Tuo on nyt kehno logiikka minusta. Tarkistin on totta että Niinistö on suursuosikki voittaa vaalit ja jos näin en ainakaan itke olen nimittäin PRO NATO ja Niinistö taitavasti koettaa olla ottamatta kantaa mutta ei suoran vastusta sitä.
Niinistön kannatus laski Ylen mielipidekyselyssä kahdeksan prosenttiyksikköä
Tasavallan presidentin
Sauli Niinistön kannatus Suomen presidentiksi on
Ylen mielipidetiedustelun mukaan pudonnut 72 prosenttiin marraskuussa mitatusta 80 prosentista. Presidentinvaalien ensimmäiseen kierrokseen on aikaa kolme viikkoa.
Tehdään yksi asia selväksi. Vaikka olen pro Laura Huhtasaari ja Väyrynen on monesta asiata samoilla linjoilla kuin minä niin olen myös PRO NATO.
Sama presidentti ehdokas Suomessa voi nykyään ainkin (erilaista oli ehkä Kekkonen aika) olla korkeintaa kaksi ajanjaksoa siis 12 vuotta.
Toisin sanoen jos Niinistö voittaa niin hän ei voi olla presidentti 3 kertaa putkeen vaaleissa 2024.
Mitä tulee Väyrynen niin ikää on myönnetään mutta se riippuu ihan Väyrysen halukkuudesta ja terveydestä jos Väyrynen haluaa asettua presidenttiehdokkaaksi vuonna 2024.
Laura HuhtiSaari on aika nuori ollakseen presidenttiehdokas ja hänellä on uusi mahdollisuus vuonna 2024.
En ole niin raaka että toivon että Niinistö häviää sen takia että saa vakavan sairas kohtausken tai että hän vielä pahemmin menhtyy. Minusta Niinistö ei ole ollut huono presidentti pikemminkin neutraali aika tyypillinen taitava asianajaja.
Matemaattisesti on ihan turha alkaa edes spekuloimaan kuka voisi olla presidentti vuonna 2024 kun ei edes tiedä ketkä kaikki ovat ehdoilla siinä vaaleissa.
Matemaattisesti voi sanoa kenestä tahansa ehdokkaasta näistä vaaleissa että ei todennäköisesti ole presidentti vuonna 2024 vai sen logikaan mukaan että on monta muuta ehdokasta.