Onhan tuo silti aika noloa, että asiakkaat pyytäneet ja anelleet parempaa laatua 10 vuoden ajan ja sitten lupausten jälkeen ei tapahdukaan mitään.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan tuo silti aika noloa, että asiakkaat pyytäneet ja anelleet parempaa laatua 10 vuoden ajan ja sitten lupausten jälkeen ei tapahdukaan mitään.
Jos albumi on joskus cd-levyllä julkaistu niin yleensä digitoitu master täytyy olla olemassa. Tidalissa tulee ihan yksittäisinä vastaan tapauksia ettei ole saatavilla (sitten vaan soitetaan se alempi taso mikä on saatavilla).Ei kai sinänsä lossless pitäis mitään ameriikan tekniikkaa olla, kaistaa ja tilaa taitaa viedä puolet perus full-hd videosta? En tiedä miten noi lisensointikuviot menee, joutuuko niissä paremmasta laadusta pulittamaan ekstraa. Ja se mitä oon aiemminkin marmattanut, että onko niitä lossless -filejä oikeasti saatavilla (noin niinkuin Spottarin mittakaavassa eli satoja tuhansia tai miljoonia biisejä) vai turvautuuko noi feikkaamaan, eli tekeen lossless filen jostain lossy alkuperäisestä.
Nyt olisivat sanoneet äänen samantien totuuden, että parempaa laatua ei ole luvassa ja sillä sipuli.
Tuntuu että nyt tuolla vaitiololla kusettivat monta vuotta niitä jotka halusivat muutoksia. Ihan turhaan pitivät yllä moista luuloa että muutoksia olisi luvassa.
Vaikea sulattaa "kaista maksaa liikaa" syyksi kun samaan pystyy kaksi huomattavasti pienempää toimijaakin eli Tidal ja Deezer.
Mutta niin on myös se tulopohja isompi. Teknisenä syynä tuen lisääminen kaikkiin mahdollisiin alustoihin on varmaan merkittävämpi.Eipä se varmaan pystymisestä ole kiinni, vaan ihan vain siitä, että kokonaisuus maksaa liikaa. Kaista on yksi tekijä, ei ainoa eikä välttämättä tärkein. Spotifyllä on myös noin 100x asiakaskunta, joten myös infrakulut ovat moninkertaiset joka tapauksessa.
Mutta niin on myös se tulopohja isompi. Teknisenä syynä tuen lisääminen kaikkiin mahdollisiin alustoihin on varmaan merkittävämpi.
Ja Qobuz16bit/44.1kHz CD-levystä tehdyn FLAC:n maksimi bittivirta on 1411 kbps mutta käytännössä keskiarvo jää alle 1000 kbps. Vaikea sulattaa "kaista maksaa liikaa" syyksi kun samaan pystyy kaksi huomattavasti pienempää toimijaakin eli Tidal ja Deezer.
Jos albumi on joskus cd-levyllä julkaistu niin yleensä digitoitu master täytyy olla olemassa. Tidalissa tulee ihan yksittäisinä vastaan tapauksia ettei ole saatavilla (sitten vaan soitetaan se alempi taso mikä on saatavilla).
Löysin vaihdoehdon Spotifylle, en tosin kerennyt vielä testaamaan.
Spotube käyttää Spotifyn rajapintaa ja päivittää listasi niin, että biisit tulevat Spotuben sovelluksella YouTuben kautta ilman mainoksia. Saatavilla kaikkiin järjestelmiin, nyt kun varsinkin Spotifyn ulkoasu on huonontunut, niin tuo voisi olla hyvä vaihtoehto.
www.forbes.com
Varsinkin, kun ainakaan itselle ei tule edes mainoksia, jos kuuntelee ilmaisversiolla podcasteja.Taitaa olla aika varma, että musiikki unohtuu pikkuhiljaa ja entistä vähemmän korvauksia. Ei voi ymmärtää, miten ne satsaa podcasteihin kun eihän noistakaan saa niin paljon takaisin.![]()
Joe Rogan Inks New Spotify Deal Worth Up To $250 Million, Report Says
Rogan has the top podcast on Spotify, exceeding the likes of “New Heights with Jason and Travis Kelce” and “The Tucker Carlson Podcast,” but his show will soon appear on other platforms since the new deal is non-exclusive.www.forbes.com
Yhtään? Tuohan on ihan hitosti. Ei tietysti kuulu yhtään mulle, ja varsinkin näin ilmaisen mobiilidatan lellikkinä. Mutta mihin ihmeeseen tarvitsee noin törkeän paljon offline-musaa?Jos lataa yhtään sisältöä sinne, esim. 10 Gt cache ja 25 Gt offline
No siis retkeillessä tulee alueita vastaan, jossa yhteyksiä ei ole aina. Minulla on myös hidas netti, jolloin voi olla hyvä juttu, ettei musiikin kuuntelu sitä 512 kbps:ää kuluta. Lataan siis yhtä soittolistaa ja sinne heitän aina radio edittejä. Tällä hetkellä biisejä yli 6 000, joten menee yli 50 Gt. Ymmärrettävää, että tuollaisen datan kortin 60 Gt + puhelimella kestää aikansa saattaa käyttövalmiiksi buutissa. En oikein osaa kuunnella vain 50-100 biisin listoja, en tiedä miksi.Yhtään? Tuohan on ihan hitosti. Ei tietysti kuulu yhtään mulle, ja varsinkin näin ilmaisen mobiilidatan lellikkinä. Mutta mihin ihmeeseen tarvitsee noin törkeän paljon offline-musaa?
Aika niche-käytöltä kuulostaa näin äkkipäätä. Mä tossa päässäni laskin, että 25 G on noin 300-350 levyä pituudesta ja laadusta riippuen. Jos on noin nirkoisesti SD-kapaa, niin silloin itse ainakin tinkisin laadusta. Toi levymäärän arvio perustuu ei-ihan-korkeimpaan-laatuun, millä olen itse aikoinani rippaillut levyjä. Kuukausitasolla tuo tarkoittaa kymmentä levyä päivässä. Ihan siis joka päivä. Se on käytännössä aika non-stoppia. Siellä Spotifyssä täytyy kuitenkin käydä onlinessäkin joskus. Tietenkään ala ketään neuvomaan, mutta jos on noin spesifiset tarpeet luurille, niin kyllä mä ihan aika nopeasti lähtisin kartoittamaan 128 gigan luuria itselleni. Ei sen tartte olla iPhone 15 Pro.No siis retkeillessä tulee alueita vastaan, jossa yhteyksiä ei ole aina. Minulla on myös hidas netti, jolloin voi olla hyvä juttu, ettei musiikin kuuntelu sitä 512 kbps:ää kuluta. Lataan siis yhtä soittolistaa ja sinne heitän aina radio edittejä. Tällä hetkellä biisejä yli 6 000, joten menee yli 50 Gt. Ymmärrettävää, että tuollaisen datan kortin 60 Gt + puhelimella kestää aikansa saattaa käyttövalmiiksi buutissa. En oikein osaa kuunnella vain 50-100 biisin listoja, en tiedä miksi.
Luonnon ääniä ei pidä unohtaa, joskus kuunnellut niitäkin.Mähän olen tallennusten suhteen nirso. Mieluummin näen vaivaa best of the best of the best -listojen vääntämiseen offlineä varten kuin lataan jonkun tuhansien biisien soittolistan luuriini. Mutta mä olenkin mä. Esim. ennen Spotifyn helppoutta väänsin lenkkisoittimeen listan, missä en hyväksynyt biisejä, mitkä tekee mieli skipata. Omasta levyhyllystä kerättynä tuosta tuli n. 1200 biisiä. Se sama lista oli vuosikausia mulla lenkkisoittimessa. Lenkkisoitin on jäänyt vitriiniin pölyttymään, kun aloin lenkkeillä ilman ylimääräistä elektroniikkaa. Kuuntelen mieluummin luonnon ääniä.
Spotify will introduce a new expensive plan for its most ardent users later this year, Bloomberg News reported on Tuesday, citing a person familiar with the plan.
The audio-streaming giant’s new plan, which will be an add-on for existing users, is likely to cost $5 more per month for access to better audio and fresh tools for creating playlists and managing song libraries, the report said.
Pitää luoda uusi tili hänelle ja sitten takaisin perheeseen. Soittolistat voi kopioida vanhalta tililtä siirtopalvelun tai esim. käsin tietokoneella CTRL-A ja CTRL-C komennoilla.Spotifyssa jäi yhdellä perheenjäsenellä osoitevahvistus tekemättä ja hänet poistettiin perheestä. Voiko tälle tehdä jotain?
![]()
Spotify:llä on silti haastava tilanne (kaikesta markkinajohtajan asemasta huolimatta) saada ihmiset maksamaan entistä korkeampaa hintaa.
MUSIIKIN ja puheohjelmien suoratoistoyhtiö Spotifyn kurssi nousi 14,2 prosenttia sen jälkeen, kun yhtiö oli julkaissut tiistaina uuden vuosineljänneksen ennätystuloksen.
Spotifyn huhti–kesäkuun nettotulos oli 274 miljoonaa euroa 3 800 miljoonan euron liikevaihdolla.
Vuotta aiemmin samalla vertailukaudella ruotsalaisyhtiö teki tappiota 302 miljoonaa euroa 3 200 miljoonan euron liikevaihdolla.
Financial Timesin arvion mukaan tulosparannus johtui osin kustannusten leikkauksista, samalla kun maksavien asiakkaiden määrä kasvoi.
MAKSAVIEN asiakkaiden määrä kasvoi 12 prosenttia vuodentakaiseen ajanjaksoon verrattuna. Määrä kasvoi 246 miljoonaan asiakkaaseen lyöden niukasti 245 miljoonan asiakkaan ohjeistuksen.
Tämähän kertoo vain sen, että jos hifi-laatu olisi niin tärkeää Spotifyn asiakkaille, ei niitä olisi niin paljon. Vaihtaisivat jo kilpailijoille.Sinänsä Spotifyn tilanne näyttää nyt varsin hyvältä. Se teki juuri ennätystuloksen. Maksavia asiakkaita on nyt noin neljännesmiljardi ja tulos oli voimakkaan positiivinen:
![]()
Teknologiayhtiöt | Spotifyn kurssi ampaisi nousuun ennätyksellisen osavuosituloksen jälkeen
Ruotsalaisen suoratoistojätin tuloskäänne on näkynyt jo pidemmän aikaa arvostuksen nousuna.www.hs.fi
Onko kenelläkään muulla Desktopissa muuttunut näkymä Tiktokiksi?
Ei ainakaan positiivisesti, lopetin etusivun käytön.Täällä ei ole ainakaan vielä muuttunut. Mutta toi voi olla ihan AB-testausta. Osa käyttäjistä näkee uuden fiitsun, osa ei ja katsotaan miten se vaikuttaa softan käyttöön.
Mistä "korteista" täällä oikein puhutaan? Ai joo, nää taustakuvat onkin niitä... tosiaanOnko kenelläkään muulla Desktopissa muuttunut näkymä Tiktokiksi? Yleinen, Musiikit ja Podcastit näkymät kaikki.
Alussa normaaleja tiilejä muutama rivi, loput on sitten noita isoja.
![]()
Todella rasittavaa ja vaikeuttaa musiikin löytämistä. Pitäisikö hankkia lasit, että näkisi...
Informatiivisesti ja hyvin käytetty tila ruudulla. Oma ruutu on 65"ja etäisyyttä max 2m... ennen vitutusta sattui onneksi silmään valikkoon ilmeisesti vasta lisätyt zoom in ja zoom out systeemit. Eipa noita artisti radioita tule muutenkaan kuunneltua hirveesti, koska algoritmi on mielestäni todella tylsä niiden kanssa. Ainakin Tällaiselle uuden marginaalimusiikin ystävälle. Screenshot ennen zoom out:ia:

Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että joku yrittää kirjautua tunnuksellasi spotifyhyn. Ei ole vika, vaan ihan ominaisuus.Onko muille tullut Spotify:lta sähköpostia jossa toivotetaan takaisin Spotify-käyttäjäksi? Sähköpostit tulleet ihan virallisesta Spotify-sähköpostiosoitteesta.
Tutkin asiaa ja redditistä löytyy tuore keskustelu, että moni muukin saanut näitä sähköposteja ja vielä useita kertoja lyhyen ajan sisällä.
Jotkut kertoivat kysyneensä supportista/chatista asiasta ja vastauksena saaneet, että pitäisi olla spotifyn päässä tuo vika.
Mitään virallista uutista/tiedoitetta ei kuitenkaan asiasta ole spotifyn päästä tullut.
![]()
Näin olivat tuesta vastanneet jollekin kun oli kysynyt miksi noita sähköposteja alkanut tulemaan:Tämähän käytännössä tarkoittaa sitä, että joku yrittää kirjautua tunnuksellasi spotifyhyn. Ei ole vika, vaan ihan ominaisuus.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.