Star Citizen

... Squadron 42 lienee kivuttomin pelikokemus.
Juu sitten joskun se julkaistaan ja sitten joskus kun on hajua että millainen peli se on (CIG on ollut hyvin hiljaa siitä lukuunottaman yleistä ympäripyöreää hahkutusta (ympäripyöreää siinämielessä että SQ42 pelin sisällöstä ei olla sanottu yhtäänmitään)).
 
Parin viikon kuluttua on luvassa SQ42-gameplaystriimi.
Parinviikon päästä on luvassa juttua SQ42 peliiin liityen mutta ei CIG ole sanonut että se olisi gamaplaystriimi eli ei ole luvannut että näytettäisin pätkä itse SQ42 pelin pelaamista niin että saanähdä mitä nähdään.
 
vähän yli 4-vuota sitte ostin pelin ja laivan... Jaksaahan sitä vielä pari vuotta odottaa jos tarvis =)
 
vähän yli 4-vuota sitte ostin pelin ja laivan... Jaksaahan sitä vielä pari vuotta odottaa jos tarvis =)
Vuosia sitten itsekin ostin. Kiirekkös tässä kun hyviä pelejä maailma täynnä niin antaa odottaa mestariteoksen valmistuvan kaikessa rauhassa.:kippis:
 
2014 ostettu eikä mitään kiirettä vieläkään, tosin maksoin hurjat 35€ että ei senkään puolesta haittaa vaikka menis puihin.
 
2014 ostettu eikä mitään kiirettä vieläkään, tosin maksoin hurjat 35€ että ei senkään puolesta haittaa vaikka menis puihin.

Jep, ite ostelin kans 3 vuotta sitten ja taisinpa maksaa vielä pari euroa vähemmän, olikohan joku Anniversary-tarjous sillon.

Viime yönä muuten tullu uusi buildi PTU:hun. FPS ei kuulemma juurikaan parane, mutta on vakaampi ja bugeja on taas fixattu.
 
Mielestäni riistää itseltä aika paljon jos ostaa rahalla kaikki vehkeet ja muut valmiiksi. Mielummin "grindaan" pelissä.
 
Katoppas, tullut joskus vuosia(!) sitten ostettua tämäkin paketti elätellen suuria toiveita, laitetaanhan lataukseen kun johan tuota näköjään pääsee testailemaan :D
 
Mestariteosta odotellessa voikin lähteä harjoittamaan virtuaalista tonttikauppaa.

UEE Land Claim Licenses - Roberts Space Industries

Kun mikään ei ole pyhää. Jos vain Chris Roberts yrittäisi vältellä ahneutensa näyttämistä samalla tavalla kuin commando Xi'Anin suututtamista...
Yllätys olen samaa mieltä kanssasi ... tosin täysin eri syystä (tuo ahneus revittelu on just sitä samaa mitä tästä leiristä tulee aina kaikissa yhteyksissä).


Se miksi itse olen tätä vastaan on tämä

Se että Pioneerin yhteydessä sai myös tontivaltauksen ei muuta sitä minkälaisia pelaajia SC vetää puoleensa koska siinä on kumminkin ensisijaisesti kyseessä ison avaruusalus ja sen aluksen operointi.

Mutta nyt kun tontivaltauksia saa ilman sidosta avaruusaluksiin ja siten Star Citizenin ydin pelaamiseen on erittäin todennäköistä että nämä pelkät tonttivaltaukset vetää Star Citizeniin sellaisia pelaajia jota ei ole kiinnostuneet ollenkaan avaruusa-alus simusta vaan Sim City / Sims tyylisistä peleistä ja kun tätä uutta pelaajapopulaatiota kertyy tarpeksi se alkaa äänekkäästi vaatia pelin kehtyksen suuntaamista siihen Sim City / Sims pelaamiseen tämä taas vaarantaa sen varsinaisen avaruussimu pelin kehitystä.

Tällä Sim City / Sims pelaamisella on jo tähänmeneessä ollut äänekkäitä vaatijoita bäkkerien joukoissa, epäilen että CIG vähän tyhmästi kuvitteli että Pioneer + nämä tontivaltaukset riittäisi tyydynnämään niiden Sim City / Sims pelaajien vaatimumset mutta eihän niin tietenkään käy kun ne saa tästä vain lisää vettämyllyynsä ja alkaa vaaatimaan lisää yksityiskohtaisuutta siihen Sim City / Sims pelaamiseensa.

Eli pelkkien tonttivaltausten myynti voi vaarantaa sen Star Citizenin ydinpelin kehityksen.

Gameplaytähän tässä jo jotkut kaipailivat, mutta tällainen virtuaalinen kultaryntäys oli ilmeisesti liikaa eräille. Huvitti jo eilen lukea panikointia ensimmäisten maanomistuslisenssien/-puikkojen omistajien saamasta kilpailuedusta, ...
Juu ne jotka pelkää kultaryntäystä ja kaikkien hyvien paikkojen valtausta ennen kuin normipelaamisella ehtii rikastua tarpeesi hankkianseen sen oman valtauksen on täysin pihalla mittasuhteiden suhteen kun sitä tilaa ja hyviä paikkoja tulee olemaan paljon enempi kun niiden tarvitsijoita tulee olemaan, ongelma ei tule olemaan se että hyvät paikat ehdittäisiin vallata sensijaan ongelma tuolee olemaan niiden hyvien paikkojen löytäminen siitä suuresta tilasta (tätä löytämistä ei nopeuta yhtään se etukäteen ostettu tonttivaltaus).

Jossakin Kalifornian maan valtaus ryntäyksessä ja Star Citizenin maavaltauksissa on yksi hurjan isoero nimitttäin se että Kalifornian maan hyvyyttä määritti se että liikennevälineet (hevonen) rajoitti paljon sitä mikä on tai ei ole hyvää maata valtaamisen kannalta mutta kun Star Citizenin pää-asiallisen kulkuvälineet on avaruusaluksia jotka pystyy menemäänn suoraam mihin vain ja kulkee pitkänkin matkan kohtuu lyhyessäajassa tämä "hyvänmaan saavutettavuus" ei ole enää rajoittava tekijä.
 
Viimeksi muokattu:
Mestariteosta odotellessa voikin lähteä harjoittamaan virtuaalista tonttikauppaa.

UEE Land Claim Licenses - Roberts Space Industries
Onko näissä maakaupoissa jotain rajoitteita kuten aluksien myynnissä ettei voi myydä eteenpäin muille pelaajille kuin kerran?
Meinaan vaan että tällä voi olla suuri merkitys nähdäänkö nämä maakaupat puhtaasti lahjoituksena pelin tekoon vai kiinteistökeinotteluna?

Ote sivuston Q&A:
Does every player need a claim license?
No. Land claims are only of benefit to those players who want UEE protection when constructing their own outpost, extracting value from an area’s natural resources, or financially speculate in the real estate market.
 
Katoppas, tullut joskus vuosia(!) sitten ostettua tämäkin paketti elätellen suuria toiveita, laitetaanhan lataukseen kun johan tuota näköjään pääsee testailemaan :D
Jos et ole vielä ollenkaan pelannut Star Citizeniä niin suosittelen että et lataa vielä edes kaikille avointa 3.0 PTU versiota (sitten kun se tulee) vaan odotat suosilla siihen 3.0 julkaisuversiooon saakka, tämä siksi kun nuo PTU versiot on siinämäärin raakileita että jos ei ole jo ennestään pelistä kokemusta niillä pelaamisen aloittaminen on turhan vaieka ja turhauttava kokemus

Esim. sellainen simppeli yksityiskohta kuin oven avaaminen siihen netistä löytyvät ohjeet tuppaa olemaan vanhentuneita PTU version suhteen ja kun se PTU versio on buginen ei sen oven avaus välttämättä onnistu vaikka olisi oikeat ohjeet joita seurata, jos ensimmäinen pelikokemus olisi sillätasolla että ei saa edes sitä ensimmäsitä nenäneteen tulevaa ovea auki niin ei se nyt ainakaan hauskaa ole.

Esim. tähänmennessä 3.0 PTU:ssa aluksen tilattuani ei ole koskaan se suora reitti alukselle toiminut kun se Olisarin ilmalukonovi ei ole suostuntu yhteistyöhön sen sijaan olen joutunut kiertämään toiselle ilmalukolle (on apua kun tietää etukäteen että niin voi tehdä), itseasisa eilen oli eka kerta kun se suoralla reitillä ollut ilmalukonovi suostui toimimaan niin kuin kuuluukin.


Niin muuten jos nyt just laitat lataukseen saat 2.6.3 version et tätä 3.0 PTU versiota, 2.6.3 versio on huomattavasti suppeampi kuin 3.0 version julkaisuversio tulee olemaan.

Minkälisäksi 2.6.3 ei käyttä sitä uutta päivitysohjelmaa eli 3.0 version joutuu 2.6.3 version jälkeen lataamaan kokonana alusta uudelleen (ts ensin 30 Gt 2.6.3 ja sen jälkeen 36 Gt 3.0) eli jos nettiyhteytesi ei ole nopea harkitse 3.0 julkaisuversion odottamista.
 
Viimeksi muokattu:
Onko näissä maakaupoissa jotain rajoitteita kuten aluksien myynnissä ettei voi myydä eteenpäin muille pelaajille kuin kerran?
Meinaan vaan että tällä voi olla suuri merkitys nähdäänkö nämä maakaupat puhtaasti lahjoituksena pelin tekoon vai kiinteistökeinotteluna?

Ote sivuston Q&A:
Does every player need a claim license?
No. Land claims are only of benefit to those players who want UEE protection when constructing their own outpost, extracting value from an area’s natural resources, or financially speculate in the real estate market.
Kaikkia Pledgejä (joka myös Land Claim on) koskee sama TOS eli säännöt on tasan samat.

Ts voi lahjoittaa vain kerran jos ostit sen oikealla RL rahalla eikä crediiteillä ja ei voi lahjoittaa toistakertaa eteenpäin jos olet saanut sen lahjoituksena.


"or financially speculate in the real estate market."

Tuon pätkän merkityksen on hyvin moni käsittänyt väärin, kyseessä ei ole niillä pelkillä Land Claimeilla spekulointi kun niiden hinta ja arvo on kinteä tuolla spekuloinnilla tarkoitetaan sitä että teet sen valtauksen ja rakennat sille valtauksella jotain ja sitten spekuloit sillä että saisit siitä valmiiksi rakennetusta kohteesta enempi kuin sen rakentamiseen käytit (ts olet "grynderi" et "osakespekuloija").
 
Joo, latasin tänään tuon vanhemman version ja kokeilin hetken roamata avaruusasemalla niin paljon oli bugeja, toki näyttävä peli ja niiltä osin toimi hyvin. Glitchasin seinän läpi avaruuteen niin tuli avaruuskävelyäkin harjoiteltua. 15000 rahaakin oli kertynyt tilille vuosien odotuksesta, en tiedä onko se paljon vai vähän? Missä pääsee omalla aluksella lentämään, pitääkö mennä omaan hangariin vai löytääkö sen esim tuolta avaruusasemalta?

1 gigabitin valokuitu on käytössä niin sinällään nuo latausajat eivät ole ongelma. Eka 30Gb paketti tuli noin 15min.

Olikos 3.0 vakaalle julkaisulle jo ajankohtaa tiedossa?
 
Joo, latasin tänään tuon vanhemman version ja kokeilin hetken roamata avaruusasemalla niin paljon oli bugeja, toki näyttävä peli ja niiltä osin toimi hyvin. Glitchasin seinän läpi avaruuteen niin tuli avaruuskävelyäkin harjoiteltua. 15000 rahaakin oli kertynyt tilille vuosien odotuksesta, en tiedä onko se paljon vai vähän? Missä pääsee omalla aluksella lentämään, pitääkö mennä omaan hangariin vai löytääkö sen esim tuolta avaruusasemalta?

1 gigabitin valokuitu on käytössä niin sinällään nuo latausajat eivät ole ongelma. Eka 30Gb paketti tuli noin 15min.

Olikos 3.0 vakaalle julkaisulle jo ajankohtaa tiedossa?
Aluksella lentämiseen on kaksi tapaa

Helpoin on se että valitsen sen Olisarin avaruusaseman sijasta Arena Commanderin,
joka on peli pelissä ts kun siinä lennät aluksella se alus ja mailma toimii täysin niin kuin Olisarinkin puolella mutta et vaaranna todelisen aluksesi kuntoa vaan sen virtuaalisen pelialuksen.

Arena Commanderissa kannattaa ensinnä valita private free flight koska silloin olet vain yksin aluksesi kanssa eikä ole muita pelaajia eikä AI aluksia ts sen aluksen hallinan perusteiden opettelau ei häiritse mikään ulkopuolinen tekijä.

Tuohon aluksen hallinnan persuteiden opetteluun liityen 2.6.3 ja 3.0 versiossa on sen suhteet isoja eroja joten kun haet ohjeita katso kumpaa löytämäsi ohjeet koskee.

Olisarissa pääset lentämään alustasi siten että kun laskeudut siitä EZ Hubista ne portaat alas käännyt sisään joko vasemmalla tai oikealla olevasta ovestan (riippu kumman puole portaita käytit) niin saavut isoon halilin jonka keskellä on päätteitä ympyrän muodossa näillä päätteilla pystyt tilaamaan (näppäin F (2.6.3)) aluksesi laskeutumisalustalle Hox! pääte kertoo mille alustalle aluksesi tulee muista katsoa se seinistä ja katosta löytyy opasteita jotka kertoo missäpäin mitkäkin alustat on myös HUD:iisi ilmestyy pienimerkki kertomaan missäpäin aluksesi on (2.6.3 versiossa F näppäin on yleinen USE jolla saa avattua ovia jne).

Sitten kun olet onnistunut nousemaan aluksellasi laskeutumisalustalta voit ihmetellä miksi se alus on niin hidas no se johtuu siitä että sinulla on laskutelineetulkona ja alus on laskeutumismoodissa näppäin N vetää laskutelineet sisään ja siirtää aluksen normaaliin lentomoodiin.


2.6.3 versiosa ei ole juurikaan vinkejä siitä miten mikäkin toimii ja mitä pitäisi tehdä joten perus juttujen oppiminen vaatii jonkinverran oma-aloitteisuutta vinkkien löydön suhteeen (Hint Old Skool tapa itse taoin ensimmäiseksi Esc näppäintä niin että pääsin asetuksiin ja sieltä näkemään näppäikartat ja ohjauslaitteiden säädöt ja siten päätelemään miten mikäkin saattaisi toimia).

3.0 versiossa on sisäänraknnettu vihjesysteemi mikä kertoo juttuja (kunhan huomaat ne vihjeet).


Hangarissa pystyy vain katselemaan alustaan sisältä ja ulkoa sieltä ei pääse lentoon.


PS "Glitchasin seinän läpi" kyseessä on vanha bugi joka kyllä lopulta korjataan, sen korjaaminen ei vain ole niin trivialijuttu kuin se olisi missätahansa muussa pelissä (esim. SC:ssä sen seinän sisä- ja ulkopuolella on yleensä eri fysiikkamootorien hallitsemat tilat tämä on täysin uniiki SC keksintö vastaava ei ole ikinä koskaan aikaisemmin tehty).

PPS "Olikos 3.0 vakaalle julkaisulle jo ajankohtaa tiedossa?" Oma veikkaukseni on että CIG yrittää tosissaan saada sen ulos niin että se olisi käytössä joulutauon (lomien) ajan, mutta ei tietenkään ole mitenkään varmaa että se ehtisi riittävän bugivapaaksi siihenmennessä joten joko joulutauoksi tai joskus sen jälkeen. Tällähetkellä 3.0 PTU on niin epävakaa että jokainen pelisessioni on päättynyt kaatumiseen, mutta parannusta on tapahtunut kun nyt se sessio voi kestää kymmeniä minuuteja ennen kaatumista.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, näköjään en nyt pääse 3.0 PTU:ta kokeilemaan, sanoo vain että access denied, no active ptu phases.
 
Joo, näköjään en nyt pääse 3.0 PTU:ta kokeilemaan, sanoo vain että access denied, no active ptu phases.
Jos sinulla on oikeus tämän hetkiseen PTU tasoon ja CIG:llä on tämän hetkinen sähköpostiosoiteesi olet saanut PTU kutsun.

Jokatapauksessa PTU ei ole käytettävissä ennen kuin on kopioinut tilinsä (tilinhallinankautta) PTU:n puolle (PTU ei ole vain itse peli se sisältää myös PTU puolen nettisivuista/foorumista (Spectrum), tuota kopiontiakaan ei voi tehdä ennen kun on sillä tasolla että on oikeutettu PTU pääsyyn (ts on saanut sen sähköpostikutsun).

Itse veikkaan että kaikille avoimeen PTU:hun menee vielä ainakin viikko/kaksi/enempi tämä siksi kun vaikka tämänhetkisen PTU:n vakaus on parantuntu merkittävästi parissa viimeisimmässä päivityksessä siitä kumminkin puutuu merkittäviä täyteen 3.0 versioon tulevia juttuja.


PS Sinua voi harhauttaa se että koska olet vanha bäkkeri sinulla on Alpha pääsy (listattu pelipaketissasi tällähetkellä Legacy Alphana jos tarkistat) kun vaikka sinula on Alpha pääsy se ei oel automaatinen pääsy PTU:hun myös tämänhetkinen 2.6.3 on Alpha ainut mikä on muutunut jo jokinaikasitten on se että kaikilla pelipaketin omistajille sallitiin pääsy nykyisiin Alpha versiohin riippumatta siitä sisälsikö heidän pelipakettinsa Alpha pääsyä vai ei.

Legacy Alpha.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Aivan, sehän selittää.
Jos/kun olet niin vanha bäkkeri että sinulla on se Legacy Alpha sinulla on myös ne kummatkin pelit (niin kuin kuvassa yllä) sekä Squadron 42 että Star Citizen ja jos ole hyvin aikainen bäkkeri (aikaisempi kuin minä) sinulle tulee ilmaiseksi myös Squadron 42 yksinpelin seuraava osa (sitten joskus kun se tehdään).


Jos halaut jatkossa pääsyn näihin PTU versioihin aikaisemmassa vaiheessa niin siihen on 3 keinoa.

1. Osallitut tämän 3.0 PTU:n kakille avoimaan veriooon (sitten kun se tulee) pelaamalla sitä (toista tätä ts osallistu myös 3.x.x versioiden PTU:ihin).

1b. Teet löytämästäsi bugista buigiraportin Issue Counsiliin siitä pelaamastasi 3.0 PTU versiosta (toista tätä kohtaa).

1c. toisinnat jonkum muun Issue Counsiliin tekemän 3.0 PTU bugiraportin (toista tätä kohtaa).

2. Olet Subscriber (maksaa n. 10€ per kk).

3. Olet Concierge (ts olet yhtä tärähtänyt kuin minä eli antanut tähän pelii vähintään 1000$)

Kohdat 2. ja 3. ei eskaloi PTU tasoasi korkeammaksi (ts ei aikaista pääsyäsi) mutta kohtien 1., 1b. ja 1c. toistaminen eskaloi PTU tasoasi korkeammaksi (ja jos olet todellinen työmyyrä PTU:issa voit päätyä Evocatiin (NDA:n alainen)).

Issue Counsiliin bugiraportin teosta kyseesä ei ole mikätahansa sutaisu vaan määrämuotoinen raportti jonka pitää sisältäät teittyjä asioita, ts lue ensin mitä sen pitää sisältää ennen kuin yrität metsästää sen bugin jonka haluat raportoida (tarvit esim. screenshotteja).


Se mitä PTU on se on tosiasiassa toinentapa suoran rahan antamisen lisäksi avustaa tämän joukkorahoitteisen pelin kehitystä ts sen sijasta että antaisit rahaasi annatta työtuntejasi pelinkehitykseen
(suurinosa PTU pääsyn kinuajista ja PTU:n epävakaudesta valittajista missaa täysin tämän että PTU:n pelaaminen ei ole viihdettä vaan työtä
(joka saattaa myös viihdyttää (yleensä yllättävillä tavoilla kaatua tai bugittaa eikä niinkään pelaamisesta nauttimisella)).
 
Viimeksi muokattu:
Joo, 8/2014 näytti olevan backed. Squadron 42 löytyy.
Tuolla Squadron 42 pelillä on merkitystä siltäkannalta että alkuperäisen joukkorahoituslupauksen mukaan se on se peli joka valmistuu ensin (ts ennen Star Citizen nettimoninpeliä).

Tietenkin sekin että kaikki aikaisemmat Criss Robersin tekemät yksinpelit on olleen aikansa mullistavimpia pelisaavutuksia merkkaa jotain, ts sitä SQ42 peliä kannattaa odotta vaikka olisi ensisijaisesti kiinnostunut moninpelistä :)



------------------------------------------------------------------------------------

Yksi juttu Star Citizen 3.0:sta

Sitten joskus kun päääsette pelaamaan sitä

Älkää vain paahtako paikastatoiseen ja räiskikö toisianne

Vaan pitäkää silmänneauki ja pysähtykää välissä

Se on sen arvoista











PS Bonus niille jotka ylläolevien perusteella aikoi just väittää että ei mitään uutta 3.0:ssa 2.6.3:een nähden
 
Viimeksi muokattu:
CIG on todella alkanut hyödyntää tuota uutta launcheria PTU:ssa kun tällähetkellä pävityksiä tulee vähintää yksi vuorokaudessa mutta yleensä tihempään, onneksi tuo uusi launcheri näyttää hoitavan työnsä yhtähyvin kun se kuuluisa junanvessa (siis sellaisesta vanhasta sinisestä vaunusta löytä ei esim. Pendolinista löytyvä).
 
Wing Commander 1 ja 2 olivat toki erittäin hyviä pelejä, mutta en nyt tiedä oliko mitään varsinaisia mullistuksia. Muut mainitsemasi eivät tainneet herättää mitään ihmeempiä reaktioita Freelanceria lukuunottamatta jota kovasti hypetettiin mutta ei täyttänyt odotuksia - aikansa SC?
 
Wing Commander 1 ja 2 olivat toki erittäin hyviä pelejä, mutta en nyt tiedä oliko mitään varsinaisia mullistuksia. Muut mainitsemasi eivät tainneet herättää mitään ihmeempiä reaktioita Freelanceria lukuunottamatta jota kovasti hypetettiin mutta ei täyttänyt odotuksia - aikansa SC?
Käytännössä kaikki on tuoneet teknisiä uudistuksia peleihin jotka on sitten hyödynnetty muissakin peleissä, minkälisäksi ne on pyrkineet hyödyntämään maksimaalisesti sen aikaisen raudan ja siten ajaneet eteenpäin pelejen yleistä laatutasoa kun pelaajat on oppineet mihin se heidän koneeensa oikeasti pystyy kun pelintekijä tosissan yrittää (tätä tarvitaan nykyisenä konsoli on pienin yhteinen nimittäjä aikana).

Eli en puhunut mistää subjektiivisesta käsityksestä sem suhteen onko joku peli ollut hyvä vai ei.

Nykyaikana on oikeastaan enää yksi pelifirma (CIG:n lisäksi) joka pyrki vastaavaan se on CD Project Red, se että kyseinen palitalo on niitä harvoja joiden kädet ei ole sidottu ison pelitaloon ei varmaankaan ole sattuma.


Esim. se että CIG on käytännöllisestikatsoen rakentanut koko Cryenginen uudellleen koska sen nyt vain voi tehdä paljon paremmin on sitä teknistä kehitystä jota toivoin (tosin en silloin alunperin bäkätessäni kuvitellut että CIG:llä voisi olla niin hyvät taluodellisen ja henkiköresurssit tehdä se (Crytechin talousvaikeudet ei olisi voineen sattua Star Citizenin kannnalta yhtää parempaan aikan kuin ne sattuivat se oli lottovoitto Star Citizenille)).


Ts Chriss Roberts ottaa suuria riskejä ja toivoo (ja yleensä myös onnistuu) saavansa siten aikaan jotain aivan uutta ja sen vaivan arvoista, tosin koska yritetäään jotain täysin uutta se ottaa aikaa enempi kuin osataan kuvitella.



Yksi uusijuttu joka tulee hyödyntämään suurtajoukkoa pelejä tulevina vuosina on sen täysin avoimen nettikoodin kehitys jossa CIG on ollut yksi tekijä, siihen että pienemmissä peleissä on vain yksinpeli eikä moninpeliä on suurinsyy se että sen nettikoodin teko on pieneltä kehittäjältä liian iso ponnistus mutta nyt kun tulee valmis avoin pohja jota muutkin pelintekijät voi hyödyntää on todennäköistä että tulevina vuosina aletaan nähdä pienempiäkin pelejä joissa on nettimoninpeli.


Jos olet seuraunnut CIG toimintaa tarkemmin olet huomannut että CIG devit on monissa tapahtumissa/kouluissa/jne jakamassa osamiistaan ja CIG:n kehittämiä systeemeitä muille indien pelitaloille ja kehittäjille, tämä on just sitä mitä toivoinkin saatavan aikaan SC joukkorahoituksella eli ne bäkkereiden antamat rahat ei rahoita vain Star Citizeniä vaan tästä hyötyy muutkin pelit tulevaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Misc Prospector video

Hox Prospector ei ole homman pointti vaan se mikä seisoo vuorenhuipulla RSI Explorer pukuisen hahmon yläpuolella.



Mitä, luulitko että mainaus SC:ssä olisi turvalline ammatti, luepa esim. Alaskan kultaryntäyksestä jotain.

----------------------------------------------------------------------------

hätänenkisu.JPG


On muuten tuokin kovin levotonkisu kun tällä PC:llä (GTX 670) normaalimaksimi lentonopeudella pienikin ohjausliike johtaa herkästi täysin holtittomaan pyörimiseen (kuvakaappaus on pelistä 1080 tarkkuudella ja LOW asetuksilla).

En ehtinyt kokeilla napitkaakkoon buustia kun tuli error 30000.


PS Jep ne näimmän laittoi sen Space Kitten Dragonfly:n peliin (sen nimi on listassa tosin sen näköinen että kyseessä saattaa olla vain lyhytikäinen tsoukki).
 
Viimeksi muokattu:
Freelancer oli kova, toki siihenkin luvattiiin vaikka mitä ja moni hieno lupaus jäi pelistä pois.

Toki Roberts potkittiin pois kun homma venyi ja venyi...

Yksinpelikampanjan sanominen omaksi pelikseen vähän naurattaa, mutta rahaahan tuolla tehdään.
 
39 euroa maksavat startterit myynnissä hetken. Aika helppo päästä peliin mukaan tolla.
 
65 taalaa maksoin ite aikanaan digital bounty hunterista... Ei kyl ollu paha hinta ja jos oikein muistan ni euron kurssi oli viel joku 1€=1.4taalaa
 
Freelancer oli kova, toki siihenkin luvattiiin vaikka mitä ja moni hieno lupaus jäi pelistä pois.

Toki Roberts potkittiin pois kun homma venyi ja venyi...

Yksinpelikampanjan sanominen omaksi pelikseen vähän naurattaa, mutta rahaahan tuolla tehdään.
Niin no on myös aikapaksua väittää että Squadron 42 ei mitenkään eroasi perinteisesatä moninpelin yksinpelikampanjasta.
 
39 euroa maksavat startterit myynnissä hetken. Aika helppo päästä peliin mukaan tolla.
Noissa paketeissa on sen alennuksen lisäksi viidenvuoden vakuutus mikä starter aluksen kohdalla on käytännössä sama kuin LTI vakuutus koska ehtii kumminkin suurella todennäköisyydellä vaihtaa sen aluksen johonkin toiseen ennen kuin tuo vakuutus umpeutuu.

Noissa starter ale paketeissa ei näimmän ole nyt kappalemääräistä rajoitusta myyntimäärän suhteen niin että jokaisen joka jo on päättänyt hankia tämän pelin kannattaa hyödyntää tuo tarjous joka on voimassa siis 1.-2.12. välillä/saaka.

Jos kävi niin että ostit tuon ale starterin mutta tulit katumapäälle niin sinulla on tietääkseni 14 päivän katuma-aika jonkakuluessa voit perua sen kaupan ja saat rahasi takaisin.

No, SQ42 puuttuu noista "ale"paketeista, joten se pitää huomioida..
Sori unohdin mainita tuon.

Mutta jos olen ymmärtänyt oikein niin kun ostaa ensimmäistä starter pakettiaan niin yksi vaihe siinä ostoksessa on se että pystyt lisäämään pakettiin myös sen SQ42 pelin (hinta taisi olla jotain 15€ ).


---------------------------------------

Se että kakissa anniversary myynti aluksisa on tuo 5 vvuoden vakuutus on tainnut jäädä mainitsematta.

Eli käytännössä se 5 vuoden vakuutus on monesti sama kuin LTI koska sen 5 vuoden kuluessa ehtii joko varustella sitä alusta niin paljon uusiksi että se vakuutus ei enää kata merkittävää osaa tai sitten on ehtinyt vaihtaa sen aluksen kokonaan toiseen alukseen.

Niin tuo vakuutusaika alkaa kulua vasta pelin julkaisun yhteydessä tai aikaisintaa beta vaiheessa (sitä milloin vakuutukset alkaa kulua ei ole täysin lyöty lukkoon mutta jokatapauksesa ne paketeihin kuuluvat vakuutukset ei kulu alphan aikana (alphassa voidaan käyttää testaamisen takia kuluvia vakuutuksia mutta ne ei ole silloin tuo pakettiin kuuluva vakuutus)).

---------------------------------------

Eipähän taaskaan aina näy kaikki alepaketit sen normi kauppasivun kautta eli kun haette noita starter alepaketteja menkää tuon sivun kautta että ne löytyy varmasti.

Discount Starters - Anniversary Special Sale - Roberts Space Industries

Ja muistakaa pyytää se refferal koodi (5000 UEC) joltakin ennen kuin teette sen tilin RSI sivulla kun se refferal koodi täytyy käyttää siinäyhteydessä sitä ei voi käyttää jälkikäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Monthly Studio Report: November 2017


Greetings Citizens!

Welcome to the Monthly Studio Report, where we collect updates from our various studios around the world to show you what they’ve been working on this past month. As many of you know, there’s been a concerted push among our various studios to get the Alpha 3.0 to the community. Since our last report, we’ve gone to Evocati and begun a staggered release to the PTU, so the team’s busy fixing bugs discovered by the testers and working on overall stability and performance. With that, let’s get to it.

Void_02.jpg

Vanduul Void bomber

Hurston_wip-1.png

Hurston WIP



SITE RE-DESIGN

Media_sneak_peek.png


The team is happy to reveal a new website with the Live release of 3.0. The design and development team have been working hard to tie up loose ends and are extremely excited to release the new designs and continue building on the new and improved platform.

In addition to the re-design they are taking the opportunity to add a new Production Roadmap. Its purpose is for you, the community to be able to better track the features that are important to you. This is will be vastly different than our text version of the production schedule.

------------------------------------------------

Tuossa ei tietenkään ollut kaikki kunhan oli vain muutama tärppi niin että katsokaa loput siitä kuukausiraportista.

Monthly Studio Report: November 2017 - Roberts Space Industries


------------------------------------------------

Myös

3.0 Production Schedule Report
Last update : Dec 1st, 2017

This week, the team released two more builds to the PTU testers as well as a new patch for the launcher, giving players some much-needed fixes to allow them to wander around the Alpha 3.0 build. Internally, the devs have been continuing to finish up the final touches on the various features. Ruto, the second Mission Giver, has now gone to QA for testing. The team also implemented more of the Hint System to help our newer players acclimate to the controls of the game. Otherwise, the various departments have been working on general bug fixes, optimizations and polishes to optimize the game for the best player experience possible.

You can check here for the latest status of PTU invitations and as always, please feel free to visit our Spectrum thread to leave your feedback on this Production Schedule.

...

on päivittynyt 1.12.

------------------------------------------------

Viikkokirjeen Sneak Peak


Props_supply_drop_sneak_peek_comp.jpg

Signaling Supplies
A flare signals the location of supplies. Unless the flare was lit by a friend, it’s probably best to approach with extreme caution.

------------------------------------------------

PS Viimekuun kertymä 6m (2016 7m 2015 5m).
 
Viimeksi muokattu:
Oli tarkoitus melttaa P72 Archimedes anniversary 2015 ja ostaa anniversary 2017 tilalle, mutta himo kävi ja meltin jälkee käsissä onkin Aegis Titan anniversary 2017. En tiedä oliko järkevä vaihtokauppa kun nyt jäin ilman raceria. Jospa Aurora LN ja Aegis Titan ois hyvät aloitusalukset.
 
P72 ei ole jumpdrivea, joten itse koen vähän turhana yksistään. Eikä Auroralla sitä juuri liikuteta. Joten omaan korvaan kuullostaa kyvältä vaihtokaupalta :)
 
No, SQ42 puuttuu noista "ale"paketeista, joten se pitää huomioida..
Johtuu siitä kun tapaa on muutettu niin että on suoraan mynnissä vian yksi kombo paketti muita kaikkiin muihin paketteihin sen SQ42 pelin saa lisättyä ostoksenyhteydessä 15$ hinnalla (toimii vain kun olet ostamassa ensimmäistä pelipakettiasi).

P72 ei ole jumpdrivea, joten itse koen vähän turhana yksistään. Eikä Auroralla sitä juuri liikuteta. Joten omaan korvaan kuullostaa kyvältä vaihtokaupalta :)
Juu Merlin ja Archimedes on lähinnä kivojan aseman vieressä tai planeetan laskeutumispaikan vieressä kurvailualuksia eikä ne siitä juurikaan muutu.

Ainut joka niistä tekee merkittävän on ne Merlinit jotka on Constellationien yhteydessä kun Constellationissa tulee olemana kunnollinen telakointisysteemi joka tekee lentoonlähdösta ja paluusta tarpeeksi nopeaa niin että se Merlin toimii siinä varsinaisessa Snubfighter tehtävässään ihan hyvin.

Mutta Merlini/Arhimedeksen käyttö jonkin toisen aluksen yhteydessä niin että se lähtee ja palaa sen aluksen rahtiruumasta tulee aina olemaan sen verran kömpelöä että ei sitä ole kiirepaikassa järkevää yrittää.

Itselläni on ollut muutamia LTI Archimedeksia juuri sen LTI tokenin takia mutta jätän jokatapauksessa yhden kiva kurvailuvekotin käyttöön (haluttais hankkia Aquila mutta saa nähdä kuhn noita aluksia on jo nyt).

Eli Merlin ja Archimedes aluksilla ei ole oiken muuta järkikikäyttöä kuin Connyn Sub tai kilvanajoa yms kurvailu paikalllisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Ainut joka niistä tekee merkittävän on ne Merlinit jotka on Constellationien yhteydessä kun Constellationissa tulee olemana kunnollinen telakointisysteemi joka tekee lentoonlähdösta ja paluusta tarpeeksi nopeaa niin että se Merlin toimii siinä varsinaisessa Snubfighter tehtävässään ihan hyvin.

Itse en tuosta ole niin varma. P52 muistaakseni 2x T1 ja 1x T2 tykit, eli vastaa teholtaan suunnilleen tämän hetkistä andromedan tykkitornia (2x T2). Ja ne on aika nuhapumppuja saamaan mitään oikeaa vahinkoa aikaan. En usko, että P52 tulee olemaan pelissä näillä tiedoilla kauhean hyvä, ehkä enemmän scout- aluksena Connien ympärillä. Mutta taistelussa se ottaa aika äkkiä turpaan, vaikka onkin todella nopea.
 
Itse en tuosta ole niin varma. P52 muistaakseni 2x T1 ja 1x T2 tykit, eli vastaa teholtaan suunnilleen tämän hetkistä andromedan tykkitornia (2x T2). Ja ne on aika nuhapumppuja saamaan mitään oikeaa vahinkoa aikaan. En usko, että P52 tulee olemaan pelissä näillä tiedoilla kauhean hyvä, ehkä enemmän scout- aluksena Connien ympärillä. Mutta taistelussa se ottaa aika äkkiä turpaan, vaikka onkin todella nopea.
Pointti on se että se on sen Constellationein Subfighter (Snubfighter) eli sen Merlinin tai Arhimedeksen ei olekaan tarkoitus kyetä tuhomaan sitä vastustajaa vaan häiritsemään sitä niin että Constellation pystyy tuhuoamaan sen vastustajan tai karkaamaan.
 
Onko PTU:ta saatu parsittua sen verran kasaan, että tavalliset kuolevaiset pääsis ennen joulun pyhiä kokeileen, miltä se aurooran tintaaminen tonttiin oikeen tuntuu?
 
Onko PTU:ta saatu parsittua sen verran kasaan, että tavalliset kuolevaiset pääsis ennen joulun pyhiä kokeileen, miltä se aurooran tintaaminen tonttiin oikeen tuntuu?

Saapa nähdä.. Uusia buildeja viskotaan apout joka toinen päivä ja joka kerta tuntuisi paranevan. Sen suhteen toi uusi launcher toimii kyllä kuin se junan vessa, joskin toisinaan sekin bugaa eikä tunnista että uusi buildi olisi ladattavissa.
Pientä toivoa voi olla että jouluksi tulee liveen mutta paha mennä sanomaan.
Tällä hetkellä näkisin että suurimmat ongelmat on CPU-piikit/freezet, (jotka piti muka jo korjata edellisessä buildissa) ja tuo täysin nopalla heitettävä FPS.
FPS:ään tuskin on odotettavissakaan mitään dramaattista muutosta, mutta saisivat sen edes tasaiseksi. Välistä tulee sellasta microstutteria ja rubberbandingia että oksat pois.

Kaikki muu on vähemmän ärsyttävää, mutta noi on imo melkosia game breaker-bugeja joiden takia ei kauaa innosta pelata.
Alkuun esim FPS saattaa huidella jopa 60 paikkeilla, mutta siitä se lähtee pikkuhiljaa putoamaan ja apout puolen tunnin pelaamisen jälkeen se on pudonnut 15-20 paikkeille. :dead:

Mutta nuo CPU-piikit ja arvoituksellinen FPS on imo suurimmat game breakerit, kaiken muun kanssa pystyy vielä elämään.
 
Onko PTU:ta saatu parsittua sen verran kasaan, että tavalliset kuolevaiset pääsis ennen joulun pyhiä kokeileen, miltä se aurooran tintaaminen tonttiin oikeen tuntuu?
Jos edistys jatkuu sama tahtia kuin tällähetkellä niin julkaisuverio 3.0:sta joulutauoksi tuntuu epätodennäköiseltä.

Mitä tulee kaikille avoimeen PTU versioon joulutauoksi niin sitä on paha vielä veikata kun tämänhetkisessä PTU versiossa ei ole vielä aivan kaikki 3.0 julkaisuversioon tuleva mukana ja uskon että kaikille avointa PTU:ta ei aloiteta ennen kuin kaikki 3.0 julkaisuversaioon tulevan on PTU versiossa ja toimii suht koht luotettavasti (ts peli ei kaadu jatkuvasti).

Tietenkin CIG voi tehdä sen että tuo joulutauoksi PTU version josta on jätetty pois ne pahiten keskeneräiset 3.0 ominaisuudet, mutta itse toivon että ne ei tee niin koska se olisi vain bäkkkerien miellyttämistä eikä edistäisi mitenkään itse pelin kehitystä.

...
Tällä hetkellä näkisin että suurimmat ongelmat on CPU-piikit/freezet, (jotka piti muka jo korjata edellisessä buildissa) ja tuo täysin nopalla heitettävä FPS.
FPS:ään tuskin on odotettavissakaan mitään dramaattista muutosta, mutta saisivat sen edes tasaiseksi. Välistä tulee sellasta microstutteria ja rubberbandingia että oksat pois.
...
Tuohon liityen, ilmeisesti tämänhetkisessä PTU versiossa ei vieläkään toimi se uusi nettikoodin optimointi täysin oikein niin että clienteille vieläkin lähtee tietyissätilanteissa hurjasti enempi päivityksiä kuin pitäisi ja toisalta NPC:hin liityven päivityksiä ei tule tarpeeksi tämä on ilmeisesti se syy miksi noita Henkan mainitsemai ongelmia on niin paljon.

Se uusi nettikoodi ja päivitys systeemi on kokonaan nykyisessä PTU vertsiossa se ei vain aina toimi niin kuin on tarkoitus.
 
Viimeksi muokattu:
No, toivotaan että network saa jotain parannusta, tänään toivon mukaan pusketaan buildi pihalle jonka pitäisi vaikuttaa siihen.

Will "Oprah" Leverett@WLeverett_CIG
PTU Build StatusPinned
Discussion
November 27th at 21:19
Update: 2017-12-06 1400 CST / 2000 UTC


Deployed Build: 3.0.0-679448

Build in Internal QA Testing: 3.0.0-679695


Hi everyone! We will not be publishing today as we are testing out some new network components that really need a good day or two of internal testing.


We'll be back on Friday with more updates!

Tuo "network components" voi toki tarkoittaa mitä tahansa, mutta toivon todella että auttaisi FPS:ään ja stutteriin.
 
0b72988d-2a56-4143-b0f9-2fa9141fa667.jpg


Star Citizen Alpha 3.0 and Squadron 42 News

December 8th, 2017


Dear Citizen,

Star Citizen Alpha 3.0 PTU continues and was feature locked today. This brings us one step closer to a Live release candidate. Find out more about the latest game developments by reading our production schedule report.

Next week, we will send out our inaugural Squadron 42 newsletter, which will be a monthly installment containing exclusive news on our single-player campaign. Join us on Thursday, December 21st at 12 PM PST for our Holiday ATV Special focused on Squadron 42.

If you're interested in the Hawk and Hammerhead, read the Q&As on both concept ships, along with a follow-up Q&A on land claim licenses. These items will remain on sale until Monday, December 11th.

Sincerely,


The Star Citizen Team

...

4cb05643-d50e-4219-9c9f-bd5ef61531f8.jpg

17a0dd22-bed4-4fb1-810e-cb60bbaadaae.jpg




Amon and Reese Co. S1 Laser Cannon

Check out the new look of the Ominsky III laser cannon.

----------------------------------------------------------------------------

"Star Citizen Alpha 3.0 PTU continues and was feature locked today."

Tuo on merkitttävää, näyttäisi mielestäni siltä että ne yrittää saada vähintään kaikille avoimen 3.0 PTU:n joulutauonajaksi kun jos ymmärsin oikein tuon feature lockin yhteydessä pudotettiin joitain yksityiskohtia pois 3.0 versiosta jotka oli tarkoitus tulla siihen (tosin ei mitään tärkeitä sellaisia).


Squadron 42 kirje alkaa tulla kuukausittain jatkossa ts ilmeisesti se SQ42 alkaa olla sellaisessa vaiheessa että on kuukausikirjeeseen laitetavissa selalista sisältöä joka keskivertobäkkerin mielestä vaikuttaa edistykseltä kyseisen pelin kehityksessä.


Tuohon laser cannoniin liityen joiltakin on voinut mennä ohi se että kaikki aseet muutetaan modulaarisiksi niin että niitä pystyy päivittämään osakerrallaan tämä selittää sen miksi jotkut nykyiset aseet clipaa uusian alusten asepaikoissa (esim. uuden Auroran asepaikassa tietyt aseet clippa Auroran runkoon) se johtuu siitä että se ase on vielä päivittämätön versio.

Päivitetyn ja päivittämättömän aseen erottaa parhaiten sen liitäntä pninasta alukseen/gimbaaliin päivittämättömissä se on se laatta kun noissa uusissa päivitetyssä se on tullainen tappi niin kuin kuvan aseessa.


----------------------------------------------------------------------------

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom