Star Wars: The Last Jedi

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Voit tuon pätkän katsoa vaikka Youtubesta. Ei todellakaan ole Millenium Falcon.

Ikävää :oops: Jokin tossa vaan häiritsee minua. Jos ne vanhemmat oli juoppoja, jotka myivät tyttärensä juomarahoista, niin miksi alus lähti yhtään mihinkään (tai miten vanhemmilla oli rahaa mihinkään alukseen). No ehkä tätäkin on jo jauhettu ketjussa riittävästi :sori:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Paskaa käsikirjoittamista se vain on. Ohjaaja ja kynäilijä itse alkaa jo epäröimään tekelettään.

Syvällisemmin ajateltuna idea oli varmaan tuoda esille että nyt kun toivoa oli taas, muidenkin herkkyys voimalle tuli esiin. Kylo taas halusi vain tehdä Reysta merkityksettömän valehtelemalla tälle tämän vanhemmista että olisi helpompi taivutella hänen tahtoonsa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Paskaa käsikirjoittamista se vain on. Ohjaaja ja kynäilijä itse alkaa jo epäröimään tekelettään.

Syvällisemmin ajateltuna idea oli varmaan tuoda esille että nyt kun toivoa oli taas, muidenkin herkkyys voimalle tuli esiin. Kylo taas halusi vain tehdä Reysta merkityksettömän valehtelemalla tälle tämän vanhemmista että olisi helpompi taivutella hänen tahtoonsa.
Jeps, kyllä se mielestäni on aika selvää, että Reyn historia ei ole näin tylsä ja että se aukeaa tarkemmin seuraavassa osassa. Minä veikkaan, että Kylo ja Rey ovat sisaruksia (tai serkuksia).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Kun siitä alun pommilaivue-kohtauksesta kovasti valitetaan, että "pommit eivät tipu avaruudessa" jne. niin tuli eilen illalla Mieleen kohtaus Imperiumin Vastaiskusta, jossa Millennium Falcon piilottelee asteroidien seassa:

 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Kun siitä alun pommilaivue-kohtauksesta kovasti valitetaan, että "pommit eivät tipu avaruudessa" jne. niin tuli eilen illalla Mieleen kohtaus Imperiumin Vastaiskusta, jossa Millennium Falcon piilottelee asteroidien seassa:

Mulle taas tuli mieleen, että protonitykillä ampuminen ei ihan vertaudu vapaasti putoaviin pommeihin.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Niin. Energiapommeilla ei ole massaa itsessäänkään, joten ne eivät juuri välitä painovoimasta vaikka sellainen olisi läsnä. Ne täytyy siis laukaista jollain ulkoisella mekanismilla. Protonipommia ei myöskään voi varastoida aluksen sisälle vaan se täytynee muodostaa laukaisuhetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Niin. Energiapommeilla ei ole massaa itsessäänkään, joten ne eivät juuri välitä painovoimasta vaikka sellainen olisi läsnä. Ne täytyy siis laukaista jollain ulkoisella mekanismilla. Protonipommia ei myöskään voi varastoida aluksen sisälle vaan se täytynee muodostaa laukaisuhetkellä.
Eiköhän tuokin selitetä myöhemmin jossain oheismateriaalissa pseudotieteellisesti. Minua se ei häirinnyt enkä miettinyt kohtausta (upeaa sellaista) katsoessani että "ei tuo voi toimia".

Tuli Mieleen vielä tuosta samasta Imperiumin Vastaiskusta tämä:


Tuosta kyllä muistan kiivaatkiin keskustelut, että kuinka on mahdollista, ei ole mahdollista jne. :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kun siitä alun pommilaivue-kohtauksesta kovasti valitetaan, että "pommit eivät tipu avaruudessa" jne. niin tuli eilen illalla Mieleen kohtaus Imperiumin Vastaiskusta, jossa Millennium Falcon piilottelee asteroidien seassa:

Ei tuo ainakaan minun mielestäni näytä ollenkaan siltä, että nuo "pommit" tippuisivat samalla tavalla vapaassa pudotuksessa kuin siinä Last Jedin paskakohtauksessa. Ja edelleenkään mielestäni olennaista ei ole se pätevätkö fysiikan lait leffassa reaalimaailman tavoin, vaan että noudattaisivat edes omaa linjaansa samalla tavalla leffasta toiseen.

TLJ:n alkukohtauksessa käsikirjoitus oli tosin muutenkin niin mielenköyhää, että niiden typerien pommipallukoiden putoaminen oli vain yksi rikka rokassa.

Oikeasti, mitä ihmeen WW2-aikakauden kamaa niillä on käytössä? Star Destroyerit eivät voi ampua lähelle lainkaan ja pommittajien pitää päästä laskemaan lastinsa lähietäisyydeltä, kun hyperajo-aikakaudella ei osata ampua niitä kauempaa jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 419
Onko missään mainittu miten nopeasti Star Warsin alukset kulkevat hyperavaruudessa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Kun noista aluksista on puhe, niin tuosta Snoke aluksesta pitää sanoa että se oli aika pettymys. Mielestäni noissa aiemmissa elokuvissa on onnistuttu paremmin tuomaan esille ne Imperiumin alukset. Näissä uusissa elokuvissa tuntuu vain että tehdään vain entistä isompaa kaikesta.. :grumpy:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Varmaan jossakin, mutta viimeisimmissä leffoissa ovat kulkeneet ihan sitä vauhtia kuin satutaan milloinkin tarvimaan.:rofl:
Eikös noin ole aina ollut kaikessa scifissa? Star Trekissäkin oli joku nopeus, mitä ei saisi missään nimessä ylittää, mutta tokihan taitava konemestari tarvittaessa kaivaa vielä vähän lisää, kun käy säätämässä antimateriakeskitintä tai mitä käsikirjoittajat sitten keksivätkin.

Minua on aina jaksanut ihmetellä, että miksi jotkut jaksavat vääntää jostain tuollaisesta. Minulle riittää, että homma on edes jotenkin johdonmukaista käsikirjoittajien puolelta eikä niin, että vaikkapa kesken elokuvan tapahtuu jotain täysin outoa, mitä ei voi olla huomaamatta. Scifin tekniikan uskottavuuteen riittää, että pystyy naama peruslukemilla sanomaan jotain täysin häröä ja näyttämään siltä, että tietää mistä puhuu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Minua on aina jaksanut ihmetellä, että miksi jotkut jaksavat vääntää jostain tuollaisesta. Minulle riittää, että homma on edes jotenkin johdonmukaista käsikirjoittajien puolelta eikä niin, että vaikkapa kesken elokuvan tapahtuu jotain täysin outoa, mitä ei voi olla huomaamatta. Scifin tekniikan uskottavuuteen riittää, että pystyy naama peruslukemilla sanomaan jotain täysin häröä ja näyttämään siltä, että tietää mistä puhuu.
Tämän vuoksi suurin osa sarjoista ja leffoista onkin ihan paskaa. Jos tekijällä on samanlainen "hälläväliä ja kaikki paskaksi" -asenne, niin mitäpä muuta voisi lopputulokselta odottaakaan.

Scifi on scifiä, mutta ei se tarkoita että millään ei olisi mitään väliä.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
794
Eikös noin ole aina ollut kaikessa scifissa? Star Trekissäkin oli joku nopeus, mitä ei saisi missään nimessä ylittää, mutta tokihan taitava konemestari tarvittaessa kaivaa vielä vähän lisää, kun käy säätämässä antimateriakeskitintä tai mitä käsikirjoittajat sitten keksivätkin.

Minua on aina jaksanut ihmetellä, että miksi jotkut jaksavat vääntää jostain tuollaisesta. Minulle riittää, että homma on edes jotenkin johdonmukaista käsikirjoittajien puolelta eikä niin, että vaikkapa kesken elokuvan tapahtuu jotain täysin outoa, mitä ei voi olla huomaamatta. Scifin tekniikan uskottavuuteen riittää, että pystyy naama peruslukemilla sanomaan jotain täysin häröä ja näyttämään siltä, että tietää mistä puhuu.
Star Trekissä on nopeus jota ei osata ylittää. Sitten on toki erikoisjaksoja joissa se tehdään tavalla tai toisella, ja toisaalta mennään aluksen turvaluokituksia nopeampaa, mutta mikään säännöllistä ja jatkuvaa sarjan oman sisäisen logiikan rikkomista ei ole.

Ihmiset jaksavat vääntää näistä, koska toisia nämä vaivaavat ja pilaavat elokuvakokemuksen. Yhdelle riittää, että vettä on polviin asti, mutta toinen ei viitsi väittää siinä räpiköimistä uimiseksi.

Star Warsissa tarkempia rajoituksia ei ole muistaakseni leffoissa esitetty. Star Wars on toisaalta enemmän tiedefantasiaa, kuin tiedefiktiota, eli asioita ja teknologian toimintaa ei edes pyritä selittämään millään tunnetulla teorialla. Siksi onkin tärkeää, että jutut toimivat elokuvan maailmassa omalla logiikallaan ja säännöillään. Immersio kärsii, jos sääntöjä muutetaan aina tarpeen tullen.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Minua on aina jaksanut ihmetellä, että miksi jotkut jaksavat vääntää jostain tuollaisesta. Minulle riittää, että homma on edes jotenkin johdonmukaista käsikirjoittajien puolelta eikä niin, että vaikkapa kesken elokuvan tapahtuu jotain täysin outoa, mitä ei voi olla huomaamatta. Scifin tekniikan uskottavuuteen riittää, että pystyy naama peruslukemilla sanomaan jotain täysin häröä ja näyttämään siltä, että tietää mistä puhuu.

Samaa olen ihmetellyt. Miten tuollaiset ihmiset pystyvät uppoutumaan elokuvaan, vai pystyvätkö lainkaan. Meinaan sellaista scifileffaa ei ole tehty, josta ei jotakin naristavaa löydy.

Itse olen diplomi-insinööri, mutta ei kiinnosta pätkääkään pilata elokuvanautintoa syynäämällä teknisiä yksityiskohtia. Nysväystä voi harrastaa riittävästi tosielämän puolella.

Samaa mieltä olen myös siitä, että Star Warsit eivät ole varsinaisesti scifiä.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Tämän vuoksi suurin osa sarjoista ja leffoista onkin ihan paskaa. Jos tekijällä on samanlainen "hälläväliä ja kaikki paskaksi" -asenne, niin mitäpä muuta voisi lopputulokselta odottaakaan.

Scifi on scifiä, mutta ei se tarkoita että millään ei olisi mitään väliä.
Noinko minä sanoin? En mielestäni. Käsikirjoittajat huolehtivat jonkin sortin loogisuudesta ja vaikka palkkaavat jotain asiantuntijoita huolehtimaan yksityiskohtien johdonmukaisuudesta. Minua ei siis haittaa, jos jossain kymmenen vuotta vanhassa elokuvassa on jokin asia, mikä ei ole ihan samalla tavalla uusimmassa. Kuka hullu kaikki mahdolliset yksityiskohdat voi tietää? Se ei haittaa kuin jotain level 1000 nörttiä. Mutta jos satunnaista katsojaa alkaa vaivaamaan, että miksi tämä on näin, vaikka vähän aikaa sitten se olikin noin, niin jotain on pilalla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Noinko minä sanoin? En mielestäni. Käsikirjoittajat huolehtivat jonkin sortin loogisuudesta ja vaikka palkkaavat jotain asiantuntijoita huolehtimaan yksityiskohtien johdonmukaisuudesta. Minua ei siis haittaa, jos jossain kymmenen vuotta vanhassa elokuvassa on jokin asia, mikä ei ole ihan samalla tavalla uusimmassa. Kuka hullu kaikki mahdolliset yksityiskohdat voi tietää? Se ei haittaa kuin jotain level 1000 nörttiä. Mutta jos satunnaista katsojaa alkaa vaivaamaan, että miksi tämä on näin, vaikka vähän aikaa sitten se olikin noin, niin jotain on pilalla.
Minua tökkii aina jos joku tekee asiat päin persettä, jos ne olisi ollut mahdollista tehdä samalla vaivalla laadukkaammin. Siitä tulee auttamatta sellainen fiilis että tekijää ei ole kiinnostanut kuin ylittää aita sen matalimmasta kohdasta.

Onhan näillä kaiken maailman transformers-paskeillakin vaikka kuinka paljon katsojia, joten selvästikään massoja ei kiinnosta, mutta minun mielestäni on silti sääli sotkea sitä samaa päätöntä räimettä tähänkin sarjaan.

Ja tuohon "kuka hullu kaikki mahdolliset yksityiskohdat voi tietää" -kommenttiin sen verran, että mm. nämä TLJ:n suurimmat typeryydet listattiin ties kuinka monen käyttäjän toimesta kaikilla mahdollisilla leffasivustoilla/foorumeilla alle tunti sen jälkeen kun leffa oli nähty, joten melko varmasti ne olisi ollut mahdollista selvittää myös tuotannon aikana jos tekijöitä olisi yhtään kiinnostanut, mutta kun ei selvästikään kiinnostanut. Enkä nyt todellakaan puhu pelkästään mistään fysiikkajutuista.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ja tuohon "kuka hullu kaikki mahdolliset yksityiskohdat voi tietää" -kommenttiin sen verran, että mm. nämä TLJ:n suurimmat typeryydet listattiin ties kuinka monen käyttäjän toimesta kaikilla mahdollisilla leffasivustoilla/foorumeilla alle tunti sen jälkeen kun leffa oli nähty
Mä nyt tässä puhuin yleisesti, mutta onhan täällä ollut mielestäni aika outoja valitusten aiheita. Useimmat valitukset tuntuvat omasta mielestäni olevan juuri sellaista ihme nysväystä ettei ketään normaali-ihmistä kiinnosta. Niillä ei ole mitään merkitystä siihen, että onko leffa hyvä. Ja luetun perusteella Star warsissa on niin paljon pielessä, että ihan sama vaikka joku pirun avaruustaistelu olisi kuvattu täydellisesti oikein. Se ei pelastaisi mitään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mä nyt tässä puhuin yleisesti, mutta onhan täällä ollut mielestäni aika outoja valitusten aiheita. Useimmat valitukset tuntuvat omasta mielestäni olevan juuri sellaista ihme nysväystä ettei ketään normaali-ihmistä kiinnosta. Niillä ei ole mitään merkitystä siihen, että onko leffa hyvä. Ja luetun perusteella Star warsissa on niin paljon pielessä, että ihan sama vaikka joku pirun avaruustaistelu olisi kuvattu täydellisesti oikein. Se ei pelastaisi mitään.
Öööh, siis suurin osa kritiikistähän koskee sitä susihuonoa käsikirjoitusta ja sen aukkoja ja typeryyksiä. Nuo fysiikkajutut ja muut sellaiset ovat vain pieni lisähuomio muun paskan rinnalla. En ymmärrä miksi yrität siirtää huomiota pelkästään niihin.

Tämä on kokonaisuutena paska leffa, sillä siisti. Ei sillä etteivätkö myös episodit 1-3 olisi sellaisia olleet, mutta nyt puhutaankin tästä viimeisimmästä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Tuntuu kyllä, että tässäkin ketjussa esitetyt valitukset on osin kaivettu jostain redditistä tai 4chanista ja tuotu tänne sen enempää pureskelematta asiaa! On vain hienoa olla osa jotain mielipidekommuunia.

Mutta eipä paskasta kummoisempaa tule, vaikka sitä kuinka kääntelisi, vääntelisi tai jauhaisi.

Parastahan otsikon leffassa oli SW-aihe ja siihen liittyvät alukset, teknologia yms.
Kurjaa, että nekin asia oli vain hyväksikäytetty, eikä niistä ammennettu oikein mitään kunnollista ulos.
Silti 2/5 laitos juuri aiheen takia, mutta irtonaisena "scifi"-tekeleenä ilman SW:a oikea arvio olisi ollut varmaan 0,5-1/5
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Öööh, siis suurin osa kritiikistähän koskee sitä susihuonoa käsikirjoitusta ja sen aukkoja ja typeryyksiä. Nuo fysiikkajutut ja muut sellaiset ovat vain pieni lisähuomio muun paskan rinnalla. En ymmärrä miksi yrität siirtää huomiota pelkästään niihin.

Tämä on kokonaisuutena paska leffa, sillä siisti. Ei sillä etteivätkö myös episodit 1-3 olisi sellaisia olleet, mutta nyt puhutaankin tästä viimeisimmästä.
Minä mitään yritä, vaan luen keskustelua ja tartun joihinkin itseäni kiinnostaviin juttuihin. Tässä on ollut jotain tekniikkakritiikkiä ja sanoin mielipiteeni koko asiasta. Vaikkapa aika usein noissa scifiparodioissa mennään vikaan sillä, että vedetään se tekniikkajargoni pelleilyksi. Minusta olisi hauskempi lähestymistapa, että se vedettäisiin hampaat irvessä tosikkomaiseksi.
 

Hetzer

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
470
Satuleffojahan nää on, fantasiaa kaukaisessa galaxissa.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Menen sunnuntaina katsomaan tämän uudestaan, saa nähdä alanko sen jälkeen vihata koko tekelettä :kahvi: Toisaalta lauantaina tulee Pimeä uhka, joten kalibrointi on sitten valmiiksi suoritettu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 386
Tuntuu kyllä, että tässäkin ketjussa esitetyt valitukset on osin kaivettu jostain redditistä tai 4chanista ja tuotu tänne sen enempää pureskelematta asiaa! On vain hienoa olla osa jotain mielipidekommuunia.
Paskat. Kävin katsomassa TLJ:n ihan omalla rahalla ja totesin omin silmin, että elokuva on huonosti käsikirjoitettu, aiempien episodien kanssa ristiriidassa oleva pökäle.

Juoni oli juosten kustu. Mitään ei kunnolla selitetty, mutta ei myöskään näytetty. Henkilöhahmot olivat turhia tai mitäänsanomattomia, eivätkä ne kehittyneet mitenkään. Jännitystä yritettiin luoda hyppimällä toimintakohtauksesta toiseen, mutta lopputuloksena oli vain 30-40 minuuttia liikaa pituutta.
Parastahan otsikon leffassa oli SW-aihe ja siihen liittyvät alukset, teknologia yms.
Kurjaa, että nekin asia oli vain hyväksikäytetty, eikä niistä ammennettu oikein mitään kunnollista ulos.
Alusten ja aseiden tekeminen vain isommaksi ei auta. Se tuli selväksi jo edellisessä osassa.
Silti 2/5 laitos juuri aiheen takia, mutta irtonaisena "scifi"-tekeleenä ilman SW:a oikea arvio olisi ollut varmaan 0,5-1/5
Päinvastoin. Itse annan tälle huonomman arvosanan juuri siksi, että siinä ryssittiin niin pahasti kaikki se, mikä tekee SW:sta SW:n.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Itse annan tälle huonomman arvosanan juuri siksi, että siinä ryssittiin niin pahasti kaikki se, mikä tekee SW:sta SW:n.
Olemme sitten aivan eri linjoilla siitä, mitä se kaikki on. Omasta mielestäni vanhojen leffojen tunnelma oli tässä tavoitettu osin varsin hyvin. Ja Luke jatkoi Yodan ja Obi-Wanin viitoittamaa tietä äkäisenä jedimestarina.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 386
Olemme sitten aivan eri linjoilla siitä, mitä se kaikki on. Omasta mielestäni vanhojen leffojen tunnelma oli tässä tavoitettu osin varsin hyvin. Ja Luke jatkoi Yodan ja Obi-Wanin viitoittamaa tietä äkäisenä jedimestarina.
Juu ei, ei todellakaan. Luke nimenomaan ei jatkanut eikä halunnut jatkaa jedimestarien tietä. Toisaalta taas Rey oli kirjoitettu hahmoksi, joka ei tarvinnutkaan mitään koulutusta, kun kaikki sujui häneltä luonnostaan, pelkältä fiilispohjalta ilman tylsiä opetteluvaiheita.

Yodakin piti tuoda taivaallisten lihapatojen äärestä(* kertomaan, että kirjat, koulutus ja vanhat opetukset ovat turhuutta. Ja ikään kuin tämä "opetus" ei olisi jo tarpeeksi ristiriidassa aiempien elokuvien kanssa, Yoda ei tyytynyt vain kummittelemaan, vaan tempaisi pyrokineettisillä voimilla paikat paskaksi. Voimilla, joita ei siis koskaan aiemmin ole nähty ja joita ei ole edes vihjattu olevan olemassa. :facepalm:

*) Tai kasvisbuffetpöytien; joka tapauksessa Yoda näytti olevan melko pulskassa kunnossa verrattuna habitukseensa elossa ollessaan.
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Juu ei, ei todellakaan. Luke nimenomaan ei jatkanut eikä halunnut jatkaa jedimestarien tietä. Toisaalta taas Rey oli kirjoitettu hahmoksi, joka ei tarvinnutkaan mitään koulutusta, kun kaikki sujui häneltä luonnostaan, pelkältä fiilispohjalta ilman tylsiä opetteluvaiheita.
Jatkoi silti, haluamattaan.


Reyllä on voimaa, muttei vielä paljon taitoa. Eikä järkeä. Tarttis uuden opettajan, toivottavasti sellainen löytyy (ei löydy).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Kaveriporukalla käytiin katsomassa ja olihan se melko uskomatonta paskaa. Toimii varmaankin paremmin 10-13-vuotiaille lapsille, mutta itse jouduin lähinnä pyörittelemään silmiä koko leffan ajan. Kun olematon käsikirjoitus, imelä dialogi ja muut käytännön ongelmat kaikkien miellyttämisestä lelumainoksiin herättää lähinnä myötähäpeää, niin jäljelle jää vain yksi mieleenpainuva kohtaus. Sekin oli lähinnä vain visuaalisesti nätti. Eihän noita kukaan pakota katsomaan ja ainakin omalla kohdalla taitaa olla viimeinen SW-tuotos, jonka käyn katsomassa elokuvissa - ainakin ensimmäisten joukossa. Elokuvahan oli oikeasti huono, joten brändin takiako sinne raahaudutaan?

Voisivat seuraavaksi tehdä elokuvan Imperiumin näkökulmasta. Mitä nyt Rogue One leffassa nähty flashback antoi ymmärtää, niin siellä asustellaan varsin tilavasti suurkaupungissa ja siemaillaan viiniä. Osaaville kavereille löytyy hommia ja talous antaa periksi rakentaa pienen kuun kokoisia planeetan tuhoajia. Ei tuo valkoisen miehen valtakunta nyt täysin paska paikka voi olla, jos miljoonat (vai miljardit?) ihmiset ja muut avaruuden asukit pitävät lippua yllä.

Ehkä nykyiset tarinat antaa Imperiumista hieman värittyneen ja toiselle puolelle kallellaan olevan kuvan. Siellä laitetaan stormtroopereita pinoon ja hämärä multikulttuurinen feministiterroristipoppoo tanssii ruumiiden päällä. Ketään ei hetkeäkään kiinnosta miltä yksittäisen stormtrooperin leskestä ja suremaan jääneistä lapsista tuntuu. Ehkä vielä kertomattomista syistä tilanne on eskaloitunut siihen pisteeseen, että Alderaanista piti tehdä esimerkki.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Päinvastoin. Itse annan tälle huonomman arvosanan juuri siksi, että siinä ryssittiin niin pahasti kaikki se, mikä tekee SW:sta SW:n.
Juurikin näin. Hyvä kun Star Warsiksi edes tunnistaa... Kaikenlaista uutta alienia tunkevat, joita näkyisi missä tahansa c-luokan scifileffassa. Missä vanhat?

Tässä oli kyllä niin paljon pielessä, etten edes jaksa enää avautua. Melkein Mass Effect tason munaus.
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
263
Yodakin piti tuoda taivaallisten lihapatojen äärestä(* kertomaan, että kirjat, koulutus ja vanhat opetukset ovat turhuutta. Ja ikään kuin tämä "opetus" ei olisi jo tarpeeksi ristiriidassa aiempien elokuvien kanssa, Yoda ei tyytynyt vain kummittelemaan, vaan tempaisi pyrokineettisillä voimilla paikat paskaksi. Voimilla, joita ei siis koskaan aiemmin ole nähty ja joita ei ole edes vihjattu olevan olemassa. :facepalm:
Onhan star warssissa pyrokinesiaa. Mm. Dark Plagueis novellissa, Rebublic 53 comic, rise and fall of darth vader, the crystal star.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 386
Onhan star warssissa pyrokinesiaa. Mm. Dark Plagueis novellissa, Rebublic 53 comic, rise and fall of darth vader, the crystal star.
Pointti ei ollut pelkästään pyrokinesiassa. Viittasin siihen epäjohdonmukaisuuteen, että aiemmissa elokuvissa kuolleet jedit ovat vain näkyneet ja kuuluneet Voimalle herkille henkilöille, eivätkä haamut ole vaikuttaneet mitenkään fyysiseen maailmaan. Mitään TLJ:ssa nähtyä jedihaamutemppua ei siis ole aiemmissa elokuvissa. Liekö ollut noissa kirjoissa ja sarjakuvissakaan?

Edit: Samaa mieltä kuin @River Hudson, suurin osa elokuvien ulkopuolisesta tuotannosta on aika samantekevää. Koko Extended Universe taisi muutenkin mennä uusiksi episodi 7:n myötä.
 
Viimeksi muokattu:

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
Kaikenlaista uutta alienia tunkevat, joita näkyisi missä tahansa c-luokan scifileffassa.
Öö... oletko nähnyt vanhat osat? Kaksi sanaa: Mos Eisley. Lisäksi Jabba & kaverit, wookiet, ewokit, tarvitseeko sanoa enemmän? :kahvi:


Mitään TLJ:ssa nähtyä jedihaamutemppua ei siis ole aiemmissa elokuvissa. Liekö ollut noissa kirjoissa ja sarjakuvissakaan?
Miksi pitäisi olla? Eikös Lukella voi olla omia taitoja. Ehkei se viettänytkään koko aikaa saarella pelkästään lypsäen maitoa :think:


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 221
Pointti ei ollut pelkästään pyrokinesiassa. Viittasin siihen epäjohdonmukaisuuteen, että aiemmissa elokuvissa kuolleet jedit ovat vain näkyneet ja kuuluneet Voimalle herkille henkilöille, eivätkä haamut ole vaikuttaneet mitenkään fyysiseen maailmaan.
Jo Qui-Gon Jinn osasi hallita energiaa (naytti pyro efektin Yodalle) ja tuo tyyppi sentaan oli ensimmainen jedi joka kuolleista tuli ja opetti Yodalle sen salaisuudet.

Toisinsanoen Yoda on osannut tuon taidon vasta joitain kymmenia vuosia (Clooni sodista tuohon VIII leffaan asti). Kuolemansa jalkeen on varmasti oppinut paljon uutta voimasta ja sen hallinnasta.

Ja ennenkuin joku alkaa itkemaan etta eihan tuo ole leffasta... niin se on kuitenkiin edelleen caanonia (ei extended universumia). Clone Wars sarjassa nahdaan muutenkin kaikenlaista voimaan liittyvaa mita ei viela leffoissa olla nahty.


Edit: Samaa mieltä kuin @River Hudson, suurin osa elokuvien ulkopuolisesta tuotannosta on aika samantekevää. Koko Extended Universe taisi muutenkin mennä uusiksi episodi 7:n myötä.
Extended universumi on tosiaan non-canon nykyaan. Mutta esim kaksi animaatio sarjaa ovat edelleen caanon ja ne taydentavat elokuvien valilla tapahtuneita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 386
Mutta esim kaksi animaatio sarjaa ovat edelleen caanon ja ne taydentavat elokuvien valilla tapahtuneita.
Selvä. En ole katsonut Clone Warsia enkä Rebelsiä, mutta voin kyllä pitää niitä osana kaanonia. Joka tapauksessa Yodan tulitemppuilu oli kuitenkin pieni juttu TLJ:n muihin vikoihin verrattuna, esim. siihen mitä Yoda sanoo samassa kohtauksessa. Eikä sekään olisi ollut vielä itsessään kovin iso vika, mutta kun noita pieniä (ja isompia) typeryyksiä kertyy koko elokuvan ajan, niin lopputulos on sitten mitä on.

No, lipputuloista päätellen monet tykkäävät tuollaisesta. Sitä sitten kai saadaan vielä yhdeksännen episodin verran, ja yksi tai useampi trilogia vielä päälle. :(
 

wanderer_

Team R&T
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 554
No, eihän niitä ole pakko käydä katsomassa? :kahvi:


Katsellaan kolmen vuoden päästä mikä on tilanne. Jos foorumi on pystyssä, niin jatkot samaan ketjuun :D
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
No, eihän niitä ole pakko käydä katsomassa?
Ei noo pakko, mutta tilanne on näissä usein vähän sama kuin että se sun suosikkibändisi tekee jonkun tyylimuutoksen ja itse pidät sitä täytenä paskana, mutta kansa tykkää ja kassakone laulaa.

Veikkaan, että vaikkapa Eppu Normaalin muutos punkyhtyeestä iskelmäpoppooksi on varmasti ollut joillekin alkuperäisille faneille aivan hirveetä. Ja sitten saat vielä lukea kriitikoiden ylistystä ja nyt katsoin dokkarin, missä jätkiä vaan kehutaan. Vaikka ovat myyneet kaiken mihin uskoivat nuorina jannuina.

Toisaalta ei sekään ole fiksua, että asiasta vuosikausia itkee. Onhan tämä Tähtien Sota-ulina jatkunut Lucaksen uusista filmeistä saakka. Tosin enköhän minäkin menisi tänne Iotechin ketjuun kertomaan, että Eput ovat täyttä paskaa, jos joku sellainen säie tänne tulisi. Erikseen en viitsi ketjua perustaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 576
Ei tartte reeniä kun sj-voima on meissä kaikissa, pitää vaan uskoa!

Ilkeä isä ym. muut perhedraamat on so laast siisön, nyt pannaan kuriin valkoiset rasistinatsit. Kylokin vielä löytää itsestään feministin kun tajuaa kuinka häntä on käytetty hyväksi vanhojen setien toimesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
557
Näissä uusissa oikein lemuaa tuo Marvel elokuvien tyyli. Noita kun tulee putkena parikymmentä vuotta, niin voi hyvällä syyllä todeta kuinka koko Star Wars maailma on paskottu. Noissa Marvel supersankari elokuvissa ei ollut perintöä elokuvien muodossa, niin se raiskaus ei niin haittaa. Nyt voi ainakin todeta, että Disney on Hollywoodin syöpä. Kaikkeen mihin se koskee, niin muuttuu paskaksi.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Näissä uusissa oikein lemuaa tuo Marvel elokuvien tyyli. Noita kun tulee putkena parikymmentä vuotta, niin voi hyvällä syyllä todeta kuinka koko Star Wars maailma on paskottu. Noissa Marvel supersankari elokuvissa ei ollut perintöä elokuvien muodossa, niin se raiskaus ei niin haittaa. Nyt voi ainakin todeta, että Disney on Hollywoodin syöpä. Kaikkeen mihin se koskee, niin muuttuu paskaksi.
[offtopic]
Haittaa sikäli, että tuo CGI-ADHD paska on tuhonnut myös (lähes) kaikki kunnon toimintaelokuvat siinä sivussa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
No jos nää kaksi osaa jo harmittaa noinkin paljon, kuin tässä ketjussa on ollut havaittavissa, niin miksi enää jatkaa itsensä kiusaamista.
Joo no tuskin tulee pidettyä kiirettä katsomisessa. En kyllä itseasiassa pitänyt pätkääkään kiirettä edes edellisten osien kanssa. (Enkä TFA:n perusteella olisi nytkään pitänyt) Tällä kertaa nyt tuli kuitenkin maksettua kun kerran kaveriporukalla mukaan lähdettiin. No seura oli mukavaa ja kaljakin maistui hyvälle, ettei sinänsä ihan pieleen mennyt. Toisaalta arvio olisi ollut varmaan vielä ankeampi ilman hyvää seuraa.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
No, lipputuloista päätellen monet tykkäävät tuollaisesta. Sitä sitten kai saadaan vielä yhdeksännen episodin verran, ja yksi tai useampi trilogia vielä päälle. :(
The Last Jedi'n lipputulothan ovat huolestuttavan alhaiset. Jo avausviikon tuotto oli 25 % vähemmän kuin TFA:n kohdalla. Kolmen ensimmäisen viikon osalta kertymä on 29 % vähemmän. On toki tavallista, että onnistunutkin jatko-osa jää ensimmäisen osan tuloksesta, mutta koska Disney aikoo rakentaa Star Warsia tosiaan vuosikymmeniä eteenpäin, niin silloin tuottokäyrän pitäisi osoittaa ylöspäin.

Vertailun vuoksi Marvel-universumin avannut Iron Man tuotti vain 600 M$ mutta trilogian viimeinen osa kipusi 1,2 miljardiin dollariin.

Ensimmäinen Avengers-leffa keräsi 1,5 miljardia ja sen jatko-osakin vielä 1,4 miljardia vaikka se oli selvästi huonompi elokuva. Mikäli seuraava Avengers ei floppaa täysin, niin se on aivan varmasti maailmanhistorian neljäs elokuva, joka rikkoo kahden miljardin dollarin rajan.

Myös Captain America- ja Thor-trilogioiden jatko-osat menestyivät aina aiempaa paremmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom