Sipilä on sen verran liikemies, että osaa olla tuputtamatta sitä tuubaa liikaa, mutta onhan se lessutausta tullut ilmi monissa yhteyksissä, eikä siinä porukassa ole liiemmin sijaa evoluutiolle. Sipilä tosin kuuluu Rauhan Sana -järjestöön, joka ei edusta kiihkeintä vanhoillislestadiolaista suuntausta, mutta kuitenkin.Varmaan koska Sipilä ei puhu uskostansa juuri ollenkaan. Joten puhe sen hihhuloinnistakin on enemmän spekulatiivista kuin Huhtasaaren kohdalla.
Toki korjatkaa jos olen väärässä mutta en nyt ainakaan tähän hätään muista että Sipilä olisi myöntänyt olevansa kreationisti.
Sipilä linjasi suhdettaan lestadiolaisuuteen
”En siis kuulu niin kutsuttuun vanhoillislestadiolaiseen liikkeeseen, mihin useammat lestadiolaisuuden liittävät, mutta minulla on ystäviä senkin liikkeen parissa ja olen oppinut arvostamaan heitä”, Sipilä kertoo.
Sipilän mukaan hän ei ole koskaan lokeroinut itsenään lestadiolaiseksi, vaan kristityksi, jonka juuret ovat rauhansanalaisuudessa.
”Usko on monille hyvin herkkä ja henkilökohtainen asia. Koen, että jokaisella on myös itse oikeus määritellä minkälainen on”, Sipilä tiivistää.