Subwooferin hankinta?

Kuulemma yli 500 Hz taajuuksia ei kannata korjata. Näin monet hifistit puhuu. Ite oon yrittänyt testailla, et kumpi on parempi, mut en oo päässyt mihinkään selkeään tulokseen. Ehkä vähän kiinnostavampi on ääni, jos ei korjaa ylempiä taajuuksia. En tiiä sit, et onks toi joku keino saada ihmiset ostamaan enemmän kajareita, ku niiden ominaisuudet tulee enemmän esille, jos ei vedä vastekäyrää flatiks.
Joo, näinhän moni tekee. En ole oikein koskaan törmännyt fiksuun perusteluun että miksi tuo pitäisi rajoittaa taajuuteen x. Itse korjannut koko kaistan mutta korjaukset kohdistuu vaan omaan reclineriin.. Emäntä ei tarvi korjattua ääntä.
 
Taisi aiemmin mennä hieman väärään ketjuun joten laitetaan kysely tänne:

Nykyinen setup olohuoneessa:
- Yamaha WXC-50
- 2x Genelec G three

Tarkoitus hankkia subwoofer. Mistä subeja suosittelisitte budjettihintaan, F2 liian kallis. Toinen kysymys; miten onnistuu saada suodatettua sitten pääkaiuttimilta (G3) alataajuudet pois? Onko edes mahdollista pelkän yamahan kanssa? Subeissa ymmärtääkseni löytyy crossover säätö, mutta tämähän tarkoittaa vain sitä mitä taajuuksia subwoofer hoitaa. Onko tällä setillä mitenkään mahdollista saada edes suodatettua nuita alataajuuksia sitten pois G3:silta, ja jos onnistuu minkä subien kanssa? Ymmärtääkseni tää on mahdollista ainakin genelecin oman F2:n kanssa, jolloin yhdistän vahvistimelta L+R+SUB -> subbarille ja subbarilta sitten vielä etukaiuttimille, jolloin G3:silta poistuu alataajudet ja jää pelkästään F2 hoidettavaksi, mutta onko tämä mahdollista muiden subien kanssa (esim. SVS-SB1000 joka yksi potentiaalinen vaihtoehto)?
Onko SVS Subwoofer Matching Tool tuttu? SVS Subwoofer Matching Tool | Find the Best Sub for Speakers Tuolta löytyi Genelec G3 ja sille suositeltavat subit on SB2000 Pro,PB2000 Pro, sekä SB3000. Antaa myös suoraan asetukset crossoverille ja low pass filterille. Tossa WXC-50 ei vissiin saa säädettyä crossoveria? Ei ole kokemusta mutta eiköhän noihin SVS subeihin saa liitettyä kajarit samalla tavalla kuin F2, eli linjalähtöihin IN/OUT (Ei ole kyllä mitään käryä miten suodatus toimii näin liitettynä).
Itellä 2x Genelec G5/SVS PB3000/Bluesound Node minkä kautta säädetty crossover 80hz.
 
Viimeksi muokattu:
Onko SVS Subwoofer Matching Tool tuttu? SVS Subwoofer Matching Tool | Find the Best Sub for Speakers Tuolta löytyi Genelec G3 ja sille suositeltavat subit on SB2000 Pro,PB2000 Pro, sekä SB3000. Antaa myös suoraan asetukset crossoverille ja low pass filterille. Tossa WXC-50 ei vissiin saa säädettyä crossoveria? Ei ole kokemusta mutta eiköhän noihin SVS subeihin saa liitettyä kajarit samalla tavalla kuin F2, eli linjalähtöihin IN/OUT (Ei ole kyllä mitään käryä miten suodatus toimii näin liitettynä).
Itellä 2x Genelec G5/SVS PB3000/Bluesound Node minkä kautta säädetty crossover 80hz.
Nii, eiks se ole niin, et jos subbarin takapaneelissa on myös line-out, ni sit sillä voi tehdä jakosuodon?

(Oma ratkaisuni oli Antimode X2, ku on itse tehty subbari, jossa ei ole line outtia. Sai samalla huonekorjauksen.)
 
Nii, eiks se ole niin, et jos subbarin takapaneelissa on myös line-out, ni sit sillä voi tehdä jakosuodon?
Joo näin se on. Katoin just SVS applikaatiosta niin siinä on valittavana tuo Low Pass Filter (Low Pass Freq.) minkä pystyy säätämään portaattomasti välillä 30-200hz, sekä SLOPE 6db,12db,18db,24db. Tuossa Genelecin F2 toimii suodatin jotenkin automaattisesti. :confused:
 
Joo näin se on. Katoin just SVS applikaatiosta niin siinä on valittavana tuo Low Pass Filter (Low Pass Freq.) minkä pystyy säätämään portaattomasti välillä 30-200hz, sekä SLOPE 6db,12db,18db,24db. Tuossa Genelecin F2 toimii suodatin jotenkin automaattisesti. :confused:
Ilmeisesti ainakin, jos käyttää SAM:ia, ni voi toimia automaattisesti. En oo ihan varma halvemmista, mut ainakin Genelecin kaikkein kalleimmissa malleissa jakosuodon taajuus tehdään huoneen ominaisuuksien perusteella. Voi olla myös kiinteä jakotaajuus, jota ei voi vaihtaa.
 
SVS sb-1000 maksaa alennuksessa sen 499€ mutta taajuualue ulottuu vain 24hz asti, muut mallit ovat aivan järkyttävän kalliita eli yli 800€ ->. Eli alemmas pitäisi päästä. En pidä ulkonäöstä. Siinä pari syytä

Miksi se mielipaha tulee näillä vaihtoehdoilla, onko kaikki Yamaha ja Tannoyn valmistamat subit siis automaattisesti huonoa laatua? Kumpikin ovat käsittääkseni ihan hyviä kaiutinvalmistajia, varsinkin Tannoy joten siksi kyselin että olisiko täällä kokemusta näistä



Alle 500€ en löytänyt klipchiä joka toistaisi tarpeeksi matalalle ja XTZ menee reilusti budjetin yli
Juurikin viime viikolla tuli kakkos/olkkari settiin toi SVS sb-1000 korvaamaan rikki menneen HECO New Phalanx 203F:n.
Todella tyytyväinen olen, vaikka oli toi Hecokin hyvä. Lakkasi vaan ottamasta virtaa vastaan. Varmaan olis ollut korjautettavissa, mutta malttamaton ku oon.
IMG20231229195825.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa Genelecin F2 toimii suodatin jotenkin automaattisesti. :confused:
Näkyy olevan jakotaajuus vakiona aina 85hz. Mikä varmaan ihan perustoimiva (n. 2x kajarien alarajataajuus) niiden kajarien kanssa, joiden kanssa tuo on tarkoitettu paritettavaksi.

SAM-sarjan kajareissa ja SAM-sarjan subin kanssa se jakotaajuus on muistaakseni kanssa defaulttina 85hz, mutta sen voi sit softan kautta säätää 5hz portain muistaakseni 50hz alkaen. En muista tarkkoja rajoja, eikä jaksa nyt alkaa tankkaan manuaaleja.
 
Tykkään tumppusoundista, ja välillä sitten tulee katsottua keikkataltiointeja konemusapuolelta ja varsinkin huumemusassa on sen verran sub-low meininkiä että nuo ihan perinteiset kotisubit ei oikein tahdo siinä pysyä mukana. Onko esim 500e hintaluokassa suositella jotain subia joka toistaa oikeasti matalaa kunnolla? Pääkaiuttimet hoitaa kyllä miditaajuudet, eli ei tarvitse väkisin subilla yrittää paikkailla esim hyllykaiutinten toiston vajavaisuutta. Tottunut autoissa siihen että painetta tulee kunnolla, kun niissä se alapään toisto on niin paljon helpompi järjestää, niin kotona tuntuu aina loppuvan volume kesken.
 
Olen vihdoin päättänyt sijoittaa subwooferin huonekorjaukseen. Minulla on Arendal 1961 Subwoofer 1S Denon AVR-X1000:n perässä neljän Q-Acoustics 2010i -kaiuttimen kaverina. Äänilähde on PC HDMI:n kautta. En koe huonekorjausta tarpeelliseksi kuin subwooferin osalta lähikenttäkuuntelussa.

Alustavasti järkevimmät helppokäyttöiset halvemman pään vaihtoehdot näyttäisi olevan DSPeaker Anti-Mode 8033 Cinema ja MiniDSP DDRC-24. Anti-Mode on halvempi, mutta DDRC-24:n ja sen mukana tulevan UMIK-1 -mikrofonin dataa voi ihmetellä ja asetuksia säätää tietokoneella. Halvempi MiniDSP:n malli ilman Dirac Liveä vissiin vaikeampi käyttää, eikä tuloskaan välttämättä yhtä hyvä. Mitä te suosittelisitte? MiniDSP kannattanee tilata suoraan valmistajalta?

Kaikkein halvin ratkaisu olisi kai UMIK-1 + REW + ekvilisaattorisovellus tietokoneella ilman lisälaitteita. Siinä olisi sitten oma säätämisensä ja yksi sovellus lisää aina taustalla pyörimässä. Vilkaisin verrokkiksi Dirac Live PC-lisensseillä olevan varsin tuuheat hinnat.


Löysin myös vihdoin yrityksen, joka myy valmiiksi tehtyjä USB->3,5mm trigger -kaapeleita: AUDIOPHONICS Trigger Cable Male USB-A to Mono Male Jack 3.5mm 1m - Audiophonics

Toimituksen kanssa hintaa on suolaiset ~30€, mikä on kuitenkin parempi kuin ostaa tarvikkeet ja työkalut ja tehdä kaapeli itse.

Minun alhaisilla kuunteluvoimakkuuksilla Arendal lähtee maksimiherkkyydelläkin päälle vain lähes maksimiin vahvistetulla äänisignaalilla, eikä AVR-X1000:ssa ole trigger-lähtöä.
 
Diracista ei oo kokemuksia, mutta tuolla MiniDSP:llä ja UMIK-1 kombolla tuli joskus subbaria säädeltyä. Ei sekään kyllä hankala ole, kun REWillä ensin mittaa ja sit asettaa tavoitekäyrän, jonka jälkeen filtterit saa suoraan exportattua MiniDSP:n ymmärtämään muotoon.

Mutta kyllähän tuo Dirac taitaa olla vielä helpompi ja tehokkaammilla filttereillä

 
Olen koettanut löytää lisää tietoa tukemaan valintaani DDRC-24 + UMIK-1:n, Anti-Mode 8033 Cineman ja pelkän Umikin välillä. Tässä tämän hetkisiä mietteitäni.

Yksi löytämäni iso asia on DDRC-24:n prosessointiviiveen Diracin kanssa olevan korkealta tuntuva 21ms vs. Anti-Moden (tai MiniDSP 2x4 HD:n) alle 3ms. Tuo voi häiritä PC:llä pelatessa, joten en enää usko Dirac Live -pohjaisten ratkaisujen sopivan käyttööni.
Diracin edustaja toisella foorumilla sanoi:
Unfortunately, we don't have a way to lower that latency. Put it this way, for a filter to do some "meaningful" work at treating the room, it needs to get some latency in (i..e FIR samples). The less the latency, the less work/modification to the room it can do.

Maybe look at IIR only filters? These are very low latency (e.g. 1.5ms on a miniDSP 2x4 or something like a nanoDIGI). Maybe what you need here?


UMIK-1:llä ja REW-ohjelmistolla olisi joka tapauksessa hyvä etsiä subbarin paras sijainti ja varmistaa korjauksen tulokset. Jos tuon 130€ mikrofonin ostaa, ei 300€ Anti-Moden tai 2x4 HD:n ostamisessa oikein ole enää mitään järkeä.

Taidanpa nyt tilata UMIK-1:n, räpeltää REW:llä ja luottaa Equalizer APO -sovellukseen korjausten toteuttamisessa. Jos sormi menee suuhun, ostan Anti-Moden. Jos muutoin homma toimii, mutta ohjelmisto aiheuttaa ongelmia, ostan MiniDSP 2x4 HD:n. Ehdottomasti pitää onnistua, että korjaukset koskevat vain AVR:ää ja käytetyn äänilaitteen vaihto lennosta kuulokkeisiin toimii edelleen.
 
Olen koettanut löytää lisää tietoa tukemaan valintaani DDRC-24 + UMIK-1:n, Anti-Mode 8033 Cineman ja pelkän Umikin välillä. Tässä tämän hetkisiä mietteitäni.

Yksi löytämäni iso asia on DDRC-24:n prosessointiviiveen Diracin kanssa olevan korkealta tuntuva 21ms vs. Anti-Moden (tai MiniDSP 2x4 HD:n) alle 3ms. Tuo voi häiritä PC:llä pelatessa, joten en enää usko Dirac Live -pohjaisten ratkaisujen sopivan käyttööni.



UMIK-1:llä ja REW-ohjelmistolla olisi joka tapauksessa hyvä etsiä subbarin paras sijainti ja varmistaa korjauksen tulokset. Jos tuon 130€ mikrofonin ostaa, ei 300€ Anti-Moden tai 2x4 HD:n ostamisessa oikein ole enää mitään järkeä.

Taidanpa nyt tilata UMIK-1:n, räpeltää REW:llä ja luottaa Equalizer APO -sovellukseen korjausten toteuttamisessa. Jos sormi menee suuhun, ostan Anti-Moden. Jos muutoin homma toimii, mutta ohjelmisto aiheuttaa ongelmia, ostan MiniDSP 2x4 HD:n. Ehdottomasti pitää onnistua, että korjaukset koskevat vain AVR:ää ja käytetyn äänilaitteen vaihto lennosta kuulokkeisiin toimii edelleen.
Kaikki toistoketjuun lisätyt laitteet tuovat viivettä. Itselläni on tällähetkellä toistoketju sellainen että HTPC: llä katsotaan leffat. HTPC :stä menee HDMI kotiteatterivahvariin. Kotiteatterivahvarin subwoofer preouteista lähtee haaroittimella piuhat kahteen eri MiniDSP:hen. MiniDSP:stä lähtee piuhat pariin DI-boxiin (jossa muunnetaan RCA -> XLR eli balansoiduksi signaaliksi) ja DI-Boxeista -> PA -päätevahvistimille. Enkä ole kokenut mitään ongelmia viiveiden suhteen esim. elokuvia katsellessa. Löytyy myös tuo mainitsemasi UMIK-1 mikki.

Joskus muistan lukeneeni että Equalizer APO + HDMI -kombossa oli jotain ongelmia. Eli kannattaa tuotakin vähän tonkia etupeltoon.
 
Kaverille subbaria olohuoneeseen leffakäyttöön, kuulema piisaa sellanen noin 500€ laitos. Kattelin ettei tori.fi ollut oikein mitään tarjolla, mutta oliko tässä hintaluokassa suosituksia?

Marekilta löytyy esim. tällanen joka nopeesti vilaistuna specksien puolesta hiukan jytympi kuin useammat halvat siellä. Ellei sitten jossain muualla ole käytettyinä parempia markkinoita.

 
Itsellä on tuo Polk ja on riittänyt hyvin normaaliin leffakäyttöön. Tila vajaat 20 neliötä ja rakenteissa puuta, kiveä ja lasia. Tuurilla löysin hyvin vähän käytettynä parilla satasella.
 
Kaverille subbaria olohuoneeseen leffakäyttöön, kuulema piisaa sellanen noin 500€ laitos. Kattelin ettei tori.fi ollut oikein mitään tarjolla, mutta oliko tässä hintaluokassa suosituksia?

Marekilta löytyy esim. tällanen joka nopeesti vilaistuna specksien puolesta hiukan jytympi kuin useammat halvat siellä. Ellei sitten jossain muualla ole käytettyinä parempia markkinoita.

Laittaisin ehkä snadisti lisää ja ostaisin esim tuon sunfiren. (ellei postit nouse kompastuskiveksi hinnan suhteen) Tuolla on muutenkin aika helkkarin hyvä valikoima mm. saksalaisten liikkeiden demoja yms. asiakaspalautuksia.
 
Laittaisin ehkä snadisti lisää ja ostaisin esim tuon sunfiren. (ellei postit nouse kompastuskiveksi hinnan suhteen) Tuolla on muutenkin aika helkkarin hyvä valikoima mm. saksalaisten liikkeiden demoja yms. asiakaspalautuksia.

Jahas joo, laitetaas vinkiksi :thumbsup: Ei varmaan ole muutamasta kympistä kiinni. Ehdotin itse SVS SB 3000 mutta oli kuulema hiukan suolainen jo hinnaltaan.
 
Tervehdys! Pohdinnassa subwooferin päivitys. Nykyinen BK Electronics P12-300SB-DF toimii hyvin, mutta hieman ehkä kaipaisi jotain enemmän. Elokuva-/musiikkikäytöllä 70/30 ja valkoista väriä pitäisi olla. Lähinnä itseä kiinnostaa se, että toisiko esim. SVS SB 2000 PRO päivitystä nykyiseen vai onko ero minimaalinen (SVS SB 3000 jo varmaan selvä upgrade)? Sitten tietenkin subwooferin päivitys tosissaan, kun tuosta nykyisestä joskus aika jättää - ellei mitään maata mullistavaa satu kohdalle. Kaksi subwooferia ei ole valitettavasti vaihtoehto, yhdellä pärjättävä. Täällä ainakin jollain taisi olla kokemusta BK:n XXLS400 subbarista (samoja piirteitä kun tuossa P12-300SB) - onko tullut päivitystä tehtyä?
 
LIIAN ISO AKTIIVISUBWOOFER MAHDOLLISEEN TILAAN SUHTEESSA? Olen lukenut ja intoillut asiasta enemmän. Jälkeen tulevan muuton...arvosteluja olen malleista lukenut/katsonut videot. Eli KYSYMYS menenkö täysillä metsään jos ostan klipsch rp-1600sw vai onko järkevämpi ostaa esim 1000sw malli x2 joka olisi hitusen halvempi kuin tuo isoin. Tulevassa asunnossa tulee olemaan ~50m2. Siitä ovilla pikkumakkari ja WC neliöistä pois? Olen katsonut kyl videoita ym kymmeniä tunteja mut ne on "audiofiileille" itse en ole todellakaan kultakorva. Haluan et elokuvassa räjäys räjähtää ja trancessa hyppii ruokailuvälineet tarvittaessa.
 
Tässäkin pätee toteamus, paljon kartiopinta-alaa tarkoittaa liikuttaa paljon ilmaa eli tuottaa paljon painetta, noin niinkuin karkeasti. Eli isompi malli todennäköisesti tuottaa enemmän painetta/tunnetta.
 
LIIAN ISO AKTIIVISUBWOOFER MAHDOLLISEEN TILAAN SUHTEESSA? Olen lukenut ja intoillut asiasta enemmän. Jälkeen tulevan muuton...arvosteluja olen malleista lukenut/katsonut videot. Eli KYSYMYS menenkö täysillä metsään jos ostan klipsch rp-1600sw vai onko järkevämpi ostaa esim 1000sw malli x2 joka olisi hitusen halvempi kuin tuo isoin. Tulevassa asunnossa tulee olemaan ~50m2. Siitä ovilla pikkumakkari ja WC neliöistä pois? Olen katsonut kyl videoita ym kymmeniä tunteja mut ne on "audiofiileille" itse en ole todellakaan kultakorva. Haluan et elokuvassa räjäys räjähtää ja trancessa hyppii ruokailuvälineet tarvittaessa.
Ei olemassakaan liian isoa subwooferia. Osta vaan (vähintään) rp-1600sw.
 
Kahdessa subissa on se etu, et ne kumoaa toistensa huonekorostumia. En jaksa nyt laskee, mut epäilisin myös, et 2 x 12" on suurempi pinta-ala, ku 1 x 15". Tietty sit voi olla eroja, et kuinka alas ne toistaa. Pitäis nähdä subien taajuusvasteet, et osais tarkemmin sanoa.

Mietin myös, et jos ei soita täysillä, ni onko sillä loppupeleissä edes merkitystä, paljonko kartiopinta-alaa on, ku rajat ei kuitenkaan tule vastaan.

Mun mielestä merkityksellistä olis integroituvuus pääkaijuttimiin ja sit se, kuinka alas mikin subi toistaa. Musiikinkuuntelussa ratkaissee enemmän integroituvuus ja leffoissa taajuusvaste. Molempi parempi.

Jos tärkeintä on elokuvien räjähtävyys ja astioiden pomppiminen, ni vertaisin subien taajuusvasteita. Käsittääkseni kaks subia toistaa vaan 3dB kovempaa, kuin yks, jolloin, jos ei tee mitään equtusta, ni voisin kuvitella, et suurempi subi menee alemmas. Pitäis nähdä taajuusvasteet...
 
Korjattakoon että se on 16” vs 2x10” ja pintaala on suurempi 16”:ssa. Ja kyllähän iso kartio tuo sointiin sellaista tietynlaista helppoutta ja auktoriteettia. Elokuvilla varsinkin vaaditaan voimaa ja vääntöä alas asti. Musiikilla ei vaadita infrataajuuksiin kouraisevaa bassoa vaan enempi sävykästä, tarkkaa ja hyvin integroituvaa bassoa
 
Eli tuo klipschin RP-1000sw X2 on optio mitä musiikkiin tulee muussa tapauksessa isompi taitaa olla se parempi ja siitähän jää se optio ostaa sille se kaveri? Jatkohölmöilyksi heitän kun Philips ainakin esittää että ois Bowers&Wilkins tuossa 909 tulevassa OLED ja siinä subbari lähtö niin mitä mieltä/kokemuksista että jääkö/kärsiikö SUB jotenkin vaikka luvataan niinkuin muistaakseni 908 oli et ne "hyvät basso kajarit" muuttu keski/korkeiksi jos sen aktiivin löi siihen sub out? KIITOS VASTAUKSISTA :)
 
Eli tuo klipschin RP-1000sw X2 on optio mitä musiikkiin tulee muussa tapauksessa isompi taitaa olla se parempi ja siitähän jää se optio ostaa sille se kaveri? Jatkohölmöilyksi heitän kun Philips ainakin esittää että ois Bowers&Wilkins tuossa 909 tulevassa OLED ja siinä subbari lähtö niin mitä mieltä/kokemuksista että jääkö/kärsiikö SUB jotenkin vaikka luvataan niinkuin muistaakseni 908 oli et ne "hyvät basso kajarit" muuttu keski/korkeiksi jos sen aktiivin löi siihen sub out? KIITOS VASTAUKSISTA :)
Unohda telkkarin liitännät ja kaiuttimet jos Klipschin parasta subwooferia suunnittelet. Se tarvii kaverikseen kotiteatterivahvistimen ja (ainakin) jotkut fiksut pääkaiuttimet.
 
Polk Hts 12 (ostettu 2021) soittaa vain yhden nuotin, onkohan vahvistin puoli mennyt?

Samaa tekee eri lähteellä niin lfe kuin linjaliitännällä. Ei hattu kiinnosta ruveta selvittelemään takuita, kuljettamaan postiin yms. Saakohan tuota vahvistinta ostettua mistään?

Luulisi vahvistimen vaihdon olevan aika yksinkertainen homma. Polk 2 vuoteen vähäisellä käytöllä romuksi...
 
Terve subwoofer velhot. Toivottavasti ei oo täysin väärä paikka kysyä. Osaiskohan joku mestari auttaa AMATÖÖRIÄ joka ei tajua subwoofereiden päälle oikeastaan mitään?

Kaiuttimina toimii 2x Genelec G3 ja ostin niihin nyt kylkeen Genelec F Two wooferin ja olen sitä tässä tämän päivän huudattanut omassa 9~ neliön nörttihuoneessa.

Ongelma: Pöydän ääressä kun datailee ja kuuntelee musiikkia niin wooferi ei pääse oikeuksiinsa, kun taas jos menee nurkkaan seisomaan niin tuntuu että koko asunto tärisee.

Huone on varmastikin akustisesti aika perseestä eikä ole tarkoitus mitään super kriittistä kuuntelua täällä harrastaa, mutta olisi kiva kun subista saisi enemmän irti pääkallopaikalla. Onko ideoita miten voisi tilannetta parantaa? Ohessa kuvaa huoneesta ja asunnon myynti-ilmoituksen pohjapiirrustus. Kuvassa vihreä nurkkaus on se missä jytää (liikaakin). Punainen on about missä kohtaa istun koneella ja sininen on wooferin sijainti. Epäilen että seinän koriste akustiikkapaneeli on ainakin osasyyllinen ongelmaani.

Edit: Ajattelin että hankita ketjuun on sopivaa laittaa tälläinen viesti koska voipi olla että tuli hankittua vääränlainen tuote ja täältä saattaa tulla parempaa ehdotusta. Palauttaa subwooferin voin vielä kuukauden, joten ehdottaa aina saa. Genelecin F one woofer on (kuulemma) tarkoitettu G1 ja G2 kaiuttimille kun taas tämä F two on g3 ja sitä suuremmille, siksi päädyin tähän isompaan versioon.

WooferOngelma.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Laitat sen F2:n kuuntelupaikallesi ja sen jälkeen alat itse konttaamaan itse huonetta ympäri ja kun kuulostaa hyvältä/riittävän hyvältä, niin lyöt sen F2:n sille paikalle. Hyvässä lykyssä loppusijoituspaikka on hyväksyttävässä kohdassa.. :)
 
Edit: Ajattelin että hankita ketjuun on sopivaa laittaa tälläinen viesti koska voipi olla että tuli hankittua vääränlainen tuote ja täältä saattaa tulla parempaa ehdotusta. Palauttaa subwooferin voin vielä kuukauden, joten ehdottaa aina saa. Genelecin F one woofer on (kuulemma) tarkoitettu G1 ja G2 kaiuttimille kun taas tämä F two on g3 ja sitä suuremmille, siksi päädyin tähän isompaan versioon.

Isommalla subwooferilla saadaan käytännössä toistettua alemmas ja/tai enemmän ääntä. Jo pelkästään tuo ensimmäinen on ihan hyvä syy isompaan malliin, toki riippuu vähän mitä haluaa. Itse tuohon kuuntelupaikkaan sillä ei ole sen suurempaa merkitystä kuin, jos tietyssä paikassa isommalle kaiuttimelle ei ole esim. fyysistä tilaa. Ja jos siellä nyt jokin sitten rämisee, niin eihän se siitä subwooferista suoranaisesti johdu, vaan voisit tutkia, saako värinät vaiennettua. Älä nyt näin vähällä vielä luovuta kun olet noin kivan lelun saanut.
 
Kiitos jeeseistä! Opin paljon. Ei se auta ku lähteä kontalle työpäivän jälkeen :) :thumbsup:
 
Vanha subi ruvennut rahisemaan / rätisemään kun menee taajuudet alta 30hz. Voikohan mittee sille tehdä, vahvarista kun ei löydy filtteriä tuolle mikä olisi alin taso. Mutta yli 30hz kun on, niin toimii normaalisti kyllä.
 
Vanha subi ruvennut rahisemaan / rätisemään kun menee taajuudet alta 30hz. Voikohan mittee sille tehdä, vahvarista kun ei löydy filtteriä tuolle mikä olisi alin taso. Mutta yli 30hz kun on, niin toimii normaalisti kyllä.

Merkki ja malli varmaan auttaisi eteenpäin...
 
Merkki ja malli varmaan auttaisi eteenpäin...

Tälläinen onpi kyseessä. Audio Pro Ace Bass B1.36

Vahvistin: 200 W Ace-Bass

Elementti: 10″ Pitkäiskuinen

Toistoalue: 25-100 Hz

Alipäästö suodatin: 50-100 Hz, 24 dB/oktaavi

Ylipäästösuodatin: 100 Hz, 6 dB/oktaavi

Automaattinen virrankatkaisu.

MAF (Movie Adaptive Filter)
 
Kuuluuko mitään ylimääräistä rahinaa tms kun ilman virtoja painaa elementtiä sisäänpäin? Jos kyllä, niin siellä puhekela hankaa magneettiin ja elementti on aikalailla SER-kamaa.
 
Kuuluuko mitään ylimääräistä rahinaa tms kun ilman virtoja painaa elementtiä sisäänpäin? Jos kyllä, niin siellä puhekela hankaa magneettiin ja elementti on aikalailla SER-kamaa.

Ei kuulunut mittään, sillä määrällä mitä tuota uskalsi painaa vähän sisääpäit.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 290
Viestejä
4 551 315
Jäsenet
74 953
Uusin jäsen
Vivivivus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom