Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Liittynyt
24.02.2019
Viestejä
624
Ei kai tässä yhtälössä pitäisi olla mitään ihmeellistä, jos myyjä ei kykene jostain syystä korjaamaan virhettä, vaan tarjoilee lahjakorttia tai välirahalla vaihtoa.

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tavaroiden-ja-palveluiden-virheet/virheen-seuraamukset/






Jimmsi itsekin on näköjään tässä ketjussa ollut sitä mieltä, että rahat pitäisi saada rahana takaisin.
Kyllähän se on nähty, että täällä jimm’s valehtelee toistuvasti tuosta rahojen palautuksesta. Eihän näitä keissejä muuten ilmaantuisi muutaman kuukauden välein, jos he toimisivat kuten väittävät täällä.
 

Ubi

Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
14
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
 

mutsison

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.02.2023
Viestejä
65
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Se nyt on ihan se ja sama mitä joku somevastaava täällä lupailee. Ei sillä ole mitään natsoja luvata asioita vaan on joku matalapalkkainen perustyöntekijä. Johtoporrasta ei kiinnosta tällaisten lupaukset. Ne menee mappi ö:hön heti.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 441
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?

Ja mikä tärkeintä, minulle ei ensin edes tarjottu maksutonta vaihtoa, vaan lahjakorttia tai välirahaa vaihdossa uuteen laitteeseen. Käytäntö, joka on muistaakseni täällä pistetty milloin väärinymmärryksen, milloin asiakaspalvelijan puutteellisen koulutuksen piikkiin ja joka on toistuvasti luvattu korjata.
Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 982
Ensimmäisen 24kk aikana kuluttajan on mahdollista purkaa kauppa (=saada rahat takaisin täysmääräisenä ja sen soisi olevan myös Jimssille itsestään selvää).
Sen jälkeinen mahdollinen takuu on valmistajan myöntämä lisätakuu ja silloin valmistaja voi korjata/-vaihtaa tuotteen.
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 306
Ihan mielenkiinnosta casea kohtaan, mikä virtalähde on kyseessä, mikä siinä hajosi ja milloin tuote on alunperin hankittu?
Mikäli uusi ja samantien romuna niin ymmärrän vouhotuksen, mutta mikäli tuotetta on käytetty jo vuosia niin kauppahinnan palautus täydellisenä koska jämy ei pysty täysin identtistä tuotetta toimittamaan, tuntuu utopistiselta.
Minä sain Corsairin kolme vuotta vanhasta virtalähteestä täyden ostohinnan tililleni kun meni takuuseen ja todettiin vialliseksi. Liike ei toki ollut Jimms vaan kotimainen M-kirjaimella alkava. Valitettavasti omatkin kokemukset Jimmsin takuuasioista on vähän nihkeät.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
295
Aivan höpöhöpötason juttua. Takuu on tasan sen mittainen sinne ostoliikkeeseen kun se ostoliike kertoo. Jos ei kerro mitään niin se se on saman mittainen kuin siinä paketissa lukee sinne ostoliikkeeseen.

Ainoa keino siis saada eri mittainen takuu ostoliikkeeseen on se että ostoliike kertoo etukäteen minkä mittainen takuu sinne on.

Esimerkkejä jimssiltä:
10v takuuta jimssille:
3v jimssille 10v valmistajalle:

Mitään kahden vuoden sääntöä takuun kanssa ei ole. Sekoitat aivan muihin asioihin.

P.s. Sivuhuomiona 5 päivää vajaa 4kk:n RMA:n hyväksymisen jäkeen jimms toimitti tänään Seasonic GX-850 postiin. Yllättyisin kovasti jos mukana tulisi pahoittelut viivästyksestä. En siis tiedä vielä mitä paketissa on. Casen kuvaus täällä: Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Myyjäliikkeelle on vielä olemassa virhe vastuu!
Kun tavaralla on takuu, sovelletaan virhetilanteissa takuutodistuksessa ja takuuta koskevassa mainonnassa esitettyjä ehtoja. Takuu ei saa kuitenkaan rajoittaa laissa säädettyä virhevastuuta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Minun ymmärtääkseni takuun pitäisi olla yhtä kattava koko kymmenen vuoden aikana ja se, tehdäänkö palautus ensimmäisenä vai yhdeksäntenä vuotena on täysin yhdentekevää. Jos jälleenmyyjä ei pysty toimittamaan vähintään vastaavaa masinaa, en oikein näe muuta ratkaisua kuin ostohinnan hyvityksen. Mikä tässä on utopistista?
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
214
Eli olet tilannut aikoinaan salaisen, parhaimman virtalähteen koko maailmasta ja Jimm's ei pysty toimittamaan samantasoista tai parempaa, vaan rahat tulee palauttaa täysimääräisinä yhdeksän vuoden jälkeen viivästyskorkoineen sinulle. Selvä juttu.
Mitä jos nyt laittaisit meille foorumilaisillekin kuitenkin tiedoksi mistä virtalähteestä on kyse, miten se on hajonnut ja milloin se on ostettu niin tästä jutusta jäisi jotain käteenkin.
Kyllä itse ainakin ostin vähän kalliimman hdmi johdon sen takia koska siinä on 25 vuoden takuu. Jos tuote menee rikki niin todellakin oletan että saan vaikka 15 vuoden jälkeen joko samanlaisen (samanlaisella takuulla) tai rahat takaisin. Tämähän on ennemminkin valmistajan ongelma jos tuote sattuu menemään rikki ja samanlaista ei ole antaa takaisin. Yritys sitten pitäisi saada rahat takaisin valmistajalta jos kaupat peruuntuu tämmöisen takia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Täälläkin aiheesta tietämättömät huutelijat ja mutuilijat voivat tutustua esim. kuluttajariitalautakunnan päätöksiin asiasta.
Aiheeseen liittyviä tapauksia ovat mm. seuraavat:

Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä. - Kuluttajariitalautakunta
Näytönohjaimen kauppa. Tavaran virhe. Kaupan purku. Palautettavan kauppahinnan määrä.

Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty. - Kuluttajariitalautakunta
Matkapuhelimen kauppa. Tavaran virhe. Korjausten viivästyminen. Kaupan purku. Käyttöhyöty.

Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus. - Kuluttajariitalautakunta
Pöytätietokoneen kauppa. Tavaran virhe. Kestoikä. Kaupanpurkuvaatimus.

TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 493
TLDR:
Täyttä kauppahintaa kaupan purussa ette saa käteenne sen 9 tai 25 vuoden jälkeen, vaan tuotteesta vähennetään aina käyttöhyöty.
Mikäli Jimm's nyt olisi palauttanut "kauppakrediitteinä" tuon täyden ostohinnan niin ainakin itse olisin enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuun.
Mutta kukin tyylillään.
Kaupan purkaminen
Kaupan purkaminen tarkoittaa sitä, että myyjä palauttaa sinulle tavarasta maksamasi kauppahinnan ja sinä palautat tavaran myyjälle. Myyjän tulee korvata sinulle tavaran palautuksesta aiheutuvat kustannukset. Myyjä voi vähentää palautettavasta kauppahinnasta tavarasta saamasi käyttöhyödyn. Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää.
Kaupan purkaminen on mahdollista vain, jos virhe on vähäistä suurempi. Myyjällä on lain mukaan todistustaakka siitä, että virhe on vähäinen.


Ole hyvä. Asia on aika yksiselitteinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Tästä en löytänyt minkäänlaista lakitekstiä kuluttajansuojalaista tai edes muuta "virallista" sivustoa jossa näin väitettäisiin.
Esim. kuluttajaliiton sivujen mukaan käyttöhyöty voidaan vähentää.

Jos joku io-techin mestareista löytäisi pykälän minkä perusteella tuo väittämä takuuaikana täyden kauppahinnan palauttamisesta on tuonne KKV:n sivuille laitettu niin olisin kiitollinen lähteestä.
 
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 095
"Jos kauppa puretaan takuuaikana, ei käyttöhyötykorvausta voi vähentää."
Tästä en löytänyt minkäänlaista lakitekstiä kuluttajansuojalaista tai edes muuta "virallista" sivustoa jossa näin väitettäisiin.
Esim. kuluttajaliiton sivujen mukaan käyttöhyöty voidaan vähentää.

Jos joku io-techin mestareista löytäisi pykälän minkä perusteella tuo väittämä takuuaikana täyden kauppahinnan palauttamisesta on tuonne KKV:n sivuille laitettu niin olisin kiitollinen lähteestä.
Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Tuossa näytönohjain tapauksessa taas kehitys oli kehittynyt ja sai tehokkaampaa näyttistä alle sillä hintaa mitä hyvitykseksi tarjottiin, joten linjaus on ihan järkeenkäypä. Virtalähteissä tämmöistä edistystä ei vastaavassa määrin ole tapahtunut, eli niiden hinnat ei ole tippuneet - ehkä enemmänkin nousseet parin-kolmen vuoden takaisesta, joten tilanne on aivan eri kuin tuossa esimerkkitapausessasi.

Lakipykäliä kannattanee kysyä suoraa KKV:ltä, kun ohjeistus on heidän tekemänsä.
 

Hyper Rävääjä

Räbel Hyvääjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
105
@Jimm's miten teillä menee takuuvaihdon takuuvaihto? :cigarbeye:

Ostin vuonna 2017 G602 hiiren, joka vaihdettiin takuuseen elokuussa 2020. Kyseinen takuuvaihdettu hiiri alkoi taas tuplaklikkailemaan, mietin että saakohan tuon vielä takuuseen. Toimituslähetteessä oli näin laitettu. Ajattelin vain kysyä ennen kun laitan turhaa teille menemään.

1679647045301.png
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 783
@Jimm's miten teillä menee takuuvaihdon takuuvaihto? :cigarbeye:

Ostin vuonna 2017 G602 hiiren, joka vaihdettiin takuuseen elokuussa 2020. Kyseinen takuuvaihdettu hiiri alkoi taas tuplaklikkailemaan, mietin että saakohan tuon vielä takuuseen. Toimituslähetteessä oli näin laitettu. Ajattelin vain kysyä ennen kun laitan turhaa teille menemään.

Yleensä takuu lasketaan ostopäivästä, eikä se uusiudu takuuvaihdon yhteydessä, vaan se vanhan tuotteen takuu siirtyy uudelle tuotteelle.

Mutta @Jimm's voi tulla vielä tämän saman sanomaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Tuo kuluttajaliiton artikkeli näyttää puhuvan virhevastuusta, joka on siis eri asia kuin takuu, eli ei liity mitenkään tähän keskusteluun.
Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.

- Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat heidän itsensä mukaan suosituksia "eli ennakkopäätöksiä" vastaavanlaisiin riitoihin.
- Lakipykälät asiaan liittyen pitäisi kyllä löytyä ihan Suomen laista, eikä mistään KKV:n aspasta.

@Sampsa Tästä voisi melkein jo tehdä oman ketjun aiheeseen sopivalle alueelle, missä keskustellaan pelkästään kuluttajansuojaan liittyvistä laeista, ehdoista ja ratkaisuista, ettei Jimm'sin ketju täyty näistä omista ja muiden nollapostauksista.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Jos lukisit linkatun artikkelin loppuun niin siinä puhutaan myös takuun käsitteestä, joka on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän lisäetu kuluttajaa suojaavalle virhevastuulle. Esimerkiksi Jimm'sin takuuehdot löytyvät etusivun oikeasta alalaidasta, takuuehdot, jotka lain mukaan eivät saa heikentää kuluttajansuojalaissa olevaa virhevastuuta. Eli kyllä tuo takuu ja virhevastuu menevät käsi kädessä.

- Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat heidän itsensä mukaan suosituksia "eli ennakkopäätöksiä" vastaavanlaisiin riitoihin.
- Lakipykälät asiaan liittyen pitäisi kyllä löytyä ihan Suomen laista, eikä mistään KKV:n aspasta.

@Sampsa Tästä voisi melkein jo tehdä oman ketjun aiheeseen sopivalle alueelle, missä keskustellaan pelkästään kuluttajansuojaan liittyvistä laeista, ehdoista ja ratkaisuista, ettei Jimm'sin ketju täyty näistä omista ja muiden nollapostauksista.
Käykö tämä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Käykö tämä?
Sinnehän nämä suoraan kauppiaaseen kuulumattomat pohdinnat tosiaan kuuluvat. Jatketaan keskustelua em. langassa.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
295
Itsellä kyllä on ollut pelkkiä hyviä kokemuksia jimms palvelusta, esim, noin 1.5vuotta siiten ostin amd asus extreme emolevyn, jossa silloin lakkasi toimimasta oled näyttö, niin jimms hoiti kyseisen takuu asian loistavasti, ja samoin kävi yhden näytönohjaimen kanssa, joka tuli mulle jo valmiiksi paketissa naarmuisena ja näpelöitynä. Kiitos vaan jimmsille erittäin paljon hyvin hoituneista takuu asioista. Kyllä tämä on vaan itselleni se ykkös kauppa!
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Todennäköisesti ei löydy miltään Suomalaiselta tukulta mutta onko mitään mahdollisuuksia saada rackstuds valikoimiin?

Ei ainakaan tällä hetkellä saada tukkureilta, mutta tuotevastaava laittoi studsit korvan taakse, mikäli niitä jollekin tukkurille ilmaantuu niin otetaan valikoimiin.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Onko näiden saapumisen ajankohdasta mitään aavistusta olemassa:


Minulla on kone tilauksessa teiltä ja kinnaa nyt noista kahdesta, niin aikataulu kiinnostaisi
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Onko näiden saapumisen ajankohdasta mitään aavistusta olemassa:


Minulla on kone tilauksessa teiltä ja kinnaa nyt noista kahdesta, niin aikataulu kiinnostaisi
Ikävä kyllä kotelon saapumisajankohdasta ei ole tarkempaa tietoa saatavilla. 7950X3D saadaan täydennystä varastoon 2-3 viikon päästä, mutta tulevan erän kappalemäärästä ei ole infoa.
 

Ubi

Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
14
@Jimm's, en haluaisi kuulostaa rikkinäiseltä levyltä, mutta en ymmärrä, miksi tähän on niin vaikea saada vastausta. Eli eivätkö Corsair ja valmistajat yleensä osallistu takuupalautuksiin millään lailla, vai miksi minun pitäisi hyväksyä tilalle eri valmistajan virtalähde?
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
vai miksi minun pitäisi hyväksyä tilalle eri valmistajan virtalähde
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
91
Tuossa viime vuoden puolella takuuhuollatin Corsair 850W RM850 (2019) -virtalähteen Jimssillä niin tarjottiin mahdollisuutta vaihtaa toiseen tuotteeseen koska kyseinen malli poistunut myynnistä, otin tilalle Corsair 850W RM Series RM850 (2021) -virtalähteen ja maksoin jonkun vähän päälle kympin välirahaa siitä. Käytännössä sama vehje, en vaivautunut yrittämään neuvotella mitään hinta-aleja siihen mutta toisaalta itse koin hyväksi että on tilaisuus päivittää ihan eri kaliberin tai tyypin laitteisiin sen hetkisen tarpeen mukaan jos haluaa.

Jos lähettää tuotteen suoraan Corsairille, niin osaan kokemuksesta (16gb ddr3 ram kit elinikäisellä takuulla) sanoa että vaihtavat parempaan omaan tuotteeseen jos vanha poistunut valikoimista.
 

Ubi

Liittynyt
28.02.2023
Viestejä
14
Mutua tämä, mutta jos sitä prikulleen samaa mallia ei enää ole saatavilla, ja joku toisen valmistajan malli on sitten lähinnä vastaava?
Mutta jos kyseessä on valmistajan tarjoama takuu, kuulostaa minusta vähän hassulta, että tarjotaan toisen valmistajan komponenttia, koska vastaavaa ei löydy omasta valikoimasta.

Jos lähettää tuotteen suoraan Corsairille, niin osaan kokemuksesta (16gb ddr3 ram kit elinikäisellä takuulla) sanoa että vaihtavat parempaan omaan tuotteeseen jos vanha poistunut valikoimista.
Kävi ensin mielessä, että olisin yhteydessä suoraan sinne, mutta oletin sitten, että Jimm's toimisi vain välimiehenä ja korvaus tapahtuisi samalla lailla joka tapauksessa. Mutta on tosiaan vaikea kuvitella Corsairia tekemässä hyvityksiä muiden valmistajien komponenteilla, että olin ilmeisesti väärässä.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 332
7950X3D saadaan täydennystä varastoon 2-3 viikon päästä, mutta tulevan erän kappalemäärästä ei ole infoa.
Mikäs tässä on tarina? Yleensä prossuja tippuu eriä 2-4 viikon välein, tässä on kuukausi vierähtänyt ja nyt kuulemma vierähtää vielä pari kolme viikkoa lisää? Onko välissä tullut joku pieni erä joka katosi suoraan parempiin suihin olemassaoleviin tilauksiin, vai onko AMD:lla tai tukkurilla toimitusvaikeuksia?
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
585
Tämä on varmaan uuden verkkokaupan kehitysputkessa jo, mutta mainitaan nyt silti. Saisiko päivityspakettien ja emolevyjen suodattimiin form factorin. Todella tuskaista yrittää kaivaa mATX lankkuja, tai paketteja missä moinen on, kun pitää jokainen tuotesivu avata erikseen ellei mallista osaa heti sanoa mikä mahtaa olla, tai tuurilla ole osana tuotenimeä mainittu.
 
Liittynyt
30.01.2017
Viestejä
34
Tämä on varmaan uuden verkkokaupan kehitysputkessa jo, mutta mainitaan nyt silti. Saisiko päivityspakettien ja emolevyjen suodattimiin form factorin. Todella tuskaista yrittää kaivaa mATX lankkuja, tai paketteja missä moinen on, kun pitää jokainen tuotesivu avata erikseen ellei mallista osaa heti sanoa mikä mahtaa olla, tai tuurilla ole osana tuotenimeä mainittu.
Siellä vasemmalla on suodattimien alla haku, siihen lyömällä hakusanaksi "matx" suodattaa kaikki muut pois. Kätevämpi se tietenkin olisi kun voisi vain klikata sen suodattimen.
 

dome

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
585
Siellä vasemmalla on suodattimien alla haku, siihen lyömällä hakusanaksi "matx" suodattaa kaikki muut pois. Kätevämpi se tietenkin olisi kun voisi vain klikata sen suodattimen.
Kas, tosiaan näyttää äkkiseltään toimivan. Oletin että tuo osuisi vain otsikkotasolla, niin ei tullut edes mieleen kokeilla.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Mikäs tässä on tarina? Yleensä prossuja tippuu eriä 2-4 viikon välein, tässä on kuukausi vierähtänyt ja nyt kuulemma vierähtää vielä pari kolme viikkoa lisää? Onko välissä tullut joku pieni erä joka katosi suoraan parempiin suihin olemassaoleviin tilauksiin, vai onko AMD:lla tai tukkurilla toimitusvaikeuksia?
Viime viikolla meille tuli prossua erä varastoon, mutta tuo meni tosiaan suoraan olemassaoleviin tilauksiin. Hieman tuntuisi myös näin alkuun saatavuus olevan haasteellinen.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Mikäs tässä on tarina? Yleensä prossuja tippuu eriä 2-4 viikon välein, tässä on kuukausi vierähtänyt ja nyt kuulemma vierähtää vielä pari kolme viikkoa lisää? Onko välissä tullut joku pieni erä joka katosi suoraan parempiin suihin olemassaoleviin tilauksiin, vai onko AMD:lla tai tukkurilla toimitusvaikeuksia?
Joo, välissä tuli näemmä erä joka joka muutti sijoitustani jonossa 40-50 -> 10-15 eli takuuta ei ole, että saan omaani edes seuraavasta erästä. Kehnoa on saatavuus. Toisaalta kopasta ei kuulu mitään siitäkään eli ei mennyt minulla tilaus oikein putkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Kas, tosiaan näyttää äkkiseltään toimivan. Oletin että tuo osuisi vain otsikkotasolla, niin ei tullut edes mieleen kokeilla.
Kentässä voi käyttää myös -hakusana jolloin se jättää listaamatta sivut missä se mainitaan. Kätevä esimerkiksi jos etsii koteloa johon ei ole tungettu ikkunaa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Pääsivulle kirjoitettu haku "matalaprofiilinen näppäimistö" antaa kaksi tulosta joista kumpikaan ei ole näppäimistö...
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 332
Viime viikolla meille tuli prossua erä varastoon, mutta tuo meni tosiaan suoraan olemassaoleviin tilauksiin. Hieman tuntuisi myös näin alkuun saatavuus olevan haasteellinen.
Ok, eli normi erät pyörii ja puute johtuu vain kovasta kysynnästä, eli mitään outoa siis. Erä-kaksi ja 7800X3D ulos niin ongelma poistuu. 7800X3D voi sitten olla kortilla jonkin aikaa :)
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
32
Nooh onhan siellä jotain tuoteluokista liittyviä outoja juttuja varmaan vielä olemassa.

Haet "näppäimistö vai" niin ehdoittaa vain Gloriuksen tuotteita. Niissä lukee myös o-rengas, mutta jos haet "o-ren" niin tulee king modin vaimennusrenkaat. Tästä jos jatkat "o-rengas" niin tulee ek:n ja phobyan tuotteita.

Tavallaan outoa, että vaimennus o-renkaat ja gloriukset eri tuoteluokassa. Toinen modaus, toinen näppäimistöjen ja hiirien tarvikkeissa.

Kuitenkin pienellä vaivalla ainakin itse löydän tuotteet mitä tarvitsen, koska tuttua nuo tavat mitä etsiä. Perus käyttäjälle tietenkin hieman haastavaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 230
Ok, eli normi erät pyörii ja puute johtuu vain kovasta kysynnästä, eli mitään outoa siis. Erä-kaksi ja 7800X3D ulos niin ongelma poistuu. 7800X3D voi sitten olla kortilla jonkin aikaa :)
Joo, veikkaisin, että ongelmana on 3D-kakullisen piirin saannot noin ylipäätään.
7800X3D tulee kunnolla tarjolle sitten, kun niitä kiviä alkaa jäämään kunnolla yli 7950X3D:n tuotannosta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Kiitokset @Jimm's. Ilahduttavaa että pikatoimitusnapin painaminen hädänhetkellä todella teki sen että paketti lähti vielä samana päivänä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Yhteistyökumppani
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 966
Onko mitään tietoa milloin näitä olisi tulossa seuraavan kerran?

Tämä on meidän päässä selvityksessä!
EDIT
Uusimman arvion mukaan saadaan tätä jäähyä 5.5. seuraavan kerran hyllyyn.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.04.2018
Viestejä
34
Onko RTX 4090 iChill Frostbiteä tai vastaavaa mahdollista saada valikoimaan?
 
Viimeksi muokattu:

TunTuri

oh4etc
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 198
Oma takuuvaihtoprosessi näyttäisi sujuvan aikalailla hyvin, sen mukaisesti mitä itse oikeastaan toivoinkin. Vesijäähyssä joko gunggaantu blokki tai korkkasi pumpun akseli, vesi ei enää kiertänyt. Vikakuvauksen kanssa AIO vaihtoon, ja esitin toivetta jos voisin välirahalla päivittää vähän luotettavammanoloiseen. Takuupäätös tuli hyvinkin pikaisesti (varmaan se pumpun akseli oli sitten korkannut, koska gungannut blokkihan onnistuisi kenties korjatakkin nesteen vaihtamalla ja gungin putsaamalla). Tähän tarjottiin nopeaa vaihtoehtoa pikaisella postiennakkopaketilla (joka on toki ymmärrettävää, tapauksissa missä asiakas ei ole tämmöinen ATK-raudan hoardaaja ja kone olisi täysin telakalla jäähyn puutteen vuoksi), mutta koska halusin tilaukseen muutakin ja kun prossalle keksin väliajaksi yhden ilmajäähyn "siksi aikaa", tuumattiin lahjakortin olevan passeli ratkaisu. Tässä just klikkailin uuden vesijäähyn muutamine muine osineen tilautumaan. Näyttäisi tuotteilla olevan 10-20 päivän arvio, mutta noita kyllä jaksaa odotella, harmitus hajonneesta AIO:sta on jo vaihtunut semmoiseen "kaikki järjestyy" mentaliteettiin.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 741

Olisiko tätä mahdollista saada valikoimiin, näyttää olevan 4GB ja 8GB kammat, mutta ei tätä 16GB mallia (ei Mac versio!)

Edit: Ilmestyi jo tilattavaksi ja heti pistin nyt tilaukseen, kiitos :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 713
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom