Omassa käytössäni parhaaksi kaukosäätimeksi totesin Logitechin Harmony 300:n jossa ei ollut minkäänlaista näyttöä, neljälle ohjattavalle laitteelle oma fyysinen valintanappi jolloin säädin ohjaa juuri sitä laitetta, yksi "Watch TV" nappi jonka taakse sai sekvenssin käynnistää halutut laitteet, ja tarpeeksi muita nappeja esim. digiboksia varten niin kaiken sai suoritettua samalta "näytöltä". Alkusäätö tietokoneella, jolloin esim. volumen sai säätymään vahvarista, vaikka muuten ohjataan vaikka sitä digiboksia. Brilliant.
Suurimmat viat olivat kontaktien kuluminen ja likaantuminen esim. käsistä irtoavasta rasvasta ja nappien kuluminen, mutta tuota osasi silloinkin ohjata kirjaimellisesti näppituntumalla. Vuosien saatossa ostin ensin yhden, jota piti välillä putsata kontakteista mutta kun ei enää sekään auttanut, ostin toisen jolle kävi muutaman vuoden jälkeen samoin. Tätä osasi käyttää muukin perhe, ylhäältä valitsi halutun laitteen ohjattavaksi ja antoi palaa, hyvää suunnittelua.
300:n valmistus on loppunut, ja tilalle olen ostanut saman sarjan Harmony 650:n ja tässä on menty käytettävyysloikka metrikaupalla taaksepäin. Ihmeellinen toiminto - laite - ohjaus -järjestelmä, enkä ole vielä itsekään sen kanssa sinut - saatika rouva ja lapset. Ei kosketusnäyttöä, mutta tuo näyttö/ohjausnapit -paske käytännössä vie vain tilaa oikeilta fyysisiltä napeilta, eikä käytössämme korvaa yhtään mitään, saatika tuo mitään lisää. Järkyttävä kampe, mutta pitää jossakin välissä taas katsella josko parempaa löytyisi.
Edit. Juuri ylläolevaan, tässä säätimessä näyttöä ilmeisesti yritetään hyödyntää monipuolistamaan kaukosäädintä ilman kalliimpaa kosketusnäyttöä, mutta itse olen joutunut yksinkertaistamaan jokaisen ohjauksen ettei näytössä ole ikinä käytössä kuin yksi sivu, ja valikot yms. lisäsivut olen karsinut pois.