- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 050
Juu 3.0 tulee olemaan runsaasti kivaa pelattavaa sitten kun se on oikesti Live statuksen oikeuttavaassa kunnossa, tällähetkellähän se on tosissa PTU versio jonka päälle lätkäistii Live tarva vaika se ei vakautenbsa puolesta ole oikeutetu saaman sitä live statusta.Ei pelin pyöriminen ole edes niin raudasta kiinni, mulla on ollut suurimman osan ajasta yli 20 fps (uskomatonta muuten, että se on tässä tapauksessa hieno juttu) i7 4790k, 8gt, ssd, gtx960.
Lievästi sanottuna skeptisestä asenteesta projektia kohtaan huolimatta latailin tosiaan itsekin 3.0:n tuossa joulun jälkeen. Ensikokemus oli yllättäen todella positiivinen, tunnelmaa oli roppakaupalla ja ensilento planeetan pinnalle tutkimaan emergency shelteriä Auroralla oli hieno kokemus. Useista pelitunneista huolimatta en sitten lopulta kummiskaan saanut tehtyä yhden ainoata tehtävää alusta loppuun ilman että peli hajosi mitä eriskummallisemmilla tavoilla.
...
Itse odotan että 3.0 olisi tuon Live statuksen oikeuttavassa kunnossa Tammikuun lopulla tai Helmikuun aikana (ellei ne innostu lisäilemään siihen jotain vikojen korjaamisen lisäksi).
Tuo ylläoleva veikaukseni ei kata sitä että siitä 3.0:sta olisi siihenmennessä poistunut se hidastuminen pelin edetessä kun vaikka ne saisi sitä hidastumista aiheuttavat viat korjattua niin pelissä ei kumminkaan vielä ole niitä kaikkia ominaisuuksia jotka pystyisi sen kokonaan estämään (uusin Production Scedule paljasti että on juttuja joiden oli tarkoitus ehtiä 3.0 versioon mutta ne ei ole siinä vaan ne tulee selvästi myöhemmin (ts ne on lykätty pisemmälle kuin 3.1 versio)).
PS Itsellänikin on tilanne se että en tämän joulutaun 3.0 versiolla ole saanut läpi muutakuin muutaman tehtävän joka on ongelma kun niissä lukuisissa kosahtaneissa tehtävissä on ollut muunmuassa täyteenlastattu Starfarer Gemini ja täyteenlastattu Caterpillar niin että mun aEUC varat on aikas pienet tällähetkellä.
Noista heikoista aEUC varoiusta johtuen yritin sitten tehdä rahtikeikan Reliantilla ja jouduin toteamaan että se Reliant saattaa olla tällähetkellä epäluotettavin rahtialus kaikista rahtialuksista (kun se Reliant on lentotilassa ei sen ohjaamoon pääse normaalia reittiä ja muuta reittiä ei ole tämä on ongelma silloin kun pilotti tipahtaa yllättäen aluksen ulkopuolelle kesken lennon).
Kun tarkasti kasotaan (devien näkökulmasta) niin se uusi nettikoodi on jo täysin 3.0 versiossa ja toimii oikein, se mikä on vaiheessa on sen nettikoodin ulkopuolella oleva koodin joka määrittelee sen mikäosa päivityksistä tarvii välittää millekin clientille pelinkuluessa riipuen siitä missä sen clienti alus on pelimailmassa ja mitä sen tarvii tietää sen alueen ulkopuolisesta pelitilanteesta....
joka vaatii edelleen täydellisen nettikoodiremontin jotta suorituskyky ja pelaajamäärät saadaan lähellekään visioita ja siitä, onko nettikoodiin luvatut muutokset oikeasti ihan ovella voi myös olla montaa mieltä,
...
Tuota pävityksien lähetysmäärää rajaavaa koodia on jo 3.0 versiossa mutta se ei toimi niin tehokkaasti kuin oli tarkoitus/oletus ja sen lisäksi siinä on vielä bugeja.
Se varsianinen nettikoodi toimii jo toisihyvin ja sen tehdyt testit todistaa ts kun testataan tilannetta jossa on n. 100 pelaajaa samalla rajatulla auleella tuossa 3.0 versiossa peli pyörii hyvin ja FPS pysyy hyvänä, homma kosahtaa vasta siinävaiheesa kun ne pelaajat hajaantuu eripaikkoihin siinä 3.0.ssa ts siinävaiheessa kun sen lähettävän tietomäärän rajauskoodin pitäisi hoitaa hommansa.
Viimeksi muokattu: