Mähän olen tallennusten suhteen nirso. Mieluummin näen vaivaa best of the best of the best -listojen vääntämiseen offlineä varten kuin lataan jonkun tuhansien biisien soittolistan luuriini. Mutta mä olenkin mä. Esim. ennen Spotifyn helppoutta väänsin lenkkisoittimeen listan, missä en hyväksynyt biisejä, mitkä tekee mieli skipata. Omasta levyhyllystä kerättynä tuosta tuli n. 1200 biisiä. Se sama lista oli vuosikausia mulla lenkkisoittimessa. Lenkkisoitin on jäänyt vitriiniin pölyttymään, kun aloin lenkkeillä ilman ylimääräistä elektroniikkaa. Kuuntelen mieluummin luonnon ääniä.
Luonnon ääniä ei pidä unohtaa, joskus kuunnellut niitäkin.
Spotify joskus itsekin sanoi, että esim. henkilöt, joilla 10 000 tykättyä biisiä tai itemiä kirjastossa on noin prosentin luokkaa. Silti tekivät niistä rajattomia. Tuskin tuokaan SD-korttivika on Spotifylle prioriteetti nyt tai tulevaisuudessa. Huomaan kyllä, että olet tosi tarkka lisäyksissä, vaikka listabiisejä onkin vähemmän.
Vaikka omalla listalla on yli 6 000 biisiä, niin ei tyyliin koskaan tule skipattua. Musiikkimakuni on laaja-alaista ja kuuntelen paljon uutta sekä vanhaa koko ajan.
Tuollaisena niche-käyttäjänä en oikeastaan edes vaati Spotifylta mitään toimenpiteitä, ainoastaan 10 000 kappaleen raja listoissa voisi korottaa 50 000:een.
Olen myös huomannut, että jos listalla on paljon biisejä, esim. yli 6 000 biisiä, niin Spotify muuttuu tosi raskaaksi. Esim. lisäät biisin tai kaksi, niin kestää tosi kauan että esim. biisilistan laskuri ja tuntiaika päivittyy. Samoin Offline-latauksen alkaminen vie aikaa, vaikka koneessa pitäisi olla tehoa. Muille niche-käyttäjille sanoisin, että ihan bugiton kokemus ei Spotify ole, mutta saattaa vaikuttaa lupaavalta mikäli ei niche-striimari ole ja vähempi kuorma ei kuormita appia.
Välissä olin Deezerin asiakas muutaman vuoden, mutta siellä paukkui tuo 10K limitti tykätyissä kappaleissa muistaakseni alle vuodessa ja piti vaihtaa
Ja soittolistassa 2K limitti paukkui alle puolessa vuodessa, vaikka yhtään poistettavaa biisiä ei löytynyt. Toisilla on siis miljoonia listoja, joissa 50-100 kappaletta, minulla muutamia kymmeniä listoja, joissa 1000-10000-kappaletta. Deezer oli aika nirso parantamaan palvelua, lähinnä ihmeteltiin moista käyttäytymistä.