalla, jos sillä kerran saa vielä vähän alennustakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 161
Itseäni alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään kun joka ikistä asiaa varten pitää olla oma appi. Kaikenmaailman ruokapasseja, tottakai joka ruokapaikkaan omansa, uutisappeja, paketinseuranta-appeja (miksei joku voisi keksiä sellaisen jossa olisi kaikki samassa) ja tiesmitäkaikkea. Itse olen koittanut välttää "ylimääräisiä" appeja ja esim käyttää vastaavaa palvelua ihan niiden omilta nettisivuilta. Tosin, alunperin tuo juonta juurensa siitä että mulla oli sellainen puhelin jossa ei ollut paljoa tallennustilaa niin ei noita appeja aikanaan mahtunut kovin montaa. Nyt kun tuohon on tottunut niin välillä alkaa ärsyttämään kun jollakin asialla ei olekaan nettisivua ja taas joutuu etsimään jonkun sovelluksen joka yleensä toimii huonommin kuin tavallinen nettisivu.

Tankkaamisessakin itselläni on toiminut lähimaksu varsin loistavasti mutta ehkä pitää harkita tuota Neste-appia ja Nesteen luottokorttia kun muutenkin tulee varmaan yli 90% kerroista tankattua tuossa läheisellä Nesteen kylmäasemalla, jos sillä kerran saa vielä vähän alennustakin.
Tuo sovellusten tarve on kyllä yksi suunnittelun kukkanen. Olen pitänyt sovellusmäärän minimissä ja pyrin hoitamaan asiat selaimella. Toki tarjoushaukkana käytän joitakin sovelluksia, jos sillä säästää. Nesteen sovellus löytyy ja tankkaus sillä on nopein keino aloittaa tankkaus.

Turhana sovelluksena voi pitää esimerkiksi Facebook Messengeriä. Ennen viestittelyyn riitti pelkkä Facebook sovellus, mutta nykyään viestien lukemiseen täytyy olla oma sovellus.

Käytän itse kuitenkin selainta. Jossain vaiheessa Facebook esti viestien lukemisen puhelimen selaimella. Tämä oli helposti kierrettävissä, kun otti työpöytäversion käyttöön. Asiat pitäisi pystyä hoitamaan myös ilman erillisiä sovelluksia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Tuli tästä ABC tankkus appsista se mielee, että minkä ihmeen takia tällainen on edes olemassa? Mitä asiakas siitä hyötyy? ABC tietysti hyötyy kun sitouttaa asiakkaat ja saa kerättyä dataa, mutta miksi ihmeessä joku käyttää tuota ilmeisen paskaa sovellusta? Saako sillä jotain etuja? Jos ei niin sittenhän se on täysin turha kun kortilla on huomattavasti helpompi tankata.
Ei tarvitse pelätä skimmereitä. Ei tarvitse kantaa lompakkoa mukana. Maksun voi hoitaa kuivassa ja lämpimässä.

Etuja siis on seteleillä/kortilla säätämiseen verrattuna, mutta noiden sovellusten toteutus on vaan välillä hieman kömpelö. Lisäksi tökkii, kun ei ole keskitettyä sovellusta, vaan pitää joka asemalla käyttää eri sovellusta.
 
Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
287
Tuli tästä ABC tankkus appsista se mielee, että minkä ihmeen takia tällainen on edes olemassa? Mitä asiakas siitä hyötyy? ABC tietysti hyötyy kun sitouttaa asiakkaat ja saa kerättyä dataa, mutta miksi ihmeessä joku käyttää tuota ilmeisen paskaa sovellusta? Saako sillä jotain etuja? Jos ei niin sittenhän se on täysin turha kun kortilla on huomattavasti helpompi tankata.
Kyllä se etenkin pakkasilla on hyvä, niin ei tarvitse ulkona viettää yhtään ylimääräistä hetkeä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Onko muut sitä mieltä, että laskuissa tuppaa olemaan liian lyhyet maksuajat? Itsellä ei ole tavatonta, että ei tule pariin viikkoon käytyä nettipankissa, ja sitten on jokin vahvistamaton e-lasku jo ohittanut eräpäivän.
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 802
Onko muut sitä mieltä, että laskuissa tuppaa olemaan liian lyhyet maksuajat? Itsellä ei ole tavatonta, että ei tule pariin viikkoon käytyä nettipankissa, ja sitten on jokin vahvistamaton e-lasku jo ohittanut eräpäivän.
Itsellä tulee kyllä ilmoitus luuriin uusista e-laskuista, samoin kun eräpäivän lähestymisestäkin.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Itsellä tulee kyllä ilmoitus luuriin uusista e-laskuista, samoin kun eräpäivän lähestymisestäkin.
Omassakin pankissa taitaa olla moinen palvelu, mutta muistaakseni on maksullinen ellen väärin muista. Ei ole tullut otettua käyttöön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 417
Onko muut sitä mieltä, että laskuissa tuppaa olemaan liian lyhyet maksuajat? Itsellä ei ole tavatonta, että ei tule pariin viikkoon käytyä nettipankissa, ja sitten on jokin vahvistamaton e-lasku jo ohittanut eräpäivän.
Tuo yleinen 14 päivää on itselläni ollut ihan riittävä, vakuutusmaksut tulee jo liiankin aikaisin kun kerkiää kokonaan unohtamaan koko laskun olemassaolon ja sitten yhtäkkiä ihmettelee mikäs sieltä tililtä nyt lähti. Itselläni tulee kyllä ilmoitus kännykkään jokaisesta e-laskusta ja suoraan verkkopankkiin menevästä laskusta ja käyn kerran viikossa hyväksymässä. Ainakin itselleni nuo ilmoitukset ovat olleet ilmaisia.

edit:
Paperilaskuissa ei taas parikaan kuukautta tuntunut välillä riittävän kun Posti (tai joku sen kumppani) jakeli niitä milloin sattui minne sattui jos ollenkaan. Tuon takia itselleni ei taida enää tulla mitään paperilaskuna.
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
304
Kuinka uusissa ja minkä pankin?
Viime kuulta Nordea ja löytyy.
Itsellä OP ja ainakin nykyinen ja sitä edellinen ollut jo ilman juovaa. Nykyinen menee vanhaksi ensi vuonna, mikä näissä nyt sitten oli se vaihtoväli. Ja edellinen oli koko suunnitellun elinkaarensa käytössä. Eli on ne nyt jo jonkun aikaa olleet pois, en ole itse mitään toimenpiteitä tehnyt suuntaan taikka toiseen kun en sillä magneetilla mitään tee.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Uusissa korteissa ei ole enää magneettijuovaa, joten skimmerit ovat aika lailla menneisyyttä.
Vaikka magneettijuovat ja niiden skimmaus onkin vähitellen jäämässä historiaan, niin olennainen pointti tässä on että fyysisen kortin käyttämisessä on muitakin ongelmia tunnusluvuista lähtien. Noille mobiilisovelluksille ja muille uusille maksutavoille on tarvetta ja kysyntää, kunhan ne vaan toteutetaan järkevästi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 253
Itsellä OP ja ainakin nykyinen ja sitä edellinen ollut jo ilman juovaa. Nykyinen menee vanhaksi ensi vuonna, mikä näissä nyt sitten oli se vaihtoväli. Ja edellinen oli koko suunnitellun elinkaarensa käytössä. Eli on ne nyt jo jonkun aikaa olleet pois, en ole itse mitään toimenpiteitä tehnyt suuntaan taikka toiseen kun en sillä magneetilla mitään tee.
Kyllä visa credit/debit korteissa on juova ainakin op:lla. Se juova on värjätty kortin väriseksi eikä ole perus mustan värinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 417
Äskettäin kävin tankkaamassa Nesteen kylmäasemalla eikä tuo äpin käyttö näyttänyt niin helppoa ja nopeaa olevan ainakaan toisella pumpulla olleelle henkilölle. Tulimme asemalle peräkkäin ja itse sain melkeinpä tankattua siinä ajassa kun tuo toinen asiakas näpytteli puhelintaan vaikka itselläni automaatti herjasikin että tällä kerralla lähimaksu ei kelpaa, törkkää kortti koneeseen. Todennäköisesti tuolla henkilöllä ei ollut Nesteen luottokorttia eli äpin naputteluun meni mielestäni kohtuuttoman pitkä aika. Ehkäpä nuo joskus kehittyvät sellaisiksi että ne oikeasti ovat nopeita ja käteviä käyttää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Ehkäpä nuo joskus kehittyvät sellaisiksi että ne oikeasti ovat nopeita ja käteviä käyttää.
Se ABC-sovellus oli sellainen joskus alussa. Se tunnisti aseman missä ollaan ja siitä vaan valittiin haluttu pumppu. Maksu lähti tankkauksen lopuksi sovellukseen syötetyltä kortilta ilman lisähäsläystä. Toki siinä oli silloin muita puutteita, mutta tuo osuus toimi kuitenkin ihan ok.

Kehitys on sittemmin kehittynyt ja nyt se on aika kakkaa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 149
Eipä näköjään yhdessäkään jutun keittiössä ole ajateltu että pitäisi joskus tiskata. Niissäkin joissa lavuaari on paikassa jossa sitä voi käyttää niin puuttuu toinen allas.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 317
Ehkä kerran 8v aikana olen kaivannut että olisi yhden altaan sijaista 2 allasta ja niinä harvoina kertoina kun olen käsin tiskaillut niin ei tuo pelkästään yksi allas ole haitannut menoa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Ehkä kerran 8v aikana olen kaivannut että olisi yhden altaan sijaista 2 allasta ja niinä harvoina kertoina kun olen käsin tiskaillut niin ei tuo pelkästään yksi allas ole haitannut menoa.
Eipä sitä tosiaan tarvitse, jos on astianpesukone käytössä. Sen sijaan jos pitäisi käsin läträtä astioita, niin sitten se toinen allas alkaa olemaan pakollinen. Tuosta kuvasta ei ota selvää, että onko siinä konetta.

Tuo kulmamalli on niin täydellisen epäkäytännöllinen ja ruma, ettei mitään rajaa. Suunnittelija vetoaa esittelyssään hukkatilan vähentämiseen ja kulmakaappien ongelmiin, mutta en allekirjoita sitä, kun sinne nurkkaan voisi tuossa kuitenkin laittaa kaiken maailman kahvinkeittimet sun muut mitkä ovat tuolla suunnittelulla aina edessä siinä "leveämmässä työtilassa, jonka kulma-allas mahdollistaa". Ihan hirveää paskaa, enkä hyväksyisi tuollaista, vaikka sillä jossakin skenaariossa saisikin pari kattilaa lisää kaappeihin.

Btw. Mitä mahtaa olla artikkelin otsikossa mainittu "kotoilu"? Onko se niinkuin että ollaan kotona, mökillä ja töissä samaan aikaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 149
Eipä sitä tosiaan tarvitse, jos on astianpesukone käytössä. Sen sijaan jos pitäisi käsin läträtä astioita, niin sitten se toinen allas alkaa olemaan pakollinen. Tuosta kuvasta ei ota selvää, että onko siinä konetta.

Tuo kulmamalli on niin täydellisen epäkäytännöllinen ja ruma, ettei mitään rajaa. Suunnittelija vetoaa esittelyssään hukkatilan vähentämiseen ja kulmakaappien ongelmiin, mutta en allekirjoita sitä, kun sinne nurkkaan voisi tuossa kuitenkin laittaa kaiken maailman kahvinkeittimet sun muut mitkä ovat tuolla suunnittelulla aina edessä siinä "leveämmässä työtilassa, jonka kulma-allas mahdollistaa". Ihan hirveää paskaa, enkä hyväksyisi tuollaista, vaikka sillä jossakin skenaariossa saisikin pari kattilaa lisää kaappeihin.

Btw. Mitä mahtaa olla artikkelin otsikossa mainittu "kotoilu"? Onko se niinkuin että ollaan kotona, mökillä ja töissä samaan aikaan?
Kyllä se toinen allas huuhtelua varten on ihan kiva olla ihan pakasterasioita, kattiloita jne. tiskatessakin.

Vahvasti samaa mieltä kyllä että paremmin tuo tila menisi käyttöön juurikin vaikka kahvinkeittimelle / leivänpaahtimelle. Tai mikrolle.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 720
Kyllä se toinen allas huuhtelua varten on ihan kiva olla ihan pakasterasioita, kattiloita jne. tiskatessakin.

Vahvasti samaa mieltä kyllä että paremmin tuo tila menisi käyttöön juurikin vaikka kahvinkeittimelle / leivänpaahtimelle. Tai mikrolle.
Jos tilaa on, niin toki näin, mutta pienessä tilassa sitä en ainakaan itse kaipaisi, jos on tosiaan se kone jossa pestä astiat.

Mikro näyttää olevan tuossa integroitu tason yläpuolelle, joka on ihan järkevää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 149
Jos tilaa on, niin toki näin, mutta pienessä tilassa sitä en ainakaan itse kaipaisi, jos on tosiaan se kone jossa pestä astiat.

Mikro näyttää olevan tuossa integroitu tason yläpuolelle, joka on ihan järkevää.
Itse pidän tuota tason yläpuolella olevaa mikron sijoittelua yhtenä pahimmista suunnittelun kukkasista keittiöissä. Otapa sieltä kuumaa keittoa sisältävää lautasta. Vähän heilahtaa liikaa niin on 100 asteinen keitto sylissä/naamalla. Ja turha toivo kenenkään lyhyen ihmisen tai lasten edes yrittää käyttää mikroa tuolta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 752
Viestejä
4 205 429
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Jambbor

Hinta.fi

Ylös Bottom