Melkoinen päivitysrumba käynyt mun lähikaupassa, joka on sattumoisin cittari. Ihan viimeisenä lähtisin luottamaan johonkin paikannus-appiin, jos tuolta sitä siirrettyä tuotehyllyä lähtisin etsimään. Normaalisti luotan kyllä kaupan omiin opasteisiin ja ihan puhtaaseen heuristiikkaan. Joku Puuilo tai Motonet sitten taas ovat niitä, joissa sitä opastusta ehkä voisi tarvitakin. Ehkä turvautuisin jopa henkilökuntaan. Clas Ohlsonilla on netissä myymäläkohtainen sijainti kerrottuna hyllynumerolla. Ei tuolla ihan hirveästi ole täytenä turistina tarvinnut pyöriä jonkun täsmähaun takia.
		
		
	 
Päivittäis tavarakapaussa tulee käyttöä joko ihan vain katsotaan mitä löytyy, tai sitten on ihan ostoslista, jos ei oma tekemä niin ihan tarkka.  Se nyt on ihan järkyttävä ero ajassa jos se ostoslista on palvelussa keräämisen kannalta tohokkaassa järjestyksessä, se on ajassa iso ero että edes näkee sen hyllyvälin missä se tuote on. Ei nuo S-ryhmän kaupat ole mitään liideleitä joissa melkein kaikissa sama pohja.
Itsepalvelu kaupassa jostain syystä ensin yrittää löytää itse, jos ei löydy niin sopivaan kellonaikaa Prismoissa on hyvin henkilökuntaa ja auttavat , aikaa siinäkin menee.  Kannattaa tietenkin niputtaa hukassa olevat tuotteet että saa kerralla kaikki etsittyä.  S-ryhmän hyllypaikka palvelu toimiessaan on siis paljon tehokkaampi kuin sumittain ja henkilökunnalta kysellen. Se hyllypaikka palvelu on välillä ollut ihan pihalla, ja siinä on parantamisen varaa. Vaikka sitten se että jos on oikeassa välillä, niin tarkempi ja sitten sen hintalapun ledin vilkuttelu.
Ja ei siellä prismassakaan aina ole sitä henkilökuntaa nopeasti saatavilla joka auttaa kädestä pitäen.
Muistettava että osa käy eriaikaan, osa on 24/7 auki, ja jos etsii tuotetta jota ei ole ennen nähnyt, niin se auttaa että palvelussa on siitä kuva, ja sekin auttaa että on hinta, niin voi etsiä sitä hintalappua.
Juu, ymmärrän että kakki ei käytä sähköisiä palveluita joka ei kiinnosta, ei hyödytä. tai ne on kompelöitä.
Osa niitä käyttää ja aiheeseen liitty kritisoivat niiden suunnittelun kukkasia, jos ne kokee kömpöelöksi niin todennäköisest otsikon aihetta.
	
	
		
		
			Joku Puuilo tai Motonet sitten taas ovat niitä, joissa sitä opastusta ehkä voisi tarvitakin.
		
		
	 
hmm, hämmentävää. 
Mutta kyllä noissakin se sähköinen hyllypaikka palvelu nopeuttaa löytämistä, jos ei myyjää kohdalla.