Starfield (PC, XBX)

Ei hätää. Skyrimin pääjuoni on keskimäärin 26 tuntia ja Fallout 4:n taas 27 tuntia.

Ja me kaikki tiedämme ettei noita pelejä tuossa ajassa pelaa läpi :D

Tässäpä se en ole kumpaakaan pelanut koskaan läpi. Skyrim ois voinut pitää vähän enemmän kädestä kiinni. pelasin kyllä fallout 1 ja 2 mutta en saannut tarinnasta kiinni niin jäi kesken. 3 tai 4 olen kokeillut lähinnä kaverin luonna mutta ei saanut syttymään.
 

Tästä tuli mieleen että mitenkä noi 1000 planeettaa on generoitu jos pääkamppania on noin 30-40 tuntia. Tosin antaa kyllä pelin kehitykselle tilaa. Mutta toivotaan ,että ei käy niinkuin nms kun olet 10 tuntia pelannut niin kaikki toistaa itseään niin graaffisesti kuin tekemisen puolesesta.

Noi planeetat on kuitenkin pullollaan näitä "sijainteja", jotka ovat ennalta tehtyjä mutta jotka tulevat vastaan satunnaisissa sijainneissa satunnaisilla planeetoilla. Mutta kyllä se väkisin jonkun ajan kuluttua alkaa toistamaan jos seikkailee vaan eri planeetoilla.

Itse arvelen että tuo on väkisin Skyrimiä pienempi, sillee merkityksellisessä ja erikseen tehdyssä sisällössä.
 
Joo, eiköhän tuossa vuosia mene ennen kuin lähelläkään loppua. Todennäköisesti tuosta tulee sellainen jota pelailee "aina", vähän kerrallaan.
 
Noi planeetat on kuitenkin pullollaan näitä "sijainteja", jotka ovat ennalta tehtyjä mutta jotka tulevat vastaan satunnaisissa sijainneissa satunnaisilla planeetoilla. Mutta kyllä se väkisin jonkun ajan kuluttua alkaa toistamaan jos seikkailee vaan eri planeetoilla.

Itse arvelen että tuo on väkisin Skyrimiä pienempi, sillee merkityksellisessä ja erikseen tehdyssä sisällössä.
Millä perustein tuo olisi olla Skyrimiä pienempi, vaikka ajateltaisiinkin vain subjektiivisen 'merkityksellisen' sisällön puolesta? En nyt näe mitään mikä viittaisi moiseen. Ja kirjaimellisesti tuossa linkatussa uutisessa mainitaan pääjuonen olevan sekä Skyrimiä että Fallout 4 pidempi, unohtamatta sivutehtäviä...

Toki noita planeettoja on paljon, mutta planeetat joissa on vain resursseja (= proseduaalisesti generoituja, eivät sisällä tehtäviä) on käsittääkseni merkitty erikseen, eikä pelaajan tarvitse arvuutella laskeutuuko hän nyt tärkeällä planeetalle vai vain sattumanvaraiselle tyhjälle kivimurikalle.
 
Millä perustein tuo olisi olla Skyrimiä pienempi, vaikka ajateltaisiinkin vain subjektiivisen 'merkityksellisen' sisällön puolesta? En nyt näe mitään mikä viittaisi moiseen. Ja kirjaimellisesti tuossa linkatussa uutisessa mainitaan pääjuonen olevan sekä Skyrimiä että Fallout 4 pidempi, unohtamatta sivutehtäviä...

Toki noita planeettoja on paljon, mutta planeetat joissa on vain resursseja (= proseduaalisesti generoituja, eivät sisällä tehtäviä) on käsittääkseni merkitty erikseen, eikä pelaajan tarvitse arvuutella laskeutuuko hän nyt tärkeällä planeetalle vai vain sattumanvaraiselle tyhjälle kivimurikalle.

Noh, oma perstuntuma siitä mitä on nähty, sekä se millainen vaikutelma on tullut Skyrimin ja F4:n läpitahkoamisesta. Skyrim oli valtava, F4 oli vain suuri. Hyvin subjektiivinenhan tuo on, riippuen siitä mitä pelissä tekee eli mitä osaa itse painottaa.

Pääjuoni ja useimmat sivutehtävät eivät ole mielestäni kovin merkittävä pelin kokoa miettien. Niiden kokoa on myöskin hankala arvioida ellei niitä juokse läpi tekemättä muuta. Normaalisti about kaikki kai pelaa jonkin verran stooria läpi, ja jonkin verran seikkailee ympäriinsä samalla? Kuitenkin jos näitä pelejä aikoo enemmän pelata niin se väkisinkin painottaa tuota avoimen maailman tutkimista.
 
Ei hätää. Skyrimin pääjuoni on keskimäärin 26 tuntia ja Fallout 4:n taas 27 tuntia.

Ja me kaikki tiedämme ettei noita pelejä tuossa ajassa pelaa läpi :D
Pääjuoni on vain pääjuoni. Esimerkiksi jo viime vuonna Starfieldissä oli enemmän dialogia kuin Skyrimissa ja FO4:ssä yhteensä.

 
Pääjuoni on vain pääjuoni. Esimerkiksi jo viime vuonna Starfieldissä oli enemmän dialogia kuin Skyrimissa ja FO4:ssä yhteensä.

Mun mielestä saisi jo alkaa loppumaan tuo ainainen karttojen/dialogin/whatever kasvatus ja mieluummin että tekisivät uuden pelin 4v välein kun 8v välein (kärjistettynä)

Edit: ja yksi parhaista peleistä ikinä minulle, Fallout New Vegas, tehtiin 18 kuukaudessa (toki kehitettiin vaan hieman jo valmista Fallout 3:sta). Ja olihan se buginen mutta jos siinä olisi ollut vaikka 2-3v kehitysaika...
 
Viimeksi muokattu:
Plus ei dialogi ole niin tärkeää kuin vaikuttava skene/maisemat yms. Reaalistikin universumin valloittamisessa/tutkimisessa puhutaan vähemmän paskaa ja enemmän ollaan awena skenen edessä ja tutkitaan kohteita hiljaa.
 
Plus ei dialogi ole niin tärkeää kuin vaikuttava skene/maisemat yms.

No ei se nyt ihan noinkaan ole, vaikka nättiä atmosfääriä arvostankin. Jos on tarpeeksi hyvin kirjoitettua dialogia, niin tulee toisinaan koluttua keskustelupuita tai kokeiltua erilaisten questi-suoritusten vaikutusta.
 
Itse en vapaa-ajalla/peleissä keskustelua kaipaa, duunissa saa moninkertaisen yliannoksen siitä.
 
No ei se nyt ihan noinkaan ole, vaikka nättiä atmosfääriä arvostankin. Jos on tarpeeksi hyvin kirjoitettua dialogia, niin tulee toisinaan koluttua keskustelupuita tai kokeiltua erilaisten questi-suoritusten vaikutusta.
Joo todellakin samaa mieltä, jos miettii vaikka KOTOR:ia niin taisi olla eilen 20v sen julkaisusta ja edelleen yksi parhaista peleistä ikinä, eikä grafiikka haittaa kun sen pelaa uudestaan.
 
Pääjuoni on vain pääjuoni. Esimerkiksi jo viime vuonna Starfieldissä oli enemmän dialogia kuin Skyrimissa ja FO4:ssä yhteensä.

Juu pointtini vaan oli, että jos pääjuonikin on pidempi kuin noissa kahdessa pelissä, niin suurella varmuudella myös sivutehtäviä on enemmän. Ei siis huolta, että toistaisi nopeammin itseään kuin Skyrim/FO4.
 
Hyvä juoni, dialogi ja hahmot sekä mielenkiintoinen maailma on varovaisesti arvioiden noin 1000x tärkeäpiä kuin fps, dlss jne.

Maailman koolla ei ole väliä jos se ei ole mielenkiintoinen.

Assasins Creedit loistavia esimerkkejä, Origins oli moninkertaisesti parempi kuin Valhalla vaikka oli paljon pienempi kooltaan. Vastaavasti taas Odyssey oli myöskin parempi kuin Valhalla vaikka oli samankokoinen ihan vain siksi että maailma oli mielenkiintoinen.
 
Hyvä juoni, dialogi ja hahmot sekä mielenkiintoinen maailma on varovaisesti arvioiden noin 1000x tärkeäpiä kuin fps, dlss jne.
Muuten olen samaa mieltä pl. tuo fps osuus, itselle nykyisin FPS:n pitää olla jotain +100 kun se myös luo immersiota niin paljon koko pelimaailmaan

Tietty vähän vastoin mitä just aiemmin kirjoitin KOTOR:sta mutta toivottavasti sen remake valmistuu joskus ja tuo on mahdollista siinäkin.
 
Hyvä kirjoitus ja dialogi on yksi tärkeimmistä asioista roolipeleissä. Samoin visuaalisuus sekä taidetyyli on tärkeä ja iso osa tunnelmaa/tarinankerrontaa. Jos jompikumpi on jotenkin puutteellinen niin kärsii peli paljon.
Samaa mieltä, just pelasin läpi disco elysiumin jonka dialogi ja ääninäyttely pesee monet AAA pelit.
 
Dialogi ja/tai maailman luominen dialogin tai muun taustan sekä tekstin, esim. Skyrimin kirjojen ja Falloutin tietokonetekstien, on omaankin makuun varmasti satoja kertoja merkityksellisempää kuin vaikuttavat skenet ja maisemat. Nättejä skenejä ja maisemia on nykypelit pullollaan, mutta hyvin kirjoiteltua dialogia, taustatarinaa ja maailmaa näkee huomattavasti harvemmin. Huippupeleissä tietenkin on molemmat, mutta nättejä skenejä jaksaa koluta ehkä noin tunnin, mutta kiinnostava dialogi ja taustatarina pitää otteessaan satoja tunteja.

Lisäksi skenet ja maisemat hävivät vielä mm. "kenttäsuunnittelulle" ja monelle muulle pelin osaselle.
 
Dialogi on tärkeää, mutta sen kanssa voidaan mennä liiallisuuksiinkin. Joutavat, turhan pitkät jaarittelut saavat aikaan hyppimistä ja oleelliset jutut jäävät huomaamatta. Dialogia ja tarinaa voi tukea vaikka codexilla.
 
Mä taas en ole pelien sisäisten tietopankkien ystävä. Kyllä hyvässä roolipelissä taustat ja pelimaailman termit pitää tulla esille pelkän tarinan kautta. Codex on hyvä tapa syventää pelin maailmaa, mutta sen läpi kahlaaminen ei saisi olla pakollista ymmärtääkseen juonen. Niin hyvä kuin Mass Effect trilogia oli, niin itseäni ärsytti se, että välillä hahmot keskustelivat asioista, mistä ei voinut saada mitään selkoa, ellei ollut codexia päntännyt.
 
Codexit on "ilmainen" tapa tuoda juonta esille johon ei tarvita ääninäyttelyä.
TES veteraanit varmaan muistaa(minä en muista koskaan pelanut kunnolla) kun Morrowindia kehuttaan aina monipuolisista keskustelu vaihtoehdoista.

Mitäs siinä Morrowindista ei ollut niin paljoa kuin jatko-osissa?

Witcher 3 oli jaarittelua aika paljon mutta ajatelkaa jos siellä olisi ollut vielä kolmaskin vaihtoehto ainaisen "kyllä ja Ei" lisäksi.

Jossain toisessa ketjussa toin tämän AI jutun esille, ehkä AI ääninäyttelyä voitaisi käyttää jossain Ei tärkeissä tehtävissä ja siten niitä monipuolistaa tulevaisuudessa.
 
Codexit on "ilmainen" tapa tuoda juonta esille johon ei tarvita ääninäyttelyä.
TES veteraanit varmaan muistaa(minä en muista koskaan pelanut kunnolla) kun Morrowindia kehuttaan aina monipuolisista keskustelu vaihtoehdoista.

Mitäs siinä Morrowindista ei ollut niin paljoa kuin jatko-osissa?

Witcher 3 oli jaarittelua aika paljon mutta ajatelkaa jos siellä olisi ollut vielä kolmaskin vaihtoehto ainaisen "kyllä ja Ei" lisäksi.

Jossain toisessa ketjussa toin tämän AI jutun esille, ehkä AI ääninäyttelyä voitaisi käyttää jossain Ei tärkeissä tehtävissä ja siten niitä monipuolistaa tulevaisuudessa.

Joo, saattaa npc:t muuttua tulevaisuudessa keskustelun suhteen paljon eläväisemmiksi. Skyrimin jotkin Ai modit jo hyvä esimerkki tästä. Vielä kun saadaan pienennettyä Ai:n viivettä.
 
Codexit on "ilmainen" tapa tuoda juonta esille johon ei tarvita ääninäyttelyä.
TES veteraanit varmaan muistaa(minä en muista koskaan pelanut kunnolla) kun Morrowindia kehuttaan aina monipuolisista keskustelu vaihtoehdoista.

Mitäs siinä Morrowindista ei ollut niin paljoa kuin jatko-osissa?

Witcher 3 oli jaarittelua aika paljon mutta ajatelkaa jos siellä olisi ollut vielä kolmaskin vaihtoehto ainaisen "kyllä ja Ei" lisäksi.

Jossain toisessa ketjussa toin tämän AI jutun esille, ehkä AI ääninäyttelyä voitaisi käyttää jossain Ei tärkeissä tehtävissä ja siten niitä monipuolistaa tulevaisuudessa.

No lähinnä just toi ääni, Sehän voi olla ihan tuttukin ääni joka voidaan generoida. Tai sitten naama animaatiot hahmolle kun puhuu. Mutta ei nykyiset tekoälyt oikein hirveämmin sovellu peleihin(joo on shakkia, go, dotaa etc). Tarkoitan tätä nyt tarina vetoisissa peleissä josssa on lorea. En usko että pelin rahoittajilla on intoa laittaa rahojaan siihen että kysyt pelimailmasta jotakin täysin randomia ja ai vastaa siihen luonnollisesti(siis siten että se ei kolua koko internettiä läpi ja sitten vastaa). Voidaan sille tietysti opettaa se lore mutta riittääkö se lore siihen että sen saa opetettua.
 
Onkos joku koittanut esiasentaa tätä Gamepassista? Itse kokeilin, koska ei sillä hetkellä ollut muutakaan kaistan tarvetta. No ihmetyksen aihe on se, että kun pelin asennuksen käynnistää, kaikki menee normaalisti, kysyy asennuspolut ym. ja asennus käynnistyy, mutta kahden sekunnin päästä tuleekin, että valmis pelattavaksi. Asennuskansion koko on noin 6,47Mt 125Gt:n sijaan. En ole juuri esiasennellut pelejä, joten en tiedä miten ne lataukset normaalisti menee, mutta menee kyllä esiasennuksesta pointti, jos ajassa säästää 2 sekuntia.
Oikeastaan vähän huolettaa se, että onko tuossa nyt tapahtunut jokin virhe, eikä peli lataannu sitten kuukauden kuluttuakaan. Kahdesti olen koittanut tehdä asennuksen tarkistukset mitä siellä oli ja yhdesti tänään poistaa koko asennus ja uudestaan.
 
Onkos joku koittanut esiasentaa tätä Gamepassista? Itse kokeilin, koska ei sillä hetkellä ollut muutakaan kaistan tarvetta. No ihmetyksen aihe on se, että kun pelin asennuksen käynnistää, kaikki menee normaalisti, kysyy asennuspolut ym. ja asennus käynnistyy, mutta kahden sekunnin päästä tuleekin, että valmis pelattavaksi. Asennuskansion koko on noin 6,47Mt 125Gt:n sijaan. En ole juuri esiasennellut pelejä, joten en tiedä miten ne lataukset normaalisti menee, mutta menee kyllä esiasennuksesta pointti, jos ajassa säästää 2 sekuntia.
Oikeastaan vähän huolettaa se, että onko tuossa nyt tapahtunut jokin virhe, eikä peli lataannu sitten kuukauden kuluttuakaan. Kahdesti olen koittanut tehdä asennuksen tarkistukset mitä siellä oli ja yhdesti tänään poistaa koko asennus ja uudestaan.
Eiköhän tuossa ole ihan vaan että Gamepass syystä X sallii alkaa tekemään tuota esiasennusta jo nyt vaikka oikeasti ei ole mitään ladattavaa. Eihän siinä olisi mitään järkeä (varsinkin näin suuren julkaisun osalta) että heillä olisi peli jo valmiina ladattavaksi näin ajoissa mutta sitten odottelevat vaan kuukauden sen aktivoimista. Mun veikkaus on että joitain päiviä etukäteen sen voisi ladata ennen julkaisua.
 
Eiköhän tuossa ole ihan vaan että Gamepass syystä X sallii alkaa tekemään tuota esiasennusta jo nyt vaikka oikeasti ei ole mitään ladattavaa. Eihän siinä olisi mitään järkeä (varsinkin näin suuren julkaisun osalta) että heillä olisi peli jo valmiina ladattavaksi näin ajoissa mutta sitten odottelevat vaan kuukauden sen aktivoimista. Mun veikkaus on että joitain päiviä etukäteen sen voisi ladata ennen julkaisua.
Joo näin se varmasti on. En muuten olisi muuta epäillytkään, mutta kun tuo tieto esiasennuksesta ja lataustiedoston koosta (125 Gb) tuli jossain uutisissa vastaan, niin en osannut epäillä, mutta se uutinen taisikin myöhemmin osoittautua vääräksi huhuksi.
Sen verran siinä olisi ollut järkeä, kuten uutisessakin mainittiin, että lopullisen asennuksen koosta ei ole tietoa, että ei se 125 Gb esiasennus tarkoita valmista peliä, vaan siihen tulee todennäköisesti julkaisun yhteydessä vielä useamman kymmenen gigan "päivitys".
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuossa ole joku semmonen juttu, että voit jo nyt ns. asentaa pelin sinne kirjastoon, jotta se lähtee sitten automaattisesti vaan heti lataamaan, kun tulee oikeasti saataville.
 
Eiköhän tuossa ole joku semmonen juttu, että voit jo nyt ns. asentaa pelin sinne kirjastoon, jotta se lähtee sitten automaattisesti vaan heti lataamaan, kun tulee oikeasti saataville.
Joo niin varmasti on, mutta pointti oli siinä, että esiasennustiedoston piti olla 125 gigaa.


Tuo Amazonilta tullut tieto tosiaan osottautui vääräksi huhuksi. Tästä oli muitakin uutisia tuon yhdeksännen päivän jälkeen, joissa kerrottiin että peli on nyt ladattavissa, mutta näitä uutisia en enää löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Joo niin varmasti on, mutta pointti oli siinä, että esiasennustiedoston piti olla 125 gigaa
En nyt tiedä onko kyseessä PC vai xbox, mutta monesti vielä tuo päivityssysteemi on niin typerä ainakin PC puolella että se lataa sen pelin uusiksi kuitenkin day 1 patchin tullessa. Toki kukaan ei tiedä miten toimii starfieldin tapauksessa.

Se 125 gigaa on joku arvaus, ei siihen kannata takertua. Mitään versiota pelistä/pelin tiedostoista ei kuukautta aikaisemmin laiteta palvelimille yleensä.

Toki fyysisten levyjen tekemiseen pitää varmaan olla jonkinlainen versio nyt olemassa.
 
En nyt tiedä onko kyseessä PC vai xbox, mutta monesti vielä tuo päivityssysteemi on niin typerä ainakin PC puolella että se lataa sen pelin uusiksi kuitenkin day 1 patchin tullessa. Toki kukaan ei tiedä miten toimii starfieldin tapauksessa.

Se 125 gigaa on joku arvaus, ei siihen kannata takertua. Mitään versiota pelistä/pelin tiedostoista ei kuukautta aikaisemmin laiteta palvelimille yleensä.

Toki fyysisten levyjen tekemiseen pitää varmaan olla jonkinlainen versio nyt olemassa.
Ei ainakaan Steamissä tarvi mitään koko peliä ladata päivityksissä yleensä
 
En nyt tiedä onko kyseessä PC vai xbox, mutta monesti vielä tuo päivityssysteemi on niin typerä ainakin PC puolella että se lataa sen pelin uusiksi kuitenkin day 1 patchin tullessa. Toki kukaan ei tiedä miten toimii starfieldin tapauksessa.

Se 125 gigaa on joku arvaus, ei siihen kannata takertua. Mitään versiota pelistä/pelin tiedostoista ei kuukautta aikaisemmin laiteta palvelimille yleensä.

Toki fyysisten levyjen tekemiseen pitää varmaan olla jonkinlainen versio nyt olemassa.
PC siis kyseessä, mutta tämä asia on selvinnyt jo.
Takerruin siihen 125 gigaan ja postasin kysymyksen vain, koska uutisessa kerrottiin (väärä huhu tietona), että se on nyt ladattavissa ja koko on se 125 gigaa, eikä mistään löytynyt keskustelua aiheesta, että latauksessa on mitään ongelmaa. Tämä Gamepassin esiasennus, joka ei luultavasti liity millään tavalla huhuun, (eikä ole tarkoituskaan olla muuta, kuin valmius pelin asentamiseen, kun se tulee saataville) vain sattui aukeamaan samoihin aikoihin, kun uutisen mukaan peli oli ladattavissa.
Myöhemmin tuli oikaisu (jota en enää löydä), jossa kerrottiin huhun olleen peräisin virheellisestä tiedosta Amazonin verkkokaupassa (joka myös myöhemmin poistettiin)
 
Taitaa tuo 125 gigan lataus koko tulla järjestelmävaatimuksista, kun peli vaatii 125GB vapaata tilaa
 
Kyllähän tässä pitää ostaa 4 teranen SSD, kun nykypelit vie järjestään yli 100 gigaa tilaa per peli.
 
Tai siirtelee sellaisia pelejä mitä ei aktiivisesti pelaa, aina hetkeksi pois HDD:lle. Kyllä 2 teran SSD:llä on aika monelle isolle pelille tilaa.

Arvelen että tää tulee ennakkoladattavaksi muutamaa päivää ennen sitä "premium esijulkaisua". Noi tuntuu nykyään olettavan että ihmisillä on gigan netti. Kivat kaikille joilla on mobiiliyhteys.
 
Sitten me kuponki -miehet saahaan varmaan ootella muita enemmän ennenkuin amd saa toimitettua koodin... ;)

Yhen muksun koneeseen ehti napata jimmsiltä asuksen 6600:sen 200€ niin sai itelle kupongin vaikka eipä tuo hirvee tehonlisäys sen vanhaan rx 480:seen oo mutta eipä se pelaaku overwatchia niin siihen toi riittää.

Yleensä en hyppää mukaan peleihin niiden julkkareissa mutta nyt pittää tehä poikkeus :thumbsup:
 
Joo, eiköhän tuossa vuosia mene ennen kuin lähelläkään loppua. Todennäköisesti tuosta tulee sellainen jota pelailee "aina", vähän kerrallaan.
Alkuun varmaan tulee istuttua aika tiiviistikin tämän äärellä, mutta ajan mittaan saattaa käydä juuri noin.
 
Itse ajattelin pärjätä teraisella. Pari kolme peliä kerrallaan pelaamisen alla.
Ite oon lisäillyt ja päivitellyt tarpeen mukaan vuosien mittaan. Nyt on 5 asemaa, joista yksi 120 giganen ssd windows asemana ja loput terasia (2 ssd ja 2 hdd). Starfieldin takia joutui yhden vanhimman 320 gigasen hdd:n vaihtaa teraiseen ssd:hen, kun ei toiselle ssd:lle olisi mahtunut eikä sieltä mitään raaskinut siirtää tai poistaakaan. Omat käytöstä poistetut siirtyy sitten kätevästi hyötykäyttöön pojan koneeseen.
 
Onko sulla 40 peliä asennettuna kerralla? Itellä yleensä vaan muutama peli mitå aktiivisesti pelaan. Nopeahan nuo on uudelleenasentaakin jos poistaa
Olishan se nopea, jos olis 1000/1000 valokuitu. Kämäsellä 4G:llä on pärjättävä ainakin tämä vuosi vielä.
 
Meikällä niin hidas netti, että ehtii tulla parikin korjausta latauksen aikana. ^^
 
Ite oon lisäillyt ja päivitellyt tarpeen mukaan vuosien mittaan. Nyt on 5 asemaa, joista yksi 120 giganen ssd windows asemana ja loput terasia (2 ssd ja 2 hdd). Starfieldin takia joutui yhden vanhimman 320 gigasen hdd:n vaihtaa teraiseen ssd:hen, kun ei toiselle ssd:lle olisi mahtunut eikä sieltä mitään raaskinut siirtää tai poistaakaan. Omat käytöstä poistetut siirtyy sitten kätevästi hyötykäyttöön pojan koneeseen.
Mulla on antiikkinen kone missä emolevyllä vain yksi m.2 korttipaikka mistä vaihdan 250G:sen teraiseen ja se taitaa olla tälle koneelle viimeinen päivitys. 1080Ti näyttistäkään parempaa ei emoon enää saa. Seuraavaan koneeseen osaan miettiä laajennuksia paremmin
 
Mulla on antiikkinen kone missä emolevyllä vain yksi m.2 korttipaikka mistä vaihdan 250G:sen teraiseen ja se taitaa olla tälle koneelle viimeinen päivitys. 1080Ti näyttistäkään parempaa ei emoon enää saa. Seuraavaan koneeseen osaan miettiä laajennuksia paremmin

Nyt on tartuttava. Kyllä sä sen näyttiksen voit päivittää. PCI-E:t toimii taaksepäin.
 
Nyt on tartuttava. Kyllä sä sen näyttiksen voit päivittää. PCI-E:t toimii taaksepäin.
Ja eikö lisäksi se käytännön nopeusero (hidastus) ole ihan jotain tosi pientä pl. jotkut poikkeustapaukset.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 452
Viestejä
4 512 666
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom