Star Citizen

Pidän itseäni tarkoituksella hieman pimennossa tämän pelin kehityksestä, etten innostu liikaa ja sitten mahdollisesti pety kovasti jos homma ei onnistukaan. Varovaisen toiveikkaana kyllä odottelen mitä tästä tulee ja vähän väliä käyn testailemassa lentelyä.

Vilkaisin vähän tuota aikaisemmin linkitettyä 42min pelivideota ja hieman ällikällä tuijotin ArcCorp-kaupunkiplaneettaa. Skaala on aivan julmetun iso ja ilmeisesti vielä tekevät sisätilat noihin rakennuksiin? Tämä hieman pisti pohtimaan että... miksi?
Tietenkin noin valtava skaala on vakuuttavaa, mutta pelkään että nyt ollaan vain luomassa pelihistorian suurinta ghost-townia. Vaikka rakennukset ja kadut täyttäisi NPC-hahmoilla niin epäilen että jokaisesta alueesta saataisiin oikeasti 'elävän' tuntuisia. NPC:t ovat kuitenkin lopulta vain NPC-hahmoja ja ainakin itselleni jää aina suorastaan masentunut mieli kun löydän hienoja alueita peleissä, eikä niissä ole oikeaa elämää. Uskon että paremman pelaajakokemuksen saisi keskittämällä kaupunkeihin alueita minne ihmiset haluavat mennä (ja näin varmasti tehdäänkin), ja jotka olisivat täynnä tarkkaan mietittyjä NPC-hahmoja ja tekemistä. Tuolla näppärällä työkalulla luodut rakennukset ja asunnot alkavat väistämättä toistamaan itseään ja jos niihin vielä heitetään sisään NPC:t tekemään jotain omia rutiinejaan niin koko homma kuulostaa turhalta resurssisyöpöltä. Hemmetin hienoa ja vakuuttavaa tekniikkaa, mutta mielestäni turhaa. Kun on pari 'autiota' taloa käynyt tutkimassa läpi niin tuskin sinne enää koskaan palaa.

En tosiaan ole seurannut kehitystä kovin tarkkaan viimeaikoina, joten saatan olla väärässä siitä mitä on suunnitteilla ja miten noin valtava kaupunki toteutetaan. Tuota videota katsoessa kuitenkin näyttivät hiukan noita työkaluja millä saavat luotua kaupunkialuetta ja sisätiloja niihin. Onhan se siistiä peleissä jos pääsee sisälle taloihin, mutta kun rakennuksia on kirjaimellisesti satoja - ellei tuhansia, niin herää vain kysymys että onkohan nyt ihan tarpeellista päästä joka paikkaan.

Tähän liittyen taisikin olla jokin hyvä Extra Creditsin video, mikä tutki pelidesignissa valtavia sandbox-alueita vs ns. ohjattuja kokemuksia. Isoissa sandbox-tyyppisissä peleissä on aina se riski että pelaaja kyllästyy liian suureen valinnanvaraan ja itseään toistaviin dungeoneihin/alueisiin ja nyt vaikuttaisi minulle siltä että ollaan luomassa tällaista aluetta ennalta näkemättömän suuressa skaalassa.

Valtavasti kyllä ollaan tultu jälleen eteepäin siitä, kun viimeksi vilkaisin tämän pelin suuntaan. Melkein alkaa syyhyttää jo, mutta odotellaan vaan rauhassa. :)
 


Tuleeko tästä oikeasti jotain? Ei toi pahalta näytä...

Hox! tuon videopätkän tubeen ladannut tahallaan harhautta, tuo videopätkä on ripattu suoraan Citizencon livestrreemistä eli se ei ole mitään kyseisen tubettaja livepelaamista niin kuin otsikko vois antaa olettaa.

Erityisen törkeän tästä livepeli väitteestä tekee se että video alkaa Arcorp pätkällä ja se Aecorpo ei ole tulevassa 3.0 versiossa vaan vasta senjälkeen tuleva päivitys eli kyseessä ei Arcorpin osalta ole mikään livepeli vaan demo keskeneräisestä mailmasta.

En katsonmut koko tube pätkääjoten loppukin voi ola samantason kusetusta.

Star Citizenin ympärillä on valitettavan paljon tällaisia kusetus tubettajia jotka nappaa videot muualta ja väittää niitä livepeli videoiksi ja sitten nettoaa perusteettomast tube mainostuloja.

Tällainen kusetusvideoden tehtailu kannattaa kun sellaiset pelaajat jotka ei ole perillä Star Citizenin kehityksen vaiheesta hakee livepelivideoita ostopäätöksensä tueksi ja päätyvät sitten katsomaan näitä kusetus tubettajia.

Pyydän että kun linkitätte Star Citizen Youtube videoita jonnekkin varmistutte ensin siitä että kyseessä ei ole kusettaja joka on vain Youtube mainostulojen perässä eikä välitä siitä että valehtelee videollaan sen katsojille.
 
Viimeksi muokattu:
Mun nda kokemus on hyvä mut, aina saa vaatia parempaa.
Joko toimivat kaupat ja toimiva rahtijärjestelä on tullut evo versioon (minun viimeisen tietoni mukaan ne ei vielä olleet evo vaiheessa).

PS Yritän kysellä sellaista tietoa josta olisi oikeasti hyötyä 3.0:n valmius asteen etenemisen arviointiin mutta joka ei spoilaa 3.0:n peli sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
..

Ja se on vain ihan puhdasta faktaa, että nyt kun tärkeimmät pohjatyöt alkavat olla tehtynä, niin sisältöä peliin voidaan tuottaa aika kovallakin tahdilla.

...
Vielä on tärkeää pohjatyötä kesken
se Subsymptom AI systeemi joka vastaa kaikesta NPC ja talous toiminnassta (talous kattaa myös raaka-aineet esim. mainaamine ei onnistu ilman että Subsymptom generoi ne mineraalilähteen oikein) on vielä kesken
ja Persistense toimii vastaa yhden aurinkunnan ja yhden serverin tasolla niin että kun serveri restarttaa nollautuu persistense seuraava vaihe on full persistense universe tasolla jolloin päätietokanta/palvelin vastaa koko versen persistensen säilymisestä.

Esim. Jump Pointien läpi matkustuksessa ei ole juurikaan järkeä ennen kuin on full persistense koska niiden välillä siirrytään todennäköisesti toisen palvelimen alle eli jos ei ole full persistenseä sellainen matkustus aiheuttaisi kaikenmoista sekoilua siinä mitä sinä omistat ja missä kunnosssa aluksesi on ja mitä suhteita sinulla on eri aurinkokunnissa oleviin NPC hahmoihin nähden.

Subsymptom ja full persistense ovat sidoksissa toisiinsa niin että kumpikaan ei voi toimia täysin ilman että myös toinen on valmis.

Se minkä valmistumista minä Star Citizenissä seuraan on nämä tärkeät taustasysteemin eikä se että onko joku alus, laskeutumispaikka tai planeeta juuri tämänhetkisessä tai seuraavassa julkaisuversiossa koska niilä ei ole tosiasssa väliä ennen kuin niiden vaatimat taustasysteemit on valmiita.

Noiden alusten, laskeutumispaikoojen, kuiden ja planeetojen valmistumiseen liityen minä seuraan vain sitä kuinka niiden kehitys "liukuhihnat" valmistuu ja kehittyy koska niiden valmistuminen kertoo sen kuinka nopeasti koko Star Citizen voidaan saada valmiiksi (ilman automatiikaa ei voi tehdä satoja aurinkokuntia, moniasatoja planeetoja, tuhansia kuita, kymmeniä tuhansia laskeutumispaikkoja/avaruusasemia, satoja-tuhansia-n+1 määrää aluksia (riipuu komponetien laskentatavasta) ja miljooonia NPC hahmoja (juu taustasysteemien pyörittämien NPC hahmojen määrä tulee olemaan tolkuttoman suuri eikä edes CIG tule tietämään sitä tarkkudella Subsymptom AI:n toimintatavasta johtuen (sen kun on tarkoitus automaagisesti simuloida todellisuutta).

Star Citizen tulee siinämielessä olemaan samanlainen kuin Elite Dangerous että yksi RL ihminen ei voi elinaikanaan nähdä ja tehdä kaikkea mahdollista Star Citizen menee vain yksityiskohdissa tolkuttoman paljon pisemmälle kuin ED joka panostaa suuren skaalan suuruuteen enempi kuin SC, ts kummatkin pelit on yhdelle RL ihmiselle oikeasti todella ääretömiä ne vain toteuttaa äärettömyytensä eri painotuksilla.


PS Squadron 42 pelin valmistumiseen liityen se ei voi valmistua ennen kuin Subsynptom on melko pitkälle valmis eli Star Citizenin Subsymptomin valmiusastettta seuraamalla voi päätellä myös sen kuinka pitkällä (enintään) Squadron 42 yksinpelin valmistuminen voi olla.


PPS Jup jäävettäniskaan porukoille viilentämään pahinta Citizenconin jälkeistä ylikuumenemista :D
 
Viimeksi muokattu:
Totta, tämä on ollut hauskaa aikaa seurata sivusta kun ihmiset syyttää tekijöitä milloin mistäkin ja niin tässä vain tuntuu käyvän että pikkuhiljaa alkaa oikeasti tapahtumaan kun pohja kaikelle alkaa olemaan kasassa!

2014 olen näköjään maksanut paketin missä on Squadron 42 Digital Download ja Star Citizen Digital Download + vakuutus ja aloitusrahaa ym. ja maksanut 35€, eli en kyllä ihan hirveän korkealta tuossa olisi pudonnut vaikka metsään olisi menty.
Ja jos kummatkin pelit joskus valmistuu edes suurinpiirtein tavoitellulla tasolla olet saanut kaksi sikahyvää peliä ihan pilkka hintaan.
 
Ihan hyvä kaikukammio teillä täällä pojat.
Jos sinulla on toisenlaista tietoa olisi todella mukaavaa kuulla se kun pelkkä kaikukammiosta huutelu ei tuo esiin mahdolisia riskitekijöitä jotka on hyvä tietää ja niistä keskustaella (asiallisesti).

(erään tietyn nimimerkin huutelut ei juurikaan auta tämänkaltaisen tiedon saannissa kun ne ei ole asiallaista keskustelua vaan lähinnä trollamista ja riidanhakua ja hänen lähteensä on sellaiset että ne on kaikkien tiedossa eivätkä sisällä mitään uutta)
 
Vastakkaisia näkemyksiä saa toki kirjoitella tai jopa keskustella asioista.

Esimerkiksi gameplayn puuttumista demoista on kritisoitu. Henkilökohtaisesti arvioisin peliä näiltä osin ennemmin julkaisujen, kuten 3.0 (tai Arena Commander, Star Marine, 1.0+ ja 2.0+) ...
Tuohon liityen oletteko huomanneet että 3.0 version julkaisun yhteydessä CIG ei ole puhunut mitään mahdollisista Arena Commander ja/tai Star Marine uudistuksista mikäli ne eivät ole kehittyneet yhtään se on hyvin valitettavaa koska niillekkin on oma paikkansa joka niiden olisi hyvä täyttää silllätasollla että ne eivät olisi liika jäljessä varsinasisestia pelisisällöstä.

Esim. sellainen uusi minipeli jossa AC ja SM toiminta yhdistyisi olisi kiva ts täytyy saada vietyä aluksella Star Marineja kohteensen jossa peli jatku FPS pelinä, nyt kun 3.0 sisältää päivitetyt tykkitornit tämänlainen monen pelaajan alus jossa on lentäjän lisäksi Star Marineja (miehittää tykkitorni avaruuslento oasuuden ajan) olis järkevä.
 
Pidän itseäni tarkoituksella hieman pimennossa tämän pelin kehityksestä, etten innostu liikaa ja sitten mahdollisesti pety kovasti jos homma ei onnistukaan. Varovaisen toiveikkaana kyllä odottelen mitä tästä tulee ja vähän väliä käyn testailemassa lentelyä.

Vilkaisin vähän tuota aikaisemmin linkitettyä 42min pelivideota ja hieman ällikällä tuijotin ArcCorp-kaupunkiplaneettaa. Skaala on aivan julmetun iso ja ilmeisesti vielä tekevät sisätilat noihin rakennuksiin? Tämä hieman pisti pohtimaan että... miksi?

...
Kyseessä on väärinkäsitys jonka Sean oikaisi jälkikäten.

Kaikki automaagisesti generoidut rakennukset eivät sisällä sisätiloja vaan vain ne jotka on oikeilla laskeutumisalueilla ja muille alueille sisätiloja generoidaan jos pelaajan valitsema tehtävä vaatii sellaisssa sisätilissa käyntiä (ja ehkä myös silloin jos jokupelaaja saa päähänsä kurkata jonkun rakennuksen sisään (koska sisällön generointiin on proseduraaliset systemit tämmöinen lennosta silllähetkellä generointi onnistuisi ilman ongelmia)).

Ei olisi mitään järkeä generoida sisätiloja kaikialla ja näin syödä turhaan tietokanta resusseja kun on äärettömään epätodennäköistä että yksikään ihmispelaaja ikinä kävisi edes murto-osassa kaikista Star Citizeniin tulevista rakennuksista, minkälisäksi koska ne sisätilat kumminkin koostuu moduulaarisesta paloista äärettömän suuri määrä sisätiloja joissa pelaaja voi käydä toisi vängällä esiin toistuvuutta sisätilojen ulkonäössä.

Mutta yksin se että nuo kaikki kaupunkialueet on ulkopuolensa puolesta generoitu siten että ne muodostavat järkevän kokonaisuuden ts voit esim. kulkea jalan/yleisillä kulkuneuvoilla laskeutumisalueelta 18 laskeutumisalueelle 17 käyttäen kaupungin todellisia kulkuväyliä eli on n. 50 kilometriä todellista kulkuväylää jota kenenkään ihmispelaajan ei varsinaisesti tarvi käyttää mutta voit tehdä niin jos sinua huvittaa käyttää noin vuorokausi tuon matkan kulkemiseen eli ne kulkuväylät on olemassa lähinnä pelin todellisen skaalan hahmottamiseen ja ylläpitoon ei siksi että yksikään ihmispelaaja koskaan käyttäisi niitä.

Elite Dangerous ja Star Citizen on tässämielessä melkoainutlaatuisa pelejä että kumpaakin tehdään valtavasti pelisisältöä jota yksikään todellinen ihmispelaaja ei todennäköisesti ikinä hyödynnä se sisältö on vai siksi että mailmankaikkeus tuntuisi todella todellisen suurelta, mikä Star Citizenistä tekee ainutlaatuisen on se että se pyrkii ja pystyy toteuttaman tämän "ylimäärän" aivan järkyttävän korkealla yksityiskohtaisuuden tasolla.

Saa nähdä kohtaako Star Citizen saman ongelman kuin ED:llä vähän on että mukaan tulee pelaajia väärillä odotuksilla ja täten heille ei käy se pelikokemus jota peli tarjoaa ja joka on sen pelin päämäärä (esim. ED:hen on päätynyt sen konsolijulkaisuista johtuen tyypillisiä konsolipelaajia jotka odottaa tarinavetoista peliä joka kädestä taluttaa pelaajaa tapahtumasta toiseen mutta tämähän ei oie ED:n päämäärä eikä tarkoitus) ts se että Star Citizenissä tulee olemaan valtavia kaupunkialueita ei tarkoita sitä että pelin päämäärä olis noilla valtavilla kaupunkialuiella vaeltelu ja pelaaminen (tosin voit Arcorpissa tehdä aluksellasi pakkolaskun jollekkin tuollaiselle kaupunkialueelle ja sen seurauksena voit joutua vaeltamaan pinnalla pitkän matkan päästäksesi paikkaan jossa voi lunastaa uuden aluksen).
 
Viimeksi muokattu:
Pidän itseäni tarkoituksella hieman pimennossa tämän pelin kehityksestä, etten innostu liikaa ja sitten mahdollisesti pety kovasti jos homma ei onnistukaan. Varovaisen toiveikkaana kyllä odottelen mitä tästä tulee ja vähän väliä käyn testailemassa lentelyä.

Vilkaisin vähän tuota aikaisemmin linkitettyä 42min pelivideota ja hieman ällikällä tuijotin ArcCorp-kaupunkiplaneettaa. Skaala on aivan julmetun iso ja ilmeisesti vielä tekevät sisätilat noihin rakennuksiin? Tämä hieman pisti pohtimaan että... miksi?
Tietenkin noin valtava skaala on vakuuttavaa, mutta pelkään että nyt ollaan vain luomassa pelihistorian suurinta ghost-townia. Vaikka rakennukset ja kadut täyttäisi NPC-hahmoilla niin epäilen että jokaisesta alueesta saataisiin oikeasti 'elävän' tuntuisia. NPC:t ovat kuitenkin lopulta vain NPC-hahmoja ja ainakin itselleni jää aina suorastaan masentunut mieli kun löydän hienoja alueita peleissä, eikä niissä ole oikeaa elämää. Uskon että paremman pelaajakokemuksen saisi keskittämällä kaupunkeihin alueita minne ihmiset haluavat mennä (ja näin varmasti tehdäänkin), ja jotka olisivat täynnä tarkkaan mietittyjä NPC-hahmoja ja tekemistä. Tuolla näppärällä työkalulla luodut rakennukset ja asunnot alkavat väistämättä toistamaan itseään ja jos niihin vielä heitetään sisään NPC:t tekemään jotain omia rutiinejaan niin koko homma kuulostaa turhalta resurssisyöpöltä. Hemmetin hienoa ja vakuuttavaa tekniikkaa, mutta mielestäni turhaa. Kun on pari 'autiota' taloa käynyt tutkimassa läpi niin tuskin sinne enää koskaan palaa.

En tosiaan ole seurannut kehitystä kovin tarkkaan viimeaikoina, joten saatan olla väärässä siitä mitä on suunnitteilla ja miten noin valtava kaupunki toteutetaan. Tuota videota katsoessa kuitenkin näyttivät hiukan noita työkaluja millä saavat luotua kaupunkialuetta ja sisätiloja niihin. Onhan se siistiä peleissä jos pääsee sisälle taloihin, mutta kun rakennuksia on kirjaimellisesti satoja - ellei tuhansia, niin herää vain kysymys että onkohan nyt ihan tarpeellista päästä joka paikkaan.

Tähän liittyen taisikin olla jokin hyvä Extra Creditsin video, mikä tutki pelidesignissa valtavia sandbox-alueita vs ns. ohjattuja kokemuksia. Isoissa sandbox-tyyppisissä peleissä on aina se riski että pelaaja kyllästyy liian suureen valinnanvaraan ja itseään toistaviin dungeoneihin/alueisiin ja nyt vaikuttaisi minulle siltä että ollaan luomassa tällaista aluetta ennalta näkemättömän suuressa skaalassa.

Valtavasti kyllä ollaan tultu jälleen eteepäin siitä, kun viimeksi vilkaisin tämän pelin suuntaan. Melkein alkaa syyhyttää jo, mutta odotellaan vaan rauhassa. :)
Tässä nimenomaisessa Star Citizen Arcorp tapauksessa ongelma ei ole se minkä luulet sen olevan kun se laaja-alue ei ole takoitettu pelattavaksi se on vain tarkoitettu laajaksi todella olemassa olevaksi alueeksi tukemaan pelin mittakaavaa ts sillä alueella ei ole tarkoitus yhdenkään ihmispelaajan pelata mitään merkittävää.

Eli ongelma ei ole se että alue on olemasaa ongelma on se että peliin ei sen alueen olemassa olon takia vahingossa tule sellaista pelaaja populaatiota joka olettaa pääsevänsä pelaaman jotain kaupunki simcity peliä sillä alueella koska se ei ole tämän pelin tarkoituskaan olla se alue on olemassa ensisijaisesti vain taustana tekmään planeetan tuntumaan oikean planeetan kokoiselta ja "Trantori" kokoluokan kaupungistumisen tuntumaan sen suuruiselta kaupungilta.


Esim. jossakin Star Citizenin kuussa on laajoja tyhjiä alueita koska kuissa nyt vain sattuu olemaan laajoja tyhjiä alueita samoin Arcorpissa on lajoja kaupunkialueita koska Arcorpissa nyt vain sattuu olemaan laajoja kaupunkialueita mutta pelillisesti sen kuun laajalla tyhjällä alueella ja Arcorpin laajala kaupunkialueella ei ole tarkoitus olla mitään eroa eli sitä laajaa kaupunkialuetta ei ole tarkoitettu varsinaisesti pelattavaksa aivan samoin kuin sitä kuun laajaa tyhjää aluetta ei olla tarkoitetu varsianisesti pelatavaksi.

Vaikka joku on valtavan iso se ei tarkoita sitä että se olisi itsessään valtavan merkittävä sen ainut varsinainen merkitys voi olla se että se on valtavan iso, Arcorpin planeetan kattava kaupungistuminen on tälläinen ilmentymä sen pääasiallinen merkitys on olla valtavan iso ei sen enempää

(ts syy on se että avaruusaluksella sen yläpuolella lentäessäsi näet valtava kaupingin (sen avaruusaluksen kapteenia ei kiinnosta mitä joku maakrapu mahdollisesi puuhaisi sen valtavan kaupunngin takakujalla häntä kiinnosta vain se että hän ei ole yksi niistä miljardeista maakravuista)).


Oops tuli vastattua samaan postauksen kahdesti mutta tämä jälkimmäinen on parempi (tiivimpi kertomaan varsianisen asian) mutta siinä ensimmäisessä versiossakin on asiaa joten jätän kummatkin.
 
Viimeksi muokattu:
Pls IcePen, käytä sitä multiquotea... :facepalm:
Tuon kaiken teko on ajallisesti jakautunut monelle tunnile ja sen kaiken hallitseminen ja korjaamine (edit) lukukelpoisen kuntoon yhtenä valtavana ketju edittinä olisi lian iso homma, yksi virhe edit ja julkaisunapin painaminen niin yli puolet tehdystä työstä katoaa bittiavaruuteen (on muuten tapahtunut enkä ole jaksanut kirjoitta sitä uusiksi varsinkaan kun en kykene muistamaan sitä kaikkea ulkomuistista) (typoja siellä on vieläkin ihan liikaa niin kuin aina).


PS tuli paljon postauksia johtuen siitä että olen ollut tahallani pisempään hiljaa jatkossa ei tule yhtä isoa postausryöppyä (varsinkin kun ei ole isoa aihekertymää kuten Citizencon).
 
Viimeksi muokattu:
@IcePen

Jospa opettelisit käyttämään foorumia oikein. Seitsemän perättäistä viestiä 75 minuutin sisään :facepalm:

Ei se useamman viestin lainaaminen mitään rakettitiedettä ole. Kaikenmoisia tekosyitä osaat kyllä luetella laiskuudellesi kun joku huomauttaa täysin aiheellisesti asiasta...
 
Viimeksi muokattu:
Totta, tämä on ollut hauskaa aikaa seurata sivusta kun ihmiset syyttää tekijöitä milloin mistäkin ja niin tässä vain tuntuu käyvän että pikkuhiljaa alkaa oikeasti tapahtumaan kun pohja kaikelle alkaa olemaan kasassa!

2014 olen näköjään maksanut paketin missä on Squadron 42 Digital Download ja Star Citizen Digital Download + vakuutus ja aloitusrahaa ym. ja maksanut 35€, eli en kyllä ihan hirveän korkealta tuossa olisi pudonnut vaikka metsään olisi menty.

Katotaan sitten kun/jos peli valmistuu. Itse käyn välillä silmäilemässä tämä ketjun, mutta Icepenin wall-of-textit skippaan suosiolla jo.
 


Vaikuttaisi hiukan siltä että 3.0:aan on saatu kaikki osat kasaan ja niistä tehtyä toimiva 3.0 paketti tämänviikon loppuunmennessä tai ensiviikon aikana eli täysin toimiva täydellinen 3.0 versio (bugeja lukuunottamatta) voisi olla Evocati PTU:ssa ensiviikon aikana ja jos kaikki menisi täydellisen hyvin voisi normaali PTU alkaa n. viikon siitä.

Juu siinä oli paljon jossittelua koska tuo oli se teoreettinen nopein mahdollinen aikataulu jonka toteutumine ei ole ensinkään varmaa (lähinnä epätodennäköistä).

Tämän linkin
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
takana ei vielä tämän kirjoitushetkellä ole uusinversio mutta sen pitäisi ilmestyä sinne ennen kuin perjantai vaihtuuu lauantaiksi.
 
Olihan tuo jo aika vakuuttava "tekniikka demo" tälläi maalikon silmissä. Hieman mennyt eteenpäin siitä elokuisesta demosta. (vai milloin se oli)

(tämä kait jo erinomainen kun sen suomalaisittain sanoo :) )

Itse asiassa noita tekstejä Ispenin wallof lukee ihan ajan kuluksikin (kun luppo aikaa) jo ja ilmeisesti jotain asiaakin on luettavissa typojen välistä. vähän niin kuin tuo lauseen muodostaminen tuossa edellisessä lauseessa. Ja niitä sinihiekan mainitsemia hiiriä varmaan löytyy kaupasta. Ehkäpä hieman ärsyttävää on joskus mutta aika kuollutta täällä muuten on ja jos tuo ei murossa ole jo oppinut niin tuskin täälläkään :confused:

no joo off topikia..

Halloweeninä sitten erehdyin ostamaan eliten: dangerousin 12,95 tarjous hintaan steamista.
 
Olihan tuo jo aika vakuuttava "tekniikka demo" tälläi maalikon silmissä. Hieman mennyt eteenpäin siitä elokuisesta demosta. (vai milloin se oli)

(tämä kait jo erinomainen kun sen suomalaisittain sanoo :) )

Itse asiassa noita tekstejä Ispenin wallof lukee ihan ajan kuluksikin (kun luppo aikaa) jo ja ilmeisesti jotain asiaakin on luettavissa typojen välistä. vähän niin kuin tuo lauseen muodostaminen tuossa edellisessä lauseessa. Ja niitä sinihiekan mainitsemia hiiriä varmaan löytyy kaupasta. Ehkäpä hieman ärsyttävää on joskus mutta aika kuollutta täällä muuten on ja jos tuo ei murossa ole jo oppinut niin tuskin täälläkään :confused:

no joo off topikia..

Halloweeninä sitten erehdyin ostamaan eliten: dangerousin 12,95 tarjous hintaan steamista.
Dammint piti ostaa Horizons alesta mutta unohdin.


---------------------------------------------------------------

Tuo
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
päivittyi nyt ajantasalle

Shopping_11_03_17.png

Missions_11_03_17.png

Ships_Vehicles_11_03_17.png

Traversal__11_03_17.png

Mobiglass__11_03_17.png

Performance_Stability_11_03_17.png
 
Viimeksi muokattu:
Aika hyvin on tultu siitä kun planeetoille lentäminenkin piti tapahtua jonkun automaattisen cutscenen kautta. :D
 
Aika hyvin on tultu siitä kun planeetoille lentäminenkin piti tapahtua jonkun automaattisen cutscenen kautta. :D
Toisalta vaikka itse se proseduraalisen planeettatekniikan kehitys ei olisi niin iso työ että viivyttäis merkittävästi muiden osaalueiden kehtystä mutta totuus on se että niiden planeetojen ja niille tarvittavien tukikohtakomponentien ja laskeutumisaluiden kehitys sitoo artistiresurseeja joka on tietenkin pois muuualta eli jos planetoile laskeutumista ei oltaisi kehitetty tässävaihessa olis se varsinainen aluspuoli pisemmällä.

Mutta toisalta vaikka se aluspuoli olisi pisemmällä niin siitähuolimtat sitä tukevat taustat ei olis pisemmällä koska ne taustat tarvitaan kaikkeen eli vaikka olisi enempi aluksia ja alusten komponenteja ne ei itse pelissä toimisi vielä sen paremmin.
 
Toisalta vaikka itse se proseduraalisen planeettatekniikan kehitys ei olisi niin iso työ että viivyttäis merkittävästi muiden osaalueiden kehtystä mutta totuus on se että niiden planeetojen ja niille tarvittavien tukikohtakomponentien ja laskeutumisaluiden kehitys sitoo artistiresurseeja joka on tietenkin pois muuualta eli jos planetoile laskeutumista ei oltaisi kehitetty tässävaihessa olis se varsinainen aluspuoli pisemmällä.

Mutta toisalta vaikka se aluspuoli olisi pisemmällä niin siitähuolimtat sitä tukevat taustat ei olis pisemmällä koska ne taustat tarvitaan kaikkeen eli vaikka olisi enempi aluksia ja alusten komponenteja ne ei itse pelissä toimisi vielä sen paremmin.

Mulla ei ole aavistustakaan mitä tuossa juuri selitit, mutta kuulosti niin hienolta että uskon. :)
 
Mulla ei ole aavistustakaan mitä tuossa juuri selitit, mutta kuulosti niin hienolta että uskon. :)
Sitä että vaika tuon proseduraalisen tekniikan kehitys on vain 1-3 henkilöä työllistävä homma eikä siten sido niin paljon työvoimaa että se hidastaisen sen peliosan valmsitumista joka aluperin pitti tulla ilaman paleeetoila vapaata laskeutumista niin se kumminkin hidastaa sen takia kun se sitoo paljon artisteja tekemään sisältöä niille planeetoille.

Tuo Star Citizenin proseduraalinen tekniikahan käyttää artistien tekemiä moduuleja niiden moduulien tekoa ei voi automatisoida menettämättä sitä laatuvaikutelmaa johon tähdätään.

Eli vaika sen proseduraalisen tekniikan kehittää vaii 1-3 spesialistia joita ei välttämätt olisi tarvinut suoraan johonkin muuhun työhön niin kerrannaisvaikutukset vaikutta kumminkin paljon siihen mihin resursit riittää.

Esim. se ei ole sattuma että se Truckstop avaruusasema systeemi tulee vasta 3.0 version jälkeen se johtuu juuri siitä että artisti resursit on olleet kaiken planeetojen pinnalle tulevan teossa joten avaruuteen rakennettavallle ei ole riittänyt resurseja.

Eli tältäosin rakennetana jotain jonka piti tulla Star Citizen pelin julkaisun jälkeen ja se hidasti sellaisen tuloa jonka piti tulla ennen Star Citizrn pelin julkaisua.

Mutta kumminkin ne täysin eläviltä vaikuttavat planeetat on varmaankin merkittävämpi saavutus kuin lisää avaruusasemia jotka viakka olis kuinka erilaisia keskenään on kumminkin vain avaruusasemia.

Eli tässä kohtaa täytyy sanoa suoraa että kehitys järjestys poikkesi radikaalisti alunperin luvatusta mutta mielestäni se siitä huolimatta oli oikea ratkaisu sen suhteen mitä saavutetaan.


Eli tämä on just sellainen yksityiskohta johon nilttonin luulisi tarttuva todisteena siitä että CIG on peltolline tms ja nilton olis periaateessa myös täysin oikeassa, jos pelinkehitys olisi vain sitä että toteuteaan vain ja ainoastaan vain se mitä on alunperin minimissään luvattu (ts jos ei tehtäisi sitä mikä pystytään tekemään vaan vain se minimi mitä on luvattu tehdä).

Kun tämän tulevan 3.0 version pääsisältö on juuri sitä mitä julkaistussa pelissä ei pitänyt olla.


----------------------------------------------

 
Viimeksi muokattu:
Mitä tuo kannattaako tää peli hankkia kun itse tykkään juuri avaruuden tutkimisesta sun muista niin kuinka paha tähän on hypätä tässä välissä kelkkaan? :D
 
Mitä tuo kannattaako tää peli hankkia kun itse tykkään juuri avaruuden tutkimisesta sun muista niin kuinka paha tähän on hypätä tässä välissä kelkkaan? :D

Ennän kuin ajoissa jos otaa huomioon että pelion vielä pre-alfa tasolla ja vielä pitkä matka pelattavaksi peliksi. Eli jos olet valmis ottamaan riskin ja uskot että tästä tulee hyvä peli vuoden pari päästä. Niin olet ihan hyvisä ajoin ja pelin oston kannaltamutta ajan parhaat tarjoukset ovat olleet vuosia sitten mutta toisaalta jos nyt ostaa niin pääsee varmasti halvemmalla kuin julkaisussa. PAINOTAN kuitenkin että peli ei vielä ole millään asteikolla valmis vielä vaan vasta hyvin varhaisella tasola pääsee nyt vähän kokeilemaan miastiaista tulevasta pelistä.
 
Eivätpä enää laittaneet jäljellä olevaa bugimäärää viimeisimpään ATV:hen.. :bored:
Jutuista sai sen kuvan että duunia piisaa vielä ennen PTU:ta.
 
Offtopic mutta Patufin kuulostaa kovasti icepeniltä, toki voin olla väärässäkin. Jos on niin miksi alteri?
 
Mitä tuo kannattaako tää peli hankkia kun itse tykkään juuri avaruuden tutkimisesta sun muista niin kuinka paha tähän on hypätä tässä välissä kelkkaan? :D
Et tällä hetkellä olisi ostamassa valmista peliä vaan lupauksen tulevasta pelistä. Kyllä tuossa hieman pelattavaa/testattavaa on, mutta et tällä hetkellä saa oikein minkäänlaista pelikokemusta 'avaruuden tutkimisesta sun muista'. Jos siis haluat tukea tätä projektia niin mukaan vain, mutta kunnolla pelaamaan et pääse vielä pitkään(?) aikaan.
 
Eli ei ole vielä edes samanlainen alpha versio kuten dayz pelillisesti? Vähä huono vertauskuva mutta dayzissa löytyy kohtuullisesti pelattavaa atm vaikka sekin on vielä alpha versio :rofl:
 
Eli ei ole vielä edes samanlainen alpha versio kuten dayz pelillisesti? Vähä huono vertauskuva mutta dayzissa löytyy kohtuullisesti pelattavaa atm vaikka sekin on vielä alpha versio :rofl:

Tätä odotellessa, Elitestä löytyy 400 miljardia systeemiä tutkittavaksi. ;)
 
Mitä tuo kannattaako tää peli hankkia kun itse tykkään juuri avaruuden tutkimisesta sun muista niin kuinka paha tähän on hypätä tässä välissä kelkkaan? :D

Kannattaa kääntää katse Eliteen tätä odotellessa.


Ennän kuin ajoissa jos otaa huomioon että pelion vielä pre-alfa tasolla ja vielä pitkä matka pelattavaksi peliksi. Eli jos olet valmis ottamaan riskin ja uskot että tästä tulee hyvä peli vuoden pari päästä. Niin olet ihan hyvisä ajoin ja pelin oston kannaltamutta ajan parhaat tarjoukset ovat olleet vuosia sitten mutta toisaalta jos nyt ostaa niin pääsee varmasti halvemmalla kuin julkaisussa. PAINOTAN kuitenkin että peli ei vielä ole millään asteikolla valmis vielä vaan vasta hyvin varhaisella tasola pääsee nyt vähän kokeilemaan miastiaista tulevasta pelistä.

Moi IcePen.


Eivätpä enää laittaneet jäljellä olevaa bugimäärää viimeisimpään ATV:hen.. :bored:
Jutuista sai sen kuvan että duunia piisaa vielä ennen PTU:ta.

Tää projektinhallinta on aika heikosti hoidettu.


Eli ei ole vielä edes samanlainen alpha versio kuten dayz pelillisesti? Vähä huono vertauskuva mutta dayzissa löytyy kohtuullisesti pelattavaa atm vaikka sekin on vielä alpha versio :rofl:

Kyseessä on enemmänkin tech-demo.


Tätä odotellessa, Elitestä löytyy 400 miljardia systeemiä tutkittavaksi. ;)

Jeh. Elite on huomattavasti lähempänä valmista peliä.
 
Vakuutan että olen eri henkilö kuin IcePen :eek:. Mutta saatte mun puolesta uskoa mua vaikka joulupukiksi. En aijo tätä enempää lahteä väitteleen.
 
Mitä tuo kannattaako tää peli hankkia kun itse tykkään juuri avaruuden tutkimisesta sun muista niin kuinka paha tähän on hypätä tässä välissä kelkkaan? :D
Kunnollisen Explorer pelikokemuksen toteuttaminen on hirveän monimutkaista koska käytännössä se vaatii kytköksen aivan kaikken pelimekaniikkaan ja vaatii että niihin pelimekaniikoihin tarvii toteuttaa paljon sellaista mitä muu pelaaminen ei välttämäättä tarvitse esim. tämä uusin ATV

Star Citizen: Around the Verse - The Evolution of Quantum Travel


Siinä oli pitkä pätkä uudesta tavasta toteuttaa QD ajo mutta se mihin itse kiinnitin huomiota oli mitä jäi sanomatta siinä ei sanottu mitään siitä miten tuo toimisi Explorer pelaamisen kannalta eli miten jäljitän jonkun QD jäljen.

Tämä sama pätee aivan kaikkeen ja koska eri kyselyjen perusteella 45-75% SC backereistä haluaa pelata Explorerina niin on varmaa että CIG teke sen pelitavan tuen hyvin mikä myös tarkoittaa että sen toteutus ottaa aikaa paljon (kuten esim. tuo uusi QD joka toteutetaan ensin ja sen jälkeen jossainvaiheessa toteutetaan se kaikki sensoridata systeemi joka vaaditaan kunnollisees Eexplorer pelin toteuttamiseen QD:hen liityen).

Tulevassa alpha 3.0 peliversiosa Explorer pelaaminen rajoittuu lähinnä avaruudesta löydettävissä oleviin alusten raatoihin on myös huhu että jonkun kuun pinnalta olisi löydettävissä ison Vanduul aluksen raato.

Mutta 3.0 peliversiossa ei tule vielä olemaan mitään varsinaista Explorer pelitekniikaan eli ne alustenraadot pitää löytää sillä tavallisella aluksen tutkalla ja näkemällä Eyeball Mark 1 versiolla.

Koska Explorer pelaaminen on hyvinpaljolti sidoksissa noiden alustensensorien kehitykseen ja koska jotkin Explorer sensorit ei voi havaita mitään mitä se pelikoodi ei tuota uskon että kunnollisen Explorer pelin valmistumiseen on vielä pitkä-aika ts vähintään vuosi mutta todennäköisesti reilusti yli vuosi.



Eli ei ole vielä edes samanlainen alpha versio kuten dayz pelillisesti? Vähä huono vertauskuva mutta dayzissa löytyy kohtuullisesti pelattavaa atm vaikka sekin on vielä alpha versio :rofl:

Kaikkien merkkien perusteella alpha 3.0 versiossa tulee olemaan pelattavaa jo kohtuu hyvin mutta jos hakee nimenomaan oikeaa Explorer pelattavaa niin sen tarjonta on vielä hyvin köyhä.



Tätä odotellessa, Elitestä löytyy 400 miljardia systeemiä tutkittavaksi. ;)

Eli jos haluat sitä Explorer tyylistä avaruuden tutkimista juuri nyt tee niin kuin minä tein hanki Elite Dangerous tämän Star Citizenin lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan kannattanee hypätä 3.0:n tai Squadron 42:n julkaisun yhteydessä. Andy Serkis ehti radiossa jo luvata vuoden 2018 jälkimmäisen julkaisuvuodeksi.

...
Tuohon liityen jos mukaanhyppäämistä ajattelle siltäkannalta että olisi jo päättänyt että hankki tämän pelin jossainvaiheessa niin seuraaavatilanne jolloin sen voi saada ehkä hiukan alennettuun hintaan on Holydaystreem joka on tulossa koska sen yhteydessä on aikaisemmin ollut alennuksella myynnissä peruspelipakettia mutta niin oli aikaisemmin myös juuri loppuneen Citizeconin yhteydessä mutta tämänvuoden Citizenconin yhteydessä ei ollut enää myynnissä alennuksella pelipaketteja joten voi olla että CIG katsoo että pelin valmistuminen olisi jo niin lähellä että se ei anna enää alennuksella pelipaketteja.

Eli käytännössä jo olet päättänyt ostaa tämän peli ja jos seuraavan Holydaystreemin yhteydessä on myynnissä halvemmalla peruspelipakettia osta se silloin koska se on todennäköisesti viimeinentilaisuus saada peruspelipaketti edullisemmin.
 
Viimeksi muokattu:
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries

Tuon pitäisi päivittyä joskus perjantain ja lauantain välillä suomenaikaan (ne päivittää sen aina (USA) työviikon lopuksi).

Tätä postatessa siinä oli vielä 3.11. päivittynyt versio.

Joo, mutta eivät enää laita yhtä bug countia kuten aiemmin, vaan nyt tuo on jaoteltu eri alueisiin ja noista kun lasketaan bugit yhteen saadaan lukema 57 joka on aika helvetisti enemmän kuin 2 viikkoa sitten kun puhuivat 16 bugista kokonaisuudessaan.. o_O
Tiedä taas mitä tuosta pitäs ajatella..

Bored Gamer jutteli striimissään että arvioi ekan PTU-kutsun tulevan noin 5-6 viikon päästä ja tällä hetkellä näyttää tosiaan siltä..
 
Joo, mutta eivät enää laita yhtä bug countia kuten aiemmin, vaan nyt tuo on jaoteltu eri alueisiin ja noista kun lasketaan bugit yhteen saadaan lukema 57 joka on aika helvetisti enemmän kuin 2 viikkoa sitten kun puhuivat 16 bugista kokonaisuudessaan.. o_O
Tiedä taas mitä tuosta pitäs ajatella..

Bored Gamer jutteli striimissään että arvioi ekan PTU-kutsun tulevan noin 5-6 viikon päästä ja tällä hetkellä näyttää tosiaan siltä..
Johtuu siitä kun aikaisemmin laskettin niitä showstopper bugeja joita ei visiin enää ole tai jos on niin 1 tai 2 joten ne on niputetu noiden bugejen kanssa jotka ei ole showstopper tasoisia, ts se että näet suuren bugimäärän muutaman bugin sijasta kertoo itseasiassa siitä että homma on edistynyt merkittävästi (noita normaaleja bugajahan oli aikaisemmin luokkaa jotain 750 kpl).

Ts pelin/palvelimen kaatavia bugeja ei enää juurikaan ole vaan bugit on tasoa valaistus ei toimi oikein tai ostoskioskin toimintalogiikassa on pikkasen hiottavaa pelikokemuksen paramantamiseksi.


Bored Gamer tahtoo olla joko yltiöoptimistinen tai yltiöpessimistinen tässätapauksessa itse epäilen että kallistuu tuolle yltiöpessimisti puolelle ja siitähuolimatta näkee että 3.0 on hänellä tämänvuoden puolella ts kaikile avoin 3.0 PTU olisi kaikkien pelattavissa joulutauolla vaikka se ei olisikaan vielä julkaisuversio.

Miksi itse veikkaan että 3.0 (PTU) on kaikille pelattavissa olevassa kunnossa joulutauolla no siksi kun nyt ollaan jo siinävaiheessä että 3.0 palvelimella pystyy olemaan 60 yhtäaikaista pelaajaa ja FPS pysyy n. 30 FPS tasolla ts 3.0 palvelimia tarvitaan selvästi vähempi saman pelaajamäärän tukemiseen kuin 2.6.3 palvelimia eli 3.0 version pyörittäminen joulutauolla on CIG:lle selvästi halvempaa kuin 2.6.3 version pyörittäminen.

Itse olen ollut pisempään silläkannalla että koska 3.0 versiota ei ehditä viilata pariakuukautta julkaistuna versiona ennen joulutaukoa sen kannattaisi jokatapauksessa olla auki joulutauon ajan kaikilla avoimena 3.0 PTU versiona ja sen rinnalla saisi olla vielä auki tämä vanha 2.6.3 versio joulutauon ajan tämä siksi että näin turvattaisiin se että olisi riittävän vakaata pelattavaa joulutauonajan vaikka 3.0 versiosta löytyisi joitain ongelmia (eikä jonkun CIG työntekijän olisi pakko olla kokojoulun jumissa uudelleenkäynnistelemässä palvelimia (muista 2.0)).
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
...
---------------------------------------------------------------

Tuo
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
päivittyi nyt ajantasalle

Shopping_11_03_17.png

Missions_11_03_17.png

Ships_Vehicles_11_03_17.png

Traversal__11_03_17.png

Mobiglass__11_03_17.png

Performance_Stability_11_03_17.png

10.11. tilanne

Shopping_11-10-17.png

Mission_11-10-17.png

Ships_vehicles_11-10-17.png

Traversal_11-10-17.png

Mobiglass_11-10-17.png

Performance_Stability_11_03_17.png


Jos ihmettelet että miksi joissakin luokissa on bugimäärä kasvanut niin se voi johtua esim. siitä että niihin luokkiin on lisätty jotain sellaista mitä ei edellisellä viikolla ollut aikomus tuoda vielä 3.0 versiossa kun sen milloin 3.0 versio julkaistaan varmaankin määrittyy enempi kokonaisuuden mukaan joten niin kauan kun se on kesken voi muihin osiin sisällyttää lisää sitämukaan kun niiden kehitys etenee tai niistä muista osista voi jättää pois jotain joka ei ole valmis sitten kuin tuo viimeinen kohta on kunnossa.

Eli lopullista 3.0 versiota ei ole lyöty 100% lukkoon toissijaisten ominaisuuksienosalta vaan ne lukitaan vasta sitten kun ei ole esteitä niiden ensisijaista ominaisuuksien osalta 3.0 julkaisulle.

Esimerkki tällaisesta toissijaisesta on se että shopping osuuteen lisätiin käyttöliitymä parannuksia joka johti väliaikaiseen bugimäärän pomppaukseen siinä osuudessa.

3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries

----------------------------------------------------------------------------------------

Viikkokirjeestä

d80b0a67-4713-4cda-9c92-f25fe3c63b98.jpg


Square_Anniversary.png


Anniversary Special

We’re two weeks away from our Anniversary Special, which runs from November 24th to December 4th. We will be highlighting all of our manufacturers and some of your favorite ships.

Chris Roberts and Sandi Gardiner will be hosting an eight episode ship series.

Stay tuned for further details, including the release of the full schedule next week.



Jos joku aikoo hankkia jonkin aluksen tai pelipaketin niin tuo

Anniversary Special 24.11. - 4.12.

on tilaisuus hankkia se halvemmalla tai hankkia sellainen alus joka ei normaalisti ole saatavilla.

Tämä Anniversary Special saataa ehkä olla viimeinen ennen Squadron 42 pelin julkaisua joten jos on aikeissa ostaa selaisen pelipaketti joka sisältää SQ42 pelin ja jos sellainen sattuu olemaan alennuksella tuossa Anniversary Special:issa se kannattaa hankkia koska se voi olla viimneinen tilaisuus saada SQ42 alennuksella ennen SQ42 pelin julkaisua.


Mutta vaikka on aluksia alennuksella ja sellaisia aluksia jotka ei normaalisti ole myynnissä saatavilla kannattaa muista että Star Citizen pelit kehitys ehtii ensivuonna siihenvaiheeseen että aluksia pystyy hankkimaan itse pelissä (ja ne omistaa ainakin seuraavaa serverinnollaukseen saakka) eli päästäkseen pelaamaan jollakin aluksella sen aluksen hankintaan ei tarvi rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaisa icepen ymmärrät että en voi kertoa nda juttuja ku kännis ja läpäl.

Ja mitä tulee kaverin kyselyihin, niin nykynen 2.6 teettää sulla enemmän hommia ku esim uusin cod
 
Kaisa icepen ymmärrät että en voi kertoa nda juttuja ku kännis ja läpäl.

Ja mitä tulee kaverin kyselyihin, niin nykynen 2.6 teettää sulla enemmän hommia ku esim uusin cod
No enhän suoraan kyselly oikeastaan kuin yhdestä siitä montako threadia käytössä ja sehän ei nyt suoranaisesti ole NDA:n alaista kun se ei kerro suoraan mitään 3.0 versiosta vaan siitä miten prosessori toimiin kun sillä on käynnissä erinäisiä softia joista yksi voi olla tai voi olla olematta 3.0.

----------------------------------------------------------------------------------------

Lilbuddy.jpg


Predatoranimal.jpg


Woolanimal.jpg


Naming Animals from the Xi'an Empire

At CitizenCon 2947, we met one of Star Citizen’s early stretch goals and debuted the Xi’an language. We couldn’t be more thrilled with the warm reception it’s been given. Our xenolinguist Britton Watkins has continued to develop the language since its debut. Many members of the community have already contributed to the evolution of the language by suggesting ideas about Xi’an culture as well as words to be added to the dictionary. We’ve already added 98 more words!

Britton and the Lore team would like to invite you to help us name these three Xi’an animals, recently designed by the art team. We’ve provided descriptions of the animals below to help you in the naming process. The winners of the contest will have the names of the animals featured in this week’s Xi’an Language Lesson video.

You can find the rules below the descriptions. Please comment on this page with your suggestions. Entries are due November 16th at 12:00 PM PST / 8:00 PM GMT. Happy naming!

Naming Animals from the Xi'an Empire - Roberts Space Industries


PS Eikö kukan hoksannut tätä

Square_Anniversary.png


Tuo alus ei ole yksikään jo tiedossa olevista.
 
Viimeksi muokattu:
Ei jotenkin sytytä tuo xiàn kielenä. Jos noita avaruudessa tapaa niin, To go and kill the Xi`an thing mukaillen Springsteeniä tuhannen ja toisen sukupolven takaa.. :wtf:
 
Ei jotenkin sytytä tuo xiàn kielenä. Jos noita avaruudessa tapaa niin, To go and kill the Xi`an thing mukaillen Springsteeniä tuhannen ja toisen sukupolven takaa.. :wtf:
Minä vähän epäilen että minkä tahansa muun alien rodun edustajaa vastankäyminen voi onnistua ilman vakavia seurauksia mutta jos käyt sellaista Xi'An rodun edustajaa vastaan joka on vielä täysvaltainen talonsa jäsen seuraukset sinulle on vakavat, ei välttämättä nopeat mutta vakavat ja ne seuraukset tulee varmasti sitten kun ne tulee ja ne voi tulla muodossa jota et ollenkaan kuvitellut tapahtuvaksi.

Kun Xi'An:ille kasvojen menetys on pahin mahdollinen mitä voi tapahtua ja ihmiselle häviäminen olisi varmasti paha sellainen ja kun ne on pitkäikäisiä ja tekevät suunnitelmiaan pitkällätähtäimellä ja mielummin diplomaatisesti takaa koukaten et voi tietää millaiset ja milloin ne seuraukset on/tulee, ts itse harkitsisin moneen kertaan ennen kuin alkaisin haastamaan riitaa Xi'An:nin kanssa.

Sitten on vielä se että jos Xi'An:in kanssa pääsisi hyviin väleihin se olisi pitkäkestoinen etu juuri siksi kun ne tekee kaiken pitkäntähtäimen suunnitelmilla (ne Xi'An:it kun elää 8 kertaa pisempään (n. 1000 vuotta) kuin ihmiset se vaikutta moneen juttuun varsinkin kun ne Xi'An talot/suvut/jne on käytännössä ikuisia joten mokasi niidenkanssa voi olla ikuinen eikä mitenkään poispyyhittävissä).

Jos taas riitaudut jonkun Banu:n tai Banu Suli:n kanssa se ei ole niin paha juttu kun sillä Banullla on rajallinen elinikä (n. 40 vuotta) ja Suli:nkin elinikä on yleensä sidoksissa sitä Sulia johtavan Banu:n elinikään ja ainahan voit asioida kilapilevan Banu:n tai Suli:n kanssa.


Kannattaa ottaa huomioon ne että vaikka ihmisiässä Messerin hirmuhallinto ja kylmäsota Xi'An:eja vastaan on montasataavuotta vanhaa menneisyyden historiaa ne Xi'An:nit jotka tällähetkellä on hallitsevassa asemassa Xi'An imperiumissa on tasan samat Xi'An:it jotka oli kylmässäsodassa Messerin imperiumia vastaan (ts jos verrataan tilannetta tämän hetken realimailmaan Xi'An:in näkökulmasta Euroopaa hallitsisi Hitler).


Jos minä antaisin jonkinnneuvon koskien Star Citizenin muukalaisrotuja
se neuvon olisi "Do Not Fuckup with Xi'AN"
ja jos kohtaat Squadron 42 yksinpelissä
Xi'An rahtialuksen joka voisi hyötyä avustasi
tuo neuvo kannattaa ehkä muistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minä vähän epäilen että minkä tahansa muun alien rodun edustajaa vastankäyminen voi onnistua ilman vakavia seurauksia mutta jos käyt sellaista Xi'An rodun edustajaa vastaan joka on vielä täysvaltainen talonsa jäsen seuraukset sinulle on vakavat, ei välttämättä nopeat mutta vakavat ja ne seuraukset tulee varmasti sitten kun ne tulee ja ne voi tulla muodossa jota et ollenkaan kuvitellut tapahtuvaksi.

Kun Xi'An:ille kasvojen menetys on pahin mahdollinen mitä voi tapahtua ja ihmiselle häviäminen olisi varmasti paha sellainen ja kun ne on pitkäikäisiä ja tekevät suunnitelmiaan pitkällätähtäimellä ja mielummin diplomaatisesti takaa koukaten et voi tietää millaiset ja milloin ne seuraukset on/tulee, ts itse harkitsisin moneen kertaan ennen kuin alkaisin haastamaan riira Xi'An:nin kanssa.

Sitten on vielä se että jos Xi'An:in kanssa pääsisi hyviin väleihin se olisi pitkäkestoinen etu juuri siksi kun ne tekee kaiken pitkäntähtäimen suunnitelmilla (ne Xi'An:it kun elää 8 kertaa pisempään (n. 1000 vuotta) kuin ihmiset se vaikutta moneen juttuun varsinkin kun ne Xi'An talot/suvut/jne on käytännössä ikuisia joten mokasi niidenkanssa voi olla ikuinen eikä mitenkään poispyyhittävissä).

Jos taas riitaudut jonkun Banu:n tai Banu Suli:n kanssa se ei ole niin paha juttu kun sillä Banullla on rajallinen elinikä (n. 40 vuotta) ja Suli:nkin elinikä on yleensä sidoksissa sitä Sulia johtavan Banu:n elinikään ja ainahan voit asioide kilapilevan Banu:n tai Suli:n kanssa.


Kannattaa ottaa huomioon ne että vaikka ihmisiässä Messerin hirmuhallinto ja kylmäsota Xi'An:eja vastaan on montasataavuotta vanhaa menneisyyden historiaa ne Xi'An:nit jotka tällähetkellä on hallitsevassa asemassa Xi'An imperiumissa on tasan samat Xi'An:it jotka oli kylmässäsodassa Messerin imperiumia vastaan (ts jos verrataan tilannetta tämän hetken realimailmaan Xi'An:in näkökulmasta Euroopaa hallitsisi Hitler).


Jos minä antaisin jonkinnneuvon koskien Star Citizenin muukalaisrotuja
se neuvon olisi "Do Not Fuckup with Xi'AN"
ja jos kohtaat Squadron 42 yksinpelissä
Xi'An rahtialuksen joka voisi hyötyä avustasi
tuo neuvo kannattaa ehkä muistaa.

Siis eihaän mulla ole ollut sitten nuoruuden jälkeen mitään ongelmia rotuun tai sukupuoleen tai vieraisiin rotuihin ongelmia. Tuo lingvisti kun sitä avaa niin saan kylmänväreitä ja kuollut torakka hyvä torakka. No perintönä jättänyt omaisuuden jo lapselle et täytyy toivoa ettei ole sukupolveen takertuvia tapauksia :)
 
Jopas tuli ATV aikaisin. Sai taas sen kuvan että "kaikki menee hyvin ja paikat alkaa olla kunnossa PTU:ta varten", mutta todennäkösesti siellä on vaan taas lisääntyny bugit.. :rolleyes:
 
Jopas tuli ATV aikaisin. Sai taas sen kuvan että "kaikki menee hyvin ja paikat alkaa olla kunnossa PTU:ta varten", mutta todennäkösesti siellä on vaan taas lisääntyny bugit.. :rolleyes:
Tuokin
3.0 Production Schedule Report - Roberts Space Industries
tuli jo.

Nyt mukana on taas erikseen näkymässä ne kaivatut Blockkerit mutta kaikkien osa-aluieden bugit on nyt niputettu yhteen (mikä ei itseasssa näytä kovin pahalta kun kaikki bugit yhteesä on samaaluokkaa kuin viimeviikolla oli parin osa-alueen bugit yhteensä) eli laskutavastariippuen niitä olis nyt puolet vähempi kuin viimeviikolla.

Nov17Update.png


Jos ymmärsin oikein niin blokkereiksi on listattu ne bugit jotka halutaan hoitaa ennen PTU julkaisua noita muita bugeja voi sitten olla vielä PTU versionkin aikana (jos ne päättää että haluaa sen PTU version käyttöön mahdollisimman pian (jotkut bugit onnistuu paikallistamaan kunnolla vain jos on todellapaljon niiden toistoja)).

--------------------------------------------------------------

Tähän vielä vähän omaa pohdintaa jatkoksi, tuo 22 blokkeria kuulostaa paljolta joten ei ole kovin todennäköistä että ne kaikki korjautuisi viikossa ts täysi PTU julkaisu olisi vielä vähintään 2 viikon päässä mikä tarkoittaa sitä että normaalin täyden julkaisuversion ehtiminen joulutauonajaksi ilman kikkailua CIG:n taholta vaikuttaa epätodennäköiseltä joten itse oletan että joulutauonajan on käytössä 3.0 PTU ja 2.6.3 julkaisuversio.

Se on kumminkin varmaan että CIG:llä on suuri houkutus ajaa 2.6.3 alas ennen joulutaukoa ja laittaa 3.0 ulos julkaisuversiona kun tuo 3.0 näyttää vaativan samaapelaajamäärää varten selvästi vähempi pilvipalvelin kapasiteetia siitähuolimatta että se on paljon laajempi peli kuin 2.6.3 eli joulutauon keskivertoa suuremmman pelaajamäärän vuoksi tuo olisi CIG:lle selvä taluodellinen etu kun tarvisi maksaa vähemmästä palvelinkapasiteetista siltä ajalta.


--------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------



The Anniversary Special

Square_Anniversary.png



A Schedule for the Week’s Activities

Hello Citizens,

We are pleased to present the schedule for the 2947 Star Citizen Anniversary Special.

Throughout the special we’ll have fun activities, bring back some of your favorite ships, and include a couple of new ones.

Tune in for our daily AtV videos at 12:00 PM Pacific where we’ll highlight a different manufacturer each day, kicking off a new sale.


November 24th – Anvil Aerospace
November 25th – Aegis Dynamics
November 26th – Ground Vehicles and Alien Ships
November 27th – Origin Jumpworks
November 28th – Consolidated Outland
November 29th – Roberts Space Industries
November 30th – MISC (Musashi Industrial & Starflight Concern)
December 1st – Drake Interplanetary


December 2nd-4th – All Manufacturers On Sale
 
Viimeksi muokattu:
Ei mtn enää..
Katosi toisen postaajan postauksia ? vai kuvittelenko vain ?


PS tämän kuukauden kertymä on jo yli 4m $ niin että kun siihen tulee päälle vielä suuriosa tuosta Anniversary aikaisesta kertymästä epäilen että tämänkuun kertymä voi ylittää jopa 6m eikä 7m:kaan ole mahdoton (koko Anniversary kertymä yksin voi olla 4-6m kysymys on ennemmin siitä kuinkasuuriosuus siitä näkyy vasta ensikuun puolella.

Tänävuonan ne tekee samantyylisen homman kuin viimevuonan eli valmistaja kohtaiset myynnit mutta nyt niillä on tarpeeksivalmiina ainakin uusi Curlass Black, Prospector, Constellation Aquila, Hull C ja Reclaimer niin että niistä pystyy näyttämään inngame materiaalia ja ne myös tulevat peliin pelattaviksi joko 3.0 versiossa tai sen jälkee tulevissa päivityksissä eli on useita aluksia jota on tulossa pelattavaksi heti 3.0:ssa tai lähitulevaisuudessa (siis lähitulevaisuudessa CIG skaalalla :btooth: ).

Noiden uusien pelattavaksi tulevien alusten lisäksi ne varmaan käyttää myös Warbond systeemiä tarjouksissa koska muuten kaikki vanhatbäkkerit vain vaihtelisivat aluksia toisiin aluksiin käyttämättä yhtään RL rahaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 101
Viestejä
4 484 152
Jäsenet
74 172
Uusin jäsen
Käppänä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom