Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Perus PC Game pass, olin esiladannut pelin ja nyt käynnisti:
Mulla tuo meni sen verran vauhdikkaasti, että pohdin, että tekeekö se jonkun dekryptauksen tms sille esiladatulle kamalle vai hakeeko jotain paloja sinne tänne. (Kuvassakin 3456 mbit/s, jos muutin oikein)
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Mulla tuo meni sen verran vauhdikkaasti, että pohdin, että tekeekö se jonkun dekryptauksen tms sille esiladatulle kamalle vai hakeeko jotain paloja sinne tänne. (Kuvassakin 3456 mbit/s, jos muutin oikein)
Juu, niin se varmaan teki että purkaa vain, hämäsi tuo "needs an update", editoin jo alkuperäistä viestiäkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
606
PC-lähtöinen UI modi, eipä siinäkään kauaa mennyt.

Tämä menee illalla testiin. Kattelin kun joka pelasi tämä modi päällä ja vaikuttaa todella hyvältä parannukselta.

Myös tämä on hyvä lisäys Unlimited Traders

Myyjien rahamäärä ei vähene ja voit myydä enemmän kerralla (Voi kytkeä On/Off), lisäksi myynnissä olevat itemit pysyvät aina saatavilla ( Items available will also refresh instantly)
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
462
Noniin, nyt 45h pelikellossa vaniljana (FOV 100 ini vain käytössä).
Varsinkin kun tuo StarUI on tullut, niin varmaan aika alkaa modaamaan, mutta kysymys tästä:
Skyrimiä ja Fallouttia on tullut modailtua, mutta kaikenlaisilla valmiilla paketeilla.

En haluaisi manuaalisesti yksittäisiä modeja asentaa, vaan pitää homman hallussa jollain "mod managerilla". Onko tähän sellaista ja mitä kannattaisi käyttää?
Ja näköjään tullut jo SKSE vastine eli SFSE, mutta ainakin skyrimin tapauksessa Steamin pelikellolaskuri lopettaa toimintansa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Noniin, nyt 45h pelikellossa vaniljana (FOV 100 ini vain käytössä).
Varsinkin kun tuo StarUI on tullut, niin varmaan aika alkaa modaamaan, mutta kysymys tästä:
Skyrimiä ja Fallouttia on tullut modailtua, mutta kaikenlaisilla valmiilla paketeilla.

En haluaisi manuaalisesti yksittäisiä modeja asentaa, vaan pitää homman hallussa jollain "mod managerilla". Onko tähän sellaista ja mitä kannattaisi käyttää?
Ja näköjään tullut jo SKSE vastine eli SFSE, mutta ainakin skyrimin tapauksessa Steamin pelikellolaskuri lopettaa toimintansa.
Vissiin Mod Organizer 2:ssa on beta tuki Starfieldille. Löytyy linkit mod organizerin discordista. Ei vielä vakaata jakelua sille. Kestää aikansa että mod managereihin saadaan kunnon tuki. Sitä ennen itse file-droppailuna modia paikalleen ja ini tweakkeja.
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
462
Vissiin Mod Organizer 2:ssa on beta tuki Starfieldille. Löytyy linkit mod organizerin discordista. Ei vielä vakaata jakelua sille. Kestää aikansa että mod managereihin saadaan kunnon tuki. Sitä ennen itse file-droppailuna modia paikalleen ja ini tweakkeja.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Hyvä jos tule MO2 tuki koska se on tuttu. Lähinnä pidän noista koska on helppo enabloida/disabloida ja pienempi mahdollisuus tuhota save.
Mutta täytyy nyt siis varmasti manuaalisesti... tuo StarUI on varmasti sellainen QoL modi joka on must have.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
86
Vajaa 30 tuntia peliä takana ja tasolla 21 heilutaan menemään. Edelleen maistuu ja "sivutehtävät" on yllättävän isoja kokonaisuuksia. Inventaarion hallinta on rasittavuudessaan suurin pelinautintoa pienentävä asia konsolilla. Muutaman kerran peli on kaatunut aloitusruutuun, mutta mitään etenemiseen vaikuttavia bugeja ei vielä itsellä ole tullut vastaan.

Itse asiaan, jos löytyy joku toinen joka pelaa tätä Game Pass kautta sekä Xboxilla että PC:llä, niin ainakin itse (ja netin mukaan muutama muukin) kärsin tallennusten synkronointiongelmasta. Eli kun yrittää avata peliä niin herjaa synkronoinnin olevan kesken toisella laitteella. Lopulta sain synkronoitua kun poistin kaikki paitsi viimeisen tallennuksen ja siltikään se "Yritä uudelleen" -vaihtoehto ei toiminut vaan piti sillä toisella valinnalla hakea "viimeiset tiedot" tjsp . Tekee siis molemmilla laitteilla tuota herjaa ja koko ajan pelko takapuolessa, että menee tallennukset tässä kokonaan vielä pilalle. Toivon mukaan korjautuu pian päivityksissä tuo ongelma, siihen asti taidan tyytyä pelailemaan pelkästään Series S:llä.

Ja peli tosiaan pyörii Series S monin verroin jouhevammin kuin RTX 2060/R5 3600 -kombolla. Myös lentäminen ja avaruustaistelu on aivan hirveää näppiksellä ja hiirellä, verrattuna ohjaimeen, että siinäkin mielessä mieluummin pelaa konsolilla.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Ja peli tosiaan pyörii Series S monin verroin jouhevammin kuin RTX 2060/R5 3600 -kombolla. Myös lentäminen ja avaruustaistelu on aivan hirveää näppiksellä ja hiirellä, verrattuna ohjaimeen, että siinäkin mielessä mieluummin pelaa konsolilla.
Oma suunnitelma on pelata räiskintä näppis+hiiri ja lentely ohjaimella, PC:llä siis.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 511
Onko täällä joku pelaillut jo pidempään tuolla nexusmodissa olevan dlss 3 framegen modin kanssa? Onko aiheuttanut kaatuiluja vielä usein? Meinasin ehkäpä tänään aloitellaan taas peliä kun tuolla tuntuisi suorituskykyä tulevan ihan hyvin ja latenssikaan ei varmaan ole kovin paha jos pohjaframet pyörii 60 yläpuolella.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Itse pelaan pc:llä pelkästään ohjainta käyttäen, on omasta meielstäni paras ja mukavin vaihtoehto kun saa pelisohvalta pelata ja vieläpä tuolla Starfield ohjaimella :)
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 598
Onko täällä joku pelaillut jo pidempään tuolla nexusmodissa olevan dlss 3 framegen modin kanssa? Onko aiheuttanut kaatuiluja vielä usein? Meinasin ehkäpä tänään aloitellaan taas peliä kun tuolla tuntuisi suorituskykyä tulevan ihan hyvin ja latenssikaan ei varmaan ole kovin paha jos pohjaframet pyörii 60 yläpuolella.
Pelasin aamukahvin ajan framegen on, kaatui kahdesti latausruudusta peliin tai toisinpäin siirtyessä. On siinä siis häikkää ainakin toistaiseksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Oma suunnitelma on pelata räiskintä näppis+hiiri ja lentely ohjaimella, PC:llä siis.
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta...

Dualsense ohjain näyttää olevan estolistalla GamePass Starfieldissä mitä kokeilin. En saanut mitenkään eloa. Toimii muissa Game Pass peleissä moitteetta ilman mitään DS4Windows kikkoja (esim Hollow Knight). Pitää asennella DS4windows jos haluaa tuon toimimaan.

FYI.

EDIT: Voi pojat... paperihahmot mollottaa lasisilmillään minua suljetussa kaivoshuoneessa ja peli pyörii rtx4090:lla 57fps ja GPU tehonkulutus 360W / 99%. E2: Default asetukset jotka taisi olla ultra ja native 4k.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Tosi positiiviset ovat pelaaja-arviotkin tästä pelistä Steamissa kun noin 10000 arviota annettu. Yleisarvosana "Very Positive". Metacriticiin tulee pelaaja-arviot huomenna näkyviin.


Kun olen saanut työt pakettiin, niin pitää testata tätä.
 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 049
Tosi positiiviset ovat pelaaja-arviotkin tästä pelistä Steamissa kun noin 10000 arviota annettu. Yleisarvosana "Very Positive". Metacriticiin tulee pelaaja-arviot huomenna näkyviin.


Kun olen saanut työt pakettiin, niin pitää testata tätä.
Steam-arvostelusta bongattua. Kuinka tätä ei kukaan vielä maininnut, vai eikö kukaan ole tähän vain törmännyt? Avaruudessa ilmeisesti tulee random-kohtaamisia/tapahtumia, jos pikamatkustuksen aloittaa vasta kun alus on avaruudessa. Jos pikamatkustaa planeetan pinnalta toiselle, random tapahtumia voi silti tulla, mutta vasta kohteeseen saavuttaessa.

"You might ask "Does anything happen in space, since it's just a loading screen?" The answer is actually yes! Very often! During warps, the game will run a check of your route to see if you would run into any random events. If so, you will be sent out of the loading screen and back into space. You can interact with the random event, or simply begin fast travel again. In my opinion, this simply cuts out all the slow moments of space travel and highlights the fun parts. Although, there is a catch. To trigger the route check, you will have to already be in space. Make sure to take off in your ship whenever you want to fast travel. In the case you forget to do so, random events can still happen but only at the destination of your warp."
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta...

Dualsense ohjain näyttää olevan estolistalla GamePass Starfieldissä mitä kokeilin. En saanut mitenkään eloa. Toimii muissa Game Pass peleissä moitteetta ilman mitään DS4Windows kikkoja (esim Hollow Knight). Pitää asennella DS4windows jos haluaa tuon toimimaan.

FYI.

EDIT: Voi pojat... paperihahmot mollottaa lasisilmillään minua suljetussa kaivoshuoneessa ja peli pyörii rtx4090:lla 57fps ja GPU tehonkulutus 360W / 99%. E2: Default asetukset jotka taisi olla ultra ja native 4k.
Xbox ohjainta käytän ja toimii, joten en osaa sanoa dualsensestä.

7700X/4080 heti iskin DLSS3 FG modin, että pysyy fps yli 100...
 
Liittynyt
09.06.2017
Viestejä
1 113
Äkkiä meni aamu tämän parissa ja nyt nopeasti käymään töissä. Yks pieni bugi tuli vastaan ja suurin pettymys on surkea HDR.

30fps pelaamiseen tottui alle tunnissa joten äkkiä sen kurjuuden vain unohti.
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
451
Sain laitettua Game Pass versioon DLSS ja FOV modit, mutta en saanut toimimaan modeja jotka poistavat värifiltterit. Jos joku on saanut Game Pass versiossa toimimaan nuita niin arvostaisin ohjeita miten saa toimimaan.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
105
Muutama tunti peliä takana xbox serie x kanssa. Sekavan oloinen paketti kaikinpuolin. En tunne entuudestaan pelintekijää enkä pelaa muutenkaan paljon.
No ehkä se tästä kun pääsee pidemmälle.
Vihuja saa naputella lippaallisen mikä on vähän ärsyttävää kun kudit on muutenkin tiukassa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Sain laitettua Game Pass versioon DLSS ja FOV modit, mutta en saanut toimimaan modeja jotka poistavat värifiltterit. Jos joku on saanut Game Pass versiossa toimimaan nuita niin arvostaisin ohjeita miten saa toimimaan.
Näillä ohjein sain värifiltterimodin toimimaan:
1693995806615.png
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 019
Onko Starfieldissä mahdollisuutta ratkaista tehtäviä eri tavoilla ts voiko esim. tuon lockpickauksen kiertää jollain muulla tavalla (hiippailla toista reittiä, räjäyttää, tms).
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Onko Starfieldissä mahdollisuutta ratkaista tehtäviä eri tavoilla ts voiko esim. tuon lockpickauksen kiertää jollain muulla tavalla (hiippailla toista reittiä, räjäyttää, tms).
On eri tapoja. Pohdiskelin eilen, että varmaan lockpicking vs persuasion voisivat olla helpoiten vaihdannaisia, jos haluaisi säästäää pisteitä johonkin muuhun, mutta ei voi mitään, kun haluan tehdä molempia. Enemmän räiskintää ja nopeampaa etenemistä varmaan saisi, jos ei ottaisi kumpaakaan
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Päädyinpä rikkomaan vielä enemmän tämän tasapainoa. Päätin huvikseen käydä level 35 järjestelmässä pyörimässä levelillä 15 very hardilla. Menin johonkin POI joka on täynnä robotteja. Löytyi yksi level 45 robotti jonka sain suhteellisen pienellä vaivalla hengiltä. Harmi että robotit eivät tiputa aseita kuten ihmiset, mutta löysin 2 asetta laatikoista. Nyt 2 paikkaa tutkineena nostin aseiden vahingon 8:sta 147. Voisi vielä käydä katsomassa levelin 45 järjestelmän että pärjääkö siellä.

Ainankin tällein pelaamalla näistä mestoista löytyy hyvää loottia. Se mitä main questia tein niin siellä tuntui tulevan vaan kasoittain ihan tuhnuja pyssyjä. Tosin siinä vaiheessa pelasin vielä hardilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
Vähänhän tämä kädenlämpöisesti starttaa kieltämättä. Ei ole semmoista Skyrim fiilistä että nyt on jotain upeaa tulossa. Dialogi ja tarinan perustuksen luonti on kyllä aika leikkikouluikäisen kirjoittamaa. Kuulit musiikkia koskiessasi artifaktia. Tässäpä siis sulle alus ja avaimet meidän huippu-jengin päämajaan. Sää oot nyt se joka raktasee universumin salat. ...Okhei... Ei kyllä hirmuna kiinnosta keskittyä mitä ontto paperihahmo solkottaa. Onneksi dialogia voi skipata sitä mukaa mitä ehtii lukea subtitlet.

Vähän putkimainen fiilis toistaiseksi tuonne atlantikselle asti. Jospa tämä aukenee ja saadaan vähän laajempaa landscapea. Tykkäsin skyrimissä tutkia maastoa ja löytää uusia tunneleita. Nähtäväksi jää onko tässä kartat aina tuommoisia että laskeudut planeetalle ja sen lähellä on joku tönö joka tutkitaan ja täts it.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
158
Piti gamepassiin laittaa aikaa ja ekan puolen tunnin tarina ja kerronta ei ainakaan nappaa mukaan.

Noh annetaan hetki vielä aikaa jos sitten se tutkiminen innostais. Ampuminen on ainakin huonosti tehty.


Hemmetin rumia kyllä kaikki tulevaisuudessa. Muutenkin väestö on kuin vassarin päiväuni, läskejä ja valkoisia ei missään.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Parin tunnin video, jossa on kasa vinkkejä mahdollisimman tehokkaaseen pelin aloitukseen -->



If you're looking to get overpowered as soon as you can in Starfield, this in depth guide will teach you where to get all the best armor, weapons, and how to get tons of easy to acquire money at the VERY start of the game allowing you to have an easy playthrough. This guide will teach you all the best weapon locations, how to get the best armor, and be incredibly rich all before the game even begins! You'll be able to start the game with maxed skills and have tons of carry weight to scoop up loot to snowball your income.

0:00 - Intro
0:35 - Tutorial and Character Creation Best Choices
6:08 - Early Looting and Power Leveling Skills
21:33 - Power Leveling Security
27:05 - First Legendary (Optional) Farm
30:52 - Power Leveling Commerce
32:03 - How to open up free roam
32:48 - More Commerce Leveling
38:18 - How to get the OP Weapon
50:30 - How to afford OP Ammo
59:08 - How to get Digipicks for Security Leveling
1:01:45 - Starting Quest for Free Ship and Legendary Armor
1:09:00 - Leveling Security (Lockpicking) Lock Locaitons
1:29:58 - Power Leveling, Ship Upgrade, Legendary Armor
1:41:00 - How to reroll Legendary mods
1:44:39 - Getting your new Ship
1:46:15 - How to get LOTS of money
1:59:48 - Outtro
Piti gamepassiin laittaa aikaa ja ekan puolen tunnin tarina ja kerronta ei ainakaan nappaa mukaan.

Noh annetaan hetki vielä aikaa jos sitten se tutkiminen innostais.
Useammassakin arvostelussa on sanottu, että sellaiset 10-20h pitäisi laittaa sisään ennen kuin alkaa peli maistumaan. :D

Steamin foorumeilla ja Redditissä on tosin useampiakin ketjuja, joissa todetaan että tylsyys loppuu vasta uninstallin jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 080
Löysin sen labrasta karanneen Terrormorphin kun haahuilin siellä labran ympäristössä. Oli kyllä kohtuu tiukka matsi kun se oli 10lvl ja itse varmaan vielä lvl1 koska mielestäni 2 leveliä tuli kun tuon sain tapettua. Kaikki meni medpackkeja myöten tapoin sitten sen Cutterilla lopulta.
Ei tuo nyt äärimmäisen vaikea olisi ollut jos kudit olisi riittäneet. Vasco otti turpaan aika nopeasti ja parit ecliptin äijät myös jotka alunperin sen kanssa tappeli.

{/Spoiler]
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 806
Parin tunnin video, jossa on kasa vinkkejä mahdollisimman tehokkaaseen pelin aloitukseen -->






Useammassakin arvostelussa on sanottu, että sellaiset 10-20h pitäisi laittaa sisään ennen kuin alkaa peli maistumaan. :D

Steamin foorumeilla ja Redditissä on tosin useampiakin ketjuja, joissa todetaan että tylsyys loppuu vasta uninstallin jälkeen.

Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?

Kaiken pitää olla aina mahdollisimman tehokasta ja parasta, eikö voi sopeuttaa sitä omaa peliään kokeilun ja erehdyksen kautta sen mukaan mistä itse pitää.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?
Tuskin olet, mutta ehkä niitä ei kannata katsoa, jos ei pidä esitystavasta, aiheesta tai sisällöstä?

Tässä XP-farmausta samaan sarjaan:



Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?

Kaiken pitää olla aina mahdollisimman tehokasta ja parasta, eikö voi sopeuttaa sitä omaa peliään sen mukaan mistä itse pitää.
Osa haluaa edetä alussa mahdollisimman nopeasti ja jättää pään seinään hakkaamisen vähemmälle, jotta voi sen jälkeen keskittyä vähemmillä rajoitteilla niihin asioihin mitkä pelissä itseä kiinnostavat. Kaikki eivät pidä samoista asioista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?

Kaiken pitää olla aina mahdollisimman tehokasta ja parasta, eikö voi sopeuttaa sitä omaa peliään kokeilun ja erehdyksen kautta sen mukaan mistä itse pitää.
Et ole ainoa. Onneksi on vaihtoehto jättää moiset klikkaamatta ja antaa muiden "min-maxata" ihan rauhassa.

Yleisesti ottaen ilmiö ärsyttää sen verran paljon, että viime vuosina (viimeisimpinä esim. Elden Ring ja Diablo 4) on tullut palattua vanhaan "ala-asteen välitunti"-moodiin, eli kaveriporukassa ei katsella mitään spoilereita tai vinkkejä, vaan livenä tai viesteillä spekuloidaan eri asioilla ja etenemisellä yms. omien kokemusten kautta. Alkanut heti saamaan peleistä irti sata kertaa enemmän kuin katselemalla jotain valmiita buildeja tai "näin tienaat miljardin 10 minuutissa" exploitteja.

Toki esim. ER kohdalla se sai aikaan sen että joissakin bosseissa oltiin jumissa pitkään, puhutaan viikoista. Onnistumisen tunne oli aika huikea vs. googlella vinkit.

Valitettavasti aina linja ei loppuun asti pidä, vaan vahingossa tulee nähtyä jotain mitä ei tietysti enää näkemättömäksi saa. Voi silti valita tekeekö asiaa vaiko ei.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Päädyinpä rikkomaan vielä enemmän tämän tasapainoa. Päätin huvikseen käydä level 35 järjestelmässä pyörimässä levelillä 15 very hardilla. Menin johonkin POI joka on täynnä robotteja. Löytyi yksi level 45 robotti jonka sain suhteellisen pienellä vaivalla hengiltä. Harmi että robotit eivät tiputa aseita kuten ihmiset, mutta löysin 2 asetta laatikoista. Nyt 2 paikkaa tutkineena nostin aseiden vahingon 8:sta 147. Voisi vielä käydä katsomassa levelin 45 järjestelmän että pärjääkö siellä.

Ainankin tällein pelaamalla näistä mestoista löytyy hyvää loottia. Se mitä main questia tein niin siellä tuntui tulevan vaan kasoittain ihan tuhnuja pyssyjä. Tosin siinä vaiheessa pelasin vielä hardilla.
Jatkoin tätä kokeilua. Menin level 45 systeemiin noilla aseilla jotka sain viime mestasta itse olen nyt level 16. Tapoin level 60 vihun, sain siltä aseen jonka damage on "vain" 23, mutta fire rate 300. Tuo ase sulattaa aivan kaiken. Nyt voisin varmaankin mennä jo level 60 alueelle tappamaan tuolla asella seuraavan ison vihun ja saisin vielä voimakkaamman aseen. Ei tässä ole kyllä mitään järkeä jos lähtee tutkimaan alueita eikä pysy sellaisilla jotka ovat omalla levelille suunniteltu.


Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?

Kaiken pitää olla aina mahdollisimman tehokasta ja parasta, eikö voi sopeuttaa sitä omaa peliään kokeilun ja erehdyksen kautta sen mukaan mistä itse pitää.
Mä tykkään rikkoa pelini ite. Onnistuin jo tässä trivialisoimaan vaikeustason täysin. Tein saman Elden Ringissäkin lähtemällä vaan sekkailemaan ympäriinsä ja eka bossi jonka tapoin oli pre-patch Radahn jota moni piti erittäin vaikeana bossina ja olin jo siinä vaiheessa niin OP että se kuoli pariin iskuun. Ehkä open world pelit eivät vaan sovi mulle, jotenkin näistä katoaa pohja kokonaan kun käy nuohoamassa joka nurkan ja onkin ihan OP parissa tunnissa. Fallouteissa ja Skyrimissa en kyllä muista täysin samanlaista kokemusta, paitsi Skyrimissa tein jonkun mega armorin blacksmithingillä melko aikaisessa vaihetta peliä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?

Kaiken pitää olla aina mahdollisimman tehokasta ja parasta, eikö voi sopeuttaa sitä omaa peliään kokeilun ja erehdyksen kautta sen mukaan mistä itse pitää.
Mun puolesta pelejä saa pelata ihan miten haluaa, mutta luulisin että tämmönen min-maxaaminen on yleistynyt live service pelien suosion kasvun myötä (destiny 2, diablo IV,...?). En oikein nää että miten Starfield tai muut puhtaasti yksinpelit tähän pelityyliin taipuu hauskasti, mutta kai sitä saa yrittää :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Mä tykkään rikkoa pelini ite. Onnistuin jo tässä trivialisoimaan vaikeustason täysin.
Sama, mutta ensin pelaan enemmän tai vähemmän 'sääntöjen' mukaan, että saa kokemuksen siitä, miten tuota on ajateltu pelattavan ilman, että se on (satunnaisuutta enempää) rikki. Ehkä tässä tuo oma hahmo on vähän sponge myös, kun ainakin normaalitasolla sai juoksennella aika vapaasti. Ehkä täytyy nostaa pikkuisen vaikeustasoa, ja ne tippuvat kovemmat aseet ja varusteet varmaan kompensoi sitä vastustajien sieneytymisen kasvamista.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Sama, mutta ensin pelaan enemmän tai vähemmän 'sääntöjen' mukaan, että saa kokemuksen siitä, miten tuota on ajateltu pelattavan ilman, että se on (satunnaisuutta enempää) rikki. Ehkä tässä tuo oma hahmo on vähän sponge myös, kun ainakin normaalitasolla sai juoksennella aika vapaasti. Ehkä täytyy nostaa pikkuisen vaikeustasoa, ja ne tippuvat kovemmat aseet ja varusteet varmaan kompensoi sitä vastustajien sieneytymisen kasvamista.
Juu very hardille vaan. Alkaa tippumaan violettia ja kultaista loottia ihan eri malliin. Aloitin hardilla ja pelasin pääjuonta jonkun 10 tuntia normaalisti. Sitten lähin palloilemaan ympäriinsä very hardilla. Ei juurikaan ole ollut ongelmia vaikeuden kanssa ja taskut pursuavat OP tason aseita. Armoreita ei ole kyllä tullut hyviä juurikaan vastaan, niitä saa edelleen todella nihkeästi.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
803
Olenko ainut joka ei voi sietää näitä videoita?Onko nykypelaajat tosiaan semmoisia että kaikki pitää saada valmiiksi pureskeltuina näiden ihme videoiden muodossa? Eikö mitään voi jättää itse löytämisen ja etsimisen riemuksi?
Ennen nämä samat oli tekstiä, eikä olleet ihan näin nopeasti saatavilla, kun oli vähemmän ihmisiä joilla oli mahdollisuus tehdä tommosia ammatikseen. Noin muuten entiset pelaajat ja nykypelaajat ei taida ihmeemmin erota toisistaan. Aina on min-maxattu.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 873
Vasta viitisen tuntia peliä takana. Olen tykännyt.
Jo parin tunnin jälkeen tuli raivoisa rare kivääri, jonka kanssa taistelu on ollut melkein liiankin helppoa, kun ihmisvastustajat kaatuu muutamasta headshotista. Normaali vaikeusaste käytössä.
1694025192670.png


DLSS modi on ollut käytössä alusta lähtien RTX 4070Ti:n kanssa, ja ei ole ollut mitään ongelmia.
 

Liitteet

Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Näyttää steam top playedeissa bg3 olevan silti vielä edellä, mahtaako tuo näyttää oikein, vai onko tuossa joku viive?
Joo nyt enemmän pelanneenna, väliin tulee kyllä tylsyyden hetkiä peliin, osa alueista on laajoja ja pari kertaa kun laskeutu tuntemattmalle planeetalle näki melkein kaiken.

Harmillisesti tarvii paljon skillpointseja vielä että pystyis outposteja rakentaan tai scannaamaan planeettoja kunnolla, melkein parempi tehdä noi kun tulee tehtävä ja samalla tehdä explorationia. joutuu monta kertaa klikaan UI:ta että saa fast travel napin eteen

Paljon tulee eteen loading screeniä, paljon enemmän kuin aiemmissa bethesdan peleissä.
Vähän FO4 fibat tulee mieleen, jotenkin tuntuu tylsältä väliin, mutta silti hyvä pelata.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 100
Ennen nämä samat oli tekstiä, eikä olleet ihan näin nopeasti saatavilla, kun oli vähemmän ihmisiä joilla oli mahdollisuus tehdä tommosia ammatikseen. Noin muuten entiset pelaajat ja nykypelaajat ei taida ihmeemmin erota toisistaan. Aina on min-maxattu.
Kyllä. Ja aina on ollut samalla tavalla myös niitä, joille on tärkeää paheksua muiden tapaa elää, olla ja pelata, riippumatta siitä onko sillä mitään vaikutusta omaan elämään.

Moninpelissä kaikenlaiset vippaskonstit ovat väärin, mutta ei luulisi ketään haittaavan pätkän vertaa miten kukakin tykkää pelata yksinpelejä.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Pari tuntia tuli pelattua (New Atlantikseen asti) ja kyllähän tää ihan hyvältä vaikutti.

Välillä nauratti kun robotti tappeli piraatteja vastaan ja itse samaan aikaan kolusin toisaalla laatikoista kaikkia ruuvimeisseleitä ja tyhjiä pahvikuppeja talteen, ettei vaan jää mitään "tärkeää" huomaamatta. Loottia on kaikki paikat väärällään, pitää jotenkin oppia erottamaan hyvät huonoista.

Asetuksia säätämällä sai ekalla tehtävällä sen 90-100FPS+ (RTX3080+5800X3D) joka riittää, varmaan suorituskyky tuosta paranee ajan mittaan.

Jotenkin kummallisesti ainoat jäätymiset (tokeni kyllä niistä) tapahtui kun meni valikoihin tai tallensi peliä. GP versio siis.

Edit: Todella vahvoja NMS-viboja tuli alkuun noista skannereista yms.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 772
Pari tuntia tuli pelattua (New Atlantikseen asti) ja kyllähän tää ihan hyvältä vaikutti.

Välillä nauratti kun robotti tappeli piraatteja vastaan ja itse samaan aikaan kolusin toisaalla laatikoista kaikkia ruuvimeisseleitä ja tyhjiä pahvikuppeja talteen, ettei vaan jää mitään "tärkeää" huomaamatta. Loottia on kaikki paikat väärällään, pitää jotenkin oppia erottamaan hyvät huonoista.

Asetuksia säätämällä sai ekalla tehtävällä sen 90-100FPS+ (RTX3080+5800X3D) joka riittää, varmaan suorituskyky tuosta paranee ajan mittaan.

Jotenkin kummallisesti ainoat jäätymiset (tokeni kyllä niistä) tapahtui kun meni valikoihin tai tallensi peliä. GP versio siis.

Edit: Todella vahvoja NMS-viboja tuli alkuun noista skannereista yms.
5800X3D + 4070ti FPS kokoajan +100 ja saatanan tylsä peli. Kaikkea voi loottaa, tekeekö paskalla sitten mitään.. Lopetin New Atlantikseen kun ei kiinnostanut enää yhtään. Lockpicking oli lapsellisen tyhmä vrt edellisiin peleihin.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 464
Hyvin nousi framet 3.5 dlss modilla, New Atlantiksessa 60-->130.

35h takana, ei hetkeen tullut peli joka näin pahasti vie mukanaan. Sivutehtäviä pelkästään tehnyt.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Näyttää steam top playedeissa bg3 olevan silti vielä edellä, mahtaako tuo näyttää oikein, vai onko tuossa joku viive?
Ei ole viivettä. Peak players ei juurikaan eroa early access julkaisusta. Premium tyypit ostivat premiumin joko Steamistä tai MS storesta game pass + premium combolla.

En näe paljoa syytä miksi kukaan olisi ostanut Steamissä nyt varsinaisessa julkaisussa kun tämän saa 9 eurolla game passista. Jos sen premiumin olisi halunnut niin sen olisi jo varmaankin ostanut viikko sitten.



Yksi asia joka on alkanut ärsyttää. Piti etsiä yhtä tiettyä itemiä, kävin koluamassa paikkoja joissa sitä voisi olla. Yhdestä löyty. No menin sitten samanlaisiin paikkoihin. 100% sama vihujen asettelu, täysin sama rakennusten asettelu, sama kuollut tiedemies täälläkin jäänyt murskautunut pöydän alle ja se tavarakin löytyi täysin samasta paikkaa. Näyttää siltä että ainoastaan vihujen leveli ja astioissa olevat tavarat ovat RNG:llä. Melko tylsää explooraamista.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 479
Tässä kyllä näköjään pätee tämä että mitä enemmän pelaa sitä paremmaksi peli muuttuu. Omalla kohdalla se ei kyllä johdu mistään muusta kuin siitä että pääsee perille näistä helvetin kryptisistä mekaniikoista.

Varsinkin tavaroiden rahtaaminen ja niiden jonnekin säilöminen on melko uuvuttavaa touhua. Google jatkuvasti auki kun yrittää selvittää mihin resursseja tarvitsee ja kuinka paljon niitä tarvitsee ja mihin ne kannattaa säilöä. Ettei turhaan rohmua tavaraa ja käytä siihen aikaa.

Oon lisäks yrittänyt puoli tuntia tajuta miten noita aluksia oikein rakennellaan. Päivitin vähän kaikkia osia mutta silti jotain punasella eikä oikein mikään kombinaatio toimi. Ei niinku millään jaksais katsoa 30 min videota tai lukea artikkeleita että miten toi toimii. Lähinnä vaan haluisin lisää tilaa tavaralle alukseen mutta oon vissiin vaan liian tyhmä tajuamaan miten tohon ensimmäiseen kippoon saisi lisää tilaa asennettua.

Kattoo videoita ja postauksia Redditistä niin tuntuu että kaikilla on selvillä mitä pitää tehdä ja mihin pitää mennä, ite on ihan hukassa eikä oikein mitään hajua että pitäisikö esim outposteja rakentaa ja mitä kaikella tekee. Mitä noi planeettojen pinnalla olevat resurssialueet on? Minkä takia planeettoja pitää skannata? Onko normaalia lentää aina johonki hevon helvettiin valovuosien päähän myymään tavaraa ettei ole ylipainoa?

Edit: Mainitaan nyt kuitenkin myös positiiviset puolet. Peli on hauska ja ainakin itse tykkään taisteluista. Eri planeetat on hienon näköisiä ja on oikeasti hauska löytää kaikkea uutta. Kokonaisuutena ei valittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 479
Ei ole viivettä. Peak players ei juurikaan eroa early access julkaisusta. Premium tyypit ostivat premiumin joko Steamistä tai MS storesta game pass + premium combolla.

En näe paljoa syytä miksi kukaan olisi ostanut Steamissä nyt varsinaisessa julkaisussa kun tämän saa 9 eurolla game passista. Jos sen premiumin olisi halunnut niin sen olisi jo varmaankin ostanut viikko sitten.

Yksi asia joka on alkanut ärsyttää. Piti etsiä yhtä tiettyä itemiä, kävin koluamassa paikkoja joissa sitä voisi olla. Yhdestä löyty. No menin sitten samanlaisiin paikkoihin. 100% sama vihujen asettelu, täysin sama rakennusten asettelu, sama kuollut tiedemies täälläkin jäänyt murskautunut pöydän alle ja se tavarakin löytyi täysin samasta paikkaa. Näyttää siltä että ainoastaan vihujen leveli ja astioissa olevat tavarat ovat RNG:llä. Melko tylsää explooraamista.
Joo tää oli vähän pettymys. Piti vähän aikaa sitten tarkistaa että oonko nyt varmasti oikeassa lokaatiossa kun jokainen pieni tavara oli täsmälleen samassa paikassa kuin vastaavassa mestassa missä olin aikaisemmin.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
itellä tulee kyllä ensimmäisenä mieleen UI parannukset, item management, noita kaipais heti modeina.
Ja kun olen tällainen Hoarder (samanlainen kuin FO4:ssä) nuo itemit vois olla värikoodattuja, esim ruoat, amplifierit, aseet, armorit erikseen, ei kaikki valkeata. siinä kun ammut vihun pari maahan, jäät poimiin lootit ja samalla otat vähän osumaa, joka ei paljoa tunnu normal tasolla, ammut seuraavat vihut, loot.

FO4 ratkaisu oli vaan yksinkertaisesti nostaa kantokykyä ja muuttaa esim trash itemit 0 painoisksi, näin item managementiin ei tarvinu tuhlata paljoa aikaa ja loppua kohti kun oppi mikä kannattaa poimia ja mitä tarvii esim asemodauksiin yms niin nopeutti.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 171
Viestejä
4 301 441
Jäsenet
71 796
Uusin jäsen
Anomalia

Hinta.fi

Ylös Bottom