- Liittynyt
- 13.01.2017
- Viestejä
- 2 137
Oliko modeja käytössä?
Ei. Tunnin joutui ottamaan taaksepäin että tallennus toimisi.
16GB DDR4 käytössä kun joku epäili että muistit ei riittäisi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliko modeja käytössä?
Onko mitään tietoa mihin aikaan tuo Standard Edition aukeaa Steamissa? Pääseekö jo klo 00.00 pelailemaan vai joutuuko odottelemaan![]()
Tässä ois näemmä. Ihan rehellinen ilmainen modi.Jokos tuo DLSS 3 modi oli vapaassa jakelussa jossain vai vielä maksumuurin takana? Voisi sen avulla koittaa saada pelattavaa frameratea. Nyt pyöri 50-80fps, FSR 2 66%. Tuolla voisi saada pysymään lähempänä 100, joka itselle aika minimi shoottereissa.
Tässä ois näemmä. Ihan rehellinen ilmainen modi.
![]()
Starfield Frame Generation - Replacing FSR2 with DLSS-G
Replaces the built-in version of FSR2 with DLSS3 + DLSS-G to enable Frame Generation.www.nexusmods.com
Kiitos! Täytyypä huomenna kokeilla tuolla ja se värien parannus hdr tilaan+fov+se missä inventaario näyttää paremmin tietoja ja enemmän. Olikos muita ”pakollisia”?
![]()
Undelayed Menus
This mod's goal is to significantly improve the user experience by enhancing the responsiveness and efficiency of in-game menus.www.nexusmods.com
Undelayed menus ehkä paras modi minkä keksin ladata. Peli tuntuu huomattavasti sulavammalta.
New Atlantikselle ei voi enää laskeutua.
Eli ilmeisesti ongelmani onkin että pelissä on bugi, tämä on Steam foorumilta otettu, jollakin myös sama ongelma kuin minulla. Kiva juttu melkein 20 tuntia takana ja ehken pitää aloittaa alusta
Early Bug? Cant land at New Atlantis anymore.
No matter what I do I cant land back at New Atlantis Lodge or any area there. I do not have an option to land. I have Set course, pick landing spot clicked every location but just no option to land. Went back to a save 5 hours prior. Still cant land there. I can land any other area just not there. Literally on the like "Old Neighbor" mission. lol. Will i have start over? Anyone else having this problem?
Same. Think the problem is that the quest log is so packed full of useless garbage that I can't see the spaceport icon it wants me to land at. Has 4 points listed which are unavailable (because of plot reasons with high price to pay) but I can see the regular white icon behind the main grey one when looking at the planet.
So I'm stuck behind an actual main quest breaking bug because they wont let me delete garbage from my quest log.
Ensi yönä kello 03:00 suomen aikaa on virallinen julkaisu ja peli kaikkien pelattavissa.Tämä tapahtuu ilmeisesti tänään klo 19 Suomen aikaa?
Joo näin täytynee tehdä sittenMistä ajatus että joutuisit aloittamaan alusta? Jos ongelman ydin on tosiaan tuo, niin ei se auttaisi mitään.
Odottelet korjausta, tee sillä välin jotain muuta, sitä "jotain muuta" kun riittää varmasti.
New Atlantikselle ei voi enää laskeutua.
Eli ilmeisesti ongelmani onkin että pelissä on bugi, tämä on Steam foorumilta otettu, jollakin myös sama ongelma kuin minulla. Kiva juttu melkein 20 tuntia takana ja ehken pitää aloittaa alusta
Early Bug? Cant land at New Atlantis anymore.
No matter what I do I cant land back at New Atlantis Lodge or any area there. I do not have an option to land. I have Set course, pick landing spot clicked every location but just no option to land. Went back to a save 5 hours prior. Still cant land there. I can land any other area just not there. Literally on the like "Old Neighbor" mission. lol. Will i have start over? Anyone else having this problem?
Same. Think the problem is that the quest log is so packed full of useless garbage that I can't see the spaceport icon it wants me to land at. Has 4 points listed which are unavailable (because of plot reasons with high price to pay) but I can see the regular white icon behind the main grey one when looking at the planet.
So I'm stuck behind an actual main quest breaking bug because they wont let me delete garbage from my quest log.
Täytynee koklata tuotaNo voisko sitä garbagea vähentää suorittamalla niitä sivutehtäviä?
No pelissä on selkeästi hyviä ja huonoja puolia, sekä jotain todella hyviä juttuja ja välillä mietityttää että voiko näin huonosti asioita edes tehdä... (no kyllä voi)... Alku on huono. Jaksa jaksa vielä 20h niin sitten lähtee käyntiin kun saat skillejä... Minusta tuommoinen kuulostaa että peli voisi olla noin niin kuin lonkalta heitettynä 8 / 10 arvosteluluokkaa ilman että on itse konkreettisesti pelannut peliä.Vähän ristiriitaisia arvioita on tästä ollut. Ehkä tässäkin joitain arvioita biasoi se, että arvioijalla on ollut joku hypeodotus, joka ei sitten kaikilta osin ole täyttynyt ja sen johdosta peliä sitten kuvataan paskaksi. Musta toi arvostelu odotuksiin nähden on väärä tapa arvostella pelejä. Tämä näkyi erityisesti Cyberpunk 2077:n arvioissa.
Suuressa osassa arvosteluja peliä kuitenkin kehutaan vuolaasti. Ja vieläpä niin, että se vain paranee kun pelaa tarpeeksi pitkään jolloin eri mekaniikat aukenevat - sekä kirjaimellisesti perkien kautta että myös sen takia kun niitä oppii käyttämään. Ilmeisesti peli jättää hyvin paljon pelaajan oman kokeilun varaan eikä mekaniikkoja opasteta.
Huomenna sitten tulille Game Passin kautta.
Eikö tässä ole ominaisuutena että noissa valikoissa, ja avaruusaluksen asekursorissa FPS on 30(?) kun se on ollut hyvä idea jonkun mielestä.
Tohon löytyy modeja vaikka 60 FPS - Smooth UI ja Smooth Ship Reticle (120fps Smooth UI)
En kyllä itse halunnut laittaa vielä mitään modia kunnes jutut kehittyy, mutta oikeasti kyllä hämmentävän huonoa toimintaa kehittäjiltä.
Kolmelta aamulla pitäisi aueta (keski-euroopan aika on tunnin edellä meitä):
Muistaakseni jommassa kummassa linkissä luki että korkeammilla FPS asetuksilla jotkut notifikaatiot (tms.) katoaisi liian nopeasti ja niitä ei ehdi lukemaan. Sulla ei ole tullut vastaan tota?Otin tuon 120fps smoot UI:n käyttöön ja on kyllä huikea parannus menuissa seikkailuun, oletus asetus on varsin jäykkä.
Muistaakseni jommassa kummassa linkissä luki että korkeammilla FPS asetuksilla jotkut notifikaatiot (tms.) katoaisi liian nopeasti ja niitä ei ehdi lukemaan. Sulla ei ole tullut vastaan tota?
Jäljessä! Jäljessä!!!![]()
Mutta kolmelta tosiaan aukenee peli Suomessa.
New Atlantikselle ei voi enää laskeutua.
Eli ilmeisesti ongelmani onkin että pelissä on bugi, tämä on Steam foorumilta otettu, jollakin myös sama ongelma kuin minulla. Kiva juttu melkein 20 tuntia takana ja ehken pitää aloittaa alusta
Early Bug? Cant land at New Atlantis anymore.
No matter what I do I cant land back at New Atlantis Lodge or any area there. I do not have an option to land. I have Set course, pick landing spot clicked every location but just no option to land. Went back to a save 5 hours prior. Still cant land there. I can land any other area just not there. Literally on the like "Old Neighbor" mission. lol. Will i have start over? Anyone else having this problem?
Same. Think the problem is that the quest log is so packed full of useless garbage that I can't see the spaceport icon it wants me to land at. Has 4 points listed which are unavailable (because of plot reasons with high price to pay) but I can see the regular white icon behind the main grey one when looking at the planet.
So I'm stuck behind an actual main quest breaking bug because they wont let me delete garbage from my quest log.
Olethan aurinkokuntaan ensin matkustanut ennen kuin yrität New Atlantikselle laskeutua? Itsekkin yhdessä välissä samaa ihmettelin ja johtui tarinasyistä. Eli piti aurinkokuntaan matkustaa ja uudelleen skannaukseen jonka jälkeen onnistui Atlantikselle laskeutuminen.
Tosiaan vähän hämsy. Eka lennät New Atlantiksen planeetalle. Sitten taas avaat sen karttanäkymän ja sieltä valitsen Plaanetan kaupungit ja painat land.
Aika huonosti tää tuntuu pyörivän. RTX 3090, 32GB, 5800X3D setupilla, 1080p resoluutio, Ultra preset, FSR 2 päällä, niin ekalla vähän avoimella alueella fps on juuri ja juuri 60 paremmalla puolella.
Juu olen kyllä Alpha Centaurissa ja menny Jamisoniin ja Zoomannu että näkee ne pisteet mutta ei toimi.Olethan aurinkokuntaan ensin matkustanut ennen kuin yrität New Atlantikselle laskeutua? Itsekkin yhdessä välissä samaa ihmettelin ja johtui tarinasyistä. Eli piti aurinkokuntaan matkustaa ja uudelleen skannaukseen jonka jälkeen onnistui Atlantikselle laskeutuminen.
Auttaisiko toi?Juu olen kyllä Alpha Centaurissa ja menny Jamisoniin ja Zoomannu että näkee ne pisteet mutta ei toimi.
Juu olen kyllä Alpha Centaurissa ja menny Jamisoniin ja Zoomannu että näkee ne pisteet mutta ei toimi.
Muttuuko tässä taistelu jossain vaiheessa mielenkiintoisemmaksi? Hieroin main questin suositeltuun pisteeseen saakka että kannattaa alkaa räpeltää omiaan. Alkoi kyllä jo puuduttaa tuo aivokuolleiden vihujen lahtaaminen.
Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä vastaava setup paitsi RTX3080. Olisko niin että optimoinnit on vielä jotenkin vaiheessa (ehkä odottavat dataa siitä kun peli aukeaa kaikille), ei tämä erityisen raskas pitäisi olla.Aika huonosti tää tuntuu pyörivän. RTX 3090, 32GB, 5800X3D setupilla, 1080p resoluutio, Ultra preset, FSR 2 päällä, niin ekalla vähän avoimella alueella fps on juuri ja juuri 60 paremmalla puolella.
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.Itse laitoin asetukset High ja otin motion blurrin pois. Ei ole 3080, 5800X3D ja 3440x1440 missään vaiheessa haitannut fps. En ole edes vaivannut laittamaan mitään mittaria päälle. Näyttääkin ihan tarpeeksi hyvälle paitsi New Atlantis on jostain syystä aivan karmea näköinen. Miten tuo on voinut mennä mistään QA:sta läpi.
Muuttuuko tässä taistelu jossain vaiheessa mielenkiintoisemmaksi? Hieroin main questin suositeltuun pisteeseen saakka että kannattaa alkaa räpeltää omiaan. Alkoi kyllä jo puuduttaa tuo aivokuolleiden vihujen lahtaaminen. Hardilla ja Very Hardilla tässä pystyy pieksemään 16 levelisiä vihuja helposti kun itse on vielä 6:lla ilman yhtään combat skilliä. Tuntuu jotenkin turhalta koko combat. En huomannut muuta eroa noiden vaikauksien välillä kuin että very hardilla vihut ovat vähän enemmän bullet spongeja.
Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä vastaava setup paitsi RTX3080. Olisko niin että optimoinnit on vielä jotenkin vaiheessa (ehkä odottavat dataa siitä kun peli aukeaa kaikille), ei tämä erityisen raskas pitäisi olla.
Ja Ultrawidellä pitäisi alkaa pelaamaan.
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.
Päänäyttö lähti hautuumaalle ja nyt pelaillaan 24” 1080p pommilla kunnes löytyy uusi näyttö tilalle.1080P resoluutio ja tuolloinen mylly? Oliko resoluution oikea?
Lähipäivinä toivottavasti saadaan myös ajurit joilla ehkä pientä performanssibuustia. Mutta visuaalisesti peli ei näytä niin hienolta, että suorituskyvyn pitäisi olla näin heikko.Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä vastaava setup paitsi RTX3080. Olisko niin että optimoinnit on vielä jotenkin vaiheessa (ehkä odottavat dataa siitä kun peli aukeaa kaikille), ei tämä erityisen raskas pitäisi olla.
Ja Ultrawidellä pitäisi alkaa pelaamaan.
Pelissä on muutakin kuin visuaalisuus, mikä vaatii laskentatehoa. Kuten esimerkiksi itse "peli". Ei kannata verrata Bethesdan pelejä mihinkään scriptattuihin putkijuoksuihin paperiukoilla.Lähipäivinä toivottavasti saadaan myös ajurit joilla ehkä pientä performanssibuustia. Mutta visuaalisesti peli ei näytä niin hienolta, että suorituskyvyn pitäisi olla näin heikko.
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.
Väitetysti kovemmilla vaikeustasoilla vastustajilla on myös parempaa kampetta päällä (joka näkyy myös dropeissa).
Jep, varmasti tulee pian modi, joka lisää molemminpuolesta damagea. Tämä tulee aina asennettua Bethesdan peleihin.Tykkään jumalattomasti vaikeusasteista joissa molemmat osapuolet ottaa kunnolla damagea, tyyliin 2-3x. Enkä puolestaan tykkää yhtään jos vaikeusaste on juuri tuolla kuvailemalla tavalla tehty, eli vihollisista tulee bullet spongeja korkeammilla vaikeustasoilla ja itse otat damagea moninkertaisesti. Muutama eri modi tuohon tarkoitukseen olikin jo nexuksessa.
Ultra asetukset taisi olla hieman myrkkyä Nvidian korteilla, jokin varjo-asetus taisi olla syypää, joten kannattaa kokeilla esim. HWUB:n optimoituja high asetuksia.Aika huonosti tää tuntuu pyörivän. RTX 3090, 32GB, 5800X3D setupilla, 1080p resoluutio, Ultra preset, FSR 2 päällä, niin ekalla vähän avoimella alueella fps on juuri ja juuri 60 paremmalla puolella.
Tykkään jumalattomasti vaikeusasteista joissa molemmat osapuolet ottaa kunnolla damagea, tyyliin 2-3x. Enkä puolestaan tykkää yhtään jos vaikeusaste on juuri tuolla kuvailemalla tavalla tehty, eli vihollisista tulee bullet spongeja korkeammilla vaikeustasoilla ja itse otat damagea moninkertaisesti. Muutama eri modi tuohon tarkoitukseen olikin jo nexuksessa.
Mikä tässä vaatii laskentatehoa? Pyöriikö taustalla jatkuvasti kompleksisia simulaatioita ja mallinnuksia? Onko tässä huippukehittynyt paljon tehoa vaativa AI? Sopivia vertailukohteita ovat totta kai muut laajat open world -pelit, eikä Starfield siinä vertailussa tällä hetkellä pärjää.Pelissä on muutakin kuin visuaalisuus, mikä vaatii laskentatehoa. Kuten esimerkiksi itse "peli". Ei kannata verrata Bethesdan pelejä mihinkään scriptattuihin putkijuoksuihin paperiukoilla.
Pärjää mille? Annoin tuosta jo esimerkin aiemmin, sekä asioiden fyysisyyden ja dynaamisyyden lisäksi taustalla pyörii montaa eri pelimekaniikkaa.Mikä tässä vaatii laskentatehoa? Pyöriikö taustalla jatkuvasti kompleksisia simulaatioita ja mallinnuksia? Onko tässä huippukehittynyt paljon tehoa vaativa AI? Sopivia vertailukohteita ovat totta kai muut laajat open world -pelit, eikä Starfield siinä vertailussa tällä hetkellä pärjää.
Itse edustan sitä näkökantaa, että ennen kaikkea BGS:n pelien ystävien tulisi vaatia firmalta parempaa, jotta jatkossa keskeisten ongelmien paheneminen loppuisi tai niistä päästäisiin kokonaan eroon, jotta tulevaisuudessa voisi nauttia entistäkin paremmista peleistä. Kyllä tässä taas kysymyksiä herää, jos TES VI väännetään vielä jeesusteippiviritetyllä Creation Enginellä.
Taas päästään siihen kysymykseen, eli ovatko vertaukset tehty samalla viivalla? Sama päti W3:ssa, Novigrad oli paljon elävämpi kuin Solitude päälle katsoen. Mutta sitten syvemmälle katsoen, huomasikin että kaikki NPC:t olivat paperista tehtyjä, mihinkään ei juuri pääse sisälle ja kaikki tavarat ovat vain containereita maailmassa. Kun toisessa kaikki NPC:t ja tavarat ovat dynaamisia ja fyysisiä asioita. Alustavasti Novigrad vaikuttaa immersiivisemmältä, mutta mitä enemmän noissa viettää aikaa, on Solitude se immersiivisempi kokemus.
Hyvä esimerkki Creation Enginen vahvuuksista. Kaupungeissa FPS-laskee juurinkin tuon takia, kun fyysisiä mallinnuksia on niin paljon, ja nämä näkyvät tietääkseni graafisten occlusiontasojenkin läpi. Eli vaikka grafiikkaa ei piirretä seinää pidemmälle, fysiikkaa lasketaan.
Perunaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.