Tai kotona makaavien sossupummien elättämiseksi.Tai, mitä jos kerrankin oltaisiin oltu rehellisiä ja sanottu, että eläkeläisten kulujen kattamiseksi?
Tai maahanmuttajien etuuksien maksamiseksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Tai kotona makaavien sossupummien elättämiseksi.Tai, mitä jos kerrankin oltaisiin oltu rehellisiä ja sanottu, että eläkeläisten kulujen kattamiseksi?
Hallitus ottaa tästä talousennusteesta kopin niin että varmasti runnoo läpi toimeentulotuen perusosan leikkauksen.Jumbosija on suurehkolta osin itse aiheutettu. Orvon hallitus toteutti EK:lle tehtävänä tilaustyönä keskiluokkaan kohdistuneen vainokampanjan, joka seurauksena irtisanomissuojaa heikennettiin merkittävästi, ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasunnon asumistuki poistettiin. Siihen päälle reilu ALV-korotus, ammattiyhdistysmaksuvähennyksen ja työhuonevähennyksen poisto + muut heikennykset. Yhteenlaskettuna todella massiiviset keskiluokkaan kohdistuvat heikennykset.
Suomen menestysreseptihän on ollut kannustaa rikkaita antamalla niille lisää ja kannustaa köyhiä ottamalta heiltä pois.Hallitus ottaa tästä talousennusteesta kopin niin että varmasti runnoo läpi toimeentulotuen perusosan leikkauksen.
Kyllähän se että köyhimmiltä napataan 20€/kk pois siivittää maagisesti Suomen talouden uuteen nousuun?
Vaikka tässä onkin totuuden siemen, niin todellisuudessa lause menee "kannustaa rikkaita ottamalla niiltä vähän vähemmän pois ja kannustaa köyhiä antamalla niille vähän vähemmän".Suomen menestysreseptihän on ollut kannustaa rikkaita antamalla niille lisää ja kannustaa köyhiä ottamalta heiltä pois.
Köyhimmiltä ei oteta mitään pois.Hallitus ottaa tästä talousennusteesta kopin niin että varmasti runnoo läpi toimeentulotuen perusosan leikkauksen.
Kyllähän se että köyhimmiltä napataan 20€/kk pois siivittää maagisesti Suomen talouden uuteen nousuun?
Suomessa on tasan yksi puolue, jolla on uskottava talouspolitiikka, eikä se ole ollut eduskunnassa vuosikymmeniin. Kyseessä on siis liberaalipuolue. Ainakin mikäli niiden linjaukset ei ole kovin paljon muuttuneet sitten viime tiedon.OECD:n tekemän talousennusteen mukaan Suomi on ainoa kehittynyt maa, jonka talous ei kasva ollenkaan tänä vuonna. Eli emme ole huonoja pelkästään EU-tasolla, olemme paskin kehittynyt maa koko maailmassa. Saavutushan se on sekin.
Jumbosija on suurehkolta osin itse aiheutettu. Orvon hallitus toteutti EK:lle tehtävänä tilaustyönä keskiluokkaan kohdistuneen vainokampanjan, joka seurauksena irtisanomissuojaa heikennettiin merkittävästi, ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasunnon asumistuki poistettiin. Siihen päälle reilu ALV-korotus, ammattiyhdistysmaksuvähennyksen ja työhuonevähennyksen poisto + muut heikennykset. Yhteenlaskettuna todella massiiviset keskiluokkaan kohdistuvat heikennykset.
Kotimainen kysyntä onnistuttiin tappamaan, sillä nyt keskiluokka säästää pahojen päivien varalle. Tilanne konkretisoitui minulle, kun kävin viimeksi eukkoni kanssa ulkona syömässä. Yhdessä vakirafloistamme näin ensimmäistä kertaa sellaisen ihmeen, että mennessämme paikka oli täysin tyhjä asiakkaista lauantaina klo 19:00 illalla. Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista.
Onkin ironista, että yritysten etujärjestönä toimivan EK:n tilaustyön seurauksena Suomessa ollaan tänä vuonna rikkomassa 2000-luvun konkurssiennätys: Marraskuun loppuun mennessä 3019 konkurssiin haettua yritystä. Konkurssien myötä 12 000 henkilöä menettänyt työnsä tai elinkeinonsa. Siihen päälle edelleen pystyssä olevista yrityksistä irtisanotut.
Aikaisemmin minulla oli tapana kuunnella työnohessa Puopolon vetämää viisastelijoiden klubia, jossa Sammallahti ja Rostila roustaa edellistä sukkahousuhallitusta (joka oikeasti oli aivan helvetin huono). Valitettavasti nykyinen hallitus ei ole talousmielessä yhtään sen parempi. Nykyisen hallituksen tekemiset ovat sitä tasoa, että tunnen nykyään suurta myötähäpeää aina kun näen taloudesta puhuvan Kokkarin. Persuja kohtaan koen häpeää, että taipuivat talousasioissa täysin Kokoomuksen aisankannattajaksi.
![]()
OECD:n ennuste: Suomi on ainoa kehittynyt maa, jonka talous ei kasva
OECD laskee talousennusteensa Suomelle nollaan tälle vuodelle ja kuvaa Suomen talouden olevan taantumassa. Tulevien kahden vuoden ennuste osoittaa kuitenkin asteittaista piristymistä. Suomen hallitusta OECD kehottaa jatkamaan ”johdonmukaista” ohjelmaa julkisen talouden tasapainottamiseksi.www.kauppalehti.fi
![]()
Taas lunta tupaan Suomen taloudelle
OECD kannustaa Suomea täsmätoimiin laajojen veronkevennysten sijaan.www.is.fi
Vahvasti tämä. Äänestetään massoittain jatkossakin SDP ja vuoroin Kokoomus pääpuolueeksi ja ihmetellään sitten taas kun tarvittavia rakenteellisia muutoksia ei saada aikaan. Vain joku Liberaalipuolueen kaltainen ammattipolitiikan ulkopuolelta tuleva taho voi tehdä tarvittavat muutokset.Suomessa on tasan yksi puolue, jolla on uskottava talouspolitiikka, eikä se ole ollut eduskunnassa vuosikymmeniin. Kyseessä on siis liberaalipuolue. Ainakin mikäli niiden linjaukset ei ole kovin paljon muuttuneet sitten viime tiedon.
Itse olen aina kannattanut ko. puoluetta eli toisin sanoen olen aina ollut oikeassa. Kun tämä maa menee kovaa vauhtia päin persereikää, niin ei ole ainakaan minun vikani. Mun omatunto on puhdas. Joten hajotkaa vaan pakkoruotsiinne ja YLE-veroihinne.
Liberaalinen Kansanpuolue (myöhemmin Liberaalit) on ollut eduskunnassa. Puolue hajosi vuonna 2011.Suomessa on tasan yksi puolue, jolla on uskottava talouspolitiikka, eikä se ole ollut eduskunnassa vuosikymmeniin. Kyseessä on siis liberaalipuolue. Ainakin mikäli niiden linjaukset ei ole kovin paljon muuttuneet sitten viime tiedon.
Itse olen aina kannattanut ko. puoluetta eli toisin sanoen olen aina ollut oikeassa. Kun tämä maa menee kovaa vauhtia päin persereikää, niin ei ole ainakaan minun vikani. Mun omatunto on puhdas. Joten hajotkaa vaan pakkoruotsiinne ja YLE-veroihinne.
Niin. Lähtökohtaisesti liberaalipuolue kannattaa liberaalia talouspolitiikkaa, tai sitten puolueen lähtökohdissa on jotain pahasti pielessä.Liberaalinen Kansanpuolue (myöhemmin Liberaalit) on ollut eduskunnassa. Puolue hajosi vuonna 2011.
Tämä nykyinen Liberaalipuolue - Vapaus valita (entinen Kansallinen Viskipuolue) on aivan eri puolue. Puolueen talouspolitiikan toimivuudesta ei ole mitään näyttöä.
Vaikka kuinka yrität selittää, ei uusi puolue ole vanhan jatke (VU):Niin. Lähtökohtaisesti liberaalipuolue kannattaa liberaalia talouspolitiikkaa, tai sitten puolueen lähtökohdissa on jotain pahasti pielessä.
Ymmärtääkseni nykyinen libraalipuolue perustettiin juuri sen takia kun vanha lopetettiin, eikä mitään isoja uusia linjauksia puolueella välttämättä ole.
Talouspolitiikassa liberaalit on tavallaan sellainen puolue, jollainen kokoomuksen melkein "kuuluisi" olla, mutta kun ei ole.
Näyttää olleen joku teekkarivitsi aluksi.– Kipinä Kansallisen Viskipuolueen perustamiseen syntyi 2014 niin sanotusta viskigatesta, jolloin viranomaiset kielsivät Olut & Viski Expo -nimisen tapahtuman nimestä sanan ”viski”. Tuolloin pohdimme, saisiko viski-sanasta riittävästi mielenkiintoa täysin uuteen pienpuolueprojektiin, jotta kannattajakortit saataisiin kerättyä, ja nyt tiedämme vastauksen, kertoo puolueen puheenjohtaja Juhani Kähärä.
Tuskin tuota olisi perustettu jos vanha olisi ollut vielä voimissaan..Vaikka kuinka yrität selittää, ei uusi puolue ole vanhan jatke (VU):
Näyttää olleen joku teekkarivitsi aluksi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.