Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655
Millään noilla ei ole oikeastaan väliä koska se tärkein ja Bethesdapelin elin ehto, pelimaailma on täysin kustu. Pelimoottori ei taivu mitenkään siihen visioon mikä Toddilla varmasti oli. Toisekseen about kaikki taistelut on samoja vihuja vastaan. Randomplaneetoilta löytyy jotakin öttiäisiä mutta ovat usein ihan sivuroolissa ja itse planeetat ovat melkoista copy&pastea vailla mitään mielenkiintoista sisältöä. Samoin pelin dungeondivet, tuntuu että puolet paikoista on samoja, ihan sama missäpäin galaxia heilut. Pelissähän on kuitenkin hyviä ideoita (esim. Crimson Fleet tehtävälinja oli ihan mielenkiintoinen ja pääkusti välillä) ja juttuja joita toivottavasti tuodaan sitten menestyksekkäästi TES 6:een mutta toivottavasti tajuavat pysyä lestissään, eli handcraftata maailman ja laittaa se täyteen mielenkiintoista contenttia ja tutkimisen riemua. Skyrim onnistui tuossa lähes täydellisesti, FO4:kin todella hyvin.

PS: ja se lockpicking oli ihan perseestä pitemmän päälle koska oli aivan liian hidastempoinen ja lukkoja on joka paikka täynnä. Skyrimin suoraviivainen versio oli huomattavasti parempi.
Luolat yks hauskimpia - pieni kolo planeetalla latausruudun takana missä pari malminpalaa.

Ja se kävelyn määrä, parkissa on avaruusalus joka lentää valoa nopeammin mutta kruisailu planeetan pinnalla on no-go, staminamittari sen sijaan tulee tutuksi.

Ja tosiaan vaikka lockpick skill täysi niin silti jäätävä aika joka lukon kanssa. Aika pian lopetin koska ei niistä edes löydy mitään.

Koko peli on potpourri ideoita jotka jääneet puoliväliin - basebuilding räikein esimerkki
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Joskus tuntuu, että pelin tekijät eivät ole pelanneet omaa tekelettään ollenkaan: Juoksentelin Gagarinin maaseudulla kun vastaan tuli pari acelesta ottamassa matsia tason 6 terrormorphin (eli aivan pahuksen helppo terrormorphiksi) kanssa. Terrormorph veti kumpaakin acelesta pataan ja jouduin ampumaan sen kun se tuli päälle. Jokainen peliä pelannut tietää mikä ko. skenaariossa meni pieleen...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Luolat yks hauskimpia - pieni kolo planeetalla latausruudun takana missä pari malminpalaa.

Ja se kävelyn määrä, parkissa on avaruusalus joka lentää valoa nopeammin mutta kruisailu planeetan pinnalla on no-go, staminamittari sen sijaan tulee tutuksi.

Ja tosiaan vaikka lockpick skill täysi niin silti jäätävä aika joka lukon kanssa. Aika pian lopetin koska ei niistä edes löydy mitään.

Koko peli on potpourri ideoita jotka jääneet puoliväliin - basebuilding räikein esimerkki
Outposteilla ei ole mitään käyttöä, apulaisilla ei ole mitään käyttö (juoksevat suoraan ammusten eteen ja jumiintuvat sinne tänne), lock picking bugaa edelleen pahuksesti, lukituista laatikoista yms. ei löydy juuri mitään erikoista, tiirikoita katoaa tiirikoidessa ilman mitään järkevää syytä, yhdestäkään luolasta ei ole tainnut löytyä mitään hyödyllista muutamaa malminoodia lukuun ottamatta. Planeettojen kartoituksessa ei ole mitään mieltä, koska tuloksia ostavalla taholla ei ole rahaa ostaa juuri mitään. Ja mitä muuta noita on

Ja pelin pahin ongelma on, että joka ainoa kauppias on täysin persaukinen. Galaksin laajuinen organisaatio pystyy ostamaan pari esinettä ennekuin sen rahat loppuvat. Nyt ihan oikeasti...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 655


Party on! Molemmat mosat ovat oikeasti kuolleita...
Nää kuolinanimaatiot tuntuu olevan vaikeita joillekin - vähän OT mut just naureskelen CP2077 kun maassa makaavaa ampuu niin tyyppi ponnahtaa vieteriukkona pystyyn kuollakseen siitä suorin jaloin.:D
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Aika kusipäisesti muuten suunniteltu tuo temppeleiden eli voimien keräily: vaikka temppelien paikat periaatteessa arvotaan joka kierroksella, niin suurin osa niistä on kuitenkin samoissa aurtinkokunnissa tai jopa samoilla planeetoilla seuraavallakin kerralla. Tästä vaan ei ole mitään iloa, koska ne eivät näy ennenkuin peli ne erikseen aktivoi joka luultavasti tapahtuu kun keräät artefakteja. Eli vaikka tietäisit joka temppelin sijainnin, niin joutuisit silti kysymään ne Vladimirilta, koska et näe mistään minkä temppelin peli aktivoi kunkin artefaktin jälkeen. Toisin sanoen kulutat maksimit aikaa kun joudut koko ajan rampaamaan satelliitilla paikkaa kysymässä.

Ja vaikka temppelin paikka on tiedossa, niin peli pysäköi aluksesi aina vähintään 500m päähän temppelistä (joskus paljon kauemmaskin) että saadaan ajanhukka "jäljitys" tehtyä takuu varmasti
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
No niin, nyt on grindattu kaikki kyvyt tasolle 10 ja saatu se maksimitason starborn avaruuspuku ja alus.

Mitä tästä jäi käteen:

Kyvyt ovat ihan ok, jopa osittain näppäriä tasolla 10, mutta eivät silti missään suhteessa siihen miten hirveä grindi niiden maksimoimiseen tarvitaan. En suosittele ng+ grindiä kykyjen takia.

Starborn avaruuspuku on ihan kivan näköinen, mutta mutta... Hei kun pääset käsiksi superior tason avaruuspukuihin, reppuihin ja kypäriin, niin tuo starborn puku vanhenee käsiin maksimitasollakin. Tavallisista superior puvuista saa koottua suojauksen puolesta ainakin 50% paremman puvun johon voi samalla saada kolminkertaisen määrän legendary statseja. Koko puku on siis ihan turhaa bling bling kamaa.

Starborn alus on kyllä nopea ja kääntyy hyvin, mutta siinä ei ole yhtään craftauspistettä sängystä puhumattakaan. Ja ominaisuuksien puolesta paremman aluksen kasaaminen itse tai nettineuvoilla ei paljoa vaadi. Koko alus on siis turhaa bling blingiä

Se muuttuva ng+ maailma on kuulema pelissä mukana, mutta ei osunut kertaakaan kohdalle sinä aikana kun tuota starbornia maksimoin eli nolla pistettä tästä puolesta.

Summa summarum: Unohtakaa koko ng+. Ihan turhaa grindausta jossa Bethesdan henkselien paukutus asiasta ei vastaa todellisuutta. Tuolla grindin määrällä sen puvun ja aluksen pitäisi olla parhainta mitä on saatavilla, mutta ei pääse lähellekään. Ja muutenkin lupaukset tuosta ng+:sta näyttävät jääneen suutariksi.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 651
Tyhmä kysymys: joillain planeetoilla tulee vastaan paikallaan leijuvia säteilyhunnulla varustettuja pikkuisia valopalloja. Tietääkö joku mitä ne ovat? Skanneri ei ainakaan niihin tunnu reagoivan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 547
Viestejä
4 203 598
Jäsenet
70 917
Uusin jäsen
Zlama

Hinta.fi

Ylös Bottom