Starfield (PC, XBX)

Itse laitoin asetukset High ja otin motion blurrin pois. Ei ole 3080, 5800X3D ja 3440x1440 missään vaiheessa haitannut fps. En ole edes vaivannut laittamaan mitään mittaria päälle. Näyttääkin ihan tarpeeksi hyvälle paitsi New Atlantis on jostain syystä aivan karmea näköinen. Miten tuo on voinut mennä mistään QA:sta läpi.

Muuttuuko tässä taistelu jossain vaiheessa mielenkiintoisemmaksi? Hieroin main questin suositeltuun pisteeseen saakka että kannattaa alkaa räpeltää omiaan. Alkoi kyllä jo puuduttaa tuo aivokuolleiden vihujen lahtaaminen. Hardilla ja Very Hardilla tässä pystyy pieksemään 16 levelisiä vihuja helposti kun itse on vielä 6:lla ilman yhtään combat skilliä. Tuntuu jotenkin turhalta koko combat. En huomannut muuta eroa noiden vaikauksien välillä kuin että very hardilla vihut ovat vähän enemmän bullet spongeja.
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.
 
Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä vastaava setup paitsi RTX3080. Olisko niin että optimoinnit on vielä jotenkin vaiheessa (ehkä odottavat dataa siitä kun peli aukeaa kaikille), ei tämä erityisen raskas pitäisi olla.

Ja Ultrawidellä pitäisi alkaa pelaamaan.

Täällä löytyy RTX3080, 5800X3D, 32GB + DLSS-modi ja toimii kohtuu sulavasti Ultrawidellä (3840x1600). Paria asetusta laskin Ultrasta pykälää alemmaksi, olisko ollut ainakin varjot ja volumetric lighting.
 
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.

Väitetysti kovemmilla vaikeustasoilla vastustajilla on myös parempaa kampetta päällä (joka näkyy myös dropeissa).
 
1080P resoluutio ja tuolloinen mylly? Oliko resoluution oikea?
Päänäyttö lähti hautuumaalle ja nyt pelaillaan 24” 1080p pommilla kunnes löytyy uusi näyttö tilalle.


Aika erikoiselta kuulostaa. Itsellä vastaava setup paitsi RTX3080. Olisko niin että optimoinnit on vielä jotenkin vaiheessa (ehkä odottavat dataa siitä kun peli aukeaa kaikille), ei tämä erityisen raskas pitäisi olla.

Ja Ultrawidellä pitäisi alkaa pelaamaan.
Lähipäivinä toivottavasti saadaan myös ajurit joilla ehkä pientä performanssibuustia. Mutta visuaalisesti peli ei näytä niin hienolta, että suorituskyvyn pitäisi olla näin heikko.
 
Lähipäivinä toivottavasti saadaan myös ajurit joilla ehkä pientä performanssibuustia. Mutta visuaalisesti peli ei näytä niin hienolta, että suorituskyvyn pitäisi olla näin heikko.
Pelissä on muutakin kuin visuaalisuus, mikä vaatii laskentatehoa. Kuten esimerkiksi itse "peli". Ei kannata verrata Bethesdan pelejä mihinkään scriptattuihin putkijuoksuihin paperiukoilla.
 
Vaikeustaso bethesda tyyliin muuttaa vain sitä millä prosentilla vahinko menee läpi. Normal: 1:1 sinä teet ja sinuun tehdään damagea. Very hard: vihut ottaa 0,5x ja sinä saat 2x. AI pysyy samana ihan sama mikä vaikeus.
Väitetysti kovemmilla vaikeustasoilla vastustajilla on myös parempaa kampetta päällä (joka näkyy myös dropeissa).

Tykkään jumalattomasti vaikeusasteista joissa molemmat osapuolet ottaa kunnolla damagea, tyyliin 2-3x. Enkä puolestaan tykkää yhtään jos vaikeusaste on juuri tuolla kuvailemalla tavalla tehty, eli vihollisista tulee bullet spongeja korkeammilla vaikeustasoilla ja itse otat damagea moninkertaisesti. Muutama eri modi tuohon tarkoitukseen olikin jo nexuksessa.
 
Tykkään jumalattomasti vaikeusasteista joissa molemmat osapuolet ottaa kunnolla damagea, tyyliin 2-3x. Enkä puolestaan tykkää yhtään jos vaikeusaste on juuri tuolla kuvailemalla tavalla tehty, eli vihollisista tulee bullet spongeja korkeammilla vaikeustasoilla ja itse otat damagea moninkertaisesti. Muutama eri modi tuohon tarkoitukseen olikin jo nexuksessa.
Jep, varmasti tulee pian modi, joka lisää molemminpuolesta damagea. Tämä tulee aina asennettua Bethesdan peleihin.
 
Aika huonosti tää tuntuu pyörivän. RTX 3090, 32GB, 5800X3D setupilla, 1080p resoluutio, Ultra preset, FSR 2 päällä, niin ekalla vähän avoimella alueella fps on juuri ja juuri 60 paremmalla puolella.
Ultra asetukset taisi olla hieman myrkkyä Nvidian korteilla, jokin varjo-asetus taisi olla syypää, joten kannattaa kokeilla esim. HWUB:n optimoituja high asetuksia.

Oli heiltä myös CPU testit tulleet pihalle, 5800X3D on 23fps jäljessä 7800X3D:tä 1080p ultralla

 
Tykkään jumalattomasti vaikeusasteista joissa molemmat osapuolet ottaa kunnolla damagea, tyyliin 2-3x. Enkä puolestaan tykkää yhtään jos vaikeusaste on juuri tuolla kuvailemalla tavalla tehty, eli vihollisista tulee bullet spongeja korkeammilla vaikeustasoilla ja itse otat damagea moninkertaisesti. Muutama eri modi tuohon tarkoitukseen olikin jo nexuksessa.

Tuo voisi kyllä olla ihan passeli muutos. Alkupään perusteella aika paljon nuo vastustajat kestää, mutta niin kyllä itsekin. Pitää miettiä tarvitisisinko lisädamagea molemmille 'tutoriaalin' jälkeen...
 
Pelissä on muutakin kuin visuaalisuus, mikä vaatii laskentatehoa. Kuten esimerkiksi itse "peli". Ei kannata verrata Bethesdan pelejä mihinkään scriptattuihin putkijuoksuihin paperiukoilla.
Mikä tässä vaatii laskentatehoa? Pyöriikö taustalla jatkuvasti kompleksisia simulaatioita ja mallinnuksia? Onko tässä huippukehittynyt paljon tehoa vaativa AI? Sopivia vertailukohteita ovat totta kai muut laajat open world -pelit, eikä Starfield siinä vertailussa tällä hetkellä pärjää.

Itse edustan sitä näkökantaa, että ennen kaikkea BGS:n pelien ystävien tulisi vaatia firmalta parempaa, jotta jatkossa keskeisten ongelmien paheneminen loppuisi tai niistä päästäisiin kokonaan eroon, jotta tulevaisuudessa voisi nauttia entistäkin paremmista peleistä. Kyllä tässä taas kysymyksiä herää, jos TES VI väännetään vielä jeesusteippiviritetyllä Creation Enginellä.
 
Mikä tässä vaatii laskentatehoa? Pyöriikö taustalla jatkuvasti kompleksisia simulaatioita ja mallinnuksia? Onko tässä huippukehittynyt paljon tehoa vaativa AI? Sopivia vertailukohteita ovat totta kai muut laajat open world -pelit, eikä Starfield siinä vertailussa tällä hetkellä pärjää.

Itse edustan sitä näkökantaa, että ennen kaikkea BGS:n pelien ystävien tulisi vaatia firmalta parempaa, jotta jatkossa keskeisten ongelmien paheneminen loppuisi tai niistä päästäisiin kokonaan eroon, jotta tulevaisuudessa voisi nauttia entistäkin paremmista peleistä. Kyllä tässä taas kysymyksiä herää, jos TES VI väännetään vielä jeesusteippiviritetyllä Creation Enginellä.
Pärjää mille? Annoin tuosta jo esimerkin aiemmin, sekä asioiden fyysisyyden ja dynaamisyyden lisäksi taustalla pyörii montaa eri pelimekaniikkaa.

Taas päästään siihen kysymykseen, eli ovatko vertaukset tehty samalla viivalla? Sama päti W3:ssa, Novigrad oli paljon elävämpi kuin Solitude päälle katsoen. Mutta sitten syvemmälle katsoen, huomasikin että kaikki NPC:t olivat paperista tehtyjä, mihinkään ei juuri pääse sisälle ja kaikki tavarat ovat vain containereita maailmassa. Kun toisessa kaikki NPC:t ja tavarat ovat dynaamisia ja fyysisiä asioita. Alustavasti Novigrad vaikuttaa immersiivisemmältä, mutta mitä enemmän noissa viettää aikaa, on Solitude se immersiivisempi kokemus.
 
Hyvä esimerkki Creation Enginen vahvuuksista. Kaupungeissa FPS-laskee juurinkin tuon takia, kun fyysisiä mallinnuksia on niin paljon, ja nämä näkyvät tietääkseni graafisten occlusiontasojenkin läpi. Eli vaikka grafiikkaa ei piirretä seinää pidemmälle, fysiikkaa lasketaan.
 
Vajaa 50 tuntia pelattu, main story sekä pari faction questlinea takana ja voi jestas mitä paskaa koko peli. Ei ole sitten AC: Valhallan jälkeen kohdalle osunut näin huonoa peliä ja aika iso läjä on kaikkea tullut pelattua aivan laidasta laitaan. Odotukset eivät myöskään kovin korkealla olleet, mutta onnistui silti alittamaan ne vähäisetkin.

Niin pitkä lista valittamisen aihetta aina umpisurkeasta päätarinasta, fetch-questeistä, vanhasta enginestä aina vittumaiseen UI:hin, että en ryhdy edes kaikkea tähän listaamaan. Suurin, jatkuva ongelma itselleni oli tuo hidas ja tarpeettoman monta inputtia vaativa UI ja jatkuvalla syötöllä vastaantulevat latausruudut. Vaikea saada minkäänlaista immersiota tai hyvää flowta päälle, kun mustaa ruutua ja latausanimaatiota on ruudulla jatkuvalla syötöllä.

Koko peli kirjaimellisesti kehitetty sen ympärille, että pelaaja farmaa NG+ 10 kertaa sillä erotuksella aina aikaisempaan, että saat jotain nyansseja dialogeihin ja jotain uniikkia tavaraa. Pakko ei ole toki vetää NG+, mutta peli vaatii silti kymmeniä, ellei satoja tunteja peliakaa, jos aikoo avata kaikki perkkien taakse piilotetut mekaniikat, rakennella outpostit ja avaruusaluksen. Näillä pelitunneilla sai nippanappa auki edes tason 2 perkkejä. Eikä siinä grindauksessa sinänsä mitään, jos peli olisi hyvä.

Keskivertopelaaja, joka tulee pelaamaan main storya ja vähän sivutehtäviä siinä sivussa, ei saa tästä mitään irti. Starfield tuntuu enemmän joltain betalta tai modaajille suunnatulta barebonelta, kun viimeistellyltä AAA-titteliltä.
 
556 modia alle viikossa on aika passeli suoritus modaajilta. Yli sata uutta tulee per päivä. Kohtahan tää on kaikille toimiva ja kiva.
 
i7 6700k 4,3ghz ja RTX2080 kokoonpanolla pitää pelata lukitussa 30fps jos tasaisen ruudunpäivityksen haluaa. Prossu kaulaa kaupungeissa sinne 40fps paikkeille mutta tuli vähän yllätyksenä että myöskään 2080 ei jaksa kunnolla pyörittää vaikka tuo on suositusnäyttis, pitää laskea reso 1080p ja skaalaus 50% että pyörii tulitaisteluissa 60fps. Tuolla kokoonpanolla peli pyörii käytännössä samoilla asetuksilla kuin Series X, 1440p, ultra/high ja 30fps.
 
556 modia alle viikossa on aika passeli suoritus modaajilta. Yli sata uutta tulee per päivä. Kohtahan tää on kaikille toimiva ja kiva.

Suurinosa ei ole oikeita modeja vaan ajetaan joku konsolikomento tekstitiedostosta. Ei sillä, kyllä nekin toimii ja ratkoo ongelmia. Toisaalta ehkä vähän turhia extra steppejä.
 
Hyvä esimerkki Creation Enginen vahvuuksista. Kaupungeissa FPS-laskee juurinkin tuon takia, kun fyysisiä mallinnuksia on niin paljon, ja nämä näkyvät tietääkseni graafisten occlusiontasojenkin läpi. Eli vaikka grafiikkaa ei piirretä seinää pidemmälle, fysiikkaa lasketaan.
Eikö aikaisemmissa Creation Engine peleissä fysiikat lasketa vasta sen jälkeen objektille jos pelaaja on siihen koskenut? Case in point hassut bugit kun pöytään koskee niin tavarat alkavat elämään pöydällä ja nousevat ilmaan ja sitä rataa.

Tuo on siis ehkä aavistuksen heikoilla kantimilla tuo perustelu huonolle fps:lle jos ei ole vielä romua kerännyt lähimaastoon ämpäritolkulla. Uskoisin jos menisit vanillana kaupunkiin ja fps olisi 400 mutta kun käyt käpistelemässä tavaroita joka talossa ja siirtelet niitä niin fps olisi sen jälkeen 50.
 
Itse laitoin asetukset High ja otin motion blurrin pois. Ei ole 3080, 5800X3D ja 3440x1440 missään vaiheessa haitannut fps. En ole edes vaivannut laittamaan mitään mittaria päälle. Näyttääkin ihan tarpeeksi hyvälle paitsi New Atlantis on jostain syystä aivan karmea näköinen. Miten tuo on voinut mennä mistään QA:sta läpi.

Muuttuuko tässä taistelu jossain vaiheessa mielenkiintoisemmaksi? Hieroin main questin suositeltuun pisteeseen saakka että kannattaa alkaa räpeltää omiaan. Alkoi kyllä jo puuduttaa tuo aivokuolleiden vihujen lahtaaminen. Hardilla ja Very Hardilla tässä pystyy pieksemään 16 levelisiä vihuja helposti kun itse on vielä 6:lla ilman yhtään combat skilliä. Tuntuu jotenkin turhalta koko combat. En huomannut muuta eroa noiden vaikauksien välillä kuin että very hardilla vihut ovat vähän enemmän bullet spongeja.
Mikä on tuo main questin suositeltu piste? Laita vaikka spoileriin niin ei pilata kaikkien iloa. Tai jos sen ymmärtää jollain spoiler-free vinkillä niin aina parempi.
Itteäkin puuduttaa tuo combatti myöskin, mutta eipä se näissä Bethesdan tekeleissä ole koskaan loistanut. Puukko kädessä olen nyt juossut vihusta vihuun ja yhdellä/kahdella medpakillä selvinnyt isommastakin taistelusta.
 
Mikä on tuo main questin suositeltu piste? Laita vaikka spoileriin niin ei pilata kaikkien iloa. Tai jos sen ymmärtää jollain spoiler-free vinkillä niin aina parempi.
Itteäkin puuduttaa tuo combatti myöskin, mutta eipä se näissä Bethesdan tekeleissä ole koskaan loistanut. Puukko kädessä olen nyt juossut vihusta vihuun ja yhdellä/kahdella medpakillä selvinnyt isommastakin taistelusta.

Ei tuo mikään paha spoiler ole:
pelaa siihen asti että saat uuden voiman ja ja siihen liittyvän kykypuun valikkoon.
 
Aika huonosti tää tuntuu pyörivän. RTX 3090, 32GB, 5800X3D setupilla, 1080p resoluutio, Ultra preset, FSR 2 päällä, niin ekalla vähän avoimella alueella fps on juuri ja juuri 60 paremmalla puolella.
Itsellä 1440p ( Radeon RX 7900 XT, Ryzen 7 5700X, 32Gb ram) kaikki grafiikat maksimilla keskimääräinen ruudunpäivitys ollut näköjään 100fps ja mitään sutterointia en ole havainnut, riittää mulle.
 
Vähän ristiriitaisia arvioita on tästä ollut. Ehkä tässäkin joitain arvioita biasoi se, että arvioijalla on ollut joku hypeodotus, joka ei sitten kaikilta osin ole täyttynyt ja sen johdosta peliä sitten kuvataan paskaksi. Musta toi arvostelu odotuksiin nähden on väärä tapa arvostella pelejä. Tämä näkyi erityisesti Cyberpunk 2077:n arvioissa.
No jaa, en tiedä. Tämän perusteella luvassa on melkoinen antikliimaksi oli sitten ennakko-odotuksia tai ei:




Minä jo melkein innostuin, että olisiko vihdoinkin tarjolla jotain uutta laadukasta pelattavaa, mutta eipä taida maksaa vaivaa.

Edit.
Tiivistelmä/olennaiset pointit:
Starfield will certainly appeal to looter shooter fans that want a casual experience without all the role playing stuff like piloting their ship and walking around space ships. But this game is advertised as a Space RPG it even touts games like Skyrim and Fallout, I fell for it and now feel totally let down.

Starfield is so disjointed as a game that I never felt part of the story or worlds, I found myself running around barren planets with a scanner while random creatures scurried about, dunno what they live off, rocks maybe? Two seconds later after scan complete I press a button and am home, on the other side of the galaxy, standing on concrete where a second ago was a dusty Alien world. Why even have a space ship? You can choose to not fast travel I hear you say, but why would you? You see even if you choose to try and be immersive you are hit with a loading screen as soon as you open your ship door, then a cutscene as you sit down, then another as you take off, then another as you jump then another as you land then another as you stand up then a loading screen as you open the door…who is going to do that when you can simply press a button and get to your destination?

I also found the dialog and decision making options poor with many of the choices you get totally pointless with some situations making no sense at all. The characters are very cliched in what they say especially during combat, it's cringeworthy when your companion who sounds like an Oxford Uni graduate says "I will own you" in a soft spoken voice in the middle of a firefight. I would shoot her myself but I need her to carry my loot.

At least I know one person who is very happy, Sean Murray and am sure the new content added to no Mans Sky this week was timed to perfection to taunt the people playing Starfield. I too had to put up with this taunting as Cass was playing NMS as I played Starfield and I could not help be jealous as I peeked at her monitor and saw her seamlessly fly from space to the atmosphere of a planet and land exactly where she wanted. It’s late now and am off to bed, I will no doubt awake and read plenty of abuse on here over my review but it’s fine as I will be playing NMS most of the day where I will be so immersed I will forget the troubles IRL and just enjoy the game, I just wish I could be playing a better version of this :(
 
Viimeksi muokattu:
Ite pelaillut nyt reilut kymmenen tuntia, ja peli tässä vaiheessa äärimmäisen hyvä. En pidä avaruuspeleistä, enkä avaruustutkimuksesta yleensä. Esim. Elite Dangerousia jaksoin pelata pari kolme tuntia meinasin nukahtaa rattiin.

Tässä on kaikki omalta osaltani huono avaruuspeleistä ( esim. lentely ) suoraviivaistettu ja kaikki on kyllä melkein kuin odottaa saattaa, hyvässä ja pahassa. Pelin pääpaino on luoda puoliksi skriptattuja ja puoliksi pelin itsensä itsestään luomia vastaan tulevia kokemuksia, niin kuin pelaaja itse haluaa hahmoaan pelata. Mitä luultavimmin kaikenlaiseen tämä ei taivu, mutta omaan opportunistinen ja karismaattinen pelihahmo tuntuu todella omalta ja pelimaailmassa sattuu ja tapahtuu koko ajan. Tehtävää on vähintäänkin liikaa ja ainakin tässä vaiheessa sen laatu on ollut paljon parempaa kuin esimerkiksi Skyrimissä tai Falloutissa hyppäsi silmille jo tässä kohtaa. Lisäksi maailma on ollut taattua Bethesda -laatua, tykkään ja kovasti.

Peli näyttää jakavan mielipiteitä, koska Bethesda on mennyt hypessä kyllä yli ja ei ole osannut viestiä mitä odottaa. Suurin osa kritiikistä tuntuu osuvan asioihin, jotka on usein itselle jopa mieleen esim. tuo lentelyn yksinkertaistus. Rajusti yliyksinkertaistaen vähän kuin itse menisi Mario -peli threadiin huutelemaan, että peli on 3/10, mitä se itselleni onkin, kun en tasoloikasta tykkää ja peleihin pitäisi tehdä massiivisia muutoksia, että ne kiinnostaisivat - tässäkin on selkeästi haluttu tehdä tietynlainen peli, ja fokus on onnistuttu siinä myös pitämään. Luonnollisesti esim. tekninen suorituskyky saisi olla reilusti parempi ja FPS -ammuskelutuntuma yleensä, mutta aika harvoin onnistutaan saamaan kaikkea samaan pakettiin. Oikein kukaan ei tunnu edes pääsevän lähes samankaltaiseen peliin tai vahvuuksiin, mitä Bethesda tekee, kuten tässäkin ketjussa on jo aiemmin kuvattu.

Peli kannattaa hankkia, jos:
- Bethesdan pelit ovat maistuneet ennen, tämä on sitä samaa lisäkertoimin.
- RPG:t ovat lähellä sydäntä.
- Tykkäät keräillä kamaa, kehittää outposteja, aluksia, aseita tms.

Peliä ei kannata hankkia, jos:
- Ammuskelu / toiminta on erityisen tärkeää. Tässä on mehty vahvasti RPG elementit edellä, ei varmasti maistu monelle. Paaaaaaljon parempi kuin Fallout 4, tosin, ihan eri luokassa.
- Avaruudessa lentely on tärkeää. Tässä lentely on lisämauste, vähän kuin Eliteen tullut käveleskely planeetoilla.

Peliä kannattaa välttää jos:
- Sujuva FPS on erityisen tärkeää. Helposti mennään sub-60 lukuihin. Julkaistulla DLSS freimien feikkaus modilla FPS:t pyörii reilusti yli sadassa joka paikassa, mutta Nvidian riistohintaisia 4000- sarjan näytönohjaimia tuskin kovin monella on.



Peliin on nyt tosiaan julkaistu myös toimiva ilmainen DLSS frame generation modi. Toimii tässä kuin nenä päähän: Tuntuma on riittävä ja jo nyt artifakteja on varsin vähän.


Loppukaneettina edes ne kasvoanimaatiot ei ole läheskään niin huonoja kuin ainakin itse aluksi odottelin ja videot antoivat ymmärtää. Ajoittain jotkut hahmot viestivät jopa ihan uskottavasti tunteitakin. Paljon on tehtävää, mutta paaaljon on menty eteenpäinkin.

Kokonaisarvio pelistä tässä vaiheessa 9.5 / 10. Aivan erinomainen tuotos. Katsotaan seuraavan kerran 50h jälkeen. Tässä vaiheessa arvioin, että mahtavaa, jos Bethesda tajuaa jatkaa samaan malliin myös TES6 kanssa.
 
Nyt kun vähän pidemmälle pelannut, niin peli maistuu paremmalle. Päätarinan paskuus ei varmaan tule yllätyksenä kenellekään, joka aiempia BGS teoksia pelannut, mutta näissä nyt onkin tarkoitus haahuilla menemään ja tehdä mitä vastaan tulee. Mitä enemmän pelitunteja tulee, niin sitä enemmän alkaa kyllä latausruudut joka helvetin hökkelin välillä ottamaan päähän. Taitaa olla loppujen lopuksi se kaikista huonoin asia tässä pelissä, vaikka alussa tuntui, että se olisi surkea UI/Inventory systeemi. Tuon kanssa oppii jotenkin elämään etenkin, kun tietää modeilla korjattavan jossain vaiheessa. Noita jatkuvia latausruutuja ei kyllä korjata millään.
 
Eikö aikaisemmissa Creation Engine peleissä fysiikat lasketa vasta sen jälkeen objektille jos pelaaja on siihen koskenut? Case in point hassut bugit kun pöytään koskee niin tavarat alkavat elämään pöydällä ja nousevat ilmaan ja sitä rataa.

Tuo on siis ehkä aavistuksen heikoilla kantimilla tuo perustelu huonolle fps:lle jos ei ole vielä romua kerännyt lähimaastoon ämpäritolkulla. Uskoisin jos menisit vanillana kaupunkiin ja fps olisi 400 mutta kun käyt käpistelemässä tavaroita joka talossa ja siirtelet niitä niin fps olisi sen jälkeen 50.
Ei tietääkseni vaan kun cell ladataan, koska tavarat ainakin välillä hyppivät heti kun tilaan saapuu.
 
Onhan näitä mielipiteitä:

Näin se varmasti menee. Omalla kohdalla tuon Worth A Buy - kanavan näkemykset ovat kuitenkin pääosin osuneet kohdalleen.

Tämä tuntuu jakavan mielipiteitä, mutta niinhän se on ollut monesti aiemminkin näiden Bethesdan tekeleiden kanssa.
 
Itellä nyt 42+h takana ja kyllä maistuu. ihan selvä goty itselle.

Rupeaa saamaan kyllä noissa sivutehtävissä hieman koomisia piirteitä tuo ainainen tilanteiden eskaloituminen. :rofl2:
Pääjuonta nyt en ole edes hirveästi kolunnut kun nuo sivutehtävät vienyt mennessään.
 
Mikäs homma se on että aseet muuttuu läpinäkyviksi välillä? On hiukan vaikea tähdätä kun asetta ei näe kunnolla.

edit: Sainkin jo selville että se tulee tuosta puvusta mikä on päällä.
 
No jaa, en tiedä. Tämän perusteella luvassa on melkoinen antikliimaksi oli sitten ennakko-odotuksia tai ei:

Tossa arviossa paistaa aika voimakkaasti juuri se, että peli ei vastannut virheellisiä odotuksia. Ja siten sen takia todetaan että "HIRVEETÄ PASKAA" ja 4.5/10. Ja vähän outoa kritiikkiä myös perkeistä ja välilatauksista. No, huomenna aukeaa Game Passiin niin pääsee validoimaan.
 
Itellä nyt 42+h takana ja kyllä maistuu. ihan selvä goty itselle.

Rupeaa saamaan kyllä noissa sivutehtävissä hieman koomisia piirteitä tuo ainainen tilanteiden eskaloituminen. :rofl2:
Pääjuonta nyt en ole edes hirveästi kolunnut kun nuo sivutehtävät vienyt mennessään.

Minä menin tuossa sniikkauksella "salareittiä" pitkin, kun ajattelin ettei aina menis tykit savuten. Noh minulla oli siinä tehtävässä porukkaa muutakin mukana niin siellähän ne aloitti emäräiskinnän, jossa oli mukana vartijat ja jotkut level1 toimistosihteeritkin. :D

On alkanut kyllä hyvin maistumaan. Ainut mikä harmittaa oikeasti on ettei semmosia hyviä hahmoja ole vastaan tullut. Kaikki vähän persoonattomia. Noh paljon muuta hyvää onneksi on. :)
 
Minä menin tuossa sniikkauksella "salareittiä" pitkin, kun ajattelin ettei aina menis tykit savuten. Noh minulla oli siinä tehtävässä porukkaa muutakin mukana niin siellähän ne aloitti emäräiskinnän, jossa oli mukana vartijat ja jotkut level1 toimistosihteeritkin. :D

On alkanut kyllä hyvin maistumaan. Ainut mikä harmittaa oikeasti on ettei semmosia hyviä hahmoja ole vastaan tullut. Kaikki vähän persoonattomia. Noh paljon muuta hyvää onneksi on. :)
joo sen on huomannut että noihin sneak tehtäviin ei kannata ottaa mukaan ketään :rofl:
 
Onhan näitä mielipiteitä:


Herran youtube julkaisuhistoriaa jos vilkaisee, ei varmaan tarvitse ihmetellä, miksi Starfield maistuu. Sanallakaan ei mainintaa koko videossa niistä asioista, jotka saivat itseni jättämään koko pelin hyllyyn. Kaikki on subjektiivista.

Se tyyppi joka ostaa sen yhden tai kaksi videopeliä vuodessa kokee pelin varmasti eri tavalla kuin se, joka on hakannut läpi kaiken mahdollisen.
 
Viimeksi muokattu:
No jaa, en tiedä. Tämän perusteella luvassa on melkoinen antikliimaksi oli sitten ennakko-odotuksia tai ei:




Minä jo melkein innostuin, että olisiko vihdoinkin tarjolla jotain uutta laadukasta pelattavaa, mutta eipä taida maksaa vaivaa.


Kannattaa jonku yhden juutubevalittajan perusteella tehdä päätökset mitä pelaa. Jos tykkää aikaisemmista Bethesdan peleistä, tykkää tästäkin ihan varmasti.
 
No jaa, en tiedä. Tämän perusteella luvassa on melkoinen antikliimaksi oli sitten ennakko-odotuksia tai ei:




Minä jo melkein innostuin, että olisiko vihdoinkin tarjolla jotain uutta laadukasta pelattavaa, mutta eipä taida maksaa vaivaa.


Ei ehkä kannata muodostaa omaa mielipidettä youtuben surkeimman (ja omahyväisimmän) "arvostelijan" mukaan.
Tyyppi mm. kitisee ettei voinut tiirikoida ovia kun oikea perk puuttui, vaikka kyseessä on arkkityypillinen rpg pelimekaniikka. Tekisi järkevämmän hahmon tai kokeilisi toista lähestymistapaa. Ei se pelin vika ole jos tuolin ja monitorin välistä puuttuu aivosoluja.
 
Tyyppi mm. kitisee ettei voinut tiirikoida ovia kun oikea perk puuttui, vaikka kyseessä on arkkityypillinen rpg pelimekaniikka.

Ihan validia kritiikkiä, jos arvostelija on tykännyt enemmän aiempien Bethesdan pelien systeemistä, missä vaikeankin lukon tiirikoimista voi yrittää vaikka ilman skilliä.

Itse olen kyllä uudesta tiirikka systeemistä tykännyt.
 
Ei ehkä kannata muodostaa omaa mielipidettä youtuben surkeimman (ja omahyväisimmän) "arvostelijan" mukaan.
Surkeimman? Vai niin.

Kuten sanoin, omalla kohdalla Worth A Buy - kanavan näkemykset ovat kuitenkin pääosin osuneet kohdalleen. Ei tietenkään aina, mutta ihan asiasta nuo hänen kritiikit yleensä juontavat juurensa. Arvostelut eivät ole maksettuja ja hypelasit ovat hyllyssä ja se yleensä myös näkyy. Arvosteluiden tuotantotapa toki jakaa mielipiteitä, mutta se on sivuseikka.

Jos tuossa videossa oli jotain selvästi virheellisiä pointteja, niin oikaiskaa ihmeessä.
 
Ihan validia kritiikkiä, jos arvostelija on tykännyt enemmän aiempien Bethesdan pelien systeemistä, missä vaikeankin lukon tiirikoimista voi yrittää vaikka ilman skilliä.

Itse olen kyllä uudesta tiirikka systeemistä tykännyt.


Oliko Skyrimmissä tämä? Itte nyt muista kyllä. Mutta jos ei niin sitten jo hetken aikaa on. No mutta ainahan nämä on suorituskyky ongelmaisia, bugisia ja ties mitä. Jaksa edes noita vikoja luetella kun joka kerta sieltä tulee se samalla kaavalla tehty kikkare ja joka kerta samat ongelmat.

Toiset tykkää ja toiset ei. Mitä pelaillut 8h niin perus bethshedaa niin hyvässä kuin pahassa.
 
Onko Bethesda tasapainottanut tätä peliä mitenkään. Menin juuri 8 damagen aseista suoraan 90 damagen aseisiin putsaamalla jonkun täysin random science labin täysin random planeetalla. Ei tuottanut edes mitenkään tuskaa. Vihut olivat toki 30 leveliä korkeammalla, mutta eipä tuo tuntunut menoa haittaavan edes very hardilla.

Eniten tässä tuntuu jarruttavan levelit menoa. Haluaisin modata aseita, tehdä huumeita ja vaikka mitä mutta ei riitä skillipointit. Kaikki mennyt ihan perus lock picking yms. perus skilleihin jotka täytyy löytyä että tätä on edes mukava pelata. Resurssejakin on kertynyt tutkimalla pari planeettaa niin paljon että en tiedä mihin nuo tunkisi. Ekasta aluksesta tein vaan haulerin ja nyt tuo nykyinen uusi jossa ei ole yhtä paljon tilaa jota en ole vielä modannut näyttää inventarion kooksi 1020/460 eli ilman modailua en sinne saa enää näitä laitettua.

Jos seuraavaksi etsisi planeetan josta saa volframia ja polymeerejä niin saa edes jotain modeja aseisiin tehtyä.
 
Oliko Skyrimmissä tämä? Itte nyt muista kyllä. Mutta jos ei niin sitten jo hetken aikaa on.

Oli. Tosin wikin mukaan Oblivionissa security skilliä piti olla ainakin se 5 pointsia että pystyi räpeltään lukkoja. Sitten saikin heti vaikka very hard lukot auki jos jaksoi kikkailla. Skyrimissä ei tarvi edes sitä securityn viittä pointsia vaan voi suoraan avata minkä lukon vaan.
 
Perus PC Game pass, olin esiladannut pelin ja nyt käynnisti:
1693981143972.png


EDIT: vai onko tää että vaan purkaa pelin? tuo "needs an update" hämäsi :)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 311
Viestejä
4 508 946
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom