Aavistuksen samanlaista tuo rupesi itsellä tekemään ilman toistakin näyttöä. Aika harvoin, mutta silloin tällöin ja sen verran usein, että sekin alkoi rasauttamaan: eli jäi vaan ruutu mustaksi kun näytötila vaihtui. Eli käynnistyi/sammui exclusive fullscreen-sovellus, siirtyi hdr <> sdr tai muu. Samaan aikaan kumminkin näki kuinka näyttö luuli saavansa kuvaa, sillä miniled FALD kumminkin jäi toimimaan ns. kuvan mukaisesti. Eli käytännössä jos vaikka käynnisti pelin ja valmistajien logot siinä pyöri niin näit kuinka taustavalo tanssi niiden tahdissa, vaikka kuva puuttui. Napista virrat pois ja takas, useimmiten kuva palas. En tiedä osaanko itse tätä DSC:n tai näyttisajurien piikkiin lukea tässä tapauksessa. Oli mulla tämän stintin aikana nimittäin myös muutaman kuukauden pieni full hd ruutu tässä kaverina, joka ei omassa tapauksessa tuntunut vaikuttavan Neo G9:n sielunelämään sen kummemmin. Otin tämän toisen monitorin loppuvaiheessa myös pois pyrkiessäni poissulkemaan mistä tuo itselleni vakavempi jäätymis/virtajohdon ulkoilutus ongelma johtuu ja ihan samoja satuja Neo G9 kertoili sen olemassaolosta riippumatta.
Tämän lisäksi kokemusta on toisesta DSC:tä hyödyntävästä monitorista (LG 4K 160Hz) joka toimii yksinään tai multimonitor setupissa täysin ilman ongelmia - kuten mikä tahansa monitori nyt toimiikaan. Eli ei ehkä liikaa kumminkaan juuri sitä DSC:tä kannata mörkönä pitää. Luulen ongelmien tyyssijan olevan Samsungin raudassa+softassa.
Erikoista myös on, että en saanut yhteenkään G9 ruudun ongelmista mitään pysyvää kaavaa. Joskus oli parempia viikko(ja) ja joskus useampi sekoiluhetki yhteen päivään. Tuli matkan varrella asenneltua winukkaa uusiks, kokonaan eri konekkin tässä oli kiinni, koitettua useita nvidia ajureita, resetoitua näyttöä tehdas-asetuksille, päivitettyä näytön firmis aina uusimpaan. Kaikki ongelmat kuitenkin lisääntyivät 11kk käyttöjaksolla kasvavissa määrin. Joka saa minut päättelemään, että kyllä siellä näytön raudassakin joku piiri varmaan oli kypsymässä yli hyvää vauhtia.
Todella ristiriitaiset fiilikset jäi koko laitteesta. Samaan aikaan paras ja huonoin. Sen verran joutuu oman bias totuuden mukaisesti elämään, että toista näin niche high end monitoria Samsungilta en uskalla tai halua enää ostaa. Toista kiloeuroa kosiskeleva näyttöpääte ei saa esittää minkäänlaista laadullista nikottelua joka saa sen tuntumaan hauraalta.