Mutta toisena vikana semmoinen että subbarista ei kuulu juurikaan mitään alemmilla äänenvoimakkuuksilla, volaa lisättäessä jossain kohtaa tulee piste kun subbari herääkin yllättäen eloon ja soi halutulla tavalla, mutta myös tällöin saattaa subbarin tuottama ääni olla aaltoilevasti hiljempi/kovempi. Tuon huomaa helposti syöttämällä subille yhden taajuuden tasaista siniaaltoa.
Noh tämähän ratkesi sillä, että Denon x3700 päästä pitää subwoofer level olla vähintään +5db kohdassa, että SB 3000:n vahvistin saa tarpeeksi korkean sisääntulojännitteen. Lainaus SVS:n Ed Mullenin kanssa käymästäni keskustelusta:
"
The DSP noise gate will not function until the input voltage drops down to about 8 mV. The auto-on/standby input voltage is 5 mV.
These are very low voltages not encountered during normal playback.
The idea to minimize the DSP noise gate function is to maximize the input voltage such that it's always >10 mV during normal playback. And once you have achieved that, then reduce the gain at the subwoofer accordingly until you achieve the desired playback level."
Tätä ihmetellessä SVS:n maahantuoja ja takuuasioita hoitava highendstudio lähetti mulle ekana vaihtovahvistimen, mikä ei loppuviimein ollut tarpeen koska vahvistimessa ei sinällään ollutkaan vikaa.
MUTTA itse subbarielementissä kylläkin, pitää tämmöistä
tikittävää ääntä puhekelan tienoilta kun elementissä vähänkään enemmän liikettä, kuuluu myös hyvin selkeästi kotelon ulkopuolelle. Alkuun erehdyin tuota ääntä huoneesta kuuluvaksi resonoinniksi kunnes tutkin asiaa tarkemmin.
Highendstudiolta olivat kovin nihkeitä tilaamaan mulle uutta elementtiä SVS:ltä, koska niillä ei itsellä ole niitä varastossa, laitoin noille videon tuosta äänestä niin taipuivat sitten sen tilaamaan. Uuden elementin saatuani kävi kuitenkin niin, että toi tikittävä ääni oli jopa ehkä pahempi siinä uudessa elementissä, aka teki sitä pienemmällä kartion liikkeellä kuin alkuperäinen.
Nyt highenstudiolta kylmästi totesivat etteivät tilaa tai lähetä mulle enää mitään varaosia, vaan mun pitää lähettää SB-3000 kokonaisuudessaan heille. Sen vaihtovahvistimen ja viallisen korvaavan subbarielementin heille jo takaisin lähetinkin. Luulisi että heillekin olisi helpompaa tilata vaan uusi elementti SVS:ltä ja postittaa mulle, kuin vastaanottaa eka multa toi subbari, ihmetellä sitä, SITTEN tilata uusi subbarielementti SVS:ltä ja lähettää koko roska takaisin mulle. Mutta ilmeisesti haluavat nyt vain olla hieman mulkeromaisia kun olen asioillani kehdannut heitä vaivata.