Star Citizen

No eipä tuossa alphan aikana nyt vielä mitään edistymistä juurikaan voi edes tehdä. Rahaa voit kerätä tehtävistä mutta mitä sää sillä rahalla teet tällä hetkellä?
Ihan puhdasta häröilyä tämä alpha on ainakin itelle, ei kait tätä nyt kukaan tosissaan otsa rypyssä pelaa ennen virallista julkaisua..
Niin kauan kun rahat ilmaantuu ajan myötä maagisesti takaisin eikä aluksenkaan menetys kirpaise yhtään, tätä voi pelata suht huoletta ja häröillä moninpelissä.. :think:
En tosin ole varma onko 3.0:aan nyt muutettu esim tuota rahankäyttöä, 2.6:ssa tuhlatut rahat palautui seuraavalla loggauksella takas tilille.
 
Syntyy alphana, kuolee alphana. Ja ihmiset vielä maksavat tästä satoja euroja :facepalm:

Nämä on sitten hauskoja, eka puhutaan että ei siellä ole kuin tekniikkademo ja videoita, sitten kun tulee peli jossa pääsee jo jotain tekemään alkaa itku että siihen se jää ettei 3.0 saada ikinä ulos, no kun se 3.0 alpha saadaan ulos niin alkaa itku että syntyy alphana, kuolee alphana, mitähän vielä? Varmaan kun peli julkaistaan niin alkaa itku mitä kaikkea puuttuu kun ei muuta enää keksitä.

Edelleenkään tästä ei tarvitse maksaa satoja euroja, 35€ riitti mulle, joku pistää viikonlopussa satoja euroja huoriin tai baariin, mitä sitten, onko sinulta pois?
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavinta juuri tuo porukka jotka eivät mitään pelistä tiedä, ovat lukeneet ehkä pari artikkelia miten SC on niin ja niin monta vuotta myöhässä ja alukset maksaa niin ja näin paljon ja loppu onkin sitten silkkaa arvailua.. :rolleyes:
 
Huvittavinta juuri tuo porukka jotka eivät mitään pelistä tiedä, ovat lukeneet ehkä pari artikkelia miten SC on niin ja niin monta vuotta myöhässä ja alukset maksaa niin ja näin paljon ja loppu onkin sitten silkkaa arvailua.. :rolleyes:

Liekkö se huvittavuus kuitenkin piilee tämänkaltaisissa ketjuissa ja fanipoikien kaiken anteeksiantavassa asenteessa. Peliä on nyt väännetty 5+ vuotta ja rahaa kerätty 100M€+ ja tähän on päästy. Eli hädintuskin purkalla pystyssä pysyvään alphaan.
 
Liekkö se huvittavuus kuitenkin piilee tämänkaltaisissa ketjuissa ja fanipoikien kaiken anteeksiantavassa asenteessa. Peliä on nyt väännetty 5+ vuotta ja rahaa kerätty 100M€+ ja tähän on päästy. Eli hädintuskin purkalla pystyssä pysyvään alphaan.

Onko tämä ensimmäinen peli jota on väännetty +5v ja jossa on fanipoikia?

Kun ihminen ei kykene edellenkään ymmärtämään kuinka hidasta tälläisen pelin tekeminen on niin viestit on juuri yllä mainittua ripulointia.


Star wars Development cost: $200 million

Destiny Development cost: $140 million

GTA V Development cost: $137 million

Top 10 Most Expensive Games Ever Developed

ja mene itse katsomaan kokonaiskustannukset ja puhutaan pienemmistä peleistä.
 
Liekkö se huvittavuus kuitenkin piilee tämänkaltaisissa ketjuissa ja fanipoikien kaiken anteeksiantavassa asenteessa. Peliä on nyt väännetty 5+ vuotta ja rahaa kerätty 100M€+ ja tähän on päästy. Eli hädintuskin purkalla pystyssä pysyvään alphaan.

Niin että kaikkien pitäisi olla talikoiden kanssa porteilla, koska onhan se nyt vaan helpompaa määkiä laumassa eiks jeh?

Oma asenne on lähinnä neutraali ja kyllä itteänikin vituttaa monikin asia SC:n kehityksessä, mutta koska tiedän että pellin alla tapahtuu koko ajan, maltan mieleni ja odottelen rauhassa.
Se mitä itse en vaan jaksa on tuo helvetin negapaska asenne jota puskee joka vitun tuutista tämän pelin kanssa. Olen ihan saatanan kyllästynyt siihen.
Sitten vielä kun ne pahimmat huutelijat ovat juuri sitä porukkaa jotka eivät edes omista koko peliä ja huudellaan vaan kentän laidoilta netistä luetun perusteella mistään mitään kuitenkaan tietämättä.. :facepalm:
Kauankos sinä olet pelin omistanu? Oletko pelannu paljonkin tietääksesi että peli "pysyy purkalla kasassa"?

Eikä mua todellakaan kiinnosta kauanko näin laajan skaalan pelin tekemisessä kestää, tulee kun tulee.
Mulla on kyllä muutakin pelattavaa valmistumista odotellessa.
 

Olen jo ylpeästi SC fanipoika. Lopussa 0 sec happea jäljellä kun pääsen ilmalukkoon :D

Tänäänkin pelataan ja päivitin juuri aluksen Cutlass Blackiin. Ryhmään kaipaisi vähän lisää aluksia saattamaan meidän avaruusrekkamiehiä, tulkaa discordiin jos haluatte peliseuraa alphaan, https://discord.gg/eKTvnGv pelistä kiinnostuneet voi kanssa tulla, laitetaan vaikka striimi pystyyn.

Tuossa striimissä oli koko avaruusrekkamies operaatio alusta loppuun. Käykäähän katsomassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö tässä maksaan jotain vakuutusta joka kuukausi kun se vähän hämää ?
Kyseessä vähän samantyylinen pelin sisäinen vakuutus pelirahalla kuin mitä on muissakin moninpeleissä joissa omistat jotain arvokasta jonka menettäminen johtaisi kohtuuttomaan grindaustarpeeseen.

Mutta SC 3.0 Alphassa tällähetkellä se vakuutus systeemi ei ole täysillä käytössä joten siitä ei tarvi vielä kummemmin välitää.

Sitten kun peli on valmis (/valmiimpi ts vähintää beta vaiheessa) tuo vakuutus systeemi aletaan ottaa käytöön suuremmassa mittakaavassa, siinävaiheessa siihen kannattaa jo kunnolla tutustua kun on kolmenlaisia vakuutuksia

1 Perus aluksen vakuutus

2 Alukseen päivittämiesi osien lisä vakuutus

3 Rahdin vakuutus
(tuo rahdin vakuutus voi olla hyvinkintärkeä silloin jos pelaat isolla rahtialuksella kuten Hull D tai Hull E kun niihin mahtuu niin valtavasti rahtia että rahdinarvo voi ylittää aluksen arvon moninkertaisesti).

Vakuutus on kolmiportainen siksi kun vain tuo 1. vakuutus on voimassa aina ja kakkialla (kunhan se on maksettu) kun taas 2:n ja 3:n vakuutuksen vimassaolo riippuu siitä minkä tasoisen vakuutuksen otit (kallimpi vai halvempi vakuutus/vakuutusfirma) ja mikä on sen alueen turvaluokitus jolla menetit komponentejasi tai rahtiasi.

Se missä Star Citizen tulee eroamaan muista peleistä on se että vakuutus ei ole vain geneerinen pelin ominaisuus vaan pelissä on ihan oikeasti kilpailevia vakuutusfirmoja joilta saat eritasoisia vakuutustarjouksia.

Tulee olemaan myös harmaalla alueella toimivia "vakuutus syndikaatteja" joilta piraatti voi saada vakuutuksen kattaman omia riskejään korvausta vastaan.

CIG on myös lupallut että tulisi olemaan jonkinlainen systeemi niin että Organisaatio voisi tarjota jäsenilleen vakuutuksen kaltaista suojaa ts vakuutusta ei tarvi hankkia pelin NPC firmalta vaan sen voi hankkia toiselta pelaajilta.

Mutta loppujenlopuksi sen startter aluksen omistaja tarvii vain tuon 1. vakuutuksen joka on voimassa kaikkialla ja se vakuutus on halpa (pelin sisäisessä rahassa) joten näistä vakuutuksista ei kannata stressata ennen kuin alkaa olla isompi alus johon on sitoutunut merkittävä omaisuus (ts sama kuin ED:n tilanne kukaan ei juurikaan välitä siitä kosahtaako se startter Sidewinder vai ei).

Se mihin SC:ssä startter aluksen omistajan täytyy kiinnitää huomiota on että hänen pelaajahamonsa ei kuole tai vammaudu vakavasti koska ne tuo sen lopullisen kuoleman astetta lähemmäksi (sitä lopullista kuolemaa ei voi koskaan täysin välttää joka ikinen pelaajahahmo tulee kuolemaan viimeistään vanhuuteen).


Ai niin "joka kuukausi" vakuutuksien kestot lasketaan pelin sisäisissä kuukausissa jotka eivät ole yhteneviä realielämän kuukausien kanssa ja ilmeisesti se oletko kirjautuneena peliin vain et tulee vaikuttaman vakuutuksen kulumiseen (ts jos sinulla tulee kuukausi putkeen pelaamatta se ei tarkoita että olisit menettänyt sen pelissä maksamasi kuukauden vakuutuksen mutta toisaalta pelissä ostamasi kuukauden vakuutus ei ole koko realiajan kuukautta voimassa).
 
Viimeksi muokattu:
Tänäänkin pelataan ja päivitin juuri aluksen Cutlass Blackiin. Ryhmään kaipaisi vähän lisää aluksia saattamaan meidän avaruusrekkamiehiä, tulkaa discordiin jos haluatte peliseuraa alphaan, https://discord.gg/eKTvnGv pelistä kiinnostuneet voi kanssa tulla, laitetaan vaikka striimi pystyyn.

Meillä on tuolla Elite-Discossa (invite sigussa) myös SC:lle oma kannu ja onpa meillä oma organisaatiokin, Muro Squadron. :)
Muutamia kertoja ollaan porukalla pööpöilty, hauskaa on ollu ja on ne saatu talteenkin..

Star Citizen - YouTube
 
... Squadron 42:n jatko-osat (trilogia tiettävästi) ja mahdolliset laajennussisällöt (ei varmaan kovin ajankohtaisia...) Star Citizeniin myytäneen tulevaisuudessa erikseen.
...
Tuon ensimmäisen Squadron 42 pelin lisäksi on tarkoitus tulla lisää maksullisia Squaron 42 lennostoon liityviä yksinpelejä.

Mutta Star Citizeniin (siis moninpeli) ei ole tarkoitus tulla yhtään selalista maksullista osaa joka laajentaisi peliä niin että se jakaisi pelaajaporukkaa niihin joila on ja joila ei ole eli kaikki maksullinen jota tulee on sellaista että se ei rajaa sitä mitä pelaaja voi tehdä pelissä (ts Star Citizeniin ei tule ED Horizons:sin kaltaista lisäriä).

Joskus aikoinaan oli puhetta siitä että planeetoille laskeutuminen voitaisiin tuoda erillisenä lisärinä mutta nythän se sisältyy jo Alpha 3.0 versioon ilman mitään lisämaksua.

...
En itse ainakaan olisi laittanut penniäkään kiinni joukkorahoitukseen, jos oikeaa rahaa pitäisi syöttää koko ajan sisään tyyliin World of Warcraft 2003-.
...
Tämä että Star Citizeniin ei tule mitään DLC tai mikromaksu pelleilyä joka rajoittaisi pelimahdollisuuksia on se isoin lupaus mikä on Star Citizeniin liityen annettu jos se petettäisiin kaikki bäkkerit vetäisivät herneennenää ja hitommoinan paskamyrsky olisi enemmän kuin taattu.

Homma on itseasissa nurinkurun siinä mielessä kun monet bäkkerit haluaisivan jatkaa nykyistä Subscriber tyylistä maksua (vastaavilla ehdoila/eduilla kuin tälläkinhetkellä) myös pelin julkaisun jälkeen mutta CIG on vielä silläkannalla että se ei suosti siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Liekkö se huvittavuus kuitenkin piilee tämänkaltaisissa ketjuissa ja fanipoikien kaiken anteeksiantavassa asenteessa. Peliä on nyt väännetty 5+ vuotta ja rahaa kerätty 100M€+ ja tähän on päästy. Eli hädintuskin purkalla pystyssä pysyvään alphaan.
Tyypillinen mistään mitään tietämättömän tiedon tason ilmaus kun näkee vain sen pinnan (joka on tällähetkellä ulkona oleva 3.0 Alpha) eikä sitä kokonaisuutta mikä on todellisuudessa tehty ja mitä se kokonaisuus merkaa sen suhteen missätahdissa sekä Squadron 42 että Star Citizen tulee todennäköisesti valmistumaan.

Itse lasken kokonaisuuten mukaan myös sen mihin tämäntasoinen jukkorahoitettu peli voi pisemmällätähtäimellä johtaa (ts pelaajat alkaisi vaatia parempaa kuin isot pelitalot tarjoaa tällähetkellä (hipuhurraa mikromaksu vastaisuus on nousussa)).

Huomioin myös sen muutoksen mitä CIG:n deviporukassa on tapahtunut tässä viimeaikoina nimittäin hyvn monet niistä on tuleen esiin omilla nimillään ja kasvoilaan joka on täysin päinvastainen tilanne kuin mihin suuret pelitalot on vuosia pyrkineet, isot pelitalothan haluaa pitää devit nimettöminä niin että pelin laadun takeena ei ole ne devit vaan pelitalon nimi (isot pelitalot on viimeaikoina sitovasti todistaneet että niiden nimiin ei voi luottaa hyvän pelin takaajina niiden nimet takaa vaa maksioidun pelaajan rahastuksen).

Nimittäin silloin vanhaanhyväänaikaan kun devit vastasi omalla nimellään pelien laadusta tuli keskimäärin parempia pelejä ja pelitalot joutui oikeasti maksamaan siitä että ne sai hyviä devejä joiden nimellä pystyi myymään laadukkaita pelejä.

Niistä huonoistakin peleistä aikaisemmin hyvän nimen omaavat devit joutui vastaamaan omalla nimellään (esim. Romeron nimi on pysyvästi sidoksissa Daikatanaan), se on aika tehokas motivaatio sen suhteen että devi ei tee huonoa peliä.


PS Jos käytät noin
rahaa kerätty 100M€+
epätarkaa laskutapaa niin tuolla tarkuudella laskien 175M€+ pyöristyy ylöspäin niin että voi ihan hyvin sanoa että 200M€ koska senverran on kasassa viimeistään ensikesään mennessä.
 
Viimeksi muokattu:
...
Olen jo ylpeästi SC fanipoika. Lopussa 0 sec happea jäljellä kun pääsen ilmalukkoon :D
...
Mullakin oli viimeisin pelikerta jokseenkin haasteellinen kun jostainsyystä kypärä katosi aina kun astuin ilmalukosta ulos ensimmäisellä kerralla peli ei hoksannut että kypärä puuttuu mutta kun lennonjälkeen astuin aluksesta ulos peli yllättäen hoksasi että mulla ei ole kypärää ja alkoi radikaali happivaje vaivata ts äkkiiä takaisin aluksen ja seuraavaksi parkeerasin aluksen suoraan Grimhecksin ilmalukon eteen joka osoittautui tarpeeliseksi varmistuskeinoksi.

Kun tutkin inventariotani niin totesin että ostamani kypärä oli kadonnut myös inventaariosta.

No pelikerrann jälkeen User kansio tyhjäksi ja uusi yritys, jep ei kypärä ongelmia (ts mun pelin ja palvelimen välinen sykronisaatio taisi rikkoutua jostain syystä).
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ei tosiaan pitäisi olla varsinaisesti pelimekaniikoita kaupan jatkossakaan. Joskus vaan ilmoille muistaakseni heitettiin ajatuksena tyyliin xi'an-lisätehtäväkampanjaa, mikä voi tietysti yksinpeliksikin taipua.
Ei kai ne lisätehtävistä puhuneet vaan siitä että sitten joskus kun toiset lajit (Xi'An, Tevarin ja Banu) on SC pelissä mukana niin itselleen voisi ostaa Xi'An, Tevarin tai Banu pelihahmon normi ihmishahmon siajsta (ihmis pelihahmotkinhan tulee todennäköisesit myyntiin joten sinällään ei ole merkitystä ostaako ihmis tai jonkin muun hahmon).

Tuo muiden kuin ihmishahmojen pelattavaksi tulo ei ole mitenkään varmaan kun siihen on yksi iso kynnys muut kuin ihmiset on selvästi erimittaisia ruumiinosien ja pituuden suhteen joten muut kuin ihmiset ei pysty ilman muokakusta käyttämään ihmisille mitoitettuja aluksia (Esim. Khartu-Al Al siinä lopussa tarkoittaa nimeomaan ihmisille sovitettua mallia ja ihmisille myytävä Defender malli on vartavasten mitoiltaa sovitetu ihmisille ja niitä ei pysty lentämään Xi'An tain Banu ilman ongelmia), eli muiden hahmojen pelattavaksi tuonti tarkiottaa sitä että tarvitaan paljon uusia aluksia yms.

Pelihahmojen maksullisuus on yksitapa hiukan vaikuttaa kusipäisen käytöksen vähentämiseen pelissä (kun sen permakuolleen pelihahmon tilalle joutuu ostamaan uuden ei sellainen pelityyli joka johtaa todennäköisesti nopeaan permakuolemaan ole järkevää) pelihahmot ei tule maksamaan paljonmutta kumminkin jonkinverran.


PS Ai niin yksi josta olet voinut kuulla on se että ilmeisesti ainakin yhden Squadron 42 pelin miissionin pitäisi liityä Xi'An rahtialuksen avustamiseen (yhtäiso kuin Hull D mutta vertikaalinen ts mailman isoin tornitalo mutta isompi kuin se mailman isointornitalo ja täynnä rahtia).
 
Viimeksi muokattu:
Muuten hyvä, mutta korkea FOV-arvo ja alituinen kuvakulman vaihtaminen ärsytti.
Tuo korkea FOV (+21:9?) taitaa myös olla osasyy kypärän toistuvaan rikkoutumiseen kuvassa.

Sensijaan kuvakulman vaihtelu jossain tube/twitch videossa on hyväjuttu kun pelkästään ensimmäisessäpersoonassa tehdyt videot käy äkkiä tylsiksi katsoa, tarvii vain kokemusta lisää että oppii käyttämään niitä vaihdoksia sopivissa yhteyksissä.
 
Vähän custom tuo resoluutio. Fov 140 on minimi minkä peli antaa laittaa tuolla resolla (3840x1600) Ei oltu tekemällä tekemässä puolen tunnin videota vaan nauhoittelin siinä kohtaa pelejä muuten vaan. Mitäs mieltä olette tuon Twitch videon kuvakulmista? Täytyy seuraavaan ottaa huomioon ne kuvakulmat ja vaihtaminen kolmanteen persoonaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Vähän custom tuo resoluutio. Fov 140 on minimi minkä peli antaa laittaa tuolla resolla (3840x1600) Ei oltu tekemällä tekemässä puolen tunnin videota vaan nauhoittelin siinä kohtaa pelejä muuten vaan. Mitäs mieltä olette tuon Twitch videon kuvakulmista? Täytyy seuraavaan ottaa huomioon ne kuvakulmat ja vaihtaminen kolmanteen persoonaan :D
Tuolla FOV:lla ja resolla kuva vääristy aika paljon, vääristymä on selviten näkyvissä siinäpätkässä kun kuva on pelihahmon takana ja kävelet Olisarin käytävässä siinä seinät kaatuu selvästi ulospäin varsinkin pelihahmon takana.

Tämä FOV säätöhän on ensimmäistäkertaa mahdollista tässä 3.0:ssa ja siitä puuttuu vielä ominaisuuksia (ts se on ensiimmäinen senverran kelvollinen että CIG kehtasi ottaa sen käyttöön).

Tämä ominaisuuksien puuttuminen näkyy selvästi juuri silloin kun olet kolmannessapersoonassa ja ensimmäisessäkin persoonassa on se ongelma että ainakaan suurintaosa kypäristä ei ole alunperin suunniteltu suurta FOV:ta silmälläpitäen joten ne menee rikki kun on normaalista poikkeava FOV on käytössä.

Sitten taitaa olla vielä se että joissakin aluksisa on HUD tms elementtejä jotka ei noudata FOV säätöä täysin oikein eli ne menee rikki tai vääristyy.

Myös sen pelihahmon tyhjiöpuvun tai rintapanssarin kaulus näkyy vähän hölmösti kuvassa kypärän edessä tuon FOV säädön puutteista johtuen (antaa sellaisen vaikutelman niin kuin pelaaja olisi joku strutsi joka on vetänyt päänsä kauluksensisään tms).

Koska tuo FOV säätö ja normaalista poikkeavien resojen tuki on vielä niin puutteellinen se ei vastaa sitä mihintasoon tässä pelissä pyritään ja antaisi site striimissä harhauttavan kuvan siitä miten pelin on tarkoitus toimia.

Sitten on se että tuollainen vääristynyt ja välkkyvä striimi ei ole miellyttävää katsottavaa ja kun SC striimaajia on paljon se herkästi aiheuttaa sen että katsoja vaihtaa toiseen striimiin jota on miellyttävämpi katsoa.


Kolmanteen persoonaan vaihtamisesta, mielestäni sen harrastaminen striimissä on tarpeen koska muuten striimi alkaa herkästi vaikuttaa yksitoikkoiselta, ainoa vain että kannatta opetella millähetkellä siihen tai siitä pois ei kannata vaihtaa.

Esim. yhdistetynä alusten tikas tai ohjaajanpenki animaatioihin tai ilmalukko animaatioihin tai sänky animaatioihin edestakaisin ensimmäisen ja kolmannen persoonan välillä vaihtelu näyttää sekavalta, ts ajoita vaihto joko ennen animaation alkua tai sen jälkeen älä tee sitä animaation aikana.

Sitten jos oikein haluaa fiinistellä tarvisi ajatella leikkauksia ja liikesuuntia joka menee jo monimutkaiseksi (ts jos kolmannessapersoonassa liike on vasemmalta oikealle ja ensimmäiseen persoonaan hypätessä pää tai ruumis ja pää kääntyykiin vasemmalle se luo epäjatkuvuuden) eli en vaivautuisi tuon tason viilaukseen koska se vaatii liikaa huomiota pelaamiselta ellei sitä osaa jo ennestään hyvin (mutta jos teet jotain fiilistelyvideota esim. hangarissa tuohon kannattaa kiinnittää huomiota koska se vaikutta huomattavasti siihen kuinka hyväksi katsoja kokee sen videopätkän).
 
Viimeksi muokattu:
Oon huomannu ettei passaa ultrawidellä mennä koskemaan koko FOV slideriin, muuten se hyppää sinne 140 lukemaan mitä se näyttää. User kansion poistamalla pitäs palautua oletusarvoonsa.
 
Miksi toi video nykii niin perkeleesti?
Näyttää olevan aika raskaspeli kun pyörii framet alle 30fps.
Mikäs kone sulla on alla?

Striimi pyöri alkuun hyvin mutta jossain vaiheessa Youtube alkoi heittämään taas vaihteeks häränpyllyä. OBS näytti vihreetä valoa kuitenkin.
Mutta tokihan peli itekin vielä hieman nykii ja paukkuu kun optimointia on vielä paljon tekemättä, eikä tuossa tällä hetkellä graffa-asetukset vaikuta juurikaan fps:ään.
Koneen speksit avatarin alla.

EDIT: saattoi olla OBS:ssä bitrate hieman liian korkealla, (4000) pitänee kokeilla iltasella uudestaan..
 
Viimeksi muokattu:
Striimi pyöri alkuun hyvin mutta jossain vaiheessa Youtube alkoi heittämään taas vaihteeks häränpyllyä. OBS näytti vihreetä valoa kuitenkin.
Mutta tokihan peli itekin vielä hieman nykii ja paukkuu kun optimointia on vielä paljon tekemättä, eikä tuossa tällä hetkellä graffa-asetukset vaikuta juurikaan fps:ään.
Koneen speksit avatarin alla.

EDIT: saattoi olla OBS:ssä bitrate hieman liian korkealla, (4000) pitänee kokeilla iltasella uudestaan..
Pelihän nykii ja paukkuu. Melkein pysyy jopa pystyssä :rofl:
 
Mutta hei, olen minäkin työntänyt Crossoutin open betaan jo 30€ eikä harmita yhtään. Tulisipa tästä jotain yhtä kiintoisaa vaikka vähän rupeaa usko loppumaan/loppui jo.
 
Nuo @IcePen viestit on kyllä koomisuudessaan mahtavia, edes vähän voisi yrittää naamioida niitä muuksi kuin mainoksiksi. Kellään työssä käyvällä ole aikaa kirjoitella moisia tekstiseiniä ja täysin kritiiköttämästi kehua peliä :btooth:

Kovasti olen teitä yrittänyt ymmärtää mutta mutta, ei enää vaan pysty. On tämä sen verran naurettava räpellys koko projekti. Annetaan nyt vielä ennustus. Rahat loppuu ennenkuin tämä on edes open betassa ja CR nauraa matkalla pankkiin.

edit. Ja tästä versio numeroinnista vielä. Mikä vitun 3.0. Kuten aikaisemmin yllä kirjoittelin niin olen hitusen sijoittanut Crossouttiin joka on open betassa versiolla 0.8 jotain tällä hetkellä.
Eniten ehkä tässä vituttaa juuri noiden katteettomien lupausten lisäksi se että alphaa kutsutaan 3.0. Siis vittu oikeasti, tämän kuuluisi olla 0.3alpha build. :mad:
 
Viimeksi muokattu:
...
edit. Ja tästä versio numeroinnista vielä. Mikä vitun 3.0.
...
Eniten ehkä tässä vituttaa juuri noiden katteettomien lupausten lisäksi se että alphaa kutsutaan 3.0. Siis vittu oikeasti, tämän kuuluisi olla 0.3alpha build. :mad:
Juu CR:n käsitys hyvästä versionumeroinnista mättää ja siitä on bäkkerit kritisoineet suoraan CR:lle ja CR on selitellyt valintojaan RSI:n foorumilla yms.

Isoin sota syntyi sillloin kun CR esitteli tämän nykyisen version Star Citizen 3.0 versiona ilman sitä Alpha sanaa missään siitä bäkkerit nosti niinkovan paskamyrskyn että CR perääntyi ja lisäsi sen Alphan siihen nimeen.

Kun totuushan on se että ilman tuota Alphaa nimessä nimi olisi erittäin harhaanjohtava niille jotka ei seuraa tämän pelin kehitystä.

Se kummakstutaa CR:n toiminnassa että kuinka sokea hän on sille että tämän kutsuminen Star Citizen 3.0 versioksi ilman sitä Alphaa olisi todella kehno markkinointiveto kun tuntuu että CR kuvittelisi että se olisi hyvää markkinointia jota se ei todellakaan ole.

Hommaa ei tietenkään auta yhtään se että RSI:n foorumilta löytyy aivan liikaa hurahtaneita jotka ei kykene näkemään eikä myöntämään sitä että CR:n on vain ihminen ja mokailee niin kuin muutkin ihmiset.

Jos RSI:n foorumin General alueella menet kirjoittaman että CR:n käsitys pelin versioiden nimeämisestä sukkaa on jonossa satoja jeesustelijoita todistamassa että CR:n on virheetön, onneksi RSI:n foorumilla on sellaisiakin (suljettuja-)alueita joissa tosiasiosta voi keskustella järkevästä niin kuin ne on.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta hei, olen minäkin työntänyt Crossoutin open betaan jo 30€ eikä harmita yhtään. Tulisipa tästä jotain yhtä kiintoisaa vaikka vähän rupeaa usko loppumaan/loppui jo.

No pelaapa sitten sitä Crossoutia ja lopeta se ulina tässä ketjussa, eiks jeh.. :rolleyes:
 
No pelaapa sitten sitä Crossoutia ja lopeta se ulina tässä ketjussa, eiks jeh.. :rolleyes:
Anna MedHotin tuoda potentiaalisia Star Citizenin epäkohtia esiin vapaasti, tässä ketjussa on tarvetta MedHotin tyyliselle kritisoijalle joka osaa olla asiallinen
(eikä vain jotain muuta minkä edustaja tästä ketjusta jo löytyy).

Esim. Star Citizen Alphan nimeämistavasta kritisointi on täysin paikkansapitävää ja aiheellista koska tuo 3.0 nimämistapa on selvästi harhaanjohtava (oli se tahallista tai ei).
 
..

Yhdelle ja ainoalle näkökulmalle ei pidä tietysti antautua, mistä esimerkiksi Frontierin forumeiden monikymmensivuinen myötäily Squadron 42:n "vertical slicestä" toiminee varoittavana esimerkkinä.
Juu tuohon SQ42 demoon liittyy yksi iso kysymysmerkki joka vaikuttaa paljon siihen kuinkapitkällä SQ42 pelin kehtys tosiassa on.

Nimittäin se että toimiko se tosiasiassa yksinpelinä yhdellä koneella vai toimiko se käytännössä palvelimiin pohjaavan monipelirungon päällä (jos niitä palvelimia ajettiin yhdellä koneella virtuaalipalvelimina kysesssä on vain kikkailu eikä todellinen yksinpeli).

Tuo ero voi aiheuttaa ison eron siihen kuinka kauan SQ42 pelin kehitys voi tulla kestämään (kun jotain virtuaalikone kikkailua ei voi asentaa kenentahansa pelaajan koneeseen).

CIG kertoi myös sen että niiden näyttelijä skannien siirto itse peliin on täysin vaiheessa jo niiden teko näyttää ottavan valtavanpaljon enempi aikaa kuin olisi suotavaa.

Jos CIG/CR pitäytyy siinä että koko SQ42 julkaistaan kerralla eikä muutaman missionin kokoisissa osissa niin kuin alkuperäinen tavoite oli pelkään että sitä koko SQ42 peliä ei nähdä julkaistuna vielä tänävuonna.

Kun tuo "vertical slice" saattoi olla juuri sitä mitä se tarkoittaa eli on mahdollista että vain siihen sisältyvä pelisisältö oli valmiina ja mitään sen ulkopuolella olevaa ei ollisi olemassa muuta kuin suunnitteluasteella.

Nuo esittämäni teoriassa mahdoliset uhkakuvat on selllaisia että ne voi olla totta ja siitä huolimatta se Squadron 42 vertical slice demo on täysin rehellinen esitys siitä missävaiheessa SQ42 pelinkehitys on, ts se SQ42 demo saattoi valehdella paljon sellaiselle joka katsoo vain pintaa optimististen siilmälaisen läpi.


Se mitä itse näin Squadron 42 demossa on tämä

Squadron 42 tulee olemaan h-vetin hyvä peli sitten joskus kun se on ulkona.


Se mitä en nähnyt Squadron 42 demossa on tämä

Squadron 42 demon perusteella ei voi mitenkään päätellä kuinka pitkällä kyseisen pelin kehitys on ja kuinka kaun sen kehitys tulee viemään, ts SQ42 julkaisu voi tapahtua tänävuona tai viidenvuodenpäästä ja kaikkea siltä väliltä.


Se että CIG alkoi avoimesti julkaista sen missävaiheessa kaikkien alusten kehitys on kertoo siitä kuinka kauan SQ42 pelin vaatimien alusten kehitys kestää muta se ei kerro mitään SQ42 pelin valmistumisesta kun SQ42 pelin valmistumisen pullonkaula ei ole niiden alusten valmistuminen.
 
Viimeksi muokattu:
RSI>Spactrum>Announcements

Christopher Roberts@croberts68

Star Citizen Alpha 3.0 performance tidbitsPinned
December 25th at 4:13

Patch

In the Holiday Spirit, I thought it would be helpful to share a few insights on the performance of 3.0.

The number of players on the server has a lot less impact in client performance than one would think. During the final stages of PTU we ran tests with 50 players, 40 players and 30 players per server. While there was a slight improvement in performance it wasn't proportional to the player count at all as can be seen from the 3 samples below. The top one is a full 50 player server, the middle is a 40 player server and the bottom is a 30 player server (the X axis is FPS, Y axis is sample count).







There is a slight shift to the right as you decrease player count but it is relatively minimal.


From the data we see it is not so much about player count but more about WHAT the players are doing. In our internal testing we didn't witness the performance issues that we saw on PTU or Live once thousands of players got in and started doing all sorts of crazy things. Fill up a Caterpillar with cargo, blow it up over an Outpost on a moon and you can bring the clients and servers to their knees (as you've just added hundreds if not thousands of additional objects to simulate). One other common issue that can kill performance is interpenetration of objects as that causes an overload on physics, especially if its on a larger object. An example of this is the Asteroid Mission (which we disabled last night) that was spawning on top or near Olisar and being sucked into the local grid causing all sorts of issues and deadlocks. In addition we need to do a better job of efficiently handling the bigger ships which can bring in thousands of additional elements to update as opposed to the smaller ships that have a lot less items and geometry. Have a bunch of people fly around in Starfarers and Caterpillars and you're straining the clients and server far more than you would be with a bunch of Auroras and Hornets.


We have solutions for all these things, including moving physics to a batch updating model from an asynchronous one which will allow us to scale the physics much better (currently we are limited to only four threads for physics regardless of the cores on a client or server), level of detail updates for objects on the client from the server (don't update or update less frequently when far away, unbind an object from the network if far away from the client's view), Object Container streaming (whole areas of the game are only streamed in when needed on the client, allowing for dramatically less objects on clients) and they are in various stages of progress but they are not something we can complete in a week or two.


At Citizen Con we announced that we are moving to a quarterly release schedule that is less feature bound and more focused on regular updates. The release of 3.0 is the first step in that strategy. We could have spent a few more weeks dialing in performance and bugs before going "Live" after we returned from the Holiday break but as most of the company won't return until the second week of January (as we worked a week deeper into 2017 than we did in 2016) we would then not be going Live until the beginning of February. Considering that for us to hit the Q1 release date we need to be going to Evocati in the middle of February, it would put us in the same situation as this year where we ran late as we were focusing on features versus dates. Going live with 3.0 allows us to merge back into our main development branch, continue the performance and optimization work (which will be a big part of future releases) and deliver it with solid testing for Q1 2018. So while it may be frustrating that there are some performance issues and bugs, 3.0 is a step along the way in the Star Citizen journey that will get better and more polished as we go.


If you are getting performance in the sub 10-15 FPS range there is definitely something not right, especially if you have a quad core CPU, 4GB video card and at least 16GB. I have seen people reporting 5 FPS when other people with the same specs are getting 25-30 FPS. This is likely a result of the game paging out to disk because of low memory, although sometimes we hear about this on machines that have 16GB or even more, which needs more investigation by us. Is it other apps in memory? Bad page allocation (need 10 GB have 16GB allocated)? Or memory leaks in the game? PCs have lots of advantages but one of the downsides is the huge diversity of configurations which make it hard to pin point the cause of some performance issues. We are investing in additional telemetry both on the servers and clients so we can automatically detect when things aren't performing how they should based on the raw specs of the machine and hopefully determine some issues that are causing the abnormally low performance. Of course this will take a bit of time , so please be patient.


Finally I want to say thank you to everyone out there for supporting Star Citizen, your enthusiasm and dedication really does energize the team and myself. We are building something truly special that is only possible because of you.


Happy Holidays everyone!


-------------------------------------------------------------------------------

Ei ihan uusi mutta mielestäni ihan hyvä tietää tuon 3.0:n kanssa tapellessa.
 
unknown.png
 
No pelaapa sitten sitä Crossoutia ja lopeta se ulina tässä ketjussa, eiks jeh.. :rolleyes:

Niin pelaankin. Miulla sentään jotain toimivaa pelattavaa.

Luen tätä ketjua lähinnä siksi että huumoriarvo ja toivon vaikka en usko että tästä tulisi valmis joskus ennenkuin rahat loppuu.
Ja kyllä. Olen pelannut Wing Commanderia ja jopa Privateeria jotka käsittääkseni ovat tämän sällin pelejä.

Jonkun talousjohtajan tää projekti vaatisi joka pistäisi vähän suitsia tälle CR:lle.
 
On se hienoa että kaikki ei tee pelkkää konsolikamaa. Valitettavasti nykypelit on vähän sitä un tätät, sisältöä nolla. Ei tälläiset laajat pelit ihan parissa vuodessa synny.
 
On se hienoa että kaikki ei tee pelkkää konsolikamaa. Valitettavasti nykypelit on vähän sitä un tätät, sisältöä nolla. Ei tälläiset laajat pelit ihan parissa vuodessa synny.

Pitäisi syntyä sanoo ADHD-jonne joka saa joka joulu uuden COD:n tai BÄFÄ:n!:facepalm:
 
Tottakai on ymmärettvää,että tämmönen projekti kerää kritiikkiä. Varsinkin tänä intternet aikakautena,kun yleinen mielipide on,että kaikki on täyttä paskaa ja vittu,kun vituttaa. Omasta mielestä on aivan mahtavaa,että edes yritetään tehdä tämmöstä megaprojektia.
 
Mitään vastaavaa ei oikein ole koskaan yritetty tehdä, joten aika selvää että tulee kestämään. Nyt tosin alkaa näyttämään siltä, että tekniikat löytyy ja hommat on mahdollista toteuttaa ja esim. SQ42 demo oli kyllä tekniikan riemuvoitto ja todisit, että tuo on mahdollista toteuttaa. Täysin saumattomasti.
 
Mitään vastaavaa ei oikein ole koskaan yritetty tehdä, joten aika selvää että tulee kestämään. Nyt tosin alkaa näyttämään siltä, että tekniikat löytyy ja hommat on mahdollista toteuttaa ja esim. SQ42 demo oli kyllä tekniikan riemuvoitto ja todisit, että tuo on mahdollista toteuttaa. Täysin saumattomasti.

Tekniikan riemuvoitto? Älähän nyt jaksa. Näytä sen ihmeemmältä kuin uusin bäfä mikä on kuitenkin pari vuotta vanha.
 
Vaan toimimattomasta täynnä bugeja olevasta paskakikkareesta?

edit. Eikun joo. Eihän sitä fps:ää pääse edes pelaamaan vielä? Mutta hieno video tuli joka taas tapansa mukaan lupaa kuun taivaalta mutta valmista ei näy.
 
Vaan toimimattomasta täynnä bugeja olevasta paskakikkareesta?

edit. Eikun joo. Eihän sitä fps:ää pääse edes pelaamaan vielä? Mutta hieno video tuli joka taas tapansa mukaan lupaa kuun taivaalta mutta valmista ei näy.

Pitäsköhän jo lopettaa toi jatkuva trollaus ja flametus.. :facepalm:
Kun selkeästikään et mistään mitään tiedä niin eikö ole parempi olla sillon hiljaa?
 
Pitäsköhän jo lopettaa toi jatkuva trollaus ja flametus.. :facepalm:
Kun selkeästikään et mistään mitään tiedä niin eikö ole parempi olla sillon hiljaa?

Mikä siinä nyt on niin ikävää jos joku kyseenalaistaa ehkä hieman provoavaan sävyyn tätä "jumalpeliä". Ihmetyttää itseasiassa että tällä foorumilla ei ole useampia jotka tekisivät samaa. Tällaista rinkirunkkausta ja kuvien ihailua oikein jaksa. Melkein kuin kävisi Hopeinen omena sivustolla.
 
Sä taidat olla samoja hemmoja jotka on ensimmäisenä ruikuttamassa kun bäfän ______ (valitse hahmoluokka) aseet on OP heti päivityksen jälkeen? Nyt käyt rauahllisesti läpi tämän pelitalon historian ja ne muutokset, jotka tämä "tuhoon tuomittu" pelitalo on tehnyt VERRATTUNA tämän ajan uusimpiin peleihin. Oli kyseessä sitten bäfät tai tetrikset 90-luvulta...

Mikä siinä nyt on niin ikävää jos joku kyseenalaistaa ehkä hieman provoavaan sävyyn tätä "jumalpeliä". Ihmetyttää itseasiassa että tällä foorumilla ei ole useampia jotka tekisivät samaa. Tällaista rinkirunkkausta ja kuvien ihailua oikein jaksa. Melkein kuin kävisi Hopeinen omena sivustolla.
 
Teidän juttujen perusteella Sq42 olisi julkaisuvalmis fps. @Henkka77 voisi vastata vaikkapa seuraaviin kysymyksiin kun on asioista perillä.
Onko sq42 monenkin pelaajan fps? Onko se fps? Miksi "firma" joka tekee avaruuspeliä haluaa tehdä fps:n? Milloin se on valmis? Miten tämä eroaa Elitestä muuten kuin olematta ikinä valmis? Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla? Milloin tämä on valmis? Miksi tämä herättää niin voimakkaita tunteita kuin vaikkapa sinussa näköjään? Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia? En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin. Ehkäpä minäkin sitten tiedän mistä puhun.
 
Sä taidat olla samoja hemmoja jotka on ensimmäisenä ruikuttamassa kun bäfän ______ (valitse hahmoluokka) aseet on OP heti päivityksen jälkeen? Nyt käyt rauahllisesti läpi tämän pelitalon historian ja ne muutokset, jotka tämä "tuhoon tuomittu" pelitalo on tehnyt VERRATTUNA tämän ajan uusimpiin peleihin. Oli kyseessä sitten bäfät tai tetrikset 90-luvulta...

Oon aina bäfissä vetänyt medikillä niin ei ole tarvinnut luottaa muiden apuun kun hätä tulee :(

edit. Ihan ykkösestä lähtien siis.
 
Teidän juttujen perusteella Sq42 olisi julkaisuvalmis fps. @Henkka77 voisi vastata vaikkapa seuraaviin kysymyksiin kun on asioista perillä.
Onko sq42 monenkin pelaajan fps? Onko se fps? Miksi "firma" joka tekee avaruuspeliä haluaa tehdä fps:n? Milloin se on valmis? Miten tämä eroaa Elitestä muuten kuin olematta ikinä valmis? Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla? Milloin tämä on valmis? Miksi tämä herättää niin voimakkaita tunteita kuin vaikkapa sinussa näköjään? Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia? En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin. Ehkäpä minäkin sitten tiedän mistä puhun.
Taipuuko sinulta englanti? Ihmettelen suuresti miten tietämyksesi on noin heikko. Selvästi et edes tiedä minkälainen peli SQ42 on. Siinä ei kyllä kummempia guuglaustaitoja tarvita, että tarvittava tieto löytyisi...

Tuo viestisi kyllä poisti monet epäilyt. :rolleyes:
 
Voi ristus. Jos et halua mennä alukseen sisään ja käyttää aikaa kulkemalla esim alukselle, kiipeämällä sinne ja tekemällä juttuja että sen peltilaatikon saa liiketeeseen, niin ehdotan että et vaivaa tällä pelillä suurta päätäsi. Tämän pelin idea on juuri siinä, että se on mahdollisimman monipuolinen, jopa niiden perusasioiden kohdalla. Monet pelintekijät (kuten Elitellä) jättävät kävelyt ja välitoiminnat pois niiden vaatiman moninaisuuden takia. Nyt tehdään peliä ilman latausruutuja ja siinä laajuudessa, että teinit paskoo allensa.

Teidän juttujen perusteella Sq42 olisi julkaisuvalmis fps. @Henkka77 voisi vastata vaikkapa seuraaviin kysymyksiin kun on asioista perillä.
Onko sq42 monenkin pelaajan fps? Onko se fps? Miksi "firma" joka tekee avaruuspeliä haluaa tehdä fps:n? Milloin se on valmis? Miten tämä eroaa Elitestä muuten kuin olematta ikinä valmis? Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla? Milloin tämä on valmis? Miksi tämä herättää niin voimakkaita tunteita kuin vaikkapa sinussa näköjään? Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia? En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin. Ehkäpä minäkin sitten tiedän mistä puhun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom