Suunnittelun kukkaset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä parempia? Älykello ei ole sitä koska se ei ensinnäkään ole liimattu käteen vaan kotona ollessa pois päältä pöydän nurkalla ja laitan käteen kotoa poistuessa.
Nyt menee jo deep diveksi. Ongelma on siis se, että on missannut puhelun tai viestin? Tossa on tasan yksi vaihtoehto, vaikka kuinka miettisin. Sun on yksinkertaisesti tarkistettava se siitä luurista, onko jotain mennyt ohi. Koska on erilaisia suojakuoriratkaisuja ja se luuri voi olla vaikka povarissa tai nurinpäin pöydällä/sohvalla/vessassa, se vilkkuvalo ei ole mikään autuaaksi tekevä asia. Sun on siis joka tapauksessa ihan tarkoituksella kurkattava, mitä se puhelimen näyttö sanoo. Oli se sitten valo tai se ruutunotifikaatio. Mun mielestä tuo valo tuo äärimmäisen vähän lisäarvoa. Jos se työpuhelin on oikeasti tärkeä, se pidetään mukana sen varalta, että se tärkeä työasia tulee kohdalle. Itse aikanaan päivystystehtäviä tehneenä sitä kapulaa ei jätetty hetkeksikään heitteille. Silloin piti oikeasti olla tavoitettavissa. Koneen ääressä ei tarvinnut olla, mutta tietty aikaraja oli reunaehtona, milloin toimenpiteet piti aloittaa.

Älykello voittaa mun papereissa valon 9/10. Se yksi on varattu sille, että BT-yhteydessä on hikka.

Mun mielestä tässä ei ole mitään suunnittelun kukkasta, vaan pelkästään asia, minkä kanssa täytyy tulla toimeen.

One Plus ykkösessä oli aivan loistava ilmoitusvalo ja sitä kaipaa jumalattomasti. RGB ledi jonka sai muokata jokaiselle sovellukselle erikseen värit, kirkkaudet, palaako, vilkkuuko ja jos niin mitä tahtia vai hengittääkö jne. Aivan loistava. Oli hyvä kun luuri oli vaikka keittiön pöydällä niin jo pitkältä että onko soitettu, sähköposti vai pikaviestin vai viesti jne.
Toki senkin sai pois kokonaan, mutta vieläkin muistelen lämmöllä kuinka loistava se oli.
Tätä itsekin kaipaan, se oli paras toteutus tähän mennessä. Ledin sai myös akun varaustetilanteen mukaan vaihtamaan väriä. ja näki edes ylipäätänsä onko puhelin latautumassa ja koska on akku täynnä jne.

Tätä itsekin kaipaan, se oli paras toteutus tähän mennessä. Ledin sai myös akun varaustetilanteen mukaan vaihtamaan väriä. ja näki edes ylipäätänsä onko puhelin latautumassa ja koska on akku täynnä jne.
Tosiaan joo sekin oli. Ja kaikki nuo toiminnot ihan vaan yhdellä pikkuledillä ja softalla.

Mun mielestä tässä ei ole mitään suunnittelun kukkasta, vaan pelkästään asia, minkä kanssa täytyy tulla toimeen.
Kyseessä on aikanaan jo vakiintunut hyödyllinen toiminnallisuus. Ongelma ja suunnittelun paskuus on siinä, että tällainen mennään poistamaan.

Ledin sai myös akun varaustetilanteen mukaan vaihtamaan väriä. ja näki edes ylipäätänsä onko puhelin latautumassa ja koska on akku täynnä jne.
Tuo lienee varhaisimpia sovellutuksia jo ennen näitä kehittyneitä ilmoitusledejä. Toki muinaisaikoina oli jo "vastaamaton puhelu" tai "viesti saapunut" valoja.

Todellinen innovaatio oli siinä kun nämä kaikki yhdistettiin ja päälle sovellusten ilmoituksia oli mahdollista näyttää. Hommaa pystyi mukauttamaan. Sitten kaikki pois, koska ette te tätä kummiskaan käytä ja kaikki käyttäjät on tymiä t. Kikkihiri.

Nyt menee jo deep diveksi. Ongelma on siis se, että on missannut puhelun tai viestin? Tossa on tasan yksi vaihtoehto, vaikka kuinka miettisin. Sun on yksinkertaisesti tarkistettava se siitä luurista, onko jotain mennyt ohi. Koska on erilaisia suojakuoriratkaisuja ja se luuri voi olla vaikka povarissa tai nurinpäin pöydällä/sohvalla/vessassa, se vilkkuvalo ei ole mikään autuaaksi tekevä asia. Sun on siis joka tapauksessa ihan tarkoituksella kurkattava, mitä se puhelimen näyttö sanoo. Oli se sitten valo tai se ruutunotifikaatio. Mun mielestä tuo valo tuo äärimmäisen vähän lisäarvoa. Jos se työpuhelin on oikeasti tärkeä, se pidetään mukana sen varalta, että se tärkeä työasia tulee kohdalle. Itse aikanaan päivystystehtäviä tehneenä sitä kapulaa ei jätetty hetkeksikään heitteille. Silloin piti oikeasti olla tavoitettavissa. Koneen ääressä ei tarvinnut olla, mutta tietty aikaraja oli reunaehtona, milloin toimenpiteet piti aloittaa.

Älykello voittaa mun papereissa valon 9/10. Se yksi on varattu sille, että BT-yhteydessä on hikka.

Mutta katsoppas kun jos se ledi olisi niin sitä ei tarvisi erikseen kurkata koska se led erottuu hyvin vaikka toisesta päästä huonetta ja sen väri kertoo mitä siellä on odottamassa. Se jos sulla on jotain typeriä kannellisia koteloita ja hukkaat puhelimen jonnekin sohvatyynyjen väliin ei ole mikään syy sille miksi näin hyödyllinen toiminto pitäisi jättää pois. Minä en ole mistään työpuhelimista puhunut joten en tiedä mistä nyt sellaisen revit tähän.

Jännä juttu että Apple ja muut maailman halutuimmat työantajat, ainakin teknologiasektorilla, eivät pysty palkkaamaan muita kuin paskoja suunnitelijoita.
Nyt tulee aika löyhää retoriikkaa. Substanssitasolle keitettynä tuo siis tarkoittaa, että huonoa suunnittelua ei ole olemassa, koska kyllähän Apple, Samsung, Volkswagen ja Tesla varmasti pystyvät palkkaamaan hyviä suunnittelijoita.

Yksi syy ledin puuttumiseen nykypuhelimissa taitaa olla se että näyttö halutaan saada koko puhelin kokoiseksi
Juu, mutta se ei selitä virtuaaliledin käyttöä. Plus että siihen kameran viereen sijoitettuna ei nyt hirveesti tilaa veisi fyysinenkään tai sitten näytön alainen ledi.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 362
Jäsenet
77 323
Uusin jäsen
snips

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom