Star Citizen

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Niin pelaankin. Miulla sentään jotain toimivaa pelattavaa.

Luen tätä ketjua lähinnä siksi että huumoriarvo ja toivon vaikka en usko että tästä tulisi valmis joskus ennenkuin rahat loppuu.
Ja kyllä. Olen pelannut Wing Commanderia ja jopa Privateeria jotka käsittääkseni ovat tämän sällin pelejä.

Jonkun talousjohtajan tää projekti vaatisi joka pistäisi vähän suitsia tälle CR:lle.
Itse olen pelannut aikapaljon Planet Nomads:ia (jopa selvästi enempi kuin Elite Dangerousia vaikka siihen tuli hankittua se Horizons:kin).

Mutta nyt kun tämä 3.0 on ulkona niin vaikka sen FPS sukkaa rankasti välillä niin siinä alkaa kumminkin monet perusjutut (alusten hallinta mobiglass jne) olla lähempänä lopullista versiota niin että niiden opettelussa alkaa olla järkeä, koska ei todennäköisesti aivankaikkea enää joudu opetttelemaan uudelleen kun aivan kaikki ei todennäköisesti täysin muutu (tosin mobiglasin käyttöliitymän logiika mättää varsin paljon).

Wing Commanderit jotka on tulleet ennen Wing Commander Prophesy:ä on CR:n ja Privateer 1 on CR:n.

Jonkun talousjohtajan tää projekti vaatisi joka pistäisi vähän suitsia tälle CR:lle.
Olet myöhässä kun se rahan hassaaja potkitiin pihalle jo parivuotta sitten ja pomoksi nousu Erin ja se näkyy hyvin kun on alkanut tulosta syntyä.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Tekniikan riemuvoitto? Älähän nyt jaksa. Näytä sen ihmeemmältä kuin uusin bäfä mikä on kuitenkin pari vuotta vanha.
Sanoo ilmeisesti tyyppi joka osaa katsoa vain sitä miltä grafiikat näyttää eikä osa nähdä sitä tekniika joka vaaditaan homman toteuttamiseen (kun sillä bäfä pelimmootorilla/rungolla ei olisi voinut toteutta tuota SQ42 demoa "oikomatta kulmissa").

Sen tuota SQ42 demon graafisesta tasosta sanon että niissäkohdissa joissa näytti olevan lopullisen tason assetit käytössä se ei jättänyt yhtää toivomisenvaraa eli en keksi miten se voisi niissä kohdissa olla enää parempi.

Mitä tulee animaatioihin niin eipä yksikään hahmo harrastanut persjalkakyykyjuoksua ;-P
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Pitäsköhän jo lopettaa toi jatkuva trollaus ja flametus.. :facepalm:
Kun selkeästikään et mistään mitään tiedä niin eikö ole parempi olla sillon hiljaa?
On siellä seassa ollut muutama ihan asiallinenkin kritiikin kohde, mutta näyttää siltä että MedHotin tiedot ei riitä siihen että itse tunnistaisi oikeata kritiikia vaativan yksityikohdat pelkästä satunnais flametuksesta joka ei pidä ensinkään paikkaansa.

Niin että jo MedHot vähentäisi satunais flametusta ja yritäisi tuoda esiin niitä oikeita huolenaiheita/kritiikin kohtaita voitaisiin saada aikaan ihan hyvä keskustelu SC/SQ
42:n mahdollisista puutteista.

Nuo @IcePen viestit on kyllä koomisuudessaan mahtavia, edes vähän voisi yrittää naamioida niitä muuksi kuin mainoksiksi.
Mikä niistä tekee niin koomisia.

Olen tahallani yrittänyt erotella asisisällön ja mainos/hehkutus sisällön niin että jo tekstin luonteesta kävisi ilmi mikä on sitä hekutusta/mainontaa niin että lukija ei erhertyisi luulemaan sitä tällähetkellä pelissä olevaksi ja täysin toimivaksi faktaksi.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
...
Kun selkeästikään et mistään mitään tiedä niin eikö ole parempi olla sillon hiljaa?
...
Eihän sitä fps:ää pääse edes pelaamaan vielä?
...
Pääsee pelaamaan on päässyt pelaamaan jo noin vuoden.

Nimittäin Squodron 42 ei tule olemaan FPS peli siinämielssä kuin bäfän pelaajan käyttää FPS lyhennettä.

Star Marine on FPS pelin kaltainen peli siinämielssä kuin bäfän pelaajat käyttää FPS lyhennettä.

Star Marine on ollut pelattavissa jo noin vuoden
(se muuttui vain vaikeammaksi 3.0 versiossa kun stamina yms ominisuudet päivittyi lähemmäs lopullista tavoiteversiota).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Mikä siinä nyt on niin ikävää jos joku kyseenalaistaa ehkä hieman provoavaan sävyyn tätä "jumalpeliä". Ihmetyttää itseasiassa että tällä foorumilla ei ole useampia jotka tekisivät samaa. Tällaista rinkirunkkausta ja kuvien ihailua oikein jaksa. Melkein kuin kävisi Hopeinen omena sivustolla.
Provoavaan sävyyn kysenalaistaminen ei ole ongelma.

Ongelma on se kun kyseanalaistaja esittää selalisia väitteitä joilla ei ole pätkääkään todellisuuspohjaa ja josta voi päätellä että se provoaminen on tärkeämpää kuin oikeasta todellisesta syystä provoaminen.

Ts jos provoat oikeasta todellisesta syystä ei ole ongelmaa.

Mutta jos provoat vain provoamisen vuoksi välittämättä siitä että provoväite on täysin perätön se on ongelma.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Teidän juttujen perusteella Sq42 olisi julkaisuvalmis fps. @Henkka77 voisi vastata vaikkapa seuraaviin kysymyksiin kun on asioista perillä.
Onko sq42 monenkin pelaajan fps? Onko se fps? Miksi "firma" joka tekee avaruuspeliä haluaa tehdä fps:n? Milloin se on valmis? Miten tämä eroaa Elitestä muuten kuin olematta ikinä valmis? Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla? Milloin tämä on valmis? Miksi tämä herättää niin voimakkaita tunteita kuin vaikkapa sinussa näköjään? Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia? En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin. Ehkäpä minäkin sitten tiedän mistä puhun.
Olet näimmän aika pihalla siitä kuka Henkka on, kun Henkka on täysin Elite Dangerous "fanboy" se on vaan "vängällä houkuteltu" tähän Star Citizen kelkkaan.

Henkka on itseassa yksi niistä joka monesti esittää ihan oikeaa hyvinperusteltua ja aiheellista kritiikkiä tässä ketjussa (voisit oppia jotain?).


PS Tuo höpinäsi SQ42=FPS peli kertoo siitä kuinka täysin pihalla olet asioista (ilmeisesti tietosi pohjautuu vain ja ainaostaan siihen SQ42 demoon joka näytettiin kun siinä sattui olemaan poikkausellisen pitkä FPS osuus).


PPS "Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia?"
Tuohon on erittäin yksinkertaista vastaja peli ei ole lähellekään valmis (niin kuin itse olet monesti toistanut) mutta siitähuolimatta tämän peli foorumilla on jo 1955769 rekisteröitynyttä käytäjää eli potentiaalisia pelaajia on todistettavasti vähintään 1955769 henkeä, eli ainakan minä en ole huolissani siitä etteikö pelaajia riittäisi.


PPPS

"En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin."

Tällainen asenne suorastaan vituttaa rankasti

"en välitä pätkääkään mutta vaadin siitähuolimatta että käytät tunteja perusteellisen vastauksen laatimisen jokaiseen yliolanheittoon jonka vaivauduin esittämään (ilman mitään perusteluja)"

Miksi veessä meidän pitäisi ahertaa orjina jollekin vellipeelle joka vain räkyttää eikä välitä mistään mitään.



Teidän juttujen perusteella Sq42 olisi julkaisuvalmis fps. @Henkka77 voisi vastata vaikkapa seuraaviin kysymyksiin kun on asioista perillä.
Onko sq42 monenkin pelaajan fps? Onko se fps? Miksi "firma" joka tekee avaruuspeliä haluaa tehdä fps:n? Milloin se on valmis? Miten tämä eroaa Elitestä muuten kuin olematta ikinä valmis? Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla? Milloin tämä on valmis? Miksi tämä herättää niin voimakkaita tunteita kuin vaikkapa sinussa näköjään? Mistä luulet että niin monimutkainen kuin tästä pitäisi tulla saa pelaajia? En jaksa kirjoittaa kerralla enempää mutta voin kysellä lisää kun vastaat vaikka tyhjentävästi noihin. Ehkäpä minäkin sitten tiedän mistä puhun.
Itsesiassa näen tämän koko postauksen ongelmallisena ... jaa miksi.

No kun alunperin kuvittelin että MedHot olisi oikeasti kiinnostunut tästä pelistä.

Mutta tämän nimenomainen postaus antaa sen kuvan että onkin tarkoitus vain haaskata meidän aikaa vaatimalla pitkiä vastauksia näennäisiin kysymiksiin, vaikka MedHot ei todellisuudessa olekaan kiinnostunut niistä vatauksista vaan on kiinnostunut vain siitä että saa meidät kirjoitaamaan mahdollisimman paljon samalla kun itse näkee vaivaa mahdolisimman vähän asianeteen.


"Miksi aluksissa pitää saada kävellä sisällä, tai asemilla?"

Esim. tuo miksi hitossa meidän pitäis perustella sinulle miksi sinun pitäisi pitää sen tyylisestä pelista tai ei.

En minäkään tivaa bäfän pelaajalta miksi minun pitäisi alkaa pitämään sen tyylisestä "aivottomasta räiskinnästä".

Ts jos koet että et olisi pätkääkään kiinnostunut sellaisesta pelityylistä jossa
"kykenee kävelemään mahdollisimman autenttisesti alusten sisällä tai asemilla"
tämä peli ei ole sinua varten,
eikä siten ole mitää järkisyytä miksi yrittäisimme perustalla sinulle tämän pelin hankintaa kun tämä peli pärjää vallanmainiosti ilmankin.

Peli ei parane sillä että pelaajiksi haalitaan sellaisia henkilöitä jotka ei ensinkään halua pelata kyseisen tyylistä peliä.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
...

Star Citizenin sissimarkkinointi ainakin on esimerkiksi Redditin /gamesissä hyvällä tasolla markkinointibudjettiin nähden, kun sinne ilmestyy näitä puolueettomia tarkkailijoita, joilla on kaikilla sattumalta samat jutut, valistamaan kansaa. Siinä sivussa kommenttilukema pomppaa tuhanteen, mikä on jo ihan kunnioitettava lukema, kun ei vieläkään kenties puhuta valtavirran pelistä ja kaikki näkyväisyys on varmasti tervetullutta.
Eh ... käry kävi ... pakoon.

Se kun ei ehkä ole sattuma että tuen MedHotin kaltaisen kaverin jatkoa tässä ketjussa.
 
Viimeksi muokattu:

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Kävin tuossa taannoin pelailemassa ja suorituskykyä lukuunottamatta peli tuntuu hyvältä. Optimointiahan tuohon ei ole tehty, joten se on aivan luonnollista.
Jos nyt joku haluaa tarkempaa dataa miten tuo pyörii i7-6800K ja 1080ti niin alta voi videota katsella. Suorituskyvyn lisäksi ehkä eniten kismitti mobiclassin sulamatattomuus, mutta noin muuten se mobiglass on kyllä lähes täydellinen.



Jossain vaiheessa kun kerkiää niin pitää käydä vähän enemmän lentelemässä. Tässä taas paluu jostain puolen vuoden takaisista pelisessioista niin kevyttä ruostetta havaittavissa :vihellys:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
... ehkä eniten kismitti mobiclassin sulamatattomuus, mutta noin muuten se mobiglass on kyllä lähes täydellinen.
...
Juu ideana Mobiglass on hyvä ja se tekniika toimii jo kohtuu hyvin jolla se on toteutetu muuta sen käyttölogiika mielestäni mättää rankasti.

Mobiglass:inhan pitäisi olla minun henkilökohtainen apuri/käyttöliitymä eli esimerkisi

Kun tilaan aluksen sillä aluksen tilaus päättellä ja poistuttuani päätteeltä unohdan sen platan jolle alus on parkkeerattu niin koska Mobiglass on se minun henkilökohtainen apurini kävisi järkeen että se pystyisi kerromaan alukseni sijainnin yhdellä vilkaisulla (ts millä platalla se alus on just nyt) mutta sittähän se ei tee.

Tai kun menen kauppaan luulisi sen Mobiglassin kykenevän kerttomaan mitä minulla jo on mutta se muuttuu pelkäksi kaupan käyttöliitymäksi eikä kerro esim. medipeniä ostaesa että kuinka monta medipeniä minulla jo on.

Mobiglassin pitäisi olla minun käyttöliittymäni kauppaan ei kaupan käyttöliittymä minuun, eli sen toimintalogiikka on väärinpäin/nurinkurinen.
 
Viimeksi muokattu:

Rentner

Niin läski äijä!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
174
Juu idean Mobiglass on hyvä ja se tekniika toimii jo kohtuu hyvin jolla se on toteutetu muuta sen käyttölogiika mielestäni mättää rankasti.

Mobiglass:inhan pitäisi olla minun henkilökohtainen apuri/käyttöliitymä eli esimerkisi

Kun tilaan aluksen sillä aluksen tilaus päättellä ja poistuttuani päätteeltä unohdan sen platan jolle alus on parkkeerattu niin koska Mobiglass on se minun henkilökohtainen apurini käivisi järkeen että se pystyisi kerromaan alukseni sijainnin yhdellä vilkaisulla (ts millä platallla se alus on just nyt) mutta sittähän se ei tee.

Tai kun menen kauppaan luulisi sen Mobiglassin kykenevän kerttomaan mitä minulla jo on mutta se muuttuu pelkäksi kaupan käyttöliitymäksi eikä kerro esim. medipeniä ostaesa että kuinka monta medipeniä minulla jo on.

Mobiglassin pitäisi olla minun käyttöliittymäni kauppaan ei kaupan käyttöliittymä minuun, eli sen toimintalogiikka on väärinpäin/nurinkurinen.
Ja hyvin pienien fiksien perässä tuommoiset QoL asiat. Kuten esimerkiksi kuinka kävystä on itemien käytättäminen ja loadoutit.
Itselläni nyt oli pointtina ehkä enemmän konsepti, sen solvetuvuus tuohon ja hyvältä näyttää. Hiukan hiomista ja muutaman QoL-ominaisuuden lisääminen ja valmista.

Tommoset platan unohtamiset sun muut toimii myös toisinpäin. Jos se ilmoittaa sulle tasan jokaisesta paskasta, niin sitä infoa on liikaa. Joku voi tykätä, että näkee yhdellä vilauksella koko loadoutin ja joku muu jotain ja sitten sitä nippelitietoa rupee kertymään.
Optimi toki on se, että siinä on "quick view" mihin saa itse päättää mitä paskaa siellä näkyy, mutta muuten pitäisin huolen, että nippelitietoa ei tuonne tungeta.

Mutta kuten sanoin, konsepti ja toteutus toimii. Vaatii toki viilausta.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Ei mitään pelattavaa 3.0:ssa?

Oletko löytänyt varmasti kaikki tukikohdat?



Kun kaikkia ei ole merkattu kartoille vaan ne täytyy itse etsiä.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118

Yritetään tuossa kohtaa kuljettaa tavara salakuljetusreittiä. Laitoin alkamaan tuosta kohtaa kun toi on aika täyspitkä video.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988


Holly shit they are alive and didn't run with the money :eek:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Tähtäättekö koirataisteluissa tikulla vai hiirellä?
Ihan miten kukin haluaa (myös pad toimii).

Olennaisin ero on se että tikkua käyttäessä kannattaa vaihtaa gimbalit pois ja laittaa isommat aseet (kun gimbal palikka jää välistä pois voi käyttää yhtä pykälää isompaa asetta).

Sitten on vielä se että hiirtä ja tikkua käyttäessä kannattaa opetella vähän erityylinen lentotyyli (hiiren vahvuus on tähtääminen gimbal aseita käyttäen kun taas tikkulentäjä pystyy paremmin lentämään väistelevästi ja tähtäämään eli hiirilentäjän kanntaa pyrkiä nopeaan voitoon ja tikkulentäjän kanntaa pyrkiä minimoiman osumat itseensä vaikka se tapahtuisi hitaamman voiton kustannuksella).

Itselläni ei vieläkään ole kunnon tikkua mutta hommaan sen kun nyt vaan tykkään pelata tämäntyylisiä pelejä tikulllla (vaika se ei olisi tehokkain tapa).

Sitten on vielä se että jos tykkäät jostakin tietystä ohjaustavasta kannattaa valita sitä ohjaustapaa suosivia aluksia (esim. Freelancerin aseiden suuri liikeala menee hukkaan tikkuohjauksella mutta Cutlassiin saa aiki isot aseet kun jättää gimbalit pois).

Siten on vielä yksi juttu jonka nämä tikku vs hiiri vääntäjät unohtaa nimittäin Star Citizenissä voi käyttää myös aseiden katseohjausta (minulla on Freelancer ja sitten kun minulla on se kunnon tikku on aion ohjata niitä Freelancerin aseita katsella (jos saan sen toimimaan itselläni riittävänhyvin)).


PS En ole ennen 3.0 versiota oikeastaan panostanut tuon avaruustaistelun kunnolliseen opetteluun koska on ollut käytännössä ilmaista (hirveästi käyttämätöntä REC:kiä) pelirahaa käytettävissä isojen aseiden ostoon/vuokraamiseen niin että olen lennelly esim. Vanquardilla jonka keulassa on ollu julmetun ison kiinteä ase ts muutama osuma on yleensä riittänyt.
Mutta nyt 3.0 jälkeisessä ajassa sen opetteluun täytyy jo panostaa kun ei ole helppoja oikoteitä/porsanreikiä sen välttämiseen ja onhan sekin että se alkaa 3.0 version jälkeisesä ajassa olla lähempänä sitä versiota joka tulee olemaan lopullisessa pelissä (ennen itemport 2.0 käyttöönottoa mikään ei toiminut lähellekkään niin kuin lopullisessa versiossa tulee toimimaan).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Ihan miten kukin haluaa (myös pad toimii).

Olennaisin ero on se että tikkua käyttäessä kannattaa vaihtaa gimbalit pois ja laittaa isommat aseet (kun gimbal palikka jää välistä pois voi käyttää yhtä pykälää isompaa asetta).

Sitten on vielä se että hiirtä ja tikkua käyttäessä kannattaa opetella vähän erityylinen lentotyyli (hiiren vahvuus on tähtääminen gimbal aseita käyttäen kun taas tikkulentäjä pystyy paremmin lentämään väistelevästi ja tähtäämään eli hiirilentäjän kanntaa pyrkiä nopeaan voitoon ja tikkulentäjän kanntaa pyrkiä minimoiman osumat itseensä vaikka se tapahtuisi hitaamman voiton kustannuksella).

Itselläni ei vieläkään ole kunnon tikkua mutta hommaan sen kun nyt vaan tykkään pelata tämäntyylisiä pelejä tikulllla (vaika se ei olisi tehokkain tapa).

Sitten on vielä se että jos tykkäät jostakin tietystä ohjaustavasta kannattaa valita sitä ohjaustapaa suosivia aluksia (esim. Freelancerin aseiden suuri liikeala menee hukkaan tikkuohjauksella mutta Cutlassiin saa aiki isot aseet kun jättää gimbalit pois).

Siten on vielä yksi juttu jonka nämä tikku vs hiiri vääntäjät unohtaa nimittäin Star Citizenissä voi käyttää myös aseiden katseohjausta (minulla on Freelancer ja sitten kun minulla on se kunnon tikku on aion ohjata niitä Freelancerin aseita katsella (jos saan sen toimimaan itselläni riittävänhyvin)).


PS En ole ennen 3.0 versiota oikeastaan panostanut tuon avaruustaistelun kunnolliseen opetteluun koska on ollut käytännössä ilmaista (hirveästi käyttämätöntä REC:kiä) pelirahaa käytettävissä isojen aseiden ostoon/vuokraamiseen niin että olen lennelly esim. Vanquardilla jonka keulassa on ollu julmetun ison kiinteä ase ts muutama osuma on yleensä riittänyt.
Mutta nyt 3.0 jälkeisessä ajassa sen opetteluun täytyy jo panostaa kun ei ole helppoja oikoteitä/porsanreikiä sen välttämiseen ja onhan sekin että se alkaa 3.0 version jälkeisesä ajassa olla lähempänä sitä versiota joka tulee olemaan lopullisessa pelissä (ennen itemport 2.0 käyttöönottoa mikään ei toiminut lähellekkään niin kuin lopullisessa versiossa tulee toimimaan).
En kyllä ihan tätä kysynyt. Luulisi että kaikilla on selvillä mikä hiiren ja tikun ero on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
108
Tikulla tietysti, HOTAS all the way. Hiiret ja näppikset sitten niihin fps-räiskintöihin.
Käytätkö/lukitsetko gimbalit koviksi ja/tai käytätkö TrackIR tai jotain muuta tähtäystä niiden kanssa?
Tuntui että tikulla oli lähes mahdotonta osua kunnon sarjoja noihin nopeisiin fightereihin, kun taas hiirellä pystyi kaukaakin ampumaan kohteen ihan tuusannuuskaksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Pitäisi varmaan itsekin joskus jaksaa jollain tikulla koittaa. Tuntuu että hiirellä/näppiksellä vielä enemmän vain pyörii aluksella johonkin suuntaan kuin mitä alussa aikoinaan.

Ja toki kun ei ole koskaan vuosien aikana mitään tuntien sessiota pelannut vaan yleensä joku 10-15min silloin tällöin harvoin.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118
Pitäisi varmaan itsekin joskus jaksaa jollain tikulla koittaa. Tuntuu että hiirellä/näppiksellä vielä enemmän vain pyörii aluksella johonkin suuntaan kuin mitä alussa aikoinaan.
Lensin alkuun hiirellä ja totesin itsekin tämän, että alukset kääntyy hiirellä huomattavasti ärhäkämmin kuin esim. Elitessä. Hiiriohjauksen kanssa "Flight Targeting E.S.P" jätättää tähtäyksen vihollisen takaosaan ja autoaim lukittuu alukseen niin että pikkuisen hidastamalla saa tähtäys ympyrän siirtymään aluksen päälle että saa osumaa. Hiirtä pitää kokoajan siirtää vasemmalle/oikealle että autoaim lukko pysyy vihollisessa ja nopeita aluksia niin kuin Gladiusta ja Hornettia on vaikea osua kun tähtäys on lukittunut niiden takaosaan. Tähtäinympyrän saa siirrettyä jollakin näppäimellä myös ottamaan ennakkoa. Aurora LX ja Mustang Alphan kanssa ainakin toimii tuo assisti tikulla ja hiirellä, se aktivoituu kun ampuu vihua nappi pohjassa.

Siirryin aika nopeasti käyttämään X55 HOTAS:ta kun huomasin että partiointi/tuhoamis -tehtävissä AI:ta vastaan osuman saaminen oli huomattavasti hiirtä helpompaa kun tuo "Flight Targeting E.S.P" aktivoitui. Vaikka hiirellä miten sutii oikeaan tai vasempaan niin liian nopeaan alukseen ei saa osumaa tähtäyksen lukittuessa sen takaosaan. Aina välillä saa muutaman osuman (10-15 osumaa) kun hidastaa kaasua/lisää vähän kaasua, silloin tähtäin siirtyy vihollisen päälle. Tikun kanssa kun alukseen on tuo "Flight Targeting E.S.P" lukitus niin tähtäystä voi siirtää helposti vihollisen päälle ja osumaa tulee 30 kertaa putkeen. Taistelin alussa sitkeästi LX:llä ja tuhosin Costellationeja, Freelancereita ja Cutlass Blackejä. Contellationin suojasta läpi meneminen vaati jatkuvaa osumaa 30-50 kertaa samaan kohtaan ja vahingoittaminen ennemminkin 200 :D

LX:stä loppui vauhti Hornettia ja Gladiusta vastaan ja tulivoima:facepalm: Cutlassien nylkyttäminen 1000 kertaa alkoi puuduttamaan niin päivitin Cutlass Blackiin ja vihollisten tuhoaminen ei olekaan koskaan ollut helpompaa.

Edit tulossa kun keksin miten asian paremmin selittäisin ^^
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118
Kokeilin useita SLI bittejä ja DeusEx Mankind Dividedin korjaa planeettojen ilmakehien ja valojen strobo välkkymisen ilman silmin havaittavaa suorituskyvyn tippumista. Yksi toinenkin multigpusankari oli pari päivää aikaisemmin löytänyt saman korjauksen! Huomasin kun postasin issue counsil:n. Sinne niiden foorumille vaan hukkuu kaikki tieto. Menussa FPS 115->110 ei ole paha droppi:D Ajattelin tuoda korjauksen täälläkin esiin kun yleinen tieto ja suositus kaikkialla on "Disable SLI!!!":facepalm:

Profiili käyttöön ja alttab korjaa ongelman. Jos haluaa pelata borderless tilassa pitää käyttää peli kokonäytöntilassa ja sitten voi vaihtaa takaisin borderless.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
En kyllä ihan tätä kysynyt. Luulisi että kaikilla on selvillä mikä hiiren ja tikun ero on.
No tavallaan kysyit kun se minun vastaus on että kaikkia tilanteen mukaan (esim. jotain isompaan alusta lentäessä (sitten kun ne on pelissä) ei ole juurikaan järkeä lentää tikulla koska ohjausliikkeet on aina hitaita joten tikun nopeasta tarkuudesta ei ole hyötyä ja isommasa aluksessa on todennäköisesti paljon semmoistakin tehtävää johon se tikku ei edes oikein käy vaan näppäimistö + hiiri on parempi vaihtoehto).

Itse kun olen sitä mieltä että kun minun pienimmän ja suurimman aluksen välillä on 20 kertainen kokoero niin ei ole oikein järkeä yritää vängällä lentää niitä kaikkia yhdellä ja samalla ohjaustavalla kun ei ole yhtätapaa joka olisi hyvä kaikille (esim. pienimmässä aluksesa on kiinteät aseet joten tähtäys tapahtuu koko alusta kääntämällä ja isoin alus on niin iso että ei olisi mitään järkeä yrittää tähdätä alusta kääntämällä van taistelu tapahtuu aseita jotenkin etäohjaamalla samalla kuin aluksen täytyy liikua niin että maksimoi suojien tehon ja avoimet ampumakulmat ts aluksen ohajus on enempi sen aluksen halllintaa kuin varsinaista ohjaamista).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Lensin alkuun hiirellä ja totesin itsekin tämän, että alukset kääntyy hiirellä huomattavasti ärhäkämmin kuin esim. Elitessä. Hiiriohjauksen kanssa "Flight Targeting E.S.P" jätättää tähtäyksen vihollisen takaosaan ja autoaim lukittuu alukseen niin että pikkuisen hidastamalla saa tähtäys ympyrän siirtymään aluksen päälle että saa osumaa. ...
Nuo tähtäyshommat meni osittain rikki 2.6.3 version loppupään päivityksien yhteydessä niiden piti korjautua 3.0 versioon mutta silti osa tähtays systeemestä on vielä rikki (esim. vanquard ampuu vieläkin mihinsattuu täysin riipumatta onko gimbal vai ei ongelma on pahempi tikulla ja padilla kuin hiirellä) eli siltäosin 3.0 tarvii vielä päivityksiä että tehtäys palautuu yhtä luotettavalle tasolle kuin se oli 2.6.x version aikaisemmissa versiossa.

3.0 versiossa esim. paleettojen, kuiden, ym auringonympäri kiertoradalla kulku ja oman aluksesi kiretorata niiden ympäri sotkee ennakko automatiikkaa eli virhe vaihtelee sen mukana mitenlähellä olet jotain taivaankappaletta, ts tähtayssysteemit on vielä enempi tai vähempi 2.6.3 tasolla eikä ota huomoon sitä että 3.0 versiossa on taivaankappaleilla oikeat kiertoradat.
Nuo kiertoratojen virheet ei ole niinmerkittävä jutu pienemmillä aluksila lyhyillä ampumaetäisyyksillä mutta Vanquardilla on sillä nokaan laitamallani isolla aseella tällähetkellä melkomahdoton osua mihinkään 3km päässä olevaan minkä silllä aikaisemmin pystyi tekemään (aseen kantamaakin on lyhennetty mutta ei se kantama niin lyhyt ole kuin miten lähelle sillä pystyy osumaan).
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Kokeilin useita SLI bittejä ja DeusEx Mankind Dividedin korjaa planeettojen ilmakehien ja valojen strobo välkkymisen ilman silmin havaittavaa suorituskyvyn tippumista. Yksi toinenkin multigpusankari oli pari päivää aikaisemmin löytänyt saman korjauksen! Huomasin kun postasin issue counsil:n. Sinne niiden foorumille vaan hukkuu kaikki tieto. Menussa FPS 115->110 ei ole paha droppi:D Ajattelin tuoda korjauksen täälläkin esiin kun yleinen tieto ja suositus kaikkialla on "Disable SLI!!!":facepalm:

Profiili käyttöön ja alttab korjaa ongelman. Jos haluaa pelata borderless tilassa pitää käyttää peli kokonäytöntilassa ja sitten voi vaihtaa takaisin borderless.
Juu General alueella ketju johon ei jatkuvasti tule uusia postauksia hautautuu nopeasti mutta tällainen SLI säätö juttu kävisi varmaan hyvin Hardware alueelle jolla ketjut ei hautuaudu nopeasti.

Meinaan kun tuon Issue Counsil alue ei oikein toimi koneen säätövihjeiden paikkana kun ei kukaan sieltä sellaisia etsi, pikemminkin voi saada negatiivista palautetta kun kysesseesä ei ole bugiraportti vaan vinkin miten peli säädetään epästantardiksi ja siten ehkä tehdään annetut bugiraportit epäluotettaviksi (tämä on muuten se syy miksi suositus on disable SLI eikä joku hackserointin).


----------------------------------------------------------------

PS Tiedustelutieto rintamalta Benny Henge on myös 3.0 versiosa (tosin kaikki vihjeet/valotornit sen löytämiseksi on poistettu)

 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Semmoinen muistutus että noiden
joulukauden Starter Pelipakettien alennus loppuu ensimaanantaina 8.1.
ei jos olet aikeissa hankkia Star Citizen pelin
kannattaa se ehkä tehdä tänäviikonloppuna.

Holiday Special - Roberts Space Industries

Mutta jos et ole varma pelin hankkimiseta
niin tämän alennuksen takia ei kannata hätiköidä päätöksessä
koska ei tuo alennus nyt niin suuri ole.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
69
Kysymys tuosta Holiday Special tarjouksesta. Jos nyt ostan vaikka tuon Aurora paketin 39€, niin voinko myöhemmin halutessani päivittää sen tuohon Aurora pakettiin missä tulee myös Squadron 42 mukana? Minkälaisen hyvityksen tuosta Aurora paketista saa?
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Jos haluat myös sen SQ42 pelin niin tuo holliday tarjous on ongelmallinen kun siihen ei voi suoraan lisätä sitä 15€ SQ42 lisäriä ja sitä lisäriä ei voi ostaa erikseen.

Itse näe kaksi tapaa joista ensimmäinen on riskialtiimpi

1 Ostat holiday paketin ja laitat asiakpalvelulle viestin että haluat ostaa myös sen SQ42 lisärin siihen pakettiin (asiakspalvelulla ei ole mitään pakkoa hyväksyä tätä), jos tuon SQ42 lisärin lisäys jälkikäteen ei onnistunut homma menee kalliiksi kun SQ42 erikseen ostettuna maksa sen n. 50€.

2 Ostat normaalin SC pelipaketin ja siihen sen n. 15€ SQ42 lisärin.

Kun ottaa huomioon että tuon holiday tarjouksen ja normaalihinnan ero on vain n. 16€ niin sinuna tekisin tuon vaihtoehto kahden.


Hox! ei ehkä kannata ostaa Aurora pakettia vaan Mustang paketti, jaa miksi no siksi kun sen Mustang aluksen vaihtoarvo on hiukan korkeampi (ts voit päivittää ilmaiseksi Mustang alusesta Aurora alukseen mutta jos yrität päivittää Aurora aluksesta Mustang alukseen joudut maksaman välirahaa).


Edit: korjus 16€ eikä 6€ niin kuiin virheellisesti muistin, mutta jokatapauksessa se 16€ on paljon pienempi summa kuin mitä se SQ42 maksaa erikseen ostettuna.
 
Viimeksi muokattu:

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
SQ42:een liittyen. Olen ostanut SC:n halvalla joskus 2015 lopulla ja kuvittelin ilmeisen väärin että SQ42 olisi tuolloin sisältynyt hintaan. Ilmeisesti ei. :(
Mistäs tuon nyt voi varmistaa? Minä kun olen enemmän kiinnostunut nimen omaan SQ42:sta.

Ja jos ei SQ42 kuulu hintaan, niin vinkatkaapa jos löytyy joku keino kuinka saada kohtuulliseen hintaan tuo.
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
SQ42:een liittyen. Olen ostanut SC:n halvalla joskus 2015 lopulla ja kuvittelin ilmeisen väärin että SQ42 olisi tuolloin sisältynyt hintaan. Ilmeisesti ei. :(
Mistäs tuon nyt voi varmistaa? Minä kun olen enemmän kiinnostunut nimen omaan SQ42:sta.

Ja jos ei SQ42 kuulu hintaan, niin vinkatkaapa jos löytyy joku keino kuinka saada kohtuulliseen hintaan tuo.
Säähän näet sen sieltä oman tilin asetuksista/tilaushistoriasta mitä olet ostanu..
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 288
Säähän näet sen sieltä oman tilin asetuksista/tilaushistoriasta mitä olet ostanu..
Joo, jäi huomaamatta tuo kolmio/nuoli, joka avasi Order Summaryn. Kiitos.
Siellä siis seisoo että: "Package - Star Citizen Starter". Eli ei sisällä SQ42:ta?

Edit. No niin, nyt löytyi sitten My Hangarin alta tarkemmat tiedot :tup::
Also Contains
Starting Money: 1,000 UEC
3 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Squadron 42 Digital Download
Star Citizen Digital Download

Yay!:happy:
 
Viimeksi muokattu:

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Joo, jäi huomaamatta tuo kolmio/nuoli, joka avasi Order Summaryn. Kiitos.
Siellä siis seisoo että: "Package - Star Citizen Starter". Eli ei sisällä SQ42:ta?

Edit. No niin, nyt löytyi sitten My Hangarin alta tarkemmat tiedot :tup::
Also Contains
Starting Money: 1,000 UEC
3 Month Insurance
Digital Star Citizen Manual
Squadron 42 Digital Download
Star Citizen Digital Download

Yay!:happy:
No niin, noin olisin veikannukin mutten ollu aivan varma, koska vasta vuosi sitten jakoivat nuo kahdeksi eri peliksi ja siihen astihan ne myytiin vain yhtenä pakettina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 440
Milloins se Cutlaksen hinta nousee? Itse kun hitaana jo varmaan parisen vuotta miettinyt sitä 325 updatea mutten ole saanut mitään aikaiseksi, kun yleensäkin asioiden päättäminen itsellä kestää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
19
Milloins se Cutlaksen hinta nousee? Itse kun hitaana jo varmaan parisen vuotta miettinyt sitä 325 updatea mutten ole saanut mitään aikaiseksi, kun yleensäkin asioiden päättäminen itsellä kestää.
Ilmeisesti piti jo nousta, mutta ei ole noussut. Siirtynyt ilmeisesti 3.1 patchiin kun loput muutokset ovat valmiit..? Itse päivitin 325A:n Cutlassiin muutama päivä sitten, enkä ole katunut päätöstä yhtään. Erittäin hyvä pikkualus rahtiin ja tarvittaessa tulivoimaakin riittää.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 128
Mä mietin josko päivittäis 315p. 40-50 taalaa ku löis lisää ni sais vähän isomman. Onko siitä iloa sit, en tiedä. freelancer vaatii jo kaiketi kavereita. cutlass black on kai 1 hengen, jos siihe lykkäis exploration jutut?
PÄIVITYS. Cutlass on 2 hengen.. Eli ei käy nähtävästi.

THE TERRAPIN olis jees
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.05.2017
Viestejä
66
Siitä tutoriaalivideo vähemmän pelikehitystä seuranneille, että kuinka lentely ja rahan grindaus lyhykäisyydessään toimii:
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Milloins se Cutlaksen hinta nousee? Itse kun hitaana jo varmaan parisen vuotta miettinyt sitä 325 updatea mutten ole saanut mitään aikaiseksi, kun yleensäkin asioiden päättäminen itsellä kestää.
Koska 3.0 on ulkona ja siinä on se uusi Cutlass ja hinta ei noussut tässäyhteydessä (niin kuin luulin käyvän) ei ole näkyvissä mitään syytä miksi se nousisi ainakan lähiaikoina eli hinta ei ole syy hoppuilla sen hankinnassa.

Ilmeisesti piti jo nousta, mutta ei ole noussut. Siirtynyt ilmeisesti 3.1 patchiin kun loput muutokset ovat valmiit..? Itse päivitin 325A:n Cutlassiin muutama päivä sitten, enkä ole katunut päätöstä yhtään. Erittäin hyvä pikkualus rahtiin ja tarvittaessa tulivoimaakin riittää.
Seuraava looginen rako Cutlassten hintamuutoksille olisi silloin kun uusi versio Cutlass Red ja Cutlass Blue malleista tulee peliin ja se ei taida tapahtua vielä 3.1 versiossa
(tosin sen milloin jokin alus tulee peliin veikkaileminen on hankalampaa kun uusia aluksia pystyy tuomaan peliin muuhunkin aikaan niitä ei tarvi sitoa noihin isompii vuosineljännes päivityksiin).
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
No niin, noin olisin veikannukin mutten ollu aivan varma, koska vasta vuosi sitten jakoivat nuo kahdeksi eri peliksi ja siihen astihan ne myytiin vain yhtenä pakettina.
Juu vuosi 2015 on sellainen että riipuen ostoajasta mukana voi olla tai olla olematta se SQ42, 2014 ja sitäennen ostetut sisältää myös SQ42 pelin ja 2016 ja jälkeen ostetut sisältää SQ42 pelin vain silloin jos on vartavasten valinnut selleisen paketin joka sisälsi kummatkin pelit.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
Mä mietin josko päivittäis 315p. 40-50 taalaa ku löis lisää ni sais vähän isomman. Onko siitä iloa sit, en tiedä. freelancer vaatii jo kaiketi kavereita. cutlass black on kai 1 hengen, jos siihe lykkäis exploration jutut?
PÄIVITYS. Cutlass on 2 hengen.. Eli ei käy nähtävästi.

THE TERRAPIN olis jees
Perus Cutlass mallissa on järkevää tekemistä kolmelle pelaajallle ohjaaja, apuohjaaja/ops ja tykkitornin ampuja, mutta se on tehokas myös yksin lentäen (varsinkin sitten kun sen tykkitorninkin aseet pystyy lukitsemaan ampumaan eteenpäin pilotin ohjauksessa (tulee peliin jossain päivityksessä todennäköisesti)).

Cutlass malleihin ei ole tulossa varsiansta explorer versiota mutta tottakai siihen pysyyy asentamaan myös explorer käyttöön suunnattuja komponenteja.

On olemassa kolmiosainen Jump Point lore tarina Cutlass Explorer versiosta mutta se on ajalta ennen kuin Cutlass mallit lyötiin lukkoon, eli vaikka on lore tarina yhdenhengen Cutlass Explorer mallista niin sellasita ei kumminkana tule peliin.

Mutta Origin 315p tulee päivittymään (käytännössä suunnitellaan täysin uusiksi) ja itse veikaan että se vängälla kasvaa kooltaan aika merkittävästi siinä päivityksessä niin että se voi päätyä oleman hyvinkin mukava yhden hengen explorer alus.

Juu Terrrapin on jees mutta pitää huomioda että se on käytännössä tarkoitukseen suunniteltu explorer/tiedustelu alus eikä se oikein sovellu mihinkään muuhun eli en hankkisi Terrapiniä ainoksi alukseksi (mutta voi lainata sitä sinulle sitten kun se on pelissä niin että voit kokeilla sitä jos haluat (ts YV)).
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988



Tämän videon lopussa joku Drerek! (DS?) yrittää vängätä että SQ42 ei olisi muka katettu sopimuksessa
vaikka SQ42 mainitaan kyseisessä sopimuksessa useammin kuin kerran :)


Näyttää siltä että tuo Crytechin haaste on paljon heikommalla pohjalla kuin kuvittelin mahdolliseksi.

Tuo sopimus myös paljastaa että CIG on maksanut Crytechille melkein 1,9 miljoonaa euroa jolla se on ostanut täydet oikeudet Cryengine sorsakoodiin ja oikeuden käyttää tai olla käyttämättä sitä SC ja SQ42 pelejen teossa niin kuin tahtoo.

Olisikohan Crytech tehnyt sen mokan että kuvitteli ettei CIG tekisi noista sopimuksista julkisia.

Kun pikkaisen haisee siltä että Crytech kuvitteli että säikyttelemällä saisi bäkkkerit hermostumaan ja siten painostettua CIG:n tekemään jonkinlaisen sopimuksien jostakin perusteetomasta lisäkorvauksesta suljettujen ovien takana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
526
1,9 miljoonaa euroa :eek:

crytek on konkurrsi kypsä yhtiön palkat jopa 6kk myöhässä...
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
Siitä tutoriaalivideo vähemmän pelikehitystä seuranneille, että kuinka lentely ja rahan grindaus lyhykäisyydessään toimii:
Tää klippi näytti aika hyvin sen mitä tässä oon ihmetellykin,eli mitä tossa niinkun oikein tehdään. Täytyypi pistää tämä peli korvantaakke ja seurailla kehitystä.
Vaatiikos tää nyt millasen tehokoneen sitten että pyörii jotenkuten pelattavasti?
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
i5 4570, 16gb ram, GTX1060 ja tällä hetkellä pyörii pelattavasti, mutta eihän se hyvin pyöri millään vielä koska optimointi, sitä ei ole.:rofl:
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
i5 4570, 16gb ram, GTX1060 ja tällä hetkellä pyörii pelattavasti, mutta eihän se hyvin pyöri millään vielä koska optimointi, sitä ei ole.:rofl:
Juu,sen lueskelin että optimointia ei ole harrastettu. :D No ehkä ne joskus vähän sitäkin tulee tekemään.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
118
Tää klippi näytti aika hyvin sen mitä tässä oon ihmetellykin,eli mitä tossa niinkun oikein tehdään. Täytyypi pistää tämä peli korvantaakke ja seurailla kehitystä.
Vaatiikos tää nyt millasen tehokoneen sitten että pyörii jotenkuten pelattavasti?
Muutamia asioita mitä sandboxpelissä voi tehdä päivän aikana, mielikuvituksesi on rajana. Sabre Ravenin E.M.P. on aika kätsy :D. Lukitaan Port Olisarissa kohde ilman missile lukkoa ja katotaan qt -suunta mihin se lähtee ja seurataan tutkan (aluksen rotaation ja etäisyyden) perusteella. Interdict tapahtuu ilmakehässä Ravenilla ja sitten pojat Retaliaattorilla ja isommalla Sabrella käy kiinni ku sika limppuun jos kohde on esim. Cutlass Black/Constellation Andromeda.


Menin kyykkyyn Gladiuksen pilotin syliin ja kun se sulki kuvun niin sitten pystyin seisomaan siinä ja pysyin messissä QT:ssa ja pysyin hengissä Daymarin ilmakehään saapumisesta ja pystyin ampumaan raidetykillä :D


Modattiin Mustangista siivet pois että saatiin se runnottua Andromedan sisään. Pysyi mukata taas QT:ssa ja sen sai vielä uloskin avaamalla rampin.

Opin kommunikoimaan pelin emoteilla viittomakieltä :D Boardasin Starfarerin ja viitoin kuskille joka näytti bambilta että tapan sen niin se nosti molemmat keskarit pystyyn. Ei voinut muutakuin mennä kyykkyyn ja kumartaa oli se niin huvittavaa kun en ite osannut vielä näyttää keskaria.

Jos haluaa että serverin fps ei tipu niin jokainen Caterpillari täytyy takavarikoida osaamattomista käsistä ja laittaa takaisin säilöön. Semmoset ei saa räjähtää kun ne on täydessä lastissa. Jouduin ampumaan koko miehistön kun he eivät suostuneet antautumaan :( Olin ihan varma että joku jäi alukseen hiippailemaan ja kuulin välillä ovien avautumisen ääniä. Rotta poistui aluksesta ilman taistelua, taisi logata taktisesti ulos aluksen sängyssä.



Huumeiden salakuljetusta Grim HEX:iin


Rautaa: 8700k ja 1080 ti saat 25 fps se on ihan pelattavaa kun muut yrittää pelata 15 fps:llä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
272
Ei pelin pyöriminen ole edes niin raudasta kiinni, mulla on ollut suurimman osan ajasta yli 20 fps (uskomatonta muuten, että se on tässä tapauksessa hieno juttu) i7 4790k, 8gt, ssd, gtx960.

Lievästi sanottuna skeptisestä asenteesta projektia kohtaan huolimatta latailin tosiaan itsekin 3.0:n tuossa joulun jälkeen. Ensikokemus oli yllättäen todella positiivinen, tunnelmaa oli roppakaupalla ja ensilento planeetan pinnalle tutkimaan emergency shelteriä Auroralla oli hieno kokemus. Useista pelitunneista huolimatta en sitten lopulta kummiskaan saanut tehtyä yhden ainoata tehtävää alusta loppuun ilman että peli hajosi mitä eriskummallisemmilla tavoilla. Muutamia mainitakseni Pitch ja yaw lopettivat yleensä toimimasta kun kävin ohjaajan pallilta poissa (lisäsin siitä kontribuution jo olemassa olevaan bugiraporttiin), kaasu hirtti välillä kiinni, alus lähti sätkien karkuun kun sinne yritti sisään ja peli luonnollisesti kaatuili melko tiheään.

Ja jep, se on alpha jne. jne, mutta tällä hetkellä se on kiistanalaisista hienouksistaan huolimatta "tavallinen" 50 pelaajan multiplayer-peli, joka vaatii edelleen täydellisen nettikoodiremontin jotta suorituskyky ja pelaajamäärät saadaan lähellekään visioita ja siitä, onko nettikoodiin luvatut muutokset oikeasti ihan ovella voi myös olla montaa mieltä, riippuen mitä lähdettä uskoo.
Vaikka peli on visioissa kuinka monimutkainen tahansa ja konepellin alta löytyy uraauurtavaa teknologiaa (tai juuri siksi), kyllä tässä vaiheessa pitäisi jo olla perusasiat kunnossa, mutta sen sijaan meillä on vieläkin kaikin puolin rikkinäinen teknologiademo joka kyllä väläyttelee potentiaalia, mutta yli viiden vuoden kehityksen jälkeen siitä potentiaalista pitäisi olla realisoituna paljon enemmän.

Ottamatta edes kantaa näihin viimeaikaisiin oikeussotkuihin ja aina uusiin tapoihin kerätä rahaa (ihan kuin se olisi lopussa) ja oletetaan että kehitystä voidaan jatkaa nykyisellä tahdilla, luulisin, että meillä olisi jonkinlainen julkaisuversio SC:stä pelattavissa 2022-23. Joten palailen astialle ehkäpä noihin aikoihin :)
 

Henkka77

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 072
Muutamia asioita mitä sandboxpelissä voi tehdä päivän aikana, mielikuvituksesi on rajana. Sabre Ravenin E.M.P. on aika kätsy :D. Lukitaan Port Olisarissa kohde ilman missile lukkoa ja katotaan qt -suunta mihin se lähtee ja seurataan tutkan (aluksen rotaation ja etäisyyden) perusteella. Interdict tapahtuu ilmakehässä Ravenilla ja sitten pojat Retaliaattorilla ja isommalla Sabrella käy kiinni ku sika limppuun jos kohde on esim. Cutlass Black/Constellation Andromeda.


Menin kyykkyyn Gladiuksen pilotin syliin ja kun se sulki kuvun niin sitten pystyin seisomaan siinä ja pysyin messissä QT:ssa ja pysyin hengissä Daymarin ilmakehään saapumisesta ja pystyin ampumaan raidetykillä :D


Modattiin Mustangista siivet pois että saatiin se runnottua Andromedan sisään. Pysyi mukata taas QT:ssa ja sen sai vielä uloskin avaamalla rampin.

Opin kommunikoimaan pelin emoteilla viittomakieltä :D Boardasin Starfarerin ja viitoin kuskille joka näytti bambilta että tapan sen niin se nosti molemmat keskarit pystyyn. Ei voinut muutakuin mennä kyykkyyn ja kumartaa oli se niin huvittavaa kun en ite osannut vielä näyttää keskaria.

Jos haluaa että serverin fps ei tipu niin jokainen Caterpillari täytyy takavarikoida osaamattomista käsistä ja laittaa takaisin säilöön. Semmoset ei saa räjähtää kun ne on täydessä lastissa. Jouduin ampumaan koko miehistön kun he eivät suostuneet antautumaan :( Olin ihan varma että joku jäi alukseen hiippailemaan ja kuulin välillä ovien avautumisen ääniä. Rotta poistui aluksesta ilman taistelua, taisi logata taktisesti ulos aluksen sängyssä.



Huumeiden salakuljetusta Grim HEX:iin


Rautaa: 8700k ja 1080 ti saat 25 fps se on ihan pelattavaa kun muut yrittää pelata 15 fps:llä.



^ Hah, hyvää settiä. :D
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 988
i5 4570, 16gb ram, GTX1060 ja tällä hetkellä pyörii pelattavasti, mutta eihän se hyvin pyöri millään vielä koska optimointi, sitä ei ole.:rofl:
Juu tuo on aikalähellä sitä minkä tarvii pelattavan pelikokemuksen aikaansaantiin eli n. 3,5 Ghtz neliydin prosessori ja 16Gt muistia.

Mutta itselläni on näyttiksenä yhdessäkoneessa vieläkin GTX 670 ja se riittää kohtuuhyvin Low asetuksilla (SC on Low asetuksillakin tosi hyvännäköinen peli).

Tuossa samassa koneessa minulla on myös vain HD/kiintolevy ja voin sanoa suoraan että SC tarvii kokemuksenimukaan SSD:n koska tuo HD aiheutaa sen että peli latautuu niin hitaasti etä se ehtii itseassa olla käynnissä pitkään ennen kuin lataus on valmis (tämä aiheuttaa omituisuuksia kuten sen että herää sängyssä sängynpinnan alapuolelta (kun se avarussasema pyörii planeetan ympäri ja kun pelin lataaminen kastää yli pelin käynnstymisajan se ryssii juttujen kohdistuksen)).
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 873
Viestejä
4 207 051
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom