• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Suomen valtion default 2030-luvulla

OECD:n tekemän talousennusteen mukaan Suomi on ainoa kehittynyt maa, jonka talous ei kasva ollenkaan tänä vuonna. Eli emme ole huonoja pelkästään EU-tasolla, olemme paskin kehittynyt maa koko maailmassa. Saavutushan se on sekin.

Jumbosija on suurehkolta osin itse aiheutettu. Orvon hallitus toteutti EK:lle tehtävänä tilaustyönä keskiluokkaan kohdistuneen vainokampanjan, joka seurauksena irtisanomissuojaa heikennettiin merkittävästi, ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasunnon asumistuki poistettiin. Siihen päälle reilu ALV-korotus, ammattiyhdistysmaksuvähennyksen ja työhuonevähennyksen poisto + muut heikennykset. Yhteenlaskettuna todella massiiviset keskiluokkaan kohdistuvat heikennykset.

Kotimainen kysyntä onnistuttiin tappamaan, sillä nyt keskiluokka säästää pahojen päivien varalle. Tilanne konkretisoitui minulle, kun kävin viimeksi eukkoni kanssa ulkona syömässä. Yhdessä vakirafloistamme näin ensimmäistä kertaa sellaisen ihmeen, että mennessämme paikka oli täysin tyhjä asiakkaista lauantaina klo 19:00 illalla. Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista.

Onkin ironista, että yritysten etujärjestönä toimivan EK:n tilaustyön seurauksena Suomessa ollaan tänä vuonna rikkomassa 2000-luvun konkurssiennätys: Marraskuun loppuun mennessä 3019 konkurssiin haettua yritystä. Konkurssien myötä 12 000 henkilöä menettänyt työnsä tai elinkeinonsa. Siihen päälle edelleen pystyssä olevista yrityksistä irtisanotut.

Aikaisemmin minulla oli tapana kuunnella työnohessa Puopolon vetämää viisastelijoiden klubia, jossa Sammallahti ja Rostila roustaa edellistä sukkahousuhallitusta (joka oikeasti oli aivan helvetin huono). Valitettavasti nykyinen hallitus ei ole talousmielessä yhtään sen parempi. Nykyisen hallituksen tekemiset ovat sitä tasoa, että tunnen nykyään suurta myötähäpeää aina kun näen taloudesta puhuvan Kokkarin. Persuja kohtaan koen häpeää, että taipuivat talousasioissa täysin Kokoomuksen aisankannattajaksi.

Kyllähän tämä on ollut ihan säälittävää räpellystä nyky hallitukselta ja oikein tätä oikeistolaisemmaksi ei hallituskokoonpano voi enää mennä. Kaiken lisäksi alkaa tulla jo uutisia, että Marinin sössimä YEL-uudistuskin jää nyt korjaamatta.

Verot on edelleen korkeat ja leikkaukset olleet ihan olemattomat. Hyvinvointivaltio rapistuu ympärillä ja alijäämä on edelleen järkyttävällä tasolla. Mystistä "talouskasvua" odotellaan ja odotellaan ja silti yrityksiä vaan kurmootetaan enemmän ja enemmän.
Tulevaisuuden kuvaa ei yhtään helpota ajatus, että seuraava hallitus on taas demarivetoinen. SDP sotki jo viimeksi ihan tarpeeksi valtion taloutta.

En näe kyllä oikein mitään ulospääsyä tästä tilasta muuta kuin virkamieshallituksen kautta. Ei tarvitse miettiä äänestääkö eläkeläiset enää minua 4 vuoden päästä.
Menot ja tulot pöydälle ja tarvittavat leikkaukset toteutetaan 4 vuoden aikana. Mielellään se 10-15 miljardia ja katsotaan sitä "hyvinvointi"valtiota taas uudemman kerran kun kassa on kunnossa.

Jumbosija on suurehkolta osin itse aiheutettu. Orvon hallitus toteutti EK:lle tehtävänä tilaustyönä keskiluokkaan kohdistuneen vainokampanjan, joka seurauksena irtisanomissuojaa heikennettiin merkittävästi, ansiosidonnaista leikattiin ja omistusasunnon asumistuki poistettiin. Siihen päälle reilu ALV-korotus, ammattiyhdistysmaksuvähennyksen ja työhuonevähennyksen poisto + muut heikennykset. Yhteenlaskettuna todella massiiviset keskiluokkaan kohdistuvat heikennykset.
Hallitus ottaa tästä talousennusteesta kopin niin että varmasti runnoo läpi toimeentulotuen perusosan leikkauksen.

Kyllähän se että köyhimmiltä napataan 20€/kk pois siivittää maagisesti Suomen talouden uuteen nousuun?

Viimeksi muokattu:
Hallitus ottaa tästä talousennusteesta kopin niin että varmasti runnoo läpi toimeentulotuen perusosan leikkauksen.

Kyllähän se että köyhimmiltä napataan 20€/kk pois siivittää maagisesti Suomen talouden uuteen nousuun?
Suomen menestysreseptihän on ollut kannustaa rikkaita antamalla niille lisää ja kannustaa köyhiä ottamalta heiltä pois.

Suomen menestysreseptihän on ollut kannustaa rikkaita antamalla niille lisää ja kannustaa köyhiä ottamalta heiltä pois.
Vaikka tässä onkin totuuden siemen, niin todellisuudessa lause menee "kannustaa rikkaita ottamalla niiltä vähän vähemmän pois ja kannustaa köyhiä antamalla niille vähän vähemmän".

Köyhimmiltä ei oteta mitään pois.
Voi olla että annetaan vähemmän.

OECD:n tekemän talousennusteen mukaan Suomi on ainoa kehittynyt maa, jonka talous ei kasva ollenkaan tänä vuonna. Eli emme ole huonoja pelkästään EU-tasolla, olemme paskin kehittynyt maa koko maailmassa. Saavutushan se on sekin.

Kotimainen kysyntä onnistuttiin tappamaan, sillä nyt keskiluokka säästää pahojen päivien varalle. Tilanne konkretisoitui minulle, kun kävin viimeksi eukkoni kanssa ulkona syömässä. Yhdessä vakirafloistamme näin ensimmäistä kertaa sellaisen ihmeen, että mennessämme paikka oli täysin tyhjä asiakkaista lauantaina klo 19:00 illalla. Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista.

Onkin ironista, että yritysten etujärjestönä toimivan EK:n tilaustyön seurauksena Suomessa ollaan tänä vuonna rikkomassa 2000-luvun konkurssiennätys: Marraskuun loppuun mennessä 3019 konkurssiin haettua yritystä. Konkurssien myötä 12 000 henkilöä menettänyt työnsä tai elinkeinonsa. Siihen päälle edelleen pystyssä olevista yrityksistä irtisanotut.

Aikaisemmin minulla oli tapana kuunnella työnohessa Puopolon vetämää viisastelijoiden klubia, jossa Sammallahti ja Rostila roustaa edellistä sukkahousuhallitusta (joka oikeasti oli aivan helvetin huono). Valitettavasti nykyinen hallitus ei ole talousmielessä yhtään sen parempi. Nykyisen hallituksen tekemiset ovat sitä tasoa, että tunnen nykyään suurta myötähäpeää aina kun näen taloudesta puhuvan Kokkarin. Persuja kohtaan koen häpeää, että taipuivat talousasioissa täysin Kokoomuksen aisankannattajaksi.
Suomessa on tasan yksi puolue, jolla on uskottava talouspolitiikka, eikä se ole ollut eduskunnassa vuosikymmeniin. Kyseessä on siis liberaalipuolue. Ainakin mikäli niiden linjaukset ei ole kovin paljon muuttuneet sitten viime tiedon.

Itse olen aina kannattanut ko. puoluetta eli toisin sanoen olen aina ollut oikeassa. Kun tämä maa menee kovaa vauhtia päin persereikää, niin ei ole ainakaan minun vikani. Mun omatunto on puhdas. Joten hajotkaa vaan pakkoruotsiinne ja YLE-veroihinne.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 130
Jäsenet
80 651
Uusin jäsen
ae86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom