Star Citizen

Tähän liityen

Star Citizen Alpha 3.4.0 - Releasenotes

"
Major Known Issues
NOTE: Although there are still several major issues to fix, we are pushing a prelimary LIVE release to test for stability.

  • Mission markers will sometimes fail to appear. W/A: On the mobiGlas, untrack and retrack the mission to generate a marker.
    • VOIP is off by default and will need to be activated manually by the player using the comms app of the mobiGlas.
    • The lifts for both 600 series ships are currently not functional.
  • All Freelancer variants shields are not functioning.
"

Nuo on siis pahimmat Bugit joita kannata tällähetkellä aktiivisesti vältää.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti ei, mutta useamman sadan ihmisen firmasta puhuttaessa kuin mitään markkinointihenkilöstöä ei olisi ollut vuosina 2012-2018, kuten nämä juhlapuheet antavat ymmärtää on sen Chris Robertsin antaman totuuden nielemistä pureskelematta.
...
Minä en tajua tuota sinun valitustasi kun Subcription on jatkuuvasti ollut olemassa ja on tehty täysin selväksi mihin ne rahat käytetään ja esim. viimevuonna

69156528193c4285a61675f3f449ffd7.png


Me Subit (kuten minä) annettiin korvamerkittyärahaa yli 3 miljoonaa nimenoman bäkkereille ja potentiaalisille bäkkereille suunnattuun tiedotus/markkinointi toimintaan.

Ts CIG ei ole käyttänyt penniäkään bäkkereiden rahaa markkinointi ilman että bäkkeri itse on nimenomaan pyytänyt että hänen antamansa raha käytetään nimenomaan siihen tarkoitukseen.

Jatkan Subina oloa jatkossakin ja vakuutan sinulle sinihiekka että annan ne rahat juuri siihen tarkoituksen tarkoituksella.


Kun CR on sanonnut että normaalia Pledge rahaa ei käytetä markkinointi
hän on tarkoittanut nimeoman sitä ja hän on ollut 100% rehellinen,
koska Subcription ei ole normaali Pledge ja Subcriptionin yhteydessä kerrotaan varsi tarkkaan mihin ne rahat käytetään ja Subeilta kysytään jatkuvasti miten he haluavat sen rahan jatkossa käytettävän (ensivuoden käytökohteista on kyselyt just käynnissä/alkamassa).

Me Subit annetiin CIG:lle viimevuonna n. 250000$ joka kuussa "markinointibutjettiin" ja tämä jatkuu tulevaisuudessakin varmaankin vähintään samalla tasolla.


PS Subit oli syystä kärmeissään siitä Citizencon streami ei ilmainen/avoin perseilystä ja se tehtiin CR:lle täysin selväksi että se perseily ei tule kyseeseen, vtu mehän nimenoman maksetan siitä että tämänkaltainen markkinoitni tapahtuu ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Hoh hoijaa, jotain Derek "Trump" Smartin roskaa. Se äijä on kujalla ku käkikello. Epäonnistuneen miehen katkeraa tilitystä vuodesta toiseen. Motiivien perusteella hänen sanomisillaan ei ole mitään uskottavaa pohjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Subscriberit, centurionit, concierget sekä mitä muita termejä ...
Joko olet pihalla kuin lumiukko (jota en oikein usko) tai tahallasi vääristelet totuutta, kun Subscriber(/centurion) on täysin eriasia kuin mikään muu noista heittelemistäsi termeistä.

... Cloud Imperium Gamesin nimeä muutettiin Cloud Imperiumiksi ...
Ihan järkevä muutos kun huomioi taustat niin on täysin mahdollista että firma tulevaisuudessa jossainvaiheessa voi julkaista myös esim. elokuvan tai TV sarjan joten tuon Games firman nimen lopussa on turha perusteeton rajaus joka kaikenlisäksi tulevaisuudessa voi olla haitallinen sekaannusta aiheuttava tekijä.

Niin että jup DS löysi taas valtavan salaliiton joka täytyy julkaista mahdollisimman hälyytävällä tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä pelin laatutaso tarkoittaa käytännössä
esim. yksityiskohdissa



Mikä tekee pelissä olevasta näytöstä pelissä olevan näytön eikä vain kuvaa sileällä pinnalla?
 
Hoh hoijaa, jotain Derek "Trump" Smartin roskaa. Se äijä on kujalla ku käkikello. Epäonnistuneen miehen katkeraa tilitystä vuodesta toiseen. Motiivien perusteella hänen sanomisillaan ei ole mitään uskottavaa pohjaa.
DS on itseassa erittäin etevä sotkemaan faktasta ja fiktiosta sopan jota on erittäin hankala yrittää oikoa valitettavasti monet SC fanit tekevät sen virhen että yrittävät kun sitä DS niemomaan toivoo (hänellä on jo valmiiksi takataskussa lisäannos fiktaa faktiota kaadettavaksi pataan).
 
Pahin ongelma niissä teksteissa on kun jossei ole itse kahlannut samoja lähteitä ja tunne taustoja niin ei voi varmistua mikä osa kirjoitettu tietyn väriset lasit päässä. Samahan tietysti koskee muitakin asioita ylipäätänsä, mutta tulipahan nyt turhan kärkkäästi kommentoitua perjantai-iltana.
 
Tämäkin ketju taas paskottu kun uskovaiset kinaa keskenään onko tämä kusetus vai ei. :facepalm:

Ja mitä tekee modet, kattoo vierestä

@Sampsa
 
3.4.1 ulkona ja paljon pulinaa siitä että severit on enemmän tai vähemmän rikki.


Pelin hankimisat harkitseville tiedoksi
tällähetkellä on myynnissä rajoitettu määrää "Hollyday"
perus pelipaketteja nissä on 11€ alennus ja 6 vuoden vakuutus.

Holiday Promotion 2018

Tuolla sivulla on muutakin mutta vain niillä kahdella pelipaketila on oikeasti merkitystä ja niiden ero on vain alus.

source.jpg



PS SC lahjakorttia ei kannata mennä ostaman koska ne ei toimi niin kuin raha vaan niin kuin storecredit, Greycat on kivan mutta sen käyttökelpoisuus on hyvin rajallinen joten harkitse kannataako siihen todellakin käyttää RL rahaa.



-----------------------------------------------------------------------------------
Tämäkin ketju taas paskottu kun uskovaiset kinaa keskenään onko tämä kusetus vai ei. :facepalm:

Ja mitä tekee modet, kattoo vierestä

@Sampsa
Tuntuu olevan mielipiteitä siitä kuka saa tai ei saa keskustella ketjussa ja siitä mistä ketjussa saa tai ei saa keskustella.

Mulla on mullistava idea jospa osallistuisit keskusteluun ja siten johtaisit sitä siihen suuntaa mihin haluat sen kehittyvän.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin renny harlinille viestiä että sanoo ristolle kun huomenna näkee, terveisiä pädiohjaajilta, että se on ihan viturallaan.
 
Sit pistin viel viestiä että voi tehdä demon kunnon ohjain jutuista himassa mut ilmaseks sitä en julkase.
 



-------------------------------------------------


hmm2.JPG


Whata bleepping ...
 
Viimeksi muokattu:
Ai että kyllä ois nätti. Toiminnallisuus sitten pitäisi todeta käytännössä. ;)

Mutta jos tuon liittäisi trottleen ja kaveriksi vaikka 1-2 tuommoista niin vois olla oikein soiva peli!
https://flightsimcontrols.com/product/scg-kosmosima/ :drool:

Ps. tietenkään kosmosiankaan laadullisuudesta ole vielä veden pitävyyttä... :facepalm:

Toi Kosmosima vaikuttais kyllä mielenkiintoselta, mutta toimitukset alkaa vasta maaliskuussa, että pitää nyt kattoa sit että millanen on kun ei ole mikään halpakaan... Ja se onkin sit eri asia, että millon on ton jälkeen seuraavan kerran saatavilla kun tahtoo VKB:n tuotteet olla aina niin nopeasti loppuunmyytyjä tai varaukset menee aika pitkälle.
 
Ai että kyllä ois nätti. Toiminnallisuus sitten pitäisi todeta käytännössä. ;)

Mutta jos tuon liittäisi trottleen ja kaveriksi vaikka 1-2 tuommoista niin vois olla oikein soiva peli!
https://flightsimcontrols.com/product/scg-kosmosima/ :drool:

Ps. tietenkään kosmosiankaan laadullisuudesta ole vielä veden pitävyyttä... :facepalm:
VKB näimmän nimennyt kaikki tuotteen uusiksi onko niissä muita muutoksia kuin nimiet?

PS Ihan järkevä VKB:n käyttää täysin omanlaisia nimieä Warthog nimien peesaamisen sijasta.
 
Nätti on alus ja maisemat :) aina kun toi multitooli siis se työkalu jos se on sulla ja roikkuu siinä taskussa ja kun lähdet hurstonista niin tulee toi punainen teksti ja peli tilttaa sit vähänajan päästä niin kannattee laittaa se sinne piiloon ettei sitä näy :)

upload_2019-1-3_2-39-36.png
 


Major news:
Full persistance tänä vuonna
Ei server meshingiä tänä vuonna
SQ42 feature ja content ready tänä vuonna

SC:n contentin puolesta hiukan surullisia uutisia eli vain 2 uutta valmista planeettaa ArcCorp ja Microtech.

Spekulaatioksi jää siis mitä full persistence tarkoittaa kontekstissa jossa ei ole samalla server meshingiä.

Sekä mitä SC sisällön suhteen tarkoittaa se että sisältö per tähtiysteemi valmistuu näin hitaasti. Missä 100 järjestelmää julkaisussa?
 
Viimeksi muokattu:


Major news:
Full persistance tänä vuonna
Ei server meshingiä tänä vuonna

Spekulaatioksi jää siis mitä full persistence tarkoittaa kontekstissa jossa ei ole samalla server meshingiä.

Ilman server meshingiä pystyy olemana yksi aurinkokunta yhdellä serverillä rajallisella pelaajamäärällä eli tuo kuulostaa todella pahalta kun se käytännössä sulkisi pois laajentumisen toisiin aurinkokuntiin ainakin ilman lataustaukoa (kun se server meshing on välttämätön lataustaukojen estämiseen aurinkokuntien välillä).

Sinällään Full Persistence ei vaadi Server Meshingiä mutta Server Meshing vaatii Full Persistencen toimiakseen eli tuo riipuvuussuhde on yksisuuntainen.


Mulle on Ok tämä Star Citizen PU:n kehityksen hidastuminen jos se tarkoittaa sitä että CIG laitaa paukuja niinpaljon Squadron 42 kehitykseen tänävuonna että se tulee varmasti julkaistua ensivuonna niin kuin tämänhetkinen Roadmap vihjaa.


Minä pikkasen epäilen että viimevuonna SQ42 kehitys osittain kärsi SC PU kehityksen kustannuksella.



---------------------------------------------------------------

Nox sai vissiin asepäivityksen ;-P

 
Viimeksi muokattu:
Mulle on Ok tämä Star Citizen PU:n kehityksen hidastuminen jos se tarkoittaa sitä että CIG laitaa paukuja niinpaljon Squadron 42 kehitykseen tänävuonna että se tulee varmasti julkaistua ensivuonna niin kuin tämänhetkinen Roadmap vihjaa.

Yksi valmis peli on kuitenkin parempi kuin kaksi keskeneräistä. SQ42 julkaisu saattaisi tuoda myös hyvää julkisuutta CIG:lle ja tätä myötä SC:lle. Toivotaan parasta.
 
Kannattaako tässäkään suhteessa hirttäytyä mihinkään numeroon, joka annettiin ennen kuin nykyistä planeettateknologiaa oli edes suunniteltu osaksi peliä.

CR itse nämä ominaisuudet lupasi kun peliä pitchasi Kickstarterissa. Miksi muuksi tätä voi kutsua kuin scammiksi jos herra ei toteuta ominaisuuksia joita lupaamalla on kerännyt rahat pelin kehitykseen?
 
CR itse nämä ominaisuudet lupasi kun peliä pitchasi Kickstarterissa. Miksi muuksi tätä voi kutsua kuin scammiksi jos herra ei toteuta ominaisuuksia joita lupaamalla on kerännyt rahat pelin kehitykseen?

Nyt se google käteen ja lukemaan mitä "scam" tarkoittaa.. Jos et trollaa niin ota nyt edes selvää asiasta ennenkuin huutelet tuota helvetin typerää ja kulunutta fraasia.
 
Nyt se google käteen ja lukemaan mitä "scam" tarkoittaa.. Jos et trollaa niin ota nyt edes selvää asiasta ennenkuin huutelet tuota helvetin typerää ja kulunutta fraasia.

A scam is a sneaky or dishonest plan that's meant to con someone.

Melko huijattu olo tässä on. Äijä otti rahat, mutta tällä hetkellä ei ainankaan ole tuottamassa sitä tuotetta mistä rahat annoin. Jotain sieltä on tulossa, mutta ei sitä mitä varten rahat on alunperin annettu.
 
A scam is a sneaky or dishonest plan that's meant to con someone.

Melko huijattu olo tässä on. Äijä otti rahat, mutta tällä hetkellä ei ainankaan ole tuottamassa sitä tuotetta mistä rahat annoin. Jotain sieltä on tulossa, mutta ei sitä mitä varten rahat on alunperin annettu.
Jos annoit rahat siinä alkuperäisessä ensimmäisessä joukkorahoituksessa niin sinulle ei luvattu silloin 100 aurinkokuntaa niin kuin väitit.

Luvattujen aurinkokuntien määrä on kasvanut sama tahtia pelin muun kasvun kanssa joten sen väittäminen että ne eivät kuuluisi yhteen on tahallista pelin historian väärintulkintaa.


Itse kuvittelisin että kun ottaa huomioon SC:n aurinkokuntien koon/monipulisuuden niin joku n. 20 aurinkokuntaa voisi tarjota riitävänlaajan pelialueen julkaisuhetkellä, joten pelin julkaisun viivyttäminen niin pitkälle että n. 100 aurinkokuntaa olisi valmiina ei mielestäni ole järkevää.


PS CIG ei ole missäänvaiheessa luvannut että 100 aurinkokuntaa olisi sitoomus rahojesi saamisesta ainoa mihin CIG on sitoutunut on se että se käytää antamasi rahat pelinkehitykseen minkä se on tehnyt joten scammin huutelu on tahallinen valhe koska mitää petosta ei ole tapahtunut ja sinä tiedät sen itsekkin.
 
Scämmy scämscäm?!?

Nyt täytyy sanoa myöskin pelin aloittavien ja niiden packereiden puolesta (tai ainakin yrittää istua heidän housuihinsa), jotka eivät ole syytäneet peliin 3 tai 4 numeroisia lukuja... Että jos peliin tuodaan 100 systeemiä heti kun pelissä pääsee tekemään pysyvää uraa. Ei Endeavorin tai paljon muunkaan kalliin kaukomatkailututkimusaluksen pelaamalla hankkineille enää pelissä paljoa mitään uutta ja niin varpaita kipristävän kutkuttavaa tutkittavaa oikeastaan jää...

Että näin aluksi komppaisin Penin Iceä pelin mielekkyydenkin puolesta että noin 20 systeemillä aloittettaisiin ja viiden vuoden aikana vaikka nostettaisiin se luku siihen maagiseen sataan esim. 20 systeemiä per vuosi pelin julkaisusta... Aloittaneetkin pelaajat pääsevät sitten mukaan aikanaan kultaryntäyksiin ja pitää pelissä pitempäänkin seilanneet motivoituneena... Jos ei kokonaisuuden kannalta ala jo puolivälissä aurinkokuntia olla puhti poissa ja nykyisen tekniikan rajat vastassa...

Allekirjoittanut "Mielipidelinko" odottaa ainakin paljon S42:sta eli suuri panostus sille sektorille on miun pieneen mieleen :joy:
 
...
Että näin aluksi komppaisin Penin Iceä pelin mielekkyydenkin puolesta että noin 20 systeemillä aloittettaisiin ja viiden vuoden aikana vaikka nostettaisiin se luku siihen maagiseen sataan esim. 20 systeemiä per vuosi pelin julkaisusta... Aloittaneetkin pelaajat pääsevät sitten mukaan aikanaan kultaryntäyksiin ja pitää pelissä pitempäänkin seilanneet motivoituneena.
...
Erehdytköhän nyt kuvittelemaan Star Citizeniä Elite Dangerousin kaltaiseksi kun asianlaita ei ole niin.

Nimittäin ne kaikki n. 100 aurinkokuntaa SC:ssä on asutettuja ts ei mitään tyhjän korpimaan kultaryntäystä missään vaiheessa vaan kaikki explorer pelaaminen tapahtuu jo asutettujen/tunnetujen aurinkokuntien sisällä.

Ts Star Citizenissä expo pelaaja voi löytää uuden asteroidin tai ehkä jopa kääpiöplaneetan jo muutoin tunnetusta/asutetusta aurinkokunnasta mutta kokonaiseen uuden aurinkokunnan löytäminen on äärettömän harvinainen tapaus.


Kannataa lukea tuota SC Lorea UEE on nimitäin ollut olemassa nykyisessä laajuudessaa jo useita satojavuosia ennen pelin alkua.


UEE on Rooma ennen romahdusta ... itse odotan mielenkiinnolla mitenpahasti Squadron 42 pelissä tulee turpaan ... kun pikkasen epäilen että UEE ei ole ensimmäisen Squadron 42 pelin lopussa yhtäiso kuin mitä se oli sen alkaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Saatoinpa kyllä sekoittaakin. Ajattelin asiaa julkaisuni jälkeen immersion kannalta, joka kyseisestä hmm.. pelaajiin kumartelusta tulisi auttamatta kärsimään. Kyseinen Tila-avaruus on siellä kokoajan... ja olisi erittäin köykäistä ja auttamattomasti mahdotonta selittää tyhjästä ilmestyvä lisäsisältö pelkällä maailmankaikkeuden laajenemisnopeudella ja sen dynaamisella kiihtyvyydellä :shifty:
Vaikka saisi "haaveilijan" mielestä siltikkin salaa lisätä jump-pointin tai pari verseen silloin tällöin satunnaisen harjailijan löydettäväksi :happy:

Loreen paneutumista koitan vältellä kuin ruttoa että kaikki mahdollinen tieto scifi-maailmasta S42:ssa olisi imettävissä kuin lämpimästä utareesta (pahoittelen ronskin metaforan) mutta henkilökohtaisella tasolla pyrin mahdollisimman suureen eureka momenttum kokemukseen.

Ja jotta ei tämä olisi pelkkää chättäilyä niin kysyisin onko tunnetusti mikään suomalainen org. tai taho tekemässä ponnistusta operraatio Pitchforkin suuntaan, jossa koitetaan Betan lopussa kuinka valmiiksi ja terveeksi Cloud Imperium on pelin kokonaisuudeessaan saanut?
 
Viimeksi muokattu:
Jos annoit rahat siinä alkuperäisessä ensimmäisessä joukkorahoituksessa niin sinulle ei luvattu silloin 100 aurinkokuntaa niin kuin väitit.

Luvattujen aurinkokuntien määrä on kasvanut sama tahtia pelin muun kasvun kanssa joten sen väittäminen että ne eivät kuuluisi yhteen on tahallista pelin historian väärintulkintaa.


Itse kuvittelisin että kun ottaa huomioon SC:n aurinkokuntien koon/monipulisuuden niin joku n. 20 aurinkokuntaa voisi tarjota riitävänlaajan pelialueen julkaisuhetkellä, joten pelin julkaisun viivyttäminen niin pitkälle että n. 100 aurinkokuntaa olisi valmiina ei mielestäni ole järkevää.


PS CIG ei ole missäänvaiheessa luvannut että 100 aurinkokuntaa olisi sitoomus rahojesi saamisesta ainoa mihin CIG on sitoutunut on se että se käytää antamasi rahat pelinkehitykseen minkä se on tehnyt joten scammin huutelu on tahallinen valhe koska mitää petosta ei ole tapahtunut ja sinä tiedät sen itsekkin.

Jätän tämän vain tähän.

Star Citizen

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/00...sless=true&s=27dc407ad81cd725da52402d68a96a6c
 
There is this nutball Professor who thought that Star Citizen thrusters are real so he did real plane that uses them in RL.



:srofl:
 
Lue ne myös ... siihen 6m mennessä ei luvattu pelkästään vain ja ainoastaan 100 aurinkokuntaa.

Tuohon 6m mennessä oli luvattu paljon muutakin niin että on väärin irroitta vain se 100 aurinkokuntaa mittatikusksi varsinkin kun se luvattiin vasta sen 6m kohdalla se ei ollut alkuperäinen lupaus.

Jos nuo lupaukset toteutettaisiin tarkalleen siinäjärjestyksessä kun ne on annettu niin mitään nykyisen Star Citizen PU:n kaltaista ei pitäisi olla olemassa ennnen kuin Squaron 42 on julkaistu (se nettimoninpeli jota luvattiin Squadron 42 rinnalle kehitettäväksi on se alkuperäine Arena Commander ei sen enempiää).

Varsinaisen Star Citizen PU:n kehityksen piti sen kaikkien ensimmäisen suunnitelman/lupauksen mukaan tapahtua vasta Sqaudron 42 pelin julkaisun jälkeen.

Niin että jos vaadit alkuperäisen lupauksen noudattamista vaadit SC PU kehityksen välitöntä keskeytystä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos se nyt jollekin on kynnyskysymys että se 100 järjestelmää löytyy niin eipä niillä varmaan kauaa mene semmoset proseduraalisesti generoida jonnekin kymmenien tuntien lentomatkan päähän.
 
Jos se nyt jollekin on kynnyskysymys että se 100 järjestelmää löytyy niin eipä niillä varmaan kauaa mene semmoset proseduraalisesti generoida jonnekin kymmenien tuntien lentomatkan päähän.


No ei. Mutta ne kaikki olisivat auttamattomasti potenttiaalisesti hyvin sieluttomia... (jotain handcraftia lukuunottamatta..)

Jos Verse antaisi myöten... niin nuo kaikki olisivat saatavilla valloittamisen, diplomatian, löytöretkeilyn kautta, joka antaisi johonkin tähtien väliseen branchiin etenemiseen sielun ja tarkoituksen. Vaikka CR sanoikin että olemme vain siviilejä... ja sanoa jatkoi että meillä siviileilläkin mahdollisuus vaikuttaa kuinka verse muodostuu ympärillämme kun teoillamme teemme...

otappa siitä selvää... :love:
(Muokkaan sen verran että tuohon kehitykseen tutustuessani en muista että kumpi lausahdus tuli ensin... pahoitteluni)
 
Jos se nyt jollekin on kynnyskysymys että se 100 järjestelmää löytyy niin eipä niillä varmaan kauaa mene semmoset proseduraalisesti generoida jonnekin kymmenien tuntien lentomatkan päähän.
Juu jos ei tehtäisi varsinaisia laskeutumispaikkoja (tyyliin kaupungit) niin planeetat olisi yhtä nopeita tehdä kuin kuut ja tähänmenssähän kuitan on tullu n. neljä jokaisen planeetan yhteydesssä.

Eli jos Planeetat toteutettaisiin Kuiden tasoisina niin jo tähänmennessä aurinkokuntia oltaisiin ehditty tehdä noin neljä.


Itseaissa olen itse aikonut kokeilumielessä ehdottaa tätä tuolla RSI foorumilla että näkisi saako tämä riittävää kannatusta toteutuakseen.
 
Tiessi yksi aspekti lisää olisi se että ne todellakin löydettäisiin generoituna melko sieluttumoksi tyhjiksi alueksi... mutta sitä mukaan kun ne löydetään. Alkaisi pelaajista riippumaton settlerisöinti siihen syngronoitujen AI:en toimesta ja missiot lisääntyisivät sen mukaisesti tukitoimintana?

Olisi(ko?) se pelaajalle/pelaajille tyydyttävä tunne kun heidän löytämänsä jumppipointin välityksellä alkaa oikeasti tapahtua toimintaa eikä vaan jää tasolle "löysin hyppypisteen... seuraava" :rolleyes:
 
Nimittäin ne kaikki n. 100 aurinkokuntaa SC:ssä on asutettuja ts ei mitään tyhjän korpimaan kultaryntäystä missään vaiheessa vaan kaikki explorer pelaaminen tapahtuu jo asutettujen/tunnetujen aurinkokuntien sisällä.

No 100 on aika paljon vähemmän kuin loputtomasti. SCn kaikki sata aurinkokuntaa käy kiertämässä viikossa (?) kun toisten avaruuspelien järjestelmien kiertämiseen ei riitä elinikä. Toki tässä verrataan eri asioita keskenään, mutta olivat ne SCn systeemit kuinka hienosti tahansa suunniteltu niin onhan 100, saati sitten 20, ihan hemmetin pieni määrä. Eikö tämän pitänyt olla avaruus peli, nyt taitaa olla parin kuukauden pelaamisen jälkeen fiilis kuin pikkukaupungin taksikuskilla - samassa paikassa sadannetta kertaa.
 
Mörkötys näkemyksesi riippuu paljon mitä versellä tulee olevan kokonaisuudessaan merkityksellisesti tarjottavana.. esim dedicoituneena traiderina noin tulee olemaankin... koska best profit... ja ne jotka sitä hakeekin ovat muuten pirun tyytyväisiä siihen.

ne jotka joutuvat 100km radianssilla lähettäämään hypöteettisen "tutkimussäteensä", koska mitään ei ole vielä tarpeeksi tarkasti confirmoitu kuinka tukimustus tulee toimimaan. Joutuvat kampaamaan melkoisen alueen jokaisessa tähtijärjestelmässä (jotka arkin mukaan ovat toiset aika pieniä.. ja toiset niin mahottoman palloalueen kattavia) että kyllä siitä riittää dedikoituneellekin yksittäiselle organisaatiolle miltein 10 kk. hommaa. (pelkkä laskukaava tilavuusyksikönläpi laskettuna plus spekulatiivinen arvio A-kuntien määrästä)
ja että scannaamiseen menee vain klikkaus... eli joo turhapa oli tuotakin koittaa edes Latexiin laittaa...
 
Viimeksi muokattu:
Pelaajamäärästä riippuen 100 tähtijärjestelmää voi olla liian vähän tai liian paljon, mutta yhdenkin koko ja sen elävyys vaikuttaa kokonaisuuteen. En olisi tässä vaiheessa millään tavalla huolissani aiheesta.
 
Tiessi yksi aspekti lisää olisi se että ne todellakin löydettäisiin generoituna melko sieluttumoksi tyhjiksi alueksi... mutta sitä mukaan kun ne löydetään. Alkaisi pelaajista riippumaton settlerisöinti siihen syngronoitujen AI:en toimesta ja missiot lisääntyisivät sen mukaisesti tukitoimintana?

Olisi(ko?) se pelaajalle/pelaajille tyydyttävä tunne kun heidän löytämänsä jumppipointin välityksellä alkaa oikeasti tapahtua toimintaa eikä vaan jää tasolle "löysin hyppypisteen... seuraava" :rolleyes:
Tuo olisi todella radikaali muutos pelin Loreen ts se vaatisi koko tähänmennessä tehdyn nakkaamisen romukoppaan ja alusta aloittamisen ts turha kuvitella että sitä voisi edes teoriassa tapahtua.

Myöskään Squadron 42 ei voisi tapahtua siten kun se on käsikirjoitettu tapahtuvaksi niin että sekin menisi täysin uusiksi.

Ts jos tuo toteutettaisiin se lisäisi useita vuosia pelin kehitysaikaan.
 
No 100 on aika paljon vähemmän kuin loputtomasti. SCn kaikki sata aurinkokuntaa käy kiertämässä viikossa (?) ...
En taida nyt ihan viikossa, mutta siinä olet oikeassa että jos joku ottaa tavoitteeksi hätäisesti piipahtaa jokaisessa aurinkokunnassa niin sen varmaankin pystyy tekemään kohtuullisessa ajassa.

Mutta Star Citizenin syvyyttä ei rakenneta yksin aurinkokuntien määrän varaan, joten pelaajaa menettää/ohittaa valtaosan sisällöstä jos kuvittelee että loppupeli on kaikissa aurinkokunnissa vierailu.

Kaikki ED:tä enempi Expona pelanneet myös on kokeneet sen että suuri aurinkokuntamäärä turruttaa eli suuri määrä vaikka se olisi kuinka yksityiskohtaisesti toteutettu ei vältämättä tarkoita syvempää/parempaa pelikokemusta (monestikko olet Honkjumppinut yli kymmenn aurinkokuntaa putkeen niin että et edes vilkaissut mitä nillä Honkeilla löytyi).


Itse toivon että SC onnistuu saavuttamaan hyvän tasapainon määrää ja syvyyttä aurinkokunnissaan niin että ne ei päädy vain piipahdus paikoiksi matkanvarrrella.


PS Se miten Eliten Expo muutui on iso parannus.
 
Viimeksi muokattu:
Lue ne myös ... siihen 6m mennessä ei luvattu pelkästään vain ja ainoastaan 100 aurinkokuntaa.

Tuohon 6m mennessä oli luvattu paljon muutakin niin että on väärin irroitta vain se 100 aurinkokuntaa mittatikusksi varsinkin kun se luvattiin vasta sen 6m kohdalla se ei ollut alkuperäinen lupaus.

Jos nuo lupaukset toteutettaisiin tarkalleen siinäjärjestyksessä kun ne on annettu niin mitään nykyisen Star Citizen PU:n kaltaista ei pitäisi olla olemassa ennnen kuin Squaron 42 on julkaistu (se nettimoninpeli jota luvattiin Squadron 42 rinnalle kehitettäväksi on se alkuperäine Arena Commander ei sen enempiää).

Varsinaisen Star Citizen PU:n kehityksen piti sen kaikkien ensimmäisen suunnitelman/lupauksen mukaan tapahtua vasta Sqaudron 42 pelin julkaisun jälkeen.

Niin että jos vaadit alkuperäisen lupauksen noudattamista vaadit SC PU kehityksen välitöntä keskeytystä.


Miten tämä pitäisi nyt tulkita? Alkuperäinen Kickstarter päättyi yli 6 miljoonan keräykseen (RSI:n kautta kerätyt rahat mukaanlukien) eli 6 miljoonaa rikottiin jo Kickstarterin aikana jolloin tuo lupaus täyttyy ja on osa alkuperäistä KS kampanjaa. "100 star systems to explore at launch" ja paljon muuta sisältyy tähän alkuperäiseen kamppanjalupaukseen Kickstarterissa. Mukana on myös juttuja kuten pelaajien lennettävä Bengal.

Pitääkö tämä tulkita niin että CR saa tehdä rahoilla mitä tahansa ja unohtaa vanhat alkuperäiset lupakset? Muuttaa suunnitelmiaan kesken projektin tai vaikkapa ottaa kaikki rahat ja lähteä Bahamalle niiden kanssa? Onko tässä vaiheessa mielekästä vain alistua CR:n tahtoon ja toivoa että mies joskus edes vaivautuu jotain julkaisemaan vaikka se ei ole lähellekkään mitään mitä on alkuperäisessä KS:ssa luvattu?

Uusimman ATV:n mukaan kehitys on vuonna 2019 pääpainolla SQ42 ja sen puskeminen ulos on selvä prioriteetti. PU ei tule saamaan mitään merkittävää sisältöä tänä vuonna kuin ArcCorpin ja ehkä loppuvuodesta Microtechin muodossa. Joten ainankin tässä määrin CR pitää edes yhden lupauksen.


Pelin kartasta on jo tässä vaiheessa melko hyvä alpha versio täällä ARK Starmap | Roberts Space Industries | Follow the development of Star Citizen and Squadron 42

Randomilla kun klikkailee noita järjstelmiä niin lähes kaikissa on jotain muutakin kuin tyhjiä planeettoja sekä yleensä hyvä läjä taustatarinaa. Selkeästi CIG:llä on jo jotain hajua millä nuo 100 järjestelmää tullaan täyttämään. Tahti edes yhden järjestlemän saamiseksi valmiiksi on tällä hetkellä melko onneton. Tilanne toivottavasti muuttuu kun SQ42 on julkaistu.
 
Viimeksi muokattu:
Miten tämä pitäisi nyt tulkita? Alkuperäinen Kickstarter päättyi yli 6 miljoonan keräykseen (RSI:n kautta kerätyt rahat mukaanlukien) ...
Päättyi on se olennainen juttu, jos vetoat alkuperäisiin lupauksiin niin ne pitää katsoa aikajärjjestyksessä ensimmäisetä alkaen ja katsoa että ne toteutuu myös samassa järjestyksessä eli se 100 aurinkokuntaa ei ole ensimmäin aurinkokunta määrä lupaus.

Alkuperäisten lupausten ensimmäin mikä kuulu toteutua on se yksinpeli ei 100 aurinkokuntaa.

Yksinpelille on sittemmin annettu nimeksi Squadron 42.
 
Tätä peliä tullut silloin tällöin kateltua miten edistyy, kun avaruuspelit kiinnostavat kuitenkin. Ainoastaan valmiina pelinä kylläkin. Siitä mietinkin, että onko siitä ollut puhetta, miten tuon pelisisällön kanssa ollaan ajateltu toimivan kun tämä nykyinen malli on avoin alpha/beta yms. Eikös kaikki pelin sisältö valu peliin pikkuhiljaa, niin porukka jotka jo nyt ovat kovasti pelaamassa sitä kerkeävät kaiken tahkota läpi ja kyllästyä jo ennenkuin peliä edes julkaistaan?

Sitten tulevaisuudessa kun tulee oikea julkaisu, niin silloinhan on jo isot wikit & kartat tehty valmiiksi, mistä voi suoraan katsoa mistä löytää mitäkin yms ja kaikki löytämisen/etsimisen ilo on kadonnut.
 
Tätä peliä tullut silloin tällöin kateltua miten edistyy, kun avaruuspelit kiinnostavat kuitenkin. Ainoastaan valmiina pelinä kylläkin. ...
Vuoden 2020 puolenvälinjälkeen vaikuttaisi mahdollisesti Squadron 42 yksinpeli olevan valmis ja julkaistu.

Squaron 42 Roadmap

Sensijaan Star Citizen monimpelin julkaisua saa odotta vielä pitkään, joten jos hankit vain julkaistuja pelejä sitä ei vielä kananta seurata aktiivisesti.


Eikös kaikki pelin sisältö valu peliin pikkuhiljaa, niin porukka jotka jo nyt ovat kovasti pelaamassa sitä kerkeävät kaiken tahkota läpi ja kyllästyä jo ennenkuin peliä edes julkaistaan?
Juu tuo on ongelma nille pelaajille jotka ei osaa annostella pelaamistaan järkevästi, esim. itse en pelaa SC Aplhaa ensisijaisena pelinä ts pelitunteja ei sillä kerry niin paljoa että puhkipelaamis vaaraa voisi syntyä.

Toinen on se että SC pelin rakenne kehittyy vielä hyvin paljon niin että vaikka just nyt "puhkipelaisi" sen niin pelin julkaisuversio on erilainen kuin just nyt pelattu versio.
 
Tilasin avaimenperän. Pistän sen kawan avaimenperäksi.
Näkyykö sulla toi keyring My Hangar sivulla kun mulla ei nyt näy ja sen pitäisi olla sekäettä item ts sekä pelissä oleva hangar koriste että fyysinen avaimenperä.
 
eilen sattui jännä homma tässä pelissä kun menin freelancerilla olisariin, kirjauduin ulos ja sitten sellaiset ehkä kolme tuntia myöhemmin aloin taas pelaamaan ja heräsin aluksesta mutta sitte huomasin että crusaderiin oli matkaa vähän reilu 20.000000km :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom