Soundbar

Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 256
JBL Bar 2.1XB -soundbar langattomalla 10" subwooferilla 249,00

Tuli tämä itsellä ostettua, ku joku muukin oli moisen uskaltanut tilata. Aika painava tuo basso verrattuna moneen muuhun kalliimpaankin sarjaan.
Varmaankin hintaluokassaan hyvä? Basso kait iha ok.

En tiedä, mitä ominaisuuksia soundbarilta pitäisi vaatia, enkä ole hifisti.
--
Joskus tulevaisuudessa sotkeudun älykaiuttimiin, mutta mentäköön tuolla toistaiseksi. Vielä ei valitettavaa ja toivottavasti ei tulekaan. Telkari saisi vaan olla 20 tuumaa isompi (65 nykyään).

--
Kiitos sille, joka tuon JBL Bar 2.1XB tähän ketjuun linkkasi. On hyvä basso :).

Tässä on joku ihme lagaus äänessä auxilla liittyen? Saattaaa olla 3-6 sekkaa, kun ei ääntä kuulu? Muilla samaa? Lähtee toimimaan kun painelee volumenappia.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
Samsungin HW-Q90R sai hiljattain päivityksen joka paransi huomattavasti taka-kaiuttimien äänentasoa sekä yleisesti äänenlaatua, nyt musiikki kuulostaa hyvältä ja subbarikin kuuluu. Tähän on tullut kaksi merkittävää päivitystä, kauan odotettu eARC päivitys ja tämä viimeisin. Laite on alun pettymyksen jälkeen korjaantunut hyväksyi ja jopa suositeltavaksi soundbariksi.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
2
Asiantuntija apua kaivataan. Ostin Philips 58" PUS9005 tv:n ja sille pitäisi nyt kylkeen hommata äänen parantamiseksi soundbar. Tv tukee dolby atmosta. Olen miettinyt näiden kahden väliltä. Kalliimmassa olisi tuo atmos, mutta tuoko se äänimaailmaan niin paljon parannusta, että kannattaisi tuo 130€ enemmän sijoittaa. Pääasiassa tulee katseltua tv kanavia ja jonkin verran suoratoistoilta sarjoja sekä leffoja. Kokemusta kun noista ei ole. Mielellään ottaisin Philipsin niin toimisi yhdellä kaukosäätimellä.


 
Liittynyt
06.11.2020
Viestejä
24
Asiantuntija apua kaivataan. Ostin Philips 58" PUS9005 tv:n ja sille pitäisi nyt kylkeen hommata äänen parantamiseksi soundbar. Tv tukee dolby atmosta. Olen miettinyt näiden kahden väliltä. Kalliimmassa olisi tuo atmos, mutta tuoko se äänimaailmaan niin paljon parannusta, että kannattaisi tuo 130€ enemmän sijoittaa. Pääasiassa tulee katseltua tv kanavia ja jonkin verran suoratoistoilta sarjoja sekä leffoja. Kokemusta kun noista ei ole. Mielellään ottaisin Philipsin niin toimisi yhdellä kaukosäätimellä.


Oon väärä henkilö suosittelemaan mitään soundbaria sulle, mutta se on ihan sama minkä merkkisen soundbar laitteen hommaat jos ARCilla kytket sen televisioosi. Toimii kyllä yhdellä kaukolla.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Asiantuntija apua kaivataan. Ostin Philips 58" PUS9005 tv:n ja sille pitäisi nyt kylkeen hommata äänen parantamiseksi soundbar. Tv tukee dolby atmosta. Olen miettinyt näiden kahden väliltä. Kalliimmassa olisi tuo atmos, mutta tuoko se äänimaailmaan niin paljon parannusta, että kannattaisi tuo 130€ enemmän sijoittaa. Pääasiassa tulee katseltua tv kanavia ja jonkin verran suoratoistoilta sarjoja sekä leffoja. Kokemusta kun noista ei ole. Mielellään ottaisin Philipsin niin toimisi yhdellä kaukosäätimellä.


Philipsin soundbareista ei löydy luotettavia testejä, joten olet sellaisten ihmisten kommenttien varassa, jotka näitä ovat kokeilleet. Se on sitten sinun oma asia uskotko satunnaista forumille kirjoittajaa.

Eli suosittelen katsomaan myös muita merkkejä. HDMI-CEC mahdollistaa eri valmistajien laitteiden käskytyksen toisen kaukosäätimellä. Consumer Electronics Control - Wikipedia

Itselläni LG:n telkku ja Samsungin soundbar. Laitan LG:n kaukosäätimellä TV:n päälle ja soundbar menee myös automaattisesti päälle. Volumen säätö TV:n kaukosäätimellä käskyttää soundbaria. Muut soundbarin toiminnot pitää tehdä sen omalla kaukosäätimellä.
 
Liittynyt
13.12.2020
Viestejä
2
Kiitos vastauksista. Tuota hdmi liitäntää en tullut ajatelleeksikaan, kun ei ole tekniikka halllussa. Tällä hetkellä parina kuusi vuotta vanha Lg soundbar bluetoothilla yhdistettynä. Hdmi:ta tuossa ei edes ole. Soundbar ei käynnisty tv:n kaukolla ja ääni pätkii aika ajoin noin yhdeksi-kahdeksi sekunniksi. Noiden syiden takia ajattelin päivittää laitteen saman merkkiseen, mutta nyt onkin valinnanvaraa enemmän. Kiitos.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 226
Philipsin soundbareista ei löydy luotettavia testejä, joten olet sellaisten ihmisten kommenttien varassa, jotka näitä ovat kokeilleet. Se on sitten sinun oma asia uskotko satunnaista forumille kirjoittajaa.

Eli suosittelen katsomaan myös muita merkkejä. HDMI-CEC mahdollistaa eri valmistajien laitteiden käskytyksen toisen kaukosäätimellä. Consumer Electronics Control - Wikipedia

Itselläni LG:n telkku ja Samsungin soundbar. Laitan LG:n kaukosäätimellä TV:n päälle ja soundbar menee myös automaattisesti päälle. Volumen säätö TV:n kaukosäätimellä käskyttää soundbaria. Muut soundbarin toiminnot pitää tehdä sen omalla kaukosäätimellä.
Kiitos vastauksista. Tuota hdmi liitäntää en tullut ajatelleeksikaan, kun ei ole tekniikka halllussa. Tällä hetkellä parina kuusi vuotta vanha Lg soundbar bluetoothilla yhdistettynä. Hdmi:ta tuossa ei edes ole. Soundbar ei käynnisty tv:n kaukolla ja ääni pätkii aika ajoin noin yhdeksi-kahdeksi sekunniksi. Noiden syiden takia ajattelin päivittää laitteen saman merkkiseen, mutta nyt onkin valinnanvaraa enemmän. Kiitos.
Mulla on Philips 55" Android-TV ja sen parina Yamaha YAS-108 soundbar. On kytketty HDMI-ARC/CEC ja kun telkun käynnistää niin soundbar käynnistyy samalla ja telkun kakella saa ohjattua äänenvoimakkuutta. Ja kun telkun sammuttaa niin samalla sammuu soundbar. Sitten jos eri äänitiloja haluaa vaihtaa sounbarista, niin käytän joko soundbarin omaa kakea tai mobiiliappia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Asiantuntija apua kaivataan. Ostin Philips 58" PUS9005 tv:n ja sille pitäisi nyt kylkeen hommata äänen parantamiseksi soundbar. Tv tukee dolby atmosta. Olen miettinyt näiden kahden väliltä. Kalliimmassa olisi tuo atmos, mutta tuoko se äänimaailmaan niin paljon parannusta, että kannattaisi tuo 130€ enemmän sijoittaa. Pääasiassa tulee katseltua tv kanavia ja jonkin verran suoratoistoilta sarjoja sekä leffoja. Kokemusta kun noista ei ole. Mielellään ottaisin Philipsin niin toimisi yhdellä kaukosäätimellä.


Jo sun hintluokka on toi niin miltei ennemmin tämä

LG SN8YG 3.1.2 ATMOS SOUNDBAR - Power.fi

tai

LG SL8YG 3.1.2 ATMOS SOUNDBAR - Power.fi

Se satasen hintaero on nois liikaa, mut kun ei ol mitään takeita et LG päivittäis HDMI 2.1 portilliseks tuon
vanhemmankin, nuo on muuten suht samanlaiset. Mä oon "oireillu" pikkusen myös noista, ehkä päätysin
uudempaan.

Tos Atmos Philipsis on virtuaalitekniikka käytös, siis miten se Atmos efekti tuotetaan, se on makuasioitakin
mut ainskii LG ja vissiin Samsungkin käyttää enempi kattoheijaste vaikutusta, suuntaavia kajareita siis.

Eli toimivampi jos huoneen katto on normaali ja normi korkeudella.

Mullakin leffakäyttö on suht vähästä, joten pikkusen semmottinen on sen Atmoksen kans...
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Asiantuntija apua kaivataan. Ostin Philips 58" PUS9005 tv:n ja sille pitäisi nyt kylkeen hommata äänen parantamiseksi soundbar. Tv tukee dolby atmosta. Olen miettinyt näiden kahden väliltä. Kalliimmassa olisi tuo atmos, mutta tuoko se äänimaailmaan niin paljon parannusta, että kannattaisi tuo 130€ enemmän sijoittaa. Pääasiassa tulee katseltua tv kanavia ja jonkin verran suoratoistoilta sarjoja sekä leffoja. Kokemusta kun noista ei ole. Mielellään ottaisin Philipsin niin toimisi yhdellä kaukosäätimellä.

Itselläni on tuo TAPB603. Suosittelen. Soundi on hyvä ja potkua piisaa. Kerralla laitoin asetukset kohdilleen ja sen jälkeen on menty television säätimellä.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
262
Joku halpis patukka etsinnässä. Elokuvat tulee katsottua pääasiassa muualla, mutta pitäisi olohuoneen telkkarin äänentoistoa ja satunnaista musiikinkuuntelua toistamaan saada joku äänipatukka.
Toki bassoa ja volumea saisi lähteä maksimit, mutta tällä kertaa mennään hinta edellä. Onko suosituksia?
Telialla olisi tarjouksena LG SL4Y 169€.
LG SL4Y -soundbar
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Kyllä perus soundbar (2.1) aina telkkarin kaiuttimet voittaa, vaikea sen enempää sanoa, että mihin niitä pitäisi verrata, mutta ainakin oma Samsung 2.1 on laadultaan ihan ok eikä ole liikaa bassoa. Leffoja on tullut katsottua ihan tyytyväisenä, tosin katson aika hiljaisella äänenvoimakkuudella. Soundbar on myös siitä kiva, että sen saa tv:n kanssa samaan pakettiin, mutta eipä se mikään kotiteatteri varsinaisesti ole eikä nyt ensimmäisenä kannusta musiikkia kuuntelemaan.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Joku halpis patukka etsinnässä. Elokuvat tulee katsottua pääasiassa muualla, mutta pitäisi olohuoneen telkkarin äänentoistoa ja satunnaista musiikinkuuntelua toistamaan saada joku äänipatukka.
Toki bassoa ja volumea saisi lähteä maksimit, mutta tällä kertaa mennään hinta edellä. Onko suosituksia?
Telialla olisi tarjouksena LG SL4Y 169€.
LG SL4Y -soundbar
Ei tota kun HDMI puuttuu, mut SN4 mikä löytyy edelliseltä sivulta niin sitä uskaltaa suositella.

Ylläpito saa poistaa ton yllä olevan kun vastasin väärän viestiin...
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Osaisiko joku kertoa mikä vikana kun USB päivitys ei onnistu.

Samsung HW-Q90R ja tämä tuorein firmisfile HW-Q90R | Samsung Support UK

Kahta eri tikkua koittanut NTFS ja FAT formateilla ja ohjeen mukaan nimetty
https://downloadcenter.samsung.com/...019_Soundbar_Firmware_Upgrade_Instruction.pdf
Katsoin juuri oman tikun, jolla päivitin. Polusta "D:\SAT-HKA19WWC\image" löytyy info.txt ja upgrade.msd.

Tikku vanha Kingstonin 16GB ja oli formatoitu exFAT.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 192
Ladattavat langattomat takakaiuttimet houkuttaisi, niin säästyisi edes vähän ylimääräiseltä piuhojen vetämiseltä.
Ladattavat takakaiuttimet. Kuullostaapa kätevältä ottaa asiakseen ladata niitä pari kertaa viikossa jollain erillisellä virityksellä, saati sitten kesken leffan. :kahvi:
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
50
Ladattavat takakaiuttimet. Kuullostaapa kätevältä ottaa asiakseen ladata niitä pari kertaa viikossa jollain erillisellä virityksellä, saati sitten kesken leffan. :kahvi:
Niin takakaiuttimethan tietenkin otettaisin ladattuna käyttöön, kun sitä leffaa aletaan katsomaan eikä niin että ne odottelevat nurkassa sopivaa hetkeä... ;)
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
79
Niin takakaiuttimethan tietenkin otettaisin ladattuna käyttöön, kun sitä leffaa aletaan katsomaan eikä niin että ne odottelevat nurkassa sopivaa hetkeä... ;)
Tai jopa niin hullusti että ovat muuten langattomat mutta verkkovirrassa...
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Niin takakaiuttimethan tietenkin otettaisin ladattuna käyttöön, kun sitä leffaa aletaan katsomaan eikä niin että ne odottelevat nurkassa sopivaa hetkeä... ;)
Kauniita ajatuksia. Arvaappa unohtuuko ne ekan käytön jälkeen sinne jonnekkin? Ja sieltä ne löydät sit joskus vuosien päästä tai muija vihjailee, että voitko heittää roskiin noi, tai se heittää ne roskiin parhaassa tapauksessa, kun kattoo vaan että mitäs vitun turhakkeita täällä on. Nimimerkillä mulla on noi turhakkeet siellä jossain :rofl:
Muuten kyllä oikein hyvä setti.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Voidaan varmaan jatkaa tässä ketjussa kun tuo tarjouslaite ei nää saatavilla järkevään hintaan. @mölyä @MyrkkyMies @juksi @Antti_L

Tuote: JBL Link Bar Android-soundbar
Hinta: 99€
Kauppa: Verkkokauppa.com
Linkki: JBL Link Bar Android-soundbar, harmaa 99,00


Jbl:n bt kajari on ennestään niin odotukset tuolle soundbarille oli ihan kohtuulliset, varsinkin jos miettii 'normihintaa'.
Vähän kuitenkin pettymys äänenlaadullisesti. kovin suurta parannusta ei ~5v vanhaan panasonicin taulutelkkariin tullut. jbl:n bt kajarissa on parempi ääni :D

ensimmäinen ärsyttävyydet oli käyttöönotossa; 1. pakottaa kirjautumaan sisään googletilillä. 2. pakotettu firmispäivitys kesti tuhottoman pitään.
assistanttia ja muuta oheissälää en ole vielä ehtinyt testaamaan, käytössä tulee olemaankin lähinnä soundbarina. tv avaa ja sulkee laitteen automaattisesti
ja tv:n kaukosäädin säätää soundbarin ääntä. siitä plussaa,ei tarvi kahdella kaukosäätimellä pelata.

pienenä ärsyttävyytenä myös se, että jos pelaa ps5:lla ja sammuttaa laitteen, niin soundbar sammuu myös vaikka tv:n vaihtaisi av kanavalta tv kanavalle.
tv pitää käyttää sammuksissa ja käynnistää uudestaan että soundbarista taas ääni kuuluu.
Itsellä myös tuo päivittäminen 300M Wi-FI:ssä edennyt oikein mihinkään. 10M piuhayhteydellä taas päivitti minuuteissa.
Mä taasen olen äänenlaatuun oikein tyytyväinen vaikkakin hankin laitteen pääasiassa vain SAPHI-käyttöjärjestelmän korvaajaksi.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
78
Voidaan varmaan jatkaa tässä ketjussa kun tuo tarjouslaite ei nää saatavilla järkevään hintaan. @mölyä @MyrkkyMies @juksi @Antti_L
Jooh eilen meinasin laittaa myöhään illalla tilaukseen, ja huomasin saman, vähän kyllä harmittaa, olis tohon 99€ hintaan tuntunut tosi hyvältä ostokselta, mutta ei kyllä missään nimessä tuota tän hetken halvinta 268e hintaa tohdi maksaa.

Yllätyin kyllä, kun tajusin jälkikäteen, että tuo taitaa olla ainoa Soundbar, johon on integroitu Android TV, luulisi että kysyntää löytyisi tommoisille laitteille enemmänkin.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
812
Minkälainen kuvan laatu on jos katsot JBL kautta esimerkiksi Netflixiä?
Kävin eilen postista paketin hakemassa ja pikaisen testin jälkeen esimerkiksi Netflix kuva vaikuttaa tulevan 30FPS nopeudella, lieneekö ominaisuus vai jokin asetus pielessä?
Meillä ei ole netflixiä käytössä niin en pysty siitä sanomaan mitään. Muuten kyllä on hyvä kuva ollu mitä oon siitä katsonu.

Meille se tuli lasten huoneen telkkariin android tv.n vuoksi ku teeveen omasta sovelluvalikosta oli kaikki paitsi areena kadonnut. Plussana tuli hyvät äänet telkkariin.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Onko muut Samsung Q90R/Q96R -soundbarin omistajat huomanneet Spotify connectin kanssa ongelmia? Jos soundbar on ollut pidempään töpselissä kiinni (käytössä ja stand by), niin häviää spotifyn listalta. En saa takaisin kuin virtajohdon tuuletuksella.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Onko arvon raadilla heittää mielipidettä tällaisesta Sony KD-55XF9005:n kaveriksi: JBL Bar 5.1 -soundbar langattomalla subwooferilla 399,00

Ladattavat langattomat takakaiuttimet houkuttaisi, niin säästyisi edes vähän ylimääräiseltä piuhojen vetämiseltä.
Mulla oli noi muutaman viikon testissä.
-5.1 äänet lakkasi toimimasta ekan viikon jälkeen (Netflix jne) Vain stereo-raita Netflixistä valittuna kuului jotain. Kaikkea TVn asetuksia kokeilin veivata, sekä SoundBarin resettiä. Käytössä siis hdmi arc.
-ei eARCia
-takakajarit oli kätevät. Akku kesti hyvin, välillä laitoin yöksi kiinni bariin latautumaan.
-yhteys takakajareihin ja subbaseen toimi pätkimättä
-soudbar heräili itsekseen, vaikka tv ei mennyt päälle. En tiedä johtuiko barista vai tvstä tämä.
-conclusion: palautukseen meni.

Tilalle otin LG SN11RG:n. Eli hinta karkasi vähän korkeaksi. Tuota en oo vielä ehtiny ottaa käyttöön, kun se vaatii TVn asennuksen seinälle. LG on siis 144cm leveä, ei ihan mahdu TVn jalkojen väliin.
 
  • Tykkää
Reactions: Sir

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Zoppe sen sanoi. Itsekkin palautan ton JBL Bar 5.1 koska kerrostalo ja koiranpentu niin toi subbari turhake. Ihan hienosti riittää JBL Link Bar, joka tuohon 99€ hintaan oli aika täydellinen hankinta.
Kunhan pentu kasvaa hommaa sit kunnollisen jossa myös tuki eARC jne...
Minulla kuitenkin oli aikaisemmin ihan oikea kotiteatterisetti josta pennun takia luovuin, niin ei nää purkit pääse sinne päinkään äänimaailmassa. Vahvistin löytyy vielä, jos vaikka sit 4 vuoden päästä laittas taas Genelekkiä kehiin :cool:
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
523
Tilalle otin LG SN11RG:n. Eli hinta karkasi vähän korkeaksi. Tuota en oo vielä ehtiny ottaa käyttöön, kun se vaatii TVn asennuksen seinälle. LG on siis 144cm leveä, ei ihan mahdu TVn jalkojen väliin.
Mikset laita tälläistä telinettä --> Nedis täysin säädettävä 32-65" TV-teline | Karkkainen.com verkkokauppa


Itse meinasin ostaa tuollaisen että saan sounbarin tv:n alle, mutta kun palautin jbl 5.1 surround barin niin en sitten ostanutkaan kyseistä jalkaa
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
163
Mikset laita tälläistä telinettä --> Nedis täysin säädettävä 32-65" TV-teline | Karkkainen.com verkkokauppa

Itse meinasin ostaa tuollaisen että saan sounbarin tv:n alle, mutta kun palautin jbl 5.1 surround barin niin en sitten ostanutkaan kyseistä jalkaa
Jaa tää olikin varteenotettava vinkki. Kiitos. Seinien poraaminen on aina vähän ikävää, koolaukset ei löydy jne.
Meillä on 70-tuumainen, tuossa max 65, mahtaako alaosasta ottaa kiinni...?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3
Q70T/Q76T ehdottomasti jos sama hinta kuin Q66T. Q7xT tukee Atmosta.
Tuli sitten itse ostettua tuo Q66T viime Black Fridayna Gigantista hintaan 399 €, kun olin kauppaan menossa JBL Bar 5.1 Surroundia ostamaan ja myyjä möi tuon Q66T:n minulle kaikin puolin parempana vehkeenä. Minä kun en näistä mitään tiedä enkä mikään hifistelijä ole, niin hyvin on omaan makuun ääntä tuosta lähtenyt. Nyt kuitenkin on taas talvialet menossa ja tuota Q70T:tä saisi Verkkiksestä 360 € ja Gigantilla on tuo 50 päivän palautusoikeus niin kysyisin teiltä arvon raati, kannattaako vaivautua ja lähteä palauttamaan tuota Q66T:tä ja tilaamaan Q70T:tä? Onko tuo Atmos-tuki nyt oikeasti niin oleellinen ja onko se noissa "halvemman" pään soundbareissa edes hyvä? Hirveän vähän kummastakaan soundbarista löytyy mitään arvosteluja niin osaisiko teistä kukaan valaista ummikolle asiaa? Ainut järkevä mitä olen löytänyt on RTINGS:n arvosanat 6.8 (Q60T) ja 7.7 (Q70T). Säästäisi tuossa vaihdossa hieman rahaakin.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Tuli sitten itse ostettua tuo Q66T viime Black Fridayna Gigantista hintaan 399 €, kun olin kauppaan menossa JBL Bar 5.1 Surroundia ostamaan ja myyjä möi tuon Q66T:n minulle kaikin puolin parempana vehkeenä. Minä kun en näistä mitään tiedä enkä mikään hifistelijä ole, niin hyvin on omaan makuun ääntä tuosta lähtenyt. Nyt kuitenkin on taas talvialet menossa ja tuota Q70T:tä saisi Verkkiksestä 360 € ja Gigantilla on tuo 50 päivän palautusoikeus niin kysyisin teiltä arvon raati, kannattaako vaivautua ja lähteä palauttamaan tuota Q66T:tä ja tilaamaan Q70T:tä? Onko tuo Atmos-tuki nyt oikeasti niin oleellinen ja onko se noissa "halvemman" pään soundbareissa edes hyvä? Hirveän vähän kummastakaan soundbarista löytyy mitään arvosteluja niin osaisiko teistä kukaan valaista ummikolle asiaa? Ainut järkevä mitä olen löytänyt on RTINGS:n arvosanat 6.8 (Q60T) ja 7.7 (Q70T). Säästäisi tuossa vaihdossa hieman rahaakin.
Käy vaihtamassa, jos ei ole tolkuton matka Giganttiin.

Saat nämä lisää:
-Wifi
-Dolby TrueHD + Atmos
-DTS-HD Master audio + DTS:X
-eARC
-Parempi ääni
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
79
Käy vaihtamassa, jos ei ole tolkuton matka Giganttiin.

Saat nämä lisää:
-Wifi
-Dolby TrueHD + Atmos
-DTS-HD Master audio + DTS:X
-eARC
-Parempi ääni
Sama kokemus itsellä, mutta sit on jo tullut uusikin malli tästä.
Tiedä sit onko paljonkin parempi...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Miten nämä Soundbarit toimii jos niissä on kaikki tuet kuten DTS mutta TV:ssa ei ole? Niin osaako se sitten läpivientiä puskea TV:n appin DTS sinne?
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Miten nämä Soundbarit toimii jos niissä on kaikki tuet kuten DTS mutta TV:ssa ei ole? Niin osaako se sitten läpivientiä puskea TV:n appin DTS sinne?
Toimii vastaavasti kuin erilliset vahvistimet. TV ei voi toistaa DTS-ääniä omilla sovelluksilla eikä mainostaa HDMI-kättelyssä kodekkia, joten lähdelaitteen (esim. Bluray-soitin tai pelikonsoli) pitää neuvotella toinen kodekki tai dekoodata PCM-muotoon. DTS:X ei toimi ainakaan LG:n CX:n läpi mitenkään eikä varmaan Samsungien.

Edit: DTS ei siis käytössä kuin bluray-levyillä tällä hetkellä, joten striimisovelluksissa sille ei tarvetta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Toimii vastaavasti kuin erilliset vahvistimet. TV ei voi toistaa DTS-ääniä omilla sovelluksilla eikä mainostaa HDMI-kättelyssä kodekkia, joten lähdelaitteen (esim. Bluray-soitin tai pelikonsoli) pitää neuvotella toinen kodekki tai dekoodata PCM-muotoon. DTS:X ei toimi ainakaan LG:n CX:n läpi mitenkään eikä varmaan Samsungien.

Edit: DTS ei siis käytössä kuin bluray-levyillä tällä hetkellä, joten striimisovelluksissa sille ei tarvetta
Eli kaiken pitää sitten kulkea soundbarin läpi. Mietin vain että LG soundbar tukee kaikkea niin sitten se materiaali pitää tulla ulkoisesta lähteestä jos TV ei sitä itse osaa antaa.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Eli kaiken pitää sitten kulkea soundbarin läpi. Mietin vain että LG soundbar tukee kaikkea niin sitten se materiaali pitää tulla ulkoisesta lähteestä jos TV ei sitä itse osaa antaa.
Jep, pelikonsolissa vaan huono kun menettää 4K 120Hz + VRR. Ajattelin itsekin jossain vaiheessa, että hankin PS5:n uhd-soittimeksi, mutta Dolby vision -tuen puuttuminen vähän latisti tätä ajatusta. Toinen kiertotie on UHD-soittimissa hommata sellainen malli, jossa on kaksi HDMI-lähtöä. Toinen videolle ja toinen äänelle. Konsolia voisi käyttää normaalisti TV:n kytkettynä ja kun haluaa katsoa 4k bluray-leffaa, niin vaihtaa konsolin kiinni soundbariin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Jep, pelikonsolissa vaan huono kun menettää 4K 120Hz + VRR. Ajattelin itsekin jossain vaiheessa, että hankin PS5:n uhd-soittimeksi, mutta Dolby vision -tuen puuttuminen vähän latisti tätä ajatusta. Toinen kiertotie on UHD-soittimissa hommata sellainen malli, jossa on kaksi HDMI-lähtöä. Toinen videolle ja toinen äänelle. Konsolia voisi käyttää normaalisti TV:n kytkettynä ja kun haluaa katsoa 4k bluray-leffaa, niin vaihtaa konsolin kiinni soundbariin.
Harmillista, että läpiviennillä ei saa vietyä läpi mutta näin se sitten on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 512
Palautin tuon 99€ JBL link barin koska ei ollut mielestäni edes tuo hinnan väärti.
Hankin sen parantaakseni taulutelkkarin ääniä, johon tuosta ei paljoa ollut apua. Ääni on erittäin ohkainen ja ontto. Ehkä jopa hieman rasittava kuunnella.
Barilla on kuitenkin kokoa kohtuullisesti ja painoakin jonkin verran, olisin odottanut jbl:tä huomattavasti parempaa suoritusta.

Ääniohjaus on käyttökelvoton niin kauan kun se ei toimi virheettömästi, ensimmäistäkään laitetta ei vielä ole tullut vastaan, jossa se toimisi kelvollisesti.
Tässä se toimi huonosti ja hitaasti. Suunnilleen ainoa käsky jonka sain tarpeeksi hokemalla menemään perille oli 'sulje tv'. Tajusi sentään suomea.
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
631
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
446
Minulla on Sonyn HT-G700 kiinni Sonyn XH90:ssä HDMI 1.4 piuhalla eARC paikassa ja televisiosta laitettu eARC asetus automaatille. Jokus äänet häviää n. 10 sekunniksi ja palaavat sitten takaisin. Auttaako tuohon HDMI 2.0 tai 2.1 laittaminen vai mistähän tuo johtuu?
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Siis mitä vittua JBL? Tapaus JBL Link Bar eli tämä halppis paska: JBL Link Bar Android-soundbar, harmaa 99,00
Pakottaa alussa päivityksen. Määritin netin. Lähti rullaa. 5% . Päivityksen lataaminen epäonnistui. Tapahtui virhe lässyn lässyn lää. Yritä uudelleen. Joo! Yritetty on ja moneti. Verkkoasetukset. Ja siellähän ei ole listalla yhtäkään WIFIä eli loopissa ollaan. Hyviä ideoita? Uskaltaako tuota edes sammuttaa kun ei varmaan käynnisty enää ikinä sit.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
78
Siis mitä vittua JBL? Tapaus JBL Link Bar eli tämä halppis paska: JBL Link Bar Android-soundbar, harmaa 99,00
Pakottaa alussa päivityksen. Määritin netin. Lähti rullaa. 5% . Päivityksen lataaminen epäonnistui. Tapahtui virhe lässyn lässyn lää. Yritä uudelleen. Joo! Yritetty on ja moneti. Verkkoasetukset. Ja siellähän ei ole listalla yhtäkään WIFIä eli loopissa ollaan. Hyviä ideoita? Uskaltaako tuota edes sammuttaa kun ei varmaan käynnisty enää ikinä sit.
Kokeile Ethernet kaapelilla?
 

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 619
Siis mitä vittua JBL? Tapaus JBL Link Bar eli tämä halppis paska: JBL Link Bar Android-soundbar, harmaa 99,00
Pakottaa alussa päivityksen. Määritin netin. Lähti rullaa. 5% . Päivityksen lataaminen epäonnistui. Tapahtui virhe lässyn lässyn lää. Yritä uudelleen. Joo! Yritetty on ja moneti. Verkkoasetukset. Ja siellähän ei ole listalla yhtäkään WIFIä eli loopissa ollaan. Hyviä ideoita? Uskaltaako tuota edes sammuttaa kun ei varmaan käynnisty enää ikinä sit.
Kokeile Ethernet kaapelilla?
Kylläpä vain! Ethernet-kaapelilla piti päivittää loppuun. Saatana että ärsytti repiä modeemi toisaalta ja viedä olohuoneeseen.
Mitäs sitten joku Matti Meikäläinen joka ei tällaisista tajua, kun ensi toimii WIFI mutta sit et voikkaan määrittää sit uudestaan tuossa 5% latauksen kohdalla. Haista JBL paska!
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 505
Viestejä
4 164 517
Jäsenet
70 417
Uusin jäsen
teboxi

Hinta.fi

Ylös Bottom