Itsellä ollut molemmat Neo G9 ja nyt OLED G9. Molemmat sekalaiskäytössä, pelaamista ja töitä (sisällöntuotanto, kuvienkäsittely, toimistopuhteet).
Pakko antaa kunnia, että 1000R kaari oli/on parempi näin leveässä näytössä. Silmät tai aivot tottuivat siihen hyvin nopeasti, eikä siinä omasta mielestäni mikään näytä millään tavoin vääristyneeltä, kuten valistuneettomat usein tuntuvat mieltävän. Näin leveässä ruudussa lisäsi käyttömukavuutta kun reunat ovat ikäänkuin yhtä lähellä kuin ruudun keskikohta. Melkein sanoisin, että tuo 1000R kurvi tuntui luonnollisimmalta ja ergonomisimmalta tavalta toteuttaa iso leveä näyttö mitä olen itse kokenut.
Samalla on todettava, että ei se nyt itselleni ainakaan mitenkään käänteentekeväksi seikaksi ole lopulta muodostunut. Vähemmän yllättäen, pienen sopeutumisjakson jälkeen myös tähän 1800R kaareen on tottunut eikä sen käyttämisessä lopulta ole isompia moitteita.
Pakko sanoa muutenkin, että olen kyllä tähän nykyiseen OLED malliin kovin tyytyväinen. Mielestäni tämä on melko kompromissiton laite nykyisessä markkinatilanteessa; kuvanlaatu on moitteeton, työskentelytilaa tupla 1440p monitorin verroin, 240Hz OLEDin vasteajat ja responsiivisuus soveltuvat vaikka tiukimpiin esports mittelöihin. Tietysti tekstin renderöinti voisi tietysti olla aavistuksen skarpimpaa, mutta ei sekään ehkä niin huonoa ole kuin usein parjataan.
Tälle en toivo muuta kuin pitkää ikää ja jos näin - voisin olettaa, että näyttömarkkinoita ei tarvitse edes vilkuilla useisiin vuosiin. Olisin tuon Neo G9:n kanssa varmasti toki myös pysynyt melko onnellisena, mutta se samperi meni rikki ennen aikojaan. Toivotaan, että OLED pysyy paremmin virroilla eikä pala kiinni tms.