Subnautica

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
192
Joo, mullakin oli kertaalleen Kykloopin akut tyhjentyneet aika yllättäen. Ajattelin sitten että fabrikaattorin käyttö ja repair module imaisivat virrat, mutta en ole ihan varma, saattoi olla bugikin. Kyklooppi oli tosi siisti vehje ja hauska rakentaa, mutta en lopulta itse käyttänyt sitä kuin pari kertaa. Ei tuntunut tosiaan kauhean järkevältä lähteä sillä tunkemaan luolastoihin.
 
Liittynyt
24.05.2018
Viestejä
417
Eikös Kyklooppia tarvi sinne laava mestan luoliin, sen syvyys on jotai 1300m? Merikoilla ei pääse ku 900m
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Joo, mullakin oli kertaalleen Kykloopin akut tyhjentyneet aika yllättäen. Ajattelin sitten että fabrikaattorin käyttö ja repair module imaisivat virrat, mutta en ole ihan varma, saattoi olla bugikin. Kyklooppi oli tosi siisti vehje ja hauska rakentaa, mutta en lopulta itse käyttänyt sitä kuin pari kertaa. Ei tuntunut tosiaan kauhean järkevältä lähteä sillä tunkemaan luolastoihin.
Ekalla kerralla ajelin sillä kykloopilla ihan pohjalle asti. Vähän ahdasta parissa kohtaa, mutta sonar päällä ajelee aika sulavasti. Vaatii kyllä sen lämpömoduulin, jolla saa akkuja ladattua.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Just tota oisin itekki kaivannu, että edes ois jotain objektiiveja jääny muistiin siitä ku pläräis läpi audio ja tekstilogeja, mitkä sitten näkyisi HUD:ssa tms.






Mm-m, mut tuonkin hankkiminen on älyttömän pitkän työn takana loppupeleissä et pelkästään siihen saa tuhlaantumaan hermoja ja aikaa niin paljon, et mielenkiinto on koetuksella meillä joillain.

Ei kai tuohon mene kuin tunti kun hakee tarvittavat resurssit ja tekee tarvittavat tavarat?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Ei nyt ole tarkoitus vänkyttää, mut kyllähän nuo jutut pelissä kerrotaan lähestulkoon just noin:

Sunbeamin laskeutumispaikka (enforcement platform) ja ensimmäinen Degasi base taitaa ilmestyä ihan waypointteina ruutuun kun kuuntelee radiota. Se on sinällään ymmärrettävää, jos ei hoksaa heti lähteä tutkimaan Auroraa, kun sehän näyttääkin aivan romukasalta, mutta ei sinne myöskään ole mikään pakko mennä alkupelissä:

"Five days after the Sunbeam "arrives/explodes" you will get a message from Alterra giving you the code to the Captain's Quarters in the Aurora. This event also triggers by entering the Disease Research Facility."

Ja enforcement platformilta (muistaakseni) ladataan nämä tiedot:

"Intercepted background data regarding further alien facilities elsewhere on the planet.

Disease Research Facility
- Depth: 800m
- Location: Cave system with extensive fossil record, south-west of enforcement platform
- Function: Live specimen study
- Objective: Synthesis of antidote for highly infectious bacterium designated 'Kharaa'

Thermal Power Facility
- Depth: 1200m
- Location: Inside an extensive natural rock formation, in an area of intense volcanic activity
- Function: Generate energy for all local facilities"

Prawn pitäisi toki saada kyhättyä ennen kuin voi tuota DRF:ää lähteä etsimään, joten joutuu sen Auroran koluamaan ensin.

Valmista karttaa en itse kaipaa peliin, mutta joku pelinsisäinen systeemi jolla voisi itse (karkeasti) kartoittaa alueita olisi ihan hyvä idea. Menee niin sotkuiseksi, jos yrittää merkata beaconeilla kaikki paikat.

Eli ihan vaan joku blank slate, jossa näkyisi lifepod keskellä ja pelaajan, Auroran ja jätettyjen beaconeiden sijainti suhteessa siihen, ja johon voisi itse lisätä merkkejä ja tekstejä (HERE BE DRAGONS). Tämänhän voisi lisätä peliin tehtäväksi vaikka niin, että pitäisi ensin rakentaa kompassi ja jättää muutamia beaconeita ympäriinsä ja niistä trianguloimalla saisi sitten kartan käyttöön.

Silloin kun minä olin nuori, kartat toki piirrettiin ihan itse paperille ja sillä hyvä. :smoke:
Nojuu, kuten sanoin niin datalogeja ei oikein jaksa lukea ja oli näemmä avaamatta kokonaan tuo "alien facility locations". Tuo Auroran kapteenin hytin koodi kesken voileipätilauksen olisi sitten pitänyt tajuta käskyksi mennä tutkimaan hylkyä. Meni aika tehokkaasti ohi.

Toinen varsin merkittävä juttu, jonka missasin tai jota ei selvästi kerrottu, oli Degasin tukikohta Lost riverin lähellä. Siellä kuitenkin oli merkittävä avain, jonka senkin missasin, kun ensi kertaa tukikohdassa vierailin. Ympärillä riehuneella monsterilla voi olla osuutta asiaan.:D

Tosiaan datalogeissa on paljon hyödyllistä tietoa, mutta myös paljon "joutavaa". Yksinkertainen objective-listaus olisi parantanut omaa pelikokemusta huomattavasti.

Kartasta olen aika samoilla linjoilla. En tosiaankaan kaipaisi mitään ubisoft-tyylistä karttaa. Värikoodilla vaikka noi Zonet ja "fog of war" niin pitkään, kunnes on alue tutkittu. Merkinnät sitten merkittäviin paikkoihin, kuten hylkyihin ja tukikohtiin yms.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
192
Mä taas en pysty jättämään lukemattomia viestejä logeihin kun häiritsee liikaa, pakko käydä läpi kaikki. :D

Mutta tuleville pelaajille vois kai sen sanoa, että se codes & clues -osio PDA:ssa on tosiaan aika tärkeä. Ja skannatkaa ihan kaikki.

Ja ettei nyt vaikuta keulimiselta, niin googlasin kyllä itsekin vinkkiä siihen että miltä puolelta Auroraan pääsee sisälle, kun ei meinannut löytyä, ja että onko paikka X paikan Y alapuolella vai jossain ihan muualla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Tuohon Cyclopin akun kulutukseen vaikuttaa ihan järjettömästi se, jos käyttää sitä hidasta nopeutta (silent running). Äkkiä menee akut jos sillä ajelee. Muutenhan sillä pääsee hyvinkin pitkiä matkoja kulkemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
Itsehän ajoin cyclopilla ainoastaan kerran Lost Riveriin, parkkeerasin sen sinne ja tein tutkimusmatkoja PRAWNilla. Loppuen lopuksi päädyin tekemään Lost Riveriin pienen sivutukikohdan ja ajelin sitten päätukikohdan ja sivukonttorin väliä Seamothilla, kun Cyclopilla ajelu oli niin hermoja raastavaa suuren koon takia. Koko pelin ajaksi riitti yksi setti power cellejä cyclopiin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Nytten on saatavilla ilmaiseksi epic games kautta:
Subnautica - Prepare to dive
Kiitoksia tästä, nappasin pelin, ja sehän on oikein mainio. Jotenkin kokonaisuus tuntuu olevan kohdallaan, peli ei tunnu liian monimutkaiselta, ainakaan vielä. Kolme tuntia olen pelannut, kaksi resurssia olen katsonut wikistä että mistä niitä saa.

Pelin käynnistämisessä oli suuria vaikeuksia, sillä peli käynnistyy väkisin VR-laitteelle, eli Oculus Riftiin. Mitkään "-mode non-vr" vivut eivät tunnut auttavan, ainut keino saada peli pyörimään ruudulla on pysäyttää oculuksen service. Onko tähän parempaa keinoa?
 

TTE

Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
864
Kiitoksia tästä, nappasin pelin, ja sehän on oikein mainio. Jotenkin kokonaisuus tuntuu olevan kohdallaan, peli ei tunnu liian monimutkaiselta, ainakaan vielä. Kolme tuntia olen pelannut, kaksi resurssia olen katsonut wikistä että mistä niitä saa.

Pelin käynnistämisessä oli suuria vaikeuksia, sillä peli käynnistyy väkisin VR-laitteelle, eli Oculus Riftiin. Mitkään "-mode non-vr" vivut eivät tunnut auttavan, ainut keino saada peli pyörimään ruudulla on pysäyttää oculuksen service. Onko tähän parempaa keinoa?
Mulla ainakin kysyy käynnistetäänkö VR- vai perusversio steamistä käynnistämällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 428
Onko tässä pelissä jo kunnon lopetus? Katselin joskus pari vuotta sitten Youtubesta tämän peluuta ja peli loppui silloin kesken. Nyt kun ovat saaneet valmiiksi niin jakavatkin ilmaiseksi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Nojuu, kuten sanoin niin datalogeja ei oikein jaksa lukea ja oli näemmä avaamatta kokonaan tuo "alien facility locations". Tuo Auroran kapteenin hytin koodi kesken voileipätilauksen olisi sitten pitänyt tajuta käskyksi mennä tutkimaan hylkyä. Meni aika tehokkaasti ohi.

Toinen varsin merkittävä juttu, jonka missasin tai jota ei selvästi kerrottu, oli Degasin tukikohta Lost riverin lähellä. Siellä kuitenkin oli merkittävä avain, jonka senkin missasin, kun ensi kertaa tukikohdassa vierailin. Ympärillä riehuneella monsterilla voi olla osuutta asiaan.:D

Tosiaan datalogeissa on paljon hyödyllistä tietoa, mutta myös paljon "joutavaa". Yksinkertainen objective-listaus olisi parantanut omaa pelikokemusta huomattavasti.

Kartasta olen aika samoilla linjoilla. En tosiaankaan kaipaisi mitään ubisoft-tyylistä karttaa. Värikoodilla vaikka noi Zonet ja "fog of war" niin pitkään, kunnes on alue tutkittu. Merkinnät sitten merkittäviin paikkoihin, kuten hylkyihin ja tukikohtiin yms.
Kertakaikkiaan käsittämätöntä. Eli Survival pelissä, et viitsi avata datalogeja kun niitä ei jaksa lukea, mutta wikistä jaksaa katsoa suoraan minne mennä? Miksi ei samantien huijaa itselle kaikkia esineitä ja paina nappia, jotta peli on läpi :confused::confused::confused:. Tai miksi edes pelata tätä peliä, jos ei edes halua edes tutkia pelin helposti parasta elementtiä: Mysteeriä siitä, mitä oikein on tapahtunut ennen kuin pelaaja on tullut paikalle. Koko pelihän on päätöntä uimista, jos ei edes tiedä mitä on tarkoitus tehdä (no ihan pelin alussa sitä ei tiedä, mutta kohtuu nopeaahan homma selviää).

Muutenkin vaikuttaisi olevan paljon porukkaa jotka on ihan ulapalla mitä tehdä kun ei ole waypointtia näyttämässä reittiä. Todellisuudessa PDA:ta lukemalla saa tietoa seuraavista kohteista joita tutkia.

72h meni pelin läpipelaamiseen. Täyttä rautaa alusta loppuun. Meni kategoriaan yksi parhaita pelejä, joita olen 34 vuotiaan peliurani aikana pelannut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Kertakaikkiaan käsittämätöntä. Eli Survival pelissä, et viitsi avata datalogeja kun niitä ei jaksa lukea
Degasi lokit olivat omasta mielestäni parhautta; äänilogeja jotka voi laittaa päälle kun sukeltelee.

Olisivat muuten jääneet lukematta kun 500m syvyydessä, happi lopussa roikkuu tehosekoittimen perässä punainen ankerias kiinni pers**ssä. Lue siinä sitten lokia... :D
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Otin tämän kanssa ilmaispelinä ja en kyllä tykkää. Tai tykkäisin jos voisin, mutta tässä on nyt jotain oikeasti pielessä. Mitä ilmeisimminkin tuo pelialue jossain määrin randomgeneroidaan ja tämä on nyt ainakin kussut minun pelini melkoisesti. Katsoin tuossa ChristopherOddin videoita ja mies on niin helvetin hukassa kuin olla ja voi, puolet ajasta menee Twitch jutteluun mutta silti sillä on 2x enemmän palikoita käytössä kuin minulla. Minä sen sijaan olen löytänyt esim. battery generaattorin piirustukset 20 kertaa. Käytännössä mahdotonta edetä kun pitäisi ihan perusvermeisiin, mitä siis ei tule jo koodattuna niihin peruspaikkoihin, alkaa sukeltamaan jo niin syvälle, ettei enää perusvehkeissä riitä jerkku. Sieltä mistä Odd sai ihan järkeviä vermeitä millä edetä pelissä, minä saan samoja tavaroita uudestaan ja uudestaan. Ja tämä siis koska en vain enää yksinkertaisesti päässyt eteenpäin niin oli pakko mennä katsomaan videota, että mitä helvettiä teen väärin ja miten tässä edetään. Siinähän sitten ihmettelet kun naapurilla on ihan eri tason vermeet, vaikka käynyt samat ja osin vähemmän paikkoja (eihän se edes tajunnut niitä lootia skannata alussa) kuin itse. Paska säkä, joo, mutta ei tämän näin pitäisi mennä.

Toinen ongelma on että tämä on vähän kuin Fallout 76, interaktio on sitä että kuunnellaan radiota ja siinä kaikki, sitten vähän kevyttä survivalia päälle ja muuta sisältöä ei oikeastaan ole. Tuossa AI:ssa olisi ollut mahdollisuus ja potentiaalia jos se juttelisi enemmän sälää, mutta tälläisenään aika meh nykyaikaiseksi peliksi. Miljöö on kyllä hieno ja kuumottava, varsinkin kun sukelletaan syvälle, tosin en minä nyt kauhean syvälle ole edes päässyt, kun ei ole niitä vermeitä millä siellä selviytyä. Pitäisi varmaan aloittaa alusta ja toivoa että RNG osuisi paremmin kohdalle.

Pelissä valitettavasti on muutama sellainen palikka, että jos niitä et löydä, niin loppuu eteneminen aika seinään.

Edit. lisätään nyt vielä että varmaan ne kaikki siellä jossain on, mutta pelialue on kuitenkin melkoisen laaja ja sieltä kun etsit juurikin muutamaa rakennuspalasta niin se on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Samaan aikaan kyllä kaikkea turhaa paskaa tuntuu löytyvän liiaksikin asti ja se 4 pöytä ei hirveästi enää auta, kun pitäisi saada vaikka scannerihuone. Alkupään palikoita tuo peli kyllä tyrkyttää kohtuu nopeasti ja paljon, vaan sitten kun gliderit yms. jo löytyy, niin melkosta tervassatarpomista eteneminen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
Itsellä oli sama ongelma, koitappa laittaa seuraavat komennot additional command line argumentseihin:

-vrmode none -force-opengl
No vitsit, sehän toimi! Olin kokeillut noita molempia vipuja, mutta en yhtä aikaa, kiitos!

edit: paitsi että nyt alkoi ruutuun tulemaan grafiikkavirheitä, mitä ei aiemmin ollut.
Aseteksia kun aikana kokeilin, niin virheet hävisi laittamalla "Screen-space Reflections" --> Off
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 215
Mitä ilmeisimminkin tuo pelialue jossain määrin randomgeneroidaan ja tämä on nyt ainakin kussut minun pelini melkoisesti.
Pitäisi varmaan aloittaa alusta ja toivoa että RNG osuisi paremmin kohdalle.

Pelissä valitettavasti on muutama sellainen palikka, että jos niitä et löydä, niin loppuu eteneminen aika seinään.
Pelimaailma on täysin käsin tehty, eikä random generoitu, myöskin kaikki nuo blueprintit löytyy aina samoista paikoista, mutta duplikaatioita on jonnin verran.

Eli uudelleen aloitus ei auta mitään...
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Pelimaailma on täysin käsin tehty, eikä random generoitu, myöskin kaikki nuo blueprintit löytyy aina samoista paikoista, mutta duplikaatioita on jonnin verran.

Eli uudelleen aloitus ei auta mitään...
No jännää on, kun Odd saa samoista mestoista eri tavarat. Esim. siitä luolasta missä on se habitat mistä saa sen perus hökkelin, niin minä sain siitä pihalta eri osat kuin se.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 215
Mitenkähän vanhaa versiota kyseinen herra on pelannut, mitä videota katselet, koska pelin kehityksen aikana muutoksia tapahtui melkoisesti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Ihan mutua tämä, mutta ainakin itsellä oli niin, että esim. kykloopin osat löytyi aina samalta alueelta. Saattoivat olla tosin vähän eri paikoissa.

Mulla jäi tuo peli vähäksi aikaa jumiin ekalla kerralla, kun en meinannut löytää mistään magnetitea.

Pelissä ei tosiaan selitetä ihan kaikkea, mutta musta se jotenkin toimii tässä. Vähän sama fiilis kuin jossain leffoissa, jossa jätetään asioita hämärän peittoon.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 215
Luitko edes noita (ja toinen lähes 2v vanha threadi kaikenlisäksi)?! Jokaisessa selkeästi ohjastetaan kysyjälle, että kyllä kyseessä on ihan käsin tehty maailma (developerit itse on tämän sanoneet), eikä randomia ole. Tuo että se life pod siirtyy on normaalia myöskin, mutta se käsittääkseni joskus on joillakin bugannu ja siirtänyt älyttömiä matkoja kun ladannut pelin.

Ne perus resurssit on osittain randomia (on myöskin alueita joissa respawnaa ihan syystä, muttei siitä sen enempää), mutta nuo blueprintit on aina samoissa alueissa, karttahan on siis selkeästi jaoteltu eri alueisiin, jonka mukaan löytyy nuo palaset. Eli ei ne ny ihan pilkun tarkasti ole samassa kohdassa aina.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Luitko edes noita (ja toinen lähes 2v vanha threadi kaikenlisäksi)?! Jokaisessa selkeästi ohjastetaan kysyjälle, että kyllä kyseessä on ihan käsin tehty maailma (developerit itse on tämän sanoneet), eikä randomia ole. Tuo että se life pod siirtyy on normaalia myöskin, mutta se käsittääkseni joskus on joillakin bugannu ja siirtänyt älyttömiä matkoja kun ladannut pelin.

Ne perus resurssit on osittain randomia (on myöskin alueita joissa respawnaa ihan syystä, muttei siitä sen enempää), mutta nuo blueprintit on aina samoissa alueissa, karttahan on siis selkeästi jaoteltu eri alueisiin, jonka mukaan löytyy nuo palaset. Eli ei ne ny ihan pilkun tarkasti ole samassa kohdassa aina.
Luitko sä edes mitä minä kirjoitin? Jos minä kirjoitan että osat on eri paikoissa ja muut kirjoittaa että ne on eri paikoissa, niin silloin ne on eri paikoissa. Ihme ulinaa että ei muka olisi näin. Ekana väitit piti olla muka kokonaan käsin tehty ja nyt se onkin, että ei ole. Kyllä se silloin on randomia että missä ne on, vaikka kuinka olisi jossain samalla alueella, tai muuta vastaavaa. Alueet on kuitenkin todella isoja ja jos ei tiedä mitä on missäkin, niin neula heinäsuovassa, edelleen. Lukisit itse niitä juttuja etkä yrittäisi tulla tänne pätemään asioilla missä olet väärässä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 215
Ekana väitit piti olla muka kokonaan käsin tehty ja nyt se onkin, että ei ole.
Jaa, milloinka olen väittäny muka ettei ole kokonaan käsin tehty kartta, kaippa sie tiedät asiat paremmin kuin developerit sitten, onnea valitsemallasi tiellä...
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Jaa, milloinka olen väittäny muka ettei ole kokonaan käsin tehty kartta, kaippa sie tiedät asiat paremmin kuin developerit sitten, onnea valitsemallasi tiellä...
Täytyy kyllä ihmetellä miten joillain on noin suuria vaikeuksia tämän kanssa? Kumminki aika pirun yksinkertainen peli, ainoa mitä vaatii paljon ja paljon on paikkojen tutkiminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Tulipa pelattua läpi. Ilman wikiä ja muita ohjeita olisi voinut jäädä tekemättä. Sen verran oli päämäärä hukassa välillä. Ehkä olisi kaivannut selkeämpiä tavoitteita. En oikein missään pelissä jaksa noita datalogeja lueskella. Huikea peli muuten kyllä. Todella kuumottava tunnelma paikoin. Rakentelu ja resurssien kerääminenkin oli oikeastaan ihan hauskaa, vaikka inventoryn pieni koko häiritsi alusta loppuun.
Ihan samanlainen tuntuma. Ei kyllä näin laajoja keräilypelejä kykene pelaamaan ilman resurssikarttoja ja Aurorassa kyllä googlasin kaikki pin-koodit. Ei ole tarvetta heittäytyä sademieheksi kaivellen datalogeja, jos ei edes kaikkea ole löytänyt muutenkaan ja kun siellä on sitä roskadatalogeja millä ei ole mitään merkitystä pelin etenemisen tai tavoitteidensa kanssa.
Sen verran tullut pelattua kaikenlaista niin osaa varautua mitä kummallisempiin peleihin liittyviin triggereihin esim. pahista pitää ampua vain palleihin, että se oikeasti ottaa damagea, kun pahimmillaan voi ampua koko ammusvarastonsa pahista päähän niin ei ota yhtään damagea. Siis ihan järkevää googlailla hieman niin säästyy turhautumisilta.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 101
Minusta kartta olisi helpottanut peliä aivan liikaa. Tykkäsin tällaisesta vanhemmasta lähestymistavasta että piti itse kartoittaa paikat. Vaikka oma suuntavaisto on mallia olematon niin hyvin tässä silti pärjäsi :) Jotain piti itsekin varmistaa Wikistä välillä mutta aika vähälle käytölle onneksi sain jätettyä sen. Selkeämmistä tavotteista olisi toki ollut apua. Varsinkin lopussa kun mentiin oikeasti syvälle oli välillä aika hukassa. Rauhallisesti tutkimalla reitit selvisivät. Hauskasti kun palasi "kotiin" syvältä oli aina helpotuksen tunne pinnassa että hengissä selvittiin :D
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Täytyy kyllä ihmetellä miten joillain on noin suuria vaikeuksia tämän kanssa? Kumminki aika pirun yksinkertainen peli, ainoa mitä vaatii paljon ja paljon on paikkojen tutkiminen.
Tässä täytyy vähän syyllistää nykyajan pelejä vs vanhat.
Ennen peleissä sinua ei opastettu kahden metrin säteellä minne mennä.

Nykyajan peleissä "tottunut" tuohon mukavuuteen ja sitten jos tuleekin eteen peli missä ei kädestä ohjata sinua maaliin niin onkin ihmettelyn paikka, jaksaa hakkaa päätänsä seinää sen 5min ja sitten vaihtuu peli.

Huomasin tämän kun aloin pelaa vanhempia tomb raider pelejä, sinulle ei sanota että minne sinun pitää mennä ja mitä tehdä vaan pelaajan pitäsi itse tajuta ne :oops:

Minä teini minäni kyllä läpsisi nykyistä sadnessia poskille jos näkisi miten tissiposkiksi on muuttunut pelien suhteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 252
Tässä täytyy vähän syyllistää nykyajan pelejä vs vanhat.
Ennen peleissä sinua ei opastettu kahden metrin säteellä minne mennä.

Nykyajan peleissä "tottunut" tuohon mukavuuteen ja sitten jos tuleekin eteen peli missä ei kädestä ohjata sinua maaliin niin onkin ihmettelyn paikka, jaksaa hakkaa päätänsä seinää sen 5min ja sitten vaihtuu peli.

Huomasin tämän kun aloin pelaa vanhempia tomb raider pelejä, sinulle ei sanota että minne sinun pitää mennä ja mitä tehdä vaan pelaajan pitäsi itse tajuta ne :oops:

Minä teini minäni kyllä läpsisi nykyistä sadnessia poskille jos näkisi miten tissiposkiksi on muuttunut pelien suhteen.
Oliko ne pelit sitten parempia sen takia kun piti etsiä kauemmin sitä oikea reittiä ja paikkaa mihin mennä
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Olisipa survivalia, jossa myös hyvä pelillinen sisältö. Jotenkin nää kaikki tuntuu aina pienen mittakaavan budjettipeleiltä vaikka eivät edes olisi (No man's sky) ...
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
576
Tässä jakaantuu porukka kahtia. Ne, joiden mielenkiinto säilyy ja hermot kestää tutkia paikkoja ja etsiä tarvittavat resurssit ja blueprintit tarvittavien kamojen tekoon ja sitten taas ne, joille se ei nappaa ja peli käy tylsäksi/ärsyttäväksi aika nopeaan. Jos pelin sisältö olisi sama ja mukana olisi kartta ja ehkä waypointit jokaiseen "tehtävään" niin kylläpä tämäkin peli olisi 4 tunnin rykäisy ja kuuluisi siihen njääh-kastiin.

Aikasemmin joku sanoi, että kompassi on hyvä apuväline ja kyllä, se yhdistettynä beaconeihin niin aika nopeastikkin saa kartoitettua pelin tärkeät paikat.

Itse merkkasin lähinnä luolastojen suuaukot ja loput sitten muistamalla, että missä mikin paikka on. Lifepod on hyvä paikka aloittaa suunnistus kompassin kanssa. Peli on survival tyyppiä, mutta todella monien mielestä tämä ei nähtävästi ole hyvä ratkaisu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Kartta on toisaalta vähän liiankin paljastava. Kompassin ja merimerkkien (vai mitä ne on) kanssa on just sopivasti haastetta.
Mielipiteitä on toki monia :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010
Ois edes semmoinen kartta mikä on FarSky:ssa (tämän pelin ikäänkuin edeltävä hengenheimolainen), missä se generoitui sitämukaan kun lähit rohkeasti tutkimaan.
Ehkä sillä skannerilla olisi voinut olla jokin kartoitustoiminto. Vähän samaa tapaan kuin Long Darkissa piirretään karttaa hiilenpaloilla.
Tai sitten tuon kartan voisi laittaa vaikka johonkin "easy" moodiin.
 

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 417
Oliko ne pelit sitten parempia sen takia kun piti etsiä kauemmin sitä oikea reittiä ja paikkaa mihin mennä
Uusimassa Assasins creedissa mielestäni oli suht hyvin toteutettu toi että pystyit ottaa opastuksen pois päältä mutta sitten npc hahmot sanoivat suunilleen alueen minne piti mennä.
Skyrmiikin sai modin missä oli vanilla quest logia muokattu siten että se sanoi suunnilleen alueen minne piti mennä ja sitten poisti vain itseltään quest markerin.

Toikin sitten on pelikohtaista että missä on parempi tai huonompi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Niin siis itse tykkäsin kuin hullu puurosta ja 2x pelattu. Paras kokemus sitten lapsuuden. Silti olisi saanut kartta olla.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 238
No vitsit, sehän toimi! Olin kokeillut noita molempia vipuja, mutta en yhtä aikaa, kiitos!

edit: paitsi että nyt alkoi ruutuun tulemaan grafiikkavirheitä, mitä ei aiemmin ollut.
Aseteksia kun aikana kokeilin, niin virheet hävisi laittamalla "Screen-space Reflections" --> Off
Vielä tähän päivitys, että peli toimii hienosti desktopilla myös pelkästään tällä vivulla: -vrmode none. OpenGL aiheuttaa minulla virheitä ja nykimisiä, joten toimii paremmin ilman.

Olin tuota vrmode-vipua kokeillut aikaisemminkin, mutta peli silti aina käynnistyi VR-laitteelle. Tuolloin olin käynnistänyt pelin installerin tekemästä pikakuvakkeesta. Elikkä selvästikin annettu lisäoptio tulee käyttöön vain, mikäli pelin käynnistää Epic Launcherista, mutta ei mikäli pelin käynnistää pikakuvakkeesta! Vielä kun otetaan huomioon, että pikakuvake käynnistää pelin launcherin kautta (com.epicgames.launcher://apps/Jaguar?action=launch&silent=true), voisi tuota Epic Launcheria melkein kutsua epic failiksi :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 010

Jaahas. Siellä olis jatko-osa kohta early accessissa. Taidan tehdä poikkeuksen ja ostaa pois.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100
Osaako joku antaa mitään vihjettä siitä, mistä voisi skannata Kykloopin? Haluan vihjeitä, en spoilereita.

Olen nyt käynyt kahdessa muukalaisten laitoksessa. Epäilen että viimeinen laitos on samassa luolassa missä se lääkelaboratoriokin, mutta sukelluspallo ei mene edes päivitettynä 900 metriä syvemmälle. Lokissa sanottiin että voimalaitoksen syvyys olisi 1200 metriä.

Olen siis syvyydenkestävän aluksen tarpeessa. Voisin kai tietysti rakentaa sen robottipuvun (jonka sukellussyvyyttä en tiedä), mutta en löydä aerogeeliin tarvittavia hyytelösäkkejä oikein mistään.

Olen ihan tyytyväinen ettei pelissä ole karttaa, se tekee tutkimuksesta paljon jännempää ja hauskempaa. Majakoilla ja muistilla pärjää ihan hyvin.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 101
Osaako joku antaa mitään vihjettä siitä, mistä voisi skannata Kykloopin? Haluan vihjeitä, en spoilereita.

Olen nyt käynyt kahdessa muukalaisten laitoksessa. Epäilen että viimeinen laitos on samassa luolassa missä se lääkelaboratoriokin, mutta sukelluspallo ei mene edes päivitettynä 900 metriä syvemmälle. Lokissa sanottiin että voimalaitoksen syvyys olisi 1200 metriä.

Olen siis syvyydenkestävän aluksen tarpeessa. Voisin kai tietysti rakentaa sen robottipuvun (jonka sukellussyvyyttä en tiedä), mutta en löydä aerogeeliin tarvittavia hyytelösäkkejä oikein mistään.

Olen ihan tyytyväinen ettei pelissä ole karttaa, se tekee tutkimuksesta paljon jännempää ja hauskempaa. Majakoilla ja muistilla pärjää ihan hyvin.
Kykloopin osat löytyy mielestäni paljon ennen kuin noin syvälle tarvitsee mennä. Osia on ympäri pelialuetta, mitä osia sinulla vielä puuttuu?
Laitan spoileriin osien sijainnit jaoteltuja, lähde on Cyclops.
Unlike most other Blueprints, the player must find and scan three different sets of fragments in order to craft. These are:

  1. Cyclops Hull fragments (Sea Treader's Path, Floating Island and Mushroom Forest)
  2. Cyclops Engine fragments (Aurora, Wrecks, Mountain Island, Underwater Islands, and Jellyshroom Cave)
  3. Cyclops Bridge fragments (Sea Treader's Path, Mushroom Forest and Crash Zone)
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
sain tuon kykloopin kasaan, mutta tuntuu että ei sille keksi käyttöä kun löytyy pienemmästä aluksesta max sukellussyvyys jo. Ja isompaa hirviötä ei tuolla kykloopilla pääse karkuun. Lisäksi isommat hirviöt huomaa heti tuon kykloopin, kun pienemmällä pääsee livahtamaan helposti ohi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 159
sain tuon kykloopin kasaan, mutta tuntuu että ei sille keksi käyttöä kun löytyy pienemmästä aluksesta max sukellussyvyys jo. Ja isompaa hirviötä ei tuolla kykloopilla pääse karkuun. Lisäksi isommat hirviöt huomaa heti tuon kykloopin, kun pienemmällä pääsee livahtamaan helposti ohi.
Enpä itsekään käyttänyt kyklooppia kuin PRAWNin kuljettamiseen tuonne syvempiin vesiin. Ja onhan tuolla tosiaan vielä paljon syvempiä paikkoja kuin mihin Seamothilla pääsee edes maksimiupgradeilla.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
1 100
Minulla on pelkkä merikoi tällä hetkellä, max 900 metriä. Millä härveleillä pääsee syvemmälle?
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Osaako joku antaa mitään vihjettä siitä, mistä voisi skannata Kykloopin? Haluan vihjeitä, en spoilereita.

Olen nyt käynyt kahdessa muukalaisten laitoksessa. Epäilen että viimeinen laitos on samassa luolassa missä se lääkelaboratoriokin, mutta sukelluspallo ei mene edes päivitettynä 900 metriä syvemmälle. Lokissa sanottiin että voimalaitoksen syvyys olisi 1200 metriä.

Olen siis syvyydenkestävän aluksen tarpeessa. Voisin kai tietysti rakentaa sen robottipuvun (jonka sukellussyvyyttä en tiedä), mutta en löydä aerogeeliin tarvittavia hyytelösäkkejä oikein mistään.

Olen ihan tyytyväinen ettei pelissä ole karttaa, se tekee tutkimuksesta paljon jännempää ja hauskempaa. Majakoilla ja muistilla pärjää ihan hyvin.
Vastaan nyt tähän miten halusit vastattavan
Ei tarvitse mennä niin syvälle, eikä edes vaarallisiin paikkoihin että kyklooppi löytyy. Aika raunamilla (ennen kuin mappi "loppuu") on osia, mutta melko turvallisessa paikassa. Jos tulee niitä panssarihaita, tai luurankoja vastaan, niin menit liian syvälle jo.
Niin ja se kyclooppi koostuu 3 osasta, eli itse kyklooppia ei tutkita koskaan, vaan pitää tutkia ne kolme palasta että saa sen käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 986
Viestejä
4 191 218
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom