Laitetaas tähän päivitystä.Nyt se kuitu sitten kahden vuoden odotuksen jälkeen on, mutta pakko kyllä jälleen kerran avautua tuosta Lounean tiedottamisesta asiakkaalle (tai siis tiedottamatta jättämisestä). Kahden vuoden aikana on tainnut tulla kolme kertaa txt & sähköpostia (aina txt & sähköpostissa sama sisältö) ja edes siitä ei mitään ilmoitettu, että kuitu on käyttövalmis. Jos en itse olisi ollut kotona ja tajunnut mennä ulkona kuitua hitsaavan asentajan kanssa juttelemaan / katsonut OmaLouneasta, niin mistään ei olisi tiennyt, että kuitu on nyt sitten kytketty ja laskutus myös toki aloitettu. Missään ei ilmoiteltu, että laita kuitupäätettä päälle tms., joten ei olisi kuitupäätteen valoistakaan voinut mitään päätellä kun ei se ole ollut päällä (koska kuitu ei ole ollut ennen eilistä hitsattu). Varmaan sitten ensimmäisen laskun saamisen jälkeen olisi tajunnut alkaa kyselemään.. Sekin vähän erikoista, että kuluttajalta ei mitään kysellä milloin se liittymä otetaan käyttöön ja laskutus aloitetaan (vähän muistelisin, että sopimusehdoissa oli mainittu, että aloituspäivämäärän olisi itse saanut valita). Tämän seurauksena toki joutuu maksamaan kahdesta nettiyhteydestä nyt päällekäin. Tämän takia en mitään halvempia määräaikaisia ottanut Elisalta (vaikka näitä tarjottiin useampaan kertaan) kun en tiennyt milloin tuo kuitu on valmis. Itsellä oli kyllä tarkoituskin testata kuidun toimivuus ennen entisen irtisanomista, joten olisin jokatapauksessa joutunut sen 2vko (Elisan irtisanomisaika kiinteälle liittymälle) maksamaan molemmista yhteyksistä päällekäin. Toki sellainen joka olisi halunnut minimoida kulut ei välttämättä olisi hirveän iloinen ollut maksamaan 2vko päällekäin.
Kyllä tää touhu Lounean kanssa on kuin kummeli sketsistä. Nyt sitten laittoivat ilmoitus txt & sähköpostin, että kuitu on käyttövalmis. Aloittivat kuitenkin laskutuksen jo 17.12 (ilman ilmoitusta, että on käyttövalmis ja eihän se toiminut heti kun asentaja oli sössinyt kuitumuuntinen sarjanumeron). Ensimmäisen laskunkin lähettivät jo yli viikko sitten, että aika turha varmaan enää ilmoitella kuidun olevan käytössä. Ihmeellistä kyllä tuo laskutuskin, miksi lähetetään lasku 2vko käytöstä, kun minulla on määräaikainen 24kk soppari? Eikö ne laskut voisi lähettää kerran kuussa kuten kaikki muutkin operaattorit? Toki lähettivät sen vielä paperilaskuna, niin saivat siitä 2vko ajalta vielä 5€ laittaa paperilaskusta lisää.. Vaihdoin kyllä heti sähköpostilaskuksi kun se lasku tuli tuonne omalouneaan näkymään.