Starfield (PC, XBX)

Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
803
Ihan hyvältä näytti graafisesti mitä eilen pelasin alkua Series X/1080p ja tänään pc:llä 5800x/3090/4k. Tietty tyylivalintana tuo kaiken valjuus ei ehkä osu itselle niin hyvin, mutta kattellaan. Avaruuslentely tuntui aika päälleliimatulta, toivottavasti ei alun jälkeen tarvi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 786
Bloombergin yleisö esitti Todd Howardille kysymyksen, miksi peliä ei ole optimoitu PC:lle:

Pentti peruspelaaja: "Peli ei pyöri kunnolla...:sori:"
Todd: "Uutta rautaa Gigantista, its runs great!!"

On se vaan veijari, peliohjaajana mies lienee yksi maailman parhaita mutta tekninen puoli ja toteutus ei miestä ole aiemminkaan liikuttanut.
Muutenhan iänikuinen moottori olisi mennyt ajat sitten vaihtoon. Mutta hei, pelin julkaisun kohdallahan hän on se markkinamies jonka sana myy pelejä ja näytönohjaimia, Amd, Microsoft ja nvidia kiittää. :smile:

Mulle on tulossa 7800XT:n kyljessä premium-edition, mitä enemmän luen pelistä, sitä mukaa intoni laskee. Olen sitä koulukuntaa, jonka Elden Ring ja Dark Souls- sarja "pilasi", sen jälkeen olen halunnut peleiltä enemmän, mitä Fallout 4 antoi. Ei mainitutkaan teknisesti täydellisiä olleet, mutta se kädestä pitämättömyys ja japanilaisen pelisuunnittelun anti-wokemaisuus viehättää. Ei sillä että Starfieldissä sitä silmille tulisi, todennäköisesti tartuin nyt lillukanvarsiin ja sivuseikkoihin mitä lukenut.

Nojoo, ehkä hieman tarpeeton Rant, todennäköisesti laitan pelin myyntiin ja ostan summalla Armored Coren tilalle. Ja sitten vuoden parin päästä ehkä halvalla ja optimoituna SF työn alle.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Eihän tuossa kysymyksessä ole mitään järkeä esittää noin. Sama kuin kysyisi ”miksi teitte paskan pelin?” Pelkkää vittuilua.
Eli se on siis optimoitu? Vai ei ole?

Edit: Kysymyksen asettelu toki on hieman provosoiva, mutta muuten ihan validi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
431
Eli se on siis optimoitu? Vai ei ole?

Edit: Kysymyksen asettelu toki on hieman provosoiva, mutta muuten ihan validi.
Optimointi ei ole varsinaisesti mikään on/off tyylinen juttu. Varmasti kaikkia tämän kokoluokan pelejä optimoidaan. Muuten puhuttaisiin minuuttien latausajoista ja FPS-lukujen sijasta tutkittaisiin Seconds Per Frame -lukuja. Se että mihin raja vedetään riippuu varmaan monesta jutusta, mutta yleensä ensin etsitään enginestä ne helpolla optimoitavat jutut. Jossain vaiheessa kuitenkin huomataan, että suurempi optimointi vaatisi isompaa enginen puukotusta, mikä ei välttämättä enää ole järkevää vaadittuun työmäärään nähden. Optimointia ei myöskään voida ikinä tehdä niin sanotusti loppuun asti, vaan aina olisi mahdollista löytää jotain uutta optimoitavaa.

Onko siis optimoitu? Kyllä.

Voitaisiinko optimoida lisää? Kyllä.

Ollaanko optimoitu tarpeeksi? Tämä on mielipidekysymys. Omasta mielestä tämä pyörii kohtalaisen hyvin. Paljon pahempaakin on viime vuosina nähty, mutta toki parantamisen varaa olisi. Veikkaan että käytetty engine ei kuitenkaan ole kovin helpolla optimoitavissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 394
Itse uskon että kovasti on optimoitu, mutta pellin alla oleva enginen runko on mädäntynyt siihen kuntoon että joillekin asioille ei vain voi tehdä yhtään mitään ellei vedä koko peliä vessasta ja aloita uudella enginellä.
 
Liittynyt
12.03.2019
Viestejä
136
Tulihan tuota vedettyä vajaan 12 tunnin sessiot putkeen, ihan voisi sanoa että peli on jokseenkin hyvä ja koukuttava

42 tuntia takana ja nyt vasta äkkäsin tuon aluksen muokkauksen, vielä aika alussa olen, tullut vähän fiilisteltyä ja välillä hahmon ulkonäkö muuteltua.

Ihmettelen joidenkin kommentteja ettei ole kovinkaan kaksisen näköinen, itse olen graafikkona eri mieltä, paljon yksityiskohtia ja ovat varmasti käyttäneet tuhottomasti aikaa kaikkeen sälään mitä huoneissa on, minusta erittäin hieno graffa kaikinpuolin ja tarkat tekstuurit myös.

Alussa tuli pari paikkaa vastaan jossa oli aika paljon samanlainen huone rakenne ja esineet, sen jälkeen koko ajan on jotain uutta arkkitehtuuria, uusia esineitä ja erilaisia paikkoja, tunnelma on ainakin omasta mielestäni kohdillaan.

Tällä ajalla mitä olen pelannu niin antaisin 9/10 tälle, tykkään kyllä paljonkin, katsotaan paraneeko peli vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 079
Olenko ainoita, jonka mielestä pelin companionit tuntuu umpitylsiltä jaarittelijoilta?
Ja tuota dialogia on paljon, mutta suurin osa tylsää, skip nappi onneksi olemassa.

joo mutta kysymys enemmän pelanneille, pitäs alkaa miettiä mihkä ekaa outpostia, suositteluja paikalle?
Samalla sais sullottua kamaa sinne, kun alukseen ei enää mahdu, lodge on toki vaihtoehto kans.
Vanhassa earthissa en ole vieraillut vielä, mietin sitä.

Edit: Sam colen ääninäyttelija taitaa olla sama kuin deus ex pelaajan, ja joku npc oli sama kuin FO4 glory niminen synth, jotain muitakin on tainnu tulla vastaan.
Modeina käytössä nyt StarUI Inventory huomattavasti parempi inventory, tekijä päivittelee usein.
Neutral LUTs - No Color Filters pelin sumuinen oksennusfilteri pois.
Dlss modia en ole vielä kokeillut, ainakin aluksi meinasin pelata minimaalisilla modeilla, jotka antaa enemmän QOL featureita.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Olenko ainoita, jonka mielestä pelin companionit tuntuu umpitylsiltä jaarittelijoilta?
Ja tuota dialogia on paljon, mutta suurin osa tylsää, skip nappi onneksi olemassa.
Määrä on hyvä uudelleenpelattavuuden kannalta. Toki varmaan suuri syy miksi kaikkia ei ole mocapattu, ja laatu vaihtelee.

1.png
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 365
Oliko tässä mitään kikkaa miten saa tehokkaasti siirrettyä kamat NPC kaverilta/robotilta aluksen storageen ilman että pitää siirtää tavarat NPC -> minä -> aluksen storage? Vaikka laittaa suosikkeihin aseet jne. niin kestää kuitenkin tovi varmistua ettei oo siirtämässä alukseen omalta hahmolta jotain mitä tarvitsee.

Ideana siis kun seikkailee jossain niin tulee siirrettyä tavarat NPC:lle kun itse ei jaksa kantaa enempää ja sitten kun palaa alukselle niin olis kiva saada NPC:n storage tyhjäksi nopeasti ja tehokkaasti.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
Jotenkin en tajua karttaa. Onko jokin helppo tapa, jos esim. nyt haluan pompata New Atlantikseen niin miten minä löydän sen helpoiten?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 479
Olenko ainoita, jonka mielestä pelin companionit tuntuu umpitylsiltä jaarittelijoilta?
Oon raahannu tota Sarahia mukana mutta jatkuva valitus ties mistä alkanu sen verran ärsyttää että jätän sen pois.

Oon vastaillu kaikkea neutraalia et pääsis nopeesti läpi noi dialogit mut välillä ihan sama mitä sanoo ni se alkaa vinkumaan "WELL *YOU* ONCE SAID TO ME..." vittuuuuuuuuuuuu. skip, skip, skip.

Isoin ongelma on varmaa et Bethesdan hahmot ei oo mitään kovin kiinnostavia. Esim. Mass Effectissä oli todella mieleenpainuvat hahmot mutta veikkaan että Sarah Morgan ei jää mieleen loistavana videopelihahmona.

Ja Sam Cole. Sekin on kyllä jotenkin niin huoneenlämpöseen Lidlin colaan verrattava hahmo et ei vaan pysty.

Mutta mitäpä sitä valittaa kun ei niitä oo mikään pakko raahata mukana.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
298
Eilen kokeilin parituntia ja pelistä vielä en senkummemmin osaa kommentoida kun viimeinen kokemus bethesdasta on fallout 3 15v takaa konsolilla. Pelaan 3840x1600 resolla ja sitä se ei anna valita, maximi on 3440x1440. Borderlessina kyllä toimii natiiviina oikein mutta näyttää asetuksissa 1280x720. Sen kun ottaa pois nii tapahtuu tuo edellä mainittu. Suorituskyky muuten siedettävä ultralla mutta parin sekunnin välein pätkäsee hetken, ei vaikutusta onko grafiikat ultra tai low. 5800x ja 7900xtx.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
Hahmot ei kyllä tässä ole mitenkään vahvuutena. Järjestään kaikki täysin unohdettavia.

Mutta voi että on tunnelma välillä sitten kohdillaan jossain luolassa ja äänimaailma hienoa.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Musta taas suorituskykyä on aivan liian heikko ottan huomioon kuinka kököltä grafiikka näyttää. Musta tämä on suoraan sanottuna ruma kun vertaa viime vuosien peleihin. Hitto, Alien: Isolationkin näytti paremmalta ja ikää alkaa olla 10v.
Jos koodaan maailman visuaalisesti hienoimman viivan, joka pyörii 1000 fps, pyöriikö Alien Isolation paskasti?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
Musta taas suorituskykyä on aivan liian heikko ottan huomioon kuinka kököltä grafiikka näyttää. Musta tämä on suoraan sanottuna ruma kun vertaa viime vuosien peleihin. Hitto, Alien: Isolationkin näytti paremmalta ja ikää alkaa olla 10v.
Sisätilat on minusta monissa paikoissa oikein hyvälle näyttävää. New Atlantis aiheuttaa kyllä aina vähän tunnetta että mitä ihmettä. :D
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 822
Päädyinpä rikkomaan vielä enemmän tämän tasapainoa. Päätin huvikseen käydä level 35 järjestelmässä pyörimässä levelillä 15 very hardilla. Menin johonkin POI joka on täynnä robotteja. Löytyi yksi level 45 robotti jonka sain suhteellisen pienellä vaivalla hengiltä. Harmi että robotit eivät tiputa aseita kuten ihmiset, mutta löysin 2 asetta laatikoista. Nyt 2 paikkaa tutkineena nostin aseiden vahingon 8:sta 147. Voisi vielä käydä katsomassa levelin 45 järjestelmän että pärjääkö siellä.

Ainankin tällein pelaamalla näistä mestoista löytyy hyvää loottia. Se mitä main questia tein niin siellä tuntui tulevan vaan kasoittain ihan tuhnuja pyssyjä. Tosin siinä vaiheessa pelasin vielä hardilla.
Aika hurjaa miten sulla voi olla level 15:na aseen vahinko 8. Se alun lasertuikutinhan tekee 4. Pistoolikin teki jotain 12. Mä olen nyt level kymppinä päässyt sinne lodgen luokse, mutta päätin samantien mennä hetkeksi seikkaileen sen lodgen takaa avautuvaan viidakkoon(*) kerta mulla oli tyhjää kantokykyä 150 kiloa. Mun perusase on 13 instigating vaimennettu kivääri jossa on halvimmat ammukset(olen niitä ostanut sen verran että on 1600), 115 kivääri kiikaritähtäimellä sellaisella kaliberilla jota en ole vielä löytänyt vendoria joka myisi sitä, ja 81 vaimennettu kaksipiippuinen haulikko. Verrokkina oma health 430.

Ja mulla oli vähän hankaluuksia saada niitä Kreetiltä löytyneitä n. level 15 hahmoja tapettua, silloin kun varmaankin olin level 8-9. Siellä oli siis se tutkimuspaikka jonka crimson raiderit kai oli vetäneet matalaksi ja jonne piti mennä.
Mutta toisessa suunnassa oli joku toinen paikka jossa oli näitä level 15 kultisteja puuhailemassa. En muista niiden nimeä mutta se oli kaksiosainen ja se eka osa oli joku lyhyt kuten "van" tai fu tms. Niiden pomo oli joku level 28 tms, kohtalaisen haastava vihollinen. Tosin mä tapoin noi kaikki pitkälti sillä lasertuikuttimella. Siellä oli vielä joku kellari mutta jätin ne kesken sinne kun ajattelin että voisin edetä vähän päätarinassa välillä eteenpäin ja se lasertuikutin oli vähän heikko enkä ollut katsonut kunnolla mun loottia vielä.



*Mikä oli aika kiva. Sieltä löytyi mm. farmi jonka viereen oli laskeutunut poskettoman iso alus. Mua jopa hämmästytti että se farmi ja koko alue itsessään, oli ihmisistä täysin vapaa. Oliko se alus hylätty vai mitä ihmettä. Kun menin sisälle, peli samantien kehoitti joko poistumaan, tai tappamaan kaikki. Erikseen vielä tarkistin saveista ettei sinne alukseen meneminen itsessään olisi mikään vihamielinen teko.

No siellä oli 4x level 1 rauhanomaista ihmistä. Mutta mun täytyi silti teurastaa ne koska se alus oli niin paljon isompi ja kehittyneempi, että mulla kestäisi liian kauan päivittää oma alus vastaavaksi. Ei siinä olisi mitään järkeä roolipelata jotain ulta-hyvistä samalla kun peli ihan samantien alkaa ehdottaa että mä vaan tapan ne ja otan niiden aluksen, samaten peli ei edes anna juuri mitään negatiivisia vaikutuksia tuollaisesta. Joku todella pieni bounty mulle ilmestyi mutta en ole varma tuliko se sen aluksen tavaroiden varastamisesta ennen kuin tapoin ne, vai siitä tappamisesta.

Mä olin toki sinne cityyn laskeutuessa katsonut että mitä muut alukset maksaa, ne on tyyliin halvin alus 200k ja mulla oli lähtöjään ehkä 10k. En ole vielä uskaltanut katsoa mitä aluksen modaaminen maksaa yms., koska mulla oli laskeutuesssa se alus aika täynnä roinaa. Siis lattialla kun sinne ruumaan ei mahdu juuri mitään. Kreetista olin löytänyt yhden random vendorin jolle olin hieman ehtinyt myydä kamaa, mutta sitten seuraavalla reissulla se jotenkin ehkä bugitti ja ei suostunut enää traidaamaan.

Ymmärtääkseni aluksen muuttaminen yhtään heittää kaiken sen irtoroinan ruumaan, ja mä olettaisin miten helpoksi tää peli on tehty, niin että vaikka siellä ruumassa ei ole tilaa, se silti angetään sinne yli maksimin eikä peli välttämättä edes estäisi lentamistä siten. Mutta mä varmistan asian ensin, ja samasta syystä en ole tuota alusta vielä teknisesti varastanut, koska se peli varoittaa että silloin siitä tulee pääalus ja se oletettavasti koskettaa sitä irtoroinaa mitä mulla siellä frontierissa silti väkisin on, eri mineraaleja erityisesti lyijyä ja hopeaa joita louhin Kreetistä. Kaiken myytävän ei-askasteluroinan olen toki myynyt pois siellä cityssä. Eli täytyy kokeilla noita asioita ensin.

Mun mielestä tuo kuitenkin oli niin oudon epärealistista. Miksi sellaisella level 1 porukalla olisi niin iso, kehittynyt alus jonka kuka tahansa aseen omaava pystyisi viemään. Kaiken lisäksi vain kahdella niistä oli ase, ja ne kaikki joka tapauksessa juoksivat ympäriinsä mua pakoon siinä aluksessa. Muutaman kerran ne yritti mua ampua, osa osui ja osa ei edes sitäkään.(jos miettii kuinka läheltä ne ampui, aika saavutus se hutien ampuminen) Juuri yhtään merkittävää vahinkoa ne eivät silti saaneet aikaan.


Tosi positiiviset ovat pelaaja-arviotkin tästä pelistä Steamissa kun noin 10000 arviota annettu. Yleisarvosana "Very Positive". Metacriticiin tulee pelaaja-arviot huomenna näkyviin.

Tuolta voikin näppärästi katsoa kaikki palautteet niiltä joilla on 0-2 tuntia. 2300 palautteesta 62% oli negatiivisia. Tuo oli varhain aamulla, nyt 2800 palautetta joista 65% negatiivisia.

Suurin osa kommenteista koski huonoa suorituskykyä ja kaatuilua. En yhtään ihmettele. Omasta mielestä tää on pyörinyt kohtalaisesti, mutta selvästi yleisellä tasolla arvioiden melko huonosti, 1440p toimii jotenkuten, asetukset high ja FSR 82%. Ennen noita vuotoja sun muita odotin hieman parempaa suorituskykyä, aika nopeasti tuli havaintoja että suorituskyky tulee olemaan kovallakin raudalla vain tyydyttävä, joka laski omia odotuksia reippaasti. Joku 100 FPS 4k FRS/DLSS käytössä on todella hiljaista muille kuin top 2 näyttiksen omistajille. Myös ultra tuntuu rikkovan pahasti Nvidian näytönohjainten suorituskykyä.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
824
Sisätilat on minusta monissa paikoissa oikein hyvälle näyttävää. New Atlantis aiheuttaa kyllä aina vähän tunnetta että mitä ihmettä. :D
Sama homma. Ihan kuin eri peliä pelais.

Toisekseen, tänään huomasin että on ihan fine että pystyy insta-warppaamaan jonnekin miljardin valovuoden päähän kuulopuheiden perusteella että siellä olisi "jotain". Mutta kaupungissa ei voi samaa tehdä viereiseen kortteliin, ellei siellä ole ennen käynyt. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Siihen kun verrataan omenoita appelssiineihin.
Ei pelin graafisen ulkoasun ja tyylin vertaaminen ole omenoiden vertaamista appelsiiniin. Musta Starfield on ruma ja hämmentävän hidas. En tiedä, saadaanko rumuutta korjattua, mutta hitaus ehkä saadaan.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Sama homma. Ihan kuin eri peliä pelais.

Toisekseen, tänään huomasin että on ihan fine että pystyy insta-warppaamaan jonnekin miljardin valovuoden päähän kuulopuheiden perusteella että siellä olisi "jotain". Mutta kaupungissa ei voi samaa tehdä viereiseen kortteliin, ellei siellä ole ennen käynyt. :D
Siis, ethän sä sinne toiseen aurinkokuntaan voi fast travellaa. Grav Drivella joo voit mennä, kunhan välissä ei ole käymättömiä aurinkokuntia, ja petrooli riittää aluksessa. Nyt naureskelet kahdelle eri asialla luullen että ne on sama.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Ei pelin graafisen ulkoasun ja tyylin vertaaminen ole omenoiden vertaamista appelsiiniin. Musta Starfield on ruma ja hämmentävän hidas. En tiedä, saadaanko rumuutta korjattua, mutta hitaus ehkä saadaan.
Peleissä laskentatehoa kuitenkin vaatii muutkin kuin itse grafiikka, siksi niiden vertaaminen keskenään täysin eri pelien kesken aiheuttaa aina facepalmia. Tällaiselle pelille ei vain ole oikein vastaavaa, FO4 mielestäni pyörii yhtä hyvin visuaalisuuteen verrattuna. Tosin en ole sitä pariin vuoteen kokeillut.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 932
Aika hurjaa miten sulla voi olla level 15:na aseen vahinko 8. Se alun lasertuikutinhan tekee 4. Pistoolikin teki jotain 12. Mä olen nyt level kymppinä päässyt sinne lodgen luokse, mutta päätin samantien mennä hetkeksi seikkaileen sen lodgen takaa avautuvaan viidakkoon(*) kerta mulla oli tyhjää kantokykyä 150 kiloa. Mun perusase on 13 instigating vaimennettu kivääri jossa on halvimmat ammukset(olen niitä ostanut sen verran että on 1600), 115 kivääri kiikaritähtäimellä sellaisella kaliberilla jota en ole vielä löytänyt vendoria joka myisi sitä, ja 81 vaimennettu kaksipiippuinen haulikko. Verrokkina oma health 430.
Ah, ei mulla enää levelillä 15 vahinko ollut 8. Se oli kun aloitin tuon projektin jollain level 6. Kävin jossain random paikassa jonka leveliä en muista, sieltä sain n. 23 damagen modified Maelstromin ja se lanasi porukkaa kiitettävästi. Sitten menin level 35 mestaan, 45, ja lopulta 60 käyttäen aina edellisestä paikasta saatuja aseita. Olin levelillä 15 kun menin tuonne 45 mestaan jolloin taisi olla jo 90 damage parhaassa aseessa. Nyt on joku kunnon scifipyssy joka one shottaa ihmiset jotka ovat alle 15 levelisiä. Kolusin 3 level 60 mestaa läpi. Enää ei tullut tuplasti tai triplasti tehokkaampia aseita. Armoreita saa edelleen todella nihkeästi.

Taidan seuraavaksi rakentaa outposteja. 28 tuntia ja olen tehnyt 2 side questia ja pääjuonen suositeltuun pisteeseen saakka. Saahan tässä ajan kulumaan näköjään vaan resursseja keräämällä ja varusteita parantelemalla ihan mukavasti. Tein myös pari noita geneerisiä tehtäviä, mutta ne ei ole kyllä vaivan arvoisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Cyberpunk 2077? Annatko luvan verrata sitä? Helvetin paljon nätimpi ja pyöri itselläni paljon paremmin. Vai ei saa verrata? Oliko mitään peliä, mihin saa verrata, vai todetaanko vain että nätein saman ryhmän peleistä?

Ai niin: :facepalm:
En ole pelannut CP77, mutta jos on vähänkään vastaava kuin W3 niin älä viitsi. Vai onko se yhtä dynaaminen kuin tämä?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
En ole pelannut CP77, mutta jos on vähänkään vastaava kuin W3 niin älä viitsi. Vai onko se yhtä dynaaminen kuin tämä?
Eli koska perunoita pitää saada laittaa samaan huoneeseen 10000 kpl niin pitää antaa anteeksi että peli pyörii paskasti joka paikassa vaikka missään ei ole 10000 perunaa?

Älä viitsi. SF näyttää aika vanhalta, ei siitä tarvitse loukkaantua. Olisin toivonut prempaa grafiikkaa tai parempaa suorituskykyä. Nyt ei toimitettu kumpaakaan. Toivottavasti päivityksissä toimittavat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 269
En ole pelannut CP77, mutta jos on vähänkään vastaava kuin W3 niin älä viitsi. Vai onko se yhtä dynaaminen kuin tämä?

Nuiden pottujen laskeminenko ympäri universumia vie minun GPU:lta 380W kun tollotan umpipaskan näköistä New Atlantiksen elotonta puistoa jossa on käytetty tasan viittä eri väriä? Älä viitsi naurattaa. Alkaa vaikuttamaan jo aika keksityltä. Väitän että Bethesdan koodarit eivät ole kuulleetkaan GPU fysiikka solvereista puhumattakaan että osaisivat implementoida semmoisen.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
Eli koska perunoita pitää saada laittaa samaan huoneeseen 10000 kpl niin pitää antaa anteeksi että peli pyörii paskasti joka paikassa vaikka missään ei ole 10000 perunaa?

Älä viitsi. SF näyttää aika vanhalta, ei siitä tarvitse loukkaantua. Olisin toivonut prempaa grafiikkaa tai parempaa suorituskykyä.
Eli CP77 toimii vastaavasti kuin W3? En yhtään ihmettele, että toimii paremmin, jos dynaaminen immersio on urhattu visuaalisuuden edeltä paperiukkoineen.

Mietippä miltä 0 G näyttää kun mikään tavara ei leiju?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
431
Musta taas suorituskykyä on aivan liian heikko ottan huomioon kuinka kököltä grafiikka näyttää. Musta tämä on suoraan sanottuna ruma kun vertaa viime vuosien peleihin. Hitto, Alien: Isolationkin näytti paremmalta ja ikää alkaa olla 10v.
Joo grafiikan tasoon nähden on kyllä aika heikkoa suoritusta. Esim. New Atlantis näyttää tosi rumalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
dynaaminen immersio on urhattu visuaalisuuden edeltä paperiukkoineen
YouTubessa on hyvin surullisia videoita, joissa vertaillaan CP2077:aa ja SF:ää. Voin kertoa, että immersio on viimeinen asia, jolla SF loistaa. Vaikka CP2077:ssa oli ongelmansa, niin on kyllä hämmentävää että Bethesda on päästänyt visuaalisesti tällaisen pökäleen ulos. Jos ne perunat lisäävät immersiotasi, niin good for you! Mutta veikkaan että olet hyvin pienessä vähemmistössä ja ne kaikki muut asiat rikkovat sitä immersiota paljon enemmän.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 873
En tiedä oliko jo täällä, mutta Vanguardin lentosimulaatiossa tehdyt tapot kasvattaa Piloting kyvyn vaatimia alusten pudotuksia. Eli jos taskussa on muutama skill pointti, niin aika nopeasti saa nostettua Pilotingin tappiin, jotta voi lentää kaikkia alustyyppejä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
En tiedä oliko jo täällä, mutta Vanguardin lentosimulaatiossa tehdyt tapot kasvattaa Piloting kyvyn vaatimia alusten pudotuksia. Eli jos taskussa on muutama skill pointti, niin aika nopeasti saa nostettua Pilotingin tappiin, jotta voi lentää kaikkia alustyyppejä.
Voikos tämän pelata läpi sillä ekalla rottelolla? Ei hirveästi nappaa alushomma. Varaa olisi kyllä ostaa joku parempikin. En ole perehtynyt, että voinko edes käyttää semmosta.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 082
YouTubessa on hyvin surullisia videoita, joissa vertaillaan CP2077:aa ja SF:ää. Voin kertoa, että immersio on viimeinen asia, jolla SF loistaa. Vaikka CP2077:ssa oli ongelmansa, niin on kyllä hämmentävää että Bethesda on päästänyt visuaalisesti tällaisen pökäleen ulos. Jos ne perunat lisäävät immersiotasi, niin good for you! Mutta veikkaan että olet hyvin pienessä vähemmistössä ja ne kaikki muut asiat rikkovat sitä immersiota paljon enemmän.
Ketä vain voi tehdä trollivideon vertaamalla eri asioita keskenään. Sama vastakkainasettelu oli Skyrim v W3 vaikka pelit ovat aivan erillaisia pinnan alla. En nyt ihan ymmärrä missä vähemmistössä tässä pitää olla, jos kerran mielipide on selvästi perustelu.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 873
Voikos tämän pelata läpi sillä ekalla rottelolla? Ei hirveästi nappaa alushomma. Varaa olisi kyllä ostaa joku parempikin. En ole perehtynyt, että voinko edes käyttää semmosta.
Ehkä voi. Mä ainakin sain sillä oikeissa taisteluissa köniin, kun tuo lentomekaniikka ei vain itselle niin avautunut. Jos hakee ilmaisen Mantis-aluksen, niin sitten alkaa avaruustaistelukin sujumaan. Ihan sen takia, että paremmat suojat...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 334
Mitkäs on parhaat traitit?
Onks toi extrovertti käytännössä pakollinen?
Koko päivän ollu jumissa tos charruntekoruudussa kun ei taas osaa tehdä päätöksiä. :rolleyes:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 882
Ehkä voi. Mä ainakin sain sillä oikeissa taisteluissa köniin, kun tuo lentomekaniikka ei vain itselle niin avautunut. Jos hakee ilmaisen Mantis-aluksen, niin sitten alkaa avaruustaistelukin sujumaan. Ihan sen takia, että paremmat suojat...
Okei. Pitää semmonen käydä vaikka. Voihan sitä päivittää sitten, kun tuota rahaakin on. Pelaan itse hardilla, mutta alustaistelu menee very easylla.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 393
Voikos tämän pelata läpi sillä ekalla rottelolla? Ei hirveästi nappaa alushomma. Varaa olisi kyllä ostaa joku parempikin. En ole perehtynyt, että voinko edes käyttää semmosta.
Ei tunnu pääsevän läpi sillä. Mutta uusia saat kyllä tekemällä questeja, eli uutta ei tarvitse ostaa eikä Frontieria päivittää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 134
Tässä olis kyllä aika kiva nähdä jotain todistusaineistoa. Peli pyörii sulla 2x paremmin kun 4090:llä... :think:

Ei ole yhdessäkään testissä nähty ulkotiloissa mitään yli 100 FPS lukemia, varsinkaan noin korkealla resolla.
Onhan toi uskottava valikossa.

Muuten oma kone joka koostuu 7950x3d prossusta, rtx4090 ja 32gb ram, hyvä kun tollasiin lukemiin pääsee edes sisätilassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Ihmettelen joiden kommentteja ettei ole kovinkaan kaksisen näköinen, itse olen graafikkona eri mieltä, paljon yksityiskohtia ja ivat varmasti käyttäneet tuhottomasti aikaa kaikkeen sälään mitä huoneissa on, minusta erittäin hieno graffa kaikinpuolin
Yksityiskohtina nostaisin ainakin muutaman hauskan vessakirjoituksen, ja ei oltu unohdettu markeriakaan.

Toisena pienenä yksityiskohtana, noi planeetat näyttää myös pyörivän, kun niitä kohti lentelee. Tai ainakin Mars. koko 3000 km ei kyllä jaksa kokeilla, kun aika hidasta touhua.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 365
Toisena pienenä yksityiskohtana, noi planeetat näyttää myös pyörivän, kun niitä kohti lentelee. Tai ainakin Mars. koko 3000 km ei kyllä jaksa kokeilla, kun aika hidasta touhua.
Tuohan oli kai todistettu jo ettei ne planeetat ikinä lähene/suurene yhtään riippumatta kuinka pitkään lentää niitä päin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 873
Tuohan oli kai todistettu jo ettei ne planeetat ikinä lähene/pienene yhtään riippumatta kuinka pitkään lentää niitä päin
Kyllä muille planeetoille "pääsee" ihan etanavauhdillakin, mutta perille päästessä siellä ei oikeasti ole mitään. Mutta ihan käsittämätöntä, että tuollainen tuollainen simuloitu planeettasysteemi on edes tehty.
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
737
Joku tyyppi oli 7h lentäny Plutolle ja kyllä se sinne päätyi. Kiva että tällänenkin mahdollisuus on!

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 171
Viestejä
4 301 441
Jäsenet
71 796
Uusin jäsen
Anomalia

Hinta.fi

Ylös Bottom