Star Citizen

No joo. En ole kirjautunut tonne RSIin sivuille hetkeen mutta kukaan mulle kertonut että olis pääsy PTUhun. Positiivisesti yllättynyt olen tästä ja lataukset käynnissä. :eek:
 
PTU päivitysten tilanne tälle viikonlopulle on se että perjantaina tukleet päivitykset ei vieläkään sisältäneen niitä tärkeitä nettikoodi bugi korjauksia joten viikonloppu menee tökstöks ja fps drop hengessä.

Star Citizen Alpha 3.0.0ai PTU.681830 Patch Notes - Star Citizen Spectrum

Volunteer Regression Testing: 3.0.0ai - Star Citizen Spectrum

Volunteer Regression Testing: 3.0.0ai

Taken from the 3.0.0ai patch notes.

We have included a list of various bug fixes, but we would like your help determining if these issues are still present. If you'd like to volunteer your time to check if a bug or issue is or is not fixed, please examine the list below and fill in what you can on the following form: https://goo.gl/forms/wnmbCQF1C43vGGvs1. Bear in mind, you can always go back to fill in answers as you go. If you do find a persistent bug, feel free to reply to this thread with a screenshot or a video.

...
...
...

No joo. En ole kirjautunut tonne RSIin sivuille hetkeen mutta kukaan mulle kertonut että olis pääsy PTUhun. Positiivisesti yllättynyt olen tästä ja lataukset käynnissä. :eek:
Jos et ole aikaisemmin pelannut PTU:issa niin sitten on tainnut palaa rahaa aluksiin senverran että olet Consierge tasolla :D meinaan kun PTU Wave3 ei ole vielä alkanut.

Ai niin siitä PTU:sta olisi pitänyt tulla sulle kutsu sähköpostiin jos se ei ole tullut varmista että RSI:n sivulla on sinun nykyinen sähköpostiosoitteesi ja että sinun roskaposti suodatin ei blokkaa RSI:ltä tulevaa postia.
 
Viimeksi muokattu:
PTU päivitysten tilanne tälle viikonlopulle on se että perjantaina tukleet päivitykset ei vieläkään sisältäneen niitä tärkeitä nettikoodi bugi korjauksia joten viikonloppu menee tökstöks ja fps drop hengessä.

Star Citizen Alpha 3.0.0ai PTU.681830 Patch Notes - Star Citizen Spectrum

Volunteer Regression Testing: 3.0.0ai - Star Citizen Spectrum




Jos et ole aikaisemmin pelannut PTU:issa niin sitten on tainnut palaa rahaa aluksiin senverran että olet Consierge tasolla :D meinaan kun PTU Wave3 ei ole vielä alkanut.

Ai niin siitä PTU:sta olisi pitänyt tulla sulle kutsu sähköpostiin jos se ei ole tullut varmista että RSI:n sivulla on sinun nykyinen sähköpostiosoitteesi ja että sinun roskaposti suodatin ei blokkaa RSI:ltä tulevaa postia.


Ääh ei kun ostelen joskus noita sub kun koittanut lueskella mitä tapahtuu, mutta en muistanut että jossain välissä olen taas ostanut. Ollut muutenkin hieman sekava kuukausi. Enkä nyt päihteitä enempää kuin ennenkään

Ja tuo elisan postin kulku tuohon kyseiseen osoitteeseen on ollut nihkeää ja nyt kun vaihdoin sähk.post niin tulikin invite.

Sinne meni sit @sci.fi
 
Senverran päivitystä PTU tilanteeseen että parissa viimeisessä versiossa on jo alkanut olla senverran vakautta että kaikille avoin 3.0 PTU joulutauonajaksi vaikutta ihan mahdolliselta vaihtoehdolta.
 
Mielenkiintoista, täytyykin palautella näppäimiä mieleen. On kyllä visuaalisesti niin pirun nätti.
 
Mielenkiintoista, täytyykin palautella näppäimiä mieleen. On kyllä visuaalisesti niin pirun nätti.
Älä palauttele näpppäimiä mieleen vaan opettele uudet näppäinkartat ne kun vaihtui justiinsa (tänään) merkittävästi.


Jaa että kuinka todellista se rahti on SC 3.0 versiossa miten olisi rahtisade Daymarissa.



Caterpillariin mahtuu noita pieniä rahtiyksiköitä 59200 kappaletta
eli sen Daymarin taivaalla satoi 59200 rahikonttia
(se voi selitää sen miksi se ei tapahtunut niin kovin sulavasti).

59200.png


Jup lastasin Caterpillarini täyteen jätettä :)

Eli tosiaankin yksi stantardi rahtiyksikkö SCU pitää sisällään 100 pientä rahtiyksikköä ts esim. siihen Auroran 4-6 SCU kuljetuskapasiteetiin mahtuu loppujenlopuksi aikapaljon.
 
Viimeksi muokattu:
Niin, kontrollit siis vaihtuivat koska implementoivat basic- ja advanced kontrollit.

[PTU] Default Control Changes - Star Citizen Spectrum

Just to be clear, we're rolling out new BASIC and ADVANCED control schemes for pretty much all input devices.


Basic will now be the default but Advanced (set it in Options) is pretty much what everyone had before with all the modifiers for the extra functions.


We had found a lot of players, especially newer ones were completely overwhelmed with the controls and often hit buttons without any realisation of what they had done. We'll be working more on this in the future to make the whole keybinding/controls setup clearer too.
 
Emmää tollasista tiedä, käytän Hotasia niinkuin tosimiehet tekee lentopelien kanssa. :smoke:
 
Juu mutta on myös toiminnallisisa muutoksia kuten tuo *pic* L-Shift "Afterburner" sen toimintatapa on muuttunut vaikka periaateessa osittain tekee saman kuin aikaisemmin eli siinäkin on opeteltavaa/pois opittavaa vaikka se periaateessa tekee saman kuin aikiasemmminkin.

Tarkoitatko tuota että AF ja Boost on nyt eri napeissa? Olen käyttänyt vaan shiftiä kaikkeen niinkuin ennenkin, onko tuossa sitten tapahtunut jokin syvällinen muutos miten sitä pitäisi käyttää?
Emmää tollasista tiedä, käytän Hotasia niinkuin tosimiehet tekee lentopelien kanssa. :smoke:

Hosas kiinnostaisi, mutta aina on tikkujen/kaasun kanssa ongelma että ne on tiellä sitten kun pitää jalkautua. Ja ajattelin ennemmin explorer/smuggler hommiin paneutua tässä pelissä niin eipä siinä tarvi mitään koirataistelun kuninkaan kalustoa periaatteessa ollakaan käytössä. Onneksi on vielä vuosia aikaa miettiä, ehtii tulla parempia tikkujakin markkinoille :)
 
Hosas kiinnostaisi, mutta aina on tikkujen/kaasun kanssa ongelma että ne on tiellä sitten kun pitää jalkautua. Ja ajattelin ennemmin explorer/smuggler hommiin paneutua tässä pelissä niin eipä siinä tarvi mitään koirataistelun kuninkaan kalustoa periaatteessa ollakaan käytössä. Onneksi on vielä vuosia aikaa miettiä, ehtii tulla parempia tikkujakin markkinoille :)

No ei ne kyllä ole tiellä ja voihan niitä siirtää jos on. Ei noi mulla mihkään ole kiinteästi pultattuna, hyvin pysyy paikallaan tossa pöydällä muutenkin.
Sitäpaitsi, tappeluun hiiri+näppis on kyllä se kaikista tarkin vaihtoehto, ei HOTAS todellakaan ole mikään tappelijoiden valinta. Elitessäkin parhaat PvP-pelaajat pelaa hiirinäppiksellä koska tarkkuus.
Mutta ihan jo immersion takia HOTAS on itelle ainoa vaihtoehto, tappelua en harrasta enkä diggaa muutenkaan.
 
Immersio minullakin tässä perimmäisenä syynä olisi tikun kanssa lentää, ei se ihan oikealta tunnu näppis+hiiri kombolla ja tuntuu että uncoupled moodissa olisi hieman helpompi pysyä kontrollissa tikun tai parin kanssa.
 
Crytek v. CIG | Damages | Copyright

Aikamme suurin taistelu on alkamassa raastuvassa. Äkkiä rahat takaisin ennen kuin korttipakka romahtaa.
En lukenut kokonaan mutta vähän alkua vilkaisten vaikuttaisi kyse olevan siitä kun CIG vaihtoi Crytech lisensistä siihen Lumberyard lisensiin, tuota alkuperäistä sopimusta tehdessä ei ole vissiin osattu kuvitella sellaista vaihtoehtoa että Crytech lisensi hajoaisi kahtia kahdeksi eri lisensiksi ja siksi se sopimus on kirjoitettu vain alkuperäisen Crytech lisensin näkökulmasta.

Eli sopimusta pilkulleen tulkiten CIG:llä ei ehkä olisi oikeutta vaihtaa Lumberyard lisensiin viakka se Lunberyard on Crytech enginen toinen versio.

Eli valitettavasti näyttää siltä että joukkorahoitus rahoja joudutaan tuhlaamaan Crytechin konkurssipajan rahoitus kikkailujen torjumiseen.

Toisalta Star Citizenin kannalta Crytech lisensistä Lumberyard lisensiin vaihto on pitkällätähtäimellä hyvin järkevämuutos.


Kun Crytech on käytännöllisestikatsoen konkursissa ja CIG vaihtoi siihen Lunberyard lisensiin oli oikeastaan vain ajankysymys milloin Crytech yrittää rahoittaa konkursiaan tämänkaltaisellla oikeudenkäynnillä, Crytechin tilannehan ei oikeastaan huonone vaikka häviäisi tämän oikeudenkäynnin kun se vain lisää oikeudenkäyntikulut konkurssipesän kuluiksi.


Kiinnostaisi tietää onko CIG:n ja Amazonin välisessä Lumberyard sopimuksessa jotain pykälää sen varalta että Crytech haastaisi CIG:n oikeuteen ts onko Amazon sitoutunut korvaamaan osan CIG:n oikeudenkäyntikuluista tms.


Edit lisäys Vid:


---------------------------------------------------------------------------------

-----------

d924ae16-2370-4c88-8b71-ca9ce2498175.jpg


...

Idris-Bridge.jpg


...

VanduulDude_.jpg


Vanduul Action Figure Flair

Check out these Takuetsu Vanduul action figures, which are part of the hangar flair series rolling out Jan-Apr 2018.

-----------

Vaikuttaa paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin ne kaavakuvataulut joita tänävuonna tuli.

Toisalta nuo näyttää työläämiltä kuin ne taulut joten ehkä tämä ei ole hyväjuttu kun jonkun työaikaa palaa toissijaiseen toimintaan pelin kehityksen sijasta.

Niin tuo on uusi sähköpostikirje joka alkaa ilmestyä Subeille ensivuonna, ehkä Pennyw:kin sitten muistaa paremmin olevansa Sub ;-p
(PS itseäni harmittaa että en hankkinut sitä @sci.fi osoitetta silloin aikoinaan kun sen olisivoinut hankkia Nettilinjan asiakkaana).
 
Viimeksi muokattu:
Älä palauttele näpppäimiä mieleen vaan opettele uudet näppäinkartat ne kun vaihtui justiinsa (tänään) merkittävästi.


Jaa että kuinka todellista se rahti on SC 3.0 versiossa miten olisi rahtisade Daymarissa.



Caterpillariin mahtuu noita pieniä rahtiyksiköitä 59200 kappaletta
eli sen Daymarin taivaalla satoi 59200 rahikonttia
(se voi selitää sen miksi se ei tapahtunut niin kovin sulavasti).

59200.png


Jup lastasin Caterpillarini täyteen jätettä :)

Eli tosiaankin yksi stantardi rahtiyksikkö SCU pitää sisällään 100 pientä rahtiyksikköä ts esim. siihen Auroran 4-6 SCU kuljetuskapasiteetiin mahtuu loppujenlopuksi aikapaljon.

PTU 3.0AK versio muutti tuota



Myös pelaajamäärä tiputettiin 50:stä 30:een tulkitsen tuo niin että ne alkaa hakea sellaista pelaajamäärää jolla 3.0 version voi julkaista kaikilla avoimeksi (PTU?) versioksi joulutauon ajaksi.

Pelin kehityksenkannalta PTU versiossa on järkevää puskea pelaajamäärää ylös mutta julkaisuversiossa ei voi tehdä samaa kun sen pelikokemuksen täytyy olla jollaintapaa mukava peliä ensikertaa kokeileville ja joulutauolla voi hyvinkin olla freefly.
 
Holiday stream on Squadron 42 pelistä

----

AREMIS POST: DAY 627: THE JOURNEY ENDS


DAY 627: THE JOURNEY ENDS


AremisPost_JourneyEnds_1.jpg



DAY 627: THE JOURNEY ENDS
2947.12.12 SET
by Sean Nazawa

The final part in a series following a class of recruits moving through the Navy’s training system.

A business executive has been abducted while in transit from a trade conference in the Xi’an Empire. Advocacy investigators were able to identify and track the kidnappers back to an abandoned comm relay. Intel suggested that they had hollowed out the interior, pressurized sections and transformed it into a small hideout. From a strategic perspective, the hideout was a nightmare: complete visibility against any approach, homemade proximity mines, and multiple bulkheads inside that could quickly be triggered to lock down and trap agents. The Advocacy has turned to the Navy for assistance in rescuing the hostage. A flight of Avengers were deployed to resolve the situation. They were currently keeping a wide berth of the relay, their trajectory insinuating that they were simply passing by.

A harrowing circumstance, for certain, as this type of scenario could easily prove deadly for everyone involved.

Thankfully, it’s not real.

This staged event is the final test that this group of Naval recruits will face before graduation. Although they don’t know this, their performance in this exercise will be reviewed by the Navy and even the Marines to determine where these recruits will be assigned. Intended to be as close to a real world operation as possible, the military have spared no expense in orchestrating the illusion.

The ‘outlaws’ are members of the Navy’s 208th Squadron, recently redeployed from active service on the Vanduul front, and many of them are enjoying this bit of entertainment. Bravo Flight leader Commander Harold Rifke spent the days before the exercise coming up with extensive backstories for the other pilots and capturing fake ransom demand vids that he’s been sending sporadically to Divisional Officer Edward Aino, the conductor of this simulated chaos, to forward on to the recruits.

I’m standing with Aino onboard a C&C ship, overseeing the entire wargame play out. Analysts and comms officers coordinate both sides of the engagement. The outlaw chatter is considerably more colorful; the 208th are really getting into their roles.

I watch the recruits’ ships disappear from the hologlobe. Under acting squadron leader Toulo Chalke’s orders, they’re breaking towards the comm relay. Aino listens intently as they relay their positions to each other. He shakes his head and takes a sip of sujin tea.

“Tell Rifke to hack their comms,” he yells over to the comms officer coordinating the outlaw channel, then glances at me. “They shouldn’t give away their positions.”

Over the course of the exercise Aino will continue to throw what he calls ‘surgical handicaps’ against the recruits. He wants them off-balance, to be the underdog.

I pick out the specific recruits among their brief clipped exchanges:

Callum Weaver is confidently adjusting the approach vectors of his flightmates. This scrawny kid from Aremis has really come into his own since beginning flight training and now acts as the number two for Chalke.

The acting squadron leader is a bit of a celebrity around the Forges. Even though his father is Beo Chalke, legendary sataball player for Jata SC, and his mother is Valina Razari, award-winning star of Tears of Time and Last Stand of Lidenvald (to name a few), to the recruits he’s just ‘Paladin.’ The nickname born from an incident that occurred three months ago where Chalke jumped in to help several recruits who were being bullied in the commissary.

“Sir, Rifke’s moved two flights to their position. He says they aren’t there.”

Aino grins.

Suddenly the outlaw comm channel explodes. The five ships that stayed back to guard the relay start calling out targets. The recruits drop the pretense and transition into combat updates. I hear Lyssa Vale, the brawler of the recruits, immediately mixing it up with the outlaw pilots.

Talkative on the comms, Vale is one of the most dedicated recruits I’ve seen. She is constantly pushing herself to a ridiculously high standard, putting hour after hour into sims, perpetually drilling herself and whoever she can loop into her training regimen. It seems to be paying off though; she’s ferocious in a fight.

The outlaws at the relay hold their ground as long as they can until virtual laser fire from the recruits finally take them down. With Vale providing cover, Weaver exits his ship and leads a pair of pilots into the relay to secure the hostage. They hope to finish their risky EVA before Rifke and two flights of outlaws race back.

The rest of the exercise is a single protracted brawl. The recruits do their best, but eventually the seasoned combat pilots of the 208th turn the tide. Weaver’s the last holdout, but he gets taken out just after he gets the hostage back to his ship.

Seven outlaws remain, the hostage is dead and the entire recruit squadron has been eliminated.

Two hours later, the recruits have gathered in Aino’s classroom for their debriefing. The room’s drenched in silence. Lyssa Vale is still wired from the op. Her leg bounces up and down as she glares ahead into space. Weaver aimlessly flips through his mobi. Even Chalke looks disappointed until he finally settles back in his seat and breaks the silence.

“Well, we almost had them.”

“Almost isn’t good enough,” Vale mutters.

“C’mon, Vale, you took out what, six? Seven?” Chalke seems intent on raising the spirits in the room.

The door suddenly opens and Aino strides into the room. He cuts a path to the front, powers up the system and loads all the captures of the exercise. He’s got everything: individual pilot cams, hologlobe recordings, comm chatter. For the next four hours, he walks them through the wargame, step by step. He grills them on each decision, why they made the choices they made, and what they would change in retrospect. There was no chastisements. No judgment on the actions of his recruits. It was purely objective analysis.

The recruits, however, seem locked in the loss.

Aino suddenly stops. He looks over the glum faces of the recruits in the room and shakes his head.

“You all need to grow the [redacted] up,” he mutters, tossing his pointer onto the desk.

That gets everyone’s attention. Aino draws out the pause and sits on the corner of his desk.

“Let me tell you all something. This job? The missions that you’ll fly? Any one of them can be a one-way ticket. It doesn’t matter if it’s the most routine patrol in the world, there’s always a chance that something could go wrong and one of you won’t come home. Now, I know you’re all sitting there, pissed off that you didn’t succeed. Let me let you in on a little secret: you weren’t supposed to. We did everything we could to stack the odds against you. Wilkes, remember your missile pod jam? I did that. Teague, your weapon overheating wasn’t an accident.”

The recruits exchange confused glances.

“You all saw failure, but I’ll tell you what I saw. I saw a squadron, working together, executing orders with precision and excellence. Chalke, you broke an engagement with an easy kill to drop flares and protect Kelso. Vale, you’d pick fights with pilots to get them away from teammates that were in trouble. Hell, feeding us the wrong position over your comms was genius. I thought we were gonna lose the op because of that.”

The recruits chuckle. Weaver gets some pats on the back. Aino smiles at them before he continues. It’s the first time I’ve seen him smile at his recruits.

“You all did good. Yeah, you didn’t succeed. You lost people. But that’s the real lesson here. As a Navy pilot, you’re gonna be in these circumstances a lot. What we’re trying to do is condition you to act rationally in impossible situations. That doesn’t mean you’re always gonna make the right call. The real trick though, you gotta learn how to keep going. I know a lot of pilots, some of the finest pilots I ever flew with, who would rather be the one who gets punched out then have to go on without one of their squadron. You gotta be smarter than that. You gotta do your best. You got to look out not only the people beside you, but also for the civilians you’re protecting. Sometimes it’ll work out. Sometimes it won’t. Either way, you gotta pull yourself together and hit the next mission with a clear head. Now, I wish I could tell you how to do that, but you gotta figure that out for yourself.”

Aino studies the faces of the recruits.

“I’ve trained a lot of pilots, but I’ll tell you, I’ve never seen a class help each other as much as you do. I hope some of you get assigned together, but if you don’t, I hope you take that attitude to wherever you land because you all have something special.”

The room is silent for several moments. Someone gently knocks on the door.

“Come in.”

Rifke pokes his head in.

“Sorry, sir. I didn’t mean to interrupt.”

“It’s all right, commander,” Aino says as he stands and grabs his pointer. “What can we do for you?”

“Well, sir,” Rifke opens the door and steps inside. Some of the other pilots from the 208th are outside. “We were wondering when you were done debriefing these Rorys, if we could treat them to some drinks. Vanduul don’t fight as hard as they did.”

Aino looks at his class. He gives a quick motion with his head for them to go. All the recruits slowly file out of the class to the cheers of the combat pilots outside.

Weaver lingers by the door, then turns back to Aino.

“Thank you, sir.”

“Get the hell out of here.”

Weaver smiles and leaves.

I wait as the door slowly clicks shut. Aino starts to quietly collect his things. I feel I have to say something.

“That was a nice speech, sir.”

“Was it?” Aino finishes packing up, then looks at me. “What I said should have terrified them. The other DOs like to say the Rubicon is the first moment they land on Kilian, but if you ask me, it never stops. Doing this job every day will challenge you to your core. The Navy has been my single greatest pride and has broken me in ways that even I can’t see.” Aino pauses. “But they’ll see. Everybody does.”

* * * * * * * * *
The class of 2947 graduation ceremony is held in the late summer on Macarthur and features over two thousand graduates in a variety of capacities. The flight academy alone is responsible for over two hundred. Aino surprised me and arranged for me to sit with the rest of the Divisional Officers for the ceremony.

I can see Arley Finn and Yen Hardigan, the two DOs from that first day on the tarmac that introduced me to the intense journey that Naval recruits faced. As I watch the proceedings commence, I can’t help but reflect on the variety of people I’d met on this incredible journey. All committed to the core tenets of the Navy and protect people like me.

The entire graduating class stands and repeats the same Oath that has been uttered by every Navy member for centuries:

Hear and witness that I do solemnly pledge, mind and body, that I will serve and protect the United Empire of Earth against all who would seek to harm it and its people.
That I will faithfully discharge the duties asked of me, and when called upon, I will defend the Empire with my life.
That I will be the sword and the shield. That I will not falter nor fail, but fight and win.
That I swear to do all in my power to act as a guardian of freedom and justice, as a champion of honor and valor, and as a true and proud member of the UEE Navy.

I finally spot Weaver, Chalke, Vale and the rest of my friends all clustered in the crowd, relishing each word of the Oath. And when they finish, their journey (and mine, I suppose) is over.

They are official members of the UEE Navy.

I talk briefly with Callum Weaver after graduation, just a brief conversation while he waits to receive his first posting, but I ask him about that first day on the freezing tarmac of Kilian. When confronted by DO Hardigan, Callum said that he was joining to “not feel helpless.”

“So,” I ask. “Do you still feel that way?”

This scrawny kid from Plantock River, only a couple hours from my house here on Aremis, who survived the horrors of the Vanduul attack, thinks about it for a few moments.

“I don’t think that feeling ever goes away … but now I know I’m not alone.”


END TRANSMISSION

----

AREMIS POST: DAY 627: THE JOURNEY ENDS - Roberts Space Industries

--------

SQ42.png
 
Viimeksi muokattu:

176 must fix issues for 3.0 eli ei ole tulossa jouluksi ja tuskin tän vuoden puolella :(
 
176 must fix issues for 3.0 eli ei ole tulossa jouluksi ja tuskin tän vuoden puolella :(

Blockereita vain 2, joten PTU:n voivat hyvinkin avata kaikille joulunpyhiksi..
Käytännössä melkein sama, mutta voivat sitten vedota PTU:hun kun massat alkaa itkemään miten buginen peli vielä on.. :think:
 
Viimeksi muokattu:
Eli alpha 3.0 ei aukea täksi (kään) jouluksi. Yllättyneitä olivat -, - sekä -. Parempaa onnea sitten ensi jouluksi.
 
Toinen kickstarter-peli nappasi PCGamerin GOTYn, mutta ei tarvitse Star Citizeninkään tyytyä tyhjään palkintokaappiin tänä vuonna.

worstbiz.png
 
Toinen kickstarter-peli nappasi PCGamerin GOTYn, mutta ei tarvitse Star Citizeninkään tyytyä tyhjään palkintokaappiin tänä vuonna.

worstbiz.png
Firmalla on täysin riskitön lahjoituksiin perustuva rahoitus jolla kehittää peliä joka tulee todennäköisesti myymään hyvin ja siten tekemään puhdasta voittoa firmalle
tämä on sitten muka vuoden huonoin bisnesmalli ???

Jos välttämättä haluaa antaa Star Citizenille vuoden kehnoin jotian palkinnon niin olisivat edes vähän yrittäneet valita semmoisen että se ei olisi täysin mentsään mennyt väite ihan lähtökohdiltaan.

Kun varmasti Star Citizenistä pystyy keksimään sellaisia seikkoja joissa se on ollut vuoden huonoin jostakin näkövinkkelistä mutta sen bisnesidea ei varmasti ole vuoden huonoin bisnesidea.

Jos katsotaan vuoden huonointa bisnesideaa seurauksien perusteella niin EA:n Star Wars Batlefront 2 Lootboksit on varmasti kärjessä listalla mahdollisista voittaja ehdokkaista.
 
Höhö, totta. SC:stä olisi niin varmasti löytynyt montakin vuoden huonoin -valintaa, mutta valita juuri se mikä menee pieleen eniten. :eek:
 
Tuo Virpil vaikuttaa lupaavalta, eikä näytä syrjivän vasenkätisiä. Pitää kyllä laittaa seurantaan.
 
Tuo Virpil vaikuttaa lupaavalta, eikä näytä syrjivän vasenkätisiä. Pitää kyllä laittaa seurantaan.
Juu mullakin on seurannassa että heti kun tulee twistillä oleva sekä vasen että oikea kätiset mallit niin tilaukseen menee.

Tuosta mainitsemastani tulevasta mallista sanottiin että siihen tulee twist tuki jälkikäteen (siis jos ymmärsin oiekin), oletan että ne tekee twist jatkopalan siihen varteen (niillähän on jo kiinteitä jatkoja) niin että heti kun on se twistillinen malli suoraan ostettavissa tilaukseen menee.

-------------------------------------------------------



Hyvää Joulun Odotusta
 
Viimeksi muokattu:

Old Man (/Hamil) odottanut pelin julkaisua niin pitkään että on näimmän hiukset ja parta ehtinyt kasvaa siitä kun viimeksi nähtiin :lol:



-----------------------------------------

TMBL_HeavyTank_ShotE_PJ02-Squashed.jpg


Henkilökohtaisesti en ole innoissani siitä että peliä ollaa täysillä tuomassa myös maataistelupuolelle ennen kuin tuo avaruuspelipuoli on valmis.



-----------------------------------------

Tiedoksi

"All of our offices will be closed from the 23rd of December until the 2nd of January. There will be delays in response times during this time. Please only submit a ticket if you genuinely require assistance during this time and remember that we will address tickets by the date they were submitted."
 
Viimeksi muokattu:
RSI SQ42 sivulta

* Windows 7 (64bit) with Service Pack 1, Windows 8 (64bit), Windows 10 - Anniversary Update (64bit)
* DirectX 11 Graphics Card with 2GB RAM (4GB strongly recommended)
* Quad Core CPU
* 16GB+ RAM
* SSD strongly recommended

Niin kuin näkyy pelin speksivaatimukset on korjattu realistrisemmalle tasolle ts.

Hanki 4Gt näyttis, 16Gt ram muistia ja SSD asema jos aiot pelata SQ42 peliä.

Itse kun olen pelannut 3.0 PTU:ta pääasiassa senlaisella koneella jossa on HD SSD:n sijasta niin voin sanoa että myös SC 3.0:aa varten käytännössä kannattaa olla SSD.

Sensijaan yllättäen GTX 670 2Gt 1080 tarkuudella ja Low asetuksella riittää ihan hyvin SC 3.0:aan ja näyttää paljon paremmalta kuin uskoisi (muut komponentit tässä koneessa on i7 3570K @vakio ja 16Gt 2000Mhz muistit).

Epäilen että jos olisi vain 8Gt ja HD niin homma tahmaisi vielä selvästi pahemmin kuin tällähetkellä
(esim. tällähetkellä äänistäpäätelleen peli ehtii latautua Olisariin täysin toimivaksi paljon ennen kuin ruudulla näkyy mitään ja se johtuu mielestäni paljolti siitä että HD on vain liian hidas).

Squadron_42_Avenger (pieni).jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jopas. FPS näyttää aika hyvältä, en olekaan pariin päivään kerenny pelailemaan. Mutta eipä ole ollu niin väliksikään koska FPS on ollu pelkkää kakkoo..
Saapi nähdä saavatko PTU:ta joulunpyhiksi kaikille avoimeksi.. :think:
 
Jostain olin lukevinani, että CIG:n kaikki toimistot ovat lomatauolla kiinni noin aikavälillä 23.12-4.1.

::

Näköjään IcePenin viestistä tuossa ylhäällä... :love:
Tuo minun viesti koski asiakaspalvelua joka on kiinni 23.12. - 2.1. eli se ei ollu ihan sama juttu kun pelinkehityspuolen kiinniolo.


PS Oli muuten turhauttava PTU 3.0 peliyritys eilisiltana kun illalla tullut päivitys rikkoi alusten spawnaamisen joten en saanut alusta käyttöön tunnin yrityksestä huolimatta, tänään tuli uusi päivitys saas nähdä saako nyt aluksen spawnattua.
 
Holiday ATV siirtyy päivän edemmäs.

Holiday ATV Special Rescheduled - Star Citizen Spectrum


Oli muuten turhauttava PTU 3.0 peliyritys eilisiltana kun illalla tullut päivitys rikkoi alusten spawnaamisen joten en saanut alusta käyttöön tunnin yrityksestä huolimatta, tänään tuli uusi päivitys saas nähdä saako nyt aluksen spawnattua.

Spawnaus ongelma on vielä olemassa kuten myös rikkoutuneet item delivery tehtävät ja alukset myös despawnaa randomisti outposteilla, toivottavasti nyt illalla tulee uus päivitys.
 
Viimeksi muokattu:
"Due to technical issues, we are pushing our Holiday ATV Special by 24 hours."

Holiday ATV Special Rescheduled - Star Citizen Spectrum
Kun laskee 1 + 1

Ts

1
Viimeaikaiset useat kiireiset rikkinäiset PTU 3.0 päivitykset ja

+1
"We’re also planning on finally revealing some long-awaited Squadron 42 gameplay."


Ts onko vastatus 42


=42
Holiday ATV Special ei vain näytä SQ42 pelidemoa
vaan paljastaa että se SQ42 pelidemo on tosiasiassa piilotetuu jo ulkonaolevaan PTU 3.0 päivitykseen
joten se SQ42 pelidemo olisi siten kaikkien PTU pääsyn omaavien pelattavissa ???


Meinaan kun CIG:llä on tapana tehdä aika huomiota herättäviä demoja joten tuon kaltainen stunti on mielestäni täysin mahdollinen CIG:n tekemänä.

Sitten on se että on sanottu että SQ42 peli alkaa Javelin alukselta ja on tiedossa että Javelin asset on jo PTU 3.0 versiossa (tosin tällähetkellä vain raatona).


Pohdin jotain tälllaista siksi kun sen SQ42 demonhan piti tulla alunperin jo vuosisitten joten olisi täysin ymmärrettävää että CIG haluaisi tehdä nyt SQ42 demosta sen tasoisen shown että mediat unohtaisivat tuosta vuoden viivästyksestä valittamisen.


Sitten on vielä se että ihan vastaikaan PTU 3.0 versioon tuli normaalia isompi päivitys mutta se ei näkynyt itse pelissä minään uutena sisältönä joten se voisi periaateessa sisältää pienehkön pelattavan SQ42 demon.


-------------------------------------

Just tuli uusi päivitys

eILGLdw.jpg


Tässä vieläkin hengaillaan ja odotetaan aluksen spawnausta.
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti sieltä tulee jtn spesiaalia huomenna, melkosta pelleilyä ilmottaa alle tunti ennen alkamisaikaa että joo siirretään huomiselle.
 
Kun laskee 1 + 1
Jaa, itse laskeskelin että viimeaikainen oikeusjuttu ja se että prerecorded demo jätetään näyttämättä kertoisi että "tekniset ongelmat" liittyisi siihen että lakimiesten kanssa painittaisiin mitä saadaan näyttää.
 
Jaa, itse laskeskelin että viimeaikainen oikeusjuttu ja se että prerecorded demo jätetään näyttämättä kertoisi että "tekniset ongelmat" liittyisi siihen että lakimiesten kanssa painittaisiin mitä saadaan näyttää.
Itse kun olen ajatellut tuota oikeudenkäyntiä niin näen kaksi mahdollista tavoitetta johin Crytech voisi pyrkiä sillä.

1 Proviisio jokaisesta julkaisunjälkeen myydystä Squadron 42 pelistä (täyttämään tyhjää Crytech kassaa), julkaisun jälkeen siksi kun Crytechin on pikasen hankala vaatia osuutta joukkorahoituksesta koska se vaatisi ennakkopäätöksen tasoisen linjauksen ja sellaisen saanti vie varmasti useampia vuosia kuin mihin Crytechin taloudelliset resursit piisaisi tällähetkellä (itse kun uskon että jos CIG pyytää niin bäkkerit lahjoitaa helposti parikymmentämiljoonaa nimenomana oikeudenkäyntejä varten eli se on CIG jolla riittää varat pitkään oikeusprosesiin ei Crytech (esim. jos jokainen bäkkeri on valmis lahjoitamaan 10% lisää jo antamaansa summaan oikeudenkäyntiä varten se yksi tekee yli 17 miljoonaa bäkkereissä on myös satoja asianajajia joista osa on varmasti valmiitaa työskentelemään ilmaiseksi tässä jutussa, jotenkin epäilen että Crytech ei ihan loppuunasti ajatellut riskejä CIG haastaessaan)).

2 Kaiken CIG kehittämän pelimootori tekniikan/sorsakoodin riipumatta siitä onko kysessä lisensinmukainen vain Cryengine sorsan edelleenkiehitys vai kokonaan uusi koodi/ominaisuus johon Crytechillä ei tosiassia olisi sopimuksen mukaan oikeutta, tämä siksi kun Cryengine kehitys on ollut käytännöllisesti katsoen seisauksessa parivuotta rahapulan takia ja se on siten pudonnut pelimootorikisasta CIG:n kehittämä tekniiikka nykäisisi Cryenginen kerralla pelimootorikisan kärkikastiin.

Mutta sitä en usko että Crytech koittaisi estää SQ42 tai SC pelien julkaisua koska se ei hyötyisi siitä mitään vaan saisi vain oikeudenkäyntikuluja ja Crytechillä ei ole taloudellisia resusseja tuotamatomaan oikeudenkäyntiin.


Mitä itse ajattelen kohdista 1 ja 2

1 SC ja SQ42 on paisuneet niin paljon alkuperäisestä että olen valmis hyväksymään SQ42 julkaisun jälkeisen proviision sen SQ42 pelin myynnistä Crytechile mutta nykyään Lumberyard lisensin alla olevasta SC pelistä niille ei kuulu senttiäkään.

2 CIG:n tulee antaa Crytechille vain ne muutoksen jonka ne on tehneet suoraan Crytrech sorsaan mutta kaikesta kokonaan uudesta jota ei koskaan ollut Crytech sorsassa ja jonka CIG on tehnyt Crytech joutuu maksamaan täyden hinnan (johon silllä ei ole varaa).

2b Toivon että CIG antaa kaiken uuden koodinsa edulisesti tai ilmaiseksi minkätahansa muun uuden joukkorahoiteisen pelin käyttöön kunhan sen pelin taustalla ei ole yhttään isoa kaupallista pelitaloa (ts pelin kehittäjän täytyy olla isoita taloista riipumaton indy).
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielipide tuosta oikeuskeissistä on että Crytek on siinä enää nukkena välissä kun velkojat koittaa imeä irti kaiken mitä irtoaa. Niiden puolella mukanaolevasta juristitalosta päätellen ei ole myöskään mikään "kokeillaan kepillä jäätä" juttu, toivoa sopii ettei backerien rahaa siihen tungeta niinkuin CIG on joskus luvannut.
 


:::

Squadron 42: See Mark Hamill in Action in Star Citizen's Space Combat Spin-Off – IGN First


Hyvää joulua vaan... SQ42-tiiseri löytyy nyt IGN:n sivulta, jonka videotoistin kätevästi pysäyttää selaimen. Huomenna on CIG-striimi Twitchissä.

Wing Commander: Prophecy päättyi Mark Hamillin esittämän Christopher Blairin osalta cliffhangeriin, eikä tälle legendaariselle pelisarjalle ole noin 20 vuoteen jaksettu ainakaan jatkoa tehdä. No nyt tehdään.

Squadron 42 - Roberts Space Industries

Tuosta on nyt ulkona CIG:n oma versio



Niin että jos ei halua niin ei tarvi katsoa sitä IGN:n sivulta

RS.JPG


Twitch/StarCitizen
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielipide tuosta oikeuskeissistä on että Crytek on siinä enää nukkena välissä kun velkojat koittaa imeä irti kaiken mitä irtoaa. Niiden puolella mukanaolevasta juristitalosta päätellen ei ole myöskään mikään "kokeillaan kepillä jäätä" juttu, toivoa sopii ettei backerien rahaa siihen tungeta niinkuin CIG on joskus luvannut.
Juurikin näin että jos siihen menee bäkkerien rahaa sen täytyy olla bäkkerin nimenomaan oikeusprosesseja varten lahjoittamana rahaa normaalin bäkkäys rahan sijasta.

Mutta olen myös sitä mieltä että bäkkereille pitäisi antaa mahdollisuus ajaa omaa etuaan tässäasissa sillä että voi lahjoittaa nimenomaan oikeusporsesseja varten rahaa (ts tehtäisiin "pelote rahasto" joka näyttäisi kelletahansa wannabee haasteen esittäjälle että CIG:n/Star Citizenin oikeuteen haastaminen on vakava juttu eikä mikään helppo rahapinata jota voi hakata ilman riskiä), huom! sanoin oikeusprosesseja varten en pelkkää Crytech oikeudenkäyntiä varten.




"kun velkojat koittaa imeä irti kaiken mitä irtoaa. Niiden puolella mukanaolevasta juristitalosta päätellen ei ole myöskään mikään "kokeillaan kepillä jäätä" juttu,"

Muuten tuo velkojat voi sisältää mahdollisen pommin kun jos joku taho (esim. iso pelitalo) on ostanut niitä Crytechin velkoja niin sellainen takapiru voisi yrittää tällä okeustoimella torpata kuisallisen suuren joukkorahoiteisen pelin kokonaan ja siten hajoittaa mahdollisen uhkakuvan siitä mihinsuuntaan pelien kehitys voisi tulevaisuudessa siirtyä (ts esim. EA:n tyylinen voisi kulissien takana häärien yrittää tuhota pelien joukkorahoitus mallin kasvamisen suuren mittakaavan trendiksi (kun Star Citizen on ensimmäinen mutta ei vältämättä vimeinen näin iso joukkorahoitus peli)).


Jos tämän oikeustoimen tosiallinen tarkoitus on estää kokonaan Star Citizen ja Squadron 42 pelien julkaisu joukkorahoitteisina niin siinätapauksesa minkäänlainen sopimus ei tule kyseeseen vaan kaikki resursit on käytetävä jutun voittamiseen (siitähuolimatta tuhoaako se pelien julkaisumahdollisuuden vai ei).
 
Viimeksi muokattu:
Jos tämän oikeustoimen tosiallinen tarkoitus on estää kokonaan Star Citizen ja Squadron 42 pelien julkaisu joukkorahoitteisina niin siinätapauksesa minkäänlainen sopimus ei tule kyseeseen.
Pahin mörkö millä Crytekin lakimiehet hakee vipuvoimaa CIGtä vastaan on injunction pykälä eli täydellinen pelin kehittämisen jäädyttäminen oikeusprosessin ajaksi. Täytyy toivoa että se squadron 42 demo tosiaan julkaistaan illalla ettei huhut injuctionin läpi menosta saa varmistusta.
 
Jep, PTU on tosiaan avoinna kaikille. :)
Tähän liityen kun asensin viimeisimmän PTU päivityksen se tuhosi vanhan launcherin kyselemättä (aikaisemmin se on kysynyt ja olen aina vastannut että haluan säilyttää sen).

Eli kun asennatte tuon kaikille avoimen PTU:n menetätte mahdollisesti samalla sen 2.6.3 käynnistysmahdollisuuden eli harkitkaa kannattaako se riski ottaa (PTU ei vieläkään toimi erityisen hyvin).
 
Pahin mörkö millä Crytekin lakimiehet hakee vipuvoimaa CIGtä vastaan on injunction pykälä eli täydellinen pelin kehittämisen jäädyttäminen oikeusprosessin ajaksi. Täytyy toivoa että se squadron 42 demo tosiaan julkaistaan illalla ettei huhut injuctionin läpi menosta saa varmistusta.
Pitäisin sitä aika radikaalina tekona, mutta sen sijaan oikeus voisi kieltää sen joukkorahoituksen keräämisen oikeusprosessin ajaksi joka ei välttämättä tuhoaisi pelinkehitystä mutta vaikeuttaisi sitä rajusti kun työntekijämäärä pitäisi supistaa minimiin ja keskittyä vain SQ42 pelin valmiiksi saantiin.

Kun CIG:llähän on alunperin pelin kehityksen aloittaessaan ollut Crytechiltä täysin sitova lisenssi joten tuo pelinkehityksen täys kielto olisi radikaali teko koska se väittäisi että se alkuperäinen lisenssi ei olisi alunalkaenkaan ollut pätevä.
 
Pitäisin sitä aika radikaalina tekona
Tuo injunction pykälähän siis kieltäisi CIG käyttämästä Crytekin koodia ja työkaluja. Ilmeisimmin esim. bugmasher episodeista on tullut ilmi että CIG käyttää Crytekin editoreja eikä Lumberjardin vastaavia. Avoimen pelin kehityksen varjopuolia että kaikki mitä näytät ja sanot voidaan myöhemmin käyttää sinua vastaan. Jos huhut Crytekin konkurssi kypsyydestä pitävät paikkansa niin mikä estää Crytekin konkurssipesän lakimiehiä pistämään ns. All-in eli isketään mahdollisimman suurilla aseilla.
 
Kysymys

Kun ajattelin tehdä Timanteilla voittoa (nyt Grimhecksissä halpoja) niin mikä on halpoin tapa löytää Grimhecks tässä uuderssa 3.0 versiossa (se Grimghecks kun nyt kiertää ihan oikeasti kiertoradallaan Yelan ympäri niin vanha tapa ei toimi).
 
Eli kun asennatte tuon kaikille avoimen PTU:n menetätte mahdollisesti samalla sen 2.6.3 käynnistysmahdollisuuden eli harkitkaa kannattaako se riski ottaa (PTU ei vieläkään toimi erityisen hyvin).

No kuka helvetti sitä haluaa pelata enää kun 3.0 on ihan kulman takana.. :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom