Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Tää on kyllä erikoista toimintaa kun osalla paketit lähtee samana päivänä matkaan ja sitten aikasemmin tilauksen tehneiden paketit roikkuu monta päivää "toimitettavissa" -statuksella, vaikka tavaraa on tilaushetkellä ja myöhemminkin ollut varastossa. Nyt oli näköjään tullut tuommoinen "pikatoimitus" pyyntöpainike tuonne tilaussivulle, luulisi kaikkien tosin haluavan tilauksensa mahdollisimman nopeasti... olisiko sinne nyt mitenkään mahdollista palkata sitä väkeä niin, että homma hoituu tai jos väkeä on tarpeeksi niin järjestellä logistiikka toimivaksi.

Moikka ja kiitos palautteesta! :)

Sesonkiruuhkaa on saatu kirittyä hyvin ja tällä hetkellä viivettä ei pitäisi juurikaan olla logistiikassa, tiistaissa mennään pääsääntöisesti. Pikatoimitustoiminto otettiin käyttöön kirjautuneille asiakkaille jo jonkin aikaa sitten mutta se oli tuon joulusesongin ajan poissa käytöstä joten hoputtamiset hoidettiin väliaikaisesti ATK-kriisien osalta aspan kautta.

Jimmyn oma Antti avasi jouluruuhkan keskellä tuota meidän logistiikan toimintaa omassa viestissään, joka on luettavissa täältä.
 
JIMM'SIN FOORUMITARJOUKSET MUUTTUVAT!
Palaamme vuonna 2020 aikaisempaan käytäntöön eli viikkotarjouksista takaisin kuukausittain vaihtuvaan tarjousryppääseen - näin saadaan laajempi kattaus tuotteita kerralla tarjolle :) Tammikuun kuukausitarjoukset päivitettiin juuri ensimmäiseen postaukseen!
 
Jos keräilee varastossa olevista tuotteista koneen ja ottaa kasauksen niin minkälainen ruuhka teillä on tällä hetkellä? Tuossa kasauksessa kun lukee 1-4 viikkoa :D
 
Jos keräilee varastossa olevista tuotteista koneen ja ottaa kasauksen niin minkälainen ruuhka teillä on tällä hetkellä? Tuossa kasauksessa kun lukee 1-4 viikkoa :D

Meillä kasattavat koneet valmistuvat tällä hetkellä noin 2-3 viikossa eli jonoa on kyllä jonkin verran.
Jos otat tilaukseen pikapalvelun maksamalla 100 eur extraa niin kone pompsahtaa heti sinne jonon kärkeen jos osat on hyllyssä.
 
IT Dustersin compucleaneria, saapiko varastoon? Voisin itelleni sellasen poistaa jossei mahottomia joudu odottelemaan. Kyrsii noitten paineilmapullojen ostelu :D
 
Hieman harmittaa, kun pari-kolme kertaa jo käynyt niin, että tuotteessa lukee toimitusajaksi arvio esim. 5-7 päivää. Kilpailijalla samalla tuotteella arvio esim. 3 viikkoa. Niinpä ostan tuotteen Jimmsiltä (hieman kalliimmalla hinnallakin, mutta toimitusaika painaa enemmän), ja katson tilauksen tilaa muutaman päivän päästä, niin arvioksi onkin vaihtunut 3 viikkoa. Ei kiva, kun ostaa vaikkapa synttärilahjaa ja valitsee tuotteen ja myyjän toimitusajan perusteella.

Toki arviot ovat arvioita, mutta kyllähän tässä jollekin voisi mieleen tulla, että näin voitetaan kaupat kilpailijoilta. Itse haluan uskoa kuitenkin, että tarkoituksellisuutta ei varmasti ole. Kunhan halusin vain avautua jonnekin.
 
Oman tilauksen arvion näkee tilausvahvistuksessa koska sivuilla näkyvä arvio koskee vain uusia tilauksia, eli se elää aina tilausten ja varaston mukaan. Kannattaa toki olla yhtydessä aspaan jos on kysymyksiä tilauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Hieman harmittaa, kun pari-kolme kertaa jo käynyt niin, että tuotteessa lukee toimitusajaksi arvio esim. 5-7 päivää. Kilpailijalla samalla tuotteella arvio esim. 3 viikkoa. Niinpä ostan tuotteen Jimmsiltä (hieman kalliimmalla hinnallakin, mutta toimitusaika painaa enemmän), ja katson tilauksen tilaa muutaman päivän päästä, niin arvioksi onkin vaihtunut 3 viikkoa. Ei kiva, kun ostaa vaikkapa synttärilahjaa ja valitsee tuotteen ja myyjän toimitusajan perusteella.

Toki arviot ovat arvioita, mutta kyllähän tässä jollekin voisi mieleen tulla, että näin voitetaan kaupat kilpailijoilta. Itse haluan uskoa kuitenkin, että tarkoituksellisuutta ei varmasti ole. Kunhan halusin vain avautua jonnekin.

Juuri niin kuin viisas kanssakeskustelija jo valaisikin, eli oman tilauksesi arvion löydät aina saamaltasi tilausvahvistukselta (mikäli arvio on olemassa, eikä esim. "ei vahvistettu").

Netin arvio elää koko ajan sitä mukaa kun tilauksia tehdään ja tukkurin saldot muuttuvat, ja se koskee aina sillä hetkellä tehtäviä uusia tilauksia. Arviot pitävät yleensä hyvin paikkaansa, mutta jos saatu arvio ylittyy niin kannattaa tosiaan olla aspaan yhteydessä - jos on kiire niin chatti tai puhelin tavoittaa nopeinten!
 
Pakko näin liikkeessänne käyvänä ihmisenä:

Lisätkää henkilökuntaa myös myymälän puolelle!!

Harvassa on ne kerrat jolloin on hoitanut asiat alta 10min, pääsääntöisesti liikkeessä saa odottaa jo paketin noutoakin jo 15-30min. Kaksi ihmistä ja sali täynnä ihmisiä ei kauheasti houkuttele käyttämään teidän liikettä noutopisteenä tai asiointiin. Luulisi että ylemmälläkin taholla on herätty siihen että jonotusajat on todella pitkiä klo 15-18 välisenä aikana, merkaten sitä että kaksi tiskiä ei todellakaan riitä, vaan kaikki kolme tulisi olla käytössä. Muutamat viime kerrat sai pelkästään noutoakin odottaa reippaasti yli 15min, tänäänkin asiakaspalvelua n. 30min. Tuo on aika, joka on monelle asiakkaalle kivijalkaliikkeessä se ostopäätökseen voimakkaasti vaikuttava asia (ja ei hyvällä tavalla!). Teiltä voisi useamminkin hakea jotain ihan paikan päältä, mutta jos pitää varata miltei tunti siihen että hoitaa teillä asiat ja matkustaa (Raision Verkkokauppa, vaikka onkin kauempana itsellä, pääsen miltei 1/3 nopeammin sieltä. Tietysti eri kokoluokan firma, mutta silti!)

En halua mitenkään mollata tai kuulostaa ns. party-pooperilta, mutta ajattelen tässä vain muitakin asiakkaita. Toivon parasta kuitenkin firmalle, mutta tämä tapa ei ole se. Vaikka teillä pääpaino ei olekkaan kivijalkamyymälässä, niin jos kerran tarjoatte sitä, se kannattaisi toteuttaa niin että se toimii, tai on olla toteuttamatta. Nyt se ei kunnolla toimi.

Jopa K-Raudastakin saa nopeammin palvelua, rautakaupasta!
 
Uutta projektia pukkaa ja joutunut pari kertaa kääntymään Jimmyn puoleen tuotteistus asioissa ja aina on onnistunut. Chätissä joku aika sitten kyselin alkuyöstä josko saisi Ek:lta jonkin hilppeen valikoimaan ja aamulla sitten tulikin viestiä, että nyt löytyy.
Vaikka toimitus saisikin vähän nopeampi olla, niin ei näin joustavaa palvelua taida muualta saada, muualla tuollaiset pyynnöt vain kuitataan "ei valitettavasti kuulu valikoimiin"
 
Pakko näin liikkeessänne käyvänä ihmisenä:

Lisätkää henkilökuntaa myös myymälän puolelle!!

Harvassa on ne kerrat jolloin on hoitanut asiat alta 10min, pääsääntöisesti liikkeessä saa odottaa jo paketin noutoakin jo 15-30min. Kaksi ihmistä ja sali täynnä ihmisiä ei kauheasti houkuttele käyttämään teidän liikettä noutopisteenä tai asiointiin. Luulisi että ylemmälläkin taholla on herätty siihen että jonotusajat on todella pitkiä klo 15-18 välisenä aikana, merkaten sitä että kaksi tiskiä ei todellakaan riitä, vaan kaikki kolme tulisi olla käytössä. Muutamat viime kerrat sai pelkästään noutoakin odottaa reippaasti yli 15min, tänäänkin asiakaspalvelua n. 30min. Tuo on aika, joka on monelle asiakkaalle kivijalkaliikkeessä se ostopäätökseen voimakkaasti vaikuttava asia (ja ei hyvällä tavalla!). Teiltä voisi useamminkin hakea jotain ihan paikan päältä, mutta jos pitää varata miltei tunti siihen että hoitaa teillä asiat ja matkustaa (Raision Verkkokauppa, vaikka onkin kauempana itsellä, pääsen miltei 1/3 nopeammin sieltä. Tietysti eri kokoluokan firma, mutta silti!)

En halua mitenkään mollata tai kuulostaa ns. party-pooperilta, mutta ajattelen tässä vain muitakin asiakkaita. Toivon parasta kuitenkin firmalle, mutta tämä tapa ei ole se. Vaikka teillä pääpaino ei olekkaan kivijalkamyymälässä, niin jos kerran tarjoatte sitä, se kannattaisi toteuttaa niin että se toimii, tai on olla toteuttamatta. Nyt se ei kunnolla toimi.

Jopa K-Raudastakin saa nopeammin palvelua, rautakaupasta!

Hei! Välitin palautteesi eteenpäin myymälän esimiehelle!

Edit: palautetta on samasta aiheesta annettu muuallakin, ja sain juuri tiedon että kolmas myyjä aloittaa tässä ihan kohta. Seuraavaan sesonkiin otetaan opiksemme menneestä joulukaudesta ja laitetaan ilmeisesti lisäksi sesonkiajaksi dedikoitu noutokassa käsittelemään ennakkoon maksettuja tilauksia.
 
Viimeksi muokattu:
Uutta projektia pukkaa ja joutunut pari kertaa kääntymään Jimmyn puoleen tuotteistus asioissa ja aina on onnistunut. Chätissä joku aika sitten kyselin alkuyöstä josko saisi Ek:lta jonkin hilppeen valikoimaan ja aamulla sitten tulikin viestiä, että nyt löytyy.
Vaikka toimitus saisikin vähän nopeampi olla, niin ei näin joustavaa palvelua taida muualta saada, muualla tuollaiset pyynnöt vain kuitataan "ei valitettavasti kuulu valikoimiin"

Kiitos mieltä lämmittävästä palautteesta!
 
Eiköhän kaikissa näppiksissä ole nordic-layout jos ei muuta mainita. Tuotekuvat nyt harvemmin vastaavat tuotetta täysin koskaan kun tuskin ottavat jokaisesta eri näppismallista eri kuvaa.
 
Laitetaan tästäkin ruusuja verkkokaupan toiminnasta ja varsinkin tuo matkahuolto on lännen nopein toimitustapa :D

Kivijalkasta taas sama kuin yo. pari kertaa menin sinne ja kävelin ulos kun näin jonot eikä työntekijöitä. Mutta joo kyllä se siitä. Ehkä pari opiskelijaa osa-aikaiseen hommaan tjs.

Kiitos kuitenkin kun olette olemassa! Ihan tosi Suomi on vähän takapajula PC-komponenttien osalta siltä osin että uudet tuotteet saapuvat myöhemmin kuin keski-Euroopassa, eikä valikoima ole yhtä iso ja lisäksi hinnat on monesti kohtuuttomat. Toisaalta täällä on pieni populaatio ja meri välissä että... :rolleyes:
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.

Moi! Nordic -merkintä löytyykin tosiaan nykyään tuosta laajemmasta nimikkeestä aika monessa mallissa. Värimaailmasta välitetty palaute eteenpäin.

UKK-osiossa on näppäinasettelusta maininta ja tätä on täälläkin puitu eli ellei tuotekortilla muuta mainita niin asettelu on aina Nordic ja tuotekuva on mallia kansainvälinen :)
Muutamia malleja meillä on, missä asettelu poikkeaa nordicista ja niissä on tästä maininta aina erikseen!
 
@Jimm's Tuohon edeltävään (ja moneen aikaisempaan) keskusteluun viitaten niin piäiskö noissa, varsinkin erikoisemmissa, näppiksissä alkaa listaamaan tuo nordic. Ja näytöstä riippuen tuo harmaa@harmaa ei välttämättä ole aina lukukelvollinen.
Tämä oli varmaan ajankohtaisempi kymmenisen vuotta sitten kun mekaaniset valtasivat markkinaa. Ei ennen "kukaan" kiinnittänyt mainoskuvien layouttiin mitään huomiota ja oli itsestäänselvyys, että näppis on nordic. Mekaanisten tullessa kysymys nousi ylös jatkuvalla syötöllä ja varmasti pakotti erikseen muuttamaan tuotetietoja.
 
Eiköhän tuo ole nordic

Edit. olihan tuo mainittu välissä
upload_2020-1-15_17-57-38.png
 
Propseja Jimssille tämän viikon ATK-hätätilan kanssa auttamisessa - ja ennenkaikkea siitä että vesijäähytavaraa on edes jonkin verran suoraan hyllytavarana.

Sunnuntai-iltana pistin custom loopin palasiksi huollon merkeissä ja tähän kuuluin myös EKWBn CPU-blokin aukominen ja putsaaminen. Takaisin kasaan laitettaessa ensin oli ongelmana että loopissa oli ilmapumpputesterin perusteella vuoto joka sitten haarukoitiin blokkiin. Oli siis kiinni ruuvatessa jäänyt hieman löysälle ja metalliosan ja pleksiosan välistä vuosi ilmaa. Kiristin kunnolla, kasasin takaisin ja tällä kertaa paineet pysyivät loopissa 30min ilman että mittari värähti.

Siispä nesteet kiertoon talouspaperisetin kanssa ja luonnollisesti pelkässä pumpussa virrat. 5min myöhemmin kuului raks ja CPU-blokin alla oleva talouspaperi märkä. RED ALERT, nesteet takaisin ulos... ja kantapään kautta tuli opittua että kyllä, jos kiristät näiden pleksikantisten blokkien ruuveja liikaa, tuloksena on romua. Nätisti pleksin yksi kulma murtunut ja ruuvikierteistä lähtee kauniit halkeamat joka suuntaan. Oma moka, olisi pitänyt olla varovaisempi.

Eipä muuta kuin uutta blokkia metsästämään ja Jimssistä löytyi hyllystä vastaava vieläpä ilman turhaa RGBtä jonka pystyisi uudelleenkäyttämään edellisestä (kiitos EKWBn modulaarisen systeemin). Tilaus ineen ja "ATK-hätätila, taso 1, 9900K kulkee huonosti ilman jäähyä!" viesti chattiin ja tavara liikahti heti maanantai-aamuna pakettiin ja tiistaina postimaatissa.

Jos ei olisi ollut Jimssillä tavaraa hyllyssä niin tätäkin varmaan odoteltaisiin vielä EKWB:ltä rasvaisten rahtikulujen kera, mutta nyt kone takaisin pystyssä parissa päivässä. Askartelua tuli kyllä taas niin monen tunnin edestä että seuraava huoltokerta saanee odottaa pari vuotta varsinkin kun looppi oli varsin siistissä kunnossa.

Maximus XI Formulan hieno muovi-armor myös söi vähän miestä - kun lautaan pitäisi päästä käsiksi niin että voi alkoholilla putsata roiskeet pois ettei varmasti jää mitään jämiä blokin tuhoutumisesta niin tämän laudan kanssa pääsi luonnollisesti irroittamaan sen kokonaan kotelosta, takaa laudan backplate irti, muovit irti... hirveä säätö että pääsee itse piirilevyyn käsiksi putsaamaan sen.

No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja tappio kämmellyksestä jäi vähän yli seitsemän kympin. Ja joo, seuraavaan looppiprojektiin taidan ottaa vähemmän pleksiä kun ei oikein vakuuta tuo kestävyys mämmikouran käsittelyissä. Tässä ei viitsinyt lähteä vaihtamaan blokin mallia kun olisi joutunut tekemään uusia putkia ja laiskuus iski :)
 
Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
255 060
Viestejä
4 440 200
Jäsenet
73 441
Uusin jäsen
rupsub

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom