Soundbar

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
54
A7000 kokemuksista kiinnostaisi kuulla kyllä, miksei A5000 myös.
A7000 ehkä turhan kallis ominaisuuksiin nähden, mutta kun halusin olohuoneeseen pelkkää Sonya :)
Soundbaria varten kannattaa olla hyvin tilaa sillä tuo on aika suuri (mitat ja paino 1300 x 80 x 142 mm / 8,7 kg, A5000 vain hieman pienempi 1210 x 67 x 140 mm / 6,1 kg). Asennus oli helppo kun soundbarin asetuksista voi ajaa äänen automaattisen optimoinnin jolloin se sirkuttelee ympäri huonetta muutaman sekunnin. Omasta mielestä soundbar kuulostaa yksinkin ihan hyvältä, mutta sisäinen subbari oli ehkä hieman heikko niin tuli hommattua lisäbasso SA-SW3 enkä ole ainakaan toistaiseksi haaveillut isommasta ja kalliimmasta SA-SW5:sta. Samalla ostin SA-RS5 lisätakakaiuttimet ja kyllähän nuo lisäävät immersiota vaikka olivat noista turhin ostos.
Sain juuri testattua, että tosiaan toimii nyt VRR ja ALLM läpivienti.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Noni. Elämäni ensimmäinen soundbar tuli hankittua eli Sennheiser Ambeo Plus on laitettu tilaukseen amazon.de käytetyistä hintaan 1000 euroa. Normihinta 1499.
Syynä moiselle muutto pienempään kämppään ja kotiteatterista luopuminen. Vajaan vuoden jälkeen alkaa jo jotain kaipailemaan, mutta kerrostalossa ei voi oikein paritalon tyyliin luukuttaa.
Arvostelut tuntuvat olevan ok ja plussana esim. Sonos Arciin verrattuna 2 kpl HDMI inputia ja subbari liitäntä.
Vanhan kunnon SVS:n liitäntämahdollisuus on hienoa ja kovasti on kehuttu laitteen avaraa äänentoistoa Atmoksellakin.
Todella mielenkiintoista kuulla onko tuosta mihinkään. Entinen nyt jo myyty setti oli KEFfiä ja NADia Atmoksella.
Joko tämä on rantautunut Suomeen ?
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Voisiko viisaammat/kokeneemmat vahvistaa minulle pari todennäköisesti hölmöä kysymystä. Eli olen katsonut alla olevaa settiä.
Ja tähän liittyen pari kysymystä mihin en tunnu löytävän vastausta eli en osaa varmaan googlettaa oikeita asioita. Minulla on vähän vanhempi LG:n Oledi ja tässä mallissa vain ARC-liitäntä, ei siis eARC. Ja olenko ymmärtänyt oikein, että jos kytken tämän Samsungin systeemin televisioon siihen ARC-porttiin ja Apple TV 4K:n soundbaariin, niin saan kaiken hyödyn irti äänestä ja kuvasta? Eli meneekö tuon soundbaarin läpi Apple tv:n kuva sisältäen Dolby Visionin ja sitten taas itse ääni tälle soundbaarille? Ajatushan tässä olisi hyödyntää televisiota, johon olen edelleen erittäin tyytyväinen, mutta tiedän, että en saa sisäisistä äpeistä parasta ääntä, koska vain ARC. Tuli pitkä teksti, mutta toivottavasti joku ymmärsi ja uskaltaisi vahvistaa, että toimiiko kaavailemani kytkentä. Kiitosta kovasti etukäteen :)
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
Voisiko viisaammat/kokeneemmat vahvistaa minulle pari todennäköisesti hölmöä kysymystä. Eli olen katsonut alla olevaa settiä.
Ja tähän liittyen pari kysymystä mihin en tunnu löytävän vastausta eli en osaa varmaan googlettaa oikeita asioita. Minulla on vähän vanhempi LG:n Oledi ja tässä mallissa vain ARC-liitäntä, ei siis eARC. Ja olenko ymmärtänyt oikein, että jos kytken tämän Samsungin systeemin televisioon siihen ARC-porttiin ja Apple TV 4K:n soundbaariin, niin saan kaiken hyödyn irti äänestä ja kuvasta? Eli meneekö tuon soundbaarin läpi Apple tv:n kuva sisältäen Dolby Visionin ja sitten taas itse ääni tälle soundbaarille? Ajatushan tässä olisi hyödyntää televisiota, johon olen edelleen erittäin tyytyväinen, mutta tiedän, että en saa sisäisistä äpeistä parasta ääntä, koska vain ARC. Tuli pitkä teksti, mutta toivottavasti joku ymmärsi ja uskaltaisi vahvistaa, että toimiiko kaavailemani kytkentä. Kiitosta kovasti etukäteen :)
Juurikin noin.
Soundbar toistaa Dolby Atmoksen ja muut hienot ääniformaatit.
Dolby Vision (tai HDR10) kuva menee telkkarille.
Jotkut telkkarin omat viihdesovellukset voi lähettää Dolby Atmoksen pakattuna ARC:n yli soundbarille.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
62
Voisiko viisaammat/kokeneemmat vahvistaa minulle pari todennäköisesti hölmöä kysymystä. Eli olen katsonut alla olevaa settiä.
Ja tähän liittyen pari kysymystä mihin en tunnu löytävän vastausta eli en osaa varmaan googlettaa oikeita asioita. Minulla on vähän vanhempi LG:n Oledi ja tässä mallissa vain ARC-liitäntä, ei siis eARC. Ja olenko ymmärtänyt oikein, että jos kytken tämän Samsungin systeemin televisioon siihen ARC-porttiin ja Apple TV 4K:n soundbaariin, niin saan kaiken hyödyn irti äänestä ja kuvasta? Eli meneekö tuon soundbaarin läpi Apple tv:n kuva sisältäen Dolby Visionin ja sitten taas itse ääni tälle soundbaarille? Ajatushan tässä olisi hyödyntää televisiota, johon olen edelleen erittäin tyytyväinen, mutta tiedän, että en saa sisäisistä äpeistä parasta ääntä, koska vain ARC. Tuli pitkä teksti, mutta toivottavasti joku ymmärsi ja uskaltaisi vahvistaa, että toimiiko kaavailemani kytkentä. Kiitosta kovasti etukäteen :)
Apple TV:n atmos on pakattua, joten voit huoletta laittaa sen kiinni televisioon ja ARCin (tarkista onko Dolby Digital Plus tuettu televisiosi ARC-liitännässä) läpi kulkeutuu ääni soundbarille. Jos sinulla on 4k blu ray soitin tai blu ray soitin (levyissä häviötön atmos) niin tämä pitää kytkeä soundbariin. Suosittelen myös säästämään 300€ ja ostamaan viime vuoden mallin q990b/q995b.

 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Kiitosta vastauksista ja vinkeistä! Ja olen ollut siinä uskossa, noh näitä eri rewikoita kahlanneena, että äänessä olisi kovastikin eroa, sen suhteen onko käytössä arc vs earc. Sen tosin tiesin, että pakattua materiaalia molemmat, kun puhutaan suoratoistosta tai vaikkapa apple tvn kautta vuokratusta elokuvasta. Siitä tämä kysely oikeastaan sai alkunsa. Hmnn..menipäs taas vaikeaksi heh heh
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
560
Joko tämä on rantautunut Suomeen ?
Juu saapui tuossa alkuviikosta, mutta en ole muiden kiireiden takia ehtinyt ennen tätä päivää pakettia edes availla.
Nyt on availtu ja ei kyllä käytön jälkiä ole. Pahvilaatikon sisällä kaikki liittimet muoveissa ja kaukarissakin vielä se patterin suojamuovikin.
Laittelin paikalleen ja juuri sopiva LG:n 65B7V oledin eteen. Mitään ei mene kuvasta peittoon, vaan mahtuu eteen juuri sopivasti.
Kokeiltu että virrat tulee, mutta muuten olisi tarkoitus asennella viikonloppuna.
Prkeleen telkkari on kestänyt kuvansa erinomaisena säilyttäen jo kohta kuusi vuotta, joten Sennheiserin 2 ylimääräistä HDMI:tä tulee hyötykäyttöön.
Telkkarissa kun on vain ARC.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
556
Juu saapui tuossa alkuviikosta, mutta en ole muiden kiireiden takia ehtinyt ennen tätä päivää pakettia edes availla.
Nyt on availtu ja ei kyllä käytön jälkiä ole. Pahvilaatikon sisällä kaikki liittimet muoveissa ja kaukarissakin vielä se patterin suojamuovikin.
Laittelin paikalleen ja juuri sopiva LG:n 65B7V oledin eteen. Mitään ei mene kuvasta peittoon, vaan mahtuu eteen juuri sopivasti.
Kokeiltu että virrat tulee, mutta muuten olisi tarkoitus asennella viikonloppuna.
Prkeleen telkkari on kestänyt kuvansa erinomaisena säilyttäen jo kohta kuusi vuotta, joten Sennheiserin 2 ylimääräistä HDMI:tä tulee hyötykäyttöön.
Telkkarissa kun on vain ARC.
Kerro sitten rehellinen mielipide soundbarista
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Kiitosta vastauksista ja vinkeistä! Ja olen ollut siinä uskossa, noh näitä eri rewikoita kahlanneena, että äänessä olisi kovastikin eroa, sen suhteen onko käytössä arc vs earc. Sen tosin tiesin, että pakattua materiaalia molemmat, kun puhutaan suoratoistosta tai vaikkapa apple tvn kautta vuokratusta elokuvasta. Siitä tämä kysely oikeastaan sai alkunsa. Hmnn..menipäs taas vaikeaksi heh heh
AppleTV:n kautta kun vuokraat elokuvan, niin se on pakattua Dolby digital+ -ääntä (atmoksella tai ilman). Tämä kulkee ihan nätisti ARC:n läpi. Ei ole vielä näkynyt palveluja, joista saisi äänet sillä lossless-pakattulla Dolby trueHD-äänellä tai vastaavalla DTS-HD MA:llä. Näitä löytyy bluray-levyiltä.

Voit silti kytkeä AppleTV:n sounbariin, koska sen kytkeminen suoraan TV:n kylkeen ei tuo mitään lisäarvoa.
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Kiitosta taas infosta ja luulen, että seuraava lause sekoittaa ajatuksiani. ”Apple TV 4K käyttää Dolby Atmosin korkean kaistanleveyden muotoa, joka ei toimi ARC-liitäntöjen kautta.” Ja tämä lainattu alla olevan linkin takaa.

Ja tosiaan näitä eri rewikoita sun muuta keskustelua lukeneena, olen tosiaan saanut kuvan, että ARCn kautta se on 5.1 ja thats it, mutta näinhän se ei nyt sitten olekaan. Tai ehkä on joidenkin tv mallien kohdalla, tässä ilmeisesti variaatiota. Mutta tuo lainaamani lause kyllä hieman ihmetyttää.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Kiitosta taas infosta ja luulen, että seuraava lause sekoittaa ajatuksiani. ”Apple TV 4K käyttää Dolby Atmosin korkean kaistanleveyden muotoa, joka ei toimi ARC-liitäntöjen kautta.” Ja tämä lainattu alla olevan linkin takaa.

Ja tosiaan näitä eri rewikoita sun muuta keskustelua lukeneena, olen tosiaan saanut kuvan, että ARCn kautta se on 5.1 ja thats it, mutta näinhän se ei nyt sitten olekaan. Tai ehkä on joidenkin tv mallien kohdalla, tässä ilmeisesti variaatiota. Mutta tuo lainaamani lause kyllä hieman ihmetyttää.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta 5 minuutin googletuksen perusteella Atmoksen pitäisi toimia myös ARC-liitännästä. Mutta miksipä et liittäisi Apple TV:tä suoraan soundbariin, jolloin saat eARC-ominaisuudet käyttöön?
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta 5 minuutin googletuksen perusteella Atmoksen pitäisi toimia myös ARC-liitännästä. Mutta miksipä et liittäisi Apple TV:tä suoraan soundbariin, jolloin saat eARC-ominaisuudet käyttöön?
Jeps, tämä on ajatukseni ja pahoitteluni, että täällä jorisen/jankkaan asiasta, mutta on jo hyvän aikaa vaivannut, että kuinkas tämä nyt menee ja miten homma toimii jne. Ja ei myöskään viitsi tilata laiitteita ja sitten mahdollisesti jopa niitä palautella, kun ei tämä nyt vastannutkaan sitä mitä meinasin. Mutta summa summarum ja luulen, että olen nyt saanut tarvittavat avut. Kiitosta kovasti kaikille osallistuneille :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Jeps, tämä on ajatukseni ja pahoitteluni, että täällä jorisen/jankkaan asiasta, mutta on jo hyvän aikaa vaivannut, että kuinkas tämä nyt menee ja miten homma toimii jne. Ja ei myöskään viitsi tilata laiitteita ja sitten mahdollisesti jopa niitä palautella, kun ei tämä nyt vastannutkaan sitä mitä meinasin. Mutta summa summarum ja luulen, että olen nyt saanut tarvittavat avut. Kiitosta kovasti kaikille osallistuneille :)
Eiköhän tämä foorumi ole juuri sitä varten, saadaan vastauksia askarruttaviin kymyksiin ja keskustellaan. :) Itsellä tuo Samsung HW-Q995B soundbar ja voin suositella varauksetta, erinomainen laite erityisesti elokuville ja itse välttynyt ongelmilta.

 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Kiitosta taas infosta ja luulen, että seuraava lause sekoittaa ajatuksiani. ”Apple TV 4K käyttää Dolby Atmosin korkean kaistanleveyden muotoa, joka ei toimi ARC-liitäntöjen kautta.” Ja tämä lainattu alla olevan linkin takaa.

Ja tosiaan näitä eri rewikoita sun muuta keskustelua lukeneena, olen tosiaan saanut kuvan, että ARCn kautta se on 5.1 ja thats it, mutta näinhän se ei nyt sitten olekaan. Tai ehkä on joidenkin tv mallien kohdalla, tässä ilmeisesti variaatiota. Mutta tuo lainaamani lause kyllä hieman ihmetyttää.
Tässä vähä lisää tuohon Apple TV -purkin Atmokseen Reddit - Dive into anything
Tässä myös vähän lisää luettavaa Dolby MAT:sta A DEEP DIVE INTO DOLBY MAT
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Sen verran aattelin vielä kiusata ja kysyä tuosta kaiuttimien paikasta. Eli kun tässä omassa olohuoneessa sohva kiinni seinässä, niin näitä taka- vai onko ne nyt sitten ns surround -kaiuttimet menisivät käytännössä tuohon sivulle. Ja mahdollisuuksia olisi asentaa ne joko kiinni seinään tai jonkin sortin jalustan päälle. Dolbyn kuvien mukaan ja vaikkapa ihan Samsungin ohjeiden mukaan skobet pitäisi asentaa viistoon taakse. Mutta tämä ei itselläni onnistu. Notta meneekö homma ihan reisille, vai osaako nämä vermeet korjata puutteet asennuksen suhteen sitten hienosti digitaalisesti yms? Ja kyllä, olen ihan uuno mitä tulee näihin monikanava juttuihin. stereo settejä toki kerennyt olla vaikka millaisia tässä kymmenien vuosien aikana. Edit:ja lyhyesti ajan varmaan sitä tässä takaa, että pistääkö kaiuttimen osoittamaan suoraan ohimoa kohti vai mihin päin sitä pitää kääntää. Varsinkin kun niitä elemettejä on useampi samassa lootassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
110
Takaseinän tasalle joko jalustalla tai seinään. Ei ole aivan standardin mukainen, mutta selkeästi parempi kuin ilman erillisiä takakaiuttimia.
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
560
Kerro sitten rehellinen mielipide soundbarista
No nyt on vähän testailtu ja kuten totesin aiempaa kokemusta soundbareista ei ole.
Käyttöönotto helppoa, hdmit paikalleen, subbaripiuha kiinni ja appi auki (samat asetukset löytyy myös selaimella), laite sisäverkkoon ja room calibration päälle.
Ensi tuntumalla soi oikein kivasti ja avarasti, itse asiassa yllättävänkin hyvin odotuksiin nähden.
Toisto on siis tarvittaessa avaraa, mutta takakaiuttimien puutteen huomaa ja ilokseni jossain mainittiin että sellaiset saattaisi langattomana Sennheiserilta mahdollisesti olla tulossa. SVS:n subbari integroitui oikein nätisti ja musiikinkuuntelu oli mukavaa. Kerrostalosta johtuen luukuttelut jäi väliin, joten äänenpaineesta on ainakin toistaiseksi paha sanoa mitään.
Kokonaisuutena tykkäsin kyllä ja musat soi yllättävänkin hyvin tullakseen tuollaisesta pötkylästä. Ei kyllä tullut kokeiltua ilman subbaria, joten siihen en osaa kommentoida.
Appi toimii jouhevasti ja Atmokset tulee sekä UHD-soittimen, että AppleTV:n kautta moitteetta. Asetuksissa Dolbyn, DTS:n ja MPEG-H:n asetuksia pystyy kuunneltaessa myös säätämään.
Ei muuta kuin lisää kokeiluja. Tämähän tosiaan saattaa olla toimivakin tapaus.:)

Tuosta uudesta Ambeo Ministä näköjään puuttuu itselleni tärkeät pari HDMI-paikkaa ja langallisen subbarin liitäntä mahdollisuus, joten se ei olisi ollut vaihtoehto.
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Eiköhän tämä foorumi ole juuri sitä varten, saadaan vastauksia askarruttaviin kymyksiin ja keskustellaan. :) Itsellä tuo Samsung HW-Q995B soundbar ja voin suositella varauksetta, erinomainen laite erityisesti elokuville ja itse välttynyt ongelmilta.

Vastataan itse itselleni ja eilen tuli raahattua ko systeemi kotiin. Tänään kerennyt tutustua hieman ja säädellyt kanavien tasoja jne. Täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt! Takaskobet pulttasin sohvan viereen seinälle ja telineiden avulla käänsin niitä itseäni kohti, sen mitä teline salli. Vaikuttaa nopeasti testattuna ihan hyvältä, ainakin keskellä kolmen istuttavaa sohvaa. Ja vaikka en ole vielä ns luukuttanut systeemiä, niin semmonen fiilis tuli, että ääntä riittää kyllä kerrostalokäyttöön vähintäänkin riittävästi. Vielä kun löytäisi jotenkin näppärästi demomateriaalia tai lähinnä atmos sellaista, niin olisi vielä helpompi hakea kanavien tasot kohdalleen. Ja varmaan on olemassa toki jotain testilevyjä, mutta ei löydy itseltä fyysisen median pyörittäjää, tai okei muksuilla on kyllä ps4..sillä ehkä voisi onnistua.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Vastataan itse itselleni ja eilen tuli raahattua ko systeemi kotiin. Tänään kerennyt tutustua hieman ja säädellyt kanavien tasoja jne. Täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt! Takaskobet pulttasin sohvan viereen seinälle ja telineiden avulla käänsin niitä itseäni kohti, sen mitä teline salli. Vaikuttaa nopeasti testattuna ihan hyvältä, ainakin keskellä kolmen istuttavaa sohvaa. Ja vaikka en ole vielä ns luukuttanut systeemiä, niin semmonen fiilis tuli, että ääntä riittää kyllä kerrostalokäyttöön vähintäänkin riittävästi. Vielä kun löytäisi jotenkin näppärästi demomateriaalia tai lähinnä atmos sellaista, niin olisi vielä helpompi hakea kanavien tasot kohdalleen. Ja varmaan on olemassa toki jotain testilevyjä, mutta ei löydy itseltä fyysisen median pyörittäjää, tai okei muksuilla on kyllä ps4..sillä ehkä voisi onnistua.
Laita se AutoEQ ja SpaceFit+ päälle niin soundbar kalibroi itsensä. Sitten lataat vaikka puhelimeen dp-mittarin ja säätelet tasoja jos koet tarvetta.

Mm. tuolla Atmos-demoja, itselläkin tullut noita latailtua aika paljon. Jos Netflix löytyy niin Adam Projecti leffassa hyvä Atmos-raita, testaappa jos löytyy. Ne lentokohtaukset erityisesti. Linkki test tone demoihin, löytyy paljon muutakin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 608
Vastataan itse itselleni ja eilen tuli raahattua ko systeemi kotiin. Tänään kerennyt tutustua hieman ja säädellyt kanavien tasoja jne. Täytyy kyllä sanoa, että olen erittäin positiivisesti yllättynyt! Takaskobet pulttasin sohvan viereen seinälle ja telineiden avulla käänsin niitä itseäni kohti, sen mitä teline salli. Vaikuttaa nopeasti testattuna ihan hyvältä, ainakin keskellä kolmen istuttavaa sohvaa. Ja vaikka en ole vielä ns luukuttanut systeemiä, niin semmonen fiilis tuli, että ääntä riittää kyllä kerrostalokäyttöön vähintäänkin riittävästi. Vielä kun löytäisi jotenkin näppärästi demomateriaalia tai lähinnä atmos sellaista, niin olisi vielä helpompi hakea kanavien tasot kohdalleen. Ja varmaan on olemassa toki jotain testilevyjä, mutta ei löydy itseltä fyysisen median pyörittäjää, tai okei muksuilla on kyllä ps4..sillä ehkä voisi onnistua.
Tuolta pitäisi löytyä kaikennäköistä demomateriaalia, Atmos löytyy tietysti Dolbyn alta
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Laita se AutoEQ ja SpaceFit+ päälle niin soundbar kalibroi itsensä. Sitten lataat vaikka puhelimeen dp-mittarin ja säätelet tasoja jos koet tarvetta.

Mm. tuolla Atmos-demoja, itselläkin tullut noita latailtua aika paljon. Jos Netflix löytyy niin Adam Projecti leffassa hyvä Atmos-raita, testaappa jos löytyy. Ne lentokohtaukset erityisesti. Linkki test tone demoihin, löytyy paljon muutakin.

Juu autoeq ja spacefit päällä. Ei ole Netflix nyt aktiivisena, mutta Disney plus löytyy. Ja siellä toki paljon atmos elokuvia/sarjoja. Jos ei olisi nenä, korvat ja kurkku täynnä räkää, niin tämä olisi vielä helpompaa aka kaamea miesflunssa vaivannu jo reilun viikon.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Juu autoeq ja spacefit päällä. Ei ole Netflix nyt aktiivisena, mutta Disney plus löytyy. Ja siellä toki paljon atmos elokuvia/sarjoja. Jos ei olisi nenä, korvat ja kurkku täynnä räkää, niin tämä olisi vielä helpompaa aka kaamea miesflunssa vaivannu jo reilun viikon.
Toki Disney+:lla myös hyviä paljon, kuten lähes kaikki uudet Star Wars-aiheiset. Lataappa ensialkuun vaikka Audiosphere ja Leaf Atmos-demot tuolta demolandiasta, niitä on nautinto kuunnella useampaankin kertaan ja hyvä demota tutuille. :tup:

Edit: Testaa aluksi tuolla 7.1.4 test tonella että äänet kuuluu oikein, millä ikinä toistatkaan. Jos ei ole passtrough päällä/toimi oikein niin äänet voi kuulua miten sattuu. Piti hetki itse miettiä Shield TV Pro:n kanssa miksi äänet kuului väärin, mutta siellähän oli kaikesta huolimatta äänen koodauksia käytössä.

 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
Toki Disney+:lla myös hyviä paljon, kuten lähes kaikki uudet Star Wars-aiheiset. Lataappa ensialkuun vaikka Audiosphere ja Leaf Atmos-demot tuolta demolandiasta, niitä on nautinto kuunnella useampaankin kertaan ja hyvä demota tutuille. :tup:

Edit: Testaa aluksi tuolla 7.1.4 test tonella että äänet kuuluu oikein, millä ikinä toistatkaan. Jos ei ole passtrough päällä/toimi oikein niin äänet voi kuulua miten sattuu. Piti hetki itse miettiä Shield TV Pro:n kanssa miksi äänet kuului väärin, mutta siellähän oli kaikesta huolimatta äänen koodauksia käytössä.

Täytyy vähän selvitellä että saako nuo kuulumaan töllön kautta (LG E7), ei oo mitään muistikuvaa sen toiminnasta .mkv filujen suhteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 608
Täytyy vähän selvitellä että saako nuo kuulumaan töllön kautta (LG E7), ei oo mitään muistikuvaa sen toiminnasta .mkv filujen suhteen.
TrueHD pakattua Atmosta et ainakaan tuon E7 läpi saa kulkemaan, kun vaatii eARC:n, joka tuli vasta 9-sarjassa. DD+ pakattuna pitäisi kulkea, jos televisio sitä(kään) tukee.
Testipätkät siis pitäisi syöttää soundbarille suoraan sen omaan HDMI liitäntään, jotta saa kaiken irti tällä yhdistelmällä.
 
Liittynyt
29.04.2022
Viestejä
38
TrueHD pakattua Atmosta et ainakaan tuon E7 läpi saa kulkemaan, kun vaatii eARC:n, joka tuli vasta 9-sarjassa. DD+ pakattuna pitäisi kulkea, jos televisio sitä(kään) tukee.
Testipätkät siis pitäisi syöttää soundbarille suoraan sen omaan HDMI liitäntään, jotta saa kaiken irti tällä yhdistelmällä.
Jeps näin on, ainakin tuon TrueHD osalta. Noh eiköhän tämän saa mieleisekseen, kunhan ajan kanssa testailee ja katsoo muutamat elokuvat jne.
 
Liittynyt
25.06.2023
Viestejä
9
Tuli ostettua Itiksen Powerin avajaisista Samsungin Hw-q995b soundbaripaketti hintaan 699€ heräteostoksena. Telkkarina toimii Samsung Frame 65 2023 eli eArc löytyy hdmi kautta. Alkuperäinen ajatus oli, että Dolby Atmos kiinnostaisi leffojen kaveriksi (en pelaa tms.). Kuitenkin olohuoneessamme takakaiuttimien sijoittaminen esteettisesti osoittautui hankalaksi ja puoliso ei niitä haluaisi jättää näkyviin. Kysymykseni kuuluu kun tuolle soundbarille on vielä palautusaikaa, että saako tuolla 699€ hinnalla jostain toisesta kokonaisuudesta parempaa vastinetta jos takakaiuttimet jää kokonaan käyttämättä tästä nykyisestä? Muu käyttö telkkarin ja leffojen ohella on musiikin kuuntelu eli olisiko esim. pari laadukasta aktiivikaiutinta tässä tilanteessa parempaa vastinetta rahoille? Kiitokset vinkeistä!
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Tuli ostettua Itiksen Powerin avajaisista Samsungin Hw-q995b soundbaripaketti hintaan 699€ heräteostoksena. Telkkarina toimii Samsung Frame 65 2023 eli eArc löytyy hdmi kautta. Alkuperäinen ajatus oli, että Dolby Atmos kiinnostaisi leffojen kaveriksi (en pelaa tms.). Kuitenkin olohuoneessamme takakaiuttimien sijoittaminen esteettisesti osoittautui hankalaksi ja puoliso ei niitä haluaisi jättää näkyviin. Kysymykseni kuuluu kun tuolle soundbarille on vielä palautusaikaa, että saako tuolla 699€ hinnalla jostain toisesta kokonaisuudesta parempaa vastinetta jos takakaiuttimet jää kokonaan käyttämättä tästä nykyisestä? Muu käyttö telkkarin ja leffojen ohella on musiikin kuuntelu eli olisiko esim. pari laadukasta aktiivikaiutinta tässä tilanteessa parempaa vastinetta rahoille? Kiitokset vinkeistä!
Hellasärölle ai kannata antaa valtaa, mutta jos olet sen jo tehnyt, niin eipä tuossa hintaluokassa taida parempaa olla, Sonos ARC olisi 300€ kallimpi, mutta ilman subia aika hengetön, joten pitäisin tuon barin vaikka ilman takakaiuttimia, jos vaikka saisit joskus yliotteen hellasäröstä. :tup:

Edit: Tai käytä kaiuttimia edessä kuten @frankjaeger ehtikin suositella.
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
62
Tuli ostettua Itiksen Powerin avajaisista Samsungin Hw-q995b soundbaripaketti hintaan 699€ heräteostoksena. Telkkarina toimii Samsung Frame 65 2023 eli eArc löytyy hdmi kautta. Alkuperäinen ajatus oli, että Dolby Atmos kiinnostaisi leffojen kaveriksi (en pelaa tms.). Kuitenkin olohuoneessamme takakaiuttimien sijoittaminen esteettisesti osoittautui hankalaksi ja puoliso ei niitä haluaisi jättää näkyviin. Kysymykseni kuuluu kun tuolle soundbarille on vielä palautusaikaa, että saako tuolla 699€ hinnalla jostain toisesta kokonaisuudesta parempaa vastinetta jos takakaiuttimet jää kokonaan käyttämättä tästä nykyisestä? Muu käyttö telkkarin ja leffojen ohella on musiikin kuuntelu eli olisiko esim. pari laadukasta aktiivikaiutinta tässä tilanteessa parempaa vastinetta rahoille? Kiitokset vinkeistä!
Laita kaiuttimet eteen:
 

Liitteet

Liittynyt
25.06.2023
Viestejä
9
Kiitos vinkeistä! Eipä tullut mieleeni, että voisi noin kätevästi vaihtaa etukaiuttimiksi, kokeilenpa tuota ensiksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
226
Vuosia ollut töllössä kiinni Genen G2 + subi ja alkanut kaipailemaan jonkun sortin tilaääntä mutta johtosotku ei kiinnosta jotein laitoin Samsungin sivujen kautta tulemaan HW-Q995C jolle jäi hintaa 1001€ kun käytti members alennuksen ja pisteet pois ja kaupantekijäisenä saa romua imurista lähtien.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
Samsung HW-Q995C on tämän viikon Powerissa 1079,10€ (1199€ -10%, tai enemmänkin alea, jos ostaa yli 2000€)

Lisäksi tosiaan saa kaupan päälle telkkaria tai tablettia tai muuta

Päättelin, että tuskin tulee Black Fridayna tuota parempaa tarjousta.
Lisäksi, jos myyn nykyisen Samsungin soundbarin ja kylkiäisen edes kohtuulliseen hintaan, niin tämähän maksaa käytännössä itsensä => ilmainen päivitys!
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Samsung HW-Q995C on tämän viikon Powerissa 1079,10€ (1199€ -10%, tai enemmänkin alea, jos ostaa yli 2000€)

Lisäksi tosiaan saa kaupan päälle telkkaria tai tablettia tai muuta

Päättelin, että tuskin tulee Black Fridayna tuota parempaa tarjousta.
Lisäksi, jos myyn nykyisen Samsungin soundbarin ja kylkiäisen edes kohtuulliseen hintaan, niin tämähän maksaa käytännössä itsensä => ilmainen päivitys!
No nyt on kova tarjous, tuo S9 WiFi tabletti maksaisi jo itsessään 950€. Soundbar itsessään myös loistava, joten soundbaria etsivälle aika lyömätön tarjous.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 557
Kyseinen Samsungin tarjous alkoi kiinnostamaan täälläkin, kun kerrankin olisi kylkiäinenkin sellainen minkä ottaisi omaan käyttöön (tuo varsi-imuri, joka nopealla googlailulla saanut hyviä arvosteluita ja lähinnä kritiikkiä hinnasta).

Mitenkäs paljon tällainen soundbar häviää nykyisin äänenlaadussa perinteisemmille kaiuttimille? Itselläni on Behringerin B2031A pari ja mietin millainen muutos vaihdos olisi. Tämänhetkinen yleiskäsitykseni on, että TV-sisällössä voittaisi (mm. takakaiuttimien ansiosta) mutta pelkässä musiikissa taitaa hävitä? Soundbarissa toki käytettävyydessäkin etuja, tuo menee oletettavasti TV:n mukana päälle ja pois päältä kun taas nykyisessä setupissa pitää manusti napsutella molempien kajareiden virrat. Lisäksi Spotifyn saisi suoraan puhelimesta Chromecastilla eikä tarvitsisi toistaa tuollaistakaan telkkarin kautta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
167
Kyseinen Samsungin tarjous alkoi kiinnostamaan täälläkin, kun kerrankin olisi kylkiäinenkin sellainen minkä ottaisi omaan käyttöön (tuo varsi-imuri, joka nopealla googlailulla saanut hyviä arvosteluita ja lähinnä kritiikkiä hinnasta).

Mitenkäs paljon tällainen soundbar häviää nykyisin äänenlaadussa perinteisemmille kaiuttimille? Itselläni on Behringerin B2031A pari ja mietin millainen muutos vaihdos olisi. Tämänhetkinen yleiskäsitykseni on, että TV-sisällössä voittaisi (mm. takakaiuttimien ansiosta) mutta pelkässä musiikissa taitaa hävitä? Soundbarissa toki käytettävyydessäkin etuja, tuo menee oletettavasti TV:n mukana päälle ja pois päältä kun taas nykyisessä setupissa pitää manusti napsutella molempien kajareiden virrat. Lisäksi Spotifyn saisi suoraan puhelimesta Chromecastilla eikä tarvitsisi toistaa tuollaistakaan telkkarin kautta.
2-kanava musiikilla häviää, mutta muuten voittaa soundbar 100-0. Itteäki kiinnostais toi kyseinen soundbar ja imuri siihen kylkeen. Nyt on käytössä pari vuotta vanhempi Samsung ja on se leffoilla loistava.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Kiinnostus heräsi tuohon Samsung hw-Q995c.
Jäänkö jostain paitsi kun minulla ei ole Samsung televisiota. Eli onko tuossa jotain olennaisia ominaisuuksia mitkä jää uupumaan lg CX:n kanssa?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
Kiinnostus heräsi tuohon Samsung hw-Q995c.
Jäänkö jostain paitsi kun minulla ei ole Samsung televisiota. Eli onko tuossa jotain olennaisia ominaisuuksia mitkä jää uupumaan lg CX:n kanssa?
Q-Symphony toimii vain (valittujen) Samsungin telkkareiden kanssa
"Q-Symphonyn avulla kaikki Samsung-television kaiuttimet toimivat aktiivisesti yhdessä Soundbarin kanssa. Lisäksi voit hallita sekä kaiuttimia että televisiota kätevästi samalla kaukosäätimellä."
Ei merkittävä hyöty, koska soundbar yksin kuulostaa jo niin hyvältä.

Joskus taisi myös olla, että tarkempi kalibrointi voidaan tehdä vain Samsungin TV:n kanssa, mutta en muista nykytilannetta. Ei myöskään suuri hyöty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
134
Q-Symphony toimii vain (valittujen) Samsungin telkkareiden kanssa
"Q-Symphonyn avulla kaikki Samsung-television kaiuttimet toimivat aktiivisesti yhdessä Soundbarin kanssa. Lisäksi voit hallita sekä kaiuttimia että televisiota kätevästi samalla kaukosäätimellä."
Ei merkittävä hyöty, koska soundbar yksin kuulostaa jo niin hyvältä.

Joskus taisi myös olla, että tarkempi kalibrointi voidaan tehdä vain Samsungin TV:n kanssa, mutta en muista nykytilannetta. Ei myöskään suuri hyöty.
Joo eipä tässä tartte enempää miettiä vaan alan tilausta tekemään.
Kiitokset vastauksesta ja @FarColdDistance vinkistä.
 

Sande_

white male
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
329
Olipa hyvä tarjous, joutunee päivittämään vanhan HW-Q90R soundbarin tuohon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 557
Onko tuossa tarjous soundbarissa mitään sellaisia puutteita mitä kannattaisi huomioida mutta ei välttämättä heti nouse esiin? Muistan että vanhemmassa mallissa oli ainakin puutteita tuetuissa formaateissa. Lähinnä siis kuinka future proof tuo on? HDMI2.1 tuosta taisi puuttua, onko tuolla suuria vaikutuksia esim. PS5 käyttöä ajatellen? Eihän sitä kuitenkaan tuohon taida olla pakko kytkeä vaan voi pitää suoraan telkkarissakin, jos ei tuolla saa 4K 120Hz?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
HDMI2.1 tuosta taisi puuttua, onko tuolla suuria vaikutuksia esim. PS5 käyttöä ajatellen? Eihän sitä kuitenkaan tuohon taida olla pakko kytkeä vaan voi pitää suoraan telkkarissakin, jos ei tuolla saa 4K 120Hz?
Samsung ei kerro mikä HDMI-versio on käytössä, mutta jos tuki on vain 4K@60Hz, niin eiköhän se ole 2.0. Eli ei kannata kytkeä mitään next gen konsolia siihen kiinni, vaan suoraan telkkariin. Itsellä on soundbarissa kiinni 4K-soitin ja Nintendo Switch, koska kaista riittää oikein hyvin niille, ja PS5 ja XsX ovat vallanneet TV:n HDMI 2.1:t.
 
Liittynyt
16.03.2022
Viestejä
818
Kärkkäisen Sikapäivillä olisi tällainen tarjouksessa 89 eurolla:


Arvosteluja on hieman vaikea löytää. Onko kenelläkään kokemusta tuosta?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
226
Vuosia ollut töllössä kiinni Genen G2 + subi ja alkanut kaipailemaan jonkun sortin tilaääntä mutta johtosotku ei kiinnosta jotein laitoin Samsungin sivujen kautta tulemaan HW-Q995C jolle jäi hintaa 1001€ kun käytti members alennuksen ja pisteet pois ja kaupantekijäisenä saa romua imurista lähtien.
Eilen tuli kyseinen "pötkylä", en paljon ehtinyt testailla mutta ainakin etukentän ääni on huomattavasti erottelevampi kuin noilla g2:lla. Ilmeisesti tässä mallissa ei ole enää tuota autoeq:ta ei enää ole vaan spacefit hoitaa homman lennosta?
Samsungin kautta ostaen saa muuten 3,5% Bonuswaylta rahua takaisin.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
Koska Powerin viimeviikkoinen tarjous oli niin naurettava, tein niinkin naurettavan päivityksen kuin Samsung HW-Q960A -> HW-Q995C.
Kyllähän tuo kuulostaa (hieman) paremmalta kuin aikaisempi lippulaiva, mutta ilman tuota Samsungin lisälaitetarjousta ei olisi kyllä kannattanut päivittää.

Mutta vaikka ääni parani, niin muuten on kyllä laaduntunnussa menty takapakkia.
Vaikka moni on valittanut Q960A:n kankaista, niin minusta ne toi tietyn erikoisfiiliksen niihin. Vaikka keräsivätkin pölyä ja karvoja.
Nämä uudet ei tunnu metalliverkkojen takia yhtään erityisiltä, ne on vain kaiuttimet. Kun metalli on niin ohutta, niin nämä tuntuu melkeinpä halvoilta.
Lisäksi TV-kuva heijastuu soundbarin metalliverkosta, kun se on TV:n edessä. Ei ollut moista ongelmaa kankaan kanssa.
Lisäksi HW-Q995C:n kaukosäädin on kyllä hirveän rimpulan ja halvan muovin tuntuinen. Ei sovi yhtään yhteen hintalapun kanssa.

Mutta mennään nyt tällä. Jahka jos saan Samsungin kaupanpäällisen myytyä pois sopuhintaan, niin tämä päivitys oli ilmainen.
 
Liittynyt
20.07.2022
Viestejä
110
Nyt jäi harmittamaan kun missasi tuon tarjouksen, olisi ollut hyvä päivitys omaan HW-Q90R.

Mistä noista tuotteista saa muuten parhaan hinnan jälkimarkkinoilla?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
1 900
Munkin arvaus (ja tilaus) oli Tab S9.
Jonka takia niitä varmaan saa ensi kuussa tori.fistä ihan polkuhintaan, kun porukka alkaa saamaan niitä Samsungilta.
Mun tabletista tietenkin maksatte kiltisti kohtuullisen pyyntihinnan! ;)
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
266
Olen pohtinut tv:n äänentoiston parantamista.
Miettinyt tässä että onko perusteita panostaa se 1000e soundbariin kun samalla rahalla saa laadukkaat aktiivikajarit. Toki tilaäänet sun muut saa unohtaa.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 391
Olen pohtinut tv:n äänentoiston parantamista.
Miettinyt tässä että onko perusteita panostaa se 1000e soundbariin kun samalla rahalla saa laadukkaat aktiivikajarit. Toki tilaäänet sun muut saa unohtaa.
Jos pääpainona leffat niin on, jos musiikki niin varauksella. Itse vaihdoin 7.1.2 erilliskaiutimilla rakennetusta Atmos-setistä Samsung Q995B soundbariin eikä kaduta yhtään, äänimaailma leffoissa parani huomattavasti, vaikka musiikissa tulikin takapakkia, mutta kyllä tuolla musiikin kuuntelee myös.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 176
Viestejä
4 309 357
Jäsenet
71 991
Uusin jäsen
kupla4ku

Hinta.fi

Ylös Bottom