Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jimm's
  • Aloitettu Aloitettu
Tila
Keskustelu on suljettu.
Näinkin voi asiakaspalvelun hoitaa.

Tietokoneen kasaamisen aloitin mustana perjantaina 29.11 koneen osat tilaamalla (+3000€), postin lakosta huolimatta, tavarat saapuivat vähintään viikossa tilauspäivästä lukien.

Proshop lisätilauksesta osa tuli Norjan kautta ja sekin tuli 1vko. +maanantaina.

Ainoa joka epäonnistui oli Jimms, eli tilauspäivä sama kuin muilla.

Odottelin päivän jos toisenkin, ja 20.12 laitoin sähköpostia Jimmsille, missä tiedustelin tilauksen kohtaloa johon vastattiin että osa tilauksesta vielä puuttuu, mutta vastattiin : Laitan nyt joka tapauksessa osatoimituksella pikana tuon kotelon sekä polttavan Blu-ray comboaseman, niin saataisiin ne teille mahdollisimman pikaisesti.


Siis pikaisesti, mutta kun kolme päivää myöhemmin kyselin ettei mitään toimitusta näy olevan matkalla, niin tähän vastattiin, että paketti oli edelleen liikkeen lattialla odottamassa lähettämistä.???

Eletään siis tammikuun alkua, ja 4-5 päivän luvattu toimitusaika on kestänyt jo yli kuukauden.

No tulihan ne kamat sieltä lopulta, ja ei kun konetta kasaamaan, vaikka kokoonpanosta puuttuikin yksi komponentti (Jimmsiltä), niin sain kone tulille ja pienen kaapeliongelman jälkeen jopa hyvät tulokset Benchmarkista joten kaikki piti olla ok.

Mutta .... kotelon suojia kiinnittäessä , toinen etulevyn pikalukoista ei lukkiutunut, vaan jäi auki ja levy raolleen.

No ei kun yhteyttä Jimmsin asiakaspalveluun, vanhalla viestiketjulla ilmoittamaan ilmenneestä viasta. Laitoin myös kuvan missä vika ilmenee, ja ehdotuksen, että sopiva korvaus viasta ja asia olisi ok.

Mutta tuomio olikin aika yllättävä, eli haluavat tarkastaa tuotteen, ja sen jälkeen lähettävät uuden kotelon, jos vika on todellinen. Siis ei voinut olla totta!!!!!!

Puretaan siis kasattu kone, paketoidaan, lähetetään turkuun , siellä tutkitaan ja lähetetään uusi tilalle.

Laitoin uutta sähköpostia uuteen viestiketjuun, ja mukaan myös videon missä vika ilmenee ja todentuu, asiakaspalvelu oli ymmärtäväinen ja oli hyväksymässä videon ”todisteeksi”, mutta kun laitoin sähköpostia lisäselvitykseksi sain seuraavana päivänä vastauksen missä asenne oli taas muuttunut, ja pyydettiin palauttamaan tuote tarkastusta varten, huolimatta siitä mitä työtä ja kuluja se aiheuttaa. En tiedä kenen muroihin olen kussut, mutta tässä tapauksessa alkaa jo olla jotain henkilökohtaista mukana?

No nyt on kone purettu ja kotelo lähdössä turkuun.

Olen kyllä muutamasta verkkokaupasta ehtinyt tässä vuosien varrella tilaamaan tavaraa, myöskin ulkomailta , ja jos ongelmia on ilmennyt niin asiat saatu hoidettua järjellä ja ilman turhia kuluja.

Nyt jään odottamaan mielenkiinnolla miten asia etenee.

Tämän tuotteen palautan ja ostan sen jostain muualta, koska jos ensimmäinen kerta kesti kuukauden, niin Jimmsin tämän hetkisellä asenteella se veisi toisen mokoman.
 
Niin pieni kuin tuo "DDR4 ECC"-muistien osio onkin verrattuna tavallisten DDR4-muistien tarjontaan (Johtuen tietysti Intelistä, joka on estänyt "prosumer"-segmentin muodostumista panttaamalla ECC-tukea vuosikaudet) niin mielestäni se pitäisi jakaa vielä kahtia.

Nyt työasemiin ja pienpalvelimiin sopivat muistit (puskuroimattomat muistikammat) ovat sekaisin räkkipalvelimiin sopivien (puskuroidut eli rekisteröidyt kammat) kanssa.

Varmaankin on useampi sekaannus tässä asiassa vuosien varrella sattunut. Ero pitäisi tehdä selväksi joko jakamalla osio kahtia tai muuten ilmoittamalla se selkeästi. Nyt joutuu välillä tihrustelemaan, onko mallinimessä R-kirjainta.

Toki asiantuntevan ostajan pitäisi tietää ero, mutta ensin pitäisi tietää että ei tiedä.
 
Itse olen pari vastaavaa ongelmaa ratkonut paljon yksinkertaisemmin. Jos olen varma että tuotteessa on vikaa "out of the box", olen yksinkertaisesti tilannut toisen korvaavan tuotteen, tehnyt swapin koneessa ja postittanut RMA-numeron kera viallisen takaisin jälkikäteen viestillä että palauttakaa rahat sillä olen jo ostanut tilauksella X aiemmin korvaavan. Aina on kivuttomasti näin onnistunut. Tietty joutuu maksamaan korvaavan ensin ja odottamaan rahoja takaisin, mutta eipä sen nyt luulisi olevan maailmanloppu muutaman satasen kohdalla.

Teorettisesti jos Jimms toteaa että ei mene DOA-vaihtona niin lopputulos voi olla että sulla on sitten kaksi kilkettä ja sitten huuto.net tai joku muu ser-diilauspalsta kutsuu, mutta tuo lienee aika pieni riski jos ongelma on selkeä.

Tämä tietenkään EI päde vanhempien osien kanssa joissa tulee takuuvaihto kyseeseen - näissä varmasti kysyisin ensin aspasta että onko tässä tulossa uutta hyllystä tilalle jolloin näin voitaisiin toimia, vai vaihdattavatko valmistajalla mahdolliseen takuukorjattuun.
 
12:30 Tilaus kotelosta, 13:30 ilmoitus että lähtenyt jo postiin. Nyt on kyllä jo ripeää toimintaa :tup::kippis:
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).
 
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).
Näitä asioita on hyvä peilata muuhun maailmaan. Jos automyyjä sanoisi, että moottorin takuu on loppunut, koska irroitettava vetokoukku on hävinnyt tai vanteet ovat vaihtuneet ja alkuperäiset myyty. Miten jos kännykän takuu loppuisi kun alkuperäinen latauspiuha olisi kadonnut. Ei asiakkaan voida olettaa tällaisia koskaan huomioivan, koska toimintatapa on voimakkaasti yleisestä käytännöstä poikkeava. Ei minullakaan ole tallessa hiiren mukana tullutta jatkokaapelia, eikä emolevyn mukana tulleita SATA-kaapeleita. Toivottavasti näiden takuut eivät ole nyt menneet.
 
Kasailen pojalle konepakettia ja tuleva Phanteks P300A vaikuttaa hyvältä, onko tietoa koska tulossa saataville?

@Jimm's
 
Viimeksi muokattu:
Näitä asioita on hyvä peilata muuhun maailmaan. Jos automyyjä sanoisi, että moottorin takuu on loppunut, koska irroitettava vetokoukku on hävinnyt tai vanteet ovat vaihtuneet ja alkuperäiset myyty. Miten jos kännykän takuu loppuisi kun alkuperäinen latauspiuha olisi kadonnut. Ei asiakkaan voida olettaa tällaisia koskaan huomioivan, koska toimintatapa on voimakkaasti yleisestä käytännöstä poikkeava. Ei minullakaan ole tallessa hiiren mukana tullutta jatkokaapelia, eikä emolevyn mukana tulleita SATA-kaapeleita. Toivottavasti näiden takuut eivät ole nyt menneet.

No vähän huono vertauskuva. Eli asiakas tuo moottorin takuuna liikkeeseen, haluaa uuden moottorin ja auton ympärille. Itse pitää korin ja vanteet yms kilkkeet. Huono esimerkki, mutta tavallaan ymmärrän valmistajan pointin. Isolla toimijalla pienistä puroista tulee iso joki.
 
Paskaahan tuo on, mutta tuo ehto kaikkien osien palautuksesta ei käsittääkseni ole Jimm'sin, vaan AIO:n valmistajan vaatima. Samaa juttua oli itselläkin aikoinaan Corsairin AIO-jäähyjen kanssa. Jäähy ei mene takuuseen jos siitä puuttuu mikään pikku härpäke. Tässä tapauksessa siis Jimm's ei saa tuota eteenpäin valmistajalle takuuseen, mikäli jokin tarvike puuttuu.

Tästä muillekin hyvä varoittava esimerkki, kun esimerkiksi näkee näitä AIO:n tuulettimia sun muuta myynnissä täällä myyntipalstalla. Samoin jos ostaa käytettynä AIO-jäähyn, tulee olla tarkkana että kaikki alkuperäiset härpäkkeet ovat mukana.

Joku jatkokaapeli ja rgb-nauha ovat tosin jo aika naurettavat 'puutteet' jäähyn paketista. Laittaisin tuosta viestiä suoraan valmistajalle ja kysyisin vielä heidän kantaansa (periaatteessa Jimm'sinhän tämäkin pitäisi tehdä).

Joo nämähän ei yleensä ole myyjäliikkeen vaatimuksia, vaan valmistajan/toimittajan vaatimuksia, jotka vaihtelee. Mitä itse töissä näitä reklamaatioita hoidellut, niin joidenkin tuotteiden ja toimittajien kohdalla ei tarvi kuin ilmoittaa että tämmönen on mennyt rikki, ja hyvitys tuotteesta tulee, ja joidenkin kohdalla täytyy koko laite oheistarvikkeineen lähettää eteenpäin, ja sekin vaihtelee kuinka tarkkaan kaikki pitää olla matkassa.

Periaatteessa Jimms voisi laittaa tuonne ohjeisiin että kaikki oheistarvikkeet vaaditaan, jolloin varmaan sitten kyseltäisiinkin sähköpostilla että "minulta puuttuu tämä ja tämä tarvike, meneekö silti takuuseen?"

Enemmän ihmettelen sitä minkalainen haloo tästä pitää nostaa ja vetää kuluttajansuojat mukaan, kun itse ei ole viitsinyt laittaa kaikkia tarvikkeita saman tien pakettiin mukaan. Vissiin on pitänyt saada ylimääräiset ledinauhat pidettyä itsellä? Ei niillä tarvikkeilla tarvi olla mitään merkitystä vian toteamisen kannalta, eikä Jimms niitä huvikseen kysele, vaan valmistaja vaatii ne, ennen kuin hyvittää tuotteen Jimmssille.

Toki ymmärrän että vittumaista odotella viikko ensin jonon lyhenemistä, ja sitten vasta pyydetään lähettämään loput osat, mutta ensi kerralla sitten kaikki matkaan niin säästytään tältä.
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta. Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

Kannattanee ehkä suunnata se energia johonkin muualle, esim. valmistajan suuntaan. Useilla lafkoilla on virtalähteen ja AIO:n osalta erillinen korvauskäytäntö (siis komponentit, jotka voivat rikkoa muutakin kuin itsensä). Itse saanut Corsairilta ja SilentiumPC:ltä vastaavissa tapauksissa tehdasvaihdot noudettuna kotiovelta ja päälle toisesta rahakorvauksen ja toisesta rautaa hyvitykseksi aiheutuneesta harmista. Jimms joutuu vaihdattamaan hajonneet tuotteet täydellisine paketteineen, jos korjaus ei ole valmistajan toimintatapa.
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg

Tämä tapaus on esimiestasolla tutkittavana ja palaamme asiaan heti kun saamme heidän kantansa asialle!
 
Vissiin on pitänyt saada ylimääräiset ledinauhat pidettyä itsellä?
Minä luin tilanteen siten, että ledinauha ja tuulettimien jatkokaapeli on heitetty asennusvaiheessa pois tarpeettomana rihkamana. Ei kai tuosta muuten tulisi vääntöä jos muutaman minuutin hommalla ne saisi toisena pakettina postiin.
 
Kukin ostakoot mistä haluaa mutta tuskin jimmyn vika jos ovat viikko sitten laittaneet tuotteen tarjoukseen ja myöhemmin toinen liike laittaa isommalla tarjouksella :)
 
Melkosta autismia liikkeellä.
Ajatusharjoitus: Ottakaa noi tarjoukset pois ja vertailkaa normi hintaa. Monesti eri liikkeissä on eri hinnat, ei kai siinä mitään erikoista ole? Nyt kumpikin liike laittaa tuotteen tarjoukseen. Muuttuiko tää ihan normi tilanne jotenkin? Eikö eri liikkeissä voi olla tuotteille eri hinnat? Mikähän tän tarjouksien vertailun esillepanon pointti oli?
 
Melkosta autismia liikkeellä.
Ajatusharjoitus: Ottakaa noi tarjoukset pois ja vertailkaa normi hintaa. Monesti eri liikkeissä on eri hinnat, ei kai siinä mitään erikoista ole? Nyt kumpikin liike laittaa tuotteen tarjoukseen. Muuttuiko tää ihan normi tilanne jotenkin? Eikö eri liikkeissä voi olla tuotteille eri hinnat? Mikähän tän tarjouksien vertailun esillepanon pointti oli?
Se, että ainoa varastotuote jonka saa heti, on tämä
Jimm's Pikapalveluveloitus - 100,00€
 
Viikonloppuna tilattu tuote on jo paketoitu. Upeaa ja nopeaa :smoke:
 
Olisiko tuossa varaa tarkistaa hintaa?:
Seasonic 600W PRIME FANLESS 600W Titanium, tuulettimeton modulaarinen ATX-virtalähde, 80Plus Titanium - 209,90€

Muualla kuitenkin yli 30€ kalliimpi kuluineen, joten vähän epäilyttävää.
Seasonic Prime Titanium, 210€ | Hinta.fi

Ei tuossa ole mitään epäilyttävää. Tuolta dustinista saat muutamassa päivässä, mutta jimmsin toimitusarviokin on jo huimat 10-20 päivää, joka varmaan todellisuudessa kokemusperäisesti lähempänä kuukautta. :) Joten ihan hyvä että saa halvemmalla. Se on hyvä että Jimmsillä on ilmainen postitus. :joy:
 
Ei tuossa ole mitään epäilyttävää. Tuolta dustinista saat muutamassa päivässä, mutta jimmsin toimitusarviokin on jo huimat 10-20 päivää, joka varmaan todellisuudessa kokemusperäisesti lähempänä kuukautta. :) Joten ihan hyvä että saa halvemmalla. Se on hyvä että Jimmsillä on ilmainen postitus. :joy:
20 päivää = kuukausi, tai no helmikuu. Ne on arkipäivä joten 20/5*7= 28 päivää kalenterissa.
 
Pakko tulla antamaan kehujakin välillä. 2 tilausta kahen viikon sisään ja kummatki olleet paketissa seuraavana aamuna ennen klo 7 :tup:
 
onko Corsair K95 RGB Platinum XT näppäimistöjä tulossa sinisillä tai ruskeilla kytkimillä?
 
Ajattelin tässä infota kaikkia Jimmyn takuukäsittelyn ja asiakaspalvelun laadusta. Tai lähinnä siis laadun puutteesta.

Palautin siis AIO-nestejäähyn, joka vuoti prossublokista näyttiksen blackplaten päälle nätin vihreän lätäkön. Homma sujui itse asiassa ihan hyvin siihen asti, kun jätin takuupalautuspaketin postin kuljetettavaksi. Sain selkeät ohjeet kuinka pakata ja mitä pakata. Postikin toimi yllättävän ripeästi, ja sain muistaakseni jo suraavana päivänä tiedon, että paketti oli saapunut Jimmylle. Tästä alkoikin sitten ongelmat.

Ensin odottelin viikon verran, eikä koko asiasta kuulunut mitään. Otin yhteyttä sähköpostitse, ja tiedustelin aikataulua. Vastaus oli, että takuukäsittelyssä on parin viikon jono. Eipä siinä mitään, siihen oli tyydyttävä. Tästä ei lopulta mennyt kuin muutama päivä kun sain jo viestiä, että palautukseni on otettu käsittelyyn ja että: "Tarkistimme palauttamanne tuotteen ja havaitsimme, ettei tuotteen mukana toimitettu kaikkia siihen kuuluvia alkuperäisiä tarvikkeita."

Olisin hyväksynyt tämän täysin, jos palautusohjeissa ja ehdoissa olisi tätä pyydetty. Saamissani ohjeissa ei kuitenkaan pyydetty palauttamaan kuin "toiminnan kannalta oleelliset osat ja tarvikkeet". Palautin kuitenkin kaikki osat, joita olen käyttänyt. Jimms vaati mm. rgb-nauhan sekä tuulettimen jatkokaapelin palauttamista. Tätä en mitenkään sulata. Minulla jäähy on ollut toiminnassa ostohetkestä asti näillä palauttamillani osilla ja tarvikkeilla, joten mitään puuttuvaa ei toiminnan kannalta oleelliseksi ei mitenkään voi väittää.

Mainittakoon vielä, että lähetin paketin mukana myös printatun kuvan jäähyvstä, kun siitä tippui nestettä pihalle. Ei siis pitäisi olla mitenkään epäselvää, onko tuote rikki vai ei.

Nyt joudun siis vääntämään kuluttajasuojaviranomaistn kanssa tästä, kun Jimms ei ole valmis pelaamaan omien takuupalautusehtojensa mukaan. Päivittelen, kun asia etenee. Jos etenee.

b981253ee1318e038d981006ef719f0b.jpg
Tapaus on nyt käsitelty ja tuote hyvitetty asiakkaalle. Pahoittelut vielä tapahtuneesta.
 
Täältäkin pisteet Jimmsille viimeaikaisten kokemusteni perusteella. Black fridayna tilaus lähti muistaakseni seuraavana päivänä.

Nyt sunnuntaina tekemäni tilaus lähti tänään aamulla. En käyttänyt mitään kiire-nappuloita.

Hyvin on tuntunut minulla ainakin toimivan. Jatkakaa samaan malliin. :tup:
 
missä vaiheessa jimssistä tuli yksi suomen kalleimmista paikoista?

Moi! Jos joku hinta vaikuttaa ihan kummalliselta, niin laita aspaan (tai tänne) palautetta - tsekkaillaan kyllä aina kun sellaiseen on tarvetta :)
 
Näinkin voi asiakaspalvelun hoitaa.

Tietokoneen kasaamisen aloitin mustana perjantaina 29.11 koneen osat tilaamalla (+3000€), postin lakosta huolimatta, tavarat saapuivat vähintään viikossa tilauspäivästä lukien.

Proshop lisätilauksesta osa tuli Norjan kautta ja sekin tuli 1vko. +maanantaina.

Ainoa joka epäonnistui oli Jimms, eli tilauspäivä sama kuin muilla.

Odottelin päivän jos toisenkin, ja 20.12 laitoin sähköpostia Jimmsille, missä tiedustelin tilauksen kohtaloa johon vastattiin että osa tilauksesta vielä puuttuu, mutta vastattiin : Laitan nyt joka tapauksessa osatoimituksella pikana tuon kotelon sekä polttavan Blu-ray comboaseman, niin saataisiin ne teille mahdollisimman pikaisesti.


Siis pikaisesti, mutta kun kolme päivää myöhemmin kyselin ettei mitään toimitusta näy olevan matkalla, niin tähän vastattiin, että paketti oli edelleen liikkeen lattialla odottamassa lähettämistä.???

Eletään siis tammikuun alkua, ja 4-5 päivän luvattu toimitusaika on kestänyt jo yli kuukauden.

No tulihan ne kamat sieltä lopulta, ja ei kun konetta kasaamaan, vaikka kokoonpanosta puuttuikin yksi komponentti (Jimmsiltä), niin sain kone tulille ja pienen kaapeliongelman jälkeen jopa hyvät tulokset Benchmarkista joten kaikki piti olla ok.

Mutta .... kotelon suojia kiinnittäessä , toinen etulevyn pikalukoista ei lukkiutunut, vaan jäi auki ja levy raolleen.

No ei kun yhteyttä Jimmsin asiakaspalveluun, vanhalla viestiketjulla ilmoittamaan ilmenneestä viasta. Laitoin myös kuvan missä vika ilmenee, ja ehdotuksen, että sopiva korvaus viasta ja asia olisi ok.

Mutta tuomio olikin aika yllättävä, eli haluavat tarkastaa tuotteen, ja sen jälkeen lähettävät uuden kotelon, jos vika on todellinen. Siis ei voinut olla totta!!!!!!

Puretaan siis kasattu kone, paketoidaan, lähetetään turkuun , siellä tutkitaan ja lähetetään uusi tilalle.

Laitoin uutta sähköpostia uuteen viestiketjuun, ja mukaan myös videon missä vika ilmenee ja todentuu, asiakaspalvelu oli ymmärtäväinen ja oli hyväksymässä videon ”todisteeksi”, mutta kun laitoin sähköpostia lisäselvitykseksi sain seuraavana päivänä vastauksen missä asenne oli taas muuttunut, ja pyydettiin palauttamaan tuote tarkastusta varten, huolimatta siitä mitä työtä ja kuluja se aiheuttaa. En tiedä kenen muroihin olen kussut, mutta tässä tapauksessa alkaa jo olla jotain henkilökohtaista mukana?

No nyt on kone purettu ja kotelo lähdössä turkuun.

Olen kyllä muutamasta verkkokaupasta ehtinyt tässä vuosien varrella tilaamaan tavaraa, myöskin ulkomailta , ja jos ongelmia on ilmennyt niin asiat saatu hoidettua järjellä ja ilman turhia kuluja.

Nyt jään odottamaan mielenkiinnolla miten asia etenee.

Tämän tuotteen palautan ja ostan sen jostain muualta, koska jos ensimmäinen kerta kesti kuukauden, niin Jimmsin tämän hetkisellä asenteella se veisi toisen mokoman.
Perjantaina illalla vein paikalliseen asiamiespostiin , milloin sieltä lie lähtenyt, mutta nyt tiistaina tuli sähköposti Jimmsiltä että tuote on saapunut ja odottaa käsittelyä, eli seuraavan kerran päivitän kun rahat on tilillä.
 
Huomautus: Asiaton käytös
Perjantaina illalla vein paikalliseen asiamiespostiin , milloin sieltä lie lähtenyt, mutta nyt tiistaina tuli sähköposti Jimmsiltä että tuote on saapunut ja odottaa käsittelyä, eli seuraavan kerran päivitän kun rahat on tilillä.

Kyllä tuollainen useamman vuoden käsittelyaika on ihan luokatonta, ajatella että projektin alkutaipaleella blu-ray on ollut jollain muotoa vielä relevantti. Voimia!
 
Sattuukos Jimm'sillä olemaan tai saamaan tilattavaksi tälläistä, tai juuri tätä, VESA 75/100 putkeen tulevaa kiinnikettä?
https://www.newark.com/pro-signal/psg02631b/product-range/dp/86T1974

Vaatimuksena tuollainen muttereilla täysin avattava/kiristettävä kiinnitys, jotta sen saisi tuolin käsinojaan kiristettyä ja tuo VESA-osa pitäisi saada käännettyä 90 asteen kulmaan, käytännössä siis näin:

sQ473dN.jpg


En tiedä onnistuuko tuo 90 asteen kulmaan kääntö suoraan millään, mutta ainakin tuossa Pro Signalin mallissa se onnistuu, kun poistaa mutterin piilottavan "hatun".
 
Mielenkiintoista miten Jimmsin aspan taso laskenut tässä viimeisen noin vuoden aikana aika paljon.

Otetaan pari hyvin hoidettua toimitusta alkuun:
Tilasin pariin otteeseen eri hyllyssä olevia osia, ja valitsin pikatoimituksen omilta sivuilta. Tuotteet tuli seuraavaksi arkipäiväksi lähi postiin. Eli siltä osin ei moittimista.

Mutta sitten kun pitää asioida takuuseen liittyvissä päivän selvissä asioissa, niin siitä se riemu alkaa.

Otetaan pikainen selvitys esim yhdestä tapauksesta:

Tuotteessa on asiakkaan toteama selkeä vika takuuaikana. Laitan video todistetta kun sellaista pyydettiin. Homma oli sen osalta selvä. Kerroin aspaan että tarviin korttia työ hommiin päivittäin, ja saisiko takuu vaihtoa sovittua jotenkin muuten, kuin että itse toimitan kortin ensin heille ja se seisoo sen pari viikkoa takuu jonossa. Ehdottivat että voin ostaa suoraan rahalla tuotteen heidän mallistosta. Jonka ostohinta hyvitettäisi minulle sitten. Aluksi oli siis sovittu että mikä tuote tulisi viallisen tilalle Jimmsin mielestä. Ensin heidän ehdottamaansa en suostunut, koska oli huonommalla jäähdytys ratkaisulla kuin oma tuote. Sitten kerroin että voin ottaa vastaavan nimisellä jäähyllä olevan tuotteen samalta valmistajalta. Siihen jimms itse ehdottaa toista mallia. Tähän vastaan että tuo kelpaa minulle. Sitten tästä noin 1-2 päivän päästä tuleekin mielenkiintoinen viesti Jimmsiltä. He eivät annakkaan itse tarjoamaansa tuotetta viallisen tilalle, vaan ehdsottavat muita vaihtoehtoja. Loppujen lopuksi otin viallisesta tuotteesta raha hyvityksen. Toki tuohon raha hyvityksen perään laitoin että en hyväksy tätä menettelyä, mutta koska haluasin edes jotain hyvitystä tuotteesta, niin suostuin tähän. Nyt kun olen sovitun rahan saanut tililleni, niin kirjoitan tästä tänne. Koska jos olisin aikaisemmin tämän kirjoittanut, niin olisivat pian muuttaneet mieltään ja eivät olisi palauttaneet rahoja ollenkaan. Ja koska joku kuitenkin rupeaa ulisemaan, että saithan rahasi tuosta kuitenkin. Se ei ollut tässä se ongelma tällä kertaa.

Kannattaisiko Jimmsin kouluttaa aspan ihmiset hoitamaan hommansa oikein ja pysymään sanomisissaan? On ollut melkoinen ky''ä otsassa itsellä tämän asian johdosta.

Ja tuotteessa tosiaan oli selkeä vika, jonka Jimms kanssa totesi ja siinä ei ollut mitään epäselvää. Koko asian pointti oli siinä, että jos liike lupaa jotain, niin niistä luvatuista asioista voisi pitää kiinni silloin.

Koska Jimms ei kuitenkaan tee asian eteen enää mitään, niin olkoon tämä täällä muille muistutuksena "hyvästä" asiakaspalvelusta.
 
Mielenkiintoista miten Jimmsin aspan taso laskenut tässä viimeisen noin vuoden aikana aika paljon.

Otetaan pari hyvin hoidettua toimitusta alkuun:
Tilasin pariin otteeseen eri hyllyssä olevia osia, ja valitsin pikatoimituksen omilta sivuilta. Tuotteet tuli seuraavaksi arkipäiväksi lähi postiin. Eli siltä osin ei moittimista.

Mutta sitten kun pitää asioida takuuseen liittyvissä päivän selvissä asioissa, niin siitä se riemu alkaa.

Otetaan pikainen selvitys esim yhdestä tapauksesta:

Tuotteessa on asiakkaan toteama selkeä vika takuuaikana. Laitan video todistetta kun sellaista pyydettiin. Homma oli sen osalta selvä. Kerroin aspaan että tarviin korttia työ hommiin päivittäin, ja saisiko takuu vaihtoa sovittua jotenkin muuten, kuin että itse toimitan kortin ensin heille ja se seisoo sen pari viikkoa takuu jonossa. Ehdottivat että voin ostaa suoraan rahalla tuotteen heidän mallistosta. Jonka ostohinta hyvitettäisi minulle sitten. Aluksi oli siis sovittu että mikä tuote tulisi viallisen tilalle Jimmsin mielestä. Ensin heidän ehdottamaansa en suostunut, koska oli huonommalla jäähdytys ratkaisulla kuin oma tuote. Sitten kerroin että voin ottaa vastaavan nimisellä jäähyllä olevan tuotteen samalta valmistajalta. Siihen jimms itse ehdottaa toista mallia. Tähän vastaan että tuo kelpaa minulle. Sitten tästä noin 1-2 päivän päästä tuleekin mielenkiintoinen viesti Jimmsiltä. He eivät annakkaan itse tarjoamaansa tuotetta viallisen tilalle, vaan ehdsottavat muita vaihtoehtoja. Loppujen lopuksi otin viallisesta tuotteesta raha hyvityksen. Toki tuohon raha hyvityksen perään laitoin että en hyväksy tätä menettelyä, mutta koska haluasin edes jotain hyvitystä tuotteesta, niin suostuin tähän. Nyt kun olen sovitun rahan saanut tililleni, niin kirjoitan tästä tänne. Koska jos olisin aikaisemmin tämän kirjoittanut, niin olisivat pian muuttaneet mieltään ja eivät olisi palauttaneet rahoja ollenkaan. Ja koska joku kuitenkin rupeaa ulisemaan, että saithan rahasi tuosta kuitenkin. Se ei ollut tässä se ongelma tällä kertaa.

Kannattaisiko Jimmsin kouluttaa aspan ihmiset hoitamaan hommansa oikein ja pysymään sanomisissaan? On ollut melkoinen ky''ä otsassa itsellä tämän asian johdosta.

Ja tuotteessa tosiaan oli selkeä vika, jonka Jimms kanssa totesi ja siinä ei ollut mitään epäselvää. Koko asian pointti oli siinä, että jos liike lupaa jotain, niin niistä luvatuista asioista voisi pitää kiinni silloin.

Koska Jimms ei kuitenkaan tee asian eteen enää mitään, niin olkoon tämä täällä muille muistutuksena "hyvästä" asiakaspalvelusta.

Kiitokset palautteesta!
Nyt on pienen ajan kuluessa tullut pari tapausta missä aiemmin keskusteltu asia ei ole välittynyt asiakaspalvelijalta toiselle. Voisitko laittaa minulle yksärillä tämän tapauksen tilaus/RMA -numeron, että näkisin helpommin mistä tapauksesta on kyse? Jos voisit vielä samaan viestiin lisätä missä kanavissa (chat/sähköposti/puhelin) tätä kommunikointia on käyty niin se auttaisi myös kehitystyössä.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:
Tila
Keskustelu on suljettu.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom