Star Citizen

Uusi hover mode on erittäin huonosti toteutettu ominaisuus.

Lorvillesta on tullut avaruusalusten hautausmaa. Jengi ei pääse hangareista pois tai hangareihin sisään ilman että alus kippaa ympäri.



...

Juu Hovermode on konseptina/ideana hyvä mutta toteutus vaatii vielä hiomista ennen kuin se on oikeasti kunnolla käyttökelpoinen kaikissa tilanteissa.

Varsinkin nuo pinnanalaiset Hangarit jossa ei ole yhtää tilaa driftingille ja Hovermode jonka ohjaus perustuu driftiin on todella epäonnistunut yhtälö joko hangarien täytyy kasvaa rajusti tai sitten Hovermoden pitää sallia sivuttais thruster ohjaus pienillä nopeuksialla drifting ohjauksen sijasta.

Tuo Hovermodehan matkii helikopteriohjausta ja helikopteri ei todellisuudessa koskaan laskeudu ilmavirtaan nähden kohtisuoraan alas vaan se laskeutuu aina johonkinpäin driftaten jota nuo kapaeat Hangarit ei sallin tehdä.

...
3.6 Live version mukana joka on odotettavissa lähi viikkoina tulee flight ready Anvil Ballista myyntiin. Kyseessä on AA-auto 8:lla S5 ohjuksella ja kahdella S7 joita pelissä ei ole aikaisemmin ollut. Hinnasta ei vielä tietoa.

star-citizen-alpha-36_6073188.jpg
Ensimmäinen vehje joka antaa oikeasti puolustuksellisen pelotteen aluksia vastaan maajoukoille, aikaisemin Cyklone ohjusversio ei omalla ohjuslastillaan pystynty pudottamaan edes yhtä hävitäjää (luotettavasti) mutta yksi Ballista tuolla ohjuslastilla pystyy pudotamaan parikin alusta (ts hyökkääjät voi arpoa kenen täytyy ensinnnä mennän Ballistan kantaman sisään).
 
Viimeksi muokattu:
Tukee, mutta single core performance on edelleen tärkeämpi.

RSI Public Telemetry
Ja kun katsoo tuon Puclic telemetryn suositukset Recomended kokoonpanolle niin

req.PNG


Kaikki suositetut on "matala kellotaajuuksisia" 8/16 ytimisiä AMD prosessoreja ei korkea kellotaajuuksisia Intel prosessoreja.

Niin että mikä se sun pointti oli?

Jos vielä katsot korkeimman FPS:n tulokset niin hitaampi GPU + maalamman kellotaajuuden HED CPU antaa yhtähyvän tuloksian kuin 9900K + RTX 2080Ti eli sekin kumoaa korkean CPU kellotaajuuden tarve väitteesi.

SC tarvii riittävän kellotaajuuden CPU:lta mutta ei sen tarvi mikään maksimi korkea olla jos ytimiä on reilusti minkä tuloksetkin todistavat kun Ryzen 7 1700 pystyy samaan tulokseen kuin Intel i9 9900K samalla RTX 2080Ti GPU:lla.


Itse tulkitsen nuo tulokset niin että jos sulla on se 6/12 - 8/16 ydintä käytettävissä niin maksimikellotaajuus ei ole enää mitenkään hirveän tärkeä ominaisuus mutta jos sulla on vain 4/8 - 6/6 ydintä käytettävissä niin se maksimikellotaajuus olisi ihan kiva juttu, ts 9900K pärjää hyvin mutta se johtuu suureltaosin siitä että siinä on se 8/16 ydintä eikä siitä että siinä on korkea kellotaajuus.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli pelattua eilen n. 3h tota 3.6.0:aa varmaan 1-2 vuoden tauon jälkeen. Lyhyesti: Suorituskyky paljon parempi, ennen tökki FHDlla, nyt 30-40fps 4Klla. Kaverilla vajaa 60fps 1440p:llä. Itsellä 1700x + 2080 + 16gb, kaverilla 3900x + 2080ti + 16gb. Bugeja huomattavasti vähemmän, joskin niitä edelleen on. Avaruusaluksesta tippuminen kesken quantum driven, satunnaisia kuolemia ja spawni port alisariin, ongelmia päästä ilmaan planeettalaskeutumisen jälkeen (jää jotenkin jumiin pintaan?), objektien sijainti (laitan laatikon cargobayn hissiin, itsellä se nousee alukseen, kaveilla jää aluksen alle ikäänkuin ei olisi hississä).

Shieldit tuntuvat ihan järkyttävän voimakkailta, niistä ei tunnu pääsevän perus aseilla mitenkään läpi. Ohjuksilla toki, mutta olisi suotavaa että niitä ei aina tarvitsisi käyttää. Osassa aluksia co-pilot voi säätää aluksen tietokoneita (mm. vanguard warden), mutta esim. phoenixissä se ei onnistu. Myöskään P-72 ei voi käyttää aluksesta.

Summasummarum, ihan hauskaa oli, ja peli mennyt huomattavasti eteenpäin. Vielä kuitenkin aika rajoitettua mitä pelissä voi tehdä, eiköhän tota 3.6.0 tule vielä jokunen tunti kokeiltua ennenkuin jää taas hetkeksi tauolle :)
 
Tuli pelattua eilen n. 3h tota 3.6.0:aa varmaan 1-2 vuoden tauon jälkeen. Lyhyesti: Suorituskyky paljon parempi, ennen tökki FHDlla, nyt 30-40fps 4Klla. Kaverilla vajaa 60fps 1440p:llä. Itsellä 1700x + 2080 + 16gb, kaverilla 3900x + 2080ti + 16gb. Bugeja huomattavasti vähemmän, joskin niitä edelleen on. Avaruusaluksesta tippuminen kesken quantum driven, satunnaisia kuolemia ja spawni port alisariin, ongelmia päästä ilmaan planeettalaskeutumisen jälkeen (jää jotenkin jumiin pintaan?), objektien sijainti (laitan laatikon cargobayn hissiin, itsellä se nousee alukseen, kaveilla jää aluksen alle ikäänkuin ei olisi hississä).

Shieldit tuntuvat ihan järkyttävän voimakkailta, niistä ei tunnu pääsevän perus aseilla mitenkään läpi. Ohjuksilla toki, mutta olisi suotavaa että niitä ei aina tarvitsisi käyttää. Osassa aluksia co-pilot voi säätää aluksen tietokoneita (mm. vanguard warden), mutta esim. phoenixissä se ei onnistu. Myöskään P-72 ei voi käyttää aluksesta.

Summasummarum, ihan hauskaa oli, ja peli mennyt huomattavasti eteenpäin. Vielä kuitenkin aika rajoitettua mitä pelissä voi tehdä, eiköhän tota 3.6.0 tule vielä jokunen tunti kokeiltua ennenkuin jää taas hetkeksi tauolle :)
Kokeile ainakin sitten kun 3.6.1/3.6.2 on ulkona kun siihenmennessä on 3.6 version bugit pääosin liiskattu.


3.6.1 PTU on ulkona nyt (ts Live tulee tod. näk. viikon aikana) ja 3.6.2 tulee joskus n. kuukauden sisällä.

 
Uutta avaruuspeliä pukkaa tein sille oman ketjun

Rebel Galaxy Outlaw

Niin paljon Privateer vivahteita tuossa että taitaa olla pakkohankinta.
 
3.6.1.g PTU lähenee julkaisuversiota



Vielä on pelin pysäyttäviä bugeja, CIG käyttää ilmeisesti vielä tämän viikon bugien vähentämiseen ts julkaisuversio voi tulla viikonloppuna/ensiviikolla.



Star Citizen Monthly Report: July 2019



CloudImperiumGames_StarCitizen_BanuDefender.jpg

Banu Defender


---------------------------------------------------------------------------



---------------------------------------------------------------------------

Ingame rahansiirto ohje

 
Viimeksi muokattu:
Liveenhän se g pätsi puskettiin. Alkaa olla taas melkonen kokoelma pieniä ärsyttäviä bugeja pyörimässä liveversiossa joista osa, kuten joidenkin alusten toimimattomat mfd:t ja tutkat on kulkenu jo ties kuin monen pätsin ajan mukana. Onneksi CitizenCon lähestyy, sitä ennen niitä yleensä on siivoiltu pois.
 
Liveenhän se g pätsi puskettiin. Alkaa olla taas melkonen kokoelma pieniä ärsyttäviä bugeja pyörimässä liveversiossa joista osa, kuten joidenkin alusten toimimattomat mfd:t ja tutkat on kulkenu jo ties kuin monen pätsin ajan mukana. Onneksi CitizenCon lähestyy, sitä ennen niitä yleensä on siivoiltu pois.
Jeah mä vähän toivoin että ne ei olisi hätiköineet mutta.

Toisalta aikaa 3.6.2 versioon ei varmaan ole hirveästi niin että jos ne siirsi kaiken buginmetsästyksen siihen niin se 3.6.1.g hätiköinti on ymmärrettävissä.


-------------------------------------------------------------------------------


PS Tämä on aika hyvä video ekaksi katsottavaksi SC videoksi koska se kuvaa hyvin sitä mitä pelissä voi kokea just nyt ja mitä se Alpha oikein käytännössä tarkoittaa.

 
Viimeksi muokattu:
Ei taida päästä edes launcheriin sisään.
Nyt sivu toimii, mutta store ei toimi vieläkään.



----------------------------------------------------------------------------

Banu Defender ... nam



Niin ja RSI sivut toimi taas täysin normaalisti.
 
Viimeksi muokattu:
Perinteinen kuiva kausi jatkunee ainakin Citizenconiin, kun enää Cloud Imperium ei Gamescomin yhteydessä tee mitään.

Aegis Dynamics VIP event on ensi lauantaina joten täysin sisällötön Gamescom viikko ei ole. Odotettavissa ei toisaalta taida olla mitään muuta kuin uusi jpeg jonka voi ostaa elleivät tee straight to live julkaisua, tosin Anvil Ballista vasta oli sellainen.

3.6.2 meni juuri avocaadoon joten 890j on tulossa lähiviikkoina. Tosin sekin on vain uusi 3D-malli. Ainankaan evocatissa 890j uniikki ominaisuus eli Point Defense Rocket Podit eivät ole mukana vielä. Tosin tämänkin piti tulla melkein 2 kuukautta sitten 3.6:ssa.
 
Aegis Nautilus ilmestynyt RSI:n etusivulle mutta linkki ei toimi ?




Niin ja 2.6.2 on PTU:ssa ts pääsee kokeilemaan 890 Jump alusta.

 
Viimeksi muokattu:
Aegis Nautilus ilmestynyt RSI:n etusivulle mutta linkki ei toimi ?

Valaat näkee huomenna 9 am PST. Plebit maanantaina.

Nautilus on miinalaiva. 8 hengen miehistö, 24 miinaa joita on kaksi mallia. Perinteinen räjähtävä sekä tykkitorni. Miinojen teho vastaa S5 ohjusta. Miinaat liikkuvat mutta vielä on avoinna palaavatko alkuperäiselle paikalleen jos eivät saa kohdetta kiinni. Alus on about Hammerheadin kokoinen. Aseistus 2x s3 turret, 1x s3 missile turret ja 1x S7 turret. Rahtitilaa 64 SCU.

Hinta Warbond $675 LTI. Tulee lennettäväksi Soon(tm).


Huomenna valaille aukeaa myös mini-peli tähän liittyen ja maanantaina plebeille. Minipelistä saa palkintoja mm. ansiomerkkejä sekä pääpalkinto jota ei ole vielä julkistettu.
 
Valaat näkee huomenna 9 am PST. Plebit maanantaina.

Nautilus on miinalaiva. 8 hengen miehistö, 24 miinaa joita on kaksi mallia. Perinteinen räjähtävä sekä tykkitorni. Miinojen teho vastaa S5 ohjusta. Miinaat liikkuvat mutta vielä on avoinna palaavatko alkuperäiselle paikalleen jos eivät saa kohdetta kiinni. Alus on about Hammerheadin kokoinen. Aseistus 2x s3 turret, 1x s3 missile turret ja 1x S7 turret. Rahtitilaa 64 SCU.

Hinta Warbond $675 LTI. Tulee lennettäväksi Soon(tm).


Huomenna valaille aukeaa myös mini-peli tähän liittyen ja maanantaina plebeille. Minipelistä saa palkintoja mm. ansiomerkkejä sekä pääpalkinto jota ei ole vielä julkistettu.
En olisi yhtään yllättynyt jos tämä Nautilus miinalaiva nähtäisiin Squadron 42 pelissä kun siinähän operoidaan esim. Coilissa (aluen jossa sensorit ei toimi kunnollla ja käytetään "ahtaita" kulkuväyliä) joka on täydellinen paikka miinaväijytyksille.
 
...
En sanoisi puolen pennin pelimekaniikan ymppäämisen yksinpeliin olevan kovin keskeinen haave, kun pelisuunnittelun runkokaan ei ole vielä lentomekaniikoiltaan ja muilta ehtinyt tiettävästi vakiintua. Henkilökohtaisesti en näe myöskään kovin mielekkäänä rakentaa aluskohtaista pelimekaniikkaa ...
Ei miina tarvi varsinaisesti uutta pelimekaniikkaa sehän on vain ohjus ilman kiihdytystä yms ts tilanne on täysin eri kuin jossain kaivos aluksessa, salvage aluksesa tai poltoaineenkeräys aluksessa jotka tarvii täysin oman pelimekaniikansa.

Pelimekaanikkojen kannalta miina-alus on halpa se ei tarvi uutta vaan vain vanhan jo olemassaolevan edelleen kehittelyä.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän tuo Nautilus ole saanut tuon jäätävän pikakäsittelyn sen takia että sitä tarvitaan SQ42. Sama Ballistan kanssa ja hyvin todennäköisesti lähiaikoina tuleva RSI Mantis on myös SQ42 jämiä.
 
Paljon tieto Consierge tapahtumasta



- SSOCS (Sercer Side Object Container Sreming) on tällähetkellä ajoitettu 3.8 versioon vuoden lopussa mutta se voi lipsahtaa ensivuodelle.

- Jos SSOCS lipsahtaa ensivuoden myös Microtech on pakko lykätä ensivuodelle koska serverin resursit ei riitä sille ilman SSOCS:ää.

- SSOCS on vältämätön SQ42 peliin (siitähuolimatta että se on yksinpeli), ts ilmeisesti SQ42 ajaa serveri virtuaalipalvelinta muun asiakaspuoleln lisäksi ts SQ42 voi ehkä hyötyä suuremmasta prosessori threadi/ydin määrästä kuin SC PU hyötyy (toinen huonompi vaihtoehto olisi se että SQ42 tarvisi nettiyhteyden ja sen palvelimen mutta CIG on jatkuvasti vannonut että SQ42 on offline peli).
 
Millon tää valmistuu?
Heh...sitää odotellessa. SC uskovaiset ne jaksaa vielä tähän rahaa syytää mutta itsellä meni hermo 3-vuotta sitten. Muistaakseni 2015 mulle kivenkovaa vakuuteltiin että kohta on valmista kun saadaan sitä ja tätä ympättyä siihen niin sitten on kovaa kamaa tulossa. Sitä odotellessa. Näitä teknisiä demoja ko. pelistä on kyllä kiva yuutuubista katsella mutta itse peli on kuraa...se on vähän niin että kun CR:n on puikoissa ja minkäänlaista käsitystä projektienhallinnasta ei ole niin tämmöseksi se tuppaa menemään; ei valmistu, aikataulut kusee, peliä tehdään vasurilla kun kukaan ei lyö nyrkkiä pöytään että nyt homma pakettiin ja kaikki näpertäminen loppuu nyt.
 
Teknisen toteutuksen puolesta homma ilmeisesti nyt kuitenkin taas etenee, mikä mahdollistanee aika paljon pelitilassa, jos vaikka verrataan hyppyihin 2.X:stä ja 3.X:stä. Olisiko se 4.X edessä. ...
Sitä versiota jossa SSOCS tulee voisi hyvin kutsua 4.0 versioksi koska se SSOCS mahdollistaa ison hyppäyksen (tämänhetkisen aikataulunmukaan se SSOCS tulee 3.8 versiossa).
 
Mun mielestä tää pelinkehittämisen tyyli on muutenkin ihan järjenvastainen (toki once in the lifetime rahaisa), että ripotellaan asioita pitkin vuosikymmentä raakileeseen ja sit jossain vaiheessa julistetaan että NYT se on sitten valmis.

Siis normaali backkeri ei varmasti huomaa mitään eroa "valmiiseen" peliin alpha-pelistä, koska tässä on semmoinen hienoinen myrkytysefekti käynnissä, jota ylläpidetään pienin korottavin askelin. Tarkoitan että jos CIG saisi tämän huomenna valmiiksi, niin mitä eroa. Tai jos ne saisi tämän kahden vuoden päästä valmiiksi, niin mitä eroa 1 v 11 kk aikaiseen versioon backkerin vinkkelistä. Sitä vaan joskus aamupalan yhteydessä toteaa itselleen (koska ei vaimoa) "jaa, CR sanoi et se ois sit valmis. Alanpa nyt pelaamaan tosissani" ?? Oot kuus vuotta tahkonut bugista raakiletta, ni mimmoinen autisti löytää itsestään vielä intoa pelata täysiä tätä?

Yritän selittää tässä et tämmöisessä raakileen pitämisessä yhteisölle (alpha)pelinä vie kyl kaiken terän siitä ku peli sit mahdollisesti joskus tulee julkaisukelpoiseksi. Tämä raakilejuttuhan toimii varmasti jokaiselle ensikertalaiselle, joka tän lataa ja tuntuuhan se upealta peliltä grafiikkoineen ja "vapauksineen". Veikkaan et kaikille tulee aluksi WOW-fiilis, jota seuraa melkoinen latistuminen.

Itse kyl odotan päivää ku tää tulee virallisesti valmiiks, mut en todellakaan (enää) laita penniäkään kiinni, enkä myös pelaa, spoilaa ja tysistytä itseäni tämän parissa enempää.
 
Mun mielestä tää pelinkehittämisen tyyli on muutenkin ihan järjenvastainen (toki once in the lifetime rahaisa), että ripotellaan asioita pitkin vuosikymmentä raakileeseen ja sit jossain vaiheessa julistetaan että NYT se on sitten valmis.

...
Juu joukkorahoitus on aiheuttanut sen että pitää jatkuvasti tarjota bäkkereille jotain uutta pelatavaan joka puolestaan osaltaan hidastaa pelin kehitystä mutta se on välttämätön paha kun ilman joukkorahoitusta ei olisi koko peliä olemassa.

... Oot kuus vuotta tahkonut bugista raakiletta, ni mimmoinen autisti löytää itsestään vielä intoa pelata täysiä tätä? ...
Jos tekee sen virheen että pelaa tätä ensisijaisena pelinään Alpha vaihessa se on oma moka siitä on turha syyttää muita.



----------------------------------------------------------------

Alpha 3.6.2 Wave 2



----------------------------------------------------------------

 
Viimeksi muokattu:
Tuossa pilarikeskustelussa oli ihan kiitettävästi arkipäivän realismia, mistä IcePen on muutamaan otteeseen puhunut pelinteon ajankäytön suhteen. Harmittavasti jengi on vaan peukutellut miltei tasaluvuin ylös, alas.

...
Keskiverto bäkkeriä ei kiinnosta todelliset faktat vaan vain kiiltokuvat uusista/tulevista julkaisuista.

Tuon Pillar Talkin pääsisältö oli se että CIG on tiedostanut sen kehitysajan haaskauksen jonka nämä tipottamiset (3.6-3.6.1-3.6.2) aiheuttaa ja sen että osaa pelinkehityksestä ei ole järkeä tunkea vain 3kk ajanjaksoon (esim. 890 Jump:in kehitys vei todellisuudessa reilusti pisempään).

Eli ne ei enää yritä tunkea kaikkea 3kk kehitysputkeen vaan käyttää kahta limitettyä 6kk putkea 3kk putken lisäksi.

Sivulauseesta voi myös lukea että SC kehitys voi venyä ja painoa laitetaan enempi SQ42 kehitykseen joka on kärsinyt 3kk putki rutistuksista.


--------------------------------------------------------------------------------------

Kiiltokuvia niitä haluaville

An Architect Reviews the 890J Super Yacht - Star Citizen




--------------------------------------------------------------------------------------

Ja Rupuinen Avaruusasema muille ;-)




--------------------------------------------------------------------------------------

Sneak Peak

CloudImperiumGames_StarCitizen_ConceptStealth.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Juu joukkorahoitus on aiheuttanut sen että pitää jatkuvasti tarjota bäkkereille jotain uutta pelatavaan joka puolestaan osaltaan hidastaa pelin kehitystä mutta se on välttämätön paha kun ilman joukkorahoitusta ei olisi koko peliä olemassa.

höpö höpö, ei tämä ole mikään joukkorahoitukseen liittyvä ilmiö kun ei muutkaan näin tee. kyllä tämä on ihan star citizenin ”rahat pois faneilta” luomus.

en usko että tässä on mitään hirveän isoa motivaatiota edes saada valmista peliä. kunhan pelataan aikaa, siirretään rahaa omalle pankkitilille, ja rakennettaan assettia jonka voi myydä tai rahastaa myöhemmin SCstä riippumatta tyyliin game engine.
 
höpö höpö, ei tämä ole mikään joukkorahoitukseen liittyvä ilmiö kun ei muutkaan näin tee. kyllä tämä on ihan star citizenin ”rahat pois faneilta” luomus.

en usko että tässä on mitään hirveän isoa motivaatiota edes saada valmista peliä. kunhan pelataan aikaa, siirretään rahaa omalle pankkitilille, ja rakennettaan assettia jonka voi myydä tai rahastaa myöhemmin SCstä riippumatta tyyliin game engine.
En pidä tästä rahoitusmallista tässä mittakaavassa. Jos kyse olis vain "voit ryhtyä bäkkeriksi ostamalla pelin jo nyt 50 eurolla" ja thats it niin aivan sama vaikka keräisivät miljardin rahaa.

Se mihin rahat käytetään on kuitenkin tuon pelin kehitys ja siihen liittyvien teknologioiden kehitys. Jos tähän ei usko niin on syytä kaivaa se laskukone käteen ja näppäillä vähän lukuja. Väittäsin että CIG on ennemmin rahapulassa (ei oikeasti vielä) kuin kylpeisi bäkkereiden rahoissa pyörittäen puhdasta skämmiä.

Todettakoon tähän vielä. JOS Star Citizen ei koskaan valmistu, tai on hyvin kaukana siitä mitä sen piti olla niin menee mun mielestä pikkasen skämmin puolelle. Jos taas peli valmistuu joskus ja on edes lähellä luvattua niin ei voi sanoa skämmiksi.
 
Teknisen toteutuksen puolesta homma ilmeisesti nyt kuitenkin taas etenee, mikä mahdollistanee aika paljon pelitilassa, jos vaikka verrataan hyppyihin 2.X:stä ja 3.X:stä. Olisiko se 4.X edessä. Aika paljon positiivistahan tässä on tapahtunut vuosien 2014-2019 välillä.

Jos verrataan siihen alkutilanteeseen, jossa vielä kymmenien miljoonien kerättyjen dollarien jälkeen oltiin parin vähemmän kunnostautuneen studion Pohjois-Amerikassa varassa ja alihankkijoiden armoilla, ei tämä kokonaisprojekti nyt varsinaisesti huonompaan suuntaan käännettä ole ottanut. Kun peleistä ainakin Squadron 42 näytti vertical slicensä perusteella olevan aika harvinaislaatuista pelisuunnittelua ainakin tiloiltaan ja teemoiltaan, mitä tulee jo kertaalleen kadonneeseen pelityyppiin.

Varmaan aikataulun osalta tiettyjä haasteita on tiedostettu, mutta niiden ääneenlausuminen ei välttämättä ole kovin hedelmällistä sen tavoitteen kanssa, jossa aluksista ja muusta fantasiasta pitäisi valailta nyhtää muutama kymmenen miljoonaa dollaria vuodessa. Sillä rahalla on kuitenkin mielestäni luotu erinomaisen onnistuneesti lisäarvoa alkujoukkorahoitusvaiheen lähtökohtien päälle, joten hieman huono on joukkorahoitusta tai pelinjohtoa syyttää, jos se odotusarvon mukainen tuote on ehkäpä ollut mahdollista tehdä vasta vuodesta 2016 alkaen, mihin ollaan hiljalleen vuodesta 2014 edetty.

Joukkorahoituspelien yksi opetus on mielestäni ettei liikoja kannata katkeroitua tai alkaa kyräilemään. Tulee, jos tulee. On siellä nyt työvoima listoilla, joilla on ylipäätään mahdollisuus tehdä jotakin odottamisen arvoista, mikä käytännössä unohtuu tuuliviirien pelikeskustelussa internetissä. Ylipäätään, jos lukee esimerkiksi Reseteraa tai Redditin pelikeskusteluja, hyvin laiskaa on se argumentointi Star Citizenin ympärillä. Luulisi kritisoitavaa riittävän ilmankin, että tarvitsee harhaanjohtaa tarkoituksenmukaisesti. Aika harvalla on SC-uskovaisten kanssa edes aikaa vaihtaa viestejä enää siinä vaiheessa, kun keskusteluun siirrytään. En muista onko tässäkään ketjussa keskustelu varsinaisesti edennyt vuosina 2016-2019, mitä tulee tähän nimenomaiseen Star Citizen-keskustelun muotoon.
Toki totuus on se että tämä on joillain mennyt liikaa tunteisiin ja ns. objektiivinen arviointi projektin tilasta ei näytä onnistuvan millään. Mitään kritiikkiä ei saa antaa, kaikki jotka antavat ovat jotenkin ikäviä ihmisiä jne. Hauskinta on se että nyt selitetään jo paskaa pelinsuunnitelua siten että se on jotekin hyvä kun pelinsuunnittelu on jotenkin viturallaan? Tilat ja teemat? Kadonnut pelityyppi?
Varmaan aikatalun osalta tiettyjä haasteita??? Ei siinä mitään haasteita ole vaan se on ryssitty totaalisesti paskan johtamisen ja päämäärättömän haahuilun vuoksi;) Eiköhän se ole niin että CR kerää rahaa tuotteeseen mikä ei koskaan ehkä valmistu ja parempi vaan antaa mennä niin ei pety.
Toki konseptina SC voisi olla oikeissa käsissä ihan vaikuttava peli mutta nyt ja tällä sakilla mikä sitä räpeltää ei ikinä.
 
höpö höpö, ei tämä ole mikään joukkorahoitukseen liittyvä ilmiö kun ei muutkaan näin tee. kyllä tämä on ihan star citizenin ”rahat pois faneilta” luomus.

en usko että tässä on mitään hirveän isoa motivaatiota edes saada valmista peliä. kunhan pelataan aikaa, siirretään rahaa omalle pankkitilille, ja rakennettaan assettia jonka voi myydä tai rahastaa myöhemmin SCstä riippumatta tyyliin game engine.
Juurikin samaan johtopäätökseen olen tullut. Tässähän on kussu kaikki mitä on luvattu ja fokusta on siirretty alustenrakenteluun joita sitten faneille myydään hillittömään hintaan...
 
Mun mielestä tää pelinkehittämisen tyyli on muutenkin ihan järjenvastainen (toki once in the lifetime rahaisa), että ripotellaan asioita pitkin vuosikymmentä raakileeseen ja sit jossain vaiheessa julistetaan että NYT se on sitten valmis.

Siis normaali backkeri ei varmasti huomaa mitään eroa "valmiiseen" peliin alpha-pelistä, koska tässä on semmoinen hienoinen myrkytysefekti käynnissä, jota ylläpidetään pienin korottavin askelin. Tarkoitan että jos CIG saisi tämän huomenna valmiiksi, niin mitä eroa. Tai jos ne saisi tämän kahden vuoden päästä valmiiksi, niin mitä eroa 1 v 11 kk aikaiseen versioon backkerin vinkkelistä. Sitä vaan joskus aamupalan yhteydessä toteaa itselleen (koska ei vaimoa) "jaa, CR sanoi et se ois sit valmis. Alanpa nyt pelaamaan tosissani" ?? Oot kuus vuotta tahkonut bugista raakiletta, ni mimmoinen autisti löytää itsestään vielä intoa pelata täysiä tätä?

Yritän selittää tässä et tämmöisessä raakileen pitämisessä yhteisölle (alpha)pelinä vie kyl kaiken terän siitä ku peli sit mahdollisesti joskus tulee julkaisukelpoiseksi. Tämä raakilejuttuhan toimii varmasti jokaiselle ensikertalaiselle, joka tän lataa ja tuntuuhan se upealta peliltä grafiikkoineen ja "vapauksineen". Veikkaan et kaikille tulee aluksi WOW-fiilis, jota seuraa melkoinen latistuminen.

Itse kyl odotan päivää ku tää tulee virallisesti valmiiks, mut en todellakaan (enää) laita penniäkään kiinni, enkä myös pelaa, spoilaa ja tysistytä itseäni tämän parissa enempää.
Jep. Samat täällä:) Aikanaan jopa innostuin tästä mutta mitä pidemmälle aikaa on mennyt sitä kusisemmaksi tämä projekti on käynyt. Tästä on osalle porukalle tullut niin sanottu pakkomielle jota ei saa arvostella tai kritisoida millään osa-alueella...Odotellaan valmista juu...sitä odotellessa voi vaikka pelata valmista Frontieria tai Elite Dankeroussia;)
 
höpö höpö, ei tämä ole mikään joukkorahoitukseen liittyvä ilmiö kun ei muutkaan näin tee. ...
Muut ei tee mutta SC joukoorahoituksessa alunperin luvatiin se että pelatavaa tulee jatkuvastilisää joten siitä on jouduttu pitämään kiinni niin että tämä on SC:n joukkorahoitukseen liityvä välttämätön paha.

Tämä että nyt julkaistaan uuttapelatavaa joka vuosineljännes oikeastaan pahensi tilannetta kerran puolessavuodessa olisi ollut paljon parempi (ja tuo Pillar Talk vihjaa siihen suuntan että CIG pyrkii harventamaan merkittävämmät siihen kerran puolessa vuodessa tahtiin).
 
Vaikea on kuvitella tilannetta, jossa Pohjois-Amerikkaan vuonna 2012 sijoittuva joukkorahoitusfirma olisi noussut nykyistä parempaan tilanteeseen käytettävissä olevan työvoiman osalta, kun nyt työvoimajohdolla on takataskussaan meriitteinä muun muassa Alien: Isolationin pelimaailman graafinen ilme sekä rakennustaito ja Cryenginen arkkitehtuuri. Näiden pohjalta on ihan kiitettävää tahtia vuosina 2014-2019 Star Citizeniin ja Squadron 42:een ammennettu ja jatkokehitelty nykyiseen pelirunkoon keskeisiä osia.

Itsekin olen kritiikkiä antanut. Hieman ankeaa se vaan on lukijalle, jos väitteitä ei perustella tai ei yritetä hahmotella kokonaiskuvaa. Tämä ei ole kuitenkaan aivan johdonmukainen prosessi tai aikajana ole ollut, kun rahoituspohjaa ei ole lyöty lukkoon sen alun noin 25 miljoonan dollarin budjettiluonnoksen jälkeen, jolloin suurimman osan rahasta piti tulla sijoittajilta.

Se on ihan tervetullutta, jos muodostamasi kuva on erilainen kuin tähän asti yhdessä tai erikseen hahmoteltu.

Tämän vuoden suurin anti lie sitten pelitilan laajentaminen, kuten kävi jo 2.X:n ja 3.X:n läpimurtojen kanssa.

Squadron 42 taas on peliprojektina jotakin, mitä kukaan muukaan ei ole vuosina 2013-2019 lähtenyt tekemään eli avaruuslentopelikampanja. Joita 2000-luvun alun taitteen jälkeen ole käsittääkseni tehty. SQ42:n betavaiheen alkuahan siirrettiin nyt ainakin yhdellä neljänneksellä (12 viikkoa) eteenpäin, muttei tässä toki kuolemattomuutta pelaajistolle joukkorahoitettu vaan peliä, joka on kenties hieman väkevämpi painos kuin se mitä alun perin lähdettiin edes joukkorahoittamaan. Joukkorahoituksesta puhuttaessa muutos olisi ehkäpä osuvin teema, kun firmakaan ei muistuta itseään, alkuvuosia ja vuodesta 2014 hiljalleen rakentuvaa pelistudiota verrattaessa. Siksi on mielestäni hyvin harhaanjohtavaa puhua kuin Cloud Imperium Gamesillä olisi ollut jo pitempään potentiaalia tehdä, mitä nyt on tarkoitus tehdä.

Nyt tehtiin korjausliike, mikä on mielestäni ihan positiivinen reaktio.

Kun tätä touhua on kuusi vuotta katsellut en ensimmäisenä lähtisi varmuudella väittämään, että internetistä löytyisi suunnitelma, jota noudattamalla Star Citizen ja Squadron 42 olisivat jo valmiita ja ehjiä pelikokemuksia, kun vain olisi tehty sitä tai tätä. Kun mieluummin otan ne pelit tältä uudelta CIG:ltä, jos saavat valmista aikaan. Ei CIG mikään täydellinen pelistudio lie vieläkään, mutta heikkoudet ja virheet ovat mielestäni ennemminkin osa realistista kertomusta kuin se että heitellään taikasanoja, kuten Fyre-festivaali tai uponneiden kustannusten harha yrittämättä edes hahmotella firman kulloisiakin vaiheita edes hieman yksityiskohtaisemmalla tasolla.

Johan sekin on saavutus, ettei firma kipannut teknologisesti ja taloudellisesti jo alkuvuosien murheisiin ja virheisiin. Sen sijaan rakas johtaja Chris Roberts luotsasi firman henkilöstöosaamisen huippuunsa laajentumalla Eurooppaan, mikä on tämän mikromanageroivan kolikon kääntöpuoli. 4,9 miljardin dollarin kokonaisarvoa kantava Clive Calder filmintuottajapoikineen omistaa nykyään vielä kymmenyksen firmasta, joten on hieman vaikea sanoa onko taloudellinen paine millainen tämän järjestelyn myötä. Sen myönnän, että Amazon-yhteistyön vaikutusta tuli aiempina vuosina yliarvioitua.

Jos alusmyyntimarkkinoinnin aggressiivisuuteen kadonnutta henkilökohtaisen vuorovaikutuksen hiipumista Star Citizenin striimeissä, viesteissä ja videoissa muistelee raha ei ole tuonut onnea. Mutta kun miettii kuinka kerätty raha on käytännössä mullistanut firman työvoimaresurssit, teknisen toteutuksen ja tuonut vielä miljardöörisijoittajan taustoille en rahan valtaakaan lähtisi liikoja demonisoimaan. Chris Robertsin karisma ja tämän kuvittelemat utopiat niin pelillisesti kuin teknisesti ovat olennainen osa rahoituspohjaa, joten kunnia kelle kunnia kuuluu.

... sama kuin selittäisi Suomen viimeaikojen menestystä olympialaisissa, sillä että tuskin vuonna 1917 kukaan uskoi että Suomi on vuonna 2019 kaikkien aikojen menestynein maa mitalitaulukossa suhteutettuna asukaslukuun. ja koska olympiakomiteassa Suomen edustajana istuu Sari Essayah, joka saa ohjausta suoraan korkeimmalta, niin ensi kisojen menetys on varma.
 
. Squadron 42:lla on aika hyvät mahdollisuudet olla paras yksinpelikampanja-avaruuslentopeli viimeiseen 20 vuoteen.

Jos eivät saa lentomallinnusta ja avaruustaistelua korjattua niin tulee olemaan erittäin ankea kokemus.

3.5:ssa tullut uusi lentomalli on tähän astisista ylivoimaisesti huonoin. Arena Commander ei ole koskaan ollut näin kuollut kuin nyt eikä PUssakaan ole aktiivista taisteluskeneä. Myöskin Twitchin streameri skenessä 3.5 myötä streamereiden määrä on laskenut rajusti kun SC:n pelaaminen ei yksinkrtaisesti ole hauskaa tällä hetkellä.

Ei lupaa hyvää kun SQ42 nimenomaan keskittyy avaruustaisteluun muun military setin ohella.

Muutenkin käsittämätöntä että pelin ehkä kaikista keskeisin mekaniikka on edelleen täysin raakile ja 7 vuodessa ei ole löytynyt ratkaisua. Yleensä tälläinen ydinmekaniikka on jo proto vaiheessa todettu toimivaksi. Vähän sellainen perse eeltä puuhun meininki menossa.

Viivästyksen myötä saivat kyllä 3 kuukautta lisäaikaa miettiä tuota ongelmaa joten ihan niin kiire rstkaisun löytämiseen ei enää ole.
 
Viimeksi muokattu:
Muutenkin käsittämätöntä että pelin ehkä kaikista keskeisin mekaniikka on edelleen täysin raakile ja 7 vuodessa ei ole löytynyt ratkaisua. Yleensä tälläinen ydinmekaniikka on jo proto vaiheessa todettu toimivaksi. Vähän sellainen perse eeltä puuhun meininki menossa.
Tää on ollu mulle se ihmetyksen aihe koko tän kehityksen ajan. On tiettyjä core mekaniikkoja jotka pitää tehdä ensin kuntoon ja moni niistä ei vaadi mitään uutta teknologiaa mitä tässä on odoteltu. En tiedä mistä johtuu. Olen etsinyt syyllisiä milloin johdon (pääsuunnittelijoiden) epäpätevyydestä ja milloin johdon (Roberts) päätöksistä sijoittaa resurssit vääriin asioihin. Vaikka projektin luonne on hyvin erilainen joukkorahoituksen ja kunnianhimoisten tavoitteiden suhteen niin tietyistä puutteista vain paistaa ammattitaidottomuus läpi. Ehkä kaikelle on jokin järkevä selitys, ehkä ei.
 


Tuo Crytek-väen yhteistyössä kanssa tehty prototyyppidemo (alun perin Electronic Artsille tarjotuksi Wing Commander-rebootiksi) sisältänee kai kuitenkin aika keskeisia palasia, mitä on esimerkiksi Alpha 3.X:ssä havaittavissa nykyisinkin, ainakin pintapuolisesti. Tai vaikea sanoa, kun en ole pelannut kuin hangar modulea joskus vuonna 2013.

Fysiikoiden ja tekoälyn teon suhteen projektin rahoituspohjan jatkuva kasvu taas johti aika monen eri ulkoisen tai sisäisen tekijän vuorollaan ottamaan näkemykseen. Olisiko aluksien koostumuksen muuntautuminen vuosien varrella lisäksi yksi syy. Kun Chris Roberts on ties millä menestyksellä ja työotteella ottanut esimerkiksi telakoitumisen mahdollistamisen hoitaakseen nyt jälleen, kun vuosi tai pari sitten siitä jo käsittääkseni käytännössä luovuttiin.

Aivan alussa Cloud Imperium Gamesilla oli kytkös yksittäiseen hotellihuoneista koodaavaan diginomadiin, jonka vastuualue oli muistaakseni tekoäly. Austinissa oli taas päästudio, kun Chris Roberts halusi pysyä Santa Monicassa itse hääräämässä, missä myös ex-Crytek-miehet Paul Reindell ja Sean ja Paul Tracy sijaitsivat.

Wilmslow'hon Erin Robertsin ympärille vuosien 2013-2014 taitteessa perustettu studio sitten alkoi muuttaa koko projektia, kun Euroopan Unionin tuki pelinteolle kerätyn rahan ohella kannusti laajentamaan sielläpäin. Vuonna 2015 ex-Crytekin pääkonttorin henkilökunnan liittyminen remmiin siirsi vastuuta sinne, kun vuonna 2017 puolipäiväisesti Kentuckystä tai jostain lentofysiikkapuolta johtanut John Pritchett monotettiin.

Sitten oli kytkös ja myöhempi erkaantuminen Kythera-tekoälyä valmistavaan Moon Collideriin, kun rahoituspohjan laajentaminen tarkoitti vielä nojautumista alati voimakkaammin ulkoisiin pelintekopajoihin. Mistä sitten käännyttiin noin vuosina 2016-2017 voimakkaasti sisäänpäin omien studioiden varaan ja omaan tekoälynäkemykseenkin Subsumptionissa. Oliko niin että vasta tänä vuonna tuli tältä koostumukselta ensimmäinen lentomallinäkemys ilmi. En olettaisi että sen tehneellä tiimillä (tai tiimeillä) on aivan valtaisasti yhtymäkohtia aiempien vuosien eri tekijäryppäisiin.

Mahdollistaisiko tämä nykyinen 3.X-pelipohja sitten kovin kokonaisvaltaisen prototyyppinäkemyksen jatkumon, kun tekoäly on vaiheessa ja resurssirajat käsittääkseni jo aikalailla läsnä. Toki en henkilökohtaisesti odottelisi toteutuksen olevan mitään kovin maagista pelisuunnitteluotetta vaan enemmänkin sinnepäin. Chris Robertsille tuntuu olevan tärkeää hakea aivan huipulta vaikutteita toteutuksen suhteen on se sitten ex-Marvel-jätkiä elokuvapuolelta (joista Santa Monican character art director Josh Herman on ilmeisesti vastikään vaihtanut työpaikkaa, jos Linkediniinsä on uskominen) tai nettikoodikonsultteja.

Ei luoja mitä sekoilua. Ei ihme ettei valmista tule millään. :eek:
 
Ei luoja mitä sekoilua. Ei ihme ettei valmista tule millään. :eek:
Crytekin talusvaikeuden aiheutti aika ison suunnanmuutoksen SC:n kehityksessä kun tuli mahdollisiksi ja myös ehkä vältämättömäksi (koska Crytek pelimootorin kehitys oli loppunut) palkata pelimootorin gurut Crytekiltä CIG leipiin.

Itse olen taipuvainen sille kannalle että SC:n kehitys olisi törmännyt seinään jossainvaiheessa ilman näitä Crytekiltä palkattuja osaajia koska pelimootoria on tarvinnut (ja tarvii) kehittää paljon nimenomaan SC:n tarpeisiin ja sitä ei olisi tapahtuntu Crytekin toimesta eikä siihen CIG:kään olisi pystynyt ilman näitä Crytekiltä palkattuja osaajia.

Myös Lumberyard pelimootoriin (Cryengine toisella nimellä) sirtyminen tapahtui vain ja ainoastaan Crytekin talousongelmien takia koska siitä ei ole muutoin merkitävää etua verrattuna Cryengineen (CIG koitti vältää Crytekin talousvaikeuksista potentiaalisesti seuraavat oikeusjutut no se ei täysin onnistunut).
 
Myös Lumberyard pelimootoriin (Cryengine toisella nimellä) sirtyminen tapahtui vain ja ainoastaan Crytekin talousongelmien takia koska siitä ei ole muutoin merkitävää etua verrattuna Cryengineen (CIG koitti vältää Crytekin talousvaikeuksista potentiaalisesti seuraavat oikeusjutut no se ei täysin onnistunut).

AWS integraatio on melko merkittävä etu. Server meshing tulee vaatimaan paljon palvelimilta.
 
AWS integraatio on melko merkittävä etu. Server meshing tulee vaatimaan paljon palvelimilta.
Sen olisi voinut tehdä ilman pelimootorin nimen vaihtoakin.

Jos Server Meshing tulisi AWS:n palvelimen toimesta niin silloin sitä kehittämässä pitäisi kaikenjärjemmukaan olla AWS:n Devejen ei CIG:n Devejen mutta kaikki CIG:n puheet viittaa siihen että se kehitetään CIG:n toimesta ts sen olisi aivanhyvin voinut tehdä Cryengine nimiseen pelimootoriin.

Mutta olisi kyllä AWS:ältä kilpailunkannalta järkevää kehittää hyvä Server Meshing Lumberyard pelelille koska se automaatisesti ohjaisi kaikki pienet Indiepelitalot jotka haluaa kehittää isomman moninpelin tekemään sen Lunberyardin päälle koska moninpelituki on aina iso kynnys pienille Indie pelinkehittäjille (Indie pelikehittäjien monipelit tuppaa olemaan pienelläkentällä (esim. Rocket League) tapahtuvia pelejä hyvästä syystä).


----------------------------------------------------------------------------------------

55HMwq6.jpg


GewCWo0.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Crytekin talusvaikeuden aiheutti aika ison suunnanmuutoksen SC:n kehityksessä kun tuli mahdollisiksi ja myös ehkä vältämättömäksi (koska Crytek pelimootorin kehitys oli loppunut) palkata pelimootorin gurut Crytekiltä CIG leipiin.

Itse olen taipuvainen sille kannalle että SC:n kehitys olisi törmännyt seinään jossainvaiheessa ilman näitä Crytekiltä palkattuja osaajia koska pelimootoria on tarvinnut (ja tarvii) kehittää paljon nimenomaan SC:n tarpeisiin ja sitä ei olisi tapahtuntu Crytekin toimesta eikä siihen CIG:kään olisi pystynyt ilman näitä Crytekiltä palkattuja osaajia.

Myös Lumberyard pelimootoriin (Cryengine toisella nimellä) sirtyminen tapahtui vain ja ainoastaan Crytekin talousongelmien takia koska siitä ei ole muutoin merkitävää etua verrattuna Cryengineen (CIG koitti vältää Crytekin talousvaikeuksista potentiaalisesti seuraavat oikeusjutut no se ei täysin onnistunut).


Joo tällä oli aika iso vaikutus ainakin SQ42 kehitykseen. SQ42 olisi ollut 2014 moottorilla lähinnä 8km*8km kenttiä ja lataus ruutuja täynä olisi sitten oltu avaruudessa tai idriksesä taikka planetan pinnalla. Tosin ehkä se olis silloin 2016 voitu tuomoisena julkaista.


Itse miettiny minkälainen soppari CIG ja amatzonilla on. Kun esim. CIG puhu noin puolen vuoden verran ennen 2.6 julkaisua ragdoll animaatiosta ja 2.6 julkastiin että siirytään lunberyard mootoriin. Ja tästä muutama kuukausi niin luberi rupesi tukemaan ragdoll. Että kehittikö CIG sen moottoriin vai amazon mutta se oli CIG muita ennen käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään uninstalloin PU ja PTUn läppäriltä ja tilaa vapautu vajaa 100 Gb :eek:
Nyt on kevyt olo ku ei tarvi tätäkään stressaa enää :joy:
 
Kannattaa ottaa etäisyyttä rauhassa vaan, ...
Jos aikoo otta pisemmän tauon niin kannattaa ehkä pitää paussi siihen saakka kun SSOCS on pelissä (mikäli se ei veny tolkuttoman pitkäään) ts joskus Q4 2019 - Q2 2020 tämä siksi kun pelinpelattavuus ei voi merkittävästi parantua ennen kuin se on pelissä.


PS

 
Viimeksi muokattu:
Itse myös samoilla linjoilla odotelaan että saavat tech kikkareet valmiiksi(vaikka olen pelin kehitystä seurannut vuodesta 2012 niin viimesin versio mitä olen kokeilut taitaa olla 3,1). Sillä pelin alku rahoitushan kerättiin lähinnä SQ42 varten(tosin se lähti parin sadan miljoonan euron verran lapasesta) ja joskus sen julkaisun jälkeen julkaistaan mmo ja sitten sen jälkeen tulisi proseduaaliset planeetat ja kuut. Tosin CIGn ampu ihteänsä jalkaan koska voiva julkaista pelin itse ilman Esim EA. Ja lupasivat sitten vielä rahoitus kamppaniassa että backereille on avoin alpha/beta mmo puolelle. Tosin ensin tuli alpha(arena commader) ja prosedualliset Planeetat/kuut(alpha pu3.0) tosin vaikka SQ42 aikataulu kusee aikalailla, mutta taidetaan ehkä saada SQ42 ennen MMO elementejä. Olettaen mitä oli puhuttu siellä saksan tapahtumassa eli CR arvio olsi että dynaaminen server mesh olisi ehkä valmis 2020-2021(ei oikeasti vuosi arviota mutta komentista voi pääteellä että puhutaan vuosissa). Tosin sitä en ymmärrä miksi kritisoidaan pelin rahoitus mallia. Vaikka niitä jpeg kuvia myydään miljoonalla eurolla kappale niin kuka niitä on pakoittanut ostaa. Tosin joskus redditissä on näitä kysymyksiä että mulla on starter package niin mihin kannattaa päivitää ja vastaukset on sitten tyyliin avanger tai gutlas black kun oikea vastaus olisi että odota niin pitkään että ei tule server wipeä niin ostat sen aluksen pelin sisällä tai vuokraat sen.
 
Tosin sitä en ymmärrä miksi kritisoidaan pelin rahoitus mallia. Vaikka niitä jpeg kuvia myydään miljoonalla eurolla kappale niin kuka niitä on pakoittanut ostaa.
Eli jos Prisman takana myydään huumeita niin se on ihan ok, ei kukaan oo pakottanu niitä ostamaan?
Jos naapuri kaupittelee kaikille Wincapita sijoitusmahdollisuutta niin se on ok, ei kukaan oo pakottanu sijottamaan?
Mihin tää sun ajatusmalli perustuu?
 
Pelin sisällöstä mitään tietämättömänä ihmettelen, että mistä tää oletettavasti massiivisen kulurakenteen omaava kehitystiimi saa jatkuvan rahoituksen? Suurin osa faneista on kuitenkin rahoittanut jo. Ja mitä pidemmälle homma venyy, sitä epätodennäköisempää on, että jengi ostaa enää uusia aluksia. Tämä uusien aluksien myynti näyttäisi olevan ainoa rahanhankkimiskeino, mikä on aika huolestuttavaa. Fokuksen pitäisi olla muualla kuin lisäaluksissa ja kielii mielestäni isoista ongelmista.
 
Pelin sisällöstä mitään tietämättömänä ihmettelen, että mistä tää oletettavasti massiivisen kulurakenteen omaava kehitystiimi saa jatkuvan rahoituksen? Suurin osa faneista on kuitenkin rahoittanut jo. Ja mitä pidemmälle homma venyy, sitä epätodennäköisempää on, että jengi ostaa enää uusia aluksia. Tämä uusien aluksien myynti näyttäisi olevan ainoa rahanhankkimiskeino, mikä on aika huolestuttavaa. Fokuksen pitäisi olla muualla kuin lisäaluksissa ja kielii mielestäni isoista ongelmista.
Ne myy mm. screenshotteja "ihmisille"
 
... Tosin joskus redditissä on näitä kysymyksiä että mulla on starter package niin mihin kannattaa päivitää ja vastaukset on sitten tyyliin avanger tai gutlas black kun oikea vastaus olisi että odota niin pitkään että ei tule server wipeä niin ostat sen aluksen pelin sisällä tai vuokraat sen.
Aikaisemmin saattoi olla järkeä päivitää siihen Avanger tai Cutlass Black mutta ei enää kun ne alukset pystyy ostamaan pelin sisällä (ts siihen ei tarvi RL rahaa) kohtuullisella pelimäärällä.
 
Eli jos Prisman takana myydään huumeita niin se on ihan ok, ei kukaan oo pakottanu niitä ostamaan?
Jos naapuri kaupittelee kaikille Wincapita sijoitusmahdollisuutta niin se on ok, ei kukaan oo pakottanu sijottamaan?
Mihin tää sun ajatusmalli perustuu?
Onko joku tyrkyttänyt sulle SC:n ostamista?

Tosin itse tykkään että bäkkereiden tekemät aluksen osto ohje tube videot joissa käsitellään jotain tiettyä alusta on syvältä niitä ei pitäisi tehdä.
 
Pelin sisällöstä mitään tietämättömänä ihmettelen, että mistä tää oletettavasti massiivisen kulurakenteen omaava kehitystiimi saa jatkuvan rahoituksen? Suurin osa faneista on kuitenkin rahoittanut jo. Ja mitä pidemmälle homma venyy, sitä epätodennäköisempää on, että jengi ostaa enää uusia aluksia. Tämä uusien aluksien myynti näyttäisi olevan ainoa rahanhankkimiskeino, mikä on aika huolestuttavaa. Fokuksen pitäisi olla muualla kuin lisäaluksissa ja kielii mielestäni isoista ongelmista.


Pari viikkoa sitten pidettiin Saksassa Aegis VIP Event. Liput eventtiin maksoi $275 ja että lipun pystyi edes ostamaan peliin on pitänyt tunkea jo $1000. Tähän päälle lennot, hotellit yms. Tilaisuudessa julkistettiin Aegis Nautilus alus joka maksaa $675. Tapahtuman aikana ainoastaan tapahtumaan osallistujat pystyivät ostamaan aluksen. Tuona päivänä CIG tahkoi rahaa noin 100 000 dollaria eli noin 98% tapahtumaan osallistuineista osti aluksen tai osa osti useamman kappaleen. Parin päivän päästä aukesi valaille (yli $1000 jo peliin käyttäneiden) tilaisuus ostaa alus. Alus myi noin 0.5 miljoonaa dollaria. Tästä seuraavana päivänä CIG avasi tulvaportit ja kuka tahansa saa ostaa aluksen. Hups, alus myikin enää noin 230 000 dollarin edestä ja joka päivä tästä päivittäinen rahoitusmäärä hiljalleen hiipu normaaliin pariin kymmeneen tuhanteen per päivä.

Päivä jolloin alus aukesi miljoonien ostettavaksi luulisi olevan se päivä jolloin alus myy eniten eikä päivä jolloin vain muutama tuhat tai kymmen tuhatta voi sen ostaa. CIG kyllä tietää mistä se raha tulee. Jo olemassa olevat valaat pumppaavat projektiin jatkuvasti lisää rahaa.

Edit: Niin, siis aluksen jPEG. Alus on pelkkä kuva.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom