Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Hieman harmittaa, kun pari-kolme kertaa jo käynyt niin, että tuotteessa lukee toimitusajaksi arvio esim. 5-7 päivää. Kilpailijalla samalla tuotteella arvio esim. 3 viikkoa. Niinpä ostan tuotteen Jimmsiltä (hieman kalliimmalla hinnallakin, mutta toimitusaika painaa enemmän), ja katson tilauksen tilaa muutaman päivän päästä, niin arvioksi onkin vaihtunut 3 viikkoa. Ei kiva, kun ostaa vaikkapa synttärilahjaa ja valitsee tuotteen ja myyjän toimitusajan perusteella.

Toki arviot ovat arvioita, mutta kyllähän tässä jollekin voisi mieleen tulla, että näin voitetaan kaupat kilpailijoilta. Itse haluan uskoa kuitenkin, että tarkoituksellisuutta ei varmasti ole. Kunhan halusin vain avautua jonnekin.
 
Oman tilauksen arvion näkee tilausvahvistuksessa koska sivuilla näkyvä arvio koskee vain uusia tilauksia, eli se elää aina tilausten ja varaston mukaan. Kannattaa toki olla yhtydessä aspaan jos on kysymyksiä tilauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman harmittaa, kun pari-kolme kertaa jo käynyt niin, että tuotteessa lukee toimitusajaksi arvio esim. 5-7 päivää. Kilpailijalla samalla tuotteella arvio esim. 3 viikkoa. Niinpä ostan tuotteen Jimmsiltä (hieman kalliimmalla hinnallakin, mutta toimitusaika painaa enemmän), ja katson tilauksen tilaa muutaman päivän päästä, niin arvioksi onkin vaihtunut 3 viikkoa. Ei kiva, kun ostaa vaikkapa synttärilahjaa ja valitsee tuotteen ja myyjän toimitusajan perusteella.

Toki arviot ovat arvioita, mutta kyllähän tässä jollekin voisi mieleen tulla, että näin voitetaan kaupat kilpailijoilta. Itse haluan uskoa kuitenkin, että tarkoituksellisuutta ei varmasti ole. Kunhan halusin vain avautua jonnekin.

Juuri niin kuin viisas kanssakeskustelija jo valaisikin, eli oman tilauksesi arvion löydät aina saamaltasi tilausvahvistukselta (mikäli arvio on olemassa, eikä esim. "ei vahvistettu").

Netin arvio elää koko ajan sitä mukaa kun tilauksia tehdään ja tukkurin saldot muuttuvat, ja se koskee aina sillä hetkellä tehtäviä uusia tilauksia. Arviot pitävät yleensä hyvin paikkaansa, mutta jos saatu arvio ylittyy niin kannattaa tosiaan olla aspaan yhteydessä - jos on kiire niin chatti tai puhelin tavoittaa nopeinten!
 
Pakko näin liikkeessänne käyvänä ihmisenä:

Lisätkää henkilökuntaa myös myymälän puolelle!!

Harvassa on ne kerrat jolloin on hoitanut asiat alta 10min, pääsääntöisesti liikkeessä saa odottaa jo paketin noutoakin jo 15-30min. Kaksi ihmistä ja sali täynnä ihmisiä ei kauheasti houkuttele käyttämään teidän liikettä noutopisteenä tai asiointiin. Luulisi että ylemmälläkin taholla on herätty siihen että jonotusajat on todella pitkiä klo 15-18 välisenä aikana, merkaten sitä että kaksi tiskiä ei todellakaan riitä, vaan kaikki kolme tulisi olla käytössä. Muutamat viime kerrat sai pelkästään noutoakin odottaa reippaasti yli 15min, tänäänkin asiakaspalvelua n. 30min. Tuo on aika, joka on monelle asiakkaalle kivijalkaliikkeessä se ostopäätökseen voimakkaasti vaikuttava asia (ja ei hyvällä tavalla!). Teiltä voisi useamminkin hakea jotain ihan paikan päältä, mutta jos pitää varata miltei tunti siihen että hoitaa teillä asiat ja matkustaa (Raision Verkkokauppa, vaikka onkin kauempana itsellä, pääsen miltei 1/3 nopeammin sieltä. Tietysti eri kokoluokan firma, mutta silti!)

En halua mitenkään mollata tai kuulostaa ns. party-pooperilta, mutta ajattelen tässä vain muitakin asiakkaita. Toivon parasta kuitenkin firmalle, mutta tämä tapa ei ole se. Vaikka teillä pääpaino ei olekkaan kivijalkamyymälässä, niin jos kerran tarjoatte sitä, se kannattaisi toteuttaa niin että se toimii, tai on olla toteuttamatta. Nyt se ei kunnolla toimi.

Jopa K-Raudastakin saa nopeammin palvelua, rautakaupasta!
 
Uutta projektia pukkaa ja joutunut pari kertaa kääntymään Jimmyn puoleen tuotteistus asioissa ja aina on onnistunut. Chätissä joku aika sitten kyselin alkuyöstä josko saisi Ek:lta jonkin hilppeen valikoimaan ja aamulla sitten tulikin viestiä, että nyt löytyy.
Vaikka toimitus saisikin vähän nopeampi olla, niin ei näin joustavaa palvelua taida muualta saada, muualla tuollaiset pyynnöt vain kuitataan "ei valitettavasti kuulu valikoimiin"
 
Pakko näin liikkeessänne käyvänä ihmisenä:

Lisätkää henkilökuntaa myös myymälän puolelle!!

Harvassa on ne kerrat jolloin on hoitanut asiat alta 10min, pääsääntöisesti liikkeessä saa odottaa jo paketin noutoakin jo 15-30min. Kaksi ihmistä ja sali täynnä ihmisiä ei kauheasti houkuttele käyttämään teidän liikettä noutopisteenä tai asiointiin. Luulisi että ylemmälläkin taholla on herätty siihen että jonotusajat on todella pitkiä klo 15-18 välisenä aikana, merkaten sitä että kaksi tiskiä ei todellakaan riitä, vaan kaikki kolme tulisi olla käytössä. Muutamat viime kerrat sai pelkästään noutoakin odottaa reippaasti yli 15min, tänäänkin asiakaspalvelua n. 30min. Tuo on aika, joka on monelle asiakkaalle kivijalkaliikkeessä se ostopäätökseen voimakkaasti vaikuttava asia (ja ei hyvällä tavalla!). Teiltä voisi useamminkin hakea jotain ihan paikan päältä, mutta jos pitää varata miltei tunti siihen että hoitaa teillä asiat ja matkustaa (Raision Verkkokauppa, vaikka onkin kauempana itsellä, pääsen miltei 1/3 nopeammin sieltä. Tietysti eri kokoluokan firma, mutta silti!)

En halua mitenkään mollata tai kuulostaa ns. party-pooperilta, mutta ajattelen tässä vain muitakin asiakkaita. Toivon parasta kuitenkin firmalle, mutta tämä tapa ei ole se. Vaikka teillä pääpaino ei olekkaan kivijalkamyymälässä, niin jos kerran tarjoatte sitä, se kannattaisi toteuttaa niin että se toimii, tai on olla toteuttamatta. Nyt se ei kunnolla toimi.

Jopa K-Raudastakin saa nopeammin palvelua, rautakaupasta!

Hei! Välitin palautteesi eteenpäin myymälän esimiehelle!

Edit: palautetta on samasta aiheesta annettu muuallakin, ja sain juuri tiedon että kolmas myyjä aloittaa tässä ihan kohta. Seuraavaan sesonkiin otetaan opiksemme menneestä joulukaudesta ja laitetaan ilmeisesti lisäksi sesonkiajaksi dedikoitu noutokassa käsittelemään ennakkoon maksettuja tilauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta projektia pukkaa ja joutunut pari kertaa kääntymään Jimmyn puoleen tuotteistus asioissa ja aina on onnistunut. Chätissä joku aika sitten kyselin alkuyöstä josko saisi Ek:lta jonkin hilppeen valikoimaan ja aamulla sitten tulikin viestiä, että nyt löytyy.
Vaikka toimitus saisikin vähän nopeampi olla, niin ei näin joustavaa palvelua taida muualta saada, muualla tuollaiset pyynnöt vain kuitataan "ei valitettavasti kuulu valikoimiin"

Kiitos mieltä lämmittävästä palautteesta!
 
Eiköhän kaikissa näppiksissä ole nordic-layout jos ei muuta mainita. Tuotekuvat nyt harvemmin vastaavat tuotetta täysin koskaan kun tuskin ottavat jokaisesta eri näppismallista eri kuvaa.
 
Laitetaan tästäkin ruusuja verkkokaupan toiminnasta ja varsinkin tuo matkahuolto on lännen nopein toimitustapa :D

Kivijalkasta taas sama kuin yo. pari kertaa menin sinne ja kävelin ulos kun näin jonot eikä työntekijöitä. Mutta joo kyllä se siitä. Ehkä pari opiskelijaa osa-aikaiseen hommaan tjs.

Kiitos kuitenkin kun olette olemassa! Ihan tosi Suomi on vähän takapajula PC-komponenttien osalta siltä osin että uudet tuotteet saapuvat myöhemmin kuin keski-Euroopassa, eikä valikoima ole yhtä iso ja lisäksi hinnat on monesti kohtuuttomat. Toisaalta täällä on pieni populaatio ja meri välissä että... :rolleyes:
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.

Moi! Nordic -merkintä löytyykin tosiaan nykyään tuosta laajemmasta nimikkeestä aika monessa mallissa. Värimaailmasta välitetty palaute eteenpäin.

UKK-osiossa on näppäinasettelusta maininta ja tätä on täälläkin puitu eli ellei tuotekortilla muuta mainita niin asettelu on aina Nordic ja tuotekuva on mallia kansainvälinen :)
Muutamia malleja meillä on, missä asettelu poikkeaa nordicista ja niissä on tästä maininta aina erikseen!
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.
Tämä oli varmaan ajankohtaisempi kymmenisen vuotta sitten kun mekaaniset valtasivat markkinaa. Ei ennen "kukaan" kiinnittänyt mainoskuvien layouttiin mitään huomiota ja oli itsestäänselvyys, että näppis on nordic. Mekaanisten tullessa kysymys nousi ylös jatkuvalla syötöllä ja varmasti pakotti erikseen muuttamaan tuotetietoja.
 
Eiköhän tuo ole nordic

Edit. olihan tuo mainittu välissä
upload_2020-1-15_17-57-38.png
 
Propseja Jimssille tämän viikon ATK-hätätilan kanssa auttamisessa - ja ennenkaikkea siitä että vesijäähytavaraa on edes jonkin verran suoraan hyllytavarana.

Sunnuntai-iltana pistin custom loopin palasiksi huollon merkeissä ja tähän kuuluin myös EKWBn CPU-blokin aukominen ja putsaaminen. Takaisin kasaan laitettaessa ensin oli ongelmana että loopissa oli ilmapumpputesterin perusteella vuoto joka sitten haarukoitiin blokkiin. Oli siis kiinni ruuvatessa jäänyt hieman löysälle ja metalliosan ja pleksiosan välistä vuosi ilmaa. Kiristin kunnolla, kasasin takaisin ja tällä kertaa paineet pysyivät loopissa 30min ilman että mittari värähti.

Siispä nesteet kiertoon talouspaperisetin kanssa ja luonnollisesti pelkässä pumpussa virrat. 5min myöhemmin kuului raks ja CPU-blokin alla oleva talouspaperi märkä. RED ALERT, nesteet takaisin ulos... ja kantapään kautta tuli opittua että kyllä, jos kiristät näiden pleksikantisten blokkien ruuveja liikaa, tuloksena on romua. Nätisti pleksin yksi kulma murtunut ja ruuvikierteistä lähtee kauniit halkeamat joka suuntaan. Oma moka, olisi pitänyt olla varovaisempi.

Eipä muuta kuin uutta blokkia metsästämään ja Jimssistä löytyi hyllystä vastaava vieläpä ilman turhaa RGBtä jonka pystyisi uudelleenkäyttämään edellisestä (kiitos EKWBn modulaarisen systeemin). Tilaus ineen ja "ATK-hätätila, taso 1, 9900K kulkee huonosti ilman jäähyä!" viesti chattiin ja tavara liikahti heti maanantai-aamuna pakettiin ja tiistaina postimaatissa.

Jos ei olisi ollut Jimssillä tavaraa hyllyssä niin tätäkin varmaan odoteltaisiin vielä EKWB:ltä rasvaisten rahtikulujen kera, mutta nyt kone takaisin pystyssä parissa päivässä. Askartelua tuli kyllä taas niin monen tunnin edestä että seuraava huoltokerta saanee odottaa pari vuotta varsinkin kun looppi oli varsin siistissä kunnossa.

Maximus XI Formulan hieno muovi-armor myös söi vähän miestä - kun lautaan pitäisi päästä käsiksi niin että voi alkoholilla putsata roiskeet pois ettei varmasti jää mitään jämiä blokin tuhoutumisesta niin tämän laudan kanssa pääsi luonnollisesti irroittamaan sen kokonaan kotelosta, takaa laudan backplate irti, muovit irti... hirveä säätö että pääsee itse piirilevyyn käsiksi putsaamaan sen.

No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja tappio kämmellyksestä jäi vähän yli seitsemän kympin. Ja joo, seuraavaan looppiprojektiin taidan ottaa vähemmän pleksiä kun ei oikein vakuuta tuo kestävyys mämmikouran käsittelyissä. Tässä ei viitsinyt lähteä vaihtamaan blokin mallia kun olisi joutunut tekemään uusia putkia ja laiskuus iski :)
 
Näinkin voi asiakaspalvelun hoitaa.

Tietokoneen kasaamisen aloitin mustana perjantaina 29.11 koneen osat tilaamalla (+3000€), postin lakosta huolimatta, tavarat saapuivat vähintään viikossa tilauspäivästä lukien.

Proshop lisätilauksesta osa tuli Norjan kautta ja sekin tuli 1vko. +maanantaina.

Ainoa joka epäonnistui oli Jimms, eli tilauspäivä sama kuin muilla.

Odottelin päivän jos toisenkin, ja 20.12 laitoin sähköpostia Jimmsille, missä tiedustelin tilauksen kohtaloa johon vastattiin että osa tilauksesta vielä puuttuu, mutta vastattiin : Laitan nyt joka tapauksessa osatoimituksella pikana tuon kotelon sekä polttavan Blu-ray comboaseman, niin saataisiin ne teille mahdollisimman pikaisesti.


Siis pikaisesti, mutta kun kolme päivää myöhemmin kyselin ettei mitään toimitusta näy olevan matkalla, niin tähän vastattiin, että paketti oli edelleen liikkeen lattialla odottamassa lähettämistä.???

Eletään siis tammikuun alkua, ja 4-5 päivän luvattu toimitusaika on kestänyt jo yli kuukauden.

No tulihan ne kamat sieltä lopulta, ja ei kun konetta kasaamaan, vaikka kokoonpanosta puuttuikin yksi komponentti (Jimmsiltä), niin sain kone tulille ja pienen kaapeliongelman jälkeen jopa hyvät tulokset Benchmarkista joten kaikki piti olla ok.

Mutta .... kotelon suojia kiinnittäessä , toinen etulevyn pikalukoista ei lukkiutunut, vaan jäi auki ja levy raolleen.

No ei kun yhteyttä Jimmsin asiakaspalveluun, vanhalla viestiketjulla ilmoittamaan ilmenneestä viasta. Laitoin myös kuvan missä vika ilmenee, ja ehdotuksen, että sopiva korvaus viasta ja asia olisi ok.

Mutta tuomio olikin aika yllättävä, eli haluavat tarkastaa tuotteen, ja sen jälkeen lähettävät uuden kotelon, jos vika on todellinen. Siis ei voinut olla totta!!!!!!

Puretaan siis kasattu kone, paketoidaan, lähetetään turkuun , siellä tutkitaan ja lähetetään uusi tilalle.

Laitoin uutta sähköpostia uuteen viestiketjuun, ja mukaan myös videon missä vika ilmenee ja todentuu, asiakaspalvelu oli ymmärtäväinen ja oli hyväksymässä videon ”todisteeksi”, mutta kun laitoin sähköpostia lisäselvitykseksi sain seuraavana päivänä vastauksen missä asenne oli taas muuttunut, ja pyydettiin palauttamaan tuote tarkastusta varten, huolimatta siitä mitä työtä ja kuluja se aiheuttaa. En tiedä kenen muroihin olen kussut, mutta tässä tapauksessa alkaa jo olla jotain henkilökohtaista mukana?

No nyt on kone purettu ja kotelo lähdössä turkuun.

Olen kyllä muutamasta verkkokaupasta ehtinyt tässä vuosien varrella tilaamaan tavaraa, myöskin ulkomailta , ja jos ongelmia on ilmennyt niin asiat saatu hoidettua järjellä ja ilman turhia kuluja.

Nyt jään odottamaan mielenkiinnolla miten asia etenee.

Tämän tuotteen palautan ja ostan sen jostain muualta, koska jos ensimmäinen kerta kesti kuukauden, niin Jimmsin tämän hetkisellä asenteella se veisi toisen mokoman.
 
Niin pieni kuin tuo "DDR4 ECC"-muistien osio onkin verrattuna tavallisten DDR4-muistien tarjontaan (Johtuen tietysti Intelistä, joka on estänyt "prosumer"-segmentin muodostumista panttaamalla ECC-tukea vuosikaudet) niin mielestäni se pitäisi jakaa vielä kahtia.

Nyt työasemiin ja pienpalvelimiin sopivat muistit (puskuroimattomat muistikammat) ovat sekaisin räkkipalvelimiin sopivien (puskuroidut eli rekisteröidyt kammat) kanssa.

Varmaankin on useampi sekaannus tässä asiassa vuosien varrella sattunut. Ero pitäisi tehdä selväksi joko jakamalla osio kahtia tai muuten ilmoittamalla se selkeästi. Nyt joutuu välillä tihrustelemaan, onko mallinimessä R-kirjainta.

Toki asiantuntevan ostajan pitäisi tietää ero, mutta ensin pitäisi tietää että ei tiedä.
 
Itse olen pari vastaavaa ongelmaa ratkonut paljon yksinkertaisemmin. Jos olen varma että tuotteessa on vikaa "out of the box", olen yksinkertaisesti tilannut toisen korvaavan tuotteen, tehnyt swapin koneessa ja postittanut RMA-numeron kera viallisen takaisin jälkikäteen viestillä että palauttakaa rahat sillä olen jo ostanut tilauksella X aiemmin korvaavan. Aina on kivuttomasti näin onnistunut. Tietty joutuu maksamaan korvaavan ensin ja odottamaan rahoja takaisin, mutta eipä sen nyt luulisi olevan maailmanloppu muutaman satasen kohdalla.

Teorettisesti jos Jimms toteaa että ei mene DOA-vaihtona niin lopputulos voi olla että sulla on sitten kaksi kilkettä ja sitten huuto.net tai joku muu ser-diilauspalsta kutsuu, mutta tuo lienee aika pieni riski jos ongelma on selkeä.

Tämä tietenkään EI päde vanhempien osien kanssa joissa tulee takuuvaihto kyseeseen - näissä varmasti kysyisin ensin aspasta että onko tässä tulossa uutta hyllystä tilalle jolloin näin voitaisiin toimia, vai vaihdattavatko valmistajalla mahdolliseen takuukorjattuun.
 
12:30 Tilaus kotelosta, 13:30 ilmoitus että lähtenyt jo postiin. Nyt on kyllä jo ripeää toimintaa :tup::kippis:
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).
 
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).
Näitä asioita on hyvä peilata muuhun maailmaan. Jos automyyjä sanoisi, että moottorin takuu on loppunut, koska irroitettava vetokoukku on hävinnyt tai vanteet ovat vaihtuneet ja alkuperäiset myyty. Miten jos kännykän takuu loppuisi kun alkuperäinen latauspiuha olisi kadonnut. Ei asiakkaan voida olettaa tällaisia koskaan huomioivan, koska toimintatapa on voimakkaasti yleisestä käytännöstä poikkeava. Ei minullakaan ole tallessa hiiren mukana tullutta jatkokaapelia, eikä emolevyn mukana tulleita SATA-kaapeleita. Toivottavasti näiden takuut eivät ole nyt menneet.
 
Kasailen pojalle konepakettia ja tuleva Phanteks P300A vaikuttaa hyvältä, onko tietoa koska tulossa saataville?

@Jimm's
 
Viimeksi muokattu:
Näitä asioita on hyvä peilata muuhun maailmaan. Jos automyyjä sanoisi, että moottorin takuu on loppunut, koska irroitettava vetokoukku on hävinnyt tai vanteet ovat vaihtuneet ja alkuperäiset myyty. Miten jos kännykän takuu loppuisi kun alkuperäinen latauspiuha olisi kadonnut. Ei asiakkaan voida olettaa tällaisia koskaan huomioivan, koska toimintatapa on voimakkaasti yleisestä käytännöstä poikkeava. Ei minullakaan ole tallessa hiiren mukana tullutta jatkokaapelia, eikä emolevyn mukana tulleita SATA-kaapeleita. Toivottavasti näiden takuut eivät ole nyt menneet.

No vähän huono vertauskuva. Eli asiakas tuo moottorin takuuna liikkeeseen, haluaa uuden moottorin ja auton ympärille. Itse pitää korin ja vanteet yms kilkkeet. Huono esimerkki, mutta tavallaan ymmärrän valmistajan pointin. Isolla toimijalla pienistä puroista tulee iso joki.
 
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).

Joo nämähän ei yleensä ole myyjäliikkeen vaatimuksia, vaan valmistajan/toimittajan vaatimuksia, jotka vaihtelee. Mitä itse töissä näitä reklamaatioita hoidellut, niin joidenkin tuotteiden ja toimittajien kohdalla ei tarvi kuin ilmoittaa että tämmönen on mennyt rikki, ja hyvitys tuotteesta tulee, ja joidenkin kohdalla täytyy koko laite oheistarvikkeineen lähettää eteenpäin, ja sekin vaihtelee kuinka tarkkaan kaikki pitää olla matkassa.

Periaatteessa Jimms voisi laittaa tuonne ohjeisiin että kaikki oheistarvikkeet vaaditaan, jolloin varmaan sitten kyseltäisiinkin sähköpostilla että "minulta puuttuu tämä ja tämä tarvike, meneekö silti takuuseen?"

Enemmän ihmettelen sitä minkalainen haloo tästä pitää nostaa ja vetää kuluttajansuojat mukaan, kun itse ei ole viitsinyt laittaa kaikkia tarvikkeita saman tien pakettiin mukaan. Vissiin on pitänyt saada ylimääräiset ledinauhat pidettyä itsellä? Ei niillä tarvikkeilla tarvi olla mitään merkitystä vian toteamisen kannalta, eikä Jimms niitä huvikseen kysele, vaan valmistaja vaatii ne, ennen kuin hyvittää tuotteen Jimmssille.

Toki ymmärrän että vittumaista odotella viikko ensin jonon lyhenemistä, ja sitten vasta pyydetään lähettämään loput osat, mutta ensi kerralla sitten kaikki matkaan niin säästytään tältä.
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta. Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

Kannattanee ehkä suunnata se energia johonkin muualle, esim. valmistajan suuntaan. Useilla lafkoilla on virtalähteen ja AIO:n osalta erillinen korvauskäytäntö (siis komponentit, jotka voivat rikkoa muutakin kuin itsensä). Itse saanut Corsairilta ja SilentiumPC:ltä vastaavissa tapauksissa tehdasvaihdot noudettuna kotiovelta ja päälle toisesta rahakorvauksen ja toisesta rautaa hyvitykseksi aiheutuneesta harmista. Jimms joutuu vaihdattamaan hajonneet tuotteet täydellisine paketteineen, jos korjaus ei ole valmistajan toimintatapa.
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg

Tämä tapaus on esimiestasolla tutkittavana ja palaamme asiaan heti kun saamme heidän kantansa asialle!
 
Vissiin on pitänyt saada ylimääräiset ledinauhat pidettyä itsellä?
Minä luin tilanteen siten, että ledinauha ja tuulettimien jatkokaapeli on heitetty asennusvaiheessa pois tarpeettomana rihkamana. Ei kai tuosta muuten tulisi vääntöä jos muutaman minuutin hommalla ne saisi toisena pakettina postiin.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 637
Viestejä
4 511 410
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom