Starfield (PC, XBX)

Toimiiko skill Magazinet NG+:ssa, vai oonko vaan poiminu samoja koko ajan? Millasilla Varusteilla porukka painaa menemään? Ite pelannut koko ajan very hardilla, mutta siinä tuppaa nuo alusten väliset kahinat aina kosahtamaan. Muuten on senku painaa eteenpäin.

Mistä niitä +20 reppuja ja +40 pukuja löytää? Ennen ku alotin NG+:n, ni tuli koko ajan vastaan. Nyt saanut kymmensien tuntien aikana kumpaakin yhden? :hmm:

Älä suurenna kuvia jos jostain syystä kuvittelet et voisi mun statsit spoilata :rolleyes: Näköjään jäänuy sillo +15v sitte tehtyjen headshottien "taito" tonne takaraivoon :lol:

Ps. Ihmekkää et sormet puutu välil ku craftas kaikkkee :(
 

Liitteet

  • Puvut Teksteillä..jpg
    Puvut Teksteillä..jpg
    366 KB · Luettu: 68
  • stats.jpg
    stats.jpg
    843,2 KB · Luettu: 68
  • Stats2.jpg
    Stats2.jpg
    947 KB · Luettu: 52
Mä olen melkein/käytännössä nyt läpäissyt tän pelin, sanan läpäisy=NG+=Unity merkityksessä. Pääsin niin lähelle että päätin vaan nopeasti katsoa miten se rullaa/avautuu. (toki siinä jotain pari tuntia ehkä meni siinä lopputaistelussa vaikka yritinkin ryntäillä sen nopeasti)

Juuri edellisen kerran jälkeen kun kirjoitin, olin avannut noi "temppelit". Niitä powereita alkoi tulemaan sen jälkeen nopeasti, varmaankin osittain sen takia että olin skannaillut noita planeettoja niin niistä tuli samantien tehtäviä auki, ilman että mun tarvitsi käydä siellä Silmä avaruusasemalla kysymässä ohjeita niiden sijanneista. Ainakin vaikutelma mulle tuli ettei niitä pitäisi tulla noin nopeasti, kun yksittäisen temppelin kuittaa niin nopeasti. Mä juoksin niitä putkeen jonkun 5 temppelin sarjoissa, samalla myös skannaten 100% jokaisen yksittäisen temppeli-planeetan joka oli ainoa asia jossa meni aikaa.

Tosin suurin osa niistä powereista on täydellisen hyödyttömiä, mulla puuttuu kai joku 4 kappaletta näistä, ja käyttökelpoisia myöskin on about joku 4. Plus niiden vaihtelu on vähän hankalaa kun ne on valikon takana ja noita pikanäppäimiä ei tunnu olevan tarpeeksi.

Toisaalta mulla on C-piraattien tehtäväsarja kokonaan vielä tekemättä, olen sen vähän jättänyt kun niiden tukikohtaa(siis sen ympäristön aluksista, sisään asemalle ei pääse niihin liittymättä) on kiva farmata uudestaan ja uudestaan, samalla testaten eri ase-configuraatioita, ja jokunen tehtävä myöskin bugittaneesta UC Vanguard jutuista. Mielestäni muut factionit olen tehnyt täysin.

Ajattelinkin että vetäisin seuraavaksi tuon lopputaistelun ja sen kaiken hitaammin ja kunnolla läpi, farmaan huolellisesti kaikki viholliset joista saa expaa, ja sitten jätän sen siihen ja palaan takaisin normaaliin pelaamiseen. En siis varsinaisesti vielä läpäise sitä Unityä.

Tuossa myös kokeillessa alkoi myös miettimään miten optimaalisemmin aloittaa kaiken alusta. Menin vielä sen kokeilu-läpäisyn jälkeen Mantis tehtävää katsomaan, koska se luultavasti on aika hyvä paikka farmata rahaa alussa, että saa ostettua resursseja aluksen välttämättömiin päivityksiin, jotta saa ruumatilaa ostaa resursseja siihen perusnäpertelyyn jota aseiden perusmodaus vaatii. Samaten varmaan ainakin alussa olisi hyvä laittaa muutamien helpompien boostien tuotanto rullaamaan kuten Ampin.



Noi loppupään tehtävät olivat piristävän kivoja, ja varsin lineaarista juoksemista. Paljon kehuttu Entanglement oli mielestäni OK, en niin isosti tykännyt että lähes väkisin se täytyi pelata putkeen. Teknisesti sen voi keskeyttää ja tehdä muuta välillä, mutta näin tehdäkseen joutuu käyttämään siihen keskeyttämiseen ylimääräistä aikaa. Jos sen tehtävän vaan tekee niin se ei ole niin vaivanloinen, mutta kun itse tykkään tutkia kaikki varsinkin tutkimisen arvoiset käsin tehdyt paikat, niin siinä tuossa paikan epälineaarisuuden takia meni enemmän aikaa. Veikkaan että ainakin jotain 4 tuntia meni sen paikan koluamisessa.

Viimeisen n. 15 tunnin perusteella pelistä tuli lopulta ihan OK mielikuva. Silti, pelissä on paljon osia joihin jos käyttää aikaa, se tuo vain turhautumaa tai pettymystä. Vähän edelleen tuntuu, että peli on suunniteltu jotenkin liian palasissa, tai että pelissä on osa asioista suunniteltu joskus ihan hyvältä pohjalta, mutta sitten otettu tuo NG+ systeemi ja jätetty peliin huonosti mukautettuna sellaisia osia jotka eivät ollenkaan toimi tuon kanssa yhteen.

Samaten tuli kokeiltua eri aseita aluksessa. Mä olin pitkään käyttänyt siis sitä perus 3 hyvän partikkeliaseen komboa. Se osoittautui nyt jälkikäteen lähes parhaimmaksi. Mutta silti välillä isompia vihollisryhmiä vastaan taistellessa sen huomasi olevan heikohko. Jos voimakkaille vihollisille antaa yhtään aikaa, niin ne tekee niin tolkuttoman nopeasti niin paljon damagea, ettei sitä vastaan pysty mitenkään käyttämään korjauskittejä. Pahinta on että pelissä ei juuri tuollaisissa vaikeissa taisteluissa, ole millään aikaa ja mahdollisuutta priorisoida vihollisia.

Ensimmäinen idea mitä olin pitkään ajatellut, ohjukset. Nimellisesti ohjuksien sekä DPS täydellä energialla(ohjattu täydet 12 energiaa kyseiseen aseeseen), että se purske-damage täydellä "lippaalla"(kun ase on täysin latautunut, mikä on aina tilanne taistelun alussa kunhan aseella on yksi energia) on reippaasti korkeampi kuin noiden partikkeliaseiden. Teoriassa heikkoina puolina on että todellinen etäisyys on alhaisempi, koska lukitseminen alkaa vasta jossain kilometrin etäisyydellä. Tuon takia alunperin en ollut ohjuksiin täysin paneutunut, alun peruskikkaa lukuunottamatta eli yksi setti partikkeliaseita ja kaksi settiä ohjuksia, joka maksimoi hetkellisen damagen käyttäen vain x+1+1 energiaa.(tuo on kohtalaisen järkevää kun on käytössä selvästi maksimia heikompi reaktori, jolloin pääaseelle ei välttämättä riitä edes 12 energiaa)

Kuitenkin noissa haastavissa taisteluissa etäisyydet ovat aina lyhyemmät kuin se partikkeliaseiden optimaalinen n. 3km , joten ajattelin että ohjukset olisivat selvä, merkittävä päivitys joka auttaisi noissa haastavissa taisteluissa.

Käytännössä...ohjukset ovat paljon paskempia kuin edes voisi kuvitella. Ne on uskomattoman heikkoja pahoja vihollisia vastaan, nyt siis puhutaan kuitenkin vähintään 3 vihollisen lösseistä, tyypillisesti 3-5 vihollista joista ehkä 2-3 on isoja, kehittyneitä level 60-70 aluksia, ja muut ovat sellaisia helposti tuhottavia mutta silti hieman vaarallisia.
Se lukitseminen vaatii jatkuvasti aikaa, lähietäysyyksiltä aikaikkuna sille lukitsemiselle on todella lyhyt kun se aiottu vihollinen pian lentää ohi, tai buustailee jatkuvasti ympäriinsä. Tämä silloin kun sen vihollisen saa edes suurinpiirtein eteensä, ja jatkuvastihan niitä joutuu myös jahtamaan siinä dogfighting moodissa ympäriinsä. Mun 19000 ruuman omaava alus toki ei tee tuosta helpompaa, mutta kohtalaisen hyvä mobility siinä silti on, kun jossain vaiheessa sain sen tietyn tehtävän suorittamalla parhaimman mobilityn työntömoottorit.

Jotenkin myös tähtäysmoodin käyttö häiritsee valtavasti, se saatu lukitus jatkuvasti rikkoutuu ilmeisesti jollain tapaa tuon tähtäysmoodin takia, ja jatkuvasti näkee niiden ohjusten lentävän suoraan ohi vaikka se vihollinen vielä vasta lähestyy edestä päin. Tuohon tähtysmoodiin olen hieman investoinut pisteitäkin joten sen pitäisi auttaa taisteluissa ihan damagen tekemisessä, mutta selvästikin se tekee asiasta hankalemman. En tiedä auttaisiko jos lukituksen saamisen jälkeen odottaisi reilun sekunnin tai pari ennen sitä tähtäysmoodin aktivointia, pieni mutu on että se peli jotenkin osittain luulee että se lukitus ei vielä ole saatu vaikka siinä lukee niin.

Kun menin farmaamaan Crimsonin päämajaa täysillä ohjusaseilla, jouduin lopulta käyttämään reippaasti Blendiä jotta sain ne piraatit tapettua, ja samaan aikaan pumppaamaan hitosti repairkittejä. Puhutaan siis jotain 15 tölkkiä, noita en ennen ole edes käyttänyt avaruustaisteluissa. Steveä yritin myös käyttää mutta toi Blend tuntui toimivan paremmin. Sitä ennen yritin ja yritin, ja kuolin jatkuvasti alle puolessa minuutissa.

Käytin Atlatl 280C, Hunter Mag-450 Missile Launcher,Infiltrator SC-02 Missile Launcher. Eka on korkeimman DPS:n ase(kaikista relevanteista aseista), kaksi seuraavaa tekee eniten damagea yhdellä energialla eli ampuen täyden latauksen tyhjäksi.


( Tuon ylläolevan kirjoitin pitkälti jo viikko sitten. Mua jäi mietityttämään noi ohjukset, varsinkin kun kokeilin pelata kokonaan kahden "unityn" välisen osan pelistä, eli eka "NG+" ja sen jälkeisen "NG++" välisen osan. NG+ muuttaa huomattavasti monia asioita, koska sulla ei ole siinä puhtaassa alussa mitään kunnollista alusta, tai yhtään rahaa rakentaa sellaista. Pelkästään paras 40 yksikön C reaktori, maksaa jotain 70k tms. Sitten vastaavasti isoon suojiin liki toinen mokoja, ja parhaimpiin aseisiin menee jotain 30k-50k kappale, ja näitä tarvitsisi 4+3+3. Ja hieman vielä lisää rahaa moottoreihin. Yhteensä tuollaisen huippualus jollain vaatimattomalla 2k ruumalla veisi ehkä 500k-700k. Sellaisen farmaaminen yhtä NG+ runia varten olisi aika hölmöä.

Ohjuksilla saisi halvalla enemmän hetkellistä damagea jolla voisi pärjätä useimmat tavalliset 3 aluksen taistelut. Vaikkei noita etsi, niin noita artefakteja hakiessa noihin hieman väkisin törmää, eikä taisteluista voi paeta. Vähän kokeilin noita ohjuksia uudestaan ja se jotenkin toimi, mutta en varsinaisesti farmannut mitään. Mun käyttämäni alusten rakenteluun liittyvät taulukot eivät olleet tehty NG+ tilannetta varten, niissä ei lukenut osien hintaa ja esim. hintaa per energia reaktoreissa ja tälläistä, mikä NG+ rakentelussa olisi aika oleellista. Luulisin että nyttemmin on tuollaisiakin taulukoita tehty, en vaan ole ehtinyt katsomaan. )



No kuitenkin kun tarpeeksi on rahaa kuten mulla vielä on koska siis palasin takaisin siihen "NG0" peliin jossa olen nyt siististi tehnyt sen lopputaistelun ja keräilen niitä temppeleitä, niin sitten kokeilin takaisin 3 partikkeliaseen komboa, mutta tällä kertaa sellaista jossa pääaseena on turret tyyppinen partikkeliase. Se tuntui tehokkaammalta kuin se aikaisemmin käyttämäni 3 manuaalisen partikkeliaseen yhdistelmä. Käytin PBO-300 Auto Alpha Turret, Exterminator 95MeV Auto, Obliterator 250MeV Auto. Eka on toiseksi korkeimman DPS:n partikkeli-turret jonka pitäisi olla käytännössä kuitenkin parempi, pari jälkimmäistä on sellaisia joiden lippaan tekemä damage on korkeammasta päästä. Toisaalta mietityttää myös ohjukset noiden kahden jälkimmäisen sijaan. Turretit ampuu myös silloin kun vihollinen boostaa ja rikkoo kaiken aseiden lukituksen, mun mielestä ne ei silloin osu. Ne tuntuu yrittävän seuraavan kohdetta, muttei osaa ilman lukitusta ampua ennakkoa.



Tuossa kun on noita starborn vaiheita enemmän, niin siinä kun saa valita et onks starborn vai pelaaks main storyn uudestaan, niin onko main story joka tasolla sama kun ekalla pelkikerralla?

Mä olen lukenut, että siinä voi olla pientä variaatiota. En ole kuitenkaan varma onko ne siinä itse tehtävissä vai pelkästään eri hahmojen taustajorinoissa, jotka eivät vaikuttaisi itse tehtäviin mitään. Ymmärtääkseni kuitenkin jos on kaikki tehtävät läpäissyt kunnolla kerran, ei ole mitään syytä tehdä niitä uudestaan, ellei halua kikkailla jotain yksittäisen tehtävän valintaa. Ja silloinkin ymmärtääkseni on paljon helpompaa tehdä nämä yksittäiset tehtävät erikseen, koska tuo "starborn vai normaali" koskee vain sitä Constallation porukan juttuja.

Ne valinnatkin noissa tehtävissä on melko pieniä eivät juuri vaikuta isompaan kuvaan yhtään mitään niiden tehtävien/sarjan ulkopuolella. Tuossa pääsarjassahan(Constallation) on about kaksi valintaa ulkomuistista, koko tehtäväsarjassa.

Noi oli ihan mielenkiintoisia noi statsit, katson myöhemmin omia vastaaviani. Olen enemmän ollut noista planeettojen 100% skannauksista kiinnostunut ja teoriassa kiinnostaisi skannata ne kaikki. Mutta se tuntuu aika mahdottomalta siinä nähden miten valtavasti siinä olisi vielä tekemistä. Ja NG+ resetoisi ne joten ne pitäisi skannata ensin.




Jooh tosiaan menin pelaamaan sen ekan NG+ vielä kertaalleen läpi, kun se tuntui niin verrattain lyhyeltä. Muutaman temppelinkin kävin kuittaamassa, ja sitten uudestaan Unityyn. Siinä kesti reilu vuorokausi enkä edes kiirehtinyt, ja yllättävää kyllä vain kaksi level uppia tuli siinä ajassa. Ja nyt muutama päivä sitten palasin vanhaan saveen ennen ekaa Unityä, keräilen ne puuttuvat temppelit, ja kai skannailen noita planeettoja kuten ennenkin.

Mua jäi vähän mietityttämään että mikä tuossa Unitysta Unityyn juoksemisessa oikeastaan on kantavana ajatuksena. Siinä tulee pientä variaatiota niiden Constallationin jäsenien suhteen, mä olen tästä hieman lukenut tarinoita, näin myös pientä eroa itse tuossa ekassa, mutta siis pohjimmiltaan siinä kerätään ne artefaktit, kierretään temppeleitä ja korotetaan powereita. Mun mietityttää että miksi kukaan tuollaista viitsisi kauan tehdä?

Se on myös hirvittävän rajoittavaa koska varusteita ja aseita, erityisesti siis varusteita hyvillä efekteillä, ei juuri saa. Mä sain ihan pelin alussa avaruuspuvun sieltä Kreetistä joltain piraatilta, jossa oli +40 carry weight ja weapon weight 50%. Tässä varmasti oli hyvää tuuria.
Mantis tehtävästä jota en ihan alussa tehnyt, farmasin 5 varttia sitä palkintoa, ja siitä sain vain avaruuspuvun jossa oli noi kaksi plus chameleon. Yritin saada esim. 2+2 comboa eli kaksi erillistä osaa jossa kummassakin olisi kaksi hyvää efektiä, mutta tuo oli 3+0+0 oli paras mitä tosiaan 5 vartissa irtosi, ja siihen se täytyi jättää. Onneksi sen ekan puvun pystyi antamaan seuraajalle. Ja vieläkään ei ole tuota osaa saanut paremmaksi. Muina osina mulla on chameleon plus jotain pientä. Olisin halunnut esim. chameleon plus resource weight 25%, mutta eipä ole tullut. Toinen osa taisi olla chameleon plus +20 carry weight, toinen on chameleon plus jotain turhaa.

Tuollaisista varusteista ei ole mitään saumaa haaveilla NG+ jälkeen, ainoastaan lopputaistelussa otin kolme erillistä osaa jolla korvasin sen yksiosaisen starborn avaruuspuvun, noissa kolmessa oli yhteensä hieman paremmat efektit, mutta en saanut sitä pukua edes kokonaisuudessaan modattua täysin, koska se on niin poskettoman vaivanloista kiertää ja yrittää keräillä eri resursseja siihen modaamiseen. Ne resurssit eivät sentään maksa paljon mitään, mutta kun ei ole yhtä kauppiasta jolta saisi ihan kaiken. Ja toisaalta juuri mitään ei kannata keräillä, koska sen kaiken aina menettää Unityssä.



Tuosta suorituskyvystä. Huomasin tuota Entangled tehtävää tehdessä, että siinä se peli oikeasti pätki. Sammutin jopa selaimen ja käynnistin pelin uudestaan kun ajattelin että jos se vaikuttaisi. Ei auttanut. Myös Windows mulla on ollut käynnissä 6 viikkoa, mikä syö virtuaalimuistia ajan mittaan. Jossain määrin kiinnostaa kun se AMD framegen jutska tulee tähän peliin.
 
Aika kova parannus valaistuksessa tulossa seuraavassa pätsissä.

No en nyt kovasta tiedä, noiden kuvien perusteella kokonaisia valoja siirretään ja muutetaan niin että jotkut tilat muuttuvat aivan täysin? Onko se sitten hyvä vai huono asia on varmaan katsojasta kiinni, mutta asia minkä olisi varmasti voinut tehdä myös aiemmin ja hienovaraisemmin.
 
Olem tehnyt ns. kaiken ilman modeja, polyamorisessa suhteessa tumman miehen ja kahden valkoisen naisen kanssa. Valaistukset ei kiinnosta pätkääkään :)

Ehkä House of Varuun voisi tulla DLC:nä tai sitten sen penskan story jotenkin, mutta on tää peli aika käsitelty.
 
Päivitystä.

FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
  • Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
  • Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
  • Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
  • Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
  • Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
  • Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
  • [ADDED TO 1.9.51] Addressed a crash that could occur when changing from Fullscreen to Windowed mode. (PC)
  • Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
  • Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
  • Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
  • Fixed player marker following the camera on the surface map.
  • Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
  • Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
  • Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
  • Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
  • Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
  • Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
  • Improved how crowds behave when desired target is reserved.
  • Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
  • Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
  • Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
  • Various stability improvements.
GRAPHICS
  • Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
  • Added support for stars displaying sun disk geometry.
  • Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
  • Improved eyes and skin on crowd characters.
  • Improved reflection on water.
  • Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
  • Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
  • Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
  • Improved lighting in character generation menu.
  • Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
  • Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
  • Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
  • Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
  • Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
  • Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
  • Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
  • Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
  • Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
  • Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
  • Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
  • Improved the appearance of clouds during weather transitions.
  • Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
  • Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
  • Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
  • Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
  • Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
  • Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
  • Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
  • Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
  • Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
  • Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
  • Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
  • Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
  • Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
  • Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
  • Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
  • Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
  • Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
  • Improved lighting at 73 locations.
  • Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
  • Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
  • Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
  • Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
  • Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
  • Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
  • Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
  • Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
  • Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
  • Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
  • Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
  • Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
  • Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
  • Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
  • Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
  • Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
  • Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
  • Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
  • Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
  • Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
  • Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
  • Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
  • Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
  • No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
  • On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
  • On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
  • One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
  • Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
  • Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
  • Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
  • Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
  • Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
  • Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
  • The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
  • The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
  • The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
  • The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
  • Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
  • War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
  • Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
  • Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
  • Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
  • Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
  • Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
  • Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
  • Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
  • Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
  • Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
  • Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
  • Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
  • Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
  • REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
  • SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
  • TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
  • Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
  • Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
  • Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
  • Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
  • Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load

Lisäksi odotettu kommentti. Bethesda - Community Manager
The team has been investigating the Form IDs and we should have an improvement addressing the issue to roll out in our next Steam Beta!
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä.

FIXES AND IMPROVEMENTS
ANIMATION
  • Fixed player character’s eyes remaining closed instead of blinking in third person view.
  • Addressed rare cases where small animation pops could be seen in third person.
CREATURES AND ENEMIES
  • Fixed incorrectly invisible creatures on some planets.
  • Fixed an issue that could occur on some enemies causing them to stand instead of falling to the ground.
CREW AND COMPANIONS
  • Fixed crew members and companions positioning near the cockpit after fast traveling to the ship.
  • Companions: Fixed a possible control-lock when talking to a companion without entering a dialogue while simultaneously trying to exit the ship.
GENERAL
  • [ADDED TO 1.9.51] Addressed a crash that could occur when changing from Fullscreen to Windowed mode. (PC)
  • Fixed an issue that prevented Windows users saving if their username featured certain characters (PC).
  • Fixed rare save game corruptions on PC (MSS and Steam).
  • Fixed an issue that could lead to a control lock or a crash after loading a quicksave while in the targeting mode.
  • Fixed player marker following the camera on the surface map.
  • Fixed a rare issue that could prevent access to the main menu on when prompted to “Press any button to Start” (Xbox).
  • Body type should no longer reset to default when loading a Starborn save from the main menu.
  • Fixed flickering on Neon’s Trade Tower elevator panel.
  • Improved the appearance of the Ryujin Kiosk material during nighttime.
  • Fixed rare issue with how Cydonia’s panel could display the hours without incident.
  • Added Optimizations to cloud syncing of save games (MSS/Xbox).
  • Improved how crowds behave when desired target is reserved.
  • Fixed an issue that could cause airlock doors to sometimes appear floating in sky when arriving at locations.
  • Fixed unintended text appearing on the shipbuilder’s UI.
  • Fixed game session not properly resuming from shutdown in Energy Save mode (Xbox).
  • Various stability improvements.
GRAPHICS
  • Improved widescreen support (32:9, 21:9 and 16:10).
  • Added support for stars displaying sun disk geometry.
  • Shadows can now be seen on planet rings from planet surface.
  • Improved eyes and skin on crowd characters.
  • Improved reflection on water.
  • Improved contact shadows on character skin (Xbox and PC Medium/High/Ultra).
  • Improved contact shadows on character cloth (PC High/Ultra).
  • Improved contact shadows on first person (PC Ultra).
  • Improved lighting in character generation menu.
  • Reduced the appearance of some minor artifacts during cutscene camera transitions.
  • Fixed flickering on a number of VFX (Sandstorm, corrosive liquid pools, waterfall).
  • Fixed a rare issue where the camera would lock while in handscanner mode whenever watching flying fauna (Xbox).
  • Fixed potential control lock when opening a game menu a moment before triggering a dialogue with another character.
  • Addressed various shadow popping, flickering and artifact issues.
  • Improved the visibility of the sun’s lens flare during sunrise and sunset.
  • Fixed a rare issue where foam or grime would not show up.
  • Fixed rare flickering VFX that could occur in space (Xbox Series S).
  • Fixed rare hair flickering (Xbox Series X/S).
  • Fixed occasional flicker on digiframes and TV screens.
  • Adjusted the appearance of bloom when activating the handscanner.
  • Improved the appearance of clouds during weather transitions.
  • Fixed rare cases where alignment of grass and wind could appear disconnected.
  • Reduced bloom intensity effect while motion blur is active (PC).
  • Addressed issues with concealment effect not always applying when using the handscanner.
  • Fixed visible edge of the ocean in the distance when seen from a very high point of view.
  • Fixed rare white flickering dots around characters' hair during cut scenes.
  • Fixed a readability issue in the Starmap when using large menu font mode.
  • Fixed inventory menu occasionally failing to generate previews when using a mouse (PC).
  • Fixed a brief Depth of Field issue that sometimes occurred when aiming, alt-tabbing or leaving a dialogue screen.
  • Fixed occasional lighting transition issues after loading or exiting a location.
  • Fixed an issue that could cause intermittent bands to appear in distance fog.
  • Fixed a rare issue that could cause fog color to appear inconsistent.
  • Fixed a rare issue that could cause rocks to disappear near the player on the surface of a planet.
  • Fixed a crash that could occur when switching to DLSS with dynamic resolution active (PC).
  • Fixed flickering and delayed shadows sometimes occurring after unpausing the game.
  • Fixed various FSR2 and DLSS artifacts (noise, black dots, ghosting).
  • Fixed flickering when using the handscanner with DLSS enabled.
  • Fixed initial lighting conditions when landing on a planet.
  • Improved lighting at 73 locations.
  • Fixed various geometry, texture, and ghosting issues.
OUTPOSTS
  • Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
  • Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
  • Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
  • Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
  • Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
POWERS
  • Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
  • Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
  • Solar Flare Power now accounts for critical hits.
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
  • Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
  • Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
  • Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
  • Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
  • Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
  • Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
  • Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
  • Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
  • Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
  • Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
  • Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
  • Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
  • Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
  • Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
  • No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
  • On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
  • On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
  • One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
  • Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
  • Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
  • Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
  • Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
  • Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
  • Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
  • The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
  • The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
  • The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
  • The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
  • Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
  • War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
  • Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
  • Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
  • Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
  • Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
  • Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
  • Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
  • Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
  • Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
  • Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
  • Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
  • Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
  • Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
SKILLS
  • REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
  • SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
  • TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
WEAPONS AND ITEMS
  • Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
  • Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
  • Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
  • Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
  • Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load

Lisäksi odotettu kommentti. Bethesda - Community Manager

Ja siitä alkoi ongelmat kun beta loppu ja tuli virallisesti kaikille julki!!!
 
Tuota Form ID ongelmaa olen itse hieman tarkaillut kun ei ole tarkoitus kovin pian varsinaisesti kuitata sitä Unityä. Niille jotka eivät tiedä, Reddit - Dive into anything

Itselläni ei kuitenkaan nähtävästi enää ongelmaa voi olla, koska olen kerännyt ne artefaktit ja voisin koska tahansa tarvittaessa mennä Unityyn ja resetoida kaiken. Jos tekisi tiukkaa. Mulla on ID vajaa 3 miljoonaa menossa. Tullut noin miljoona tässä vajaan parin kuukauden aikana.
 
Tuota Form ID ongelmaa olen itse hieman tarkaillut kun ei ole tarkoitus kovin pian varsinaisesti kuitata sitä Unityä. Niille jotka eivät tiedä, Reddit - Dive into anything

Itselläni ei kuitenkaan nähtävästi enää ongelmaa voi olla, koska olen kerännyt ne artefaktit ja voisin koska tahansa tarvittaessa mennä Unityyn ja resetoida kaiken. Jos tekisi tiukkaa. Mulla on ID vajaa 3 miljoonaa menossa. Tullut noin miljoona tässä vajaan parin kuukauden aikana.
No beta ku alko ni menin ng+10. Toissapäivänä Tahkoin miljoonan, rahaa 3,8miljoonaa yhteensä, mut mun rakennettu alus oli vaihtunu frontieriks, oon archimedeksen landpadilla mikä ei suostu vaihtaa alusta, eli en pääsee Archimedes,hawkings ja Nguyens alueelta pois :(
 
No beta ku alko ni menin ng+10. Toissapäivänä Tahkoin miljoonan, rahaa 3,8miljoonaa yhteensä, mut mun rakennettu alus oli vaihtunu frontieriks, oon archimedeksen landpadilla mikä ei suostu vaihtaa alusta, eli en pääsee Archimedes,hawkings ja Nguyens alueelta pois :(

Laskeudu planeetalle ja poistu ulos. Sen jälkeen pitäisi pystyä pikamatkustamaan minne tahansa minne olet jo ennen laskeutunut. Muistaakseni pelissä pikamatkustaminen ja grav hyppy on saman näppäimen takana niin siinä voi hetken joutua jotain kikkailemaan että se toteuttaa sen pikamatkustuksena.

Samalla tapaa pääsee tuonne alueelle aluksella jossa on vain 27 LY hyppymatka, kerran kun sinne on jollain päässyt päässyt, pääsee sinne millä tahansa uudestaan, kunhan pikamatkustaa.
 
FSR3 julkaisu ensi viikon betassa. PS5 versiota kovasti myös huhuillaan julkaistavaksi.

whos-ready-for-a-new-influx-of-players-later-this-year-v0-20h0p3h5engc1.png
 
Toiset ne elää unelmaa! Itsellä on aikaa pelata puolesta tunnista tuntiin keskimäärin päivässä ja sinä pelaat yhtä peliä vajaa 9h päivässä joka päivä sitten julkaisun. :D

Julkaistu 6 syyskuuta, ja ite kävin varmaa viikon sen jälkee pelaa, ni alle 7h jää päivälle helposti. Monia väliäpäiviä välillä ja monia päiviä ettei muuta tehnykkä. Ennemmin ois terve ja se et pystyis liikkumaan paremmin :cautious:
 
Gigan beta tulikin jo tänään, FSR3 ja FormID fix.

STARFIELD UPDATE 1.9.67 NOTES – FEBRUARY 7, 2024 [BETA]
News
We’ve added a new update to Steam Beta that includes AMD’s FSR 3 options and a few other fixes. We encourage all of our Steam PC players to try it out and let us know your thoughts before this update goes live for all our players soon.Other fixes included in this update will be related to performance and stability, including adjustments done to address the FormID issue we’ve seen several commenting on.
As always, we appreciate all your feedback and support! See you in Starfield.
r/Starfield - STARFIELD UPDATE 1.9.67 NOTES – FEBRUARY 7, 2024 [BETA]
FIXES AND IMPROVEMENTS
GRAPHICS

  • Added support for AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3). (PC)
  • Added support for Intel Xe Super Sampling (XeSS). (PC)
  • Fixed an issue that could make the clouds appear to vibrate when using DLSS performance mode. (PC)
  • Fixed minor visual artifact that could occur when aiming with a weapon or task swapping.
STABILITY
  • Changed how FormIDs are freed when loading saves. This should improve stability for saves that have visited many locations.
  • Fixed a crash that could happen when making changes to the ship that required all items to be moved to the cargo bay in the Ship Builder menu.
MISCELLANEOUS
  • Reverted a change that caused the data menu to open when taking screenshots with F12 (PC)
  • Fixed an issue causing the resolution scale to reset to 1.0 when switching from Fullscreen to Windowed mode when using DLSS. (PC)
 
Eli mitään lisäsisältöä ei ole, vaan parannuksia?
Shattered Space on se ensimmäinen lisäsisältö mikä tulee, sitä ennen pelkkää pelin parantelua.

Testasin pikaiseen niin mukavasti toi lisää fps:ä, 48fps -> 76fps FSR3 ilman frame generationia.
 
Eikös tuo juuri sitä tarkoita?

Pointti oli enemmän siinä, että miksi se on yhä mukana jo julkaistussa pelissä. Kun jo modaajat saavat kyseisen bugin liiskattua edellisistä peleistä vuosia sitten, luulisi virallisen kehittäjän myöskin jo osaavan varautua ja liiskata yhden samaa pelimoottoria käyttävien pelien vakavimmista bugeista ennen pelin julkaisua.
 
Eipä ole vielä bugitonta julkaisua tullut vastaan, ja olihan SF nyt kuitenkin jälleen askel bugittomampaan julkaisuun BGS:ltä. Kun vertaa vaikka kuinka buginen Skyrim oli julkkarissa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Näyttispuolelle postasin jo, mutta postataan tännekin.

Kokeilin betassa FSR3:n toimintaa. Suorituskyky saa tuo päällä tuntuvan boostin ja viiveen en huomannut lisääntyvän. Sen sijaan kuvanlaadusta tuli sumeampaa. Epäilen, että tuo Frame Generation asetus pakottaa myös jonkun resoluution skaalauksen päälle. Itse jätän FSR3:n pois päältä, kun pyörii jo valmiiksi ihan hyvin, mutta jollekin muulle voi olla hyvä ominaisuus.

Rajatut vertailukuvat vielä kävelyvauhdista. Tuossa näkee selvästi eron terävyydessä natiivin ja FSR3:n välillä:

Natiivi:
natiivi.png


FSR3:
FSR3.png
 
Näyttispuolelle postasin jo, mutta postataan tännekin.

Kokeilin betassa FSR3:n toimintaa. Suorituskyky saa tuo päällä tuntuvan boostin ja viiveen en huomannut lisääntyvän. Sen sijaan kuvanlaadusta tuli sumeampaa. Epäilen, että tuo Frame Generation asetus pakottaa myös jonkun resoluution skaalauksen päälle. Itse jätän FSR3:n pois päältä, kun pyörii jo valmiiksi ihan hyvin, mutta jollekin muulle voi olla hyvä ominaisuus.
Siellä ylempänä on asetus mistä voi muuttaa skaalausta, se on oletuksena 59% eli Balanced. Kannattaa myös poistaa Dynamic Resolution Scaling minkä FSR3 laittaa oletuksena päälle, jos haluaa kuvia vertailla.
 
Siellä ylempänä on asetus mistä voi muuttaa skaalausta, se on oletuksena 59% eli Balanced. Kannattaa myös poistaa Dynamic Resolution Scaling minkä FSR3 laittaa oletuksena päälle, jos haluaa kuvia vertailla.
Kun käynnistin pelin uudelleen, niin skaalaus oli automaattisesti 100% ja kuva taas terävä. Mutta nyt en huomaa sulavuudessa mitään eroa. FPS kyllä nousee reippaasti, kun laittaa Frame Generationin päälle, mutta liikkuessa ja kameraa kääntäessä ei huomaa yhtään mitään eroa. Ei tunnu niin sulavalta kuin pitäisi.
 
Kun käynnistin pelin uudelleen, niin skaalaus oli automaattisesti 100% ja kuva taas terävä. Mutta nyt en huomaa sulavuudessa mitään eroa. FPS kyllä nousee reippaasti, kun laittaa Frame Generationin päälle, mutta liikkuessa ja kameraa kääntäessä ei huomaa yhtään mitään eroa. Ei tunnu niin sulavalta kuin pitäisi.
Framegenihän on vielä suurempaa käärmeöljyä kuin itse skaalaus. Pikaisesti kun kokeilin, niin FSR3 Quality eli 67% ilman framegeniä tuntui parhaimmalta. Kuvassa en huomannut eroa, mutta fps:ä tuli lisää ja tuntui oikeasti sulavemmalta.
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan muuten buginen peli. Se alun opetustehtävän aikana jo robottiapulaisen aseen äänet jäivät looppaamaan loputtomasti ja tapetut piraatit sai lootattua useampaan kertaa. Ihan kiva saada ylimääräisiä panoksia ja med kittejä, mutta ei sen noin pitäisi toimia. Ja näyttää olevan ihan sama mitä grafiikka-asetuksia laittaa päälle kun kortti huutaa satasella vaikka olisi low päällä (ultra päällä saa 144Hz joten low:n pitäisi viedä paljon vähemmän mehua).

Tehonkulutuksesta päätellen se FSR2 jonka olisi pitänyt olla päällä ei toimi ollenkaan.

Sinänsä peli pyörii ultrallakin mainosti, mutta ärsyttää kun GPU huutaa täysillä eikä mikään grafiikka-asetus tunnu auttavan siihen
 
Onpahan muuten buginen peli. Se alun opetustehtävän aikana jo robottiapulaisen aseen äänet jäivät looppaamaan loputtomasti ja tapetut piraatit sai lootattua useampaan kertaa. Ihan kiva saada ylimääräisiä panoksia ja med kittejä, mutta ei sen noin pitäisi toimia. Ja näyttää olevan ihan sama mitä grafiikka-asetuksia laittaa päälle kun kortti huutaa satasella vaikka olisi low päällä (ultra päällä saa 144Hz joten low:n pitäisi viedä paljon vähemmän mehua).

Tehonkulutuksesta päätellen se FSR2 jonka olisi pitänyt olla päällä ei toimi ollenkaan.

Sinänsä peli pyörii ultrallakin mainosti, mutta ärsyttää kun GPU huutaa täysillä eikä mikään grafiikka-asetus tunnu auttavan siihen

Sulla varmaankin on jokin dynaaminen resoluutio tai muut tarkkuuden skaalaus päällä. Muutoin väkisin jos ultra olisi rajoitettu 144 FPS, low käyttäisi vähemmän tehoa samaiseen 144 FPS.



En ole vielä tuota uusinta kokeillut. On pitkään mietityttänyt tuo frame gen, että miltä se vaikuttaa. FSR 3 on ainoa millä sen näkisin. Toisaalta jos esimerkkien mukaisesti kuvasta tulee selvästi suttuisampi niin ei oikein mieltä käyttää.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa testattua tuota starfieldin betaa FSR3:lla, kyllä oli paremman näkönen kuin FSR2:lla ultra asetuksilla.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
Onkohan tuo joku AMD ongelma? Muistelen että 4090:lla sai kivasti tehonkulutusta alas kun pisti 4k DLSS3 Quality ja rajoitti fps:n 120Hz niin mukavat 200W - 250W vei kortti tehoa ja tuulettimet oli minimillä.
 
Tuolla pelillä on kyllä joku omituinen fetissi käyttää kaikki gpu teho teki mitä tahansa. Pitää tänään vielä kokeilla jos ruudunpäivityksen cappäys 75hz windowsista auttaisi kun edes radeon chill ei toimi tuon pelin janssa

EDIT: Ei toimi. Nyt loppuvat ihan oikeasti omat konstit, koska laittoi mitkä asetukset tahansa, niin Starfield ajaa korttia koko ajan täydellä teholla. Fps kyllä tippuu kun näytön virkistystaajuuden cappää, mutta kortin tehonkulutukseen se ei vaikuta juuri mitenkään. Enkä tajua kyllä sitäkään, että miten Bethesda saa kulumaan 360W tehoa pelkän oman logonsa piirtämiseen ruudulle
Ja 4070 kanssa ei mitään ongelmia. NVIDIAn ajureissa olen tainnut cäpätä 300fps. Näytön mukaan se pyörii kuten pitääkin, 165fps
 
Tää beta tykkää mulla aika ahkeraan jumittua ja kaatuilla. Vieläpä täysin uudella tavalla, ääni sillee jännästi pätkii hetken, sitten se peli jähmettyy, ja jonkun puolen minuutin päästä kaatuu/sulkeutuu.

Mä en näe helposti watteja mutta myös mulla tuo aloitusmenu jossa on tuo planeetta ja sen takana aurinko, niin ainakaan näyttiksen lämpötilan perusteella se ei maksimi watteja vie.

Yritin testailla siis tuota FSR 3 ja frame geniä, mutta en tiedä jaksanko kauheasti yrittää kun tuo tykkää jumittua 5-15 minuutin välein ihan jossain randomilla tyhjällä planeetallakin. Hetken aikaa tuntui että se toimisi kun kytkin nvidia reflex + boot pois päältä, mutta sitten napsahti taas.


Päivitys.
Kokeilin pelata ilman tuota frame geniä, ainakin sillä Intelin skaalauksella ja mahdollisesti myös FSR 3. Ei ole kaatunut useamman tunnin pelaamisen jälkeen eli noi olivat tuosta frame genistä johtuvia. Varmaan laitan takaisin dlss käyttöön mutta tuli tuota Intelin juttua kokeiltua samalla. Ei havainnut mitään muuta ongelmaa tuossa frame generationissa paitsi tuo liian tiheä kaatuminen. Ehkä voisi kokeilla päivittää ajurit, mielestäni jokin aika sitten asensin vanhemmat ajurit jonkun ongelman takia jossain toisessa pelissä.

Mulla on muutama temppeli löytämättä mutta kaikki powerit saatu, ja Vladimir ei anna lisää sijanteja. En tiedä saako noita löydettyä ennen ng+. Näillä näkymin siirryn muihin peleihin mieluummin kuin lähden tahkoamaan noita powereita ja Unityä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuis moni tätä jaksaa vielä pelata? Ite kun kotona vaan niin tulee hakattua aika ahkerasti. Tunteja alla nyt se 1143h.

Tuli sit tänää hokastua et vaan yks red mile juostu, ni juoksin nyt sit putkeen 28 kertaa et pääsin ykköseks. Joka juoksun välissä Vevuksessa 12h lepiä et kerkee contrabadit tulla konttiin uudestaan, ja kyllähän niitä kerty kun almagestin kautta aloin loppupuolella käymään. Mut sitä myymisen tuskaa, ai helkutti. Sais tulla vendoreille kyllä enemmän rahaa.
O2 shotteja olis kans varastossa jos tulee se omien avaruusasemien tekeminen mahdolliseksi, Niin on ainakin hätävara. 71 mitälie rahaa noista saa kappaleelta ni kyl siin reilu 160 miljoonaa on. Ei tässä mitään järkeä ole, mutta miksi ei :rolleyes:

Näyttökuva 2024-02-20 090034.png

Näyttökuva 2024-02-20 094542.png

Näyttökuva 2024-02-20 164058.png
 
Odottelen edelleen Shattered Spacea. Viimeisin beta patch viralliseksi tänään. Nyt voisi hiukan enempi FSR3:a testailla, kun SFSE päivittyy ja sitä kautta Luma.

Our next update is now available. In it you’ll find AMD’s FSR 3 options and a few other fixes. Need to find what FSR 3 brings to Starfield? Check out our feature here.

Other fixes included in this update will be related to performance and stability, including adjustments done to address the FormID issue we’ve seen several commenting on.

As always, we appreciate all your feedback and support! See you in Starfield.

FIXES AND IMPROVEMENTS

GRAPHICS
  • Added support for AMD FidelityFXTM Super Resolution 3 (FSR 3). (PC)
  • Added support for Intel Xe Super Sampling (XeSS). (PC)
  • Fixed an issue that could make the clouds appear to vibrate when using DLSS performance mode. (PC)
  • Fixed minor visual artifact that could occur when aiming with a weapon or task swapping.
STABILITY
  • Changed how FormIDs are freed when loading saves. This should improve stability for saves that have visited many locations.
  • Fixed a crash that could happen when making changes to the ship that required all items to be moved to the cargo bay in the Ship Builder menu.
MISCELLANEOUS
  • Reverted a change that caused the data menu to open when taking screenshots with F12 (PC)
  • Fixed an issue causing the resolution scale to reset to 1.0 when switching from Fullscreen to Windowed mode when using DLSS. (PC)
 
Tein pikaisen vertailukuvan. Imgsli

FSR3 Balanced 59% 78fps
FSR3 Quality 67% 71fps
FSR3 Native AA 100% 47fps
Native 52fps

Qualityllä mennään kun on huomattavasti sulavempi, ja en oikeastaan eroa huomaa.
 
Tein pikaisen vertailukuvan. Imgsli

FSR3 Balanced 59% 78fps
FSR3 Quality 67% 71fps
FSR3 Native AA 100% 47fps
Native 52fps

Qualityllä mennään kun on huomattavasti sulavempi, ja en oikeastaan eroa huomaa.

Onko nuo kuvat menneet väärinpäin? Tuo "Native" on ihan puuroa verrattuna FSR kuviin?
 
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla
 
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla
Jotain outoa tuon pelin skaalauksessa kyllä on. Tasolla 21 tuli vastaan tehtävän lopussa tason 44 mosa (tason 5 aurinkokunta) johon meni suunnilleen 3500 panosta normal vaikeustasolla (kaikki kokeiltiin paitsi partikkeli aseet joita ei ollut tippunut, melee ja räjähteet joita en muistanut mukana olevan). Koko tehtävä vei suunnilleen 5000 panosta joka on aika typerää kun niitä myydään 200-300kpl määrissä kauppiailla

Tulispa täälläkin, ku very hardilla tarvii ku painaa menemään vaa... :tdown:

Edit: Itelläni alkanu tapahtuu kuvan tökkimimistä, vaikka riva näyttää + 90 fps. sekä yleinen fps tipahtanu sieltä 135 avg 120 paikkeille :cautious: Ja sit ihme droppeja tekee välillä 78003d + 4090 kombolla. Luulin et ne noitten 3d prossujen jälkeen on loppunut.
 
Viimeksi muokattu:
No, ei tuo minusta kyllä muutenkaan oikein toimi kun tason 1 aurinkokunnassa mosien tasot vaihtelevat 2-30.

Tulee mullakin vaikka level 5 aurinkokunnassa jossain missionissa + 50 lvl, mut johtuu varmaan myös omasta tasosta. Pitääkin käydä testaamassa.

edit:
onko muillakin muuttunu aluksen rekisteröinti saman hintaiseksi joka paikassa, sama rekisteröikö vekö vendorilla vai omassa tukikohdassa?
 
Viimeksi muokattu:
Oma ukko tais olla lvl 16 ja planeetta lvl 1 vihut olivat 20-30 lvl plus kaupanpäälle lvl 98 legenda:hmm:. Yhdellä välikuolemalla ja lähes kaikki panokset tuli käytettyä.
Ng+ kierroksella saattoi tulla useampia 98lvl vihuja satunnaisesti missä vain aurinkokunnassa. Tällä hetkellä ng+2 mikään ei enää yllätä, siis pelaan very hardilla. Tunteja takana n. 360
Tulee mullakin vaikka level 5 aurinkokunnassa jossain missionissa + 50 lvl, mut johtuu varmaan myös omasta tasosta. Pitääkin käydä testaamassa.
 
Oma ukko tais olla lvl 16 ja planeetta lvl 1 vihut olivat 20-30 lvl plus kaupanpäälle lvl 98 legenda:hmm:. Yhdellä välikuolemalla ja lähes kaikki panokset tuli käytettyä.
Ng+ kierroksella saattoi tulla useampia 98lvl vihuja satunnaisesti missä vain aurinkokunnassa. Tällä hetkellä ng+2 mikään ei enää yllätä, siis pelaan very hardilla. Tunteja takana n. 360

itellä karannu tää homma ihan kokonaan käsistä... Level 488 vissii nyt ja ng10.

Näyttökuva 2024-02-25 150652.png
 
Perus pelissä oli käytössä ko. puku. Ng+ ja ng2 ainoa legentary puku ollut mantiksen haarniska...
Legendary pukuja kyllä on, mut ei superior mallia. Epic pukuja löytyy superioita kyllä. Kypärä ja packki löytyy superiona kans ellei useempi, mut pukua en löydä vaikka mitkä 75lvl planeetat kahlaa. Pitää jatkaa ettimistä.
 
Mitähän sieniä nuo bethesdan suunnittelijat ovat muuten syöneet tuota peliä tehdessään? Jos avaruuspuvut toimisivat kuten pelissä ja päästäisivät sisään kaiken pölyn ja kaasut (jolloin puku pakosta vuotaisi myös ulospäin) niin astronautin elinikä mitattaisiin minuuteissa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 229
Viestejä
4 929 854
Jäsenet
79 318
Uusin jäsen
Backmaan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom