Spotify - Nyt ja tulevaisuudessa

Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Ärsyttävin asia Spotifyssä on että shufflea ei saa kunnon shuffleksi. 34 tuntia musiikkia listalla ja samat 30 kappaletta pyörii kokoajan. Ymmärrän algoritmien tärkeyden ja miten se toimii varmasti suurimalle osalle käyttäjistä mutta itse kun haluaisin kuunnella laajaa valikoimaa erilaista musiikkia niin ketuttaa että aina ne samat soi. Onneksi näyttäisi olevan monia sivustoja, jotka sekoittaa soittolistan kunnollisesti mutta onhan tää naurettavaa että joutuu sellaisiin nojautumaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Ärsyttävin asia Spotifyssä on että shufflea ei saa kunnon shuffleksi. 34 tuntia musiikkia listalla ja samat 30 kappaletta pyörii kokoajan. Ymmärrän algoritmien tärkeyden ja miten se toimii varmasti suurimalle osalle käyttäjistä mutta itse kun haluaisin kuunnella laajaa valikoimaa erilaista musiikkia niin ketuttaa että aina ne samat soi. Onneksi näyttäisi olevan monia sivustoja, jotka sekoittaa soittolistan kunnollisesti mutta onhan tää naurettavaa että joutuu sellaisiin nojautumaan
Kuulostaapa oudolta. Mulla on soittolistalla joku 2500 kipaletta, 166h ja se ei todellakaan pyöritä Shufflessa mitään 30 kappaletta vaan vaikuttavat ihan satunnaisilta. En tehnyt mitään pitkää tilastotsekkiä mutta misään nimessä ei pyöri 30 biisiä. Eli jotain sulla on rikki. Testasin työpöytäsovelluksella. Premium-tili.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Kuulostaapa oudolta. Mulla on soittolistalla joku 2500 kipaletta, 166h ja se ei todellakaan pyöritä Shufflessa mitään 30 kappaletta vaan vaikuttavat ihan satunnaisilta. En tehnyt mitään pitkää tilastotsekkiä mutta misään nimessä ei pyöri 30 biisiä. Eli jotain sulla on rikki. Testasin työpöytäsovelluksella. Premium-tili.
Korjataan että biisejä soi kyllä juuri niin monta kun vaan listalta kuuntelen mutta yleensä kuuntelusessiot ovat sen verta lyhyitä etten enempää kuuntele. Ja kun aikanaan palaa saman soittolistan pariin niin shufflella lähtee samat biisit soimaan. 80 biisiä se taitaa maksimissaan näyttää jonossa eli en osaa ottaa kantaa siitä eteenpäin.

Kavereiden kanssa teemme joka kesälle uuden yhteislistan ja joka vuosi taistelemme kaikki saman ongelman kanssa, mutta viimeisen parin vuoden aikana tilanne on ollut paljon vaikeampi. Spotify on myöntänyt ettei shuffle ole random ja ymmärrän ettei se täysin satunnainen voisi ollakkaan, silloin voisi tulla 10 samaa biisiä putkeen. Mutta meillä on erittäin laaja valikoima erilaista musiikkia ja valitettavan usein Spotify tykkää suosia suosituimpia artisteja tai viimeisimpänä tehtyjä lisäyksiä listalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Ja kun aikanaan palaa saman soittolistan pariin niin shufflella lähtee samat biisit soimaan.
En saa mitenkään tuota toistumaan. Mulla on siis tuo lista (A) josta mainitsin, ja toinen lista (B). Shuffle päällä. Laitan A:n soimaan ja katson 30 biisiä queuesta. Sitten laitan listan B soimaan ja sen jälkeen uudestaan listan A soimaan. Jonon 30 ekan biisin joukossa ei ole yleensä yhtään biisiä jotka olivat ensimmäisen kerran queuen 30:n kärjessä. Käytännössä aina tulee ihan satunnaiset 30 ekaa biisiä jonoon.

Eli ymmärsinkö yhä väärin, mitä tarkoitat?

Tai toistuuko tämä @JaySon tai @J.O.2 -nimimerkeillä, jotka peukuttivat tuota ensimmäistä viestiä? Miten saatte toistumaan?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 598
En saa mitenkään tuota toistumaan. Mulla on siis tuo lista (A) josta mainitsin, ja toinen lista (B). Shuffle päällä. Laitan A:n soimaan ja katson 30 biisiä queuesta. Sitten laitan listan B soimaan ja sen jälkeen uudestaan listan A soimaan. Jonon 30 ekan biisin joukossa ei ole yleensä yhtään biisiä jotka olivat ensimmäisen kerran queuen 30:n kärjessä. Käytännössä aina tulee ihan satunnaiset 30 ekaa biisiä jonoon.

Eli ymmärsinkö yhä väärin, mitä tarkoitat?

Tai toistuuko tämä @JaySon tai @J.O.2 -nimimerkeillä, jotka peukuttivat tuota ensimmäistä viestiä? Miten saatte toistumaan?
Mulla etenkin android-appin shuffle on ollut aivaan jäätävän paska. Todellakin pyörittänyt vain pientä listan osaa loopilla - sen verran että lopetin luurilla shufflen käyttämisen. Ehkä joskus kokeilen miltä se vaikuttaa tällä hetkellä kun luurikin vaihtui tuossa kevään tienoilla.

En täysin ole vakuuttunut kyllä desktopinkaan shufflesta mutta ehkä alan jo liikaa vainoharhailemaan aiheesta. Mutta ihan yllättävän usein tulee samoja renkutuksia jotka on tasan kerran soittolistalla ja listalla on reilu 1500 biisiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Mulla etenkin android-appin shuffle on ollut aivaan jäätävän paska
Ok, ehkä tässä on kyse siitä, en testannut. Itse käytän vain (macOS:n) softaa ja sillä ei tuota kyllä tapahdu vaikka miten testaan. Voisin kokeilla myöhemmin vielä tuon Android-appiksen.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Ok, ehkä tässä on kyse siitä, en testannut. Itse käytän vain (macOS:n) softaa ja sillä ei tuota kyllä tapahdu vaikka miten testaan. Voisin kokeilla myöhemmin vielä tuon Android-appiksen.
Niin, totta, käytän itsekin Spotifytä vain puhelimella. Reddit ja muut keskustelupalstat ovat täynnä väkeä, joilla on samaa ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Niin, totta, käytän itsekin Spotifytä vain puhelimella. Reddit ja muut keskustelupalstat ovat täynnä väkeä ,joilla on samaa ongelmaa.
Ok, sitten se on appiksen ongelma, ei näköjään deskarin.

EDIT: Ei, testasin appiksen, eikä tuota tule. Aina uudet biisit kun aloita shufflauksen. Outoa kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Onko automix-ominaisuus disabloituna?
Juu.

Tarkennuksena että ne biisit eivät tule samassa järjestyksessä mutta selvästi suosii tiettyä kourallista enemmän kuin toisia. Normaalissa, yhtäjaksoisessa kuuntelussa tämä ei ole ongelma mutta tosiaan tällaisessa yhteisessä soittolistassa eri ihmisiltä. Eri musamakuja ja laaja skaala artisteja mutta silti osa biiseistä sekä artisteista soi aina toisia enemmän.

Oma fiilis on että algoritmit suosivat kahta asiaa: musatyylejä, joita kuuntelen normaalistikin ja sitten yleisesti suosittuja artisteja


Joskus Spotify kirjaimellisesti soitti aina samat 10 biisiä samassa järjestyksessä kun shufflen laittoi käyntiin mutta se oli selvästi bugi
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Minulla on shuffle soitossa ilmennyt ongelma auton kanssa missä aluksi olen laittanut puhelimesta sufflen päälle ja se toimii nätisti. Sitten seuraavalla kerralla kun auton käynnistää ja shuffle lähtee päälle se toistaakin muutamaa samaa biisiä kunnes itse apin avaa puhelimessa ja laittaa jonkin toisen listalta. Tämän jälkeen taas toimii seuraavaan kertaan asti. Lie bugi mutta ehkä sukua joillekin tässä mainituille havainnoille.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 007
Eri musamakuja ja laaja skaala artisteja mutta silti osa biiseistä sekä artisteista soi aina toisia enemmän.
Tuttu ongelma vuosien takaa. Olen näköjään vähän vastaavasta maukunut täällä kolmisen vuotta sitten. Satunnaisuusongelmat korjaantuivat ja suosittelulistat paranivat kertaheitolla kun ensin pistin spotifyn jäähylle ja todettuani muut palvelut vielä kehnommiksi, palasin häntä koipien välissä, mutta uudella profiililla (johon siirsin vanhat soittolistat). Joku tuossa algoritmissä vaan joskus menee vituiksi, eikä se siitä itsessään osaa korjaantua.
Sitten et varmaan käytä desktop spotifya. Mullakin android app toimii niinku pitääkin. Web-player on myös vähän sekaisin, mutta ei niin jumissa kuin tuo desktop sovellus joka on jumittunut johonkin joulu-marraskuun biiseihin. Spotifyn sivuilta ladannut ja asentanut uusiksi, mut ei vaan toimi. Pitää varmaan sortua kokeilemaan microsoft storen tms versiota vielä.

"Belle and Sebastian-syndrooma" (omakeksimä nimi) aiheuttaa vitutusta edelleen. Olen blokannut kyseisen artistin, koska liikakuuntelin ja kyllästyin siihen jo ennen spotify-aikaa. Ilmeisesti artisti on kuitenkin spotify-hierarkiassa niin ylhäällä ja vahvasti linkattu genreihin joita kuuntelen, että pahimmillaan autoplayllä joka kymmenes biisi on Belleä. Discover-listat sun muut toki myös sisällyttää sen poikkeuksetta.

Desktop versiossa rikkoivat hiirinavigoinninkin tässä hiljattain, mutta jopa korjasivat sen kun asiallisesti tarpeeksi moni siitä niille mainitsi. Eli kyllä siellä ilmeisesti on vielä joku töissä ja valot päällä.
..ehkä tuo joka kymmenes oli hieman liioiteltua, mutta huomattavan usein kuitenkin ;)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 238
Spotifyn haku aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia etenkin harvinaisten 80-luvun kappaleiden kanssa. Jos hakee artistin ja kappaleen nimellä, on tuloksissa jotain ihan muuta. Pahimmillaan ehdottaa kappaleita, jotka eivät sisällä hakusanoja missään muodossa. En ymmärrä logiikkaa. Googlen avulla löytyy onneksi lopulta linkki Spotifyyn ja kyseiseen kappaleeseen, niin saa lyötyä omalle listalle. Montakohan kappaletta on jäänyt kuuntelematta Spotifysta, kun haku ei ole vain löytänyt niitä :hammer:
Työpöytä-versiossa toimii ainakin hakuoperaattorit hyvin. Näistä lisää esimerkiksi täällä, lyhyenä yhteenvetona voit esim rajata artistin kirjoittamalla:

Koodi:
artist:"Attack" stop
Ja löytyi

1690405843552.png

Itse käytän vielä levy-yhtiötäkin toisinaan, esim.

Koodi:
label:spinefarm year:1998


Mitä aiotte tehdä tilauksille, vieläkö on hintansa arvoista vai alkaako joukkopako 9,99 euron Tidaliin? Deezer Premium ollut jo pitkään 11,99.

Edellisen kerran Spotify nosti hintaa eurolla vuonna 2021.
Perhe-versio ollut useamman vuoden, ja vaikka hinta noussut 14,99€, 16,99€, 18,99€ ja nyt 19,99€ niin sen verran paljon tulee käyteltyä että menee vielä kevyesti. Spotify ollut aivan alusta lähtien käytössä, taisi kutsu tulla maaliskuussa 2009. On vaan niin paljon kätevämpää verrattuna CD/mp3.

Harmittaa vaan levy-yhtiöiden ja oikeuksien pirstaleisuus, ja tietysti jotkut riidat kuten vaikka Yö ja Jussi Hakulinen jonka johdosta monta kappaletta on "pimeänä" eikä soitettavissa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 724
Perhe-versio ollut useamman vuoden, ja vaikka hinta noussut 14,99€, 16,99€, 18,99€ ja nyt 19,99€ niin sen verran paljon tulee käyteltyä että menee vielä kevyesti. Spotify ollut aivan alusta lähtien käytössä, taisi kutsu tulla maaliskuussa 2009. On vaan niin paljon kätevämpää verrattuna CD/mp3.
Sama. Meillä on 4 päivittäistä käyttäjää useilla eri laitteilla, niin ei ole mitään kysymystäkään siitä, etteikö olisi kannattavaa maksaa verrattuna mihin tahansa muuhun vaihtoehtoon. Siitä huolimatta on joka päivä pelko perseessä, että milloin tämä loppuu.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
Itseä ei tuo hinnankorotus haittaa, kun saan edelleen kympillä sen lahjakorttina kioskilta.

Mietin kuitenkin että jos se olisi tulevaisuudessa nykyhinnalla 12 euroa / kk lahjakortteina, niin aikovatko ne jatkossa vaan nostaa lisää 2 v älein.

Amerikassa hinta on ollut aina 9,99 dollaria ja nyt nousi vasta 10,99 dollariin. Samaan aikaan monessa Euroopan maissa korotuksia on 10,99 euroon ollut jo 2021.
Nyt 2023 on 11,99. Jos esim. 2025 se Spotify maksaa jo 12,99 niin ainakin moni Spotifyta vähän käyttävä peruuttaa sen.

Toivottavasti tästä ei tule rahastusautomaattia, vaan 11,99 hinta voisi pysyä ainakin viisi vuotta alkuun??
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Ei kovin paha hinnanmuutos mutta nähdyn ja saadun palautteen perusteella moni olisi toivonut jotain lisäystä tohon perusteeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Toivottavasti tästä ei tule rahastusautomaattia
Ottaen huomioon, että Spotify on käytännössä koko olemassaolonsa tehnyt tappiota, on aina pitkä matka siihen, että sitä voisi kutsua "rahastusautomaatiksi". Mä toivon, että Spotify pääsee edes pysyvään nollatulokseen jossain vaiheessa. Ja se luultavasti tarkoittaa vähintään inflaation suuruisia korotuksia hintaan. Tai enemmän. Jos Spotify ei nostaisi hintojaan, sen hinta reaalisesti laskisi. Eli se tulisi vain halvemmaksi, sillä tulot/tuet keskimäärin nousrvat nykyinflaatiossa.

Musta tuntuu, että suurin osa eri palvelujen hinnannousuja kommentoivista unohtaa inflaation täysin.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 981
Toivottavasti tästä ei tule rahastusautomaattia, vaan 11,99 hinta voisi pysyä ainakin viisi vuotta alkuun??
Meinaatko, että sun tulot pysyvät ainakin viisi vuotta vakiona? Kyllä mä olen tottunut siihen, että kaikki kallistuu. Kummasti mulla on vaan ollut varaa ostella tavaroita.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
Meinaatko, että sun tulot pysyvät ainakin viisi vuotta vakiona? Kyllä mä olen tottunut siihen, että kaikki kallistuu. Kummasti mulla on vaan ollut varaa ostella tavaroita.
Kyllä se inflaatio tuo osansa korotuksiin, mutta minulta esimerkiksi lähti eilen Spotifysta toiminto.

Ennen pystyi klikkaamaan tietokoneella alapalkista Spotifyssa kokoruututilan, josta näki seuraavaksi soivan kappaleen, nykyisen kappaleen ja sen artistikuvan jne. Jos hinta nousee jo toistamiseen 3 vuoden aikana, sitä ainakin toivoisi ettei ominaisuuksia katoaisi ja jos katoaisi niin tulisi jotakin hyvää ominaisuutta. Korotuskirjeessäkin sanottiin, että "jotta palvelua voidaan kehittää", vaikka sitä on heikennetty. Muun muassa se uuden designin kolmas Nyt soi -palkki vieritettävä on täysin turhaa täytettä ja tekee Spotifysta sekavaa. Vaikea uskoa Spotifyn väitettä palvelun parantamishaluista hinnankorotuksilla kun sitä on jo moneen otteeseen heikennetty tänä ja viime vuonna. Maksaisin kyllä mielelläni Spotifysta enemmänkin jos siinä olisi Hifi ja vähän yksinkertaisempi kokonaisuus mitä nyt turhilla artistien keikkatäytteillä ja tavaroilla suoraan kolmannessa palkissa. Sen saa toki pois päältä, mutta se on vahingossa helposti aukaistava - kunhan vaan klikkaa alta. Lisäksi sydämen poistuminen kirpaisee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 238
Itseä ei tuo hinnankorotus haittaa, kun saan edelleen kympillä sen lahjakorttina kioskilta.

Mietin kuitenkin että jos se olisi tulevaisuudessa nykyhinnalla 12 euroa / kk lahjakortteina, niin aikovatko ne jatkossa vaan nostaa lisää 2 v älein.

Amerikassa hinta on ollut aina 9,99 dollaria ja nyt nousi vasta 10,99 dollariin. Samaan aikaan monessa Euroopan maissa korotuksia on 10,99 euroon ollut jo 2021.
Nyt 2023 on 11,99. Jos esim. 2025 se Spotify maksaa jo 12,99 niin ainakin moni Spotifyta vähän käyttävä peruuttaa sen.

Toivottavasti tästä ei tule rahastusautomaattia, vaan 11,99 hinta voisi pysyä ainakin viisi vuotta alkuun??
Jos palvelua käytät aktiivisesti ja pidät siitä, eikö silloin kannattaisi harkita ns. täyden hinnan maksamista? Kuten nimimerkki @Paapaa kirjoitti, Spotify tehnyt jatkuvasti olemassaolonsa tappiota joten kyseessä ei ole mikään Elisan kaltainen kultakaivos, (Elisa joka btw teki 2022 yli 284 miljoonaa voittoa).

Kaikkea voi aina verrata miten paljon ja mihin tahansa, mutta jos nyt Spotifylle laskee tuntihintaa (kk-maksu € / kuunnellut tunnit perheessä) niin ei siitä paljoa jää. Jos tuote/palvelu on hyvä, ei me kuluttajat voida muuta tehdä kun tukea sen jatkuvuutta ostamalla sitä. Ei silloin mielestäni voi puhua rahastusautomaatista.

Näin reilusti yli 10v täyden hinnan maksaneena koen että Spotifyn ongelma pitkään oli se, että heidän ilmainen versio oli liian hyvä: mainoksia oli aluksi todella vähän ja sen jälkeen vaikka niitä tuli enemmän, eivät nämä mainostulot korvanneet kuluja. Näin itse asian ymmärsin kun oli paljon käyttäjiä jotka käyttivät ilmaista versiota.

Amerikan hintoja ei kannata verrata meidän hintoihin, käyttäjämäärät ovat ihan eri luokassa, volyymi mahdollistaa edullisemman hinnan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
959
Tuli itsekin vaihdettua Spotifystä pois, kun käyttö ei vastaa kustannuksia.
Meinasin vaihtaa Tidaliin, mutta nousipa sielläkin hinnat (muuten oli kyllä Spotifyä mieluisampi käyttää jotenkin) ja päädyin sitten ottamaan YT Premiumin, johon kuuluu YT Music. Tulee muutenkin tehtyä soittolistat YouTubessa musavideoista (lähinnä pari spesifistä mitä tulee kasattua), niin ne on nyt tuolla jo valmiina. Ei nyt mikään deal-breaker, mutta näppärää. Tubea tulee käytettyä niin paljon, että mielellään antaa pari penniä sisällöntuottajille. Tuskin ne, joita itse seuraan, saa penniäkään, mutta toivoa sopii.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Tuli itsekin vaihdettua Spotifystä pois, kun käyttö ei vastaa kustannuksia.
Meinasin vaihtaa Tidaliin, mutta nousipa sielläkin hinnat (muuten oli kyllä Spotifyä mieluisampi käyttää jotenkin) ja päädyin sitten ottamaan YT Premiumin, johon kuuluu YT Music. Tulee muutenkin tehtyä soittolistat YouTubessa musavideoista (lähinnä pari spesifistä mitä tulee kasattua), niin ne on nyt tuolla jo valmiina. Ei nyt mikään deal-breaker, mutta näppärää. Tubea tulee käytettyä niin paljon, että mielellään antaa pari penniä sisällöntuottajille. Tuskin ne, joita itse seuraan, saa penniäkään, mutta toivoa sopii.
Itse tein juuri saman mutta omassa tapauksessa vaihdoin Tidaliin. Tidalissa saa videot myös mutta lisänä YT Musicciin verrattuna myös huomattavasti paremman bitraten. Itsellä on käytössä DAC+AKG luurit joilla jo 320kbps ja vaikkapa FLAC välisen eron kuulee kuin yö ja päivä tyyliin. Tidalissa ei vielä ole sitä aivan häviötöntä ole mutta jo HIFI tai MQA bitratella ei jää kaipaamaan Spotifyn 320kbps. Ihan näillä näppäimillä pitäisi Tidaliin tulla saataville max laatu eli FLAC. MQA on sitten oma tarinansa mahdollisine konkursseineen yms. Mutta onneksi tulee FLAC saataville. Ainoa mikä Tidalissa harmittaa on se että ei pääse netin yli ohjaamaan esim. PC soivaa musiikkia Android clientillä vaan on suoraan koneelta valittava biisit ja crossfade puuttuu.

Vaikka Spotifyn ikuisuusprojekti HIFIn pitäisi tulla tänä vuonna lopultakin saataville niin tällä hetkellä mieli on sellainen että se ei välttämättä saa palaamaan Spotifyyn maksavaksi asiakkaaksi koska huhujen perusteella HIFI ei tulisi silti olemaan häviötön.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Tidal mäjäytti lisää kapuloita Spotifyn rattaisiin, pätkä update changelogista joka juuri tuli jakoon. :


  • Max – High fidelity lossless audio up to 24-bit, 192 kHz with HiRes FLAC (Free Lossless Audio Codec) and Master Quality Authenticated audio (MQA).
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Käytän Spotifyta (ilmainen, Microsoft Store) lähinnä podcastien kuuntelemiseen. Saako tätä säädettyä siten, että kun kuunneltu lähetys loppuu ettei se jatkaisi seuraavaan elikä stoppaisi vain.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
720
Käytän Spotifyta (ilmainen, Microsoft Store) lähinnä podcastien kuuntelemiseen. Saako tätä säädettyä siten, että kun kuunneltu lähetys loppuu ettei se jatkaisi seuraavaan elikä stoppaisi vain.
Onko työpöytäversiossa uniajastinta? Sillä sen saisi pysähtymään jakson päätyttyä
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 007
Olin kirjoittamassa jotain nasevaa ja omasta mielestäni fiksua, uniajastuksesta ja spotifyn podcasteista... spotify:n podcastit on jääneet kuuntelematta mainosten vuoksi. nyt kun niitä ei hierota naamalle joka välissä, niin ei edes uskalla koskea niihin ettei ala sama mainospainajainen uudestaan. Ei kyllä yllätä jos uniajastusta ei löydy ainakaan ilmaiseksi. Normaali ihminen vetää töpselin seinästä libressemainoksen huutaessa ja silmien luppaavan höyhensaarille.

Käytän maksullista spotifytä ja maksan toisesta palvelusta, että podcastit tulee ilman mainoksia ja niiden parissa voi vaikka nukahtaa.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
841
Ei ole yhtä ainoata mainosta tullut vaikka useita tunteja tullut veivattua näitä läpi.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
Ei ole yhtä ainoata mainosta tullut vaikka useita tunteja tullut veivattua näitä läpi.
Täällä on Premium, jatkuvalla syötöllä mainoksia esim. joissakin kaupallisissa podcasteissa. Ei edes host lue mainontaa vaan ne tulee syötteestä esim. Bauhaus- ja keittiömainoksia mitä radiossakin on.

Spotify on jo pitkään mainostanut itseään mainoksettomana vain musiikin kuuntelussa, muussa voi olla mainontaa.
Podcast-mainonnan ohi onnistuu Premiumilla toki kelaamaan esim. 15 sek pätkissä jos muistaa/jaksaa/ehtii just sopivasti koneelle/luurille kun mainostulva alkaa 0.30-2 min.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
55
Jos ei halua maksaa Spotifyn kuukausimaksuja, suosittelen tutustumaan Spotube nimiseen sovellukseen. Se hakee Spotify-tiltä soittolistat, ja lataa musiikit ilmeisesti Youtuben kautta. Ei sisällä mainoksia, eikä vaadi Spotify premium-tiliä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
On kyllä surkeaksi mennyt viikoittainen suosituslista.

Nykyään suurin osa biiseistä on 1-2 min ja joukossa ehkä 3-4 kpl oikeanpituisia biisejä 2,5-3,5 min biisejä.
Eikä edes ominaisuutta, jolla voisi määritellä ettei esim. alle 2 min ja 40 sek biisejä suositeltaisi, se kun karsisi suurimman osan suositelluista biiseistä Spotifyssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
On kyllä surkeaksi mennyt viikoittainen suosituslista.

Nykyään suurin osa biiseistä on 1-2 min ja joukossa ehkä 3-4 kpl oikeanpituisia biisejä 2,5-3,5 min biisejä.
Eikä edes ominaisuutta, jolla voisi määritellä ettei esim. alle 2 min ja 40 sek biisejä suositeltaisi, se kun karsisi suurimman osan suositelluista biiseistä Spotifyssa.
Miksi ihmeessä alle 2min biisejä ei saisi suositella? Ja mulla on suosituslistalla kipaleita 1:16 pituudesta aina 12:46 kestoon. Eli ihan kaiken mittaisia. Kaikkien 30 suosituksen keskiarvo 4min 30s.

Veikkaan, että joko 1. kuuntelet genreä, jossa lyhyet kipaleet ovat tyypillisiä tai 2. kävi huono tuuri.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
Miksi ihmeessä alle 2min biisejä ei saisi suositella? Ja mulla on suosituslistalla kipaleita 1:16 pituudesta aina 12:46 kestoon. Eli ihan kaiken mittaisia. Kaikkien 30 suosituksen keskiarvo 4min 30s.

Veikkaan, että joko 1. kuuntelet genreä, jossa lyhyet kipaleet ovat tyypillisiä tai 2. kävi huono tuuri.
Minusta lyhyet kappaleet on pelkkää voiton maksimimointia. Laiska tuottaja tehnyt jonkun remiksin tms. ja saa samat rahat Spotifylta oli biisi 1 min tai 6 min... Tai siltä väliltä.

Varsinkin suositukset ovat huonoja, kun enemmistö kappaleista olisi oikeanmittaisiakin eli yli 2 min ja 40 sek - 12 min.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Viimeisin Viikon suositukset-lista sisältää pelkästään menneiltä vuosikymmeniltä piisejä ja tais sama sekoilu olla joskus aiemminkin.
Sinänsä kaikki on toiminut hyvin ja tulee kuunneltua yleensä kokonaisia albumeita, satunnaisia soittolistoja sekä Daily Mixejä yms.
Nyt huomannu senkin että nuo personoidut jonkun genren yms. listat on lisääntyneet mutta siellä on monest aika paljon jo tuttuja piisejä.
Samat tutut piisit on vallannu Daily Mixit myös, joten sieltäkään ei enää löydä kovin paljon uusia tuttavuuksia.
Ihan random esimerkki on tuo 70-luvun rocklista ja tuntuu menneen ehkä semisti huonompaan suuntaan kun on personoitu.


En sitten tiedä miltä teillä näyttää oma soittolistanne versio tuosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 981
1693883662023.png

Voi luoja. Tämän takia en kuuntele personoituja listoja enkä mixejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Ärsyttävin asia Spotifyssä on että shufflea ei saa kunnon shuffleksi. 34 tuntia musiikkia listalla ja samat 30 kappaletta pyörii kokoajan. Ymmärrän algoritmien tärkeyden ja miten se toimii varmasti suurimalle osalle käyttäjistä mutta itse kun haluaisin kuunnella laajaa valikoimaa erilaista musiikkia niin ketuttaa että aina ne samat soi. Onneksi näyttäisi olevan monia sivustoja, jotka sekoittaa soittolistan kunnollisesti mutta onhan tää naurettavaa että joutuu sellaisiin nojautumaan
Tämä on todella ärsyttävää ja tapahtuu itsellenikin VIELÄKIN. Yleensä korjaantuu kun laittaa jonkun toisen listan soimaan ja vaihtaa sitten samantien siihen mitä haluaa kuunnella. Eli laita lista a soimaan -> 3 ekaa biisiä samat mitä eilen tuli -> tuplaklikkaa lista b soimaan ja samantien a, niin tulee uutta musaa. Mutta huomenna kun käynnistän taas Spotifyn niin eiköhän lista a rullata ne samat 3 biisiä alkuun...
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Tuo liika personointi jossain noissa tietyn genren tai vuosikymmen-soittolistoissa pilaa sen, ettei oikein voi löytää uusia kuulemattomia kappaleita.
Nyt se vaan täyttyy entisestään jo soitetuista, tiedetyistä ja tykätyistä kappaleista.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 981
En sitten tiedä miltä teillä näyttää oma soittolistanne versio tuosta.
Onko mulla pää pehmenemässä, vai tekeekö toi Spotify-linkki tuon kepposen? Mä voisin vaikka vannoa, että sun lista oli ihan eri näköinen, kun sen aamulla vilkaisin. Mun lista on kuvankaappaus, joten se ei ainakaan elä. Ei ainakaan pitäisi. Nyt meidän listat on mun feedissä identtiset.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 981
Onko mulla pää pehmenemässä, vai tekeekö toi Spotify-linkki tuon kepposen? Mä voisin vaikka vannoa, että sun lista oli ihan eri näköinen, kun sen aamulla vilkaisin. Mun lista on kuvankaappaus, joten se ei ainakaan elä. Ei ainakaan pitäisi. Nyt meidän listat on mun feedissä identtiset.
Ja itse itselleni vastaten, oli eri lista. Läppärin selaimessa sun ja mun listat on samat. Puhelimesta sun lista on se alkuperäinen

1693905119688.png
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 751
Tuollainen upotus voi käyttätyä eri tavalla sen mukaan kuka sitä katsoo ja onko tämä kirjautunut spotifyyn sisälle? Soittolistojen luotettava vertailu ehkä vaatisi kuvakaappausten käyttämistä.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Onko mulla pää pehmenemässä, vai tekeekö toi Spotify-linkki tuon kepposen? Mä voisin vaikka vannoa, että sun lista oli ihan eri näköinen, kun sen aamulla vilkaisin. Mun lista on kuvankaappaus, joten se ei ainakaan elä. Ei ainakaan pitäisi. Nyt meidän listat on mun feedissä identtiset.
Periaatteessa et ole listaani edes nähnyt ja tässä on omalta personoidulta listalta ekat piisit:
Clipboard02.jpg

Voi hyvinkin olla paljon samoja piisejä kuin siinä Spottarin omassa listassa, näyttäs olevan ja sitten vaan sekoitettu entisestään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Tuollainen upotus voi käyttätyä eri tavalla sen mukaan kuka sitä katsoo ja onko tämä kirjautunut spotifyyn sisälle? Soittolistojen luotettava vertailu ehkä vaatisi kuvakaappausten käyttämistä.
Nimenomaan ja eipä minun listaani kukaan muu pääsekään näkemään kuin tuon äsken postaamani kuvakaappauksen perusteella.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
653
Tossa joku aika sitten rupesin tykkäilemään noista eniten seuraamieni soittolistojen sekä eri mixien piiseistä.
En siis kaikista vaan oikeasti hyvistä ja nyt kyllä rupee huomaamaan ettei tuolla mixeissa oikein tarjoilla kovin paljon uusia kuulemattomia piisejä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 259
Omaan työpöytäversion Spotifyyn tuli nyt Uutuudet-kello, tuttu puhelimesta, ilmoittaa uusista julkaisuista. Saiko kukaan muu tällaisen?

1694896756426.png


Painike tuli suunnilleen oman yläkuvan viereen heti kaverivalikkopainikkeen eteen.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
580
Onkohan mitään tehtävissä, kun oma spotify on täynnä ehdotuksia kaikesta white/pinknoise ja "calm sea sound" sun muuta, kun pidettiin muksulle taustakohinana yön yli varmaan 4kk putkeen? Tämä tietysti johti siihen, että ennen viikon suositukset oli täynnä omaa musiikkia ja sieltä bongaili viikottain uusia hyviä bändejä, mutta nyt ne on täynnä noita edellä mainittuja kohinoita.

Saako noita "genrejä" jotenkin lyötyä pois ehdotettujen listalta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 748
Onkohan mitään tehtävissä, kun oma spotify on täynnä ehdotuksia kaikesta white/pinknoise ja "calm sea sound" sun muuta, kun pidettiin muksulle taustakohinana yön yli varmaan 4kk putkeen? Tämä tietysti johti siihen, että ennen viikon suositukset oli täynnä omaa musiikkia ja sieltä bongaili viikottain uusia hyviä bändejä, mutta nyt ne on täynnä noita edellä mainittuja kohinoita.
Jos se muutamassa viikossa täyttyi tuollaisella, niin yhtä pitkässä ajassa se kyllä myös tyhjenee kun kuuntelet jotain mistä pidät. Eli suht' pienellä vaivalla ja lyhyehköllä ajalla pitäisi normalisoitua. Mutta en osaa sanoa, saako sitä tehokkaammin puukotettua.
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
580
Jos se muutamassa viikossa täyttyi tuollaisella, niin yhtä pitkässä ajassa se kyllä myös tyhjenee kun kuuntelet jotain mistä pidät. Eli suht' pienellä vaivalla ja lyhyehköllä ajalla pitäisi normalisoitua. Mutta en osaa sanoa, saako sitä tehokkaammin puukotettua.
Joo näin itsekkin ajattelin, mutta nyt on puoli vuotta viereähtänyt ja aikalailla täynnä vielä on, mutta ehkä se siitä. Aika kovassa kuuntelussa oli nuo kohinat, kun 4kk puolivuorokautta soitti. No, eiköhän se siitä taas muokkaudu omanlaiseksi.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 887
Viestejä
4 212 490
Jäsenet
70 972
Uusin jäsen
JackV

Hinta.fi

Ylös Bottom