Star Citizen

Ei pelin pyöriminen ole edes niin raudasta kiinni, mulla on ollut suurimman osan ajasta yli 20 fps (uskomatonta muuten, että se on tässä tapauksessa hieno juttu) i7 4790k, 8gt, ssd, gtx960.

Lievästi sanottuna skeptisestä asenteesta projektia kohtaan huolimatta latailin tosiaan itsekin 3.0:n tuossa joulun jälkeen. Ensikokemus oli yllättäen todella positiivinen, tunnelmaa oli roppakaupalla ja ensilento planeetan pinnalle tutkimaan emergency shelteriä Auroralla oli hieno kokemus. Useista pelitunneista huolimatta en sitten lopulta kummiskaan saanut tehtyä yhden ainoata tehtävää alusta loppuun ilman että peli hajosi mitä eriskummallisemmilla tavoilla.
...
Juu 3.0 tulee olemaan runsaasti kivaa pelattavaa sitten kun se on oikesti Live statuksen oikeuttavaassa kunnossa, tällähetkellähän se on tosissa PTU versio jonka päälle lätkäistii Live tarva vaika se ei vakautenbsa puolesta ole oikeutetu saaman sitä live statusta.

Itse odotan että 3.0 olisi tuon Live statuksen oikeuttavassa kunnossa Tammikuun lopulla tai Helmikuun aikana (ellei ne innostu lisäilemään siihen jotain vikojen korjaamisen lisäksi).

Tuo ylläoleva veikaukseni ei kata sitä että siitä 3.0:sta olisi siihenmennessä poistunut se hidastuminen pelin edetessä kun vaikka ne saisi sitä hidastumista aiheuttavat viat korjattua niin pelissä ei kumminkaan vielä ole niitä kaikkia ominaisuuksia jotka pystyisi sen kokonaan estämään (uusin Production Scedule paljasti että on juttuja joiden oli tarkoitus ehtiä 3.0 versioon mutta ne ei ole siinä vaan ne tulee selvästi myöhemmin (ts ne on lykätty pisemmälle kuin 3.1 versio)).


PS Itsellänikin on tilanne se että en tämän joulutaun 3.0 versiolla ole saanut läpi muutakuin muutaman tehtävän joka on ongelma kun niissä lukuisissa kosahtaneissa tehtävissä on ollut muunmuassa täyteenlastattu Starfarer Gemini ja täyteenlastattu Caterpillar niin että mun aEUC varat on aikas pienet tällähetkellä.
Noista heikoista aEUC varoiusta johtuen yritin sitten tehdä rahtikeikan Reliantilla ja jouduin toteamaan että se Reliant saattaa olla tällähetkellä epäluotettavin rahtialus kaikista rahtialuksista (kun se Reliant on lentotilassa ei sen ohjaamoon pääse normaalia reittiä ja muuta reittiä ei ole tämä on ongelma silloin kun pilotti tipahtaa yllättäen aluksen ulkopuolelle kesken lennon).

...
joka vaatii edelleen täydellisen nettikoodiremontin jotta suorituskyky ja pelaajamäärät saadaan lähellekään visioita ja siitä, onko nettikoodiin luvatut muutokset oikeasti ihan ovella voi myös olla montaa mieltä,
...
Kun tarkasti kasotaan (devien näkökulmasta) niin se uusi nettikoodi on jo täysin 3.0 versiossa ja toimii oikein, se mikä on vaiheessa on sen nettikoodin ulkopuolella oleva koodin joka määrittelee sen mikäosa päivityksistä tarvii välittää millekin clientille pelinkuluessa riipuen siitä missä sen clienti alus on pelimailmassa ja mitä sen tarvii tietää sen alueen ulkopuolisesta pelitilanteesta.

Tuota pävityksien lähetysmäärää rajaavaa koodia on jo 3.0 versiossa mutta se ei toimi niin tehokkaasti kuin oli tarkoitus/oletus ja sen lisäksi siinä on vielä bugeja.

Se varsianinen nettikoodi toimii jo toisihyvin ja sen tehdyt testit todistaa ts kun testataan tilannetta jossa on n. 100 pelaajaa samalla rajatulla auleella tuossa 3.0 versiossa peli pyörii hyvin ja FPS pysyy hyvänä, homma kosahtaa vasta siinävaiheesa kun ne pelaajat hajaantuu eripaikkoihin siinä 3.0.ssa ts siinävaiheessa kun sen lähettävän tietomäärän rajauskoodin pitäisi hoitaa hommansa.
 
Viimeksi muokattu:
... jonka myötä myös esimerkiksi tekoälyn kehityssuunta vaihtui siinä sivussa ulkoiselta toimijalta sisäiseksi operaatioksi. ...
Tuo ei muuten ole yksiselitteisesti positiivinen asia kun omalla vahvuusalueellaan se Kaythera AI on todella vahva ja se on toteutettu sillä osa-alueella fiksummin kuin se toteutus mikä on tehty talon sisällä.

Tuo talonsisällä tehty toteutus tulee varmaankin loppujenlopuksi tekeemään lähelle yhtä hyvän näköisen reitityksen yhdelle liikuvalle yksikölle kuin Kaythera mutta se Kaytheran toteutus taisi olla paljon elegantimpi/älykkäämpi.

Kaytheran toteutus toimi AI:n havaintokyvyn puolesta samaantyyliin kuin oikea ihminen kykenee havannoimaan tätä ei tuo talon sisäinen taida tehdä vaan se hyödyntää pelimootorista paljon sellaistakin tietoa jota ihmispelaaja ei samassayhteydessä pystyisi havaitsemaan ja sitten yrittää imitoida sitä mitä todelline NPC hahmo tekisi.

Talon sisäinen toteutus on varmaan pitkällätähtäimellä joustavammin hyödynnettävissä ja edullisempi mutta lyhyellätähtäimellä olisin kyllä mielummin nähnyt sen Kaytheran käytössä niillä osa-alueilla joilla se on vahvoilla.
 
Ei pelin pyöriminen ole edes niin raudasta kiinni...

Hyvä kirjoitus, mikä edustaa varmasti aikalailla normaalipelaajan näkemyksiä pelin nykytilasta. Eurogamer on samoilla linjoilla. Vuoden päivät CIG viivytti julkaisua sillä verukkeella, että bugit hioittaisiin pois ja uudet sekä vanhat pelaajat pääsisivät toden teolla Star Citizenin tarjoamille elämysmatkoille. Karu todellisuus oli, että nykyistä frankesteindemoa yritettiin epätoivoisesti saada viimeisiin päiviin saakka pysymään edes jotenkin kasassa. Vuotta ei kehdattu päättää ilman uutta numeroversiota, joten kasa paskaa lyötiin kaikkien pelattavaksi. Ja mikäpä siinä on Robertsin lapioidessa, kun fanipojat tykkää ja pitää huolen, että opittua alpha-narratiivia julistetaan totuutena internetin perukoilla. Harmi vain, että tämä narratiivi edustaa sitä, mitä 3.0 ei pitänyt olla CIG:n omien sanojen mukaan.
 

Täytyy vastapainoksi auttaa uusia pelaajia tekemään aUEC:ta.

Kiva video mutta tuo otsikko

Space Superiority Interdiction Fighter

joko Space Superiority Fighter
tai Interdiction Fighter

mutta nuo molemmat yhdessä on sekasotku joka ei noudata järkevää nimeämiskäytäntöä

ehkä voisi sano
Superior Interdiction Fighter

mutta miten sen perustelisi kuin Raven ei ole ainoa EMP alus ja EMP ei ole edes ainoa kriteeri määritellä sitä mikä on Interdiction Fighter varsinkin kun Raven on muun aseistuksen puolesta köykäisempi kuin moni muu Interdiction alus.


Siten kun sinä on perässä vielä tuo

Space Superiority Interdiction Fighter - full gameplay

se alkaa olla täysin klik bite otsikko


Sori että puutuin tähän mutta kun netissä on jo ihan riittävästä You Tube videoiden tehteilijoita jotka nimeää SC/SQ42 videonsa tahallaan niin että pyrkivät antamaan kuvan siitä kuin viedeo olisi jo julkaistusta täydestä pelsitä, puuttun tähän siksi kun tuolaliset videot johtaa harhaan ihmisiä jotka ei varsianisesti seuraa peliä ja voivat siten päätyä ostamaan pelipaketin totalisen väärässä luulossa.

Tämä väärässä luulossa ostamis riski ei ole mitään teoriaa vaan selalisiin henkiläöihin törmää yhtenään esim. Sub Den alueella (ne kun luuli maksanaana kuukausitilauksen valmiista julkasitusta pelistä (kumma kuinka moni ihminen ei lue pätkääkään niistä varoituksesta joita hyppii silmille tuota ostosta tehdessä)), yhteistä näille väärässä oletuksessa peliostoksensa tehneille tuntuu olevan se että ovat etsineet/katsoneet Tube videoita joissa käsitellään "julkaistua" peliä.
 
Viimeksi muokattu:
RSI sivuilla Ravenia luonnehditaan nimen omaan space superiority fighteriksi ja stealthy infiltratoriksi.
Sabre Raven | Space Superiority Fighter - Stealthy Interdictor
The Sabre Raven - Roberts Space Industries
Juu mutta ei se siitä tee totta ... sitten on tämä

Sabre.JPG


Ts varsianisessa kuvauksessa tuota space superiority fighteriä kiererretään takaisin sinne light suuntaan, ts CIG itsekkin tietää että tuo space superiority fighter on liian yliampuvaa paisuttelua ja koittavat tuossa varsinaisessa aluksen kuvauksessa pelata sitä alas lähemmäs todellisuutta.

Kun on se varsinainen F8 Space Superiority Fighter:kin olemassa.

latest
 
Kävin Yelan lääke ja huimausainemarkkinoilla ja siinä sivussa pieni vuorikiipeilyretki Deakinssin vieressä. Hyvin nousee Greycatti tuonne :D

Tipahti tosin kyydistä kun poistuin planeetalta..

K6788s4.jpg


XUTbCfg.jpg
 
Uusi show bäkkereiden kysymyksiä suoraan deveille ja devien vastaamina.

 
Mutta mitä tapahtui päivityksille kun 3.0 meni liveen? Ei ainuttakaan bug fixiä ole tullu joulun jälkeen, melkein kuukauteen, vaikka aihetta olisi.
Hienot uudet launcherit ja kaikki jonka avulla voisivat puskea hotfixiä vaikka joka hiton päivä, mutta ei... :rolleyes:
Pelissä on kuitenkin ihan game breaker bugeja aika hitokseen, olisi korkea aika fiksata moiset pois.

Ja joo, on varmasti muutakin tekemistä mutta cmon.. nyt vähän yritystä siihen bugifiksaukseen CIG..
 
Mutta mitä tapahtui päivityksille kun 3.0 meni liveen? Ei ainuttakaan bug fixiä ole tullu joulun jälkeen, melkein kuukauteen, vaikka aihetta olisi.
Hienot uudet launcherit ja kaikki jonka avulla voisivat puskea hotfixiä vaikka joka hiton päivä, mutta ei... :rolleyes:
Pelissä on kuitenkin ihan game breaker bugeja aika hitokseen, olisi korkea aika fiksata moiset pois.

Ja joo, on varmasti muutakin tekemistä mutta cmon.. nyt vähän yritystä siihen bugifiksaukseen CIG..
Katso tuo uusin video erityisesti se Pappy kohta.
 
Mutta mitä tapahtui päivityksille kun 3.0 meni liveen? Ei ainuttakaan bug fixiä ole tullu joulun jälkeen, melkein kuukauteen, vaikka aihetta olisi.
Hienot uudet launcherit ja kaikki jonka avulla voisivat puskea hotfixiä vaikka joka hiton päivä, mutta ei... :rolleyes:
Pelissä on kuitenkin ihan game breaker bugeja aika hitokseen, olisi korkea aika fiksata moiset pois.

Ja joo, on varmasti muutakin tekemistä mutta cmon.. nyt vähän yritystä siihen bugifiksaukseen CIG..
Huono trolli vaikka yrititkin. Päivitykset toimii edelleen wave ykkösessä.
 
Suostuispa tuo asentamaan live-version. Useista uudelleenasennuksista huolimatta versionumerossa on sitkeästi aina vain ptu. Lataa kyllä live-version, mutta asenna ei millään. Ikinä en ole edes ptu:ssa ollut osallisena, enkä sivustolta ilmoittautunut ptu:n.
 
Oletko tuolta Robertsspaceindustriesin Spectrumin puolelta katsellut/kysellyt onko muillakin esiintynyt vastaavaa? Help-deskin puolella livechätissä varmaan paras tieto. Issue councilissa näyttäisi myös olevan suhteellisen yleinen vaiva.

Issue Council

Ei tuolla äkkiseltään varsinaisesti ratkaisua näyttäisi olevan. Jollain patongilla näyttäisi olleen Windows 10 pron kanssa yhteensopivuusongelmia.

Issue Council

En ole kysellyt. Win10 Prööt itsellänikin on. :btooth:

Oletko kokeillut poistaa C:\Users\omakäyttäjänimi\AppData\Local\Star Citizen
Olen poistanut, ei vaikutusta.

En tiedä mitä eroa tuolla ptu-versiolla kylläkään on live-versioon nähden. Samat ominaisuudet tuntuu itsellä olevan tuossa ptu:ssa kuin mitä livessä pitäisi olla.
 
Tämän pyörteissä ei kyllä perässä jos ei lue 24/7 sivuiltaan mitä tapahtuu. Viikkojen/kuukausien välein kun tsekkailee niin on kaikesta täysin pihalla koko ajan.

Täytyy sanoa että ei kyllä tuolta selvinnyt mitään, onko laucherille oma linkki vai asentuuko uusi laucheri installerilla ja pitääkö se sitten osoittaa olemassaolevaan ptu-installaation. Mitään noista ei sanota tuolla rsi:n sivuilla.

Ennenkin huomannut että ohjeistuspuolella tuolla olisi paljon petrattavaa, yleensä ei joko löydä mitään tietoa tai sitten löytää jostain ihme paikasta kun on tunnin etsinnyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän pyörteissä ei kyllä perässä jos ei lue 24/7 sivuiltaan mitä tapahtuu. Viikkojen/kuukausien välein kun tsekkailee niin on kaikesta täysin pihalla koko ajan.

Täytyy sanoa että ei kyllä tuolta selvinnyt mitään, onko laucherille oma linkki vai asentuuko uusi laucheri installerilla ja pitääkö se sitten osoittaa olemassaolevaan ptu-installaation. Mitään noista ei sanota tuolla rsi:n sivuilla.

Ennenkin huomannut että ohjeistuspuolella tuolla olisi paljon petrattavaa, yleensä ei joko löydä mitään tietoa tai sitten löytää jostain ihme paikasta kun on tunnin etsinnyt.

Kuten bliskin linkkasi, niin tuolla Download-sivulla sanotaan selvästi mikä on uusin versio, mistä sen saa ja mitä siihen tarttet.
Jos noilla ohjeilla ei saa uusinta versiota koneeseen, niin voi alkaa kattomaan jo vähän sinne peiliinkin..
 
Pointti olikin että joutuuko koko paskan asentaa uusiksi vai vain muutaman kilotavun launcehrin.
 
Pointti olikin että joutuuko koko paskan asentaa uusiksi vai vain muutaman kilotavun launcehrin.
Launcherin asentaminen riittää jos pelasit joulun aikaan kaikille avointa ptu versiota. Lataa download manifestin ja sen jälkeen taisikin olla valmis.
 
Pointti olikin että joutuuko koko paskan asentaa uusiksi vai vain muutaman kilotavun launcehrin.
Live launcherin lataamninen ja asennus riittä sen jälkeen kannattaa tehdä vielä se verify
(koska itsellänin versionimi muuttui PTU:sta liveksi vasta tuon verifyn jälkeen).

Itsellläni kävi itseasiassa niin että hoksaamattani pelasin PTU versiolla pitkälle joulutauolla vaikka se Live versiokin oli julkaistu eli ilmeisesti ne kummatkin oli auki tai sitten PTU ohjasi suoraan Live palvelimille vaikka kaikki minunkoneella väitti kyseessä olevan PTU version.

Kannatta huomata myös se että jos olet lisännyt PTU laucherin linkkejä johonkin niin ne ei automaattisesti korvaudu Live launcherilla.

Kokeilin justiinsa niin se PTU launcher toimi vieläkin ja käynnistää pelin mutta nyt peli käynnistyminen päätyy virheilmoitukseen kun palvelinta ei löydy.


"... vain muutaman kilotavun launcehrin."

Jos muistan oikein niin itselläni se PTU>Live päivitys oli uusi Live launcheri + n. 900Mt päivitys laucherinkautta.


...

Ennenkin huomannut että ohjeistuspuolella tuolla olisi paljon petrattavaa, yleensä ei joko löydä mitään tietoa tai sitten löytää jostain ihme paikasta kun on tunnin etsinnyt.
Nykyään nuo pelin asennusohjeet on vallan riittävät ja oikeassa paikassa (siinäyhteydessä missä se laucherin latauslkin tapahtuu).


Mitä olen seurannut niin ongelmia tulee kahdesta syystä

1 Joko ne ohjeet sivuutetaan kun hösytään lataamaan sitä laucheria

2 Tai kuvitellaan että homma ei voi olla niin yksinkertainen kuin ohjeeet antaa olettaa



Sitten on erikseen ne tapaukset joissa pelin asentamine ei onnistu vaikka kaikki tehdään oikein,
Windows 10 tuntuu tekevän joissain kokoonpanoissa omia sössimisiään ohjelmien asennuksen yhteydesssä kun on on puhtaalta pöydältä asenentuja Windows 10 kokoonpanoja ja pääsosaan niistä peli asentuu ilman mitäänn ongelmai ja joihinkin ei sitten millään.


"tai sitten löytää jostain ihme paikasta kun on tunnin etsinnyt."

Pelin sisäinen Hint systeemi on tehty tarkoituksella sellaiseksi että se ei hyppisi silmille jos sitä ei varsinaisesti tarvi tästä on se seuraus että osa pelaajista ei ollenkaan hoksaa että ne heidän chatissa kyselemänsä ohjeet on itseassa olleet siinä heidän nenänsaä edessä peliä aloittaessaan, Hint katso keskelle ruutua sen ruudun alareunaan pelatessasi ensikertaa 3.0 versiota (Hint systeemi on dynaaminen niin että se lopettaa viiveellä sellaisten vinkkien annon joiden vihjaamia toimintoja olet jo käyttänyt (riippumatta siitä käytitkö niitä vahingossa vai tarkoituksella ts kaikkien näppäimien satunnainen painelu voi poistaa jonkun tarvitsemasi vinkin näytön)).


----------------------------------------------------------------------

Andromeda_New_Source.jpg


Kuva on ihan RSI:n sivulta
(mutta sellaisesta myyntipaketista että se ei ole kaikkien nähtävillä)
niin ajattelin laittaa sen tänne kun kuva toimisi hyvin esim. työpöydään taustakuvana (tasaisen tumma tausta ja varmasti tarpeeksi iso).
 
Viimeksi muokattu:
Olihan mahtavata taas katsella kuinka pädituki toimii live 3.0 versiossa, eli ei juuri mitenkään. Defaulttina joku kesäpoika laittanu jotain toimintoja, mistä ei puolet toimi. Jos haluatte nähdä miten pädi oli aikaisemmin toiminu huonosti, niin valitkaa piruuttanne gamepad advance ja kattokaa sen näppäinasetelmia.

Terveisin ekawave
 
Viimeksi muokattu:
Star Citizen ajoi minut päivittämään pc:tä ja koska prioriteetit on kunnossa niin hankin myös Carrackin.
unknown.png

unknown.png

osat^^
Lämpötila pysyy 53-60c pelatessa vcore 1.4 (5ghz extreme profiili)
8700k 5Ghz kelloilla ja GTX 1080 2166 core -kelloilla antaa pelissä useimmilla servuilla 32-36 fps. Aikaisemmin painoin menemään 15fps keskiarvolla 4930k suorittimella.

Kävi eilen sellainen tapaus, että kaveri oli minun Andromedan kyydissä ja tein qt-hypyn Yelaan. Kesken hypyn peli kaatui, ehkä koska hyppäsin safezonelta. Kaveri oli sitten jumissa aluksessa ja mikään ei toiminut. Alus vaan pyöri hallitsemattomasti niin lentäminen ei onnistunut. Hän railgunilla ampumalla sai isomman hissin aukeamaan vähän ja sai ittensä siitä raosta puristettua avaruuteen, ilmaa ei ollut loputtomiin ja pelastus lähes mahoton kun sijainti ei ollut selvillä. Suunnistin cutlaksella tämän kuvan perusteella ja puolen tunnin etsinnän jälkeen kaveri löytyi elossa :D
unknown.png
 
Sain pätsättyä 3.0 liveen. Mutta stna kun crusaderissa se fps on jotain 5fps niin ei vaan pysty, tulee huono olokin sittä töksähtelystä saman tien.
 
Ensinnä noista Laucheri ongelmista

Uudesta Laucherista on tosiaankin erikseen se ensin tullut PTU versio ja sen jälkeen julkaistu 3.0 Live versio.

Tuolla PTU Laucher versiolla ei enää pysty käynnistämään peliä.

Ts jos pelin käynnistys ei onnistu varmista (ja tarvittaessa lataa ja asenna) että sinulla on se uusin Live 3.0 Launcher käytössä.

HOX! PTU Laucher väittää omassa ikkunassaan että pelistä on käytössä Live versio,
se ei pidä paikkaansa vaan kysessä on siitähuolimatta pelin PTU versio
.

...
Star Citizen Alpha 3.0.0 - Roberts Space Industries
^^Tuolla käsketään poistamaan vanha ptu launcheri ja asentamaan uusi. Download - Roberts Space Industries

Molempien launcherien pikakuvakkeessa lukee muuten RSI Launcher. Oikean launcheri version oikeassa alakulmassa lukee Delta Patcher v1.0.0 ja vanhassa v1.0.0 ptu
Myös se pitää huomioida että uuden laucherin asennus ei poista vanhan laucherin käynnistyskuvakkeita (varsinkaan niitä jotka olet itse luonut) eli ole tarkka että käynnsität pelin Live Laucherin kuvakkeesta etkä PTU Laucherin kuvakkeesta.

Sitten on vielä tämä Microsoftin helvetillinen avuliaisuus kun ne on tehneet Windows 10:stä sellaisen etttä se "korjaaa" pikakuvakkeiden linkejä oma-aloitteisesti silloin kun ne muka osoittaa "väärään" ohjelmaan ts Windows 10 voi päättää että sen Live Laucherin pikakuvake käynnsitääkin PTU Laucherin eikä sitä Live Luacheria joka sen pitäisi käynnistää.

-----------------------------------------------------------

Oikeusdraamaa Crytechin vastaus



Eli näyttäisi siltä että vaikka ei kunnon perusteita ole niin Crytech on onnistunut pyörittelemään sopimuksen lauseita siten että on saanut aikaan epämääräisyyden jonka perusteella pääsee oikeuskäsittelyyn asti.

Koska Crytech on jo alunalkaen vaatinut jury oikeudenkäynnin asiantuntija oikeuden sijasta (joka sopimusteknisessä jutussa olisi loogisempi vaihtoehto) on melkoselvää että Crytech on ajamassa showta jossa on tarkoitus kikkailulla päästä haluttuun päämäärään.
 
Viimeksi muokattu:
Sain pätsättyä 3.0 liveen. Mutta stna kun crusaderissa se fps on jotain 5fps niin ei vaan pysty, tulee huono olokin sittä töksähtelystä saman tien.
Juu tuo FPS vaihtelee paljon jos satut vanhalle palvelimelle (joka on ollut pystyssä jo pisempään) ja sen pelaajat on ehtineen hajaantua ympäri pelialuetta niin FPS pystyy olemaan tuotaluokkaa.

Tuota voi yrittää korjata sillä että käynnistää pelin uudelleen mutta se yleensä ohjaa sinut samalle palvelimelle mutta jos valitsen EU palvelimen sijasta Usa tai Australia palvelimen saat pakotettua itsesi eri palvelimelle ja saatat saada ainakin joksikinaikaa paremman FPS:n vaikka viive on tietenki suurempi kuin EU palvelimelle olisi (peli on yllättävän hyvä piilottamaan tuon viiveen niin että se ei näy liikumisessa mutta kylläkin vaikeuttaa osumista ampuessa).
 
Tuossa ihan asiaa tuosta Crybaby-tek vs CIG-keissistä:


Tuo kaveri osaa puhua varsin ymmärrettävästi mutta ei ole alan lakimies niin kuin tuo minun esittämän sattuu olemaan.

Ts Crytech ei ole suoraan valehdellut mistään, mutta on kyllä esittänyt valikoituja paloja totuudesta ja tulkinnut niitä mahdollisimman edullisessa valossa.

Kun Crytech on pohjimmiltaan hakemassa taloudellista etua CIG:ltä ja Crytechille ei näytä olevan väliä sillä saako se sen oikeuden päätöksen kautta vai saako se sen siksi että CIG joutuisi maksamaan saadaksee kohun loppumaan, kun CIG:lle on paljon isompi vahinko se että bäkkkerit pelästyisi kuin mikään mitä Crytech koskaan voisi oikeuden kautta saada.

Kun vaikuttaisi siltä että Crytech pystyisi oikeudenkautta saamaan maksimissaan parimiljoonaa eli jos Crytech haluaa oikeasti isonkasan (10+m) rahaa sen täytyy käydä sen kimpuun jonka varassa CIG ja pelejen kehitys on ts Crytechin täytyy saada bäkkerit säikäytettyä niin pahasti että CIG:n rahantulo loppuu ja ehkä jopa merkittävä määrä bäkkereistä alkaisi vaatia rahojaan takaisin koska sellaisen kiristyksen edessä CIG:n olisi pakko tehdä Crytechin kansa sellainen sopimus että Crytech saisi merkittävän osan pelin myyntituloista (sitten kun peli on ulkona).


"Crytechille ei näytä olevan väliä sillä saako se sen oikeuden päätöksen kautta ..."

Crytechille ei näytä olevan väliä myöskään sillä miten tämä lisenssisopimuksten rikkirepiminen vaikuttaa potentiaalisiin uusin sopimuksiin Crytech mootorin lisensseistä (se tuhoaa ne mahdollisuudet) tämän takia oletan että Crytech hakee CIG:stä lypsylehmää josta on miljoonatulot vuosiksi eteenpäin (koska Crytechillä ei tule olemaan mitään muita tuloja oman pelinkehityksen lisäksi koska kukaan ei uskalla enää lisensoida Crytech mootoria peliinsä).
 
Viimeksi muokattu:
^ Niin, pointtina nyt se että Crytekin haasteella ei ole pohjaa tai se on ainakin hyvin hataralla pohjalla, thats it.
Joskus riittää kun kirjoittaa vaan yhden lauseen.. ;)
 
^ Niin, pointtina nyt se että Crytekin haasteella ei ole pohjaa tai se on ainakin hyvin hataralla pohjalla, thats it.
Joskus riittää kun kirjoittaa vaan yhden lauseen.. ;)
Se että sille ei ole ihan oikeaa täysin varmasti paikkansapitävää pohjaa ei ole mitään väliä.

Kun nyt se on saanut aikaan riittävän epäselvyyden niin että tuomari päästää sen oikeudenkäsittelyyn saakka.

Kun se oikeudenkäsittely alkaa uskon että Crtytechin peli on saada aikaan mahdollisimman ruma show niin että se saisi pelästytettyä bäkkerit ja varsinkiin uuden potentiaaliset bäkkerit ja tätän tapettua SC/SQ42 pelien rahoituksen ja siten kiristettyä itsensä CIG:n osaomistajaksi tms.

Kun tuo oikeudenkäsittely on jury pohjalla ja CIG on kerännyt joukkorahoituksena yksityishenkilöilltä sen 180m$ (oikeuden käynnin alkuunmennessä se on vähntään tuon) Crytech voi käyttää sitä lyömäaseena ja maalata jurylle kuvan firmasta joka on petollisesti vienyt ison kasan rahaa yksityishenkilöiltä joita ne juryn jäsenetkin on, eli pelkään että Crytech ei aio oikeudenkäynnissä yrittää perustella juttuaa faktoilla vaan vetää ihan tökerön vyönalle lyönti shown (koska Crytech on konkursikypsäfirma sillä ei ole mitään estettä yrittää todella tökeröä viimeistä lypsyä).
 
...

Facewaren ja Cryenginen mahdollista sekakäyttöä ainakin selviteltäneen oikeudessa, joka ei taida aivan halpaa lystiä olla. ...
Tuo on muuten just sellainen monimutkainen tekninen juttu jolla on helppo sekottaa juryn päät kun on epätodennäköistä että siinä juryssä olisi tarpeeksi porukkaa joka oikeasti kykenee ymmärtämään mistä on kyse.

Kun jury ei kykene ymmärtämään mistä on kyse se tekee päätöksen muilla perusteilla tunnepohjalta jolloin Crytech pystyy lyömään sillä että CIG "on varastanut" yksityishenkilöiltä (ts juryn jäsenten sukulaisilta/tutuilta) sen 180m$, eli uskon täysin että Crytechin pää ase oikeudenkäynnissä tulee olemaan se että nämä pelit on joukkorahoitteisia.

Eli Crytech ei edes yritä todistaa mitään todellista sopimusrikkomusta kun se ei ole sen tavoite koska Crytechin ainoa tavoite on voittaa keinoistavälittämättä oikeudessa ja siten saada kasa rahaa (joko suorana tai välillisesti sillä että pääsee CIG:n osaomistajaksi).

Kun pitää muistaa se että Crytech on tosiaankin konkursikypsä firma joten sen ei tarvi välittää mitä oikeusjuttu vaikuttaa sen tulevaisuuteen (se on jo toimillaan tuhonnut mahdolisuuden saada uusia lisennsiasiakkaita Crytech pelimoottorilleen) ainoa mistä se välittää on se että se voittaa tämän jutun (keinoista välittämättä).

Eli tässä oikeusjutussa ei tule olemaan kyse totuudesta vaan siitä saako Crytech tapettua Star Citizenin rahoituksen vai ei
(ts saako Crytech peloteltua bäkkerit/potentiaaliset bäkkerit),
koska jos Crytech onnistuu tuossa pelottelussa sillä on vipu jolla se voi pakottaa CIG:n sopimukseen jossa CIG maksaa lyhyellä- tai pitkällä-tähtäimellä ison kasan rahaa Crytechille
(ts sillä mihin oikeudenkäynti päätyy ei ole mitään merkitystä sen suhteen voittaako Crytech vai ei).

Vaikka Cryech voittaisi tuon oikeusjutun se saisi korkeintaa parimiljoona sen seurauksena eli ei ole mikään merkittävää summaa ts isoihinrahoihin käsiksi päästäkseen sen on pakko kiristää CIG paljon merkittävämpiin myönnytyksiin kuin mitä oikeudenkäynnin voittamalla voi saada ts sen on pakko hyökätä joukkorahoitusta vastaan.


PS Faceware ei liity mitenkään Crytech pelimoottoriin mutta se on sentyylien tekniikka että sitä tullaan tulevaisuudessa varmasti käyttämään hyvin monissa peleissä koska se on pelaajalle halpaa ottaa käytööön (pelkkä tavallinen webbikamera joka sinullla jo on riittää) ts Crytech varmasti haluaisi päästä rahastamaan Faceware firmaa kaikista niistä tulevaisuuden lisenssituloistaan.

PPS Olisin mielelläni väärässä tämän Crytechin tavoitaan suhteen ts olisi kiva jos oikeudenkäynti käytäisiin vai faktapohjalta ja sen seurauksena CIG korvaisi tai olisi krovaamatta asiallisen summan mutta uskontäysillä että Crytechin tavoite ei ole mikään asiaoikeudenkäynti vaan iso rahastus keinoistavälittämättä.
 
Viimeksi muokattu:
(se on jo toimillaan tuhonnut mahdolisuuden saada uusia lisennsiasiakkaita Crytech pelimoottorilleen)

Ei sitä kukaan ollut enää ikinä lisensoimassa muutenkaan, kun Amazonilta saa pitemmälle kehitetyn CryEnginen eikä tarvitse maksaa senttiäkään rojalteina kehitetystä pelistä.
 
Ei sitä kukaan ollut enää ikinä lisensoimassa muutenkaan, kun Amazonilta saa pitemmälle kehitetyn CryEnginen eikä tarvitse maksaa senttiäkään rojalteina kehitetystä pelistä.
Kantasi tukee vain sitä mielipidettäni että tämä SC oikeudenkäynti on Crytechin viimeisiäkeinoja haalia rahaa joten ne ei todennäköisesti kaihda edes likaistapeliä (kun jos ne jää siittä kiinni korvauvastuusa on konkurssipesä josta ei löydy rahaa korvauksiin).

Ts on vaintodennäköisempää että Crytech ei yritä voittaa asiaperusteillla oikeusjuttuaan vaan käy suoraan takaportin kautta CIG:hen kiinni pelottelemalla bäkkereitä ja siten yrittää kiristää CIG:tä johonkin rahakkaaseen sopimukseen kulissien takana.

-------------------------------------------------------

Asiasta sadanteen

Jostainsyystä peli on viimeiset parituntia olut pahemmin rikki niin että peliikirjautumisyritykset ei ole onnistuneet tai pelaaja on päätynyt peliin silnä surullisenkuuluisana pallona,

ts kannattaa ehkä tarkista Spectrumista tilanne ennen kuin yrittää käynnistää pelin (koska tuo valkoinenpallo tilanne on monesti vaatinut sen korjauksen että pelaajan pelitili on tarvinut resetoida eikä pelaaja pysty tekemään sitä itse).
 
Viimeksi muokattu:
unknown.png
unknown.png

Star citizenin kaikki pelidata luetaan Data.p4k -tiedostossa joka on 40Gb kooltaan. Pcie linkin nopeutta nostamalla 2x->4x Samsung 960 EVO lukunopeus tuplaantui. Asetus löytyy biosista Integrated Peripherals alta. Asensin myös samsungin NVMe -ajurin ja päivitin firmwaren Magicianin kautta. Kokemus paranee nopealla ssdlevyllä. Tavallisella Samsungin evo:lla jonka luku on 500 mb/s peli oli töksähtelevää.

64Gb ram omistaja voisi testata piruuttaan miten Star Citizenin pelikokemus muuttuu kun Data.p4k siirretään ramdiskille. Mklink linkittää tiedoston takaisin SC LIVE kansioon.

ps Crytek oli julkaisemassa hyvän pelin The Hunt Showdown jonka kehitystä pidin silmällä. Nyt kyllä jää peli ostamatta kun yritetään CIG kukkarosta kahmia lisää rahaa. Crytek boikottiin!! Eiköhän heille maksettu jo ihan sopimuksen mukainen korvaus lähdekoodin käytöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Star citizenin kaikki pelidata luetaan Data.p4k -tiedostossa joka on 40Gb kooltaan.
Tuota mität tarkoitat tuolla kun eikös se ole niin että se data puretaan tuosta paketista mutta ei sitä suoraan ajeta siitä?

...
ps Crytek oli julkaisemassa hyvän pelin The Hunt Showdown jonka kehitystä pidin silmällä. Nyt kyllä jää peli ostamatta kun yritetään CIG kukkarosta kahmia lisää rahaa. Crytek boikottiin!! Eiköhän heille maksettu jo ihan sopimuksen mukainen korvaus lähdekoodin käytöstä.
Kyllä siinä Crytechin haasteessa on joitain kohtia joila voi olla ihan hyvä perusteltu syy jolla voisi hakeaa kohtuullista korvausta mutta kun katsoo sen lakijutun kokonaisuutta niin tavoitteena ei näytä oelvan korvauksen hakemine oikeilla asiallisilla perusteilla.

Eli Crytech olisi halutessaan voinut tehdä ihan rehellisen haasteen jonka seurauksena se olisi voinut saada jotain luokkaa max 1m ja IP:tä (CIG sorsaa uusista ominaisuuksista) tms, mutta se näyttää ennemmin haluavan kikkailulla niin ison kasan rahaa kuin suinkinvainpystyy saamaan.
 
Ymmärsinkö nyt oikein tämän keissin. Crytekin entinen työntekijä neuvotteli sopimuksen ehdot CIG puolesta toisen Crytekin työntekijän kanssa joka loikkasi hyvien puolelle CIG leiriin. Freyermuth Crytekin entinen sopimusneuvottelija ei kertonut CIG:lle että on tehnyt Crytekille aikaisemmin keikkaa ja tuntee ennestään heidän sopimuskäytännöt.
 
Ymmärsinkö nyt oikein tämän keissin. Crytekin entinen työntekijä neuvotteli sopimuksen ehdot CIG puolesta toisen Crytekin työntekijän kanssa joka loikkasi hyvien puolelle CIG leiriin. Freyermuth Crytekin entinen sopimusneuvottelija ei kertonut CIG:lle että on tehnyt Crytekille aikaisemmin keikkaa ja tuntee ennestään heidän sopimuskäytännöt.
Väärin Freyermuth oli etukäteen hankkinut allekirjoitetun luvan Crytechiltä ennen kuin alkoi neuvotella mitään CIG:n nimissä eli siinä ei ole epäselvää ja Crytech olisi voinut halutessaan estää sen silloin vuosia sitten ts nyt on ihan turha inistä kun paskat on olleet housuissa jo vuosia.

Se toinen Crytechiltä CIG:n leipiin siirtynytn työntekijä on siirtynyt käsittääkseni vasta senjälkeen kun Crytech lopetti palkkojen maksun joksikinaikaa (ts työn tekijä etsi työnantajan joka maksaa palkan ihan oikeasti) eli sekään ei ole vaikuttanut siihen tuliko tuosta sopimuksesta puolueellinen vai ei.

Tietenkin se voi olla Crytechin kannalta epäedullista että oikeudessa on vastassa heidän oma entinen työntekijä jolla voi olla palkkasaatavia Crytechiltä ts hän ei ehkä ole kovin myötämielinen todistaja jos hänet laittaa toidistajanpenkiin ;-)

Sitten on se että Freyermuth on ollut tekemässä sopimuksia Criss Roberstislle jo 1990 luvulla eli voitaisiin aivan hyvin sanoa että Crytech käyttin CR:n kaveria hyväkseen keplotellakseen CR:n huonoon sopimukseen (tämä väite on yhtä tosi kuin se Crytechin väite eli puutaheinää).

Eli käytännössä Crytech on hyötynyt siitä että CR tunsi ihmisä Crytechlitä (nuo kaksi ei ole ainoat kun on myös se kolmas) koska sen ansiosta he saivat CIG:n asiakkaakseen Star Citizenhän nyt kumminkin näyttää oleva ainut isompi peli Cryengiellä tällähetkellä eli se on Crytechin ainoa näyttö tällähetkellä siitä että Cryengine sopii johonkin merkittävään, ymm toisalta tämä hyvinkin selittää sen miksi ne niin kovasti tappelee sen puolesta että Cryengine logo näkyisi Star Citizenin yhteydessä vaikka Star Citizen ei enää käytä Cryengineä (hukkuva kaouhoo mehupillä pystyäkseen vetämään viimeisen hengenvedon ollessaan pinnanalla tms).

Crytechillähän on ilmeisesti tällähetkellä se tilanne että ei ole tulossa yhtään isompaa peliä joka olisi lisensoinut Cryenginen käyttöönsä ja sen Crytechin oman pelin joka on tulossa demo ei kyllä näyttänyt siltä että se kykenisi pelastamaan Cryrechin velkasuosta ts ainoa joka pelastaisi Crytechin on se että se pääsisi käsiksi Star Citizen ja Squadron 42 peleihin niin että saisi merkittävän osan niiden mahdollisista myyntituloista (sitten kun ne on ulkona).
 
Viimeksi muokattu:
Spectrum - v3.7.1-hf.1

STAFF Baior Of Red@Baior-CIG
[Feedback Survey] - Ship Balance in Combat Scenarios
Yesterday at 23:56

Greetings all!

In an effort to assess the status of combat, we would like your feedback on the various ships you have taken into battle. Although there are other issues that impact combat and balance (weapons, missiles, IFCS, ect), which are also covered, this particular survey will mainly focus on the ships and their operation. Please only fill out the survey for the kinds of ships and scenarios you have experience with, but note you can take the survey multiple times to provide feedback on the various combat situations you may of experienced. The scoring is deliberately set-up to avoid "everything is perfect" style answers, so think hard and choose wisely.

You can find the survey here: https://goo.gl/forms/vhYld3Fd9QghxJgq2.

As always, feedback is not required but is very much appreciated. Thanks so much for your participation!

-Baior RSI Player Relations

You can find the survey here

Osallistukaa tuohon
se on tarkoitettu nimenomaan siihen että
sen palautteen perusteella kehitetään aluksien taisteluominaisuuksia
bäkkereiden haluamaan suuntaan

PS Alus on mahtava tms hyvä hyvä palautteet eivät ole toivottuja koska tarkoitus on parantaa niitä aluksia toisalta tää on ihan paska kommentitkaan ei auta yhtään eli mikä on pielessä ja miten sitä sinun mielestäsi voisi parantaa.
 
Kaikki me sinne ollaan palautetta annettu paitsi henkka77

T: waveone
 
Jos ette olis tollasia vässyköitä mitä olette, niin ottasitte itteenne niskasta kiinni ja lähtisitte saksaan koodaamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 248
Viestejä
4 490 997
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom