Omalta osaltani voin kommentoida STD:n katsomista sillä, että olen katsonut katsonut kaikki Star Trekit tähän asti. Tai no, en ole katsonut animaatiosarjaa. Mutta haluan katsoa Star Trek -universumin tapahtumia ja ne kiinnostavat minua. Pidän myös Sci-Fistä ja olen katsonut useita genreen kuuluvia sarjoja. Sen lisäksi haluan katsoa aloittamani sarjat loppuun asti, jos vaikka jossain kohtaa tulisi jokin muutos. Hyvä esimerkki tällaisesta sarjasta on tosiaan vaikkapa Heroes, tai mikseipä myös The Walking Dead.
Siitä me kai
@TSN voimme olla samaa mieltä, että STD / DSC on tyylillisesti hyvin kaukana aikaisemmista Star Trek tv-sarjoista ja sen lähin verrokki on Abramsin elokuvat? Kuinka monta kertaa STD:n jaksoissa diplomatia ja järki on ollut ratkaisuna kyseisen jakson ongelmaan? Hyvä esimerkki tästä tyylistä on vaikkapa TNG jakso The Ensings of Command. "Tylsää ja puuduttavaa", mutta tuossa jaksossa toteutuu tietyllä tapaa Star Trekin henki.
Tästä päästäänkin kysymykseen, että minkä takia STD:n pitää olla Star Trek? Niin kuin jo aikaisemmin kirjoitin, sarja voisi olla oma Spaceship Discovery -sarjansa ilman mitään linkkejä Star Trekiin. Tällä tavoin kaikki voisivat katsoa sarjaa ilman vuosien painolastia ja kukaan ei pahottaisi mieltään, kun hahmot ovatkin erilaisia ja eivät sovi aikaisempien sarjojen tyyliin. Ainoa syy minkä näen sille, että STD on osa Star Trek -universumia on se, että tällä tavalla saadaan ne helpot "fanit" mukaan pelkästään nimellä.