Minulla on näyttis tulossa. En tiedä onko tyhmä kysymys, mutta minne se Starfield-koodi sitten laitetaan? Ei taida steamiin olla kuitenkaan. Modit kiinnostaa tietty sitten aikanaan.
AMD:n jutskaan, oliskohan siihen Radeon softaan mikä normaalisti aina asennetaan. Se tarkistaa että sulla on sopiva osa koneessa ja antaa varsinaisen pelikoodin.
Modit, monelle aika iso ja odotettu juttu Bethesdan peleissä.
Itse pelasin Skyrimiä n. kaksi vuotta ilman ainuttakaan modia. Tarpeeksi vahvalla hahmolla mietin jotain sellaista modia jolla saisi tehokkaamman version loitsuista yhden hiirennapit taakse. Siis esim. tulipallon jos sitoi vasempaan ja oikeaan näppäimeen niin painamalla molemmat samaan aikaan sai isomman tulipallon. Tällöin olisi voinut pitää kahta eri elementin loitsua sidottuna, vihollisia vastaan jotka olivat herkkiä/immuuneja eri jutuille. Kun ne yksittäiset pienet loitsut olivat liian heikkoja siinä vaiheessa. Jäi kuitenkin tekemättä.
F4:ssa kokeilin liki kaksi vuotta pelattuani(olin aloittanut vuoden jälkeen uudestaan kun survival mode tuli), yhtä "DLC tyyppistä" modia joka lisäsi yhden uuden sijainnin normaalin alueen ulkopuolelle, jossa oli yksi melko iso pelastustehtävä. Se oli aika taistelupainotteinen sijainti jossa koko ajan tuli haastavaa vihollista vastaan ja mentiin syvemmälle ja syvemmälle. Ihan kiva, sain sieltä jopa ensimmäisen kunnollisen räjähtävän aseen eli haulikon. Operation Manhattan. Sen enempää en niitä viitsinyt katsoa. Hiukan ennen kun lopetin pelin kokonaan, mietin jotain zombie onslaught modia joka spawnaisi jatkuvasti tolkuttomia määriä jotain vaikeita vihollisia, jotka kunnolla haastaisivat mun jumalaksi nousseen hahmon ja tolkuttoman ammuspinon, kun ei oikein ollut enää mitään tekemistä pelissä. Jäi yllättäen katsomatta löytyykö tuollainen mutta olisi kyllä ollut kiva.
F76 käytin ehkä paria modia joista toinen helpotti perkkikorttien vaihtelua ja toinen teki jotain vastaavaa pientä ja helpotti pelaamista. Noissa hieman tympi se että niitä piti jatkuvasti päivittää uuden peliversion myötä, mutta ne olivat välttämättömiä.
Mulle modien suurin ongelma on että niitä on niin hitosti, ja niitä tehdään niin hitosti koko ajan lisää. Jos haluaisit jotain kokeilla niin joutuisit kahlaamaan suuren määrän itselle turhia modeja läpi löytääksesi yhtään mitään. Jos nyt katson vaikka F4 modit, 100 ekaa(sekä unique downloads ja endorsments) on jotain näpertelymodeja jotka eivät koskaan kiinnostaisi yhtään. Noi modien jahtaaminen tuntuu joltain meta-pelaamiselta, mieluummin vain pelaan kuin käytän yhtään aikaa tuollaiseen. Nykyään näyttää olevan modikokoelmia juuri tuosta syystä, mutta niitäkin on tuolle pelille liki 700.
Ootteko miettineet miten tässä pelissä tulee myyntiin lisäosat. Ja vähän tuostakin vuoden viivästyksestä. Siis tää pelihän on ollut koko ajan täydessä tuotannossa. Niillä ei ole pelkästään jotain bugeja löytäviä testaajia ja koodaajia ollut pelin parissa, vaan luultavasti lähes koko porukka, osa niistä on siis tekemässä lisäosia. Hypestä ja ilmeisen laadukkaasta tekeleestä(vuodot) päätellen tähän tulee kattava setti DLC:tä, laajempi kuin F4 tai Skyrimiin. Mietityttää vähän että onkohan noiden DLC:n hinta samaa luokkaa kuin itse peli. Vähän pelottaa että kyllä. Plus mun mielestä se F4:n season pass oli tympeällä tavalla ensin myyty, kohtalaisen edullisesti mutta ilman että oli tiedossa yhtään mitään mitä sillä oikeasti saa.