Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.
Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.
Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."
Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.
Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.
Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.