- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 159
Prawniin ja Cyclopiin saa molempiin upgradet, joilla pääsee yli 1000m syvyyteen. Prawn meni muistaakseni 1700m asti.Minulla on pelkkä merikoi tällä hetkellä, max 900 metriä. Millä härveleillä pääsee syvemmälle?
Prawniin ja Cyclopiin saa molempiin upgradet, joilla pääsee yli 1000m syvyyteen. Prawn meni muistaakseni 1700m asti.Minulla on pelkkä merikoi tällä hetkellä, max 900 metriä. Millä härveleillä pääsee syvemmälle?
Kyklooppi ja prawn suit.Minulla on pelkkä merikoi tällä hetkellä, max 900 metriä. Millä härveleillä pääsee syvemmälle?
Sinne saa paljon varastokaappeja. Kelailin vaan, että kun tuollainen posahtaa syvyyksiin tietysti varastokaappien ollessa täynnä tavaraa niin siinä on varmaan melkoinen keräily takaisin. Veikkaan, että melkoinen naminami-tilanne.Kyklooppi on lähinnä liikutettava base, kun tekee sinne vielä ruuman täyteen varastokaappeja ja yläkannelle melooniviljelmän. Pärjää aika hyvin prawn suitin kanssa.
Ja musta sillä on kiva vaan ajella se sonar päällä
Tuo on tosiaan niin ärsyttävä tilanne, että joka tukikohdassa/kykloopissa -->Semmoinen vaivasi pelin alkupuolella, että koska nälkä ja etenkin jano puskee koko ajan päälle, ei voi rauhassa tutustua uusiin löydöksiin, datoihin jne, kun koko ajan on tunne että "vesi kuluu". Muuttaisin peliä niin, että jos PDA on auki, niin veden ja ruoan kulutus tippuisi kymmenesosaan. Tällöin voisi rauhassa lueskella uudet tiedonmuruset. Pelin edetessä ongelma tosin poistuu.
Eikös siitä padista saa ihan alkuun ohjeet?Pari kertaa oon yrittänyt aloittaa pelin. Peli ei anna yhtään neuvoja. MITÄ SIIS PITÄÄ TEHDÄ????
Pädi? Missä se semmoinen on?Eikös siitä padista saa ihan alkuun ohjeet?
Ohjeita tulee lisää sitä mukaa, kun löydät uusia materiaaleja jne.
Alku on tosiaan 100% blindina vähän hämmentävä.
Vai mikähän sen nimi on...Pädi? Missä se semmoinen on?
ahaa. kiitos vinkistäVai mikähän sen nimi on...
Tulee esiin kun painat "TAB". Siellä on aika paljon infoa ja sitä tulee lisää pelin edetessä.
Kannattaa aloittaa niiden työkalunjen tekemisellä. Korjaustyökalulla saa korjattua sen podin järjestelmät, jonka jälkeen juonessa alkaa pääsemään eteenpäin.
Mikä tahansa peli, joka ei syötä tutoriaalia lusikalla suoraan suuhun, kannattaa aloittaa sillä että katsoo asetuksista mikä nappula tekee mitäkin. Niitä painelemalla selviää sitten miten peliä pelataan.Pari kertaa oon yrittänyt aloittaa pelin. Peli ei anna yhtään neuvoja. MITÄ SIIS PITÄÄ TEHDÄ????
Yes! Itse meninTuntuu, että peli olisi jo melko pitkällä, ja huolettaa, että olen missannut jotain, sillä
Niinpä haluaisin kysyä, että pitäisikö minulla jo tässä vaiheessaminulla ei vielä ole kyklooppia.
olla se kyklooppi, kun kävin hiljaittain tapaamassa sitä sea emperoria ja seuraavaksi pitäisi valmistaa entsyymi kuoriutumista varten? Vai saako sen myöhemmin?
Mielellään yes/no -tyyppinen vastaus
Yes! Itse menin
kykloopilla tapaamaan keisaria. Nyt pelaan toista kierrosta, pelikellossa on about 10 tuntia ja kyklooppi kelluu tukikohdan ulkopuolella. Oletko varma ettet ole jo poiminut kolmea eri reseptiä kykloopin tekemiseen? Siihenhän ei ole yhtä reseptiä vaan kolme erillistä. Se rakennetaan sitten mobile vehicle baystä.
Kiitos! Mulla tosiaan on käynyt niin, ettäSe kyklooppijää tosiaan vähän torsoksi, kun useimmat saa sen niin myöhään, että peli alkaa olla jo läpi. Eikä se toki muutenkaan ole pakollinen. Enemmän siitä ois varmaan iloa jos lähtis ihan tosissaan farmaamaan materiaaleja ja rakentelemaan baseja.
Lisää tämä Epic launcheriin, niin ei tarvi piuhoja kiskoa: -vrmode noneMelkein jäi koko peli kesken aika erikoisen bugin takia. Hankin viikko sitten VR-vermeet, ja nyt Subnautica ei suostu käynnistymään enää normaalissa tilassa vaan laittaa aina VR:n. Peli ei ole edes Steamissa vaan Epicissä, ja Steamin sammuttaminen ei auta koska pelin käynnistäminen käynnistää aina myös Steam VR:n. Hermoni kestävät peliä juuri ja juuri silloin, kun syvyyksien möröt pysyvät visusti näytön toisella puolella.
Hoksasin sentään, että visiirin piuhojen kiskominen irti saa VR-laitteiston heittämään virheilmoituksen ja pakottaa pelin taas ruudulle. Tuli vain ylimääräinen askel pelin käynnistämiseen.
Paljon! EA:sta puuttui esimerkiksi juoni. Kannattaa kokeilla Nyt kun toista kertaa pelaan läpi niin onhan tässä keskivaiheilla sellainen kohta ettei oikein tiedä mihin mennä ja mitä tehdä. Pari epämääräistä vihjettä on ja niitä seuraamalla pääsee kyllä eteenpäin.Mitenkäs paljon tuo on muuttunut sitten early accessin? Mietin että pitäiskö tälle antaa uus mahdollisuus, jäi silloin aiemmin kesken kun osa jutuista tuntui aika toivottomalta.
Sääli vain että ekassa osassa nimen omaan se juoni oli pelin heikoin puoli. Oikeastaan säälittävän heikko. Toki siitä on helppoa parantaa, mutta ei kyllä tuon pohjalta ole kovin vahvoja viittauksia siihen, että kykenevätkö sen tekemään.Onhan tuossa jo eka peli pohjilla, niin ei tarvi pelimoottorin kanssa enää tapella, vaan keskittyä sisällön tuottamiseen. Siinä mielessä erilainen early access.
Ihan mielenkiinnosta, miten se juoni oli sun mielestä säälittävän huono?Sääli vain että ekassa osassa nimen omaan se juoni oli pelin heikoin puoli. Oikeastaan säälittävän heikko. Toki siitä on helppoa parantaa, mutta ei kyllä tuon pohjalta ole kovin vahvoja viittauksia siihen, että kykenevätkö sen tekemään.
No ei nyt ihan mennyt juoni kyllä noin. Sulla menee nyt aika lahjakaasti pelin alkuasetelma ja genre sekaisin sen kanssa mikä on juoni. Juoni on sitä mitä täältä voit lukea spoilereista (juoni = tapahtumien kulku). Tuskin tästä kauhean henkevää keskustelua syntyy juonesta jos kirjoittaja on noin kujalla jo siitä mitä se sana tarkoittaa. Se ei kylläkään yllätä että nykyaikaiseen tapaan jos itsellä on BMW niin sitten ne on kaikki parhaita ja muut paskaa, koska minä minä. Kiva että tykkäsit pelistä, ei ole minulta pois, se ei tee siltikään pelin juonesta ja sisällöstä yhtään mitään muuta kuin mitä ne on ja ne eivät olleet kovin kummoisia. Tuo maailma ja miljöö mitkä on aivan loistavia, olisivat ansainneet paljon enemmän juonta ja syvyyttä itseensä. Muutama tekstipätkä siellä ja täällä eivät ole kummoinen juonenkuljetustapa ja se ainoa "yllätys"kin tapahtuu jo ihan heti alkumetreillä. Lisäksi loppu lässähtää melko täydellisesti sen kerää, rakenna, grindaa, rakenna touhun kanssa, missä ei juonta ole enää nimeksikään.Ihan mielenkiinnosta, miten se juoni oli sun mielestä säälittävän huono?
Musta se oli ihan ok juoni tuohon genreen.
Haaksirikkoudu planeetalle -> opettele selviytymään -> odota pelastajia -> pyri itse pääsemään pois planeetalta.
Vähän lyhyt tuo juoni kyllä on, mutta eipä tuo ollutkaan mikään 60€ peli.
Sori jos olin jotenkin provosoiva tossa, mutta selitäs nyt mitä multa meni väärin. Siis en viitsinyt siihen koko juonta laittaa spoilereihin, vaan tuon genren juoni yleensä menee vähän tuohon suuntaan, esimerkiksi Long Dark on hieman saman tapainen.No ei nyt ihan mennyt juoni kyllä noin. Sulla menee nyt aika lahjakaasti pelin alkuasetelma ja genre sekaisin sen kanssa mikä on juoni. Juoni on sitä mitä täältä voit lukea spoilereista. Tuskin tästä kauhean henkevää keskustelua syntyy juonesta jos kirjoittaja on noin kujalla jo siitä mitä se sana tarkoittaa. Se ei kylläkään yllätä että nykyaikaiseen tapaan jos itsellä on BMW niin sitten ne on kaikki parhaita ja muut paskaa, koska minä minä. Kiva että tykkäsit pelistä, ei ole minulta pois, se ei tee siltikään pelin juonesta ja sisällöstä yhtään mitään muuta kuin mitä ne on ja ne eivät olleet kovin kummoisia. Tuo maailma ja miljöö mitkä on aivan loistavia olisivat ansainneet paljon enemmän juonta ja syvyyttä itseensä. Muutama tekstipätkä siellä ja täällä eivät ole kummoinen juonenkuljetustapa ja se ainoa "yllätys"kin tapahtuu jo ihan heti alkumetreillä.
Itseasiassa se taidat olla sinä joka on tuolla minä, minä asenteella liikenteessä. Monet muut (suurempi osa) ovat pitäneet juonesta ja pelistä, itse mukaanlukien. Jos sinä et siitä pidä niin ei se tee sitä juonta tai peliä huonoksi. PS. olen bemarikuski, ja on olemassa lukematon määrä parempia automerkkejä ja malleja.No ei nyt ihan mennyt juoni kyllä noin. Sulla menee nyt aika lahjakaasti pelin alkuasetelma ja genre sekaisin sen kanssa mikä on juoni. Juoni on sitä mitä täältä voit lukea spoilereista (juoni = tapahtumien kulku). Tuskin tästä kauhean henkevää keskustelua syntyy juonesta jos kirjoittaja on noin kujalla jo siitä mitä se sana tarkoittaa. Se ei kylläkään yllätä että nykyaikaiseen tapaan jos itsellä on BMW niin sitten ne on kaikki parhaita ja muut paskaa, koska minä minä. Kiva että tykkäsit pelistä, ei ole minulta pois, se ei tee siltikään pelin juonesta ja sisällöstä yhtään mitään muuta kuin mitä ne on ja ne eivät olleet kovin kummoisia. Tuo maailma ja miljöö mitkä on aivan loistavia olisivat ansainneet paljon enemmän juonta ja syvyyttä itseensä. Muutama tekstipätkä siellä ja täällä eivät ole kummoinen juonenkuljetustapa ja se ainoa "yllätys"kin tapahtuu jo ihan heti alkumetreillä.
Asialliseen vastaukseen, ansaitsee asiallisen vastauksen. En ole Long Darkkia pelannut, joten en siihen toki osaa ottaa kantaa. Siihen kyllä osaan, että pelissä se juoni jäi todella ohueksi eikä siitä otettu edes sitä osaa irti siitä mitä olisi voinut. En minä ole sanonut että kyseessä on huono peli, tykkäsin, paitsi tuosta randomisaatiosta, mikä kusi mulla alleen niin että läpipeluussakaan en omannut skannerihuonetta. Mutta se ei haitannut nauttimista.Sori jos olin jotenkin provosoiva tossa, mutta selitäs nyt mitä multa meni väärin. Siis en viitsinyt siihen koko juonta laittaa spoilereihin, vaan tuon genren juoni yleensä menee vähän tuohon suuntaan, esimerkiksi Long Dark on hieman saman tapainen.
Ihan turha tuosta nyt on mitään henk. koht. hyökkäystä kehitellä
Itsekin olen sitä mieltä, että juonta olisi saanut olla enemmän, mutta se lyhyt pätkä mitä siinä oli toimi ihan ok. Ei se nyt mitään täydellistä ollut, mutta säälittävän huonoa?
Olen samahkoilla linjoilla, paitsi että en kuitenkaan noin pettynyt ollut juonen ohuuteen. Juoni teki sen tarvittavan, eli tuotti motivaation haahuilla ympäri upeaa ja jännittävää vierasta maailmaa. Mutta kieltämättä juonen ohuus jätti käyttämättä osan pelin potentiaalista....hyvää sepostusta...
Tässä me olemme varmaankin siis eri linjoilla, minulla kun se tuotti sen hetken alusta. Sitten loppui se juonen kuljetus ja loppu oli enemmän "ymmärrä itse" tason touhuja. Missään vaiheessa se juoni ja sen kerronta ei päässyt edes vauhtiin, ennen kuin se käytännössä loppui. Loppu (peliin käytetystä ajasta varmaan puolet, taitaa jopa olla huomattavan alakanttiin tuo arvio), oli sitten yksi tabletti ja sen sisältö. Interaktiota, visuaalisia tai auditatiivisia kommunikointeja ei ollut tuona aikana kuin hetkellisesti jne. Saa toki olla eriävää mieltä, se on vapaus kun saa sanoa mielipiteensä asioista, tällä tavalla vaan piirtyi minulla, minun peli.Olen samahkoilla linjoilla, paitsi että en kuitenkaan noin pettynyt ollut juonen ohuuteen. Juoni teki sen tarvittavan, eli tuotti motivaation haahuilla ympäri upeaa ja jännittävää vierasta maailmaa. Mutta kieltämättä juonen ohuus jätti käyttämättä osan pelin potentiaalista.