Nuo minulla kääntymässä käyneet WD Redit oli avaamattomassa suojakelmussa olevia uusia ihan normaalista isosta valmistajan erästä. Ei olleet mitenkään poikkeusyksilöt, 0-sarjaa tai refurbished tms. muuta tauhkaa. Sarjanumerot eivät olleet peräkkäiset. Ja koska värisivät yhtä paljon niin ei ollut kyseessä yksilövika.
Lätyt on normaalissa uudessa "paremmassa" Qnapissa. Lähinnä jäi mietityttämään itseä casessa WD:n "kiistä kaikki"-asenne vaikka evidenssiä oli riittävästi. Eli koska mitään "ylimääräisiä" ääniä ei kuulunut, vain värinää ja siitä johtuvaa kauheaa hurinaa, niin WD totesi että kaikki on kunnossa vaikka videolla selvästi näkyi ja kuului että ääni ei ole resonanssia tms. muuta ulkopuolista vaan äänilähde on itse levyt.
Nämä WD:t oli siis perus Red-sarjaa. Ei pro-sarjaa. Doh, jokatapauksessa olen ollut tyytyväinen näihin Seagaten Ironwolfeihin ja Qnapissa on oletuksena Seagaten oma valvontasysteemi heidän levyille (IHM) joten lisäinfoa saa verrattuna WD:n.
Taisi näillä näkymin olla viimeiset WD:t tässä talossa. Ei välttämättä muun kuin WD:n asiakaspalvelun asenneongelman takia. Paljon on levyjä osteltu ja suositeltu sen jälkeen ja kyllä ne kaikki on olleet Seagatea. Toivottavasti seagate ei pitkässä juoksussa aiheuta ongelmia *koputetaan puuta*.
Itse asiassa taitaa nykyään olla koko wd perus sarja samaa greeniä ja vain lajitellaan blueksi ja rediksi ja eri firmware sisään.
En itse pidä rediä juuri kummempana kun mikään mukaan kiintolevy. Seagate on sitä vastoin parantanu laatua, mutta pari viimeistä vuotta on kysymysmerkki.
Itse asiassa pitäisin Toshiban levyjä parhaana kokonaisuutena.
Itsellä myös samanlaisia kokemuksia wd:stä ja itse maksettava lähetyskustannukset ja paluupostissa korjattu levy.
Toshiballa toimi takuu ilman mitään todiste taakkaa ja paketti noudettiin kotoa ilman omaa maksua ja takaisin tuli täysin uusi levy.
Harmi vain että luopui valmistuksesta eikä edes parempi laatuisia edes valmistanut.
Viimeksi muokattu: