Subnautica

Samoin! Pakko oli ostaa, mutta pelaamisen jätän kyllä myöhemälle, mutta sen verran tykkäsin tuosta ensimmäisestäkin, niin melkein jo tietää, että hyvä setti tulossa! Harvoja pelejä mitä tulee heti julkaisussa ostettua ja ensimmäinen Early Access.
 
ja saa olla aika aivoton jos ei tuota tajua ihan itse...
Kerrotko miten aivoton? Kun esim Battlefield 5 roadmap sisältää lähinnä milloin ilmestyy mikäkin pelimuoto tai yksinpelikampanja. Onko siis roadmap mielestäsi automaattiseati sama kuin spoilaus? Minusta ei ole, ilmeisesti olen aivoton kun kuvittelin tuon linkin sisältävän aikatauluja että missä kehittäjät menee, ei että se sisältää vihuja, tehtäviä yms.
 
Itse pidän roadmappia ns. Spoilereita sisältävänä, vaikka ei välttämättä. Koska käytännössä roadmap: pelin strategiset tavoitteet + mahdolliset suunnitelmat.
 
Pelailin nyt tuota siihen asti, kunnes tuli varoitus bugeista jatkossa. Ihan lupaavalta näyttää tähän mennessä.
Optimointia vaatii vielä aika paljon, jos vertaa alkuperäiseen Subnauticaan. Pystyin sitä pelaamaan high asetuksilla, mutta tämän kanssa on ajoittaisia nykimisiä vielä mediumillakin.
 
Pelailin nyt tuota siihen asti, kunnes tuli varoitus bugeista jatkossa. Ihan lupaavalta näyttää tähän mennessä.
Optimointia vaatii vielä aika paljon, jos vertaa alkuperäiseen Subnauticaan. Pystyin sitä pelaamaan high asetuksilla, mutta tämän kanssa on ajoittaisia nykimisiä vielä mediumillakin.
Muistaakseni aika loppupuolella alkuperäisessäkin alkoi tulemaan suorituskykypäivityksiä. Todella raskas sekin oli alussa.
 
Aika kivasti näyttää myyvän :think:
upload_2019-1-31_18-19-58.png
 
Optimointia tosiaan vaatii tuo Below Zero. Kyykyttää paikoin minunkin PC:tä, vaikka ei ole mikään nuhapumppu. Tusinan verran olen myös bugiraportteja lähetellyt. Eiköhän tästä valmis tule tämän vuoden puolella. Tunnelmallinen peli edelleen, kuten edeltäjänsä.
 
Sain nyt jo kaadettuakin tuon pelin pari kertaa :D
Tarpeeksi syvälle kun meni, niin löytyy vaan kuution muotoisia "deep sea resource" -materiaaleja. Näitä kun yrittää skannata niin kaatuu.
Aika paljon vielä kesken näköjään nuo toiset alueet.
Myös se samean veden efekti on vielä kesken, kun saatat nähdä vaikka tukikohdan ikkunat todella kaukaa siitä huolimatta.

Jotain olen päässyt juontakin pelaamaan eteenpäin, mutta ääniraitoja ei ole enää keskustelussa sen jälkeen kun tulee tuo early access varoitus.
 
Bugaako jollain muulla Subnauticassa ajoneuvojen valaistus? On aika turhauttavaa yrittää navigoida tunneleissa kun ajoneuvojen valot ei näy. Kun hyppää pois ajoneuvosta niin maailma näkyy ihan eri tavalla ja riittävällä piirtoetäisyydellä, jopa sillä käsivalaisimella. Joku +30h takana nyt ja meinaa hieman jäädä kesken tuon valaistushomman takia...
 
Viimeksi muokattu:
Nappasin tämän Epicin ilmaistarjouksesta ja asensin eilen. En ole vielä aloittanut, mutta jos viikonloppuna pääsisi perhettä pakoon muutamaksi tunniksi. Kannattaakohan toi dlc ottaa heti kylkeen, vai onko se ns. end game sisältöä tai peräti itsenäinen seikkailu?
 
Nappasin tämän Epicin ilmaistarjouksesta ja asensin eilen. En ole vielä aloittanut, mutta jos viikonloppuna pääsisi perhettä pakoon muutamaksi tunniksi. Kannattaakohan toi dlc ottaa heti kylkeen, vai onko se ns. end game sisältöä tai peräti itsenäinen seikkailu?

Mikä DLC? Below Zero on ihan erillinen peli, joka julkaistaan loppuvuonna. Siihen en ennen julkaisua koskisi.
 
Bugaako jollain muulla Subnauticassa ajoneuvojen valaistus? On aika turhauttavaa yrittää navigoida tunneleissa kun ajoneuvojen valot ei näy. Kun hyppää pois ajoneuvosta niin maailma näkyy ihan eri tavalla ja riittävällä piirtoetäisyydellä, jopa sillä käsivalaisimella. Joku +30h takana nyt ja meinaa hieman jäädä kesken tuon valaistushomman takia...

Täällä toimii valaistus hyvin suht tuoreilla nVidian ajureilla ja GTX970:llä asetukset tapissa.
 
Täällä toimii valaistus hyvin suht tuoreilla nVidian ajureilla ja GTX970:llä asetukset tapissa.
Itsellä tuoreet ajurit ja GTX980Ti, täytyypä kokeilla muutella jotain asetuksia jos lähtisi toimimaan. Muutenkin peli tuntuu natisevan liitoksissaan välillä: mereleliöitä aluksessa sisällä, rakentaminen työkalulla ei aina onnistu(jokainen paikka punaisena), puukko ei osu eliöihin vaikka ovat ihan vieressä yms. pikku tuskaa.
 
Sen kykloopin kanssa on ollut ongelmia ainakin aiemmin. Itsellä pari kertaa vaan vajosin lattian läpi mereen. Noita bugeja tosin korjattiin aika paljon viime vuoden aikana.
En ole ihan varma onko tuo Epicin kautta hankittu ihan sama buildi, kun sitä ei julkaisun aikaan saanut edes käyntiin ilman ajureiden päivittämistä toisilla korteilla.
 
Tuli itekki hommattua BZ heti kun julkastiin ja eilen kerkesin kokeilla (96min meni ensi istumalta).
Vähän petyin kun täysin sama työkalujen teko ja vehkeiden skannaus kuin alkuperäisessä. Sekä aloitus tuntui vähän teennäiseltä. Toivottavasti viilaavat noita(niinkuin varmaan tekevätkin) ja lisäävät muutakin uutta sisältöä peliin kuin uusi maailma ja uudet ötökät.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itekki hommattua BZ heti kun julkastiin ja eilen kerkesin kokeilla (96min meni ensi istumalta). Vähän petyin kun täysin sama työkalujen teko ja vehkeiden skannaus kuin alkuperäisessä. Sekä aloitus tuntui vähän teennäiseltä. Toivottavasti viilaavat noita(niinkuin varmaan tekevätkin) ja lisäävät muutakin uutta sisältöä peliin kuin uusi maailma ja uudet ötökät.
Joku uusi työkalu olisi kyllä ollut hyvä lisä. Ehkä niitä vielä tuleekin Uusia ajoneuvoja on ilmeisesti ainakin tulossa.
Myös joku mekaniikka on tulossa kylmyydelle, kun sieltä löytyy tavaroita jotka nostaa ruumiinlämpöä. Tuota lämpötilaa ei kuitenkaan ole vielä ainakaan mallinnettu mitenkään.
 
Joku uusi työkalu olisi kyllä ollut hyvä lisä. Ehkä niitä vielä tuleekin Uusia ajoneuvoja on ilmeisesti ainakin tulossa.
Myös joku mekaniikka on tulossa kylmyydelle, kun sieltä löytyy tavaroita jotka nostaa ruumiinlämpöä. Tuota lämpötilaa ei kuitenkaan ole vielä ainakaan mallinnettu mitenkään.

Juu ite oottelen että tässä pääsisi jytkyttelemään isoilla vehkeillä ja poraamaan (satoja)metrejä jäätä ja muuta mukavaa. Mistään en ole mitään lukenut mutta tämmönen tuntuma oli/on :D
 
Nyt on tullut uusi päivitys, jonka mukana tulee ainakin joku Seatruck. Näyttäisi olevan jonkinlainen modulaarinen kulkupeli.
Menee varmaan tämä viikonloppu hyvin pelaillessa :)
 
Nyt siellä on jotain apinoita, jotka pöllii työkaluja kädestä :D
 
On kyl maistunut tämä peli. 15h takana nyt kolmeen päivään. En tiedä olenko edennyt pelissä oikeastaan mihinkään cyclopsin just rakensin, mut muutamaa sataa metriä syvemmällä en ole käynyt ja vältellyt noita isoja mörköjä ku ruttoa. Tää on itelle ehkä yks kauheimmista pelikokemuksista, jatkuvasti tulee kylmiä väreitä/puistatuksia kun on tämmönen syvän veden fobia. Silti hemmetin hieno kokemus ollut tähän mennessä. Eihän tämä niinkään survival peli ole kuin "exploration". Ainaki omasta mielestä tuntuu et hengissä pysyminen on tehty melko helpoksi ja ei ole edes käynyt mielessä, että tässä voisi jotenkin ajaa itsensä "umpikujaan" kuten vaikka Long Darkissa. Resursseja on hemmetisti ja eniten käytetyt tuntuu uusiutuvan joten ei oo ollut mihinkään kiirettä. Eniten tympässy nuo kohat missä pitää juosta maalla. Jossain alienjutuissa kävin vähän kuin vahingossa, mutta ei oo oikeen selvinnyt, että mitä siellä muuta on kuin se teleportti ja jonku asian "sammuttaja". Kritiikkiä voi toki antaa hitusen kehnosta piirtoetäisyydestä ja siitä kuinka se välillä clitchaa, esim. tuo aloituspaikka saattaa näkyä todella kauas jopa veden alla.

Wikiä yrittänyt konsultoida mahdollisimman vähän. Tutkiskellut vaan menemään ite peliä. Prawn suit vissii seuraava kohde.

Tässä oma "suklari", Cyclops ja se pääbase mihin kerään kaiken tavaran.
Subnautica.jpg
 
Noita baseja kannattaa olla ympäriinsä tuolla malminetsintähimmelillä. Syvemmällä on petoja, että Prawn suitilla on tarvetta, kun voi puolustautua.
Syvemmissä baseissa energialähteenä biovoimala noin ensialkuun ja tietty nämä lämpövoimalat, mutta niille ei kovin montaa hyvää paikkaa löydy.
Kasvualustoja pihalle ja sisälle. Sisälle ruokana ja vetenä. Pihalle energiaan liittyvänä ja sellaisia kasveja, mitä tietyltä alueelta ei löydy ollenkaan joilla on kuitenkin tarvetta.

Hieman vinkkiä niin pääset eteenpäin ja ei tartte hakata päätä seinään. Hyvin vähän tuo peli antaa mitään vinkkiä.
 
Hieman vinkkiä niin pääset eteenpäin ja ei tartte hakata päätä seinään. Hyvin vähän tuo peli antaa mitään vinkkiä.
Ei tässä oo kiire päästä "eteenpäin" on vähän näitä pelejä, et matka > päämäärä. Voi ihan hyvin lopettaa pelaamisen koska vaan ku lakkaa napostelemasta.
 
On näköjään tuohon jatko-osaan tullut taas lisää tarinaa. En vaan jaksa lähteä enää alusta pelaamaan, niin taidan odotella sitä valmistumista. Saa sitten toivottavasti pelailla ilman suurempia bugeja.
 
Joo 2 kertaa läpi pelanneena voin todeta, että cyclopsin voi täysin skipata ja kulkea vaan prawnilla. Siihen kun hankkii sen imukuppikäden voi vetää sellaisia usean sadan metrin hyppyjä :) Örmötkään eivät hypi silmille sen kanssa. 1-2 pikku basea kannattaa rakentaa syvempiin luoliin vakiokulkureiteille ja istuttaa syötävää ja vesikone.
 
itse pelasin pelin hyvin pitkälle pelkällä mothilla ja yhdellä basella. Peli ei oikein kunnolla kannusta useamman basen tekoon, yhdellä pärjää oikein hyvin.
Prawnsuitella eteneminen on melko nopeaa ku oppii hyödyntään graplea.

Itse peli oli kyllä hyvä, tunnelma vaan oli niin painostava etten uskaltanut vr-potan kanssa pelata. Odotan mielenkiinnolla jatko-osaa.
 
Joo 2 kertaa läpi pelanneena voin todeta, että cyclopsin voi täysin skipata ja kulkea vaan prawnilla. Siihen kun hankkii sen imukuppikäden voi vetää sellaisia usean sadan metrin hyppyjä :) Örmötkään eivät hypi silmille sen kanssa. 1-2 pikku basea kannattaa rakentaa syvempiin luoliin vakiokulkureiteille ja istuttaa syötävää ja vesikone.

Aivan samaa kelailin cyclopsin suhteen. Hauska fiilistely vehje, mutta siihen se sitten jääkin. Piti kehitellä ne lämpöakut siihen, että voi olla lämpimän lähteen luona, mutta ne on niin vaarallisilla paikoilla ja ei siellä ole mitään mielekästäkään. Hukattua aikaa vaan.
 
Itse vedin sen lopun cyclops-prawnsuit yhdistelmällä. Vähän joutui sovittamaan, mutta kyllä se joka paikkaan vaan mahtuu :D
Pitää vaan läiskiä niitä loisia pois jossain vaiheessa. Ihan joka paikkaan ei myösään voi jättää parkkiin :D
 
itse pelasin pelin hyvin pitkälle pelkällä mothilla ja yhdellä basella. Peli ei oikein kunnolla kannusta useamman basen tekoon, yhdellä pärjää oikein hyvin.
Prawnsuitella eteneminen on melko nopeaa ku oppii hyödyntään graplea.

Itse peli oli kyllä hyvä, tunnelma vaan oli niin painostava etten uskaltanut vr-potan kanssa pelata. Odotan mielenkiinnolla jatko-osaa.

Kuulostat sellaiselta ettet ole pelannut kovin pitkälle tai et ole pelannut hamsterityylillä:D. Välimatkat on hurjia ja kamaa olisi hyvä säilöä varmassa paikassa. Minibasen tartte olla kuin laatikko ja sinne varasto.
 
Musta cyclop on juuri hyvä liikkuvana varastona. Sinne saa järjettömän määrän laatikoita. Samalla sinne saa melkein kaikki tarvittavat laitteet, että basea ei tarvitse kuin ihan muutamaan juttuun.
Mulla oli vielä niitä meloneja kasvamassa cyclopin lattialla, niin ei tarvinnut edes ruokaa hamstrata kovin paljoa.
 
Musta cyclop on juuri hyvä liikkuvana varastona. Sinne saa järjettömän määrän laatikoita. Samalla sinne saa melkein kaikki tarvittavat laitteet, että basea ei tarvitse kuin ihan muutamaan juttuun.
Mulla oli vielä niitä meloneja kasvamassa cyclopin lattialla, niin ei tarvinnut edes ruokaa hamstrata kovin paljoa.

Rohkeesti olet pelaillut. Varman päälle pelatessa ei tartte tehdä asioita montaa kertaa uudestaan.
Nyt jos mörökölli tuhoaa cyclopin niin ne kamat voi levitä sinne syvyyksiin. Mörököllejä ei kiinnosta baset. Tavallaan sääli, kun tulisi enemmän jännitystä ja niitä voi korjailla ja tehdä sulkuja, jos joku osa tulvii.
 
Pelasin tämän läpi, loistava oli. Cyclops oli loistava liikkuva base, jonka lisäksi ei sitten muuta tarvittu. Hyvin sillä pääsi syvimpiin syvyyksiin mörköjä provosoimatta.
 
Rohkeesti olet pelaillut. Varman päälle pelatessa ei tartte tehdä asioita montaa kertaa uudestaan.
Nyt jos mörökölli tuhoaa cyclopin niin ne kamat voi levitä sinne syvyyksiin. Mörököllejä ei kiinnosta baset. Tavallaan sääli, kun tulisi enemmän jännitystä ja niitä voi korjailla ja tehdä sulkuja, jos joku osa tulvii.
Aika rauhassa sen kanssa saa ajella, jos laittaa sen "silent run"-tilan päälle. Kaikki ulkovalot pitää myös sammuttaa ja laittaa sonar päälle.
Silti meinasi kerran käydä kylmät sen kanssa, kun se läpinäkyvä iso mörkö kiinnostui. Muistaakseni oli aluksen health jotain 15% pahimmillaan :D
 
Kuulostat sellaiselta ettet ole pelannut kovin pitkälle tai et ole pelannut hamsterityylillä:D. Välimatkat on hurjia ja kamaa olisi hyvä säilöä varmassa paikassa. Minibasen tartte olla kuin laatikko ja sinne varasto.
Itse asiassa olen kyllä pelannut pelin läpi :D
Ja kun pelissä nuo välimatkat ei ole niin älyttömän pitkiä. Jos otat mothin alle niin jos ajelee vaikka 60 sekuntia johonkin suuntaan, niin muistaakseni on jo aika pitkällä. Kyllähän tekasin toisen basen sinne syvänteen liepeille, mutta ei sille sitten tullut todellista käyttöä. Kykloopin sain vasta kun peli oli melkein läpi.
Mutta siis jos innostuu rakentamaan useamman basen, niin sehän on vaan hyvä juttu, basen rakentelu on hauskaa!
 
Itellä taas cyclopsin osat tuli vastaan ennenku yhtään prawn suitin osaa on tullut vastaan. Myöskään ei sitä "perushuonetta" ole näkynyt ollenkaan vaikka on ekan laskeutumisalueen ympärillä jo 4 eri "etsintähuonetta" skannailemassa puuttuvia osia.


Mothilla tosiaan itekki pääasiassa kulkenut, mut sillä nuo pienemmätki möröt käy tekeen nopeaa lämää siihen, jos sen jättää johonkin, nii eipä oo tullut kovin syvälle mentyä, varsinkin ku se syvyys alkaa sen verran jännittään, et pitää monesti lähtä käpälämäkeen ennen ku pohja näkyy =D. Ahistaa moinen, et on yllä ja alla tyhjää pimeyttä ja mistä vaan voi tulla mikä vaan, vaikkei itsessään ne möröt tässä mitenkää "pelottavia" ole ja kuolemasta ei tossa perus survivalissa ihmeemmin rankaista. Cyclopsissakin tuli heti semmonen koppikauhu ku ei näe ympärilleen.

Vaan empä nyt kaipaa ite ainakaan mitään ohjeita ja spoilereita miten tämän nopeaa ajaa tilanteeseen, ettei kiinnosta enää mennä eteenpäin. Hitaasti ja varmasti kun tätä on kiva pelailla niin sama pelailla.
 
Itellä taas cyclopsin osat tuli vastaan ennenku yhtään prawn suitin osaa on tullut vastaan. Myöskään ei sitä "perushuonetta" ole näkynyt ollenkaan vaikka on ekan laskeutumisalueen ympärillä jo 4 eri "etsintähuonetta" skannailemassa puuttuvia osia.


Mothilla tosiaan itekki pääasiassa kulkenut, mut sillä nuo pienemmätki möröt käy tekeen nopeaa lämää siihen, jos sen jättää johonkin, nii eipä oo tullut kovin syvälle mentyä, varsinkin ku se syvyys alkaa sen verran jännittään, et pitää monesti lähtä käpälämäkeen ennen ku pohja näkyy =D. Ahistaa moinen, et on yllä ja alla tyhjää pimeyttä ja mistä vaan voi tulla mikä vaan, vaikkei itsessään ne möröt tässä mitenkää "pelottavia" ole ja kuolemasta ei tossa perus survivalissa ihmeemmin rankaista. Cyclopsissakin tuli heti semmonen koppikauhu ku ei näe ympärilleen.

Vaan empä nyt kaipaa ite ainakaan mitään ohjeita ja spoilereita miten tämän nopeaa ajaa tilanteeseen, ettei kiinnosta enää mennä eteenpäin. Hitaasti ja varmasti kun tätä on kiva pelailla niin sama pelailla.

Seamothin kanssa kannattaa
olla se sähköshokkisysteemi. Sen kanssa saa olla aika huoleti kalojen kanssa, kunhan pysyy itse aluksen sisällä
 
Seamothin kanssa kannattaa
olla se sähköshokkisysteemi. Sen kanssa saa olla aika huoleti kalojen kanssa, kunhan pysyy itse aluksen sisällä
Niihän tässä olis monenmoista mikä kannattais, mut ku ei oo löytänyt etes vielä et miten tuo tehdään(yks materiaali puuttuu) eikä oo ollut vielä haluja lähtä wikistä kattomaan, et mitä eläintä tai kasvia pitää lähtä sörkkimään et tuota pystyy tekemään.
 
Niihän tässä olis monenmoista mikä kannattais, mut ku ei oo löytänyt etes vielä et miten tuo tehdään(yks materiaali puuttuu) eikä oo ollut vielä haluja lähtä wikistä kattomaan, et mitä eläintä tai kasvia pitää lähtä sörkkimään et tuota pystyy tekemään.
Jos jotain tiettyä osaa ei löydy kannattaa tutkia eri biomeista eli suunnata tutkimusretki vähän eri suuntaan karttaa.
 
Niihän tässä olis monenmoista mikä kannattais, mut ku ei oo löytänyt etes vielä et miten tuo tehdään(yks materiaali puuttuu) eikä oo ollut vielä haluja lähtä wikistä kattomaan, et mitä eläintä tai kasvia pitää lähtä sörkkimään et tuota pystyy tekemään.
Tässä pelissä on sellainen pieni "ongelma", että ne eri osat saattaa olla ihan eri paikoissa alueilla per peluukerta. On muutamia mestoja mistä saa aina tavaran X, mutta iso osa on vain ns. jossain siellä alueella Y. Aina se on siellä, mutta jotkin alueet on varsin isoja ja jos se prawnsuitin (esim) palanen sattuu olemaan just siellä kauimmaisessa kulmassa niin löytäminen voi vähän kestää. Itsellä kävi juurikin näin ja se oli melkoinen tappaja innostuksen suhteen. Toisella kertaa pelatessa taas kävi parempi säkä ja osat löytyikin suht läheltä ja oli ihan erilaista pelata. Jos tarkoitat perushuoneella sitä habitattia, niin se on osa päätarinaa ja aina samassa paikassa.
 
Mutta oliko kuitenkin niin, että samojakin palasia on aika monessa paikssa. Ja ehkä jopa niin, että niitä spawnaantuu lisää? Mulla on sellainen olo, että noiden löytäminen ei olisi ollut mitenkään loputtoman tuskaista. Mutta saatan muistaa väärin.
 
Mutta oliko kuitenkin niin, että samojakin palasia on aika monessa paikssa. Ja ehkä jopa niin, että niitä spawnaantuu lisää? Mulla on sellainen olo, että noiden löytäminen ei olisi ollut mitenkään loputtoman tuskaista. Mutta saatan muistaa väärin.
Joidenkin osia on useita varsinkin ihan lähialueella niitä ekoja juttuja, sitten noita prawn osia yms. on paljon vähemmän mutta niitäkin on muistaakseni enempi kuin yksi kaikkia. Esim. jos tätä speedrunnaa niin on täysin spawn riippuvaista se onko se peli edes mahdollista läpäistä nopeasti vai ei, eli mistä saa tai jää saamatta ne tärkeät osat mitä siihen tarvitaan.
 
Ainaki Prawnin osat löyty kaikki auroralta, tai siis sen peruspuvun osat, muut osat olin pääasiassa löytänyt jo ennen sinne eksymistä. Sinnekkin olin monta kerta yrittänyt, mut en vaan löytänyt aluksi oikeaa reikää ja se reaper jänskätti sen verran ,ettei tullut ku kierrettyä se. Cyclops oli ennen prawnia.

Itellä se ongelma tuli tarinankerronnallisesti siitä, että olen vähän satunnaisesti pyörinyt paikoissa, mitään karttaa ei ole muodostunut saati suuntavaistoa vaikka on beaconeita siellä sun täällä. Vaikea siis hahmottaa missä en ole käynyt ja mihin on turha lähteä uudestaan. Tän takia jäänyt paljon asioita "huomaamatta" kun ei tosiaan tiedä mikä kasvi on skannattava ja mikä ei. Monta osaa oli skannaamatta paikoista missä olin jo käynyt(lähinnä ne basen osat sieltä maalta). Toisekseen mun juoni on tällä hetkellä vaiheessa:

"Pitäsköhän sun parantaa itses"
"Rakenna raketti, tarvii muuten osan jonka rakentamisesta sulla ei ole hajuakaan".

On vähän huonot lähtökohdat lähtä penkomaan tuota merenpohjaa, et mistä se parannus nyt löytyis tai se resepti. Wikiä saa alkaa ihan vapaasti konsultoimaan jo tässä tilanteessa ja äkkiähän ne sieltä sit selvis, et pitää löytää just joku tietty paikka.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 276
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom