Mitkä ovat olleet teidän mielestä parhaat naudanlihat (poislukien sisäfilee, joka on nobrainer) Sous videllä valmistettaviksi ? Olen laitteella ehtinyt tehdä vasta pari kertaa naudan sisäpaistia, joka on onnistunut kummallakin kerralla tosi hyvin, mutta miten esim. Picanha, Flank steak, Entrecote jne jne ?
Voisin kuvitella, että makuja löytyy monia senkin puolesta kuinka paljon lihassa on rasvaa (?)
Eli suosituksia seuraavaan vakuumipussiin
Flank Steak on vähän ikävä, kun se ei ole niiin mureaa ja siinä on vähemmän rasvaa. Mutta ihan hyvää siitäkin tulee. En vaan itse osta yleisesti. Esim. ulkofile/entrecote on parempaa hinta/laatu-suhdetta.
Picanha on rasvat päällä, niin se pitäisi paistaa siltä puolelta, niin se rasvakerros vähän menee hukkaan sous viden kanssa.
Entrecote on parhaimmillaan todella halpaa ja onnistuu todella helposti. Siinä vaan on paljon läskiä, mutta siitä saa mehukkaan ja murean pihvin ihan kuka vaan. Suosikkilihani, kun hinta on kohtuullinen ja kontrolli on täydellinen. Saa myös paksuja pihvejä, kun ostaa palana, leikkaa paksuksi ja sous videen, että tulee täysin medium. Itse laitan medium miinus pari astetta ja ostan suomalaista lihaa.
Sisäfilettä olen tehnyt, mutta se on vähän kallista minun budjetilleni
Ulkofilettä myös, ja se on minulle se parempi pihvi. Ostan myös usein rosmariinia (tuore) ja laitan sitä samaan vakuumipussiin.
--
Se rasvan määrä on toissijaista, mutta jos rasva on jakautunut tasaisesti pihvin sisään, se pitää lihan mehukkaana. Sen takia Picanha ei ole niin hyvä, koska rasva on päällä. Sen takia Entrecote on niin hyvä, koska rasva on siellä sisällä. Tämän takia ihmiset kuolaavat sitä marmoroitunutta lihaa..
Tuossa on ollut reunassakin läskiä, mutta se on leikattu pois ja tuo on sitä parhaista parhainta lihaa. Saa sitä itsekin sitä läskiä reunalta/päältä leikata, mutta sitten lihan määrä vähenee..