Soundbar

Liittynyt
31.01.2019
Viestejä
96
Olen pohtinut tv:n äänentoiston parantamista.
Miettinyt tässä että onko perusteita panostaa se 1000e soundbariin kun samalla rahalla saa laadukkaat aktiivikajarit. Toki tilaäänet sun muut saa unohtaa.
No mulla oli ennen aktiivikajarit (pari) tv:een kanssa ja kyllähä ne paransi ääntä mutta jotain siitä jäi puuttumaan ehkä se keskiäänen puute/tilaäänet ja möin ne sitte pois ja tarkoitus olisi kokeilla soundbaria. Suunnitelmissa kyllä samalla vielä subbari kaveriksi ehkä takakaiuttimet myös.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Olen pohtinut tv:n äänentoiston parantamista.
Miettinyt tässä että onko perusteita panostaa se 1000e soundbariin kun samalla rahalla saa laadukkaat aktiivikajarit. Toki tilaäänet sun muut saa unohtaa.
Itse vaihdoin 5.1.2 erillissarjasta Samsungin 11.1.4 Q960A soundbariin, eikä muakaan ole hetkeäkään kaduttanut. Mun katselu on liki täysin leffoja tai TV-sarjoja, musiikkia kuuntelen kuulokkeilla. Nyt on jo toinen Samsungin soundbar menossa. Olen suoraan erillissarjoista puhujille suosittanut kalliimpaa soundbaria, jos pääpaino on leffoissa.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
266
Jos pääpainona leffat niin on, jos musiikki niin varauksella. Itse vaihdoin 7.1.2 erilliskaiutimilla rakennetusta Atmos-setistä Samsung Q995B soundbariin eikä kaduta yhtään, äänimaailma leffoissa parani huomattavasti, vaikka musiikissa tulikin takapakkia, mutta kyllä tuolla musiikin kuuntelee myös.
No mulla oli ennen aktiivikajarit (pari) tv:een kanssa ja kyllähä ne paransi ääntä mutta jotain siitä jäi puuttumaan ehkä se keskiäänen puute/tilaäänet ja möin ne sitte pois ja tarkoitus olisi kokeilla soundbaria. Suunnitelmissa kyllä samalla vielä subbari kaveriksi ehkä takakaiuttimet myös.
No päädyin nyt kuitenkin Genelecin G3 pariin ja striimauksen hoitaa Wiim Pro.
Luulisi että kajareilla mennään ainakin se 10-20v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 555
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Onko Samsungin Q995C (tai aiempien) Soundbarin omistajilla suosituksia standeista noille takakaiuttimille? Mielellään melko tukevat, korkeussäädettävät (kaiuttimen alareuna saatava vähintään 90cm korkeudelle) ja alle 100€ budjetilla. Tällaisia ainakin alustavasti katselin: https://www.amazon.de/-/en/Mounting-Speaker-Stands-Height-Adjustable-Satellites/dp/B0BN3Z88T7/ref=sr_1_1?crid=1YOP8Z0KC43F6&keywords=q995c+stnd&qid=1697473413&s=ce-de&sprefix=q995c+stnd,electronics,105&sr=1-1
Itsellä taitaa olla juurikin nuo standit. (Myyjä ja hinta taisivat olla erit.)
Minä olen ollut niihin ihan tyytyväinen tuohon hintaan.
Suuri plussa siitä, että mukana tuli Samsungin takakaiuttimiin sopivat ruuvit.
Virtapiuhan mutkan takia en ainakaan itse saanut sitä menemään jalan sisäkautta ylös, vaan piti jättää ulkopuolelle roikkumaan. Ei häiritse itseä, jotakuta muuta voi häiritä.
(edit: meni virtapiuha sittenkin jalan sisään, en tiedä miten oikein yritin tuota aikaisemmin...)
Kuvassa kaiutin on noin 87cm korkeudella.
1000004241.jpg
 
Viimeksi muokattu:

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
523
Mitähän eroa on HW-Q995C vs HW-Q990C ? En äkkiseltään Verkkokaupan teksteistä mitään eroa huomannut, toinen setti kuitenkin 100€ kalliimpi?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Mitähän eroa on HW-Q995C vs HW-Q990C ? En äkkiseltään Verkkokaupan teksteistä mitään eroa huomannut, toinen setti kuitenkin 100€ kalliimpi?
Ei mitään, mutta Q990C malliin ei saa mitään kampanjoita jos sellaisia on ostohetkellä voimassa, koska ei ole virallinen nordic-malli.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
523
Itsellä alkaa nuo vanhat AP Black-sarjan kaiuttimet hyytymään (keskiääni on välillä ravisteltava toimimaan), niin miettinyt että jos pieneen olohuoneeseen tekisi päivityksen noiden 5.1-kaiuttimien vaihtamisella soundbar:iin.

Mutta nykyisellään AV-vahvistimessa kiinni 3*HDMI (digiboksi, Chromecast, BD-soitin) ja RCA:lla yksi laite (Nintendo Wii) ja vahvistimesta jakajan kautta kuva sitten joko tv:hen tai projektorille. Toimiva systeemi sinänsä ollut, mutta nythän tuo vahvistin jäisi pois ja näyttää osassa soundbar:ssa olevan vain yksi HDMI-input ja osassa ehkä jopa 2 eli joutuuko tässä sitten jonkin lisäboksin laittaamaan tai siirtelemään piuhoja kun ohjelmalähde vaihtuu?
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
110
Itsellä taitaa olla juurikin nuo standit. (Myyjä ja hinta taisivat olla erit.)
Minä olen ollut niihin ihan tyytyväinen tuohon hintaan.
Suuri plussa siitä, että mukana tuli Samsungin takakaiuttimiin sopivat ruuvit.
Virtapiuhan mutkan takia en ainakaan itse saanut sitä menemään jalan sisäkautta ylös, vaan piti jättää ulkopuolelle roikkumaan. Ei häiritse itseä, jotakuta muuta voi häiritä.
(edit: meni virtapiuha sittenkin jalan sisään, en tiedä miten oikein yritin tuota aikaisemmin...)
Kuvassa kaiutin on noin 87cm korkeudella.
Näyttää hyvältä - miten "robusteilta" näyttävät luonnossa kokonaisuudeltaan?

Itsellä Q90R takakaiuttimet näissä Haman jalustoissa, ovat aika sirot. Puuttuu tosin tuo kaiuttimen alaosan tuki, mikä tekee näistä ehkä vähän huterat:
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Näyttää hyvältä - miten "robusteilta" näyttävät luonnossa kokonaisuudeltaan?
Nuo on karun toimivat. Mutta työnjälki on hyvää.
Jalustassa voisi olla jotkut lisäpainot, jotta olisi vakaampi, mutta on sen verran kuitenkin pinta-alaa, että en ole koskaan onnistunut standia kaatamaan, vaikka olenkin toisinaan onnistunut niihin pimeässä törmäämään.
Itse kaiuttimien kiinnitys on hyvä, melkein kuin tehty näille.
En usko, että tuolla rahalla olisin mistään löytänyt parempaa standia näille.
 
Viimeksi muokattu:

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
329
Eilen power sai toimitettu HW-Q995C sounbarin. Oli lopulta aika pienoinen päivitys edelliseen HW-Q90R soundbariin, subbarissa huomaa isoimmat muutokset. Ei enää niin kumiseva ja menee hieman matalemmalle. Atmoksessa en huomannut oikeastaan minkäänlaista eroa eikä lisäkaiuttimet erotu isommin. Mutta tarjouksena oli niin hyvä, että ei jäänyt päivitys harmittaan.
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
14
Osaisikohan joku antaa hieman neuvoa seuraavanlaisen yhdistelmän käyttämiseen kuinka näistä mahdollisesti saisi Dolby Atmosta irti? Ei toki ole laitteet ihan uusimmasta päästä.

TV: Philips 65PUS8102
Soundbar: LG SL10YG
On kytkettynä HDMI arc molemmissa (tv:ssä kiinni HDMI3:ssa, koska kaikissa neljässä hdmissä arc (joten tällä ei merkitystä?).
Käyttö pääasiassa TV appien kautta.

Soundbarista tähän asti saatu irti soundbarin infotekstiin "Dolby Audio" muttei tuota Atmosta tai DTS:ää.
Kokeiltu äänilähtönä DD+ ja monikanava (ohitus), mitähän näistä varsinaisesti kuuluisi hyödyntää?
Tuntuu myös jotenkin välillä ottavan nokkiinsa mm. Youtuben parempilaatuisista pätkistä tuo soundbar.. jotenkin kuvittelin etten nyt ihan näin kädetön olisi näiden asioiden suhteen, mutta kun ei lähde niin ei lähde.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 605
Osaisikohan joku antaa hieman neuvoa seuraavanlaisen yhdistelmän käyttämiseen kuinka näistä mahdollisesti saisi Dolby Atmosta irti? Ei toki ole laitteet ihan uusimmasta päästä.

TV: Philips 65PUS8102
Soundbar: LG SL10YG
On kytkettynä HDMI arc molemmissa (tv:ssä kiinni HDMI3:ssa, koska kaikissa neljässä hdmissä arc (joten tällä ei merkitystä?).
Käyttö pääasiassa TV appien kautta.

Soundbarista tähän asti saatu irti soundbarin infotekstiin "Dolby Audio" muttei tuota Atmosta tai DTS:ää.
Kokeiltu äänilähtönä DD+ ja monikanava (ohitus), mitähän näistä varsinaisesti kuuluisi hyödyntää?
Tuntuu myös jotenkin välillä ottavan nokkiinsa mm. Youtuben parempilaatuisista pätkistä tuo soundbar.. jotenkin kuvittelin etten nyt ihan näin kädetön olisi näiden asioiden suhteen, mutta kun ei lähde niin ei lähde.
Kyseinen televisio ei ilmeisesti tue Atmosta:
Displayspecificationissakaan ei Audio -osiossa Atmosta ole mainittuna:

Atmosta on siis DD+ sekä TrueHD pakattuna, ensimmäistä yleensä käyttää television omat sovellukset ja jälkimmäistä saa ulkoisesta lähteestä, kun television laittaa läpivienti/passthrough -tilaan (ilmeisesti Philipsillä tuo ohitus?).
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Osaisikohan joku antaa hieman neuvoa seuraavanlaisen yhdistelmän käyttämiseen kuinka näistä mahdollisesti saisi Dolby Atmosta irti? Ei toki ole laitteet ihan uusimmasta päästä.

TV: Philips 65PUS8102
Soundbar: LG SL10YG
On kytkettynä HDMI arc molemmissa (tv:ssä kiinni HDMI3:ssa, koska kaikissa neljässä hdmissä arc (joten tällä ei merkitystä?).
Käyttö pääasiassa TV appien kautta.

Soundbarista tähän asti saatu irti soundbarin infotekstiin "Dolby Audio" muttei tuota Atmosta tai DTS:ää.
Kokeiltu äänilähtönä DD+ ja monikanava (ohitus), mitähän näistä varsinaisesti kuuluisi hyödyntää?
Tuntuu myös jotenkin välillä ottavan nokkiinsa mm. Youtuben parempilaatuisista pätkistä tuo soundbar.. jotenkin kuvittelin etten nyt ihan näin kädetön olisi näiden asioiden suhteen, mutta kun ei lähde niin ei lähde.
Käyttöohjeessa mainitaan erikseen Dolby Atmos, joten kai sen pitäisi toimia:
1697802496914.png

Oletko kokeillut eri HDMI-liitintä? Kaksi on ilmeisesti HDMI 1.4 ja kaksi 2.0. Atmoksen pitäisi toimia kyllä molemmilla. Entä eri HDMI-kaapelia?
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
14
Kyseinen televisio ei ilmeisesti tue Atmosta:
Displayspecificationissakaan ei Audio -osiossa Atmosta ole mainittuna:

Atmosta on siis DD+ sekä TrueHD pakattuna, ensimmäistä yleensä käyttää television omat sovellukset ja jälkimmäistä saa ulkoisesta lähteestä, kun television laittaa läpivienti/passthrough -tilaan (ilmeisesti Philipsillä tuo ohitus?).
Juu televisiossa ei suoraan Atmosta.

Käyttöohjeessa mainitaan erikseen Dolby Atmos, joten kai sen pitäisi toimia:

Oletko kokeillut eri HDMI-liitintä? Kaksi on ilmeisesti HDMI 1.4 ja kaksi 2.0. Atmoksen pitäisi toimia kyllä molemmilla. Entä eri HDMI-kaapelia?
Hain kaupasta uuden HDMI-kaapelin ja veivailin sitä edestakaisin eri liittimiin, mutta edelleen ainoa mitä tuosta soundbarista saan irti on "Dolby Audio" kun HBO:lta yritän Dolby Atmos merkittyä elokuvaa katsella.

Eli kaiken järjen mukaan tästä pitäisi saada nyt Dolby Atmosta irti kun kaapelikin on paremmassa 2.0 liittimessä, oli siis aiemmin töllössä kiinni 1.4 liittimessä.
Ei riitä oma ymmärrys ja turhautuminen on vaihteeksi vahvasti läsnä, heh
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Juu televisiossa ei suoraan Atmosta.


Hain kaupasta uuden HDMI-kaapelin ja veivailin sitä edestakaisin eri liittimiin, mutta edelleen ainoa mitä tuosta soundbarista saan irti on "Dolby Audio" kun HBO:lta yritän Dolby Atmos merkittyä elokuvaa katsella.

Eli kaiken järjen mukaan tästä pitäisi saada nyt Dolby Atmosta irti kun kaapelikin on paremmassa 2.0 liittimessä, oli siis aiemmin töllössä kiinni 1.4 liittimessä.
Ei riitä oma ymmärrys ja turhautuminen on vaihteeksi vahvasti läsnä, heh
Ja uusi HDMI-kaapeli tukee varmasti Dolby atmosia ?
 
Liittynyt
17.05.2018
Viestejä
14
Ja uusi HDMI-kaapeli tukee varmasti Dolby atmosia ?
Kaapelina nyt tämä:

"Tuetut ääniominaisuudet
Dolby Digital Kyllä
Dolby TrueHD Kyllä
DTS Kyllä
DTS-HD Master Audio Kyllä"
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Täytyy sitten heittää tämmönen.

Jos telkkari ei tue Dolby atmosta, niin miksi sen pitäisi antaa sellaista signaalia ulos appeista

Erillinen lähde josta kahtoo dolby atmos matskua esim. blu-ray soitin, niin se varmaan menee sen telkkarin lävite ja sounbarista pihalle.

Ite oon vähän tyhymä, enkä nyky tekniikasta enää oikein ymmärrä, mut aina voi yrittää auttaa
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Erillinen lähde josta kahtoo dolby atmos matskua esim. blu-ray soitin, niin se varmaan menee sen telkkarin lävite ja sounbarista pihalle.
Pitää TV:n tukea tuossakin atmosta. HDMI-kättelyssä neuvotellaan codecit. Kytkee bluray-soittimen suoraan sounbariin niin toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 605
Tuo käyttöohjeen Atmos -maininta taitaa olla jatkumoa tuolle "monikanava (ohitus)", jolloin mitään koodekkien kättelyä ei tarvita, kun menee passthrough:na television läpi.
Eli tuolla läpiviennillä tai suoraan soundbariin pultattuna tosiaan onnistunee HDMI lähteistä.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Tuo käyttöohjeen Atmos -maininta taitaa olla jatkumoa tuolle "monikanava (ohitus)", jolloin mitään koodekkien kättelyä ei tarvita, kun menee passthrough:na television läpi.
Eli tuolla läpiviennillä tai suoraan soundbariin pultattuna tosiaan onnistunee HDMI lähteistä.
Ei tuo passthrough ainakaan toimi noin LG:llä, vaan se TV on edelleen siinä välissä kättelemässä. Jospa se Philipsissä on tehty "oikein". Esim. LG CX ei tue DTS-kodekkeja niin ei auta passthrough tuohon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 555
Pahoittelut jo ennakkoon pienestä offtopicista mutta ehkä muutkin törmäävät täällä samaan. Onko Samsungin Q995C kampanjaan osallistuneilla mennyt tuo rekisteröinti sujuvasti? Itselläni jäi kanittamaan sarjanumeron kanssa, muistaakseni jossain aiemmassakin kampanjassa useampi tuskaili noiden suhteen.

Omaan hakemukseen tuli hylkyä sarjanumerosta mutta en kyllä ymmärrä, kun katson S/N kohdan tuotelaatikosta niin se alkaa numerolla 5 mutta päättyy kirjaimen sijaan numeroon ja on vain 14 merkkiä pitkä. Ilmeisesti puuttuu jotain lopusta, jos Samsungin ohjeet alla ovat ajantasalla. Onko tuossa joku jippo? (En ole vielä avannut itse pakettia sillä ajatuksella, jos tuossa kampanjassa tulee ongelmia. Mutta kai nyt tuossa paketissa ja itse laitteessa pitää molemmissa olla samat serialit.)

”Samsung-kampanjan rekisteröintiin antamasi tiedot ovat puuttellisia. Ole hyvä ja tee uusi rekisteröinti.

The soundbar's serial number is incorrectly entered in the registration. It should be 15 digits and numbers and start with a "5" and end with a letter.”
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Pahoittelut jo ennakkoon pienestä offtopicista mutta ehkä muutkin törmäävät täällä samaan. Onko Samsungin Q995C kampanjaan osallistuneilla mennyt tuo rekisteröinti sujuvasti? Itselläni jäi kanittamaan sarjanumeron kanssa, muistaakseni jossain aiemmassakin kampanjassa useampi tuskaili noiden suhteen.

Omaan hakemukseen tuli hylkyä sarjanumerosta mutta en kyllä ymmärrä, kun katson S/N kohdan tuotelaatikosta niin se alkaa numerolla 5 mutta päättyy kirjaimen sijaan numeroon ja on vain 14 merkkiä pitkä. Ilmeisesti puuttuu jotain lopusta, jos Samsungin ohjeet alla ovat ajantasalla. Onko tuossa joku jippo? (En ole vielä avannut itse pakettia sillä ajatuksella, jos tuossa kampanjassa tulee ongelmia. Mutta kai nyt tuossa paketissa ja itse laitteessa pitää molemmissa olla samat serialit.)

”Samsung-kampanjan rekisteröintiin antamasi tiedot ovat puuttellisia. Ole hyvä ja tee uusi rekisteröinti.

The soundbar's serial number is incorrectly entered in the registration. It should be 15 digits and numbers and start with a "5" and end with a letter.”
Oma meni läpi. Oikea sarjanumero on soundbarissa, kaikki muut on "väärin" Samsungin systeemin mukaan. Eli erinäinen määrä eripituisia sarjanumeroita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 605
Pahoittelut jo ennakkoon pienestä offtopicista mutta ehkä muutkin törmäävät täällä samaan. Onko Samsungin Q995C kampanjaan osallistuneilla mennyt tuo rekisteröinti sujuvasti? Itselläni jäi kanittamaan sarjanumeron kanssa, muistaakseni jossain aiemmassakin kampanjassa useampi tuskaili noiden suhteen.

Omaan hakemukseen tuli hylkyä sarjanumerosta mutta en kyllä ymmärrä, kun katson S/N kohdan tuotelaatikosta niin se alkaa numerolla 5 mutta päättyy kirjaimen sijaan numeroon ja on vain 14 merkkiä pitkä. Ilmeisesti puuttuu jotain lopusta, jos Samsungin ohjeet alla ovat ajantasalla. Onko tuossa joku jippo? (En ole vielä avannut itse pakettia sillä ajatuksella, jos tuossa kampanjassa tulee ongelmia. Mutta kai nyt tuossa paketissa ja itse laitteessa pitää molemmissa olla samat serialit.)

”Samsung-kampanjan rekisteröintiin antamasi tiedot ovat puuttellisia. Ole hyvä ja tee uusi rekisteröinti.

The soundbar's serial number is incorrectly entered in the registration. It should be 15 digits and numbers and start with a "5" and end with a letter.”
Tässä taitaa olla avainsanana tuon kampanjasivuston "ostetun päätuotteen sarjanumero".
Tarkistin nimittäin oman vanhemman patukan paketin, niin siinä oli myös 14 merkkiä ja loppui numeroon, mutta itse patukasta kun kävi tarraa vilkaisemassa, niin siinä on kirjain (V) perässä.
Aluksi ajattelin, että kirjain erottelisi paketin eri osat, mutta näyttäisi surround-kaiuttimien ja subin sarjanumero olevan eri, mutta kuitenkin kirjain niissäkin perässä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
103
Juu, itselläkin alun perin tarkoituksena myydä avaamattomana pakettina, mutta piti kokonainen sarjanumero käydä patukasta tsekkaamassa. Ja kun nyt kerran avattiin, niin keksitään sille jotain käyttöäkin :)

On tosiaan ihan sama sarjanumero, kuin paketissakin, mutta lisäkirjaimella varustettuna - itsellä L eli ei kannata suoraan sokkonan kokeilla jotain, joka toiselta löytyy...
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
32
Pahoittelut jo ennakkoon pienestä offtopicista mutta ehkä muutkin törmäävät täällä samaan. Onko Samsungin Q995C kampanjaan osallistuneilla mennyt tuo rekisteröinti sujuvasti? Itselläni jäi kanittamaan sarjanumeron kanssa, muistaakseni jossain aiemmassakin kampanjassa useampi tuskaili noiden suhteen.
Täällä yksi joka tuskaili asian kanss. Tuon Samsungin "ripeän" palvelun kanssa meni kyllä hermot kun aina 72 arkituntia menee käsittelyyn (oli joo vikaa itsessäkin kun en ollut riittävän huolellinen) ja lopulta tuli tuo mainitsemasi virhekoodi (minulle ne tuli vielä ruotsin kielellä).

Vihdoin kun sain tuotteen onnistuneesti rekisteröityä niin ilmoittivat varsi-imurien olleen niin suosittuja et arviolta tammikuussa voivat lähettää minun yksilöni. Tämä veti vähän mielen matalaksi kun olin jo nähnyt itseni joulusiivousta sillä tekevän. Nyt tuo arvio voi lykkääntyä ties kuinka pitkälle. Vähän olen harkinnut palauttavani omat laitteeni, kun en ole telkkariakaan vielä ennättänyt noutamaan ja miettinyt jos keksisi muita harrastuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 555
Kiitoksia avustaneille. Sieltähän se täysi koodi löytyi sitten avaamalla paketin ja katsomalla itse soundbarista.

Täällä yksi joka tuskaili asian kanss. Tuon Samsungin "ripeän" palvelun kanssa meni kyllä hermot kun aina 72 arkituntia menee käsittelyyn (oli joo vikaa itsessäkin kun en ollut riittävän huolellinen) ja lopulta tuli tuo mainitsemasi virhekoodi (minulle ne tuli vielä ruotsin kielellä).

Vihdoin kun sain tuotteen onnistuneesti rekisteröityä niin ilmoittivat varsi-imurien olleen niin suosittuja et arviolta tammikuussa voivat lähettää minun yksilöni. Tämä veti vähän mielen matalaksi kun olin jo nähnyt itseni joulusiivousta sillä tekevän. Nyt tuo arvio voi lykkääntyä ties kuinka pitkälle. Vähän olen harkinnut palauttavani omat laitteeni, kun en ole telkkariakaan vielä ennättänyt noutamaan ja miettinyt jos keksisi muita harrastuksia.
Itselläni syy miksen halunnut lähteä liiemmin availemaan oli se, että tuo lähtisi palautukseen jos nuo varsi-imurit loppuisivat kesken. Positiivista sinänsä, jos edelleen siis toimittavat niitä mutta vain isommalla viiveellä. Itse soundbarinkin toimittamisessa kesti jo useamman viikkoa niin aloin olla huolissani noiden riittävyydestä.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
29
Hei! Itsekin ostin tuon hw-q995c soundbarin powerin tarjouksesta ja rekisteröin tuon kampanjatuotteen itselleni. Sain vahvistuksen, että tarkistuksissa menee noin 72 tuntia ja sen jälkeen en ole saanut mitään viestiä. Pitäisikö tuolta tulla vielä vahvistusviesti?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 555
Hei! Itsekin ostin tuon hw-q995c soundbarin powerin tarjouksesta ja rekisteröin tuon kampanjatuotteen itselleni. Sain vahvistuksen, että tarkistuksissa menee noin 72 tuntia ja sen jälkeen en ole saanut mitään viestiä. Pitäisikö tuolta tulla vielä vahvistusviesti?
Pitäisi tulla viesti rekisteröinnin tekemisestä ja myöhemmin hyväksytystä rekisteröinnistä, jossa toimitusarvio kampanjatuotteelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 248
Tarkoitus olisi hommata soundbar ensi kuussa kun Black Friday tarjoukset tulee, onko mitään malleja mitkä kannattaa laittaa hintaseurantaan?
Tuo Powerin tarjous olisi kyllä kelvannut mutta ei osunut silmään ajoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 555
Kauanko meni tuon toimitusarvioviestin saamisessa?
Itse laitoin ekan rekisteröinnin tällä viikolla keskiviikkona ja torstaina tuli hylsy (sarjanumeron takia). Torstaina tein uuden hakemuksen ja jo perjantaina tuli tieto. Eli aika nopeasti pitäisi tulla, jos samoihin aikoihin olet tehnyt.

Vihdoin kun sain tuotteen onnistuneesti rekisteröityä niin ilmoittivat varsi-imurien olleen niin suosittuja et arviolta tammikuussa voivat lähettää minun yksilöni. Tämä veti vähän mielen matalaksi kun olin jo nähnyt itseni joulusiivousta sillä tekevän. Nyt tuo arvio voi lykkääntyä ties kuinka pitkälle. Vähän olen harkinnut palauttavani omat laitteeni, kun en ole telkkariakaan vielä ennättänyt noutamaan ja miettinyt jos keksisi muita harrastuksia.
Tämä arvio muuten jännä, kun itselleni perjantaina tulleessa viestissä arvioitiin "saat tuote -kampanjatuote 2023-11-26 - 2023-12-06 välillä". Sen Bespoken itsekin otin. Olisi tosin kiva, että tuossa vahvistuksessa mainittaisiin ihan nimellä toimitettava kampanjatuote eikä puhuttaisi vain "kampanjatuotteesta".
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
32
Tämä arvio muuten jännä, kun itselleni perjantaina tulleessa viestissä arvioitiin "saat tuote -kampanjatuote 2023-11-26 - 2023-12-06 välillä". Sen Bespoken itsekin otin. Olisi tosin kiva, että tuossa vahvistuksessa mainittaisiin ihan nimellä toimitettava kampanjatuote eikä puhuttaisi vain "kampanjatuotteesta".
Sain myös tuollaisen viestin lokakuun 13. päivä, joka sisälsi aikavälit samassa yhteydessä kun tuli ilmoitus rekisteröinnin hyväksynnästä. Olisiko siis jokin automaattinen viesti, jossa syötetään päivämääräväli viestin lähetysajankohdan mukaan.

Neljä päivää myöhemmin, eli 17.10 tuli sitten seuraava viesti:

"Hyvä asiakas,

Kampanjan luoman suuren kiinnostuksen sekä ulkoisten tekijöiden vuoksi meillä on valitettavasti esiintynyt lisää viivästyksiä Bespoke Jet AI VS28C9784QK/WA toimituksissa.

Toimitusaikaa ei ole vahvistettu, mutta sen arvioidaan olevan tammikuussa 2024.
"

Tuosta jää jotenkin tunne, että hyvinkin seuraavaksi voi tulla ilmoitus, jossa kehotetaan valitsemaan joku muu kampanjatuote. Omaan ostopäätökseen vaikutti vahvasti tämä imuri ja tuossa vaiheessa tuotteen palautus ei enää onnistu, joten inhottava tilanne.

Nyt kun hankintaa koskevat vaikeudet käsitelty niin itse tuotehan on varsin loistava sen vähän mitä olen testaillut. Puhe erottuu ihan käsittämättömän selkeästi kaikuvassa tilassa ja basso on tehnyt vaikutuksen terävyydellään. Kunnon käyttöön pitäisi hakea uusi telkkari, jolloin pääsis Dolby Atmokseen käsiksi ja se kyllä kutkuttelis kovasti.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Sain myös tuollaisen viestin lokakuun 13. päivä, joka sisälsi aikavälit samassa yhteydessä kun tuli ilmoitus rekisteröinnin hyväksynnästä. Olisiko siis jokin automaattinen viesti, jossa syötetään päivämääräväli viestin lähetysajankohdan mukaan.

Neljä päivää myöhemmin, eli 17.10 tuli sitten seuraava viesti:

"Hyvä asiakas,

Kampanjan luoman suuren kiinnostuksen sekä ulkoisten tekijöiden vuoksi meillä on valitettavasti esiintynyt lisää viivästyksiä Bespoke Jet AI VS28C9784QK/WA toimituksissa.

Toimitusaikaa ei ole vahvistettu, mutta sen arvioidaan olevan tammikuussa 2024.
"

Tuosta jää jotenkin tunne, että hyvinkin seuraavaksi voi tulla ilmoitus, jossa kehotetaan valitsemaan joku muu kampanjatuote. Omaan ostopäätökseen vaikutti vahvasti tämä imuri ja tuossa vaiheessa tuotteen palautus ei enää onnistu, joten inhottava tilanne.

Nyt kun hankintaa koskevat vaikeudet käsitelty niin itse tuotehan on varsin loistava sen vähän mitä olen testaillut. Puhe erottuu ihan käsittämättömän selkeästi kaikuvassa tilassa ja basso on tehnyt vaikutuksen terävyydellään. Kunnon käyttöön pitäisi hakea uusi telkkari, jolloin pääsis Dolby Atmokseen käsiksi ja se kyllä kutkuttelis kovasti.
Näitähän pitää nimenomaan testata Suomalaisilla elokuvilla, niissä puhe on aina hiljemmallaan kuin musiikit ja räjähdykset, eli tarvitsisi tekstityksen
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
32
Näitähän pitää nimenomaan testata Suomalaisilla elokuvilla, niissä puhe on aina hiljemmallaan kuin musiikit ja räjähdykset, eli tarvitsisi tekstityksen
Tämä on ihan totta ja minä heitinkin soundbarin tältä osin suoraan syvään päähän kun rouva sattui katselemaan salkkareita (tekstityksillä) kun tein testin ja siinä sarjassa on kyllä monenlaista mumisijaa ja kuiskuttelijaa. Yhdessä totesimme, että nythän puheesta saa ihan selvääkin. Aiempaa soundbar kokemusta ei tosin minulta löydy vaan hyppäsin nyt suoraan highend luokkaan.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
523
Bose Smart Ultra:ssa ymmärtääkseni viety pykälän pidemmälle tuo dialogin kuuluvuus eli AI hoitaa sen vielä selvemmäksi. Hyviä arvoisteluita saanut.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Mulla on ollut varmaan 15vuotta telkkarissa kiinni jonkinlainen vahvari ja vähintäänkin 2.1 setti. Nyt muuton jälkeen on mennyt jo kuukausia pelkällä televisiolla äänentoiston osalta, vahvari, kajarit ja subbari on hyllyssä odottamassa että saan järjesteltyä sopivan katselunurkan. Jotenkin tässä on tottunut tuohon telkkarin ääneen, välillä leffoissa kaipaa keskikajaria dialogin osalta mutta ei iso puute. Nyt olenkin alkanut miettimään että pärjäisikö sitä pelkällä soundbarilla ja luopuisi noista muista laitteista, osittain tilanpuutteen takia.

Sellaista soundbaria ei taida löytyä, johon saisi vahvarin tapaan eri laitteet (Nvidia Shield, BD-soitin, pleikkari jne) kiinni, eli että olisi useampi hdmi-input ja 4K hdr läpivienti? eli laitteet pitäisi kytkeä telkkariin ja äänet sitten ARC:n kautta ulos?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 899
Sellaista soundbaria ei taida löytyä, johon saisi vahvarin tapaan eri laitteet (Nvidia Shield, BD-soitin, pleikkari jne) kiinni, eli että olisi useampi hdmi-input ja 4K hdr läpivienti? eli laitteet pitäisi kytkeä telkkariin ja äänet sitten ARC:n kautta ulos?
Aika monessa on 2 HDMI-inputtia. En muista yhtään missä olisi enemmän.
4K HDR läpivienti kyllä on, mutta yleensä vain HDMI 2.0, joten jos on vaikka PS5, niin se kannattaa kytkeä suoraan telkkariin.
Itsellä taitaa olla vain 4K-soitin soundbarissa kiinni, kun se ei tarvitse enempää kaistaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
387
Sonyn HT ST5000 on 3 inputtia

4K pass thru

“All are HDCP 2.2 ready for your various 4K sources (UHD player, Xbox One X, Amazon Fire 4K) but need to be configured before being paired. Select Enhanced over Standard, in order to support 4K 60p and 4:4:4 (or incrementally lower) video settings.”

jos tätä missää myydään enää.

Luulin omani jo hajoneen täl vkol ku subbari ei toiminu, heräs henkii ku oli ilman johtoo tunnin.
Tekis mieli ostaa tommonen Samsung hw q990c. Huone on niin iso ja korkee että noi taka kaiuttimet vois olla jees.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Mulla on ollut varmaan 15vuotta telkkarissa kiinni jonkinlainen vahvari ja vähintäänkin 2.1 setti. Nyt muuton jälkeen on mennyt jo kuukausia pelkällä televisiolla äänentoiston osalta, vahvari, kajarit ja subbari on hyllyssä odottamassa että saan järjesteltyä sopivan katselunurkan. Jotenkin tässä on tottunut tuohon telkkarin ääneen, välillä leffoissa kaipaa keskikajaria dialogin osalta mutta ei iso puute. Nyt olenkin alkanut miettimään että pärjäisikö sitä pelkällä soundbarilla ja luopuisi noista muista laitteista, osittain tilanpuutteen takia.

Sellaista soundbaria ei taida löytyä, johon saisi vahvarin tapaan eri laitteet (Nvidia Shield, BD-soitin, pleikkari jne) kiinni, eli että olisi useampi hdmi-input ja 4K hdr läpivienti? eli laitteet pitäisi kytkeä telkkariin ja äänet sitten ARC:n kautta ulos?

Sennheiser Ambeo max:
Liitännät:

HDMI-ulostulo kuvan läpiviennillä ja eARC-äänipaluukanavalla
Kolme HDMI-sisääntuloa
Optinen S/PDIF Toslink -sisääntulo
Subwoofer RCA pre-out erilliselle aktiivisubwooferille
Analoginen stereo RCA-sisääntulo
USB A -virtaulostulo 1 A, voidaan myös käyttää offline-järjestelmäpäivitykseen
Ethernet RJ45
WiFi WPS-tuella
Virta (100-240 V Euro8/IEC C7)


 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Sennheiser Ambeo max:
Liitännät:

HDMI-ulostulo kuvan läpiviennillä ja eARC-äänipaluukanavalla
Kolme HDMI-sisääntuloa
Optinen S/PDIF Toslink -sisääntulo
Subwoofer RCA pre-out erilliselle aktiivisubwooferille
Analoginen stereo RCA-sisääntulo
USB A -virtaulostulo 1 A, voidaan myös käyttää offline-järjestelmäpäivitykseen
Ethernet RJ45
WiFi WPS-tuella
Virta (100-240 V Euro8/IEC C7)


Vastaisi kyllä tarvetta, mutta hintaa paljon enemmän kuin olin ajatellut. Pitää varmaan miettiä sitten vaan telkkarin kautta kytkemistä, taisi siinä 4 HDMI-porttia olla.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Jatketaa tyhmien kysymysten sarjaa. Onko noissa soundbareissa oikeasti millainen tuo tilaääni, jos käytössä ei ole subbarin lisäksi muita lisäkaiuttimia? spekseissä mainostetaan vaikka mitä 5.1.2 ääntä. Olen siis tottunut että hyvälaatuinen 2.1 riittää leffoissa, niin kannattaisiko katsoa vähän paremmalla äänenlaadulla olevaa 2/3.1 soundbar-settiä, vai ehkä vähän huonompi 5.1 setti. Eli saako noilla soundbareilla oikeasti sitä tilan tuntua vai onko nuo pelkkää mainosta ja speksiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 605
Jatketaa tyhmien kysymysten sarjaa. Onko noissa soundbareissa oikeasti millainen tuo tilaääni, jos käytössä ei ole subbarin lisäksi muita lisäkaiuttimia? spekseissä mainostetaan vaikka mitä 5.1.2 ääntä. Olen siis tottunut että hyvälaatuinen 2.1 riittää leffoissa, niin kannattaisiko katsoa vähän paremmalla äänenlaadulla olevaa 2/3.1 soundbar-settiä, vai ehkä vähän huonompi 5.1 setti. Eli saako noilla soundbareilla oikeasti sitä tilan tuntua vai onko nuo pelkkää mainosta ja speksiä?
Ei taida soundbar puolella mennä ihan noin, että voisi ottaa laadukkaan 2.1/3.1 setin, vaan sitä mukaan kun laatu paranee, niin myös kaiuttimien määrä kasvaa. Ehkä Sonoksella voisi olla jotain tuollaista?
Kyllä soundbarilla tilan tuntua saa kun äänet ihan oikeasti tulee myös takaa tarvittaessa ja katseluhuoneen toimiessa sopivasti myös nuo ylöspäin ampuvat Atmos kaiuttimet myös joten kuten toimii.
Yleinen nyrkkisääntö kuitenkin on, että musiikkiin kunnon passiivi-/aktiivikaiuttimet ja elokuville sitten (mieluusti toki paremman pään) soundbar.
Gigantti/Power/VK.com kun on sen verran hyvät palautusehdot, niin voihan sen patukan aina palauttaa, jos ei tunnu sopivan mieltymyksiin.
 

juhei

Tukijäsen
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 791
Ei taida soundbar puolella mennä ihan noin, että voisi ottaa laadukkaan 2.1/3.1 setin, vaan sitä mukaan kun laatu paranee, niin myös kaiuttimien määrä kasvaa. Ehkä Sonoksella voisi olla jotain tuollaista?
Kyllä soundbarilla tilan tuntua saa kun äänet ihan oikeasti tulee myös takaa tarvittaessa ja katseluhuoneen toimiessa sopivasti myös nuo ylöspäin ampuvat Atmos kaiuttimet myös joten kuten toimii.
Yleinen nyrkkisääntö kuitenkin on, että musiikkiin kunnon passiivi-/aktiivikaiuttimet ja elokuville sitten (mieluusti toki paremman pään) soundbar.
Gigantti/Power/VK.com kun on sen verran hyvät palautusehdot, niin voihan sen patukan aina palauttaa, jos ei tunnu sopivan mieltymyksiin.
Kiitos, hifipuolella tosiaan tottunut siihen että jos samaan hintaa on enemmän elementtejä tarjolla, niin laatu aina heikoimpi. Ei siitä mitään haittaa ole että olisi vaikka joku 5.1 setti, kunhan vaan ei laatu kärsi.

Tämä tulisi 99% leffa/tv-käyttöön, niin musiikin toiston laadulla ei ole merkitystä. Pitää jatkaa verkkokauppojen tarjonnan selailua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 605
Kiitos, hifipuolella tosiaan tottunut siihen että jos samaan hintaa on enemmän elementtejä tarjolla, niin laatu aina heikoimpi. Ei siitä mitään haittaa ole että olisi vaikka joku 5.1 setti, kunhan vaan ei laatu kärsi.

Tämä tulisi 99% leffa/tv-käyttöön, niin musiikin toiston laadulla ei ole merkitystä. Pitää jatkaa verkkokauppojen tarjonnan selailua.
Samsungin 9-sarjalaiset ovat jo useamman vuoden olleet varsin päteviä pelejä, uutena toki hinnoiteltu hieman korkealle, mutta usein tippuu melko nopeasti tai saa jotain kaupanpäällisiä (Q990x ja Q995x ovat sama laite, vain eri markkinoille suunnattu)

Gigantilla ja Powerilla esim. tuosta Q995B:stä outlet yksilöitä noin 700-800€ luokassa, eikä 900€ hinta uudestakaan järin paha ole:

Itsellä on vanhempi Q96R ja on sen verran toimiva paketti, että ei ole enää tullut mitään mielihaluja päivittää uudempiin versioihin. Katsotaan sitten joskus kunhan tulee jotain oikeasti uutta näihin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 083
Viestejä
4 306 467
Jäsenet
71 981
Uusin jäsen
Sanzufin

Hinta.fi

Ylös Bottom