Ite ostin sen ku se oli
2199 hintainen ja olen vähän kiikun kaakun että palautanko. Äänet ovat hyvät ja varsinkin joissain dolby atmos testeissä ja elokuvissa äänet hyvin seuraa mitä elokuvassa tapahtuu. Kattoheijastusta en niin hirveesti ole huomannut että niin toimisi, toki se riippuu kovasti kuinka se on tehty elokuvassakin (Olen katsonut Dyyni ja free guy leffan). Joitain pointteja mitä olen havainnut:
1. Katson paljon elokuvia chromecastin kautta ja tuntui että subwooferi ei pelittänyt ollenkaan. Kokeilin paria "bass test" videota ja jokseenkin tuntui että mitään ei kuulunut. (Kun laitoin Bluetoothin kautta ja HDMI tietokoneen kautta niin alko toimimaan. Pitää tehdä vielä testiä ku tästä on vähän aikaa jo.)
2. Itsellä ku kokeilin Hertsi testejä niin vasen etukaiutin ei toimi kunnolla. Kuuluu jotain ihmeellistä pauketta vaan (Yksi syy miksi mietin kovasti palauttamista).
3. Ääni ei jokseenkin ole parempi kuin ht st5000 sounbarissani (Paitsi että äänet oikeasti kuuluu eri puolilta huonetta koska 4 erillistä kaiutinta. Mutta äänellisesti ei hirveätä eroa)
4. Tuote olisi erinomainen jos siinä olisi center kaiutin. Toivon kovasti että joskus tulisi mahdollisuudeksi ostaa centeri (tyyliin kuin subwooferinkin voi). Nythän centerinä toimii joko sonyn televisio tai sit "virtuaalinen center" joka minusta tuntui siltä että ääni kuului enemmän toisesta kaiuttimesta kuin toisesta.
5. "Äänikupla" mitä mainostetaan kyllä minusta toimii ja muutenkin äänet tulee hienosti ympäriltä
6. Modulaarisuus on todella jees. Ei hirveitä piuhoja siellä täällä vaan tuotteen voi helposti siirtää alakerrasta yläkertaa ku elokuva sessio on ohi. Tai jos haluaa käyttää näitä pc- kaiuttimina.
Vaikea sanoa kyllä mitenkä nämä pärjäisi "oikeille" 5.1 \ 5.1.2 kaiuttimille. Varsinkin jos budjettina on tuo 2.2k (Esim joku klipschin 5.1 setti ja vahvistin. Tosin johtoviidakko ja isot\painavat tuotteet ei houkuttele). En myöskään voisi suositella tuotetta jos sen ostaa bundlen ulkopuolelta (1999 + 799 subbari). Tämä 2199 hinta on vähän siinä ja siinä. Centeri jos olisi niin olisi helpompi valinta.